כנס גוגל I/O 2024: סיכום עדכונים משמעותיים בתחומי ה-AI

עומר לייבנזון
בכנס I/O 2024 האחרון גוגל הציגה חידושים נוספים בתחומי הבינה המלאכותית, שעתידים לשנות את כללי המשחק בעולמות השיווק.
סיכום כנס Google IO 2024

בכנס המפתחים השנתי של גוגל, Google I/O 2024, חשפה החברה חידושים מרשימים בבינה מלאכותית יוצרת (Generative AI). החידושים הללו צפויים לשנות את האופן שבו אנשי שיווק יוצרים תוכן, מקדמים אתרים ומגיעים לקהל היעד. המשמעות היא שינוי של כללי המשחק, עבור כולנו. בין החידושים שהוצגו: מנוע חיפוש מבוסס וידאו, יכולת מענה לשאלות מורכבות, וצ’אט בוט עם אישיות ייחודית בהתאמה אישית. הידיעה שמעוררת את העניין הרב ביותר מתייחסת לחידושים במנוע החיפוש של גוגל: בשילוב עם מודל ה-Gemini החדש, מנוע החיפוש של גוגל הופך לכלי רב-עוצמה המסוגל לחשיבה רב-מודאלית (Multi-Modal). אלו הם עיקרי הדברים, והדרכים שבהן עשוי להשתנות עתיד החיפוש של כולנו.

חידושים בעולם ה-Generative AI

אז איך ייראה עולם החיפוש עם השיפורים החדשים שהציגו בגוגל?

  • סיכומי מידע מבוססי AI: הסיכומים יינתנו בתגובה לשאילתות, ויאפשרו למשתמשים לקבל סריקה מהירה בכל נושא, עם קישורים להעמקת המידע. מאות מיליוני משתמשים כבר התנסו בתכונה החדשה, שתהיה זמינה לגולשים בארה”ב בהמשך השבוע, ובעתיד גם במדינות נוספות.
  • מענה לשאלות מורכבות: עם יכולות החשיבה הרב-שלבית, סיכומי AI יעזרו לכם לענות על שאלות מורכבות. במקום לפצל את השאלה שלכם למספר חיפושים, תוכלו לשאול הכל בבת אחת. נניח שאתם מחפשים מסעדה איטלקית, לדוגמה. תוכלו להקליד את החיפוש הבא: “מצא לי מסעדת איטלקית בראשון לציון. הצג לי מחירים לארוחות עסקיות, וחשב עבורי את זמן ההליכה מהחניון הקרוב”.
  • מענה לשאלות המוצגות כסרטונים: החל מהיום, מנוע החיפוש יוכל להבין תכנים המוצגים בסרטונים, ולספק תשובות רלוונטיות. לדוגמה, אם נתקלתם בבעיה עם פטיפון משומש, תוכלו לצלם סרטון קצר של התקלה ולקבל בתגובה הנחיות לתיקון. חיפוש ויזואלי יכול להיות שימושי במיוחד עבור משתמשים שמתקשים לתאר את הבעיה שלהם במילים, או עבור בעיות שקל יותר להמחיש באמצעות תמונה או סרטון.

  • שדרוג יכולות של מחולל הסרטונים ומחולל התמונות: Veo, המודל החדשני של גוגל מאפשר ליוצרים לתרגם את החזון היצירתי שלהם למציאות. העדכונים האחרונים יאפשרו למשתמשים ליצור סרטונים באיכות גבוהה של 1080P ובמשך יותר מדקה. גם מחולל התמונות, Imagen 3, משתפר ביכולותיו וכעת הוא מסוגל לצייר פרטים קטנים ותמונות מורכבות יותר. השיפורים ב-Imagen יאפשרו לאנשי שיווק ליצור תמונות באיכות גבוהה בקלות ובמהירות, ולהשתמש בהן כדי לקדם את המוצרים והשירותים שלהם.

https://twitter.com/i/status/1790435689495945479

  • למידה בהתאמה אישית: גוגל הציגה בכנס את LearnLM, שרותמת את כוחה של הבינה המלאכותית ליצירת חוויות למידה מותאמות אישית, ואת Gems, כלי שמאפשר למשתמשים ליצור צ’אטבוטים בעלי אישיות והתנהגות ייחודיות.

איך זה ישפיע על עתיד עולם השיווק?

כלים מבוססי בינה מאפשרים לייצר תוכן איכותי ומותאם אישית במהירות וביעילות. אך לצד ההבטחות, ישנן גם חששות: סיכומי ה-AI המפורטים עשויים להשפיע על התעבורה האורגנית לאתרים שונים. כאשר תשובות לשאלות רבות מוצגות ישירות בתוצאות החיפוש, ייתכן שמשתמשים לא ירגישו צורך ללחוץ על קישורים לאתרים חיצוניים, מה שעלול להוביל לירידה בכניסות. לכן, אנחנו כאנשי שיווק נצטרך להתאים את האסטרטגיות למציאות החדשה ולהתמקד ביצירת תוכן ייחודי ובעל ערך מוסף, שיעודד את המשתמשים להמשיך ולבקר באתרים שלהם.

לקריאת הידיעה המקורית ב-MarketingDive

שתפו:
נכתב על ידי
כותב תוכן וקופירייטר בעל רוח יזמית צעירה. הדבר שאני הכי אוהב הוא לנגן וליצור מוזיקה, ובכלל – כשנותנים לי משימה שדורשת יצירתיות אני תמיד “נדלק”. אנשים יצירתיים עושים לי את זה. אחרי שהקמתי את אחת מקהילות ההתפתחות האישית הגדולות בישראל, החלטתי להסב את עיסוקי העיקרי לדבר השני שאני מאוד אוהב: כתיבה שיווקית. עד היום הספקתי לצבור ולהתפתח במשך כ-5 שנים בעולמות כתיבת התוכן והאסטרטגיה השיווקית.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
31
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
58
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
87
קידום אתרים
עומר לייבנזון
60
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
92
מסחר אלקטרוני
יורם ליכטנשטיין
106515
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
101185
מדיה חברתית
דנה רוזן
82742
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.