הסרת תמונות כותבים מהתוצאות, גרסת פייסבוק לעבודה גרף הידע מאיים על ehow ועוד…

איתי ברנר
חדשות קידום אתרים

[box type=”note”]אז מה היה לנו השבוע? בכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]

ללא משוא פנים: גוגל מסירה את תמונת הכותב מתוצאות החיפוש

לפוסט המקורי של ג’ון מולר בגוגל פלוס

בצעד פתאומי ומעט לא צפוי (בלשון המעטה), ג’ון מולר מגוגל הודיע דרך פוסט בגוגל פלוס שהחברה החליטה להסיר את תמונת הכותב ומספר העוקבים שלו מתוצאות החיפוש. לדבריו, השינוי נעשה על מנת לספק “חוויה גלישה סלולארית טובה יותר ועיצוב אחיד תחת מכשירים שונים”.

לדברי מולר, הבדיקות של גוגל הראו שאחוז הלחיצות על התוצאות לא נפגע עקב השינוי. אך גם אם מתעלמים מכך, לא ברור מדוע גוגל החליטה להסיר את אחת התכונות שהפכה את גוגל פלוס ליעילה יותר מסתם עוד חיקוי של פייסבוק. גם הטיעון הנוגע לגלישה בניידים נשמע מוזר מכיוון שלפי כל הסימנים, המסך הסלולארי הממוצע רק הולך וגדל (כולל שמועות עיקשות על כך שהאייפון 6 יישר סוף כל סוף קו עם המתחרים מבוססי אנדרואיד).

כפי שאפשר לראות בתמונה, השינוי הגיע גם לארץ, כשהשם של הכותב הוא למעשה קישור המפנה לדף הגוגל פלוס שלו (התאריך עצמו אינו קישור).

תמונת כותב

גוגל מפרטת אודות ציון האיכות של המודעות הממומנות

לפוסט המקורי ב-Inside Adword

ציון האיכות של מודעות Adwords  הוא אחד המדדים הבודדים של גוגל שהנוסחה שלו ידועה (פחות או יותר), אך עד היום ישנם ויכוחים בין מנהלי קמפיינים עד כמה ציון האיכות עצמו משמעותי בנוגע להשפעה על המחיר לכל לחיצה על המודעות והמיקום שלהן.

בכל אופן, גוגל שיחררה השבוע מסמך חדש בשם “Settling the (Quality) Score“. כדרכה של גוגל, המסמך מתומצת למדי וכולל בסך הכול עשרה עמודים המחולק למספר חלקים:

  1. ממה מורכב ציון האיכות בגרסה הנוכחית שלו
  2. כיצד ניתן למדוד את איכות מילת המפתח באמצעות ציון האיכות?
  3. פירוט אודות שלושת החלקים שמרכיבים את ציון האיכות (CTR צפוי, רלוונטיות המודעה וחווית השימוש בדף הנחיתה)
  4. מה משפיע (או לא משפיע על ציון האיכות)

למי שעושה את צעדיו הראשונים ב – Adwords ומסיבות שונות לא מעוניין לשכור חברה לקידום ממומן, כדאי מאוד לקרוא את המדריך מכיוון שהוא יכול לחסוך נבירה בעמודי העזרה של Adwords שלעיתים הם דווקא ארוכים מדי….

בנוסף, גוגל שיחררה וידאו שמשלים את הידע ומפרט על שיטת המכרז הכללית של Adwords:

גרף הידע חוסך לכם ביקור באתרי ehow ודומיהם

לפוסט המקורי ב-Search Engine Land

הנה עוד מסמר בארון הקבורה של אתרי ה-ehow, wikihow ודומיהם: גוגל מאשרים בחצי פה שמאז תחילת החודש, הם התחילו לערוך ניסויים עם גרף הידע שלהם בכל הקשור למתן הוראות למגוון של נושאים. לדוגמה, איך לאפס את האייפון, איך להכין פרנץ’ טוסט, איך לצחצח נעליים ועוד.

למרות שלא מדובר במדריכים מפורטים עם תמונות וסעיפים על גבי סעיפים, עדיין מדובר בהעתקה של שתיים או שלוש פסקאות מאותם אתרים, כאשר לפעמיים מדובר בחלק המרכזי בעמוד שהוא ייחודי. ורק בחלק מהמקרים הגולשים מופנים לצעדים נוספים באתר.

הדבר לא היה כל כך מטריד אם גוגל בעצמה לא הייתה מגדירה תוכן שכזה כתוכן לא איכותי עוד בימי אלגוריתם פנדה העליזים (במיוחד כשלא ברור מי כתב את ההוראות האלו אפילו אם מדובר בהוראות פשוטות שכל אחד מכיר). במילים אחרות, בהחלט אפשר לראות זאת כניצול לרעה של הכוח שלה, מה שלאחרים אסור, לה מותר.

אגב, לפי בדיקה שלנו, גוגל עדיין לא יגיד לכם איך להוציא גימלים (או להתחיל עם בחורה לצורך העניין) בעברית…

תשובות לשאלות בתוצאות החיפוש

שמועה: FB@Work – מהיום מותר לגלוש בפייסבוק בעבודה

לפוסט המקורי ב-Techcrunch

מקור אנונימי בפייסבוק דיווח לאתר TechCrunch  כי הרשת החברתית מתכננת גרסת “עבודה” עבור פייסבוק שאולי תיקרא FB@Work. למרות ההכרזה הזו, כרגע לא ברור אם מדובר במתן אפשרויות יצירת קשרים בין עסקים בדומה ללינקדין או שמדובר בשינוי מהפכני יותר אשר ייתן לעסקים ולארגונים את היכולת לבנות רשת פייסבוק פנים ארגונית ללא כל הסחות הדעת של הפיד הרגיל. (טקראנצ’ בעצמם מציינים לא מעט מקורות נוספים, חלקם של עובדי פייסבוק לשעבר)

יש לציין כי כיום דף עסקי בפייסבוק יכול אמנם לעשות לייק לדף אחר ומנהל הדף יכול לראות פיד מותאם אישית עם עדכונים מכל העמודים להם עשה לייק, אבל אין דרך פשוטה לדעת מי מנהל את הדף וליצור קשרים עסקיים בין אנשי מפתח בשתי חברות או ארגונים שונים (למעט חברות רגילה).

בנוסף לזאת, ידוע שפייסבוק משתמשת בכלים פנימיים כדי לנהל את העבודה בין הצוותים והקבוצות השונות בתוך פייסבוק, כולל מנהל משימות בסגנון Asana וכלי שמאפשר להגיב ולשתף תמונות. אם מוסיפים לזאת את העובדה שחברות רבות בוודאי יוצרות קבוצות נסתרות בפייסבוק על מנת לייעל תהליכי עבודה (קבוצות שלא ניתן למצוא כלל בחיפוש הפנימי), זהו בהחלט צעד מתבקש שיכול לגוון את מקורות ההכנסה של הענקית הכחולה.

כך מתכוון PR News Wire להתאושש מפנדה 4.0

לפוסט המקורי ב-PR Press Wire

לפי הערכות שונות, אתר PR News Wire איבד יותר מ-50% מהנראות שלו בגוגל לאחר עדכון 4.0, וכעת מסתבר כיצד מתכננים באתר לנסות ולמזער נזקים.

ההנחיות החדשות כוללות ארבעה עדכונים משמעותיים:

  • תובנות מעמיקות ותוכן מקורי – למשל, מחקר, דיווח ותוכן שימושי אחר.
  • הקפדה על הפורמט של התוכן ומניעת שימוש בתבניות חוזרות.
  • הקפדה על מאמרים בעלי אורך סביר שאינם רק תשתית לקישורים.
  • מניעת שימוש יתר במילות מפתח וקישורים.

נכון, אין כאן הרבה חדש ואתרי מאמרים רבים שנפגעו עוד בעדכון פנדה הראשון כבר יישמו הנחיות איכות הרבה יותר מחמירות, אך סביר להניח שהעורכים של האתר קיבלו הוראות מפורטות הרבה יותר מכיוון שנרמז גם שתהיה הרבה פחות סובלנות כלפי ספאמרים.

הנחיות איכות חדשות

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

9 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
14
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
92
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
75
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
93
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
110
מסחר אלקטרוני
יורם ליכטנשטיין
105074
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100686
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99748
מדיה חברתית
בן אורן
87805
קידום אתרים
דנה רוזן
82475
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

9
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.