קידום אתרים » קידום אתרים בגוגל » החלפת קישורים מבלי לצאת פרייאר – 6 דברים שאתם צריכים לדעת

החלפת קישורים מבלי לצאת פרייאר – 6 דברים שאתם צריכים לדעת

איך להחליף קישוריםישנן הרבה דרכים להשיג קישורים, החלפת קישורים היא אחת מהן. למרות שהפכה לטכניקה פחות מקובלת בשנים האחרונות, בייחוד כשמדובר בביטויים תחרותיים, עדיין מומלץ מאד להכיר שיש אפשרות כזו בכלל וחשוב יותר – איך לעשות את זה נכון מבלי לצאת פראייר.

רועי סקיף מחברת SEO NETO החליט לעשות קצת סדר בבלאגן ולרכז את כל הנסיון והידע שצבר אל תוך המדריך המושקע הבא. אם יש לכם טיפים נוספים או מקרים לא נעימים שקרו לכם כחלק מהחלפות קישורים, אתם מוזמנים לחלוק אותם בתגובות.

1. מהי בעצם החלפת קישורים?

עבור מי שאינו מגיע ישירות מעולם קידום האתרים המושג החלפת קישורים עלול להישמע סתמי ואף סתום. כמה כבר מורכבת יכולה להיות הפעולה של לקשר בין אתר א' לאתר ב'? כל מקדם אתרים מתחיל שכבר התנסה קצת בתחום יוכל להעיד שהחלפת קישורים אינה רק פעולה מורכבת ולעיתים מתסכלת מאד, אלא אחת מפעולות הקידום שהכי גוזלות זמן בייחס לאלטרנטיבות.

מקדם אתרים צריך להיות מודע לכך שייתכן והוא ייאלץ להשקיע שעות רבות מזמנו בהחלפת קישורים, ואף ייתכן כי הרבה מזמן זה לא יישא פרי. בניגוד לרוב הפעולות האחרות שעל כל מקדם אתרים לבצע ,כגון אופטימיזציה או כתיבת תכנים, החלפת קישורים היא כמו טנגו – צריך שני צדדים, לטוב ולרע. בארץ השוק והגודל של תחום קידום האתרים הוא עדיין קטן, אבל בחלק מחברות הקידום בחו"ל קיימות לעיתים מחלקות נפרדות של עובדים העוסקים בהחלפת קישורים בלבד.

2. כיצד מתבצעת החלפת קישורים?

כעת אסביר בקצרה כיצד מתבצעת החלפת קישורים מתחילתה ועד סופה:

שלב א': חיפוש אתרים פוטנציאלים

קיימים שני סוגים של אתרים פוטנציאלים שאיתם כדאי לבצע החלפת קישורים:

  1. המתחרים הישירים של האתר – לדוגמא, החלפת קישורים בתחום הטיסות בין הדקה ה-90 ובין איסתא. מה שמדהים אותי כל פעם מחדש הוא כמה מקדמי אתרים מזלזלים ומתנגדים לחילופים שכאלה מחשש שיעברו לקוחות מאתר א' לאתר ב'. גם נתקלתי בבעלי אתרים שלאחר שכבר בוצעה ההחלפה עם המקדם של האתר דרשו בכל תוקף להוריד את הקישור באמתלה שמדובר במתחרה הישיר שלהם.
    מדובר לרוב בטעות הנובעת מגישה שמרנית שכבר נס ליחה – החלפת קישורים בהקשר ובקונטקסט הנכונים בין שני מתחרים לא רק שלא תפגע בתנועת הגולשים באתר, היא גם תביא להפריה הדדית בין השניים. הכוונה היא שההחלפה שתתבצע לא רק תראה טבעית בעיני גוגל ושאר מנועי החיפוש, אלא גם בעיני הגולש הממוצע.
    על חווית משתמש שמעתם? כל עוד הקישורים ימוקמו בהקשר הנכון ויכוונו את המשתמש בצורה נבונה, אין סיבה לחשש. אולי ייתכן מצב של מעבר גולשים מאתר לאתר, אך במידה וההחלפה מתבצעת בצורה נבונה ומושכלת, מעבר הגולשים יהיה הדדי ויתקזז בסופו של דבר.
    כיצד ניתן למצוא את המתחרים הישירים של האתר שלנו? פשוט מאד. חפשו בגוגל את מילות המפתח העיקריות שלכם. לדוגמא- "טיסות לאמסטרדם". הייתי ממליץ בתור התחלה להתמקד בעשרת האתרים הממוקמים לפניכם (או פחות, במידה ואתם ממוקמים בדף הראשון) ובעשרת האתרים הממוקמים אחריכם.
  2. אתרים משלימים בתחום – בכלכלה, מוצר משלים מוגדר כמוצר בלתי תלוי הנצרך באופן משותף על מנת לייצר ערך לצרכן. לכן, כפי שדלק הוא מוצר משלים למכונית וכפי שפופקורן הוא מוצר משלים לסרט, כך גם קיימים אתרים שאני מגדיר אותם בתור "אתרים משלימים". לדוגמא, בתחום הנסיעות, האם אפשר להגיד שהאתר של "למטייל" מהווה אתר משלים לאתר של חברת איסתא? כמובן שכן. שניהם מתמקדים בשני תחומים נושקים שסביר להניח שיעניינו את אותה קבוצת גולשים. לא רק זה, מעבר פוטנציאלי בין אתר א' לאתר ב' לא בהכרח צפוי לפגוע במכירות או בהמרות של אתר א'. אפילו להיפך – רכישת טיסה לדרום אמריקה למשל, מגדילה משמעותית את ההסתברות כי אותו אדם ירכוש באתר השני ציוד עבור הטיול. WIN-WIN!
    כיצד ניתן למצוא את האתרים המשלימים בתחום?  פשוט מאד, לנסות לחשוב כמה שיותר מחוץ לקופסא. אם יש לכם אתר שעוסק בתוכנת הנהלת חשבונות, למה שלא תחפשו אתרים העוסקים בנושא ייעוץ עסקי? אם יש לכם אתר בנושא דלתות כניסה, למה שלא תחפשו אתרים משלימים אחרים בנושא עיצוב הבית? וילונות, פרגולות, ריהוט-האפשרויות כמעט בלתי מוגבלות. ככל שתעמיקו לחפש יותר כך גם תגדילו את ההחלפות הפוטנציאליות שלכם.

שלב ב': איתור פרטי בעל האתר או פרטי חברת קידום האתרים

יש עדיפות למצוא את חברת קידום האתרים, במקרה והיא קיימת. כיצד ניתן למצוא את פרטי בעל האתר או המקדם? תמיד כדאי ללכת לחפש קודם כל בפוטר – מניסיון, במידה והאתר מקודם על ידי חברת קידום אתרים, ב-99% מהמקרים הקישור לאתר יופיע בפוטר. במידה ולא תראו כל זכר לחברת קידום חיצונית אז כנראה שנאלץ לפנות לבעל האתר. זאת תמיד תהיה העדיפות השנייה שלנו מאחר שברוב המקרים, באופן טבעי, מדובר באנשים שיש להם פחות נגיעה בתחום. בעלי אתרים לעיתים פחות יבינו את המשמעות של החלפת קישורים לאתר שלהם, ויותר מזה – פעמים רבות בכלל לא תהיה באפשרותם לבצע החלפות, כאשר לדוגמא מדובר בחברת בניה שהשיתוף פעולה האחרון איתם היה בשנת 2002. האם עדיין שווה להשקיע זמן ולנסות? כמובן שכן!

שלב ג': פניה בכתב או בעל פה למנהל/מקדם האתר

הגישה שלי היא כזאת – כל עוד באפשרותכם לפנות טלפונית למקדם (וברוב המקרים לאחר שכבר מצאתם את חברת הקידום, זו כבר לא צריכה להיות בעיה) עשו זאת. לפניה טלפונית תמיד יהיו אחוזי הצלחה גבוהים יותר מאשר פניה דרך האי-מייל. תמיד. יש לכך שתי סיבות עיקריות:

  1. הרבה יותר קשה לסרב למישהו או להגיד לא בטלפון. לקבל הודעה במייל ולמחוק אותה זה הדבר הכי קל בעולם.
  2. פנייה טלפונית תמיד תיראה יותר אישית מאשר מייל שאני אקבל ממקדם או בעל אתר אנונימי שייראה לעיתים כמו סתם ספאם. אני כמובן יכול לשלוח במשך עשר דקות עשרה מיילים שונים עם שינויים קלים ולירות לכל הכיוונים- רק יש לקחת בחשבון שאחוזי ההצלחה יהיו נמוכים בהרבה.

שלב ד': משא ומתן

לאחר שביצעתם מחקר שוק של מתחרים ואתרים משלימים, איתרתם את בעל האתר או חברת הקידום ולבסוף פניתם אליה מגיע אולי השלב הכי קריטי – המשא ומתן. האתר של מי שווה יותר ומאיפה יקשר כל אחד? קישור מפוטר רוחבי תמורת קישור מהטקסט? קישור מאתר א' לאתר ב' תמורת קישור מאתר ב' לאתר ג'? אין כמעט סוף לאופציות הקיימות, והתועלת של שני הצדדים תלויה בכושר המיקוח של כל אחד מהם.

3. תורת המשחקים וכיצד היא מתקשרת להחלפת קישורים

כעת אני אסביר בקצרה על מושג מעולם תורת המשחקים המתקשר בצורה עקיפה להחלפת קישורים – משחק סכום אפס. בתורת המשחקים "משחק סכום אפס" מוגדר כמשחק שבו הרווח של כל משתתף מאוזן במדויק ע"י הפסד של שאר המשתתפים. הדוגמא הכי טובה לכך היא בספורט (אולי חוץ ממטקות) – תמיד תהיה קבוצה אחת שמנצחת וקבוצה אחת שמפסידה, אין משהו באמצע. במילים אחרות – הניצחון שלי יכול להיות מושג רק על ידי הפסד של הצד השני.

למה מיועדת ההקדמה הארוכה הזאת? מפני שבסופו של דבר, בניגוד למה שחלק ממקדמי האתרים חושבים, החלפת קישורים אינה "משחק סכום אפס". אחרי הכול, החלפה מוצלחת היא החלפה שבה שני הצדדים יוצאים נשכרים ממנה, ואם אכן זהו המצב – שני הצדדים ישמחו לשתף פעולה בעתיד. טרם יצא לי לעסוק בהחלפת קישורים בשוק הבינלאומי, אבל משום מה יש לי הרגשה שבישראל תמיד תהיה לגיטימציה חזקה וחשש מ"לצאת פרייאר" ונראה שכך מתנהלים חלק מהאנשים, ולכן יש לחשוב היטב כיצד לנהוג על מנת לרצות את שני הצדדים.

ראשית, מדובר בחשיבה לטווח הקצר. אם אתה מקדם אתרים נכלולי ופתאום, לדוגמא, ביום בהיר אחד תחליט להוריד לי קישור שלא בידיעתי – אתה זה שתיפגע מהאקט בסופו של דבר. אתה תפגע כי בסיכומו של דבר, התעשייה היא מאד קטנה ופרסום על מקדם אתרים שנהג בצורה לא נאותה יכול ליצור נזק בלתי הפיך לפרנסתו של אותו אדם. מעבר לכך, אני יודע בפירוש שלעולם לא אעשה איתו שיתופי פעולה. במידה ואותו אדם היה נוהג איתי ועם החברה שלי בצורה ישרה והוגנת, סביר להניח כי בעוד כמה חודשים הייתי פונה אליו עם אתרים שונים אחרים לבצע החלפות נוספות.

לכן, אם בתור בעל אתר או מקדם אתרים אתה חושב לנקוט בטכניקות מטופשות ומיותרות (אותן אני אפרט בהמשך) – חשוב שנית. האם אתה חושב שפעולה כזאת תקדם אותך (תרתי משמע) בטווח הארוך? הייתי מאד רוצה להאמין שכולכם עונים ברגע זה בשלילה לשאלה זאת. כפי שכבר ציינתי מקודם, החלפת קישורים אינה "משחק סכום אפס", אך עם זאת יש לקחת בחשבון שלא תמיד ההצעה הראשונה שתבקש היא ההצעה שתתקבל בסופו של דבר וכדאי לצפות למשא ומתן. ניתן להגדיר משא ומתן מוצלח בתור כזה אשר בו שני הצדדים מגיעים על סיפוקם.

4. כתיבת בקשה להחלפה – עשה ואל תעשה

אז הגעתם לשלב בו הבנתם כי לא ניתן ככל הנראה לפנות לבעל האתר או לחברת קידום האתרים ישירות באמצעות הטלפון. רוב האנשים מנסחים נוסח קבוע ושולחים אותו בתפוצה כללית.

הנה דוגמא (רעה) לכך:

לחברת קידום האתרים שלום,

אני מקדם אתרים רבים וחזקים בתחום: דרושים, עבודה בחו"ל, עסקים, הפקת אירועים, בעלי מקצוע ועוד. אשמח אם תצרו עימי קשר.

זבולון, SEO COMBINA

השאלה הראשונה שאני שואל את עצמי היא – למה שאני אחזור אליך? אין בהודעה הזו דבר אחד שימשוך אותי לכתוב מייל בחזרה.

מה הבעיה במייל של זבולון?

  • רואים וזה ברור לעין שמדובר בהודעה כוללת שנשלחה לעוד עשרות ואף מאות אנשים (איפה הפרסונליזציה?).
  • זבולון לא השאיר שום פרטי התקשרות מלבד המייל שלו, כלומר, הוא טרם הוכיח לי כי הוא בכלל אנושי ושזו לא סתם עוד הודעת ספאם מיני רבות.
  • זבולון זרק לי סתם תחומים אשר אותם הוא מקדם. לא רק שהוא לא טרח לסקור את החברה שלי ולראות את האתרים שאני מקדם, הוא אפילו לא טרח לרשום לי את האתרים שהוא בכבודו ובעצמו מקדם. והשאלה הנשאלת היא – אם לא יכולת להשקיע בי 2 דקות מזמנך, למה שאני אשקיע את זמני בך?

וכעת, אפרט בקצרה כיצד כן מומלץ לנסח בקשה להחלפת קישורים:

  • התמקד תמיד בתחום אחד. לדוגמא, אם אתה בוחר לחפש קישורים נכנסים בתחום הגרבילים, אתה יכול לנסח מכתב זהה למדי עבור כל החברות העוסקות בתחום. ציין כי אתה מקדם את אתר גרבילים.קום (לכל המעוניינים – אל תטרחו לחפש קישור) וכי הינך מעוניין להחליף קישור עם אתר X (ציין את שם האתר אליו אתה פונה, לדוגמא: גרבילדייטינג.קום). על מנת לחזק עוד יותר את הרושם כי אכן ביקרת באתר של האדם אליו אתה פונה, מומלץ להוסיף עוד שורה קצרה על כל דבר שיעיד על כך, לדוגמא: "ביקרתי באתרך וחשבתי על אופציה של החלפת קישורים מתוך הטקסט של המאמר 'כל מה שרצית לדעת על אוכל לגרבילים' ".
  • ציין את תפקידך,את החברה ממנה אתה מגיע והכי חשוב-את המספר טלפון + פלאפון שלך. ספאמרים לעולם לא משאירים פרטי התקשרות.
  • כפי שאמרתי מקודם, ציין את שם האתר אותו אתה מקדם. בנוסף לכך, גם מומלץ לציין מהן מילות המפתח המרכזיות של אותו אתר. במידה והמיקומים שלך הם טובים מומלץ אף לציין זאת, אחרי הכול, מדובר בכרטיס הביקור שלך.

להלן דוגמא למכתב החלפה פוטנציאלית שעונה על כללים אלו:

לחברת SEO Excite שלום,

שמי רועי, ואני מנהל פרויקטים בחברת SEO NETO.

הגעתי לאתר שלכם חיות-מחמד.com והתרשמתי מאד, הן מרמת העיצוב הידידותי והנגיש למשתמש, והן מבחינת התכנים הכתובים בצורה טובה. במיוחד מצא חן בעיני המאמרים בנושא "חיות בלתי שגרתיות".

אני מקדם אתר בנושא המאוד קרוב לליבכם – גרבילים.com.

מילת המפתח המרכזית אותה אני מעוניים לקדם היא כמובן "גרבילים" ונכון לעכשיו האתר שלי ממוקם תחת אותו ביטוי במקום ה-2 בגוגל.

חשבתי על אופציה של החלפה הדדית של קישור מתוך טקסט דף הבית. יחד עם זאת, במידה ויש לכם רעיון אחר אשמח לשקול אותו.

אשמח לתשובה.

תודה ובברכה,

רועי סקיף, 054-XXXXXXXX

אסביר כעת בקצרה למה לפי דעתי מדובר במכתב מוצלח עם סיכויים גבוהים לתגובה בחזרה. ראשית, כפי שציינתי, איני אנונימי. שמי המלא, שם החברה שלי, ואפילו מספר הטלפון שלי מופיעים במכתב. בנוסף, אני מציין במדויק את כל העובדות – מה האתר שלי מקדם, תחת איזה מילת מפתח, המיקומים של האתר. אני עושה חיים קלים לאותו אדם אליו אני פונה ומקל עליו. דבר אחרון, אני מציין מאמר שקראתי מתוך האתר ובכך מאשרר את העובדה כי הודעה זאת הינה אישית וכי איני ספאמר.

5. קבלת בקשות להחלפת קישורים – כיצד לסנן שרלטנים?

כמה בקשות להחלפת קישורים אתם מקבלים בשבוע? 5? 10? 100? בכל מקרה, צריך לדעת לסנן ולדעת לקרוא בין השורות. יכול להיות מצב שבו אכן קיימת החלפה רלוונטית ומוצלחת אבל יש לנהל משא ומתן על מנת לקבל הצעה מוצלחת עבור שני הצדדים, וקיימים מקרים בהם האתרים המוצעים הם אינם אטרקטיביים בעליל. במקרה השני, לא כדאי לכם מראש לבזבז מזמנכם יתר על המידה, עברו הלאה.

להלן כמה מקרים שיש לתת עליהם את הדעת:

  • חשיבות ה-Pagerank – עשרות מאמרים וספקולציות ניסו לנתח את חשיבות ה-PR כיום, והשאלה הנשאלת היא איזו חשיבות האלגוריתם של גוגל מעניק לו, אם בכלל? לא מעט פעמים אני מקבל תגובה בסגנון של: "יש לאתר שלי PR 3 ולאתר שלכם יש PR 0 כך שבכל מקרה אתה מקבל אחלה קישור". בשורה התחתונה יש שתי בעיות עיקריות עם הצהרות מעין אלה. ראשית, כבר הוכח כי בניגוד לסיגנל כגון וותק הדומיין, כי ניתן לזייף Pagerank . שנית, אמנם לטעמי עדיין צריך לתת את הדעת לגבי PR כסיגנל של גוגל, אבל אסור לשכוח שהוא מהווה רק סיגנל אחד מתוך 200. כמו כן, אכן נראה כי בשנים האחרונות חשיבותו של ה-Pagerank מאבדת יותר ויותר מעוצמתה, ואף יש טוענים כי הוא אינו משפיע כלל על הדירוג.
  • וותק הדומיין – עוד נושא שנוי במחלוקת. כל מי שמצדד ללא כל דופי בטענה כי וותק הדומיין משמש כמדד חשוב בקביעת הסמכותיות והכוח של הדומיין – צודק. ואכן, אם תחפשו בהרבה ביטויי מפתח מרכזיים תגלו, שלא במפתיע, אתרים ותיקים בדף התוצאות הראשון של גוגל. עם זאת, נראה שאנשים נוטים להתבלבל בין סיבה לתוצאה – אתרים שמדורגים במיקומים גבוהים הם אתרים שנמצאים יחסית הרבה זמן בשטח ולכן קיימת סבירות גבוהה יותר שהם הספיקו לצבור הרבה קישורים נכנסים איכותיים וכן להעלות הרבה תכנים. אם לדוגמא אני אעלה היום אתר בנושא "ביטוח רכב" אאנדקס אותו בלבד ואחזור אליו עוד עשר שנים ללא כל עבודת יחסי ציבור ו-SEO, אני אהיה מופתע מאד אם אני אמצא את האתר בתוך 100 התוצאות הראשונות. לכן יש לבחון היטב פניה כמו: "יש לי דומיין וותיק מאד משנת 2001 ולך יש דומיין מ-2005 ולכן אני רוצה קישור מדף הבית ואתן לך בתמורה קישור מהפוטר". וותק הוא חשוב בגלל הסיבות אותן ציינתי, אבל אל תוותרו אל החלפה הוגנת רק מפני שהציעו לכם אתר בעל וותק יותר גדול משלכם.
  • אתרי תמיכה – אתרי תמיכה (או אתרי לווין) כשמם כן הם, מיועדים לתמוך באתרים אחרים. מה הכוונה בדיוק? כל מקדם אתרים מתחיל יודע כי קישורים נכנסים הם אחד המדדים החשובים ביותר לדירוג האתר. לכן, חברות קידום אתרים נוהגות לתפעל גם אתרי תמיכה לאתרים המרכזיים שלה. בדרך כלל מעלים לשם מאמרים או כתובת עם קישורים יוצאים על מנת לחזק את האתרים של הלקוחות. חשוב לציין שעם כל זאת אין כל בעיה או פגם (כמובן כל עוד מדובר בתכנים רלוונטיים, ייחודיים ואיכותיים שתורמים לגולשים). הבעייתיות היחידה בדבר היא שבדרך כלל (עם יוצאי דופן) משקלם הסגולי של אתרים אלו הוא נמוך, בוודאי יותר נמוך מהאתרים אותם מקדמים באופן מתמיד. אם מציעים לכם החלפה ואתם רואים שכל האתרים שמופיעים לכם הם אתרי תמיכה, לא הייתי מוצא בכך החלפה שוות ערך או איכותית, אלא אם מדובר בקישור של אתר תמיכה אל אתר תמיכה. כלל אצבע של זיהוי אתרי תמיכה הוא שכמות הקישורים היוצאים גדולה באופן משמעותי מכמות הקישורים הנכנסים. כמובן שגם באינדקסים, אתרי מאמרים וספריות באופן טבעי זהו גם המצב, אבל עם הזמן והניסיון לומדים לזהות בקלות אתרי תמיכה.
  • מיקומים בתוצאות – אל תיתנו תמיד למיקומים של האתר המוצע להשפיע על שיקול הדעת שלכם. מן הסתם יהיה קל הרבה יותר להיות מקום 1 בגוגל תחת הביטוי "צימרים בבית שאן" לעומת הביטוי הגנרי "צימרים". לכן, אם פונים אליכם בהתלהבות ומציינים כי אתר X ממוקם במקום הראשון תחת הביטוי "אטרקציות לחתולים" או לחילופין "צימרים לחתולים" אל תקפצו ישר על המציאה. הפתרון הכי הכי קל ופשוט-גשו אל google keyword tool ותבדקו מהו נפח החיפוש ואם הוא בכלל משמעותי באופן יחסי לנפח החיפוש והמיקומים של מילות המפתח של האתר שלכם.
  • שיתוף פעולה עם גוגל – את המקרה הבא השארתי לסוף, אבל אני נשבע שזוהי הודעה אמיתית לחלוטין שקיבלתי. כך הפונה הציג בפני את האתר שלו: "מדובר באינדקס נחשב בגוגל ("מביע דעה"), שותף עסקי של גוגל המציג נפח של מיליוני מודעות גוגל אדסנס בחודש". כמה הטעיות יש במייל אחד? קודם כל, עדיין לא שמעתי על אף מקדם שגוגל עשו שיתוף פעולה איתו ,בטוח שלא ישירות ואני לא חושב שזה אי פעם ישתנה (כמובן שאם לא מחשיבים את גוגל אדוורדס). דבר נוסף, ממתי הצגה של מודעות אדסנס הינו מדד לפופולאריות? אני חייב להודות שאולי למישהו שלא מהתחום זה היה נשמע כנתון מרשים. בעיני זה סתם מעליב/מצחיק/מגוחך – אתם תשפטו.

6. מעקב אחר הקישורים – ממה יש להיזהר לאחר ההחלפה?

לכל החלפת קישורים, גם אם מדובר באדם אותו אתם מכירים אישית, יש להתייחס ככבדהו וחשדהו. לעיתים,יכול להיות שמדובר בתום לב אבל התוצאה הסופית נשארת זהה – הקישור שלכם מאבד מערכו או במקרים מסוימים נעלם לחלוטין.

