חם מהתנור: גוגל משיקה את הכלי להסרת קישורים Disavow Tool | AskPavel
קידום אתרים » חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט » חם מהתנור: גוגל משיקה את הכלי להסרת קישורים Disavow Tool

חם מהתנור: גוגל משיקה את הכלי להסרת קישורים Disavow Tool

בתזמון מעט מוקדם מהצפוי, גוגל השיקה היום את הכלי להסרת ערך של קישורים (Disavow Links) שכולם דיברו עליו בעבר. הכלי מוצג ברגעים אלו בכנס Pubcon, אך גוגל כבר העלתה קטע וידאו של מאט קאטס שמסביר על הכלי החדש במשך לא פחות מתשע דקות !


להלן הקישור הישיר לעמוד הכלי בוובמסטר טולס (יש לבחור את האתר הרלוונטי מהרשימה הנפתחת).

לפני שניגשים לעבוד עם הכלי החדש, יש כמה דברים שחשוב לדעת…

קודם כל, גוגל ממליצים להשתמש בכלי רק במקרה ושום דרך אחרת להסרת הקישורים לא הצליחה, וזאת בין היתר מכיוון שהדבר יכול לפגוע לרעה בתדמית של האתר. שנית, הם מזהירים שלא מדובר בכלי למשתמשים ממוצעים, אלא רק למי שבונה קישורים לא טובים כמו קישורי ספאם או תגובות לא איכותיות בפורומים. מבחינה טכנית, ההסרה נעשית באמצעות שליחת קובץ מיוחד לגוגל עם כתובות הדפים או הדומיינים שמהקישורים שבתוכם רוצים שגוגל תתעלם. ניתן לציין כתובת ספציפית של דף או את המילה Domain ואחריה כתובת דומיין ראשי שרוצים להתעלם מכל הקישורים שבו באופן גורף.

העלאת קובץ עם קישורים בעייתיים

דבר אחרון ואולי החשוב ביותר : ההסרה אינה ודאית וגוגל שומרת לעצמה את הזכות שלא לבטל קישורים מסוימים אם ההסרה עצמה תזיק לבעל האתר. מעבר לכך, גוגל מתייחסת לבקשות ההסרה כמו קישורי Nofollow, ולכן עלולים לעבור מספר שבועות עד שגוגל תסרוק את העמודים בהם נמצאים הקישורים ותעדכן את הנתונים בהתאם. כמו כן, אם מגישים בקשת מחילה ידנית לאתר שנפגע, חשוב לציין את העובדה שהתבצעה גם הסרה של קישורים מסוימים.

העצה האחרונה של מאט קאטס היא לבחור טוב את הקישורים אותם רוצים להסיר מכיוון שהסרה של הסרה יכולה לקחת יותר מכמה שבועות, במיוחד אם אתם לא עושים את פעולות הקידום עבור האתר שלכם בעצמכם. גוגל פיתחה את הכלי במיוחד לאותם אנשים שניסו לעשות הכל כדי להסיר קישורים מסוימים ולא הצליחו.

האם יש קשר בין הכלי החדש לעדכון הפינגווין?

גוגל לא מזכירים באופן ספציפי את עדכון הפינגווין, אך ברור שהכלי החדש נועד בין היתר לטפל בפאניקה שנגרמה לבעלי אתרים רבים אחרי העדכון. עם זאת, אנחנו רוצים להזכיר שני דברים חשובים:

  1. מכיוון שלא ממש ברור האם קישורים "רעים" אכן פוגעים בדירוג של האתר או שפשוט גוגל מתעלם מהם, אי אפשר בהכרח לצפות שהכלי יפתור את כל הצרות שלכם… (את החלק האחרון במשפט קאטס מדגיש גם בוידאו).
  2. עדכון הנתונים של פינגווין הוא עצמאי, ולכן מי שנפגע ספציפית ממנו ולא מענישה ידנית או ידנית למחצה של גוגל, עשוי לראות תוצאות רק כאשר יתבצע העדכון הבא.

בכל אופן, אין ספק שעוד נשמע רבות על הכלי הזה ועל סיפורי הצלחה או כשלון של מי שהתנסו בו וראו בפועל השפעה על האתר שלהם.

בהצלחה לכולנו ואשמח אם תשתפו את דעתכם כאן על הכלי החדש 🙂

אודות איתי ברנר

איתי ברנר
העורך הראשי של מדור החדשות באתר AskPavel בו מדי שבוע מתפרסמות הידיעות האחרונות מעולם השיווק באינטרנט. עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.

עשוי לעניין אותך גם...

חדשות קידום אתרים

מודעות החיפוש שולטות, ערכת וורדפרס של גוגל, כמה משלמים למשפיענים ועוד

מודעות החיפוש ממשיכות להוביל את הפרסום הממומן מבין כל אפיקי הפרסום בתשלום, מודעות בחיפוש ממשיכות ...

37 תגובות

  1. אלו הן בהחלט חדשות מרעישות ומעניינות. זה יפה שגוגל שמה דגש על רצונות הלקוחות שלה. אומנם גוגל עדיין שולטת יפה בתחום החיפוש, אבל היא כבר לא מונופול, ופועלת בהתאם לשימור הלקוחות שלה. ואנחנו – מקדמי האתרים מרוויחים מכך. גם מבחינה מקצועית – זה יגרום לסינון יפה בין האנשים שיודעים את מלאכת הקישורים ואלה שלא.
    וגם מבחינה "גוגלית" – גוגל נותנת לנו יותר שליטה על מה שנעשה אצלה. ויודעת שחייבת להתחשב בנו ובמקצוע שלנו.

    • השרות החדש נועד בעיקר למי שהותקפו באמצעות מתקפת קישורי ספאם זדונית, משמע על ידי מקדמי האתרים של המתחרים שלהם בתוצאות החיפוש, אבל תוכן האתר היה ראוי להיות מוצג בצמרת תוצאות החיפוש. ההתקפה הזדונית פגעה לכן באיכות תוצאות החיפוש של גוגל, וזה מה שאיכפת להם.

      בעלי האתרים ומקדמי האתרים שלהם אינם לקוחות של גוגל. מאיפה הבאת את זה? לקוחות גוגל הם מי שמשלמים לגוגל עבור פרסום באדוורדס ומי שמשתמשים בגוגל כדי לחפש משהו, אפילו שאינם משלמים.

      האידיליה שאתה מתאר היא פרי הדמיון – אחרי שנים רבות שבהן מקדמי האתרים ציפצפו על גוגל, גוגל מצפצף עליהם בחזרה. ולכן יש לי ספק גדול ששימוש בשרות הזה יועיל למי במשהו למי שהרבו ביצירת קישורים מלאכותיים לאתרים שהם "קידמו" במישרין.

      • תיקון: "…יש לי ספק גדול ששימוש בשרות הזה יועיל במשהו למי שהרבו ביצירת קישורים מלאכותיים לאתרים שהם "קידמו" במישרין…" על חשבון השקעה באיכות תוכן האתר.

      • איתי ברנר

        למען האמת, גוגל טוענים שהכלי לא נועד לתקן מצבים של קידום שלילי מכיוון שהערך של הקישורים האלו גם ככה לא נספר. מצד שני, חשוב לזכור שיש כל הזמן עדויות על כך שקידום שלילי כן גורם לנזק, אבל גוגל לעולם לא תוכל לטעון שזה נכון, כי היא תירה לעצמה ברגל.

  2. היי איתי,

    ראשית…תודה על פוסט !
    שנית… מה זה אומר לגבי מתערבים בפורומים ובלוגים לצורך קידום. האם פעילות זאת תיפגע, בעקבות החדשה המרעישה על הסרת הקישורים?

    ברגשי תודה
    אידית

    • איתי ברנר

      לא, הפעילות לא תיפגע, להפך : מי שחושד שקישורים מאתר מסוים לא הטיבו עימו, יוכל להסיר אותם.

      למרות שמאט קאטס נותן כאן כמה דוגמאות לקישורים לא טובים, כמו שאני מכיר את השוק הישראלי, הרבה מאוד אנשים בכל זאת התעלמו בעבר מן האזהרות האלו וממשיכים להתעלם גם היום.

      • הפעילות לא תיפגע כי יש מי שמממן אותה – הלקוחות.

        לעומת זאת, גוגל לא ממש הכריזו: תמשיכו לייצר קישורי זבל בסיטונות, אנחנו נוציא כסף רב על חישוב ערכם, כחלק מעלות חישוב ערך 0 למרבית הקישורים ברשת מדי כמה ימים. ואם לא הצלחתם לתחמן אותנו באמצעותם, אנחנו גם נותנים לכם עכשיו בחינם את העבודה הכרוכה בהפסקת חישוב ערכם מדי כמה ימים. הכל למען המשך היחסים הטובים.

    • פבל ישראלסקי

      אני חושבת שכל עוד היא נעשית בצורה טבעית וכזו שתורמת למשתמשים (שקוראים את התגובות), אז אין סיבה שזה ייפגע.

  3. תמיר אורון

    מה לדעתכם תהיה השפעה של הכלי החדש על דומיינים אשר קיבלו הרבה בקשות להורדת קישורים? האם גוגל יעשו reverse engineering במקרה הזה ויענישו דומיינים אשר נחשבים כחוות קישורים או כמקור ללינקים בעלי איכות נמוכה?

  4. מבחן המעשה הוא שיקבע, אני הייתי קצת חושש כרגע לעשות בכלי שימוש ואולי כדאי לתת לאחרים להתגלח על האתרים שלהם לפני שאנחנו רצים עם שלנו.
    לסיכום – חשדו וכבדו גוגל סטייל!

  5. איתי ברנר

    שימו לב – מסתבר שגוגל כן מזכירים את עדכון פינגווין בפוסט ההכרזה עצמו שלא היה לי זמן להסתכל בו אתמול :

    Q: Should I create a links file as a preventative measure even if I haven’t gotten a notification about unnatural links to my site?
    A: If your site was affected by the Penguin algorithm update and you believe it might be because you built spammy or low-quality links to your site, you may want to look at your site's backlinks and disavow links that are the result of link schemes that violate

    במילים אחרות, הכלי יכול לעזור גם למי שנפגע מהעדכון ולא רק למי שקיבל אזהרה בכלי מנהלי האתרים.

    תודה לרועי אלון על ההפניה.

  6. יפה מאוד. לאחרונה פנו אלי בעלי אתרים שעשו לאתרים שלהם הרבה קישורי זבל והאתרים נפלו בדירוג (וחלק בכלל לא מופיע). עכשיו יש דרך לתקן את זה למרות שזה לא מיידי…

    • פבל ישראלסקי

      ואתה חושב שהם נפלו בדירוגים בגלל הקישורים האלו? מאיפה מגיעים הקישורים ועל כמה בערך מדובר?

    • לא. הסרת הקישורים לא תחזיר את המיקומים שהיו לפני הטלת העונש ב"פינגווין": ציון הרלוונטיות של הדף, ומקומו היחסי, כלל אז ערך מספרי חיובי לקישורים הללו, והערך הזה מאופס לאחר הגשת בקשה להתעלמות מהקישורים. אבל אם הערך הפך לשלילי בתקופת הענישה, יחול שיפור מסויים בהשוואה לציון ולמיקום לאחר הטלת העונש.

  7. דבר ראשון, זה נראה לי הפוסט הקצר ביותר באתר הזה.

    דבר שני, זה בהחלט מעניין, לא הייתי אומר כלי טוב כי כל דבר שגוגל מוציאים זה למעקב ולאסיפת נתונים על הגולשים.

    דבר שלישי, האם עכשיו אני יכול לעשות ספאם, להרים אתר בדירוגים במהירות, לקבל מכה, להגיד "אלה קישורים זבל אל תסתכל עליהם" ולהמשיך ככה לקפוץ למעלה ולמטה? זה רק עוזר עכשיו לספאמרים…

    שוב הכל שאלה של האם זה למטרת עזרה ללקוחות או שאם יש אתר שמוחק הרבה קישורים אז גוגל יסתכלו עליו אחרת

    הכלי חדש ולכן עוד אין הרבה תשובות רק באמצעות ניסיון וטעייה נגיע לתשובה אמיתית ואת זה רק הזמן יגיד.

    • איתי ברנר

      הפוסט קצר כי זה עדכון חדשות, לא פוסט שלם.

      בעיקרון זה מה שכולם חושבים, אבל אני לוקח בחשבון שאם גוגל מעניש אותך בצורה ידנית, אתה צריך לכתוב בקשה ידנית והכלי הזה לא בהכרח יעזור לך. אם למישהו יש מספיק כוח ואנרגיות לעשות את זה, אז שיבושם לו.

    • יצירת קישורי ספאם בסיטונות וגשת בקשה לגוגל להתעלם מהקישורים שלא הועילו (במידה וניתן היה לזהות אותם) היתה אפשרית בעיקרון אילו גוגל היו מפעילים את השרות הזה לפני כמה שנים.

      אבל כיום גוגל נמצאים בתהליך של מעבר מחישוב ערך הקישורים על פי תכונות הדף המקשר אל חישוב ערך הקישור על פי שיעור השימוש בו. ומאחר ובמרבית הקישורים ברשת אין ולא יהיה כל שימוש, אבל עולה המון כסף לבדוק מדי כמה ימים שזה אכן כך, הם מפעילים את מנהלי האתרים במבצע "ביעור חמץ" ענק.

    • פבל ישראלסקי

      לגבי הנקודה הראשונה שלך – זה טוב או לא? 🙂
      האמת שזה פורסם תחת קטגוריית החדשות, כל הפוסטים החדשותיים לרוב יוצאים אצלנו קצרים יחסית…

  8. דרך אגב, מה בדיוק הוא אומר החל מדקה 8 ו-20 שניות?

  9. 9 דקות הוא מדבר ו-6 פעמים הוא חוזר על זה שלא להשתמש בכלי הזה, כלומר ממוצע כל דקה וחצי.

    היה לי את החזון כבר מלפני 3 שנים להפסיק לבנות קישורים ולהתרכז בבניית אתרים איכותיים בעיקר ובכל זאת רק מאט מצליח לבלבל אותי עם המסרים הכפולים שלו.

  10. אם תרשו לי להוסיף שהתגובות כאן רק מחזקות את הטענה שלי.

  11. כלי מעניין,אבל רב אנשי ה WH לא צריכים אותו, זה בדרך כלל לאנשים ספציפים שקנו קישורים או שנכנסו לרשתות בלוגים פרטיים שנענשו..
    אבל כל הכבוד לגוגל לפחות הם מטפלים בנושא של הNEGATIVE SEO

  12. פבל ישראלסקי

    אגב, שימו לב רגע לסעיף מספר 24 בפוסט הבא: https://www.askpavel.co.il/blog/ses-2011-summary
    אני נוטה להאמין שגוגל תכננו את הכלי הזה עוד מזמן נוכח ההמלצה של ברוס, הפוסט פורסם באפריל 2011…מעניין למה דווקא עכשיו הם בחרו להשיק אותו.

    • כי בשנתיים האחרונות הצטברו יותר ויותר נפגעים מקידום שלילי, ומשום שגוגל בתהליך מעביר לשיטה שמחייבת אותם לבדוק מדי כמה ימים האם מישהו עשה שימוש בקישור. רצוי מאד לנקות את הרשת מ-95% קישורי זבל שיצרו מקדמי האתרים ולחסוך משאבי מיחשוב.

      (דרך אגב, מה שטען אותו מרצה בסעיף 23 זה שטות גמורה.)

      • כשחושבים על זה טוב, אפשר לומר שגוגל מעצם קיומה, יצרה ואפילו דחפה מקדמי אתרים מכל העולם לפעילות של זיבול הרשת: הן של לינקים והן של low quality content .
        כך שכעת היא נאלצת להילחם בתופעה שלה עצמה יש חלק בזה.

        • אינני מסכים עם הקביעה הזו. גוגל דחפה לתוכן איכותי ולקישורים שיש בהם תועלת לגולש מזה 8 שנים לפחות, וגם תיגמלה את זה בציוני הרלוונטיות. אבל מאחר ואיש כמעט לא פעל ככה, ראית בצמרת תוצאות החיפוש רק את ההפך.

          מי שדחף לתוכן ירוד ולקישורי זבל היו קמצנות הלקוחות ויהירות מקדמי האתרים, שהיו יכולים להשוויץ שהם מתחמנים את גוגל הגדול.

          • עמנואל נראה לי שניר התכוון במילה "דחפה" זה שהאלגוריתם שלה נתן לכך חשיבות גבוהה ולכן בעקיפין גרם לאנשים לזבל. זה שהם אמרו בפומבי את ההיפך זה משהו אחר…

          • גוגל לא נתנה אף פעם "חשיבות גבוהה" (משמע ערך גבוה שמקבל ביטוי מספרי בתוספת גבוהה לציון הרלוונטיות של הדף המקושר) לקישורי הזבל! – תמיד היה להם ערך נמוך, אבל זה מה שכולם עשו וכולם התחרו למי יש יותר, אז זה מה שכולם ראו בצמרת תוצאות החיפוש, ומזה הסיקו בטעות שזה מה שגוגל מתגמל הכי טוב.

          • איתי ברנר

            אני לא יודע מי ניסה לקדם אתרים בחו"ל, אבל מהניסיון שלי, קשה מאוד ליצור תוכן איכותי באמת בזירות תחרותיות ולקבל חשיפה בעמודים הראשונים, אלא אם כן תופסים ביטויים של זנב ארוך שאף אחד לא כתב עליהם. הרבה אנשים שאני מכיר , אומרים לי שזה הסוד הכי גדול שלהם.

          • איתי ברנר

            יש הרבה זירות שבהן אם תקים אתר מאפס , ולא משנה גם התוכן שלך איכותי. אתה כנראה לא תגיע רחוק בלי לבנות קישורים, אלא אם כן תעשה עבודת שיווק אגרסיבית שלא מתבססת על קישורים, אבל כנראה תעלה לך לא פחות. מלכוד 22…

  13. איתי, מהו המנגנון שמסביר את התופעה הזו (אותו מילכוד 22)?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים