תחיית ה-ChatGPT: מעכשיו הוא גם יכול לשמוע, לראות ולדבר

עומר לייבנזון
כלי ה-Generative AI המתקדם בעולם, ChatGPT, זוכה כעת לפונקציות חדשות הכוללות תקשורת באמצעות קול ובאמצעות תמונות. אז מה זה אומר ואיך זה ישפיע על הדרך שבה הוא מסייע לנו בחיי היומיום?
יכולות חדשות ב-ChatGPT
מקור: OpenAI Blog

בשבוע האחרון חברת OpenAI יצאה עם ההצהרה הבאה:

“ChatGPT יכול כעת לראות, לשמוע ולדבר – אנחנו מתחילים בהשקת יכולות מבוססות קול ותמונה ב-ChatGPT. יכולות אלה מציעות סוג חדש ואינטואיטיבי יותר של ממשק, בכך שהן מאפשרות לכל אחד לנהל שיחה בקול או להראות ל-ChatGPT על מה בדיוק אתם מדברים.”

לפני כמעט שנה הושק מודל הבינה המלאכותית ChatGPT ששינה, עבור רבים את אופן העבודה, השפיע על מחירי שירותים בחלק מהשווקים וסיפק אלטרנטיבות ראויות (לפחות בחלק מהמקרים) למגוון נותני שירותים כמו כותבי תוכן, מעצבים ואפילו עורכי וידאו. היום, כבר לא צריך לנחש, אנחנו יודעים שמדובר בהמצאה שיש לעקוב אחרי כל עדכון משמעותי בה וכן לשקול בכובד ראש את המשך מהלכינו. השינוי הזה, הוא אולי אחד מהשינויים האלה. מאז יציאת ה-ChatGPT יצאו לו כמה מתחרים, העיקריים הם מטעם גוגל – בארד וגוגל SGE, שגם הם כל הזמן מנסים להתיישר עם הסטנדרטים החדשים שהוא מציב בעולם הסושיאל, קידום אתרים ועוד.

שימושי ה-ChatGPT בעולם השיווק

אנשי שיווק עשויים להשתמש ב-ChatGPT למגוון רחב של מטרות, החל מיצירת תוכן, מחקר מילות מפתח (מקדמי אתרים), צ’אטבוט תמיכה באתרים, ניתוח נתונים מורכבים ועוד. המשמעות של הוספת הפונקציות הללו, היא למעשה הוספת עוד רובד לעולם. אפשר לחשוב על זה כמו על אדם שלמד לתקשר כל חייו רק באמצעות קריאה וכתיבה, אך לא ראה מעולם איך נראים חפצים או איך נראית הסביבה. כשמוסיפים עוד רובד, המשמעות היא להעניק למנגנון אפשרות ללמוד על העולם הרבה יותר – וזה כבר פותח פתח לאפשרויות מורכבות יותר של שימוש בו. למשל, לשם ההמחשה, חשבתם פעם מה יקרה אם יהיה אפשר לבצע שירות לקוחות טלפוני באמצעות הצ’אט?

מה הפיצ’רים החדשים?

בחידוש הנכחי, החברה מוסיפה שני פיצ’רים משמעותיים חדשים:

אפשרות לשלוח מסרים קוליים ולא רק מסרים כתובים.

אפשר ממש “לדבר” איתו:

הבנת מידע דרך תמונות:

זה שינוי משמעותי, משום שהוא מאפשר מעין “נתיב מהיר” לקליטה ועיבוד של מידע. חשבו על דוגמה פשוטה של איש שיווק, שאהב את סגנון התוכן של פרופיל מסוים באינסטגרם. אותו איש שיווק, יוכל, תיאורטית להקליט את שמע הסרטון ולכתוב פקודה ל-ChatGPT שייצור לו עוד 100 תסריטים לסרטונים באותו סגנון. והנה, הגענו למצב שבו עבודה שהייתה דורשת מאיתנו שעות ארוכות של מחשבה ואפיון מתבצעת בן רגע. כמו כן, פוטנציאל ההתחזות וההונאה גדל בדרך הזו, ואפילו חברת OpenAI בעצמה הזהירה מהסכנות האלה במאמר שנכתב בבלוג:

“[…] עם זאת, יכולות אלו מציגות גם סיכונים חדשים, כגון הפוטנציאל של שחקנים זדוניים להתחזות לאנשי ציבור או לבצע הונאה.”

לקריאת הידיעה המקורית באתר של OpenAI

תגיות רלוונטיות: בינה מלאכותית
שתפו:
נכתב על ידי
כותב תוכן וקופירייטר בעל רוח יזמית צעירה. הדבר שאני הכי אוהב הוא לנגן וליצור מוזיקה, ובכלל – כשנותנים לי משימה שדורשת יצירתיות אני תמיד “נדלק”. אנשים יצירתיים עושים לי את זה. אחרי שהקמתי את אחת מקהילות ההתפתחות האישית הגדולות בישראל, החלטתי להסב את עיסוקי העיקרי לדבר השני שאני מאוד אוהב: כתיבה שיווקית. עד היום הספקתי לצבור ולהתפתח במשך כ-5 שנים בעולמות כתיבת התוכן והאסטרטגיה השיווקית.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
55
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
30
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
114
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
87
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
103
מדיה חברתית
יורם ליכטנשטיין
105105
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100774
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99934
מדיה חברתית
בן אורן
87831
קידום אתרים
דנה רוזן
82483
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.