להלן המקרים הנפוצים ביותר בהם אתם עלולים להיתקל:

  • Nofollow – יש כיום לא מעט ויכוחים לגבי הכוח שגוגל מייחסת לתג Nofollow. בשורה התחתונה – כל זה לא משנה. כוחו של הקישור שאתה נותן צריך להיות שווה בערכו לכוחו של הקישור שאתה מקבל ולכן יש לבקש מבעל האתר להוריד את התג באופן מיידי. ככה אגב נראה התג בקוד:

<a href="http://www.mysite.co.il/" rel="nofollow">מילת מפתח</a>

 

  • הורדת קישורים – הטריק הכי נפוץ בספר, לדאבוני. עוברים כמה שבועות או חודשים ואולי הצד השני משער שאתה כבר לא עוקב אחר הקישורים הנכנסים שלך. באופן טבעי ככל שהזמן עובר ומצברים קישורים חדשים כך אתה עלול לשכוח מההחלפות הישנות שלך. קיימים מספר כלים לניתוב ובקרה על הורדת קישורים – השתמשו בהם בתבונה.
  • שינויים ב-CSS – זה שהקישור שלכם נמצא בתוך קוד ה-HTML לא אומר בהכרח שהקישור בולט לגולש. האם ה-Syntax הבא מוכר לכם?{text-decoration: none}
    משמעות הדבר, היא שאמנם הקישורים שלכם יופיעו בדף, אך הם ייראו לגולש כמו טקסט רגיל ולא כמו קישור. ככל הידוע לי, קישור כזה מאבד מכוחו ולכן ערכו נפגע. בנוסף לכך, שימוש ב-CSS מסוג זה יכול לפגוע גם באתר וטכניקה זו גובלת בשיטות קידום לא אתיות. למעשה בעל האתר או מקדם האתר יורים לעצמם ברגל והאתר שלהם עלול להיפגע כתוצאה מכך, בלי קשר לפגיעה בערך הקישור הנכנס לאתר שלנו.
  • שינוי מיקום הקישור – לעיתים נעשה בתום לב, לפעמים סתם הקטנת ראש (אני מהמר בדרך כלל על האופציה השנייה). במקום להוציא את הקישור מתוך הטקסט מוציאים אותו מתוך הפוטר, במקום לשים את הקישור בפוטר רוחבי שמים אותו רק בפוטר של דף פנימי שכיח וכו'.
  • קישור מהטקסט בקונוטציה שלילית – נניח שסיכמתם על החלפה של קישור מתוך הטקסט וביקשתם להוסיף טקסט רלוונטי לקישור. בדקו את הטקסט המדובר! קישור שמופיע בהקשר שלילי יכול לא רק שלא לסייע לכם, אלא אפילו להזיק לאתר שלכם. דוגמא: נניח שמילת המפתח שאתם רוצים לקשר אותה אל האתר שלכם היא "קידום אתרים", הייתם רוצים שהאתר שלכם יהיה מקושר לטקסט הבא? "כיום קידום אתרים הינו תחום הנשלט בידי שרלטנים ומטרתו להפעיל מניפולציות על מנועי החיפוש והגולשים". כמובן שלא. מעבר לבעייתיות התדמיתית שנוצרת, השאיפה היא שהאלגוריתם של גוגל יהיה מספיק מתוחכם על מנת להפריד בין קישורים עם קונוטציה חיובית לבין קישורים עם קונוטציה שלילית. למרבה הצער, זהו עדיין לא המצב כיום.

איזה נסיון יש לכם עם החלפת קישורים?

לסיכום, כפי שציינתי בהתחלה, החלפת קישורים כמכלול הינה עבודה לא פשוטה, מורכבת ולרוב ארוכה, אשר דורשת תשומת לב לפרטים רבים. עם זאת, החלפת קישורים מוצלחת היא בהחלט מתגמלת והיא אחד הגורמים הכי חזקים ומשמעותיים לחוזקו של אתר. בסופו של דבר, צריך תמיד להיות עם היד על הדופק ולבדוק מדי פעם אם השתנו הקישורים או לחילופין – אם היה שינוי מהותי במבנה האתר או במיקומים שלו (בעיקר במקרים בהם אתר נענש ע"י גוגל).

מה איתכם? מה הניסיון שלכם עם החלפת קישורים? האם נתקלתם בטריקים שלא צוינו כאן לאחר החלפת הקישורים? האם קיבלתם הצעות מפתיעות להחלפת קישורים? אשמח לקרוא את תגובותיכם.

אודות רועי סקיף

רועי סקיף
רועי סקיף, בעל ניסיון של למעלה מ-5 שנים בעולם ה-SEO. ראש תחום ה-SEO בחברת אופרד כאשר בין יתר ההתמקצועיות שאני מעביר הן של הוצאת אתרים מענישה, קידום אתרי ecommerce גדולים בארץ ובחו"ל ו-Local SEO (בדגש על בינלאומי).

עשוי לעניין אותך גם...

קידום אתרי חדשות

מבזק: 27 הנחיות חובה לקידום אתרי חדשות ופאבלישרים בגוגל

מומלץ לכוון ל-HD: לאחרונה פרסמתי קייס סטאדי של אחד הלקוחות שלנו "איך הגדלנו לאתר מעריב ...

tools

10 תוספים לכרום שהם חובה לכל מקדם אתרים

בשגרה העמוסה של עבודת הקידום, מקדמי אתרים מחפשים קיצורי דרך ויישומים שיעזרו להם לייעל תהליכים ...

54 תגובות

  1. איתי ברנר

    כבר כמה פעמיים שאלתי את עצמי האם גוגל מזהה קישור שלא נראה כקישור (בלי קו ועם אותו הצבע של הטקסט) כרמאות. פעם היו בודקים אתרים כאלו ידנית (לפחות כאלו שממש הסתירו את הקישורים ברקע), היום אני שומע על פחות מקרים כאלו, אבל יכול להיות שהם שיכללו גם את הבדיקות באמצעות האלגוריתם.

    • לאחרונה בדקתי את הנושא בפורומים של גוגל ואין עם זה בעיה

      • היי צבי,
        מוזר לשמוע את זה,
        אבל בכל מקרה- פעולה כזאת גורמת להחלפה להיות לא כדאית ולכן ציינתי אותה, בין היתר

        • לדעתי זה שטויות אם יש קו מתחת לקישור או אין, הריי זה הכל עניין של משחקי עיצוב בCSS, יש כאלה שנותנים הגדרה של קישור עם קו ויש כאלה בלי, אם זה בלי צבע, בלי hover, ובלי שום סממן זה לא טוב אבל קו לבדו לא זה לא מדד

  2. מאמר מעולה ומקיף.
    כל הכבוד.

  3. שלום רועי, מאמר מצויין
    כמה טיפים על זיהוי אתר לווין:
    1: ברוב המקרים אתר הלווין ימוקם מתחת לאתר הראשי, ניתן לזהות את האתר הראשי בהתאם לקישורים היוצאים.
    2: לפעמים כדי שגוגל לא יזהה קשר בין האתרים אתר הלווין לאתר הראשי אתם יכולים לראות אתרי לווין ללא כל כותרת או טלפון ליצירת קשר עם בעל העסק, לדוגמא אתם יכולים לראות אתר עם 20 מאמרים על משרד חקירות אבל לא למצוא מילה אחת על איזה משרד חקירות מדובר.

  4. מאמר מושקע ומקיף, רועי כל הכבוד על ההשקעה.
    ישנם גם מקרים בהם החלפות קישורים עם בעלי אתרים שלא ממש מבינים אינטרנט ואיך לתפעל את מערכת ניהול התוכן של האתר מסירים את הקישורים בטעות ולא מתוך כוונה רעה.

  5. אין דבר מעצבן כמו ההודעות הקצרות האלו של מחליפי קישורים, והכי שמים לב שהם עושים את זה בסיטונאות זה שחוזרים אליהם אחרי כמה ימים והם שוכחים באיזה אתר מדובר בכלל.
    כמה שזה עולם וירטואלי אין תחליף ליחס אישי והרגשה ייחודית.
    אחלה מאמר!

  6. החברה עם האתר ה"מביע דעה" פנה אליי לפני כמה חודשים..היה ממש מבדר..בוא נגיד שגם אני הבעתי את דעתי למייל שקיבלתי.

    הכי מעצבן שמנסים לדחוף לך קישורים לא איכותיים מאתרי תמיכה בתמורה לקישור מאתר ראשי, ואז אתה צריך "להוכיח" שהאתר שלך חזק וממקומם טוב עם קישורים..הרי אתה פנית אליי? למה אני צריך גם להוכיח לך משהו?

    מקרה נוסף שקרה לי לאחרונה שפנתה אליי מקדמת חדשה שאני מניח שכרגע באמצע קורס (סירבה להגיד באיזה חברה היא עובדת) והפגינה חוסר ידע מכריע בהבנת הרלוונטיות בהחלפות הקישורים. פשוט בזבזה לי את הזמן..גם בסוף השיחה כששאלתי אותה שוב מאיזה חברה היא כדי שאדע להיזהר מהם בפעם הבאה שלא יבזבזו את זמני היא לא הסכימה..השאירה לי טעם מאד לא טוב לגבי החלפות בעתיד עם מקדמים שבקורס או קצת אחרי קורס.

    • אני לא חושב שיש טעם לפסול על פי רושם שנוצר מאדם אחד
      כמו בכל תחום, תמיד יהיו שרלטנים ואנשים לא מקצועיים-אבל צריך לעשות את ההפרדה

  7. גם אנחנו טוענים שהמאמר וצפונותיו ממש לעניין. להבנתנו ונסיוננו יש בעיה אחרת ממנה מתעלמים – כשלון עומק הידע והנסיון(ראו "נסיון" בסקר השכר של פבל), ועל הידע… ועוד לא דיברנו על השרלטנות של מקדמי אתרים רבים, רהבתנות (אני ואני ואני…), ההבטחות("מקום ראשון בגוגל בחיפוש של 'עורך דין פלילי מצטיין ביפו העתיקה ' "), המקצוענות (לא החלטתי אם להכניס את המילה בין גרשיים…), ועוד מילים אחרות לא נעימות בדרך כלל.
    מדוע מקדמי אתרים אינם מוכנים להופיע יחד בפורטל קידום אתרים? אגורה1? מדוע רק בדפי זהב שאף אחד לא מחפש אותם שם? בגלל הטבלה שיש באתר הזה בה רואים דוגמה למיקומם? מישהו בדק את מיקומם של המקדמים? המיקום האמיתי? את מילות המפתח המוזרות שלהם? מישהו בדק את אתריהם לעומק???
    (הם אמרו לי שלא בעיה בכלל, כי לקוח ממוצע בכלל לא מבין על מה מדברים…)
    אם יש מקדמים עם יושרה – מקומם בפורטל אגורה1. נראה כמה יפנו לאתר להרשם. החודש זה חינם. אפילו לא עולה אגורה1. אם לא ירימו את הכפפה, אם לא ישיבו לאתגר – זו ההוכחה הניצחת שכל מילה כאן – אמת לאמיתה, ותצוטט ברבים, במקומות רבים.
    היחס אל המקצוע של קידום אתרים, בארץ , כולל "הסמכה למקצוע" ( מי מוסמך להסמיך? כל בר בי רב?)– הופך לעניין של זילות המקצוע, ואולי גם כלבוטק בדרך.

    רפי גינת – אנחנו ממתינים לטלפון.
    נב אנחנו מכינים תשתית לקורס "ביקורת אינטרנט" + הסמכה למקצוע. מי נרשם?

  8. קודם כל כרגיל מאמר מושקע ומועיל מאוד.
    הייתי מוסיפה כאן קישור למאמר קודם שלך עם הסרגל המצוין "@".
    הסרגל שמאפשר לבדוק קישורים נכנסים ויוצאים מן האתר ומן הדף, לבדוק כמה דומיינים על ה- IP ועוד הרבה פרמטרים חשובים לבדיקת הקישורים שמציעים לך.
    מן הסתם אי אפשר להרחיב על כל הפרמטרים החשובים במאמר אחד אבל הסרגל ממצה אותם.

    • היי רועי,
      רק עכשיו אני שמה לב שזה מאמר שלך ולא של פאבל. התכוונתי לסרגל ממאמר קודם של פאבל.
      בלי קשר, המאמר כמובן עדיין מושקע ומועיל 🙂

      • תודה ליזי
        מצטער לאכזב אותך שאנילא פאבל 🙂
        לגבי סרגל הכלים-
        אני אישית משתמש ב-SEO QUAKE
        וזה בהחלט עושה את העבודה מצויין

  9. פבל ישראלסקי

    מאמר מעולה רועי!
    רק אוסיף נקודה נוספת למחשבה.
    אם אנחנו מעוניינים להשיג קישור מדף מסוים, זה נובע בגלל הפרמטרים ואיכות אותו דף. השאלה היא מה קורה אם מערך הקישורים או התוכן בדף משתנים? כלומר בעל האתר לא הסיר או שינה את הקישור שלנו, אבל הוא עשה פעולה שהפחיתה מהערך שלו. לדוגמא: מיקמתי קישור שבאנקור שלו היה כתוב "קידום אתרים", אך כעבור חודשיים בעל האתר עשה עסקה עם מקדם אתרים אחר וכחלק מהעסקה הוא הוסיף 2 קישורים מעליך שיש להם את אותו אנקור בדיוק. נתעלם לרגע מהשאלה האם גוגל מפלטר קישורים עם אנקור זהה לאחר שנתקל באותו אנקור בדף, העובדה היא שככל שיתווספו יותר קישורים בדף, כך ה- link juice יתפצל וכל קישור יקבל פחות כוח. השאלה היא מה אפשר לעשות? המצב האידיאלי זה שהוא יוכל להתחייב לא להוסיף קישורים נוספים בדף, אך זו לא בקשה ריאלית.
    אולי שווה להסביר לאותו אדם שפעולה מהסוג הזה מפחיתה מכוח הקישור ולהגיד שאם זה יקרה בכל זאת, גם אתה תוכל לעשות את אותו הדבר ואז אף אחד לא הרוויח מהעניין. אפשרות אחרת היא פשוט לבקש מבעל האתר להעלות דף ייעודי שלך עם תוכן שאתה כתבת ובו יופיע הלינק, ולהגדיר שאין לו אפשרות לשנות את התוכן אלא הוא יכול לפרסם אותו כפי שהוא (וכך גם אתה תעשה מהצד שלך). אולי יש דרכים אחרות?

    • בשם אגורה1 אני מוכן להתחייב שכל מקדם אתרים שירצה להופיע אצלנו באתר עם דף ייחודי והפניה אליו, או כל דף ייחודי והפניה ללקוח שלו(ואנו מוכנים גם לכתוב כתבה ייחודית בדף זה לטובת הלקוח) – דף זה ישאר ייחודי ללא כל הפניה למתחרה אחר כלשהו.
      אגורה1 הינו הפורטל היחידי של מקדמי האתרים שאינם חוששים להיות נוכחים בפורטל. מי שמפחד מריכוז מתחריו לידו, כנראה איננו מקצוען, מתבדל או שרלטן.
      לפניה ישירה חפשו אותנו ברשת או כתבו ישירות ל info@agora1.co.il

      • ההצעה שלך מיועדת למקדמי אתרים בלבד? ואם אני מקים לעצמי אתר ומעוניין בקישור, ואין לי חשש מאחרים בתחומי שיופיעו גם, האם יהיה אפשרי?

        • אם תרצה – אין זו אגדה. תמורת תשלום תקבל מקום בדף לנישה שלך. רק 100 שח לחצי שנה ואתה שם, כמו כולם. רק 100 שח, לא 99 שח…

          • פבל ישראלסקי

            מפ, הבלוג שלי הוא לא המקום לפרסם בו את העסקים שלך ואני אבקש ממך להפסיק.
            אם יש לך תגובה עניינית שנוגעת להיבטים מקצועיים שקשורים להחלפות קישורים, אתה מוזמן לתרום לדיון.

    • תודה רבה פבל
      ואל תטרח יותר מדי בתגובות למר מפ-ספאמרים 🙂

      • לפבל ורועי שלום
        רועי – תגובתך הינה בגדר לשון הרע, כי אפילו אינך מכיר אותי או את המערכת שלי.
        פבל – התכתבות שלי איתך בעניין מקדמים שרלטנים מוכחת במציאות גם בתגובה של רועי. אחסון תגובה שהיא בגדר לשון הרע גם בפוסטים בבלוג הינה שיתוף פעולה עם עבריין.
        רמז וחומר למחשבה – מאמרים רבים באתרי מקדמים מתורגמים מלשון זרה.

        ספאמר איננו מי שמגיב לשאלות בבלוג. אגב – כדאי לבדוק בנבכי SEO NETO את ביצועי האתר ואת מילות המפתח …
        62%
        of visits to Seoneto.co.il are bounces (one pageview only).

        • "ניתן לומר רבות על המדיות באינטרנט ועל התועלת הרבה שהם מייצרות אך עדיין הכלי המרכזי היום להביא תנועה לאתר היא דרך גוגל"
          ציטוט מתוך אתר החברה של רועי. דוגמה אחת, כמה שגיאות עברית. אכן עברית שפה קשה, לשרלטנים.
          רועי – טול קורה מבין עיניך – הפוסל במומו פוסל…

  10. בנוגע לקישורים. במפגש שהאחרון שהשתתפתי בו הועלתה השערה מעניינת בנוגע לחילופי קישורים: האם גוגל מייחס לך חשיבות רבה כפי שהיה בעבר? הרי גוגל זאת לא חבורה של אנשים תמימים והם מודעים לתעשייה המשגשגת של חילופי קישורים וקנייתם בכסף. האם כיום יש לך משקל בקידום כמו בעבר? מעניין…

    לגבי פרסונליזציה של בקשת לחילוף קישורים, בתקופה שעבדתי בחברת אי.קיי.דיזיין קיבלתי המון פניות לחילופי קישורים שנשלחו בתפוצת נאטו. כבר אז הייתי מיד מוחק אותם. זה כל כך עלוב, זול ולא מנומס. קשה למקדם אתרים לעשות טיפה מאמץ?

    קורה לצערי במקרים רבים שאנשים מגיעים למקלדת והאנושיות והנימוס נעלמים להם. חבל… אני משוכנע, יחד עם זאת, שיש מקדמי אתרים רבים, אמינים ונימוסיים.
    שבוע טוב,
    אמיר

    • פבל ישראלסקי

      תודה על התגובה אמיר. אני אישית חושב שיש לזה משקל בגלל מספר סיבות:
      1. אתה מקבל juice מאתר חדש (וחלקית מהאתרים שמקשרים אליו), כך שמתחרה אחר שלך לא בהכרח גם קיבל אותו (לא משנה אם אתה בתמורה מעביר גם כן).
      2. אם מדובר באתר פופולארי, אתה יכול לקבל טראפיק של אנשים שנחשפו אליך לראשונה. ואם יש לך בלוג או שאתה מפרסם מאמרים, אנשים שהגיעו בטראפיק הזה עשויים לקשר לתכנים שלך. במילים אחרות, בזכות הקישור השגת קישורים ממקורות אחרים.

      בוא נשאל ככה, מה בעצם החשש בלעשות את זה – לרדת במיקומים?

  11. אופיר ורדי

    טוב, המאמר דן בחלק הקל של ההחלפה – פניה לאתרים אחרים – אבל איזה עמודים נבחר בהם להחלפה? זו האומנות

    • במקום להתלבט ועד שמוצאים אכסניה, ובמקום לחשוב ולחקור לנצח במקום לבצע בפועל – אנחנו ממליצים על שתי אפשרויות – אתר מארח כללי כמו אתר שלנו (אגורה1) עם דף ייחודי הכולל מאמרים מתחדשים ובונה את עצמו(ואנחנו מוכנים גם לכתוב קטעים מתחדשים ואז הרייטינג עולה כי הדף דינאמי), או חלופה שניה –
      אתר זעיר ייחודי לנישה התומך בקישור המוצא על ידי מאמרים וחומרים מתעדכנים, וכל זאת בעלות מזערית של כ 30 שח לחודש בלבד. זה משתלם אף יותר מהחלפת קישור, כי זה קישור נכנס מאתר המטפל רק בנישה ספציפית וממנו אפשר להמליץ בצורה משתנה גם על דפים פנימיים. נסיוננו בשתי הגישות – מצוין.

  12. תודה רבה על המידע פבל

    • תודה לפבל על כתבה של רועי…תודה לאגורה1 על רעיונות נילווים. תודה לגוגל על פעילות נגד גוגל…על זה בודאי לא שמעתם…GOOGLEOFFERS? גוגל תמכור קופונים ותקדם את קופוניה באתר שלה ומול המתחרים? זה קידום אורגאני? זה קידום אתי?

    • פבל ישראלסקי

      התודה מגיעה לרועי שכתב את הפוסט הזה, לא לי.

  13. כתבה מאוד מעניינת, תודה רועי.
    האם יש לך או למקדמים מנוסים אחרים, רעיונות איך אפשר להשיג קישורים נכנסים לאתר לקוח, כאשר הלקוח לא מסכים להוציא קישורים, אתה מקדם עצמאי מתחיל ואתרי לווין שלך עדיין צעירים וחלשים. תודה

    • תודה אולגה
      כפי שהשבתי לך כבר,
      זהו מצב לא פשוט בשביל לקבל קישורים נכנסים איכותיים, ולא מאתרי תמיכה שלך (במיוחד אם הם חלשים במיוחד)
      הייתי ממליץ על כתיבה לאתרי מאמרים ובנוסף השתתפות בפורומים רלוונטיים

  14. ההמלצה טובה מאד וידועה מאד. אבל גם תשלום לאתר RANK 3 יכולה לסייע. הבעיה היא שמקדמים שרלטנים לא מבינים כי לכתוב צריך לדעת. כתיבה שיווקית ברשת איננה חיבור לבית ספר תיכון ואפילו לא תרגום מאמר ברמת תרגום אוטומטי של גוגל, כפי שאפשר למצוא בהרבה אתרים.

  15. מה דעתך על אתרים שטוענים שהם אינדקס של אתרים שמעוניינים בחילופי קישורים?
    עד עתה לא התרשמתי מהתוצאות.

  16. ראשית תודה לפבל שאירח אותנו כאן בבלוג. וכמובן תודה לרועי סקיף, מנהל פרויקט בחברת SEO NETO על המאמר המקצועי ומפורט.
    הדברים שנאמרו כאן הינם דברי ניסיון של קידום אתרים. בסופו של דבר כולנו (מקדמי האתרים) חיים במקום שבו אנחנו צריכים לעבוד אחד עם השני ולא נגד.
    לצד הדברים המקצועיים קצת צרם לי לשמוע כאן כמה דברי התחממות של אנשים עם ראשי תיבות ולא שמות… התגובה הרשמית של חברת SEO NETO היא – לא בוצע כאן שום לשון הרע מכיוון שדי ברור (כפי שפבל ציין) שבוצע שימוש כאן בבלוג כבמת פרסום לכל מיני שירותים ו\או הצעות עסקיות חסרות טעם ולא רלוונטיות לעניין הפוסט.
    בברכה,

    • רועי – שקיפות – אתה וסקיף אותה חברה????
      ראשי תיבות ? זאת כדי למנוע פרסום עצמי בצד המלצה לפורטל של המקדמים כמקום בו "לא פחדנים" יכולים להיות יחד. עם כל הכבוד(ויש כבוד) לאכסניה, אתר ועיסוק עדיין אינם מעידים על מיומנות. מיומנות יתכן ויש, וגם כשרונות של תרגום ממאמרים בלע"ז יש. הפוסט הוא לכיוון קידום אתרים וקידום המקצוע. צו השעה הוא פורטל מקדמים. רק פחדנים לא מגיעים, וזה הרוב כנראה.

  17. אני חושב שנושא חשוב מאוד לא כוסה במאמר – מה קורה כאשר החלפת הקישורים מתבצעת בין שני אתרים עם PR שונה בתכלית.
    אין ספק שהחלפת קישורים הדדית היא פשוטה יותר, במקום להתחיל להתעסק עם קישורים משולשים ומרובעים, ולא תמיד בעל האתר מבין בSEO וזה יכול להפיל את כל העסק.
    אם יש פערי PR, כנראה זה עם הPR הנמוך בכל מקרה מרוויח יותר.

  18. מעוניין בהחלפת קישורים

  19. ראשית תודה על הפוסט.
    שנית כעובד סוציאלי העוסק בטיפול פסיכולוגי ומתעניין בדינאמיקה האנושית מאוד מעניין לראות את הדינאמיקה של בלוגרים שמצחצחים חרבות האחת על ירך השנייה ואנשים כמוני מבינים אולי חצי ממה שנאמר אבל מתפעלים מעבודת הנפנוף של החרבות 🙂
    ואלו הטיפוסים שזיהיתי עד כה:
    א- המפרגנים (אלה שעושים אתכם סינרגיה ומוסיפים ומעשירים + עושים לך לייק )
    ב- אורחים ומבקרים (כמוני)
    ג- הביקורתיים (יש להם עמדה שונה אבל הם זורמים עם הזרם)
    ג- המתכסחים (כאלה שמחפשים עם מי לריב.. כן יש גם כאלה בעולם הווירטואלי 🙂 )
    שלישית ולנושא הפוסט. אני מקדם את האתר שלי בעצמי וזו אכן עבודה מפרכת. מה שכן עולה מפוסטים מבלוגים לקידום אתרים שונים הוא שצריך לחשוב ולעשות לינקים כמו שגולש היה עושה = לינק מדף לחומר נלווה, לