כותב תוכן? הנה 4 דרכים למדוד ולבדוק את הכתיבה שלך

מור מריג'
כותב תוכן

כתיבת תוכן הפכה להיות חלק בלתי נפרד משגרת עבודתו של המשווק הדיגיטלי. ובכן, על חשיבות התוכן כבר מזמן אין עוררין. תוכן טוב הוא כזה שיש לו יכולת לשמר את הגולשים ולהביא אותם שבוע אחר שבוע לבדוק מה התחדש באתר. והתנועה הזו היא נכס עבור כל משווק או בעל עסק והיא שווה לא מעט כסף. ומעבר לתנועה, שהיא חלק חשוב אך לא העיקרי, התוכן מטרתו להניע לפעולה, ליצור אינטרקציה עם המשתמש ולגרום לו לבצע את הפעולה שתתורגם לרווח.

אבל כל זה טוב ויפה בתיאוריה כי לצד היתרונות הרבים שישנם, וישנם, לייצר תוכן, מי כמוכם יודע, זו לא משימה פשוטה. יש כאלה שיעדיפו לכתוב אותו בעצמם, יש כאלה שיעדיפו לתת את המשימה למישהו אחר, כותב תוכן מיומן, אבל בשני המקרים חשוב וכדאי לזכור שיש לזה מחיר – או בזמן או בכסף. אף אחד מאיתנו לא היה רוצה לגלות שאחד מהמשאבים האלה מתבזבז לו מבלי שהוא רואה מכך תועלת.

כתיבת תוכן, מעבר להיותה דרך לייצר טראפיק אורגני לאתר היא אומנות. השילוב הייחודי שבין כוונת המשתמש או הגולש לבין שימוש נכון ומדויק במילות מפתח שיש להן חיפושים יכולים להיות הקסם שיביא לכם תנועה לאתר ויגביר את העניין בקריאת התוכן באתר שלכם.

אז היום נדבר על דרכים שבאמצעותן נוכל למדוד איך התוכן באתר מתפקד. נשים דגש על 4 מדדים שמעקב אחריהם עשוי לייעל את המאמצים שלכם ולהבהיר איפה כדאי להשקיע ומה צריך לשפר. יותר מזה, 4 המדדים האלה יתנו לכם אפשרות לחזות איך יתפקדו התכנים שעוד לא כתבתם!

אז אם אתם כותבי תוכן – הנה ערימה של עצות יקרות ערך וטיפים שהולכים לעשות עבורכם את ההבדל. בואו נתחיל!

4 מדדי תוכן שכל כותב תוכן צריך לשים לב אליהם

1. תנועה

כן, זה נשמע ברור מאליו, נכון, ואין לי ספק שרובכם מנהלים מעקב צמוד אחר התנועה באתר אבל (!) וזה אבל מאד חשוב – כמה מכם מודדים איך השיווק שאתם עושים באמצעות התוכן משפיע על התנועה? מיד נכנס לזה יותר לעומק, אבל לפני הכל – גוגל אנליטיקס! חשוב שכל כותב תוכן יכיר אותו היטב ויהיה ביחסים טובים איתו. קראו את המדריך המפורט שמצורף פה, הוא יעזור מאד. ועכשיו אפשר להתקדם הלאה ולאסוף את הנתונים הסטטיסטים (מומלץ לעבור עליהם ולעדכן אותם אחת לחודש):

סך הכל תנועה (לפי סגמנטים): עקבו אחר התנועה החודשית שלכם והחסירו ממנה את התנועה שאינה בהכרח קשורה בתוכן. למשל, דפי נחיתה שאליהם הפניתם תנועה כדי לקדם מבצעים וכן הלאה. בסופו של דבר תשארו עם מספר קטן יותר, אך מדויק יותר שיספר לכם את סיפור התוכן באתר.

שעות פעילות: חשוב שתדעו מה הם זמני הפרסום הטובים ביותר עבורכם. בדקו את השעות בהן אתם מפרסמים, נסו ימים שונים ושעות שונות וכשכל המידע יהיה בידיכם – תוכלו להכריע ולדעת מה הקהל שלכם מעדיף. בהתאם לזה תרצו לפרסם את הפוסטים העתידיים שלכם.

תנועת משתמשים חוזרים: כותב תוכן טוב הוא כזה שמסוגל לגרום למשתמשים לחזור ולקרא באתר. עליכם למדוד ולעקוב אחר הנתון הזה מדי חודש כי הוא זה שיתן לכם מושג לגבי העבודה שאתם עושים. אם המספר הזה לא הולך וגדל מחודש לחודש – כנראה שתצטרכו לעשות בדק בית. גשו לאנליטיקס ואז AUDIENCE ומשם ל- OVERVIEW.

ניתוח מקורות התנועה: גשו ל- ACQUISITION ומשם ל- OVERVIEW. תראו שם התפלגות של כל מקורות התנועה לאתר. הגדירו את התאריכים על החודש האחרון ובדקו מהיכן אתם מקבלים את רוב התנועה שלכם? אלה מקומות ששווה לכם להשקיע בהם אפילו יותר. כמו כן, חשבו איך לשפר את המקומות שמניבים לכם פחות תנועה. כתבו, עקבו וצרו אסטרטגיה לכל אחד מ6 המקורות: אורגני, תנועה ישירה, סושיאל, הפניות, דואר אלקטרוני והשאר.

התוכן עם הביצועים הטובים ביותר (ברמת התנועה): איזה תוכן שלכם הכניס הכי הרבה תנועה החודש? שווה בדיקה. גשו ל- BEHAVIOUR ומשם ל- OVERVIEW. שם תוכלו לראות את רשימת העמודים הנצפים ביותר באתר. נתחו את מקורות התנועה שמהם מגיעים אל התכנים העליונים והשתמשו בזה כדי לדעת איפה כדאי להפיץ את התוכן העתידי שלכם.

תנועה

2. התנהגות משתמשים

ברגע שיש לכם ידע מבוסס לגבי מקורות התנועה שלכם, אפשר לחפור קצת יותר לעומק, לבדוק את הביצועים ולראות איך קהל היעד שלכם מגיב לתכנים. חקר התנהגות המשתמשים זו הדרך הטובה ביותר לדעת מה הקהל באמת חושב על התוכן שאתם מייצרים. בואו נסתכל על כמה מדדים חשובים שישפכו אור על התנהגות המשתמשים בחודש האחרון:

אחוז נטישה: אחוז היוצאים מדף הכניסה יעיד עד כמה התוכן בעמוד שכנע את המשתמש לבצע פעולה נוספת. אם כתבתם טקסט שלא מעודד לקליק נוסף (בין אם זה לקרא מאמר או לבקר בעמוד אחר) – תסבלו כנראה מיחס נטישה גבוה. המטרה שלנו היא לשמור על המבקרים כמה שיותר זמן באתר ולחשוף אותם למידע רב ככל הניתן על המוצר, מותג, שירות. זכרו זאת והשתדלו להוסיף קריאה לפעולה ולעודד את המבקר לשוטט באיזורי התוכן שהאתר שלכם מציע.

זמן שהיה בעמוד: עוד נתון מעניין יראה לכם כמה זמן המשתמשים משקיעים בתוכן שלכם. תוכלו למצא את המידע הזה תחת איזור ה- BEHAVIOUR ומשם ל- OVERVIEW. זה כמובן קריטי מצדכם לשאוף ולהגדיל את המספר הזה בכל חודש עם תוכן אטרקטיבי יותר. ככל שזמן השהיה בעמוד יהיה גבוה יותר – כך תוכלו להסיק שהתוכן שלכם מוצלח יותר. אם אתם מזהים עמודים עם זמני שהיה נמוכים במיוחד – קחו אותם כפרויקט ובדקו מה ואיך תוכלו לשפר בהם כדי להביא אותם לתוצאות טובות יותר.

אחוז נטישה וזמן ממוצע בעמוד (מפולח לפי מקור): הפעילו את שני המדדים הללו עבור כל מקור תנועה. זה מה שיתן לכם הבנה לגבי המקור ששם נמצאים המבקרים האיכותיים לכם ביותר. המידע הזה מחכה לכם ב: ACQUISITION ומשם לכו ל- OVERVIEW.

התנהגות משתמשים

3. ביצועים בסושיאל

אל תשמרו את התוכן באתר שלכם בלבד ואל תטעו לחשוב שברגע שהתוכן פורסם – אתם מצידכם סיימתם את החלק שלכם. עכשיו נשארה לכם עבודה חשובה לא פחות – הפצה, פרסום ושיווק העשיה שלכם ברשתות החברתיות. הפיצו את התוכן בעמוד העסקי שלכם, באינסטגרם ובקבוצות פייסבוק רלוונטיות. אם אתם מפיצים ניוזלטר – גם זאת דרך מעולה לשמור על קשר עם הקהל ולעניין אותו בתוכן איכותי. להפצה ולביצועים שלכם בסושיאל תהיה השפעה ישירה על שיווק התוכן ולכן חשוב מאד להקפיד ולעקוב אחרי זה. הנה כמה דברים שחשוב לעקוב אחריהם מדי חודש: עוקבים, שיעור מעורבות ושיתופים. כל אחד מאלה מעיד באופן ישיר על טיב ואיכות התוכן. שאפו להגדיל את המספרים הללו מדי חודש.

4. ביצועים אורגניים

כולנו משתמשים בגוגל כדי למצא תשובות, לפתור בעיות ולבצע מחקר לפני שאנחנו רוכשים שירות או מוצר. זו הסיבה שחשוב לשים לב גם לנתונים שנאספים על התוכן כתוצאה מחיפושים אורגניים. התנועה שמגיעה מגוגל, בהנחה ולא עושים עליה קידום אורגני, היא תנועה איכותית שלא עולה לכם כסף. המטרה של כל כותב תוכן צריכה להיות להגדיל את התנועה הזאת מחודש לחודש ואת זה עושים באמצעות תוכן איכותי וקידומו. אם תרצו ללמוד על SEO תוכלו לעשות את זה כאן אבל בהחלט גם במגוון המדריכים המפורטים שיש לנו באתר, למשל:

אם תראו שהתנועה האורגנית בעליה ושגוגל מהוה מקור תנועה משמעותי – אז תוכל להסיק שהתוכן שלכם עושה עבודה מעולה.

ובכן, נסכם

מעקב וניתוח אחר הביצועים זה הצעד הראשון של כל כותב תוכן ומשווק כדי לייעל את האסטרטגיה ולהבטיח החזר על ההשקעה. כמו שחיוני להבין מה חלש כדי לשפר, כך חיוני גם להבין מה אתם עושים נכון כדי לשמר ולשכפל. ככל שתדעו יותר על הקהל, כך תוכלו לשרת אותו טוב יותר, אז השתמשו בנתונים כדי להבין את צרכי הקהל ולתת לו את מה שהוא רוצה. תמיד פעלו מתוך כוונה לנצח את הנתונים של החודש הקודם וזכרו שזו מערכת יחסים לכל דבר והנתונים לא משקרים.

נכתב על ידי
כותבת, עורכת ובעיקר אוהבת מילים מהרגע בו גיליתי אותן. נדמה שתמיד עשיתי את זה ואלה רק הנושאים שהשתנו עם הזמן. כיום, לאחר שנתיים בהן התמקדתי בשיווק דיגיטלי, מרגיש לי שמצאתי איך לשלב בין שני התחומים שהכי מרתקים אותי.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.