שמות מתחם ישראלים בעברית : מבולבלים? גם אנחנו | AskPavel
קידום אתרים » חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט » שמות מתחם ישראלים בעברית : מבולבלים? גם אנחנו

שמות מתחם ישראלים בעברית : מבולבלים? גם אנחנו

איגוד האינטרנט הישראלי הכריז כי החל מהיום בשתיים בצהריים (14:00), יהיה ניתן לרכוש שמות מתחם באותיות עברית תחת סיומות ישראליות כגון co.il או org.il. ההכרזה הזו אמנם לא חדשה, אך נראה כי בקרב הציבור הרחב ואפילו בקרב אנשי מקצוע עדיין קיימות אי הבנות ושאלות רבות בנוגע לכל התהליך. בפוסט הזה ננסה לענות על השאלות הללו ולספק הסברים חד משמעיים:

סיומות

כרגע, שמות המתחם יהיו תחת הסיומות הרגילות של ישראל, כלומר, org.il/co.il/net.il וכו'. למרות שאתר איגוד האינטרנט בעצמו מתייחס לעיתים אל הסיומות כ – il בלבד, הרי שמהדוגמאות שהוא נותן, ברור כי מדובר על הסיומת הרגילות שכולנו מכירים. בעתיד הקרוב האיגוד יאפשר להשתמש גם בסיומות באותיות עבריות, אך לא נקבע עדיין מה הן יהיו. ברגע שהן יופעלו, יהיה אפשר להשתמש בשתי האפשרויות במקביל בלי שינויים נוספים.

תמיכת דפדפנים ותוכנות דואר

בדיוק כמו עם דומיינים כדוגמת קידוםאתרים.com, גם הדומיינים החדשים עוברים למעשה תהליך של תרגום לתווים לטינים באמצעות תקן IDN. אם תוכנת הדואר שלכם לא תומכת בתקן הזה, הדומיינים החדשים לא יפתרו את הבעיה.

מחיר

למרות שכרגע מחירו של דומיין עברי רגיל עומד על בערך כ- 80 ש"ח לשנה, סביר להניח שיש צדק בטענה כי המחירים לדומיינים החדשים יהיו בשיא בימים הקרובים. הסיבה לכך היא פשוט הרצון של הרבה מאוד אנשים לתפוס את אותם השמות (נדלן, צימרים, קידוםאתרים, משחקים, חתונות וכל ביטוי נחשק אחר).

כמו כן, יש להבחין בין רישום מוקדם של הרשמים עצמם שמתבצע ממש בדקות אלו לבין הרישום המוקדם שהתבצע עד כה. הרישום המוקדם הנוכחי הוא בעצם רשימת המתנה של הרשמים המוסמכים שמבטיחים לעשות את כל המאמצים על מנת לדחוף את הבקשה שלכם קודם. כמובן שבתמורה כך הם דורשים מחיר יקר יותר.

בכל מקרה, כרגע נראה כי הרשמים אשר מציעים אפשרות זו הם livedns ו-peligon, שניהם גובים על כך 115 ש"ח כולל מע"מ.

שאר הרשמים לא מתייחסים אל כך באתר שלהם או לא מאפשרים כלל להקליד אותיות עבריות בעת רישום הדומיין.

שאלת השאלות – האם זה באמת טוב ל-SEO?

אכן שאלה קשה, מצד אחד, כתבנו בעצמנו כאן בבלוג שישנה ירידה מסוימת באפקטיביות של דומיינים עם אותיות בעברית (אז היה מדובר על .קום) וסביר להניח שהדבר נכון גם עבור הדומיינים החדשים. יתרה על כך, כיום ניתן להגדיר לגוגל שיתייחס לדומיין .קום כדומיין הנמצא בישראל (דרך Webmaster Tools) ויציג את האתר כאתר ישראלי, כך שההבדל בין שני סוגי הדומיינים מצטמצם עוד יותר. מצד שני, בזירות תחרותיות כל פסיק קטן יכול לעשות את ההבדל, ולכן יש עדיין היגיון ברכישה של הדומיינים המדוברים.

אודות איתי ברנר

איתי ברנר
העורך הראשי של מדור החדשות באתר AskPavel בו מדי שבוע מתפרסמות הידיעות האחרונות מעולם השיווק באינטרנט. עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.

עשוי לעניין אותך גם...

חדשות קידום אתרים

פייסבוק תשלם כדי לעקוב אחריכם, ניווט חדש בגוגל, תמלול וידאו עם AI ועוד

פייסבוק תשלם לכם כסף כדי לעקוב אחריכם מי שלא מסתפק במעקב הרגיל של ענקית המדיה ...

19 תגובות

  1. תודה על המידע, רצה לרכוש כמה דומיינים…

  2. איתי ברנר

    עדכון חשוב – בלייב DNS דומיין שהוגשה עבורו בקשה , עדיין מוצג כדומיין פנוי ורק לאחר ניסיון לרכוש אותו מופיעה הודעה כי יש עליו בקשה פתוחה.

    🙁

  3. כל דומיין איכותי שתנסו לקנות – כבר הוגשה עבורו בקשה
    אני הגשתי בקשה לכמה שמות סופר איכותיים וכולי תקווה שאכן אצליח לשים עליהם ידיים

    הפיתוי העיקרי כאן הוא ההבטחה שבעוד כמה חודשים תאושר הבקשה וגם הסיומת של הדומניים תהיה בעברית
    וכנראה שהיא תהיה .ישראל

    אני לא יודע בקשר לקידום
    אבל מה שבטוח שדומיין כמו
    מלונות.ישראל או בנק.ישראל
    נראה בכלל לא רע למטרות שיווק

  4. האמת היא שלא טרחתי בכלל לנסות לקנות דומיינים היום מהסיבה הפשוטה שסביר מאד להניח שכל השמות האטרקטיביים כבר נחטפו מראש. רק נשאר לקוות שכל מיני אתרים קיקיוניים לא יגיעו לעמוד הראשון בגוגל רק בגלל דומיין אטרקטיבי כמו קידוםאתרים.co.il

  5. כתבת: "בזירות תחרותיות כל פסיק קטן יכול לעשות את ההבדל, ולכן יש עדיין היגיון ברכישה של הדומיינים המדוברים."
    הטענה הזו נפוצה מאד ושגויה תמיד כי היא מתפרשת כהמלצה, וההמלצה שגויה. מקור השגיאה הוא בתפיסה שכדי להיות מוצג במקום 1 אתה צריך לקבל מגוגל ציון 100% ולא תוכל לקבלו אלא אם גם ביטוי החיפוש מופיע בשם המתחם.

    אלא שכדי להיות מוצג במקום 1 אינך זקוק לציון %100 אלא רק לציון שגבוה משל כל האחרים. ולכן, אם פער ציוני הרלוונטיות שבינך (נניח, מקום 2) לזה שמעליך הוא כל כך קטן, שדי בפרמטר הזה (המצאות ביטוי החיפוש בשם המתחם) כדי להשיג את מקום 1 ולהפיל את מי שנמצא שם עכשיו, אתה יכול להשיג את מקום 1 וגם ליצור פער גדול כלפי זה שאותו הפלת למקום 2 על ידי עבודה על פרמטרים אחרים, כגון הוספת קישורים איכותיים או תוכן איכותי.

    • איתי ברנר

      אתה צודק, אבל אנשים תמיד ירצו לעשות את הדרך הכי קצרה והמספר האסטרונומי של כתובות שכבר נקנו (כנראה יותר מ10K), רק מעיד על זה…

      • אם לא די בפסיק קטן כדי לעשות את ההבדל, ודרוש פסיק גדול מאד, שם מתחם עברי הכולל את ביטוי המפתח לא יצליח לעשות את העבודה.

        • איתי ברנר

          אני חייב להודות
          שהתגובה הזו קצת מפתיעה
          אותי, אתה הרי תמיד
          אומר שאף פעם אי אפשר
          לדעת מהו הפער בציון
          הרלוונטיות בין אתרים
          שונים…לא?

          • אנחנו אמנם לא יכול לדעת אבל הפער יכול להיות זעיר, גדול או עצום. אנחנו גם לא יכולים לדעת האם תוספת הציון בזכות המצאות ביטוי המפתח בשם הדומיין העברי היא זעירה או גדולה. מה שבטוח הוא שהיא מוגבלת לערך עליון כלשהו. ומאחר וניתן להשיג את אותה התוספת ועוד הרבה יותר באמצעים שאין להם ערך עליון – הוספת קישורים איכותיים ו\או תוכן איכותי, עדיף להתמקד בהם.

          • איתי ברנר

            אני מסכים איתך, אבל
            אני חושב שאם מישהו
            מפרש את מה שכתבתי
            כהמלצה,זו בעיקר בעיה
            שלו. האם כל פעם שאני
            כותב יתרונות וחסרונות
            צריך להסתכל רק על
            היתרונות?

  6. איתי ברנר

    עוד עדכון מעניין – החתול קונה את השמנת…

    http://net.nana10.co.il/Article/?ArticleID=769536

  7. לאחר שנים רבות יש עכשיו בפעם הראשונה דומיינים בעברית בשורש. לדוגמא: סלקום.קום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים