הלם: גוגל בוחנת כלי AI חדש לשכתוב תוכן, איך זה ישפיע על פאבלישרים?

עומר לייבנזון
נבדק ונמצא: גוגל משלמת למו"לים עצמאיים וקטנים תמורת התנסות בכלי מבוסס AI, שמיועד לכתיבה של תכנים מקוריים מבוססים על ידיעות חדשותיות, תוך שימוש בלמידת מכונה וטכנולוגיית עיבוד שפה טבעית.
כלי של גוגל לשכתוב תוכן

אז מהו הכלי החדש של גוגל? למעשה מדובר בכלי, שמסוגל לייצר תוכן חדשותי ביעילות, על בסיס מקורות מידע קיימים ברשת (מקורות דיווח סמכותיים כמו אתרי חדשות). הכתבות על פי הידוע לנו, נוצרות על ידי אינדוקס של ידיעות ודו”חות מידע שפורסמו על-ידי ארגונים, סוכנויות ידיעות ואתרים ממשלתיים.

התוכנית, שעדיין נמצאת בשלבי בטא, מאפשרת למוציאים לאור ליצור מגוון רחב של תכנים אוטומטיים, כולל ידיעות חדשותיות, ניוזלטרים, ואפילו קמפיינים שיווקיים, הכל בצורה אוטומטית לחלוטין. הכלי החדש, הוא מה שאולי ישנה את עתיד העיתונות הדיגיטלית, והוא מעורר לא מעט עניין (אך גם חששות וכעסים) בקהילות המו”לים. אולי זה יפתיע את העוקבים האדוקים שבינינו, לאור העובדה שדווקא גוגל הייתה זו שרק לפני שנתיים הביעה חששות מפני פרסום של תוכן AI. אך כנראה שהיום המצב הוא אחר, המגמה העולמית כבר מובנת לכולנו, וגם בגוגל מבינים לאן אנחנו צועדים בצעדי ענק.

פרטים נוספים על התוכנית

לפי תנאי התוכנית שהודלפה, המשתתפים בתוכנית הבטא של גוגל מתבקשים להשתמש בכלי החדש כדי לייצר ולפרסם 3 מאמרים ביום, ניוזלטר שבועי וקמפיין שיווק חודשי. לשם כך, הם מתבקשים להזין תחילה מספר מקורות רלוונטיים. הכלי משתמש במקורות הללו כדי לכתוב מאמרים בסגנון של ידיעות חדשותיות, ואף מסווג את הידיעות לפי מידת ההיצמדות לעובדות – תוכן שדומה יותר למקור מסומן ככזה, אך הוא גם כתוב בסגנון פחות מקורי. המשתתפים בתוכנית מתבקשים לבדוק את מידת הדיוק של הכתבות, אך הם לא נדרשים לציין שהכתבות נכתבו בטכנולוגיית AI. בתמורה להשתתפות בניסוי, המפרסמים מקבלים שכר חודשי גבוה יחסית – וכמובן, תוכן בחינם שישמש אותם, כל אחד למטרותיו.

השפעות אפשריות על עתיד עולם השיווק

הטכנולוגיה החדשה עשויה להוביל לשינויים משמעותיים בכל עולמות התוכן, להלן כמה מההשפעות האפשריות:

  • חסכון בזמן: יצירה של תוכן אוטומטי צפויה לחסוך זמן ומשאבים אצל כותבי התוכן, ויהיה אפשר לכתוב פי כמה יותר תכנים בחודש אחד.
  • התבססות על מקורות נרחבים: הכלי החדש מסוגל לסרוק כמויות אדירות של מידע ולייצר מהם תכנים עשירים, מנקודות מבט שונות.
  • התאמת התוכן לגוגל בקלות: התוכן החדש צפוי להתאים לדרישות של גוגל כמנוע חיפוש, כך שניתן לייצר תוכן המותאם לקידום אורגני.
  • דמוקרטיזציה של עולם החדשות האינטרנטי: הכלי החדש מספק הזדמנויות לסוכנים ומו”לים קטנים, בעלי אמצעים דלים. כך, ניתן לצמצם את הפערים בין גורמים חדשותיים קטנים לבין חברות ענק.

לא הכל ורוד: חשש מ”פייק ניוז” וגניבת מידע

ביקורות שהושמעו על-ידי גולשים בנוגע לכלי החדש מתמקדות בעיקר בחשש מפני הפצת מידע מוטעה. טענות אחרות מעלות את האפשרות ליצירה של תוכן רדוד, שלא מהווה חידוש אמיתי. אתרי חדשות גדולים חוששים כמובן מאפשרות של ירידה בתנועת הגולשים, שינדדו לאתרים הקטנים יותר. חשוב שאנשי שיווק ומו”לים יהיו מודעים לחששות הללו, ויפעלו באופן אחראי ושקוף. עליהם להבטיח שהמידע שנוצר הוא אמין ומדויק, ולא לדלג על שלב העריכה שייעשה על-ידי גורם אנושי, ויכלול בדיקת עובדות מקיפה.

לסיכום: הכלי החדש כשיצא לאור, צפוי לפתוח דלתות חדשות בעולם השיווק, אך הוא מציב אתגרים אתיים רבים – שמוטב להתייחס אליהם ברצינות.

לקריאת הידיעה המקורית ב-Search Engine Journal

שתפו:
נכתב על ידי
כותב תוכן וקופירייטר בעל רוח יזמית צעירה. הדבר שאני הכי אוהב הוא לנגן וליצור מוזיקה, ובכלל – כשנותנים לי משימה שדורשת יצירתיות אני תמיד “נדלק”. אנשים יצירתיים עושים לי את זה. אחרי שהקמתי את אחת מקהילות ההתפתחות האישית הגדולות בישראל, החלטתי להסב את עיסוקי העיקרי לדבר השני שאני מאוד אוהב: כתיבה שיווקית. עד היום הספקתי לצבור ולהתפתח במשך כ-5 שנים בעולמות כתיבת התוכן והאסטרטגיה השיווקית.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
20
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
98
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
78
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
95
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
113
מסחר אלקטרוני
יורם ליכטנשטיין
105078
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100714
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99814
מדיה חברתית
בן אורן
87812
קידום אתרים
דנה רוזן
82476
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.