8 דרכים להשגת תוצאות מהירות מהקידום האורגני

נתן ליכטר
Seo מהיר

קידום אתרים איכותי לא יכול להיות זול. לקוחות שמשקיעים אלפי שקלים בחודש בקידום אתרים אורגני לא תמיד מגלים סבלנות כלפי המקדם ולכן, בלא מעט מקרים, הם לוחצים לקבל תוצאות עכשיו ומיד, גם לאחר שנעשה אתם תיאום צפיות על כך שמדובר בהשקעה לטווח ארוך. במיוחד במקרים כאלה, כדאי לשלב באסטרטגיית הקידום גם תוכנית להשגת תוצאות מהירות ולהציג אותה ללקוח בנפרד. האמת היא שגם כאשר אין לחץ מצד הלקוח, כדאי בכל זאת לשלב אסטרטגיה לטווח הקצר. האם תמיד ניתן להשיג תוצאות מהירות? לא, אבל בהחלט כדאי לנסות.

במקרים רבים, ביצוע כמה פעולות בסיסיות יוכל להוביל למימוש המטרות כבר בשבועות הראשונים או אפילו בימים הראשונים לקידום. אז אם הרגע החתמתם לקוח חדש על חוזה, או שאתם בדרך לפגישה עם לקוח פוטנציאלי, הכנתי עבורכם כמה נקודות שכדאי ליישם בתחילת כל פרויקט קידום.

1. חקר מילות מפתח ראשוני

כאשר מדובר באתר ענק, למשל חנות מקוונת עם כמות גדולה של קטגוריות, חקר מילות המפתח הוא תהליך שיכול להימשך כמה שבועות. הרי לרוב הפרילנסרים יש יותר מאשר לקוח אחד, ולחברות קידום אתרים יש כמות לא קטנה של לקוחות. מה עושים? מבצעים חקר מילות מפתח ראשוני. למשל מתמקדים רק במחקר על הקטגוריות הראשיות של האתר (או רק בכמה נושאים מסוימים) ומטמיעים את השינויים הנדרשים בהתאם לדפים הללו עוד לפני הפקת דו”ח האופטימיזציה.

2. אופטימיזציה ראשונית

כמו עם חקר מילות המפתח כך גם עם דו”ח האופטימיזציה; דו”ח כזה לא נעשה בכמה ימים כשמדובר באתר גדול וזאת גם לא עבודה של יום אחד במקרה של אתר קטן עד בינוני. התהליך לוקח זמן. לכן אין כל סיבה לחכות לסוף הדו”ח כדי לתקן את הבעיות שמתגלות. אפשר לשתף את הדו”ח המתגבש עם הלקוח בקובץ דרייב ולסמן לו מה נמצא באחריות המקדם ומה נמצא באחריות מפתח האתר. למשל, גיליתם שבדף הבית יש ארבע כותרות H1? גיליתם שלא הוזנו נתוני מטא לאף אחד מהקטגוריות? יש לכם את חקר מילות המפתח הראשוני – אז נצלו אותו. הזינו נתוני מטא לקטגוריות ולתתי-הקטגוריות כבר בשלב הזה. אין צורך להמתין לסוף הדו”ח, ואין סיבה שלאחר חודש של עבודה על האתר הוא יהיה עדיין בלי נתוני מטא משופרים בדף הראשי ובקטגוריות שלו. במקרים רבים – רק השינויים האלו יכולים להזניק את האתר בכמה מיקומים וכך ליצור הצלחות בטווח הקצר.

המלצה שלי – בצעו בדיקות מהירות עם Open SEO Stats: אם הייתי צריך לבחור את תוסף הכרום שבלעדיו הייתי מתחרפן בעבודה, אז הייתי בוחר את Open SEO Stats. במקום שתנברו בקוד, הוא מאפשר לכם הצצה מהירה בנתונים רבים. אפשר להבין דרכו אם יש כותרת H1 אחת בלבד או שכמה מהכותרות בדף הוגדרו כ-H1; אפשר לבדוק את הקנוניקל; לראות מה מוטמע בבודי; ועוד.

בדיקות מהירות

טיפ: רצוי להתחיל לבצע את חקר מילות המפתח במקביל לדו”ח האופטימיזציה גם אם מדובר באתר קטן. למה? כי מדובר בתהליכים סיזיפיים. וחוץ מהעובדה שכך תעלו את הסיכויים לשיפור מיקומי האתר בטווח הקצר, תוכלו גם לגוון את העבודה ולהפוך אותה לנוחה ויעילה יותר.

3. בדיקת צפיפות מילות מפתח

נכון לכתיבת שורות אלה, הקפדה על צפיפות נכונה של מילות מפתח היא פקטור משמעותי לקידום ובעיקר כאשר מדובר באתרים קטנים שאינם נחשבים למותג בעיני גוגל. אין הכוונה רק להקפדה על כך שלא תהיה צפיפות מוגזמת, אלא גם שמילות המפתח יתפסו 1% מהטקסט של הדף המקודם. נכון, כל מה שקשור ללימוד המכונה של גוגל אמור להיות אפקטיבי יותר ובעל יכולת להציג תוצאות על פי מילים נרדפות ומושגים מהתחום, אבל בגוגל ישראל, אתרים שצפיפות מילות המפתח בהם היא נמוכה מידי עדיין מתקשים להשיג תוצאות טובות.

כך תעשו זאת נכון: אם יש לכם טקסט של 500 מילים, הקפידו שמילת המפתח תחזור על עצמה 5 פעמים לאורך הטקסט. חשוב מאוד שהיא תופיע בפסקה הראשונה ובאחת מכותרות הביניים. הקפידו על פיזור שווה של מילות המפתח לאורך הטקסט – אחת ל-100 מילים פחות או יותר. אתם יכולים לומר לי שאני תקוע ב-2010 או שזה הופך את הכתיבה למלאכותית וזה בכלל ספאם, ואני אמשיך לומר שממש לא. טוב נו, אולי קצת – אבל זה בכל זאת אפשרי לשלב בצורה הגיונית וטבעית את הביטויים מבלי שהטקסט ייראה בלתי קריא או מוזר.

4. בדיקת המקומות בהם המתחרים לא נמצאים – והגעה לשם

בשיחות הראשונות עם הלקוח הקפידו לשאול אותו כמה שיותר שאלות שיעזרו לכם לבצע מחקר על התחום שלו בצורה קלה יותר. בצעו מחקר מתחרים ראשוני ובדקו האם יש שטחים מתים שהמתחרים שלו פספסו. אפשר למשל להתמקד במילים הקשורות לתהליכים או בעיות כי לא תמיד אנשים מחפשים בגוגל את הפתרונות – לפעמים אפשר להגיע אליהם עוד בשלב השאלות. עוד לפני שהם יודעים מה הם צריכים, הם מחפשים מידע על הבעיה (או התהליך) ורק מאוחר יותר מחפשים את המוצר או השירות הסופי. כדי להשיג את המטרה, השתמשו בדרכים הבאות:

  • קידום בעיות – קחו למשל את תחום מיזוג האוויר. זה יפה ונחמד לקדם את הביטוי “טכנאי מזגנים” אבל מה עם התייחסות לבעיות? למשל אם תקלידו את צמד המילים “מזגן לא” תקבלו כמות מכובדת למדי של השלמות ובעיות שאפשר לקדם. את מה שמצאתם תוכלו לשלב באסטרטגיית התוכן של האתר, ולקדם את הביטויים האלה מהר יחסית. קידום 10 ביטויים עם נפח חיפושים נמוך יכול להיות תהליך אפקטיבי יותר בתחילת הדרך מאשר השקעת מאמצים רבים בקידום 2-3 ביטויים עם נפח חיפושים גבוה.

כלי לבדיקת מילות מפתח

  • קידום תהליכים – “מצלמת אבטחה” זה מוצר. “התקנת מצלמות אבטחה” זה תהליך שבסופו של דבר מספק את המוצר. אז מדוע לוותר על התהליך אם גם אותו הגולשים מחפשים? הרי קל ומהיר יותר במקרים רבים לקדם את התהליכים מאשר את המוצרים.
  • קידום ביטויים עם כמות הופעות בינונית עד גדולה – לא מעט אנשים מדלגים על ניתוח החיפושים בכלי מנהל האתרים. מבחינתי, בדיקת כמות ההופעות של האתר לפי מילות המפתח צריכה להיות חלק בלתי נפרד מחקר מילות המפתח. במקרים רבים אפשר לגלות שנפח החיפושים הממוצע של ביטוי כלשהו בכלי התכנון הוא אפסי אבל האתר עצמו מופיע מאות פעמים או יותר בגוגל. קחו לדוגמה את הביטוי שינגלס (רעפים). ממוצע החיפושים של הביטוי הוא אפסי אבל כמות ההופעות של אתר מסוים עם המילה הזו היא 620.

5. זיהוי טרנדים או אירועים מיוחדים שמתקרבים

זיהוי טרנדים חדשים או אירועים שנמשכים אפילו יום אחד יכול להגדיל את התנועה לאתר, כמו גם את החשיפה והמכירות, באופן משמעותי. למשל אם הבלאק פריידי מתקרב, מדוע שלא תכוונו את מחקר המילים הראשוני ואת התוכן להשגת תנועת גולשים שרוצים לנצל את יום המבצעים ברשת? הרי החיפושים בנושא מתבצעים לא רק סביב מועד המבצע אלא לאורך כל השנה. כך תוכלו להכניס את אתרי הלקוחות שלכם למודעות לא רק בימי המבצע.

6. טיפול בספאם

גוגל מגיב טוב לא רק לשיפורים שמבצעים בתוך האתר או לדברים שמוסיפים לתוכן. גם הסרת גורמים שפועלים לרעת הקידום, כבר בשבוע או החודש הראשונים לקידום, יכולה לגרום לאתר להשתפר במיקומיו. חשוב לעשות זאת במיוחד כאשר מדובר באתר שלאורך השנים קידמו אותו כמה חברות או פרילנסרים. לפעמים באתרים כאלה כל אחד מיישם את השיטות שלו, כך שאם האחד לא בדק את העבודה של קודמו, עלולות להיווצר התנגשויות. למשל, נתקלתי לא אחת בתכנים שנוצרו באתר מבלי שהמקדמים בדקו מבעוד מועד אם כבר נכתב באתר תוכן על הנושא, וכן נוצרו דפים שהתחרו באחד בשני.

דוגמה נוספת: באחד האתרים שקידמתי לאחרונה, נתקלתי בדפי לורם איפסום וריבוי קישורים בסוף כל מאמר שהוטמעו סתם על מילות מפתח. עוד בעיות שהתגלו: שימוש לא נכון ומניפולטיבי בסכמה, דפים ריקים או דלים בתוכן וכמובן אחד הדברים היותר מזיקים לקידום אתרים – תוכן כפול. הסרת כל הגורמים הללו גרמה לקפיצת האתר במילה המרכזית שלו מהדף השני לדף הראשון כבר בשבועיים הראשונים לקידום. אלה דברים שלא דורשים מבט יותר מדי מעמיק באתר. הקדשת עשר דקות לגלישה באתר מאפשרת לזהות בקלות בעיות ולהתחיל להיפטר מהן עוד באותו היום.

7. השגת קישורים מאתרי חדשות 

בואו נשאיר בצד את הוויכוח האם כדאי או לא כדאי לקנות במאות עד אלפי שקלים קישורים מישראל היום, Nrg ושאר האתרים הגדולים. מה שברור לכולם זה שקישור מאתרים כאלה הוא חזק במיוחד. אפשר להשיג קישורים כאלה גם בחינם על ידי פרסום מאמרי אורח. למעשה אלה לא חייבים להיות אתרי חדשות, אלא יכולים להיות אתרי נישה חזקים במיוחד ו/או מותגים גדולים בתחומם שישמחו לארח מאמרים איכותיים. תבקשו מהלקוח ליצור מאמר מושקע ומעמיק, ותוכלו לשלוח אותו לעורכי האתר על מנת שיפרסמו אותו. שווה לנסות, מקסימום יסרבו לכם. כמו כן, אם ללקוח שלכם יש שירות מיוחד לעסק או שהוא אישיות מרתקת שהסיפור שלו יכול להיות עניין לציבור, שווה להעביר את המידע לכמה אתרים ואולי מישהו ירצה לסקר את הפעילות שלו.

8. עבודה עם כמות גדולה של תוכן

כבר נמאס לי לשמוע את עצמי מדבר על חשיבות  של תוכן באתר, אבל התוכן הוא הגורם המרכזי בהשגת תוצאות מהירות מהקידום. בהמשך לעניין התהליכים והבעיות, קידום מילות מפתח זנב ארוך הוא הדרך המובנת מאליה להשגת מיקומים טובים בטווח הקצר. אז לא ארחיב עליו כרגע, אלא אדבר על כמות התוכן ותדירות העלתו לאתר. קבעתם לעצמכם מטרה לקדם 20 ביטויים המבוססים על קידום מיקומי? למשל, מדביר ברעננה, נתניה ושאר אזורי השרון? חשוב להכניס לאסטרטגיית הקידום שלכם כבר בחודש הראשון כמות מכובדת של מאמרים. במקרה הנוכחי, כתיבת 10 מאמרים המבוססים על ערים תהיה דרך טובה להתחיל.

יש לכם הזדמנות להתחיל עם 20 מאמרים (בין אם הלקוח מספק את התוכן בעצמו או שזה נמצא בתקציב הקידום שלו)? אל תחכו לסוף חקר מילות המפתח או לתהליך האופטימיזציה – אתם לא צריכים את החקר כי ברור שקיימת רלוונטיות לקידום הביטויים האלה. כמו כן, רצוי לעלות את התוכן בהדרגה ולא בפעם אחת כי תדירות עדכון התוכן נחשבת גם היא לפקטור חשוב. אתר שמתעדכן לעיתים קרובות ולא פעם בכמה שבועות, ייסרק יותר על ידי גוגל וגם יתקדם מהר יותר. כמובן שזה לא הגורם היחיד, אבל הוא ללא ספק נחשב לגורם חשוב.

סיכום

אם תבצעו את התהליכים הבסיסים והראשוניים המפורטים כאן עוד בתחילת הדרך, תוכלו לזרז את התקדמות האתר בגוגל באופן משמעותי. חשוב לזכור שהמידע שמוצג בכלי התכנון לא יכול לתת לכם תמונה מלאה ב-100% של הביטויים שכדאי לקדם ולכן חשוב לבצע השלמות דרך כלי מנהל האתרים. כמו כן, תמיד כדאי לבדוק איך אפשר להשתחל למקומות שהמתחרים של הלקוחות שלכם הזניחו. אין ספק שלא על כל אתר אפשר ליישם את השיטות האלהו, ושעל חלק מהאתרים אפשר ליישם רק חלק מהן, אבל לפחות 2-3 מהשיטות שלעיל יביאו לכם תועלת.

מסכימים? מתנגדים? יש לכם רעיונות נוספים? דברו אתי בתגובות!

נכתב על ידי
מקדם אתרים פרילנסר מאז 2012. מספק שירות לבעלי עסקים קטנים ובינוניים. אם היה לו זמן, הוא היה כותב ספר מד”ב או אימה. כרגע, הוא מסתפק מידי פעם בכתיבת סיפורים קצרים, ביקורות קולנוע וכל מיני דברים אחרים שמעניינים אותו. מוזמנים לבקר ב-lichterseo.com.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

13 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

13
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.