35K גולשים בחודש תוך שנה – פרויקט “הבלוק השקוף” יוצא לדרך!

פבל ישראלסקי
קידום אתר שקוף

כבר תקופה ארוכה שאני עוקב אחרי הבלוג GrooveHQ בו יזם אמריקאי בשם אלכס מתעד את תהליך הקמת הסטארט אפ שלו מאפס. אחרי שכבר עשה אקזיט ומכר חברה, הפעם החליט לתעד את המסע שלו להקמת מיזם חדש, שלב אחרי שלב. אבל אלכס לא מסתפק רק בתיעוד המסע אלא עשה משהו מדהים נוסף – הוא הציב לעצמו יעדים מספריים ושיקף אותם מדי חודש.

בהתחלה היעד היה להגיע ל-$100K הכנסות בחודש אבל יחסית מהר הוא חצה את המספר והיה צריך להציב לעצמו רף חדש וגבוה יותר. ספק אם הוא האמין שאחרי שנתיים הוא כבר יהיה בליגה של הגדולים עם יעד של $10M הכנסות בשנה.

מדהים, לא?

תחשבו על זה ככה, ברגע שאנחנו מציבים לעצמנו יעד בלי לשתף אותו, אין מי שישפוט אותנו וכך נוצר מצב שהתת מודע לא באמת משקיע 100% אנרגיה, גם אם אנחנו ממש רוצים להצליח. לעומת זאת כשיש ציפיות ואנחנו במבחן, יש דרייב שדוחף אותנו להישגיות. מה שאני אומר פה בעצם זה שהתיעוד והצבת היעדים בצורה פומבית, הם אלה שעזרו לו, בין היתר, להגיע ליעד כל פעם מחדש.

אז למה החלטנו לעשות פרויקט שקוף משלנו?

בגלל שתי סיבות עקריות:

1. עקרון היסוד של AskPavel

מי מכם שהתחיל את דרכו בעולם ה-SEO לפני 10 שנים בטח זוכר שלא היו מספיק מקורות מידע. גם אלה שכתבו על זה, לא באמת חשפו הכל והעדיפו לשמור את השיטות “העסיסיות” לעצמם. מכאן הגיעה ההחלטה להקים פלטפורמה שבה כולם ישתפו מהידע והנסיון שלהם כדי שכולנו נוכל ללמוד יחד מאחרים. אז זה רק טבעי שארצה לפרסם פרוייקט שקוף באתר שכל המהות והסיבה להקמתו היא שקיפות.

2. רצון לעזור לבעלי עסקים

אחת הסוכנויות שלנו מתמחה בקידום עסקים קטנים, קוראים לה TeraLead. לצערי לא מתאפשר לנו לשרת את כל העסקים שפונים אלינו בגלל מגבלות תקציב ולכן החלטנו ליצור את הפרויקט הזה במטרה ללמד כמה שיותר בעלי עסקים איך לקדם את האתר שלהם באינטרנט בעצמם בלי תקציב גבוה. בשנה הקרובה אני הולך לעבוד צמוד לצוות Teralead בניהולו של מוטי מגל, כדי לשתף אתכם בתהליך החשיבה והקידום של האתר שבחרנו (חכו, תכף נגיע לזה). כל חודש אני הולך לשקף ולספר לכם איך אנחנו מתקדמים במדדים השונים. להבדיל מאלכס מ-GrooveHQ, אנחנו החלטנו לתעד את התהליך מ-0, כלומר מהרגע שהאתר עולה לאוויר.

המטרה – ממש כמו שהכריזה הכותרת, היא לבנות אתר שאחרי שנה, יבקרו בו 35,000 גולשים בחודש. כל זאת באמצעים אורגניים (SEO, אימייל מרקטינג, שיווק באמצעות תוכן, שיתופי פעולה, שיווק משפיענים ועוד) ותקציב נמוך מאד של קידום ממומן. בחודש הראשון הבאנו כבר 6,000 גולשים והאתר הניב 4,000 ש”ח הכנסות (אמיתי, ראו דו”ח בסוף הפוסט). בהנחה שיש מקדם גדילה ברווחיות של 2.5 כפונקציה של העצמת המותג – המטרה תהיה שלאחר שנה הנכס יניב כ-50,000 ש”ח הכנסות מתוך 35,000 הגולשים אליהם אנו מכוונים.

אז איזה עסק בחרנו ולמה?

זה לא סוד שאני Early Adopter ונמשך לטכנולוגיות חדשות, בטח ובטח כשהן הולכות להשפיע על העתיד של כולנו בקנה מידה גדול. כמו שאני רואה את זה, “בלוקצ’יין” עונה על 2 העקרונות האלה ולכן כל כך הסתקרנתי כששמעתי על הטכנולוגיה הזאת לראשונה.

לפני חודשיים חברתי לבנאדם מדהים – בן סמוחה, מומחה בתחום הבלוקצ’יין והמטבעות הקריפטוגרפיים. כיום הוא השותף שלי במיזם שהולך להיות במרכז פרוייקט קידום האתר השקוף או כמו שאנחנו קוראים לו “הבלוק השקוף” (בלוק מלשון בלוקים בעולם הבלוקצ’יין, עוד מעט אסביר).

אז בלי מתח ודרמה מיותרת, הכירו את CryptoJungle – האתר שעתיד להיות קהילת הבלוקצ’יין והמטבעות הקריפטוגרפיים המוביל והמקצועי ביותר בישראל.

למה בחרנו דווקא באתר שעוסק בבלוקצ’יין?

עד פה, טיפלנו בסוגיית ה”איזה”, עכשיו נעבור ל”למה”. התשובה במשפט אחד – עקרון היסוד של הבלוקצ’יין.

משום מה, כל פעם שמישהו מדבר על בלוקצ’יין, אנשים ישר חושבים על ביטקוין, כאילו מדובר באותו הדבר. אבל זה רק מקטין את העוצמה והמהפכנות של הבלוקצ’יין. בפועל, ביטקוין זה טיפה בים. ההבדל בין ביטקוין לבלוקצ’יין הוא בערך כמו ההבדל בין “אינטרנט” לבין “ג’ימייל”. ביטקוין הוא מטבע אחד מתוך קבוצת מטבעות קריפטוגרפיים. נכון, הוא הראשון, המפורסם ובעל הערך הגבוה ביותר, לכן גם כולם מכירים אותו. אבל תכלס, יש מעל 1,000 מטבעות כאלה! והעולם הזה של מטבעות קריפטוגרפיים זה רק תחום אחד שנמצא תחת מניפת האפשרויות של “בלוקצ’יין”. מבינים את היחס?

בלוקצ’יין היא תפיסה עם רעיון מרכזי – יצירת רשת שקופה לכולם המאפשרת פעילות בין אנשים ללא צורך בפיקוח של ישות ניהול מרכזית. זה בעצם כמו יומן אינטרנטי שמתעד בשקיפות מקסימלית את כל הפעולות שמתבצעות על גבי הרשת הזו. ואין תחום יותר מתאים לפרוייקט “קידום אתר שקוף” מתחום שבו השקיפות היא אבן הבסיס. אז ממש כמו יומן הבלוקצ’יין שפתוח לכולם, כך פרוייקט הבלוק השקוף הולך להיות יומן שבו נתעד את כל הפעולות שלנו בשקיפות.

איך האתר הולך לעשות כסף?

  • סדנה: סדנת כניסה לתחום שנמשכת יום, מיועדת לכל מי שרוצה להבין טוב יותר את המושגים ואיך עובד עולם הביטקוין, בלוקצ’יין, את’ריום וכו’.
  • קורס: מספר מפגשים למי שרוצה להעמיק את הידע שלו מעבר לסדנה. הסדנה היא למעשה המפגש הראשון מתוך הקורס כך שמי שימשיך לקורס אחרי הסדנא יקבל מחיר מוזל. הקורס משלב אסטרטגיות מסחר וירידה לפרטים, כולל הרבה פרקטיקה.
  • ייעוץ: הכוונה מקצועית לחברות וסטארטאפים לגבי כל נושא הבלוקצ’יין.
  • פרסום: ברגע שהאתר יהיה גדול מספיק עם הרבה תנועה, נציע אפשרויות פרסום באתר בדמות כתבות ממומנות, באנרים וכל אלמנט שיסייע בחשיפה לחברות בתחום.
  • עמלות:
    • קניית ביטקוין (גם את’ר, ומטבעות נוספים).
    • קניית ארנקים
    • מסחר בזירות מסחר

סיכום חודש 1 – דצמבר, 2017

אחרי ההקדמה הארוכה בואו נצלול ישר לתכלס’. כל חודש נתעד את כל הפעולות שעשינו באותו החודש, הכלים שהשתמשנו בהם והחשיבה שעמדה מאחורי כל מהלך שיווקי. בסוף נציג טבלת מספרים שמפרטת את ההתקדמות של האתר במדדים השונים (טראפיק, לידים, שיתופים, מנויים וכו’).

אלו הפעולות שעשינו בחודש הראשון:

בחירת שם\דומיין

כל עסק מתחיל (ויכול גם להסתיים…) בבחירת השם. וברגע שמתחילים לרוץ, כבר אין דרך חזרה. לכן הייתי מתעכב על זה הרבה זמן, וכך עשינו.

דומיין מוצלח מבחינתנו היה צריך לעמוד בפרמטרים הבאים:

  • זכיר\קליט.
  • סיומת il לאתר שפונה לשוק הישראלי.
  • כולל טוויסט או משהו מגניב.
  • כזה שאם מישהו ישמע אותו באנגלית ידע איך נכון לכתוב אותו בעברית בחיפוש בגוגל.
  • שיכלול מילת מפתח מרכזית שתתאר את התחום.
  • שם שמייצר סיפור.

ואכן עולם הקריפטו יחסית חדש בארץ וסבוך מאד, יש הרבה בלבול סביבו ואי הבנה, סוג של ג’ונגל. לכן Crypto Jungle בדיוק מתאר את הייעוד של האתר – לעשות סדר בג’ונגל של עולם הקריפטו.

הבחירה לא הייתה פשוטה. בשלב הראשון יצרנו קבוצת וואטסאפ עם כמה משתתפים והתחלנו לזרוק לאוויר שמות. כל שם שנזרק בקבוצה היה צריך לענות על 2 פרמטרים – לוודא שלא קיים אתר כזה כשמחפשים אותו בגוגל בעברית ואנגלית ושהדומיין הישראלי פנוי. כל שם שכולם הסכימו עליו הועבר לקובץ אקסל ולבסוף צבענו באותו אקסל יתרונות בירוק וחסרונות באדום – כך נבחר השם המנצח.

תהליך בחירת דומיין

עיצוב לוגו

בדומה לשם והדומיין, הלוגו חשוב לא פחות. הלוגו הוא הסימן של העסק, התמונה שמייצגת את העקרונות המרכזיים והמסר שרוצים להעביר ללקוחות הפוטנציאליים והמבקרים באתר.

ביקשנו בבריף ששלחנו למעצבת לכלול את שם האתר יחד עם אייקון שישלב בין עולם הקריפטו לאלמנט כלשהו שמזכיר ג’ונגל כדי לשמר את משמעות השם. קיבלנו את הגרסאות הבאות:

גרסאות ראשוניות ללוגו

הרגשנו שגרסה 1 מעבירה הכי טוב את האלמנט של הג’ונגל (כף רגל עם ציפורניים שמשדרת עוצמה וחוסר רחמים כיאה לג’ונגל) וגם בגלל הירוק שמזכיר ג’ונגל. אבל הפריע לנו משהו בשילוב של הצבעים אז ביקשנו לגוון קצת את האפשרות הראשונה. זה מה שקיבלנו:

גרסאות סופיות ללוגו

מכאן הכי התחברנו לאפשרות 4 ועליה סגרנו.

בהקשר הזה חשוב מאד לא להתפשר. נסו לשאוף עד כמה שאפשר לשלמות. אני מאד נגד שאיפה לשלמות כי אני מאמין שזה קוטל פרודוקטיביות, אבל בחירת שם ולוגו הם יוצאים מן הכלל מבחינתי.

ביקשנו לוגו מלבני לאתר כדי שההאדר לא יהיה רחב מדי (מה שהיה תופס הרבה מקום ומסתיר את התוכן). את הלוגו הרגיל שמנו בעמוד הפייסבוק, שם ריבוע עובד טוב.

קניית דומיין וחיבור לאחסון

למרות שאני קונה את כל הדומיינים שלי ברשם דומיין דה נט, במקרה הזה בחרנו ב-Box מטעמי עלויות בלבד כי הדומיין שם עולה 49 במקום 83 ש”ח לשנה (פרויקט שקוף, מנסים לצמצם כמה שיותר הוצאות). קנינו גם גרסאות בינלאומיות של הדומיין למקרה שבעתיד נרצה לפעול בחו”ל. בכל זאת רצינו להשאיר לעצמנו את האופציה פתוחה.

האתר מאוחסן בשרתים של SPD (סדר גודל של 50 ש”ח בחודש) ובנוסף עשינו חיבור לשירות של CloudFlare בעיקר בגלל 4 סיבות:

  • CDN – קלאודפלייר נחשבים לאחד ממערכות ה-CDN (Content Delivery Network) המובילות בעולם עם פריסת שרתים וטכנולוגיה מתקדמת.
  • HTTPS – כולנו יודעים שבימינו גוגל נותנים משקל לאתרים מאובטחים שישבים על HTTPS והפיצ’ר הזה קיים בחינם בקלאוד פלייר.
  • Polish – פיצ’ר פרימיום בתשלום אבל שווה כל שקל, מסייע בקאשינג ואופטימיזציה של תמונות אוטומטית.
  • Mirage – עוד פיצ’ר פרימיום בתשלום שמסייע לעמודים עם תמונות לעלות במובייל מהר יותר במקום שבו האות של האינטרנט חלש.

בניית אתר

בחרנו בוורדפרס כי כשמדובר על קהילה בדמות בלוג אין פלטפורמה מתאימה יותר. מה גם שיש לנו הכי הרבה נסיון איתה בגלל שאר האתרים שאנחנו מנהלים ומקדמים.

  • סידור תבנית: רכשנו את Sahifa ב-59$ שזו אותה התבנית שמשמשת את AskPavel. היתרון שלה הוא שהיא גם נראית טוב (בדסקטופ ובמובייל), מאד מהירה, כוללת התאמות למגוון אפשרויות והיתרון המרכזי זה שאנחנו כבר יודעים לתפעל אותה ומכירים את כל האפשרויות שלה אז זה חוסך לנו שכר לימוד. בהגדרות של התבנית עשינו את הדברים הבאים:
    • בחרנו בצבע ירוק שיהיה הצבע הדומיננטי באתר כדי שתהיה אחידות עם הלוגו.
    • העלנו לוגו.
    • הגדרנו Favicon לדפדפן.
    • יצרנו תפריטים ושביל פירורי לחם.
  • התקנת והגדרת פלאגינים:
    • Remove category URL – מוריד רמה היררכית לקטגוריות וכך מקרב אותן ל-root, מה שמחזק את הערך שלהן בעיני גוגל. במקום co.il/category/bitcoin זה הופך ל- cryptojungle.co.il/bitcoin
    • Better AMP – למרות שזה לא התוסף שאני משתמש בו ב-AskPavel, גיליתי אותו במהלך הפרויקט השקוף והוא אפילו טוב יותר מהפלאגין הרגיל. היתרון הוא שאפשר ממש לעצב בצורה כמעט בלתי מוגבלת את הנראות של האתר בתוצאות AMP. למי שלא מכיר, AMP זו טכנולוגיה שגורמת לדפים להיטען מהר כאשר נכנסים לאתר מהמובייל (תוצאות AMP כוללות אייקון של ברק קטן בתוצאות החיפוש).
    • FB Instant Articles – הגרסה של פייסבוק ל-AMP, טוען פוסטים מהר למי שפותח אותם בדפדפן של פייסבוק.
    • WP-Roclet – תוסף הקאשינג הכי טוב שאני מכיר. וזה הפוסט הכי טוב שמסביר איך להגדיר אותו נכון כשעובדים במקביל עם CloudFlare.
    • WP Smushit – כשאנחנו מעלים תמונות לאתר לא תמיד הן בגודל האופטימלי וכשהן גדולות מדי זה משפיע לרעה על זמן הטעינה (ופוגע בדירוגים בגוגל). הפלאגין הזה עושה אוטומטית כיווץ ואופטימיזציה לתמונות מאחורי הקלעים מהרגע שהן עלו לאתר.
    • Yoast – איך אפשר בלי, ללא ספק אחד הפלאגינים הכי חשובים מבחינת SEO. השימושים שעשינו איתו:
      • יצירת מפת אתר XML.
      • הגדרת תבניות טייטל לעמודים.
      • הגדרת Knowledge Graph לעמוד הבית.
    • Friendly URL – הגדרנו URLים ידידותיים לגוגל דרך וורדפרס במסך הגדרות –> מבנה קישורים –> מותאים אישית ואז לשים %post_id%
    • סידור ווידג’טים – יצרנו תיבת לייקים, העלינו ווידג’ט של פוסטים אחרונים\פופולאריים ותגיות ועוד כמה ווידג’טים שרלוונטיים לעולם הקריפטו. כמובן הגדרנו שהתפריט יהיה סטיקי ככה שתיבת הלייקים תמיד תהיה בהישג יד.
    • חיבור למערכות – יצרנו חשבונות ב-Search Console וגוגל אנליטיקס והגדרנו אותם בתוך התג מנג’ר. בכלל, מומלץ מאד לעבוד עם תג מנג’ר כדי לא להסתבך עם הטמעות קוד.

אינטגרציות, הגדרות SEO ואלמנטים שיווקיים

  • התראות Push לדפדפן: הגדרנו מערכת שמקפיצה חלונית קטנה בדפדפן כל פעם שמתפרסם פוסט חדש אצל אנשים שבחרו לעקוב אחרי האתר – מאד שימושי ומייצר לא מעט טראפיק. 2 המערכות הכי פופולאריות בעולם לזה הן Pushcrew ו-OneSignal. העדפנו את השניה כי היא גם יותר מרשימה מבחינת פונקציונליות וחווית משתמש והיא חינמית לחלוטין.
  • חיבור האתר לטוויטר: במקרה של עולם הקריפטו, טוויטר היא רשת מאד פופולארית אבל מטעמי משאבים וניהול זמן העדפנו לפתח את זה רק בהמשך. לכן בשלב הראשון מה שעשינו זה רק לפתוח עמוד טוויטר, להעלות אליו Cover, לוגו, מידע על האתר ולחבר את החשבון ל-RSS של הבלוג באמצעות הזאפ הבא של Zappier. ככה כל פוסט שיתפרסם אוטומטית יצור ציוץ עם קישור בפרופיל שלנו.
  • הוספת כפתור שיחה: אנחנו חיים בעידן שבו אנשים לפעמים מעדיפים להתכתב במסגנ’ר של פייסבוק או בוואצאפ במקום לדבר בטלפון ורצינו להקל על הקהל הזה. הוספנו את הווידג’ט החינמי של WhatsHelp שיוצר באתר אייקון ולחיצה עליו מביאה את הגולש לשיחה איתנו בוואצאפ, מסנג’ר או סמס.
  • בניית רשימת תפוצה: בגלל שאנחנו מדוורים למנויים של AskPavel כבר הרבה זמן עם Activetrail (ומרוצים מאד), החלטנו גם כאן להשתמש איתה. המחיר שלה מתחיל מ-50 ש”ח בחודש עבור 500 רשומות ושווה את ההשקעה, אבל אם אתם מעדיפים חינם אפשר גם לעבוד עם Mailchimp (חינם עד 2,000 רשומות). בשלב הזה לא יצרנו עדיין ניוזלטר וגם לא אוטוריספונדר (סדרת מיילים שהמשתמש שנרשם לניוזלטר מתחיל לקבל אוטומטית), נעשה את זה בהמשך. בינתיים כדי לקבל מקסימום חשיפה לכל מאמר הסתפקנו רק בפיצ’ר קמפיין RSS ששולח אוטומטית כל פוסט שמתפרסם בבלוג לכל רשימת התפוצה. אגב, אנחנו תמיד דואגים לשלב אימוג’י בשורת הכותרת, יש הרבה אתרים שמהם אפשר לעשות קופי פייסט אנחנו משתמשים ב-EmojiCool. בעולם של הצפת מיילים ועומס מידע, הדרך היחידה להגיע לתשומת ליבם של האנשים היא להתבלט, תראו איך מיילים שכוללים אימוג’י מתבלטים על פני האחרים:

אימוג'י במייל

הגדרת פופאפים

יצרנו פופאפים לאיסוף לידים והרשמה לניוזלטר. השתמשנו ב-Mailmunch כי כבר עובדים איתם שנים ומכירים את המערכת (חינם בתוכנית של אתר בודד), אבל פרסמנו בעבר פוסט שמשווה מערכות פופאפ לאתר אם אתם מעדיפים משהו אחר. ככה נראים הפופאפים לאיסוף לידים:

פופאפ הרשמה לניוזלטר

המטרה הייתה ליצור מסר מסקרן שיפנה לנרטיב של “אל תשאר מאחור”, וזה גם מתחבר למסר של “ג’ונגל” בשם האתר. בגלל שיש אי וודאות והרבה שאלות סביב הנושא סביר להניח שהגולש באתר לא מכיר את התחום עדיין לעומק ולכן את הקהל הזה בדיוק אנחנו מנסים לתפוס (זה גם הקהל שבסוף יקנה את הסדנה שלנו, לא קהל המתקדמים).

טיפ: שימו לב שכל הניסוחים שלנו תמיד מופנים ל-2 המינים כדי להגדיל את ייחס ההמרה.

הסוג השני של הפופאפים מופיע בעמוד הקורס ועמוד הסדנא ונועד לקחת פרטים של לקוחות פוטנציאליים שהתעניינו. פופאפ אחד קופץ כשמקליקים על כפתור לקבלת פרטים נוספים והשני זה פשוט טופס קבוע בסיידבר שנגלל יחד עם הגולש. זה נועד להבטיח מקסימום הנגשת האפשרות ליצור קשר. אגב, הרבה אומרים “אם לקוח באמת רוצה הוא ימצא דרך למצוא קשר, אין צורך להציף אותו בטפסים”. והם צודקים חלקית – אכן אם מישהו ירצה לחפש דרך הוא ימצא אותה, אבל הנגשת הטפסים מגדילה את הסיכוי שמישהו ירצה ליצור קשר, מהנסיון שלי זה משפר את ייחס ההמרה וזה נבדק עשרות פעמים.

טופס לידים

שימו לב שכאן במסך השני של הטופס אין קריאה לפעולה לעשות לייק כי הלקוח הפוטנציאלי כאן הרבה יותר מוכוון המרה ולכן נציע לו ישר את טופס הסליקה כדי לבצע תשלום. בגלל שיש הרבה עניין ומשאבי המכירות שלנו מוגבלים, רצינו להקל על לקוחות שבוודאות רוצים להירשם כדי שלא יפספסו את ההזדמנות ועד שיקבלו את השיחה הכיתה כבר תהיה מלאה (אנחנו עושים סדנא אינטימית בכיתות של 12 איש בלבד כדי שכל אחד יקבל תשומת לב וייחס אישי).

המסך השני בפופאפ לאחר מילוי הפרטים זה פשוט Must במונחים של יחס המרה. אם אני לא טועה ג’ף בזוס פעם אמר באחד הראיונות “לא להציע ללקוח מוצר נוסף אחרי ששלף את האשראי זה להשאיר כסף על השולחן”.

ברגע שהגולש ממלא פרטים הוא אוטומטית מתווסף למערכת ה-CRM איתה אנו עובדים וכך תהליך המכירות אפקטיבי יותר. זה נעשה באמצעות התממשקות API שבה תוכמת מערכת ה-CRM שלנו Lead.im.

טיפ: ברגע שמשתמש מכניס את הפרטים שלו הוא לא רק נכנס ל-CRM אלא אוטומטית מצטרף גם לרשימת הדיוור (הרשימה אליה מצטרפים אנשים מהפופאפ של הניוזלטר בסעיף הקודם). כמובן בגלל חוק הספאם, חשוב לוודא שהגולש מבין את זה ולכן המסר של כל טופס כזה אומר במפורש שיישלחו אליו עדכונים ולא רק ניצור איתו קשר. הפוך זה לא אמור לעבוד – כלומר מי שהצטרף לניוזלטר לא אמור להתווסף ל-CRM כי אחרת אם נחזור אליו וננסה למכור לו משהו זה רק יכול ליצור אנטגוניזם.

חיבור פייסבוק לאתר ובניית אסטרטגיה ראשונית

רוב הקהל שלנו נמצא בפייסבוק אז היה לנו חשוב ליצור שם נוכחות. בתור התחלה יצרנו עמוד פייסבוק והתחלנו להגדיר את הבייסיק:

  • מילינו את כל הפרטים והשדות.
  • העלינו לוגו שכלל את הסמל של האתר (קובץ עם רקע שקוף בגודל 180X180).
  • עיצבנו Cover ייחודי (קובץ בגודל 851X315).
  • שינינו את ה-URL של העמוד לשם האתר (הסבר).
  • הגדרנו שהעמוד יהיה מסוג “עסק” כדי שאפשר יהיה לקבל ביקורות וכך זה יתבלט בתוצאות החיפוש:

בגלל שאנחנו רק בתחילת הדרך לא רצינו להשקיע בשלב הזה הרבה מחשבה על האסטרטגיה שלנו בפייסבוק. העדפנו קודם לבנות את התוכן הראשוני ולבצע את כל האופטימיזציה כדי להתחיל לבנות קהל. לכן בשלב הראשון החלטנו להתמקד ב-3 סוגי תוכן מרכזיים שנעלה לעמוד:

  1. כל פוסט שמתפרסם באתר בתוספת איזשהו טקסט שכולל קריאה לפעולה או נסיון למשוך לדיון, לדוגמא:

(קיבל 4,785 חשיפות)

  1. מאמרים אורחים שאנחנו מפרסמים מחוץ לאתר, לדוגמא:

(קיבל 6,426 חשיפות)

  1. קמפיין “הידעת” שרץ קבוע. חיפשנו באינטרנט 30 עובדות מעניינות שקשורות לעולם הקריפטו, עיצבנו תמונה ייחודית והעלינו סטוק של עשרות הידעת לעמוד כך שכל כמה ימים עולה תמונה חדשה. זה לא מביא טראפיק כי בכוונה אנחנו לא שמים קישור לאתר, אבל בהחלט רואים שאנשים משתפים וזה יוצר אינטראקציה שעוזרת לעמוד לצמוח (שלא לדבר על זה שזה באמת תוכן מגניב למי שמתעניין בתחום):

פרויקט הידעת על קריפטו

העלאת תוכן ראשוני לאתר

סלחו לי אבל אני הולך לכתוב שהתוכן הוא המלך פשוט כי התוצאות של החודש הראשון רק מוכיחות את זה (סבלנות, למטה מחכה סיכום). בדיוק בגלל הסיבה הזו החלטנו להשקיע הכי הרבה בתוכן. כל פיסת תוכן שעולה עוברת עריכה ברמה פסיכית כדי לוודא שהיא מושלמת מכל הבחינות. יש לנו הרבה תוכניות לתכנים שיעלו באתר ועליהן נשתף בחודשים הבאים.

בינתיים בחודש הראשון כדי שלא נעלה לאוויר עם אתר ריק עשינו מיפוי של כל המדריכים הבסיסיים והחשובים ביותר בעולם הבלוקצ’יין מחולקים ל-3 קבוצות עיקריות. בגלל שכל מאמר כזה מטרגט ביטוי ליבה ספציפי זה טוב לנו שהם יהיו באתר כי ככה בעתיד כל פעם שנדבר על הנושא במאמרים חדשים נוכל לקשר למאמר הבסיס שכבר יהיה קיים באתר שלנו.

בן, השותף שלי במיזם, תותח על אבל העדפנו שיתמקד ביצירת תוכן טכני למתקדמים יותר ולכן כתיבת תוכן ראשונית הוזמנה מסרבולה (גילוי נאות – שירות שלנו). מצאנו כותב עם התמחות פיננסית\טכנולוגית ושלחנו לו בריף עם מקורות להשראה וכמות מילים:

כתיבת תוכן ראשוני לאתר

כדי להקל על הגולשים שרוצים להגיע למאמרי הבסיס, החלטנו לשבץ אותם במיקום זמין ונגיש מכל עמוד שנמצאים באתר. את רוב המאמרים אפשר למצוא תחת לשונית “מדריכים” בניווט העליון באתר ומספיק רק לעמוד על הלינק כדי שייפתח מגה תפריט. בעבר כתבנו כמה צריך להיזהר עם מגה תפריטים כדי לא לפגוע בהיררכייה וזרימת Link Juice לעמודים המרכזיים, אך במקרה הזה ה-UX גובר על ה-SEO:

תוכן ראשוני בתפריט

תכנון תוכן שיעלה על בסיס קבוע

כדי להפוך לאתר המוביל בתחום עלינו לספק בו מגוון סוגי תוכן שיענו על כל הצרכים שיש לאנשים בתחום. אז אחרי שהעלינו את התוכן הראשוני, התחלנו להעלות לאתר גם את התכנים הבאים בתדירות קבועה כאשר מכל מאמר קישרנו אחורה למאמרי הבסיס שכבר מופיעים באתר כדי לחזק אותם על הביטויים שלהם:

  • חדשות: בן מכיר ועוקב אחרי כל האתרים הכי סמכותיים בתחום ואפילו אתרים פחות מוכרים שמפרסמים דברים לפני כולם. בנוסף, בתחום הקריפטו טוויטר הוא כלי מרכזי וגם שם יש לנו מעקב קבוע אחרי הפרופילים הרלוונטיים. בעבר פרסמתי פוסט על כלים למעקב אחרי טרנדים וחדשות (סעיף 10). ברגע שעולה ידיעה מעניינת ישר דואגים לתרגם אותה לעברית ולהעלות לאתר. קל מאד לייצר את סוג התוכן הזה כי האייטמים לרוב ממש קצרים ולא לוקח הרבה זמן לתרגם אותם, 100-200 מילה סך הכל. אנחנו לרוב מחפשים ידיעות בערב כדי שכשזה יעלה למחרת בבוקר נהיה ראשונים.
  • סקירות: יש בעולם מעל 1,000 מטבעות קריפטוגרפיים ולכל מטבע את היתרונות\חסרונות שלו, ערך, נתוני מסחר, טכנולוגיה ועוד מאפיינים שמייחדים אותו. כדי לספק את התוכן המקיף ביותר לקהילת הקריפטו החלטנו לסקר את המטבעות וליצור לכל מטבע עמוד תוכן מקיף (דוגמא לעמוד מטבע של ריפל). לכל מטבע כזה אנחנו יוצרים Custom Sidebar שיכלול תוכן שרלוונטי לאותו המטבע, זאת כדי להעשיר את העמוד מבחינת SEO.
  • מאמרים אורחים: אחת הדרכים להשיג קישורים נכנסים איכותיים היא פרסום מאמרים אורחים באתרים רלוונטיים (בתמורה לקישור קרדיט). לפני כמה שבועות היה הרבה דיבור האם הביטקוין הוא בועה והחלטנו למנף את זה ולכתוב מאמר בדיוק על הנושא הזה כדי שימשוך טראפיק וכך פרסמנו את המאמר האורח הראשון שלנו באתר הפיננסי ספונסר: מדוע הביטקוין הוא בועה ולא בועה בו זמנית?. תזכרו שעדיף לפרסם מאמר אחד באורך 1,000 מילה מאשר 4 של 250, פשוט כי המדדים של אותו המאמר יהיו טובים יותר וכתוצאה מכך ערך ה-SEO יגדל (לדוגמא: יותר אנשים יקראו אותו ויקליקו על הקישור = יותר טראפיק, יותר יקשרו לכתבה מה שיגדיל את ה-Link Juice וכו’). עשינו מיפוי של כל האתרים שאנחנו רוצים להגיע אליהם ולאט לאט זה יקרה, המטרה היא לחשוב על האינטרס של הצד השני כשמציעים לו מאמר אורח ולא על האינטרס שלכם, כמו למשל מאמר מקיף סביב טרנד רגעי שאין לאותו אתר מענה עליו באותו הרגע.

סיכום מספרים – דצמבר 2017

טוב האמת שבזמן כתיבת שורות אלו אני רואה באתר שיש עוד הרבה דברים שעשינו ולא כתבתי עליהם, אבל כדי שיהיה סדר סיכמתי רק את הדברים שנעשו בחודש הראשון של הפעילות. בסיכום הבא נדבר על כל הדברים שנעשו בחודש ינואר.

מדי חודש אחשוף את כל המספרים שלנו ואם יש מידע נוסף שמעניין אתכם – תרגישו חופשי לשאול. המטרה היא שכולנו נלמד מזה וגם אנחנו נשמח ללמוד מכם איך להשתפר.

שיתופים למאמרים86

דירוגים בגוגל 18

טראפיק לאתר 6,041

 שיתופים לפוסטים  ביטויים מדורגים בגוגל  סך הכל טראפיק

עוקבים בפייסבוק251

מנויים לניוזלטר 199

הכנסות מהאתר 4,000

 עוקבים לעמוד פייסבוק  מנויים לניוזלטר  סך הכל הכנסות (ש”ח)

יש לכם שאלות?

אשמח לעזור לכם עם האתרים שלכם, תרגישו חופשי לשאול כאן שאלות בתגובות כדי שכולם יוכלו ללמוד מזה. אגב, אשמח לשמוע מה עובד לכם הכי טוב – איזה פלאגינים לוורדפרס נוספים אתם ממליצים להתקין? מה האסטרטגיית התוכן שלכם בפייסבוק? יש לכם אתר בתחום הקריפטו והייתם רוצים לעשות שיתוף פעולה?

נתראה בחודש הבא 🙂

נכתב על ידי
יזם, בלוגר, יועץ קידום אתרים והעורך הראשי של קהילת מקדמי האתרים ומשווקי האינטרנט AskPavel. המייסד והמנכ״ל של אנגורה מדיה – סוכנות שירותי שיווק דיגיטלי עם התמחות ב-SEO, PPC וסושיאל.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

74 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

74
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.