קידום אתרים » הבלוק השקוף » 35K גולשים בחודש תוך שנה – פרויקט "הבלוק השקוף" יוצא לדרך!

35K גולשים בחודש תוך שנה – פרויקט "הבלוק השקוף" יוצא לדרך!

כבר תקופה ארוכה שאני עוקב אחרי הבלוג GrooveHQ בו יזם אמריקאי בשם אלכס מתעד את תהליך הקמת הסטארט אפ שלו מאפס. אחרי שכבר עשה אקזיט ומכר חברה, הפעם החליט לתעד את המסע שלו להקמת מיזם חדש, שלב אחרי שלב. אבל אלכס לא מסתפק רק בתיעוד המסע אלא עשה משהו מדהים נוסף – הוא הציב לעצמו יעדים מספריים ושיקף אותם מדי חודש.

בהתחלה היעד היה להגיע ל-$100K הכנסות בחודש אבל יחסית מהר הוא חצה את המספר והיה צריך להציב לעצמו רף חדש וגבוה יותר. ספק אם הוא האמין שאחרי שנתיים הוא כבר יהיה בליגה של הגדולים עם יעד של $10M הכנסות בשנה.

מדהים, לא?

תחשבו על זה ככה, ברגע שאנחנו מציבים לעצמנו יעד בלי לשתף אותו, אין מי שישפוט אותנו וכך נוצר מצב שהתת מודע לא באמת משקיע 100% אנרגיה, גם אם אנחנו ממש רוצים להצליח. לעומת זאת כשיש ציפיות ואנחנו במבחן, יש דרייב שדוחף אותנו להישגיות. מה שאני אומר פה בעצם זה שהתיעוד והצבת היעדים בצורה פומבית, הם אלה שעזרו לו, בין היתר, להגיע ליעד כל פעם מחדש.

אז למה החלטנו לעשות פרויקט שקוף משלנו?

בגלל שתי סיבות עקריות:

1. עקרון היסוד של AskPavel

מי מכם שהתחיל את דרכו בעולם ה-SEO לפני 10 שנים בטח זוכר שלא היו מספיק מקורות מידע. גם אלה שכתבו על זה, לא באמת חשפו הכל והעדיפו לשמור את השיטות "העסיסיות" לעצמם. מכאן הגיעה ההחלטה להקים פלטפורמה שבה כולם ישתפו מהידע והנסיון שלהם כדי שכולנו נוכל ללמוד יחד מאחרים. אז זה רק טבעי שארצה לפרסם פרוייקט שקוף באתר שכל המהות והסיבה להקמתו היא שקיפות.

2. רצון לעזור לבעלי עסקים

אחת הסוכנויות שלנו מתמחה בקידום עסקים קטנים, קוראים לה TeraLead. לצערי לא מתאפשר לנו לשרת את כל העסקים שפונים אלינו בגלל מגבלות תקציב ולכן החלטנו ליצור את הפרויקט הזה במטרה ללמד כמה שיותר בעלי עסקים איך לקדם את האתר שלהם באינטרנט בעצמם בלי תקציב גבוה. בשנה הקרובה אני הולך לעבוד צמוד לצוות Teralead בניהולו של מוטי מגל, כדי לשתף אתכם בתהליך החשיבה והקידום של האתר שבחרנו (חכו, תכף נגיע לזה). כל חודש אני הולך לשקף ולספר לכם איך אנחנו מתקדמים במדדים השונים. להבדיל מאלכס מ-GrooveHQ, אנחנו החלטנו לתעד את התהליך מ-0, כלומר מהרגע שהאתר עולה לאוויר.

המטרה – ממש כמו שהכריזה הכותרת, היא לבנות אתר שאחרי שנה, יבקרו בו 35,000 גולשים בחודש. כל זאת באמצעים אורגניים (SEO, אימייל מרקטינג, שיווק באמצעות תוכן, שיתופי פעולה, שיווק משפיענים ועוד) ותקציב נמוך מאד של קידום ממומן. בחודש הראשון הבאנו כבר 6,000 גולשים והאתר הניב 4,000 ש"ח הכנסות (אמיתי, ראו דו"ח בסוף הפוסט). בהנחה שיש מקדם גדילה ברווחיות של 2.5 כפונקציה של העצמת המותג – המטרה תהיה שלאחר שנה הנכס יניב כ-50,000 ש"ח הכנסות מתוך 35,000 הגולשים אליהם אנו מכוונים.

אז איזה עסק בחרנו ולמה?

זה לא סוד שאני Early Adopter ונמשך לטכנולוגיות חדשות, בטח ובטח כשהן הולכות להשפיע על העתיד של כולנו בקנה מידה גדול. כמו שאני רואה את זה, "בלוקצ'יין" עונה על 2 העקרונות האלה ולכן כל כך הסתקרנתי כששמעתי על הטכנולוגיה הזאת לראשונה.

לפני חודשיים חברתי לבנאדם מדהים – בן סמוחה, מומחה בתחום הבלוקצ'יין והמטבעות הקריפטוגרפיים. כיום הוא השותף שלי במיזם שהולך להיות במרכז פרוייקט קידום האתר השקוף או כמו שאנחנו קוראים לו "הבלוק השקוף" (בלוק מלשון בלוקים בעולם הבלוקצ'יין, עוד מעט אסביר).

אז בלי מתח ודרמה מיותרת, הכירו את CryptoJungle – האתר שעתיד להיות קהילת הבלוקצ'יין והמטבעות הקריפטוגרפיים המוביל והמקצועי ביותר בישראל.

למה בחרנו דווקא באתר שעוסק בבלוקצ'יין?

עד פה, טיפלנו בסוגיית ה"איזה", עכשיו נעבור ל"למה". התשובה במשפט אחד – עקרון היסוד של הבלוקצ'יין.

משום מה, כל פעם שמישהו מדבר על בלוקצ'יין, אנשים ישר חושבים על ביטקוין, כאילו מדובר באותו הדבר. אבל זה רק מקטין את העוצמה והמהפכנות של הבלוקצ'יין. בפועל, ביטקוין זה טיפה בים. ההבדל בין ביטקוין לבלוקצ'יין הוא בערך כמו ההבדל בין "אינטרנט" לבין "ג'ימייל". ביטקוין הוא מטבע אחד מתוך קבוצת מטבעות קריפטוגרפיים. נכון, הוא הראשון, המפורסם ובעל הערך הגבוה ביותר, לכן גם כולם מכירים אותו. אבל תכלס, יש מעל 1,000 מטבעות כאלה! והעולם הזה של מטבעות קריפטוגרפיים זה רק תחום אחד שנמצא תחת מניפת האפשרויות של "בלוקצ'יין". מבינים את היחס?

בלוקצ’יין היא תפיסה עם רעיון מרכזי – יצירת רשת שקופה לכולם המאפשרת פעילות בין אנשים ללא צורך בפיקוח של ישות ניהול מרכזית. זה בעצם כמו יומן אינטרנטי שמתעד בשקיפות מקסימלית את כל הפעולות שמתבצעות על גבי הרשת הזו. ואין תחום יותר מתאים לפרוייקט "קידום אתר שקוף" מתחום שבו השקיפות היא אבן הבסיס. אז ממש כמו יומן הבלוקצ'יין שפתוח לכולם, כך פרוייקט הבלוק השקוף הולך להיות יומן שבו נתעד את כל הפעולות שלנו בשקיפות.

איך האתר הולך לעשות כסף?

  • סדנה: סדנת כניסה לתחום שנמשכת יום, מיועדת לכל מי שרוצה להבין טוב יותר את המושגים ואיך עובד עולם הביטקוין, בלוקצ'יין, את'ריום וכו'.
  • קורס: מספר מפגשים למי שרוצה להעמיק את הידע שלו מעבר לסדנה. הסדנה היא למעשה המפגש הראשון מתוך הקורס כך שמי שימשיך לקורס אחרי הסדנא יקבל מחיר מוזל. הקורס משלב אסטרטגיות מסחר וירידה לפרטים, כולל הרבה פרקטיקה.
  • ייעוץ: הכוונה מקצועית לחברות וסטארטאפים לגבי כל נושא הבלוקצ'יין.
  • פרסום: ברגע שהאתר יהיה גדול מספיק עם הרבה תנועה, נציע אפשרויות פרסום באתר בדמות כתבות ממומנות, באנרים וכל אלמנט שיסייע בחשיפה לחברות בתחום.
  • עמלות:
    • קניית ביטקוין (גם את'ר, ומטבעות נוספים).
    • קניית ארנקים
    • מסחר בזירות מסחר

סיכום חודש 1 – דצמבר, 2017

אחרי ההקדמה הארוכה בואו נצלול ישר לתכלס'. כל חודש נתעד את כל הפעולות שעשינו באותו החודש, הכלים שהשתמשנו בהם והחשיבה שעמדה מאחורי כל מהלך שיווקי. בסוף נציג טבלת מספרים שמפרטת את ההתקדמות של האתר במדדים השונים (טראפיק, לידים, שיתופים, מנויים וכו').

אלו הפעולות שעשינו בחודש הראשון:

בחירת שם\דומיין

כל עסק מתחיל (ויכול גם להסתיים…) בבחירת השם. וברגע שמתחילים לרוץ, כבר אין דרך חזרה. לכן הייתי מתעכב על זה הרבה זמן, וכך עשינו.

דומיין מוצלח מבחינתנו היה צריך לעמוד בפרמטרים הבאים:

  • זכיר\קליט.
  • סיומת il לאתר שפונה לשוק הישראלי.
  • כולל טוויסט או משהו מגניב.
  • כזה שאם מישהו ישמע אותו באנגלית ידע איך נכון לכתוב אותו בעברית בחיפוש בגוגל.
  • שיכלול מילת מפתח מרכזית שתתאר את התחום.
  • שם שמייצר סיפור.

ואכן עולם הקריפטו יחסית חדש בארץ וסבוך מאד, יש הרבה בלבול סביבו ואי הבנה, סוג של ג'ונגל. לכן Crypto Jungle בדיוק מתאר את הייעוד של האתר – לעשות סדר בג'ונגל של עולם הקריפטו.

הבחירה לא הייתה פשוטה. בשלב הראשון יצרנו קבוצת וואטסאפ עם כמה משתתפים והתחלנו לזרוק לאוויר שמות. כל שם שנזרק בקבוצה היה צריך לענות על 2 פרמטרים – לוודא שלא קיים אתר כזה כשמחפשים אותו בגוגל בעברית ואנגלית ושהדומיין הישראלי פנוי. כל שם שכולם הסכימו עליו הועבר לקובץ אקסל ולבסוף צבענו באותו אקסל יתרונות בירוק וחסרונות באדום – כך נבחר השם המנצח.

תהליך בחירת דומיין

עיצוב לוגו

בדומה לשם והדומיין, הלוגו חשוב לא פחות. הלוגו הוא הסימן של העסק, התמונה שמייצגת את העקרונות המרכזיים והמסר שרוצים להעביר ללקוחות הפוטנציאליים והמבקרים באתר.

ביקשנו בבריף ששלחנו למעצבת לכלול את שם האתר יחד עם אייקון שישלב בין עולם הקריפטו לאלמנט כלשהו שמזכיר ג'ונגל כדי לשמר את משמעות השם. קיבלנו את הגרסאות הבאות:

גרסאות ראשוניות ללוגו

הרגשנו שגרסה 1 מעבירה הכי טוב את האלמנט של הג'ונגל (כף רגל עם ציפורניים שמשדרת עוצמה וחוסר רחמים כיאה לג'ונגל) וגם בגלל הירוק שמזכיר ג'ונגל. אבל הפריע לנו משהו בשילוב של הצבעים אז ביקשנו לגוון קצת את האפשרות הראשונה. זה מה שקיבלנו:

גרסאות סופיות ללוגו

מכאן הכי התחברנו לאפשרות 4 ועליה סגרנו.

בהקשר הזה חשוב מאד לא להתפשר. נסו לשאוף עד כמה שאפשר לשלמות. אני מאד נגד שאיפה לשלמות כי אני מאמין שזה קוטל פרודוקטיביות, אבל בחירת שם ולוגו הם יוצאים מן הכלל מבחינתי.

ביקשנו לוגו מלבני לאתר כדי שההאדר לא יהיה רחב מדי (מה שהיה תופס הרבה מקום ומסתיר את התוכן). את הלוגו הרגיל שמנו בעמוד הפייסבוק, שם ריבוע עובד טוב.

קניית דומיין וחיבור לאחסון

למרות שאני קונה את כל הדומיינים שלי ברשם דומיין דה נט, במקרה הזה בחרנו ב-Box מטעמי עלויות בלבד כי הדומיין שם עולה 49 במקום 83 ש"ח לשנה (פרויקט שקוף, מנסים לצמצם כמה שיותר הוצאות). קנינו גם גרסאות בינלאומיות של הדומיין למקרה שבעתיד נרצה לפעול בחו"ל. בכל זאת רצינו להשאיר לעצמנו את האופציה פתוחה.

האתר מאוחסן בשרתים של SPD (סדר גודל של 50 ש"ח בחודש) ובנוסף עשינו חיבור לשירות של CloudFlare בעיקר בגלל 4 סיבות:

  • CDN – קלאודפלייר נחשבים לאחד ממערכות ה-CDN (Content Delivery Network) המובילות בעולם עם פריסת שרתים וטכנולוגיה מתקדמת.
  • HTTPS – כולנו יודעים שבימינו גוגל נותנים משקל לאתרים מאובטחים שישבים על HTTPS והפיצ'ר הזה קיים בחינם בקלאוד פלייר.
  • Polish – פיצ'ר פרימיום בתשלום אבל שווה כל שקל, מסייע בקאשינג ואופטימיזציה של תמונות אוטומטית.
  • Mirage – עוד פיצ'ר פרימיום בתשלום שמסייע לעמודים עם תמונות לעלות במובייל מהר יותר במקום שבו האות של האינטרנט חלש.

בניית אתר

בחרנו בוורדפרס כי כשמדובר על קהילה בדמות בלוג אין פלטפורמה מתאימה יותר. מה גם שיש לנו הכי הרבה נסיון איתה בגלל שאר האתרים שאנחנו מנהלים ומקדמים.

  • סידור תבנית: רכשנו את Sahifa ב-59$ שזו אותה התבנית שמשמשת את AskPavel. היתרון שלה הוא שהיא גם נראית טוב (בדסקטופ ובמובייל), מאד מהירה, כוללת התאמות למגוון אפשרויות והיתרון המרכזי זה שאנחנו כבר יודעים לתפעל אותה ומכירים את כל האפשרויות שלה אז זה חוסך לנו שכר לימוד. בהגדרות של התבנית עשינו את הדברים הבאים:
    • בחרנו בצבע ירוק שיהיה הצבע הדומיננטי באתר כדי שתהיה אחידות עם הלוגו.
    • העלנו לוגו.
    • הגדרנו Favicon לדפדפן.
    • יצרנו תפריטים ושביל פירורי לחם.
  • התקנת והגדרת פלאגינים:
    • Remove category URL – מוריד רמה היררכית לקטגוריות וכך מקרב אותן ל-root, מה שמחזק את הערך שלהן בעיני גוגל. במקום co.il/category/bitcoin זה הופך ל- cryptojungle.co.il/bitcoin
    • Better AMP – למרות שזה לא התוסף שאני משתמש בו ב-AskPavel, גיליתי אותו במהלך הפרויקט השקוף והוא אפילו טוב יותר מהפלאגין הרגיל. היתרון הוא שאפשר ממש לעצב בצורה כמעט בלתי מוגבלת את הנראות של האתר בתוצאות AMP. למי שלא מכיר, AMP זו טכנולוגיה שגורמת לדפים להיטען מהר כאשר נכנסים לאתר מהמובייל (תוצאות AMP כוללות אייקון של ברק קטן בתוצאות החיפוש).
    • FB Instant Articles – הגרסה של פייסבוק ל-AMP, טוען פוסטים מהר למי שפותח אותם בדפדפן של פייסבוק.
    • WP-Roclet – תוסף הקאשינג הכי טוב שאני מכיר. וזה הפוסט הכי טוב שמסביר איך להגדיר אותו נכון כשעובדים במקביל עם CloudFlare.
    • WP Smushit – כשאנחנו מעלים תמונות לאתר לא תמיד הן בגודל האופטימלי וכשהן גדולות מדי זה משפיע לרעה על זמן הטעינה (ופוגע בדירוגים בגוגל). הפלאגין הזה עושה אוטומטית כיווץ ואופטימיזציה לתמונות מאחורי הקלעים מהרגע שהן עלו לאתר.
    • WI Contact Form 7 for Elementor – תוסף שחברת בניית האתרים שלנו פיתחה, מאפשר לעצב טפסי Contact Form 7 עם אלמנטור (הסבר באתר של Webinside).
    • Yoast – איך אפשר בלי, ללא ספק אחד הפלאגינים הכי חשובים מבחינת SEO. השימושים שעשינו איתו:
      • יצירת מפת אתר XML.
      • הגדרת תבניות טייטל לעמודים.
      • הגדרת Knowledge Graph לעמוד הבית.
    • Friendly URL – הגדרנו URLים ידידותיים לגוגל דרך וורדפרס במסך הגדרות –> מבנה קישורים –> מותאים אישית ואז לשים %post_id%
    • סידור ווידג'טים – יצרנו תיבת לייקים, העלינו ווידג'ט של פוסטים אחרונים\פופולאריים ותגיות ועוד כמה ווידג'טים שרלוונטיים לעולם הקריפטו. כמובן הגדרנו שהתפריט יהיה סטיקי ככה שתיבת הלייקים תמיד תהיה בהישג יד.
    • חיבור למערכות – יצרנו חשבונות ב-Search Console וגוגל אנליטיקס והגדרנו אותם בתוך התג מנג'ר. בכלל, מומלץ מאד לעבוד עם תג מנג'ר כדי לא להסתבך עם הטמעות קוד.

אינטגרציות, הגדרות SEO ואלמנטים שיווקיים

  • התראות Push לדפדפן: הגדרנו מערכת שמקפיצה חלונית קטנה בדפדפן כל פעם שמתפרסם פוסט חדש אצל אנשים שבחרו לעקוב אחרי האתר – מאד שימושי ומייצר לא מעט טראפיק. 2 המערכות הכי פופולאריות בעולם לזה הן Pushcrew ו-OneSignal. העדפנו את השניה כי היא גם יותר מרשימה מבחינת פונקציונליות וחווית משתמש והיא חינמית לחלוטין.
  • חיבור האתר לטוויטר: במקרה של עולם הקריפטו, טוויטר היא רשת מאד פופולארית אבל מטעמי משאבים וניהול זמן העדפנו לפתח את זה רק בהמשך. לכן בשלב הראשון מה שעשינו זה רק לפתוח עמוד טוויטר, להעלות אליו Cover, לוגו, מידע על האתר ולחבר את החשבון ל-RSS של הבלוג באמצעות הזאפ הבא של Zappier. ככה כל פוסט שיתפרסם אוטומטית יצור ציוץ עם קישור בפרופיל שלנו.
  • הוספת כפתור שיחה: אנחנו חיים בעידן שבו אנשים לפעמים מעדיפים להתכתב במסגנ'ר של פייסבוק או בוואצאפ במקום לדבר בטלפון ורצינו להקל על הקהל הזה. הוספנו את הווידג'ט החינמי של WhatsHelp שיוצר באתר אייקון ולחיצה עליו מביאה את הגולש לשיחה איתנו בוואצאפ, מסנג'ר או סמס.
  • בניית רשימת תפוצה: בגלל שאנחנו מדוורים למנויים של AskPavel כבר הרבה זמן עם Activetrail (ומרוצים מאד), החלטנו גם כאן להשתמש איתה. המחיר שלה מתחיל מ-50 ש"ח בחודש עבור 500 רשומות ושווה את ההשקעה, אבל אם אתם מעדיפים חינם אפשר גם לעבוד עם Mailchimp (חינם עד 2,000 רשומות). בשלב הזה לא יצרנו עדיין ניוזלטר וגם לא אוטוריספונדר (סדרת מיילים שהמשתמש שנרשם לניוזלטר מתחיל לקבל אוטומטית), נעשה את זה בהמשך. בינתיים כדי לקבל מקסימום חשיפה לכל מאמר הסתפקנו רק בפיצ'ר קמפיין RSS ששולח אוטומטית כל פוסט שמתפרסם בבלוג לכל רשימת התפוצה. אגב, אנחנו תמיד דואגים לשלב אימוג'י בשורת הכותרת, יש הרבה אתרים שמהם אפשר לעשות קופי פייסט אנחנו משתמשים ב-EmojiCool. בעולם של הצפת מיילים ועומס מידע, הדרך היחידה להגיע לתשומת ליבם של האנשים היא להתבלט, תראו איך מיילים שכוללים אימוג'י מתבלטים על פני האחרים:

אימוג'י במייל

הגדרת פופאפים

יצרנו פופאפים לאיסוף לידים והרשמה לניוזלטר. השתמשנו ב-Mailmunch כי כבר עובדים איתם שנים ומכירים את המערכת (חינם בתוכנית של אתר בודד), אבל פרסמנו בעבר פוסט שמשווה מערכות פופאפ לאתר אם אתם מעדיפים משהו אחר. ככה נראים הפופאפים לאיסוף לידים:

פופאפ הרשמה לניוזלטר

המטרה הייתה ליצור מסר מסקרן שיפנה לנרטיב של "אל תשאר מאחור", וזה גם מתחבר למסר של "ג'ונגל" בשם האתר. בגלל שיש אי וודאות והרבה שאלות סביב הנושא סביר להניח שהגולש באתר לא מכיר את התחום עדיין לעומק ולכן את הקהל הזה בדיוק אנחנו מנסים לתפוס (זה גם הקהל שבסוף יקנה את הסדנה שלנו, לא קהל המתקדמים).

טיפ: שימו לב שכל הניסוחים שלנו תמיד מופנים ל-2 המינים כדי להגדיל את ייחס ההמרה.

 

הסוג השני של הפופאפים מופיע בעמוד הקורס ועמוד הסדנא ונועד לקחת פרטים של לקוחות פוטנציאליים שהתעניינו. פופאפ אחד קופץ כשמקליקים על כפתור לקבלת פרטים נוספים והשני זה פשוט טופס קבוע בסיידבר שנגלל יחד עם הגולש. זה נועד להבטיח מקסימום הנגשת האפשרות ליצור קשר. אגב, הרבה אומרים "אם לקוח באמת רוצה הוא ימצא דרך למצוא קשר, אין צורך להציף אותו בטפסים". והם צודקים חלקית – אכן אם מישהו ירצה לחפש דרך הוא ימצא אותה, אבל הנגשת הטפסים מגדילה את הסיכוי שמישהו ירצה ליצור קשר, מהנסיון שלי זה משפר את ייחס ההמרה וזה נבדק עשרות פעמים.

טופס לידים

שימו לב שכאן במסך השני של הטופס אין קריאה לפעולה לעשות לייק כי הלקוח הפוטנציאלי כאן הרבה יותר מוכוון המרה ולכן נציע לו ישר את טופס הסליקה כדי לבצע תשלום. בגלל שיש הרבה עניין ומשאבי המכירות שלנו מוגבלים, רצינו להקל על לקוחות שבוודאות רוצים להירשם כדי שלא יפספסו את ההזדמנות ועד שיקבלו את השיחה הכיתה כבר תהיה מלאה (אנחנו עושים סדנא אינטימית בכיתות של 12 איש בלבד כדי שכל אחד יקבל תשומת לב וייחס אישי).

המסך השני בפופאפ לאחר מילוי הפרטים זה פשוט Must במונחים של יחס המרה. אם אני לא טועה ג'ף בזוס פעם אמר באחד הראיונות "לא להציע ללקוח מוצר נוסף אחרי ששלף את האשראי זה להשאיר כסף על השולחן".

ברגע שהגולש ממלא פרטים הוא אוטומטית מתווסף למערכת ה-CRM איתה אנו עובדים וכך תהליך המכירות אפקטיבי יותר. זה נעשה באמצעות התממשקות API שבה תוכמת מערכת ה-CRM שלנו Lead.im.

טיפ: ברגע שמשתמש מכניס את הפרטים שלו הוא לא רק נכנס ל-CRM אלא אוטומטית מצטרף גם לרשימת הדיוור (הרשימה אליה מצטרפים אנשים מהפופאפ של הניוזלטר בסעיף הקודם). כמובן בגלל חוק הספאם, חשוב לוודא שהגולש מבין את זה ולכן המסר של כל טופס כזה אומר במפורש שיישלחו אליו עדכונים ולא רק ניצור איתו קשר. הפוך זה לא אמור לעבוד – כלומר מי שהצטרף לניוזלטר לא אמור להתווסף ל-CRM כי אחרת אם נחזור אליו וננסה למכור לו משהו זה רק יכול ליצור אנטגוניזם.

חיבור פייסבוק לאתר ובניית אסטרטגיה ראשונית

רוב הקהל שלנו נמצא בפייסבוק אז היה לנו חשוב ליצור שם נוכחות. בתור התחלה יצרנו עמוד פייסבוק והתחלנו להגדיר את הבייסיק:

  • מילינו את כל הפרטים והשדות.
  • העלינו לוגו שכלל את הסמל של האתר (קובץ עם רקע שקוף בגודל 180X180).
  • עיצבנו Cover ייחודי (קובץ בגודל 851X315).
  • שינינו את ה-URL של העמוד לשם האתר (הסבר).
  • הגדרנו שהעמוד יהיה מסוג "עסק" כדי שאפשר יהיה לקבל ביקורות וכך זה יתבלט בתוצאות החיפוש:

בגלל שאנחנו רק בתחילת הדרך לא רצינו להשקיע בשלב הזה הרבה מחשבה על האסטרטגיה שלנו בפייסבוק. העדפנו קודם לבנות את התוכן הראשוני ולבצע את כל האופטימיזציה כדי להתחיל לבנות קהל. לכן בשלב הראשון החלטנו להתמקד ב-3 סוגי תוכן מרכזיים שנעלה לעמוד:

  1. כל פוסט שמתפרסם באתר בתוספת איזשהו טקסט שכולל קריאה לפעולה או נסיון למשוך לדיון, לדוגמא:

(קיבל 4,785 חשיפות)

  1. מאמרים אורחים שאנחנו מפרסמים מחוץ לאתר, לדוגמא:

(קיבל 6,426 חשיפות)

  1. קמפיין "הידעת" שרץ קבוע. חיפשנו באינטרנט 30 עובדות מעניינות שקשורות לעולם הקריפטו, עיצבנו תמונה ייחודית והעלינו סטוק של עשרות הידעת לעמוד כך שכל כמה ימים עולה תמונה חדשה. זה לא מביא טראפיק כי בכוונה אנחנו לא שמים קישור לאתר, אבל בהחלט רואים שאנשים משתפים וזה יוצר אינטראקציה שעוזרת לעמוד לצמוח (שלא לדבר על זה שזה באמת תוכן מגניב למי שמתעניין בתחום):

פרויקט הידעת על קריפטו

העלאת תוכן ראשוני לאתר

סלחו לי אבל אני הולך לכתוב שהתוכן הוא המלך פשוט כי התוצאות של החודש הראשון רק מוכיחות את זה (סבלנות, למטה מחכה סיכום). בדיוק בגלל הסיבה הזו החלטנו להשקיע הכי הרבה בתוכן. כל פיסת תוכן שעולה עוברת עריכה ברמה פסיכית כדי לוודא שהיא מושלמת מכל הבחינות. יש לנו הרבה תוכניות לתכנים שיעלו באתר ועליהן נשתף בחודשים הבאים.

בינתיים בחודש הראשון כדי שלא נעלה לאוויר עם אתר ריק עשינו מיפוי של כל המדריכים הבסיסיים והחשובים ביותר בעולם הבלוקצ'יין מחולקים ל-3 קבוצות עיקריות. בגלל שכל מאמר כזה מטרגט ביטוי ליבה ספציפי זה טוב לנו שהם יהיו באתר כי ככה בעתיד כל פעם שנדבר על הנושא במאמרים חדשים נוכל לקשר למאמר הבסיס שכבר יהיה קיים באתר שלנו.

בן, השותף שלי במיזם, תותח על אבל העדפנו שיתמקד ביצירת תוכן טכני למתקדמים יותר ולכן כתיבת תוכן ראשונית הוזמנה מסרבולה (גילוי נאות – שירות שלנו). מצאנו כותב עם התמחות פיננסית\טכנולוגית ושלחנו לו בריף עם מקורות להשראה וכמות מילים:

כתיבת תוכן ראשוני לאתר

כדי להקל על הגולשים שרוצים להגיע למאמרי הבסיס, החלטנו לשבץ אותם במיקום זמין ונגיש מכל עמוד שנמצאים באתר. את רוב המאמרים אפשר למצוא תחת לשונית "מדריכים" בניווט העליון באתר ומספיק רק לעמוד על הלינק כדי שייפתח מגה תפריט. בעבר כתבנו כמה צריך להיזהר עם מגה תפריטים כדי לא לפגוע בהיררכייה וזרימת Link Juice לעמודים המרכזיים, אך במקרה הזה ה-UX גובר על ה-SEO:

תוכן ראשוני בתפריט

תכנון תוכן שיעלה על בסיס קבוע

כדי להפוך לאתר המוביל בתחום עלינו לספק בו מגוון סוגי תוכן שיענו על כל הצרכים שיש לאנשים בתחום. אז אחרי שהעלינו את התוכן הראשוני, התחלנו להעלות לאתר גם את התכנים הבאים בתדירות קבועה כאשר מכל מאמר קישרנו אחורה למאמרי הבסיס שכבר מופיעים באתר כדי לחזק אותם על הביטויים שלהם:

  • חדשות: בן מכיר ועוקב אחרי כל האתרים הכי סמכותיים בתחום ואפילו אתרים פחות מוכרים שמפרסמים דברים לפני כולם. בנוסף, בתחום הקריפטו טוויטר הוא כלי מרכזי וגם שם יש לנו מעקב קבוע אחרי הפרופילים הרלוונטיים. בעבר פרסמתי פוסט על כלים למעקב אחרי טרנדים וחדשות (סעיף 10). ברגע שעולה ידיעה מעניינת ישר דואגים לתרגם אותה לעברית ולהעלות לאתר. קל מאד לייצר את סוג התוכן הזה כי האייטמים לרוב ממש קצרים ולא לוקח הרבה זמן לתרגם אותם, 100-200 מילה סך הכל. אנחנו לרוב מחפשים ידיעות בערב כדי שכשזה יעלה למחרת בבוקר נהיה ראשונים.
  • סקירות: יש בעולם מעל 1,000 מטבעות קריפטוגרפיים ולכל מטבע את היתרונות\חסרונות שלו, ערך, נתוני מסחר, טכנולוגיה ועוד מאפיינים שמייחדים אותו. כדי לספק את התוכן המקיף ביותר לקהילת הקריפטו החלטנו לסקר את המטבעות וליצור לכל מטבע עמוד תוכן מקיף (דוגמא לעמוד מטבע של ריפל). לכל מטבע כזה אנחנו יוצרים Custom Sidebar שיכלול תוכן שרלוונטי לאותו המטבע, זאת כדי להעשיר את העמוד מבחינת SEO.
  • מאמרים אורחים: אחת הדרכים להשיג קישורים נכנסים איכותיים היא פרסום מאמרים אורחים באתרים רלוונטיים (בתמורה לקישור קרדיט). לפני כמה שבועות היה הרבה דיבור האם הביטקוין הוא בועה והחלטנו למנף את זה ולכתוב מאמר בדיוק על הנושא הזה כדי שימשוך טראפיק וכך פרסמנו את המאמר האורח הראשון שלנו באתר הפיננסי ספונסר: מדוע הביטקוין הוא בועה ולא בועה בו זמנית?. תזכרו שעדיף לפרסם מאמר אחד באורך 1,000 מילה מאשר 4 של 250, פשוט כי המדדים של אותו המאמר יהיו טובים יותר וכתוצאה מכך ערך ה-SEO יגדל (לדוגמא: יותר אנשים יקראו אותו ויקליקו על הקישור = יותר טראפיק, יותר יקשרו לכתבה מה שיגדיל את ה-Link Juice וכו'). עשינו מיפוי של כל האתרים שאנחנו רוצים להגיע אליהם ולאט לאט זה יקרה, המטרה היא לחשוב על האינטרס של הצד השני כשמציעים לו מאמר אורח ולא על האינטרס שלכם, כמו למשל מאמר מקיף סביב טרנד רגעי שאין לאותו אתר מענה עליו באותו הרגע.

סיכום מספרים – דצמבר 2017

טוב האמת שבזמן כתיבת שורות אלו אני רואה באתר שיש עוד הרבה דברים שעשינו ולא כתבתי עליהם, אבל כדי שיהיה סדר סיכמתי רק את הדברים שנעשו בחודש הראשון של הפעילות. בסיכום הבא נדבר על כל הדברים שנעשו בחודש ינואר.

מדי חודש אחשוף את כל המספרים שלנו ואם יש מידע נוסף שמעניין אתכם – תרגישו חופשי לשאול. המטרה היא שכולנו נלמד מזה וגם אנחנו נשמח ללמוד מכם איך להשתפר.

שיתופים למאמרים86

דירוגים בגוגל 18

טראפיק לאתר 6,041

 שיתופים לפוסטים  ביטויים מדורגים בגוגל  סך הכל טראפיק

עוקבים בפייסבוק251

מנויים לניוזלטר 199

הכנסות מהאתר 4,000

 עוקבים לעמוד פייסבוק  מנויים לניוזלטר  סך הכל הכנסות (ש"ח)

יש לכם שאלות?

אשמח לעזור לכם עם האתרים שלכם, תרגישו חופשי לשאול כאן שאלות בתגובות כדי שכולם יוכלו ללמוד מזה. אגב, אשמח לשמוע מה עובד לכם הכי טוב – איזה פלאגינים לוורדפרס נוספים אתם ממליצים להתקין? מה האסטרטגיית התוכן שלכם בפייסבוק? יש לכם אתר בתחום הקריפטו והייתם רוצים לעשות שיתוף פעולה?

נתראה בחודש הבא 🙂

אודות פבל ישראלסקי

פבל ישראלסקי
יזם, בלוגר, יועץ קידום אתרים והעורך הראשי של קהילת מקדמי האתרים ומשווקי האינטרנט AskPavel. המייסד של סרבולה - חברת כתיבת תוכן ומייעץ בקידום אתרים אורגני (SEO) בזירות תחרותיות בארץ ובחו"ל במסגרת חברת אלפיניסט 301 שיווק דיגיטלי.

עשוי לעניין אותך גם...

הבלוק השקוף 2 - בניית אסטרטגיית תוכן

סיכום חודש 2 בפרויקט הבלוק השקוף (ינואר 2018)

וואו, איזה הענות! לפני כמה שבועות פרסמתי את הפרק הראשון של הבלוק השקוף ולא ציפיתי ...

66 תגובות

  1. פוסט מהמם, אמשיך לקרוא אותו מחר, ארוך קצת לשעה הזאת

  2. היי,
    מברוק על היוזמה, עשה אותו הדבר ניל פאטל לפני שנה, הוא סוג של ויתר באמצע בלי להודות בזה, אני מאחל לכם תוצאות טובות ולהחזיק מעמד שנה.

    בחרתם נישה לוהטת!

    אחלה מדריך לבניית אתר הבאתם פה!

    בלי קשר הוא הצהיר בהתחלה שהוא לא מתכוון להשתמש בפלטפורמות הקיימות והחזקות שלו כדי לייצר באמת את ההצגה המושלמת שבה כל אחד יכול לנסות את המסע מבלי נדל"ן קודם.
    הרי לא לכל מרצה שבונה קורס מעולה ככל שיהיו קישורי אנקור מאתר מוביל בתחום קידום האתרים 😉

  3. ראשית,
    חייב לציין שהרבה זמן לא קראתי באתר שלך… (לא כי זה לא מעניין, אלא מחוסר זמן והתעסקות בדברים אחרים).

    והמיזם הזה באמת עורר סקרנות, אז התחלתי לקרוא ונשאבתי…. בעיקר בגלל שבאמת הצפת המון מידע חזק וכלים שימושיים ומקצועיים שיש לעבוד איתם כאשר בונים אתר WP בשנת 2018.

    חייב לציין שלמדתי בפוסט הזה לא מעט ולחצתי על מספר גדול של קישורים (ויש לי מעל 8 שנים של נסיון – כן עוד מהתקופה שבלוג שלך היה הראשון ששיתף מדריכי קידום בעברית).

    חייב לאחל המון בהצלחה! תחום הבלוקצ'יין מאוד מעניין, אני ממשיך לעקוב אחרי המיזם ומקווה ללמוד עוד דברים חדשים ומעניינים.

  4. רעיון טוב מאוד. פוסט ראשון מושקע ומעניין לקריאה. אני מקווה שבאמת בפוסטים הבאים יהיה יותר על דרכי קידום ופחות המסביב- שהוא סבבה וכו'.. אבל פחות פיצ'ר או יותר פיצ'ר לא יגרום לשינוי משמעותי.
    אמנם מכותרת הפוסט ניתן להבין שהמטרה היא להגיע ל35K גולשים, אבל מתוך הפתיח של הפוסט מבינים שזה יתרכז באיך לקדם אתר לבד. היה מעניין יותר לו לקחתם אתר עם תחום תחרותי כזה או אחר ומקדמים. לקחת תחום שהוא יחסית חדש ולא הרבה מבינים בו ויש בו צמא לידע זה טוב בשביל לעשות כסף לא קשור כל כך להצלחה בקידום האתר (זאת אומרת שורה תחתונה עסקים קטנים בתחום כזה או אחר שאין להם תקציב יתבלבלו מפרוייקט כזה)

    • פבל ישראלסקי

      כן כן, כמובן. הייתי חייב את ההקדמה כדי להכניס את הקוראים לחשיבה שהייתה מאחורי זה ומן הסתם בפוסטים הבאים ישר ניגש לעניין ורק מתחילת הפוסט נקשר לפוסט הזה למי שלא מכיר את הפרויקט.
      לגבי האתר שבחרנו – האמת שזה ממש לא משנה מה התחום, את כל הפעולות שאנחנו הולכים לעשות אפשר ליישם על אתר בכל תחום.
      בשורה התחתונה, הנושא של האתר הוא לא פקטור, המתודולוגיה היא אותה מתודולוגיה.

  5. אחד הרעיונות היפים והטובים שראיתי בתקופה האחרונה. עלו והצליחו. אוסיף רק דבר אחד, דבר קטן שמציק לי בכל הסיפור פה זה שהמאמר לא באמת פונה לעסקים הקטנים שלא מבינים כלום בקידום ורוצים ללמוד לעשות הכל מ-0. במיוחד לאור העובדה שה'סיפתח' שלכם הוא בעזרת אנשי צוות מיומנים בתחומם ובעזרת קהילה שצברתם ב-Askpavel בנושא הדיוור למשל. לעסקים הקטנים אין את זה בהכרח ולכן חלק מהדברים שנכתבים פה כפשוטים כביכול, יכולים להיות השקעה גדולה של כסף וזמן בלי לדעת באמת לאן הם יגיעו עם זה אם בכלל.

    • פבל ישראלסקי

      תודה רבה רותם!
      שלילי חזק, אנחנו לא נעזרים בדיוור בשום קהילה ושום מקור, הכל נבנה מ-0 וכאן ב-AskPavel רק מתעדים את מה שאנחנו עושים (זה גם לא עוזר לי להביא לקוחות לפעילות השניה כי הקהל של הדיגיטל לא קשור לעולם הקריפטו).
      תסתכל על המספרים של החודש הראשון שמופיעים בסוף הפוסט, איך הם נוצרו? בזכות הפעולות שתיארתי כאן בפוסט בלבד, אלו פעולות שכל בעל עסק יכול לעשות.
      לגבי עלויות, שים לב שבפעולות של החודש הראשון הושקע תקציב של 0 אז לא בטוח שהבנתי למה הכוונה שלך…תוכל להרחיב?

      • איך הגעת לתקציב 0 ?

        15 מאמרים בסך כולל של 9300 מילים עולים בסרבולה 1980 שקל
        דומיין 49 שקל
        אחסון 50 שקל לחודש
        wp rocket עולה 39 דולר (132 שקל) בחודש
        cloudflare עולה 20 דולר (68 שקל) בחודש
        תבנית עלתה 59 דולר (200 שקל)
        לוגו טוב מתחיל ב 700 ש"ח

        הגענו להשקעה בחודש הראשון של 3179 שקל.

        והחישוב הזה לפני עלות של בניית אתר (שנניח שבעל העסק למד לבנות לבד בוורדפרס)

        • פבל ישראלסקי

          מתנצל, אתה צודק. הכוונה שלי הייתה תקציב אפסי (בייחס לתקציבים שלרוב נדרשים כדי להקים עסק חדש מאפס).
          מאמרים – 1,403 (רמה בסיסית)
          דומיין – 49
          אחסון – 50
          Wp-rocket – חינם (לקחנו את החינמי)
          Cloudflare – חינם
          תבנית – 29 (מצאנו קופון באחד הפורומים שמוזיל את העלות)
          לוגו – 200
          סך הכל 1,800
          אגב, עם אלמנטור היום ממש לא מסובך לבנות אתר טוב. מכיר לא מעט בעלי עסקים שהשקיעו זמן לצפות ביוטיוב ולקרוא מדריכים והרימו אתר לבד, הכל drug and drop ולא מצריך ידע בקוד או פיתוח.

          • היי פבל,
            ראשית שאפו ענק ותודה על הנתינה!
            קראתי וניגשתי להתחיל ביישום לקידום אתר קיים. התחלתי בפתיחת חשבון ב Cloudflare וביצעתי שינוי רשומות NS אך לצערי ראיתי ששני הפיצ'רים שבמיוחד בשבילם בחרתם ב Cloudflare דורשים חשבון בתשלום של 20$ לחודש.

            האם להערכתך מוצדק לעסק / אתר קטן לשלם את הסכום הזה לחודש עבור Polish ו Mirage בלבד, או שעדיף להשתמש בתוספים אחרים (חינמיים) של וורדפס לכווץ תמונות והאצת
            אתר?
            האם יש סיבות אחרות שמצדיקות מעבר לתוכנית PRO בתשלום גם לעסק קטן?
            אשמח לקבל הבהרה 🙂

          • תודה על הפוסט, קראתי הכל וגם נרשמתי לרשימת התפוצה (מהפעמים הבודדות בהן נרשמתי עם האימייל העיקרי שלי ולא עם gmail זניח).
            אשמח לקישור לקופון לקניית תבנית.
            תודה 🙂

  6. מאמר מצויין , אהבתי, כתוב ברור ומעניין אני ממש ממש מחכה למאמר הבא.

  7. כל הכבוד! ערך אמיתי, כתוב בצורה ברורה וקולחת.

  8. תודה פבל! הדבר היחיד שהתבאסתי ממנו שכל לינק מוציא אותי מהמאמר. לא עדיף לפתוח בדף חדש?

  9. רעיון חדשני ומקסים! מרתק!

    מובן גם ל"אנשים פשוטים" בתחום, כמעט בגובה העיניים…

    בהצלחה!

    מעריכה מאד את העזרה לקהילה!

  10. פאבל, אין חולק כי אתם מקצוענים בתחומכם, גרמתם לי לקרוא מאמר בסינית מבלי שהבנתי דבר מתחילתו ועד סופו. ובכל זאת, כעסק קטן שקיווה למצוא כאן ישועה יצאתי עם.. #$@ והמון ??? אז בכל זאת אני אמורה לשלם למי שמבין?

    • פבל ישראלסקי

      היי ימית ותודה רבה, שאלת שאלה חשובה מאד ואני רוצה להתייחס.
      לצערי עם כל הרצון לעזור אין לי אפשרות (טכנית) לפרט כל דבר במסגרת הפוסט, יש הרבה בסיס שצריך להכיר אותו לפני (בעיקר כל מני מונחים שהשתמשתי בהם). אם אתחיל לפרט כל מונח הפוסט יצא ספר 🙂
      ממליץ לעבור על המושגים שמופיעים במילון שלנו ואם עדיין יש שאלות תרגישי חופשי לשאול ואשמח לענות: https://www.askpavel.co.il/glossary
      לדוגמא: דיברתי על תוספים מומלצים לוורדפרס שמשפרים את האתר, חשוב מאד להבין מה זה וורדפרס ואיך המערכת הזו עובדת לרבות תוספים ואיך מתקינים אותם.
      יש משהו ספציפי שלא היה מובן? אני מניח שזה היה בעיקר בחלק של בניית האתר?

  11. מעניין מאוד, תודה רבה פבל, כל הכבוד! בהצלחה!

  12. קודם כל, כתוב מדהים ומשובח. ואחלה יוזמה , תוכן איכותי ומדויק. כהרגלך.

    אממה, נאלצת להסכים עם רותם שכאן מעלי, שלא עשה/עשתה חישוב של עלות העובדים על האתר, שהרי זה לא אדם אחד עושה הכל..אתם צוות (לפחות של שניים אני מניחה, ושניים מאד מנוסים, והיתה גם גרפיקאית בסיפור.).
    אני מבינה הרבה מאד בשיווק, וגם עם ידע בבניית אתר, וגם בלוגרית וגם עושה קורסים וסדנאות וגם מדוורת וגם… וכל מה שאתה מתאר כאן, זה עבודה לכמה חודשים טובים של כמה אנשים מנוסים מאד.

    אז אני לא מנסה לרפות ידיים חס וחלילה, אבל מבחינת קהל היעד- זה חייב להיות בעל עסק סופר-מולטי-טסקר עם נסיון בהרבה מאד תחומים. אני הרמתי אתר חדש לפני חודש וחצי בערך, רק העדכון שלו (כו-לה העברה מתבנית בוורדפרס אחת לשניה) לקח חודשיים, המיתוג 3 שבועות (ועשיתי הכל לבדי), תוכן בבלוג עלי, קורסים וסדנאות אני עושה, שלא לדבר על שיווק ופעילות בפייס, אינסטגרם וקצת יוטיוב, על גוגל ויתרתי לעת עתה, יש גבול…

    יש כאן מיליון דברים שאפשר (וצריך לעשות, כפי שאתה מפרט ממש מעולה, הכל 100% נכון, מדויק ומקצועי), אבל אני חושבת שגם שווה לספר כמה אנשים עבדו ועובדים על האתר, כמה נסיון יש להם ובמה, וכמה זמן זה לוקח. אחרת זה OVERWHELMING ברמות אחרות, ויכול לייאש ממש…

    תודות!
    לימור

    • פבל ישראלסקי

      תודה רבה לימור, אעשה לך סדר.

      קודם כל מבחינת חלוקת זמן העבודה אני וצוות Teralead מתעסקים בקידום האתר וכל האספקט של השיווק הדיגיטלי ובן בחלק המקצועי שקשור לעולם המטבעות הקריפטוגרפיים, הוא המנכ"ל של הפעילות לצורך העניין.

      אממה? לצוות Teralead אין יותר מדי זמן פנוי כי הם מטפלים בלקוחות, לי יש עסק לנהל ובן בתקופת עומס בלימודים. כלומר למרות שכמה אנשים מעורבים בסיפור, זה לא שהם במשרה מלאה על הפרוייקט הזה. אם אקח את כמות השעות שכולנו השקענו בחודש דצמבר לא נגיע למשרה מלאה אפילו (180 שעות), כלומר זה פחות מעבודה של אדם אחד (גרפיקאית עזרה רק בכמה משימות כמו הלוגו ושולם שעתי).

      כל העבודה שתיארתי כאן נמשכה חודש, בדיוק ב-1 לדצמבר התחלנו בפול פאוור, את יכולה לראות מתי הדומיין נקנה 🙂

      אגב, כמובן שבעל העסק שרוצה לשכפל את זה צריך להשקיע זמן ומאמץ, הרי אי אפשר לאכול מהעוגה ולהשאיר אותה שלמה. או שלבעל העסק אין שום זמן פנוי ויש לו תקציב אז הוא הולך לחברה שעושה לו את זה או שאין לו תקציב ואז גם אם יש וגם אם אין לו זמן פנוי הוא חייב למצוא את הזמן הזה אחרת העסק שלו לא ישרוד, אני לא מכיר דרך אמצע שבה גם לבעל העסק לא יהיה זמן וגם השיווק יעשה מעצמו.

  13. איתי ברנר

    היי

    יוזמה מבורכת, אבל אותי מעניין יותר דווקא המודל הכלכלי : הרעיון אחרי הכול הוא ליצור הכנסה פסיבית, וקצת קשה להעריך כמה יהיה אפשר להרוויח ממודעות (גם אם הן מותאמות לתוכן, סטייל אדסנס). מהניסיון שלי על סמך אתרים שכתבתי להם, להרוויח כסף מתוכן זה מאוד קשה, אלא אם כן מצליחים באמת למצוא ספונסרים שמתאימים לנישה של האתר.

    • פבל ישראלסקי

      תודה גבר!
      אתה צודק לחלוטין, אבל מנגנון ההכנסה של העסק הזה יתבסס הרבה מעבר למודעות.
      בעיקר אנחנו מתבססים על אפיליאציה מהפניה לאתרים שבהם ניתן לסחור\לקנות מטבעות קריפטוגרפיים, רכישת ארנקים ועוד. מעבר לזה אנחנו גם מציעים סדנא, קורס וייעוץ. כלומר זה עסק שמשלב גם הכנסה משירותים וגם מאפיליאציה (ואולי קצת מודעות סטייל באנרים).

      • אחד המאמרים היותר מושקעים ומעניינים שיצא לי לקרוא לאחרונה!
        סחטיין עליכם!
        כרגע כמו שאתם בטח יודעים יש פקק אדיר של משתמשים בכל אתרי המסחר, ככה שגם אם תשלחו לשם גולשים, יהיה מאוד קשה להם להשלים את ההרשמה לחשבון ואתם בעצמם לא תרוויחו מההפקדות שלהם, שזה חלק לא קטן מההכנסות לאתר . מעניין אותי לדעת איך אתם עוקפים את זה?
        מעבר לזה שהיה באמת בהצלחה, נשמע פרוייקט פשוט מדהים!

  14. יוזמה נהדרת! המאמר סופר מעניין ורלוונטי להרבה יזמים מתחילים.
    רציתי לשאול בנוגע לעמוד פייסבוק. איך היו לך אלפי צפיות לפוסטים בחודש הראשון? שמתם כסף על קידום של כל פוסט? אורגני לחלוטין?
    ואם זה אכן אורגני, מדובר בתוצאות של שיתופים שאתם עשיתם לפרופילים האישיים שלכם וכתוצאה מזה נכנסו? כי אז החשיפות הן בעיקר לחברי פייסבוק שלכם ואז זה באמת תלוי בזה שהחברי פייסבוק שלי הם חלק מהקהל יעד של העמוד, וזה לא ככה בהרבה מקרים.

    • פבל ישראלסקי

      תודה דנה, שמח לשמוע.
      לא השקענו שום כסף בקידום ממומן, פשוט דאגנו לשתף את הסטטוס עצמו במספר קבוצות רלוונטיות אחרות. כשאת משתפת סטטוס, את יכולה לשתף אותו תחת הפרופיל שלך (ואז הוא יופיע בפיד שלך) או בקבוצה מסוימת. כלומר הרעיון זה לרכב על נכס אחר שכבר גדול כדי להנות מהחשיפה שיש לו.

      • תודה על התשובה.
        זאת טקטיקה שיצא לי גם להשתמש בה. בהתחלה באמת הפוסטים קיבלו חשיפה גדולה, אבל אחרי כמה פעמים החשיפה ירדה באופן משמעותי. זה קשור לרמת חשיפה שפייסבוק מאפשר או שיכול להיות הסבר אחר?
        (הבדל משמעותי ברמה של 20,000 לעומת 1,300)

  15. פרוייקט ורעיון מדהים שניתן ללמוד ממנו הרבה, חשוב להוסיף עלויות של הפרוייקט במהלך הדרך והחזר סופי על מנת לתת את התמונה המלאה.
    חשוב לציין שנבחר תחום שבמגמת עלייה ולכן הגיוני שתעמדו ביעדים שלכם, במיוחד אם התחום עצמו ימשיך לעלות 🙂

    שיהיה בהצלחה, אני ממשיך לעקוב אחרי ההתפתחויות.

    • פבל ישראלסקי

      תודה מלך!
      אני מסכים, לכן ציינתי בפוסט עלויות בכל הוצאה שעשינו. חלק לא ציינתי ומישהו העיר על זה בתגובות אז אם תסתכל כאן מעל תראה שהגבתי למישהו עם העלויות החסרות. אבל אתה צודק לגמרי ואשתדל להתמיד עם זה בפוסטים הבאים.
      אני קצת חולק עליך בעניין התחום מהסיבה הפשוטה שגם אם הוא בעליה, יש הרבה שחקנים בשוק ככה שעדיין אנחנו צריכים לנצח אותם כדי לקבל תשומת לב. אפילו הפוך, בגלל שהוא במגמת עליה ונכנסים הרבה מתחרים זה הופך להיות אוקיינוס אדום ושם התחרות הרבה יותר גדולה על תשומת הלב של הגולש. כל אחד רוצה להפוך לזירה המובילה ושירשמו לרשימת התפוצה שלו, כל אחד רוצה להופיע גבוה בגוגל כדי שייכנסו אליו וכו', אנחנו צריכים מאד להתאמץ כדי להתבלט אבל זה היתרון שיש לנו שאנחנו מאד מנוסים בעולם השיווק הדיגיטלי בייחס למתחרים אחרים בנישה הזו ולכן יצרנו את הפרויקט השקוף הזה כדי לשקף את הידע והנסיון שלנו כך שכולם יוכלו ללמוד וליישם את זה בתחומים שלהם, אין לנו מה להסתיר.

  16. תאיר קסלר
    תאיר מיטרני

    כמו תמיד, פוסט מעולה!
    למדתי ממנו המון וגם יש לי כמה שאלות שאני אשמח שתענה עליהן:

    1. האם השיתופים של הפוסטים בפייסבוק הם שלך ושל בן? לפי דעתי רק בגלל זה הפוסט הגיע לכל כך הרבה צפיות.
    2. לגבי אילו ביטויים מדורגים בגוגל. אתם יודעים את זה כי יש לכם כלים בתשלום שמראים לכם. האם יש כלי חינמי או זול שיכול לתת את המידע הזה לעלי אתר קטן או בלוגרים?

    לגבי פייסבוק, אני ממליצה לכם לעשות וידיאו קצר. אתם בטח יודעים שפייסבוק אוהב וידיאו וחושף אותו יותר. כמו שאתם עושים הידעת רק עם וידיאו יגדיל לכם את החשיפה.

    המון בהצלחה!
    ממשיכה לעקוב 🙂

    • פבל ישראלסקי

      אהלן תאיר, שנים…

      1. על איזה פוסט מדובר? כשעולה פוסט בקריפטוג'אנגל היחיד שמשתף אותו בפייסבוק זה בן כי זה פחות רלוונטי לקהל שלי שעוסק יותר בשיווק דיגיטלי. בן בתחום הזה ולכן יש לו יותר חברים בתחום שעוקבים אחריו. בנוסף, שיתפנו כמעט כל פוסט בקבוצות רלוונטיות. זה משהו שקיים אצל כל בעל עסק, לרוב הפרופיל שלו כולל אנשים שרלוונטיים לעסק שלו והוא\היא חברים בקבוצות פייסבוק רלוונטיות ואם לא הם לפחות מכירים אותם.
      2. שאלה מצויינת – לא צריך שום כלי בתשלום. פותחים חשבון חינם ב-Search Consule של גוגל ויש שם דו"ח שמציג את כל הביטויים עליהם האתר מדורג בגוגל.

      לגבי וידאו, אני מסכים איתך לחלוטין ויש לנו תוכניות לשלב תוכן וידאו באתר בהמשך. אגב, אומרים ש-80% מהתנועה באינטרנט עד שנת 2020 תהיה לוידאו כך שזה העתיד לגמרי.

  17. מצטרף כאן לברכות. ממש מרגיש כמו בימים הראשונים של הבלוג שהיה מרתק אותך למסך.. בקיצור תענוג לקרוא ובבקשה תמשיך לעדכן כמה שיותר!

    בקשה קטנה: היות ואנו מדברים כאן על פרוייקט שקוף, הייתי שמח אם תפרט מהם ההוצאות הכספיות שנדרשו עבור כל אחד מהפעולות שעשית. כמה עלו המאמרים? כמה עלה פרסום מאמר אורח באתרים חיצונים וכו'.

    וגם לא הבנתי מאיפה הצלחתם להכניס כבר על החודש הראשון 4000 ש"ח?

    תודה רבה בכל אופן…

    • פבל ישראלסקי

      איזה תותח, שיחקת אותה!
      ממש שמח לשמוע, אשתדל להתמיד כי יש לנו המון תובנות לחלוק…
      אנחנו כן הולכים לשתף עלויות של דברים שונים אבל רק בהקשר של השיווק הדיגיטלי כי בסוף זה פרויקט שקוף לגבי תהליך הדיגיטל ולא על העסק כולו. בגלל שהוא מתפרסם כאן (בלוג שעוסק על שיווק דיגיטלי) זה לא ממש רלוונטי אם אתחיל לפרט לגבי הוצאות אחרות כמו שכירות של כיתה, הנהלת חשבונות וכו'. לגבי עלויות של הפעולות שלנו כתבתי אותן בפוסט והשלמתי באחת התגובות כאן למעלה.
      ולגבי ההכנסות זה פשוט מהסדנא + שהרמנו בחודש הראשון בעקבות השיווק שעשינו.

      • תודה רבה על התשובות פאבל ! יש לי שאלה קטנה על הדרך לגבי וורדפרס ו-seo אם זה בסדר מבחינתך…

        לפי מה שהצלחתי להבין, יש שני סוגים של דף בית בוורדפרס. הראשון, זה דף הבית הקבוע של וורדפרס שמציג את הפוסטים האחרונים, והשני, זה דף סטטי שאפשר לבנות, לשפץ ולשחק איתו איך שרוצים כדי שייראה יפה יותר, ואז אפשר להגדיר אותו שיהיה דף הבית.

        השאלה שלי היא: האם יצירת דף סטטי כדף בית יכולה להשפיע על הקידום של האתר? אם השתמשתי בהתחלה בדף הבית הרגיל, ואז עברתי לדף סטטי, האם אני מפסיד משהו מבחינת הקידום לאתר?

        תודה מראש אם אתה משיב….

  18. תענוג. מזמן לא קראתי באתר, וזה אחד המעניינים אם לא המעניין ביותר שקראתי עד עכשיו.
    תודה על השיתוף 🙂

  19. יפה מאוד !
    יוזמה מבורכת בהחלט.
    אותי מעניין לדעת פבל – רשמת בפוסט שנכון לעכשיו יש 18 ביטויים מקודמים בגוגל . (האם חלקם כבר הגיעו לעמוד ראשון ? )
    דבר נוסף, איזה פעולות קידום עשיתם מלבד מה שציינת במאמר (פייסבוק, טויטר)
    האם לא השתמשת כלל בקישורים נכנסים לעמוד הבית או לעמודים פנימיים / מאמרים .

    או במילים אחרות – כל 18 הביטויים דורגו בגוגל על סמך התוכן בלבד ?

    בנוסף יש לי עוד שאלה, מדוע בחרת שלא להשתמש בוידאו בשלב זה ? האם יש לך תכנון להשתמש בוידאו / מדריכי וידאו בעתיד ?

    • פבל ישראלסקי

      תודה שחר.
      אז ככה, הקישורים היחידים שנכנסו לאתר זה מ-2 הפוסטים האורחים שפרסמנו באתרים חזקים בתחום וגם מפעילות הסושיאל. מעבר לזה, יצרנו קישורים פנימיים בין המאמרים השונים כי בסוף יש לזה משקל עצום, חשוב מאד תמיד לגוון את טקסט העוגן שאיתו מקשרים ולקשר רק בקונטקסט רלוונטי (וכמובן לא לקשר כל הזמן לאותם העמודים, לתת משקל לכולם).
      זה לא שלא בחרנו להשתמש בוידאו אלא פשוט לא הספקנו…המטרה בחודש הראשון הייתה להרים אתר שיהיה מושלם מבחינתנו במובן הטכני, שיהיה בו תוכן ראשוני ולהטמיע את כל הכלים.

  20. מרתק פאבל, ישר כוח ותודה על הישתוף

  21. הי פבל,
    לא ציינת ממה הגעת להכנסה של 4000 שח בחודש הראשון. פרסומות? אשמח קצת לפירוט בנושא.

  22. במילה אחת : מרתק

    בשתי מילים : מרתק מאד !

  23. תשמע אחי אתה אלוף!!
    תודה רבה על כל השיתוף
    מאחל לכם (ולנו) המון הצלחה!
    אהבתי מאד את זה,
    שאתם ממש מדברים לכל הרמות
    ממתחיל (לא ממש מתחיל)
    עד מקצוען, אתה אלוף!
    תודה

  24. כל הכבוד על השקיפות, איך קוראים לפלאגין שמציג בסוף פוסט מאמרים קשורים בצד שמאלי של המאמר? ואיזה פלאגין השתמשתם שמציג משמאל את הפוסטים הפופולארים, לאחרוה, תגיות ותגובות?

  25. יישר כוח על היוזמה וההשקעה וההתנדבות.
    אני מנהל ישיבה ותלמוד תורה של תימנים בירושלים. יש לנו אתר ועוד נוכחות ברשת. אני מניח שמה שיכול להיות טוב לעסק קטן יועיל גם לנו.
    מבחינתי ההר הגבוה ביותר זה בניית האתר, אתה עברת עליו בהליכה מהירה. אני מניח שלפרט את הבניה זה לא שייך אבל אני מוכן לשלם עבור בניה. הבעיה שאני טובע בים ההצעות והמחירים.
    התחלתי לבנות אתר ורדפרס לבד אבל זה דורש ידע או לשרוף הרבה שעות שאין.
    אני רוצה להתקדם אתך במשימה במקביל, אבל איך אני מתגבר על ההר הזה?
    הרבה דברים שכתבת לא הבנתי, אבל הבנתי שהנושא יותר מורכב ממה שחשבתי וכדי להגיע לתוצאות צריך להשקיע ובצורה מקצועית שאותה אתה תורם לציבור.
    שוב יישר כוח ובהצלחה.
    יורם ג.

  26. יפה מאוד פבל, קראתי קצת באתר שלכם והתוכן באמת ברמה גבוה (במיוחד המאמרים של בן). שמח שאני ״מקור להשראה״ 😉
    שיהיה לכם המון בהצלחה!

  27. למי פניתם בנוגע ללוגו ?
    כמה זה עלה ?

  28. תודה רבה פבל – אתה אלוף!!!
    אכן יוזמה מבורכת מאד.
    תוכן מאד ברור וקולע.
    ברשותך 2 דברים קטנים:
    1. אשמח לדעת מהם הביטויים שקודמו בגוגל ובאיזה מיקום הם נמצאים?
    2. אם יש לי אתר ב-php, בנוי מאפס ולא בתבנית, האם יש הבדל בקידום שלו? או בהטמעת הדברים שנאמרו? (בהנחה כמובן שלא ניתן להטמיע תוספים של וורדפרס), הרי יש אתרים גדולים ושונים שלא בנויים מוורדפרס והם מקודמים גבוה מאד.
    תודה רבה ובהצלחה בהמשך.

  29. שלום רב
    תודה רבה על המאמר המושקע ובהצלחה לפרוייקט השאפתני. אמנם הכל כתוב עבור אתר וורדפרס, אבל האם יש בכלל משהו שאפשר לקחת אותו עבור אתר בוויקס?
    אני מניח שהתוספים המדוברים לא רלוונטייפ אבל האם יש מהלכים פה שניתן ליישם באתר בפלטפורמת וויקס?

    תודה,
    ענר

  30. וואוו איזה פרוייקט מושקע איכותי ותורם תודה רבה!!

    יש לי שתי שאלות:
    1. אני כותבת מאמרים/פוסטים/תכנים איך הכי נכון להכניס אותם – תחת הבלוג שנמצא באתר שלי או כמו שעשיתם לפתוח קטגוריות של מאמרים או לפתוח כדפים תחת התפריט הראשי – מה שראה לי לא רצוי כי בשלב מסויים מאוד יעמיס. כמו כן יש לי סרטונים קצרים איך נכון להכניס אותם? בדף נפרד? כחלק מהבלוג?

    2. מה המשקל של קישורים חיצוניים? האם להשקיע בזה? מה משמעותי יותר בקידום – תכנים או קישורים חיצוניים? ומה לגבי קישורים פנימיים?

    מאוד מודה לך!!

  31. פאבל תודה, מחכה לסקירה הבאה!

  32. אחלה, עוקב אחריכם !
    כתבתם הכנסה 4000, תוכל לפרט ממה בדיוק הייתה ההכנסה?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שתפו את הפוסט עם חברים