גוגל מציגה את ג’מיני: מודל AI עם יכולות חזקות יותר מ-ChatGPT 4

עומר לייבנזון
גוגל משיקה את מודל ה-Gemini שנכנס כבר לפעולה בבארד - מודל יותר טוב מ-GPT-4 ששואף להבין את העולם לפחות כמונו (אם לא יותר טוב).
ג'מיני בינה מלאכותית
מקור: Google Blog

מדובר על אחד הפיתוחים המתקדמים שגוגל הוציאה עד היום, ויש סיכוי די גבוה שתהיה לו השפעה נרחבת על הדרך שבה אנחנו מחפשים או מוצאים מידע ברשת. לאחר השקת Bard מיד לאחר יציאת ה-ChatGPT, בחברה עובדים ללא הרף על פתרונות חדשים מבוססי בינה מלאכותית שעתידים לשנות את הדרך שבה כולנו עובדים. בואו נראה את ג’מיני בפעולה:

מה זה ג’מיני (Gemeni) ומה כל כך מיוחד בו?

ג’מיני הוא מודל שפה שפיתחה גוגל, והוא הוצג לראשונה בדצמבר 2022. מדובר על מודל הבינה המלאכותית הגדול ביותר שגוגל פיתחה עד היום. מה שמיוחד במודל הזה, הוא העובדה שבניגוד ל-ChatGPT או למודלים אחרים של בינה מלאכותית, המודל הזה נבנה בשיטת מולטימודל (Multimodal) – מילה שעבור הרבה מאיתנו לא אומרת דבר, אך הכוונה בפשטות היא למכונה שמבינה את העולם כמו שבני אדם מבינים אותו; באמצעות כל החושים, או אם תרצו – כל המדיות: תמונה, טקסט וקול. בעיקרון, ChatGPT כבר השיקו אופציה דומה שמאפשרת לתקשר עם הצ’אט באמצעות תמונות או אודיו.

מה ששונה בכל זאת בג’מיני, הוא שהעיבוד של כל המדיות נעשה בשכבה תחתונה יותר. כלומר, אין צורך לבצע מעבר מטקסט לקול ולאחר מכן מקול לטקסט (או מתמונה לטקסט) אלא העיבוד יתבצע ברמה עמוקה יותר. זה אומר שהמערכת “מבינה” תמונות, קבצי אודיו ואת הקשרים האסוציאטיביים ביניהן.

כשאנחנו מתכתבים עם צ’אט, אין שום בעיה שהמעבר הזה יתבצע מאחורי הקלעים, אך כשמדובר על כמויות ענקיות של מידע כמו שמחזיקה חברת גוגל – לאלגוריתם מסוג כזה יכולה להיות השפעה נרחבת על הדרך שבה המידע יאורגן מאחורי הקלעים, והצורה שבה זה יתורגם למשתמשי הקצה – אנחנו.

הנה סרטון קצר מטעם גוגל שממחיש כיצד זה עובד:

על פי גוגל:

“ג’מיני הוא תוצאה של מאמצי שיתוף פעולה רחבי היקף של צוותים ברחבי גוגל, כולל עמיתינו ב-Google Research. הוא נבנה מהיסוד כדי להיות רב-מודאלי, מה שאומר שהוא יכול להכליל ולהבין בצורה חלקה, לפעול על פני ולשלב סוגים שונים של מידע כולל טקסט, קוד, אודיו, תמונה ווידאו.”

עמד במבחן היעילות: יכולות חזקות יותר מ-Chat GPT-4

בגוגל נערכו בדיקות קפדניות כדי להשוות אותו לדגם ה-GPT-4 והעריכו את הביצועים של שניהם במגוון רחב של משימות – החל מהבנת תמונה טבעית, אודיו ווידאו ועד חשיבה מתמטית.

התוצאות: על פי גוגל, המודל קיבל ציון של 90%. הביצועים של Gemini בגרסת Ultra עולים על התוצאות העדכניות ביותר ב-30 מתוך 32 תבחינים מקובלים כשבודקים מערכות של מודל שפה גדולה (LLM).

השוואה בין ChatGPT4 לג'מיני אולטרה
מקור: Google Blog

למודל יש 3 גרסאות: Ultra, Pro ו-Nano – מה שהופך אותו למודל גמיש במיוחד שיכול להתאים למגוון סוגי מכשירים.

איך ג’מיני משתלב בחיפושי גוגל?

החל מיום ההשקה, גוגל הכריזו שבבארד תשולב גרסה מעודנת (Fined-Tuned) של Gemini בגרסת ה-Pro. הגרסה תשמש למשימות חשיבה מתקדמות יותר ומורכבות יותר. בחודשים הקרובים, גוגל הודיעה שג’מיני יהיה זמין במוצרים ושירותים נוספים של החברה כמו החיפוש בגוגל, במודעות גוגל, בגוגל כרום ו-Duet AI.

ואיך זה משתלב עם ה-SGE? מי שעקב אחרי ההתפתחויות, כבר ודאי יודע שה-SGE הוא לא רק טקסט, אלא מודל שמכיל מגוון רחב של מדיות ואפשרויות. כולן נועדו כדי לתת למשתמש את המענה הכי רלוונטי לשאילתת החיפוש. לטענת גוגל, ג’מיני הוא מה שהופך את SGE למודל מהיר אפילו יותר. בעזרת שילוב של המודל החדש, הצליחו להשיג הפחתה של 40% בזמן התגובה שלו.

בסופו של דבר, ה-SGE מתוכנן להשתלב בחיפושי גוגל באופן טבעי. כשזה יקרה, אנחנו עשויים להגיע לעידן שבו נשאל את עצמנו: איך הצלחנו לחפש אחרת בעבר?

לקריאת הידיעה המקורית בבלוג של גוגל

תגיות רלוונטיות: בינה מלאכותיתגוגל
שתפו:
נכתב על ידי
כותב תוכן וקופירייטר בעל רוח יזמית צעירה. הדבר שאני הכי אוהב הוא לנגן וליצור מוזיקה, ובכלל – כשנותנים לי משימה שדורשת יצירתיות אני תמיד “נדלק”. אנשים יצירתיים עושים לי את זה. אחרי שהקמתי את אחת מקהילות ההתפתחות האישית הגדולות בישראל, החלטתי להסב את עיסוקי העיקרי לדבר השני שאני מאוד אוהב: כתיבה שיווקית. עד היום הספקתי לצבור ולהתפתח במשך כ-5 שנים בעולמות כתיבת התוכן והאסטרטגיה השיווקית.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
18
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
96
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
78
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
94
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
112
מסחר אלקטרוני
יורם ליכטנשטיין
105076
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100709
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99813
מדיה חברתית
בן אורן
87811
קידום אתרים
דנה רוזן
82476
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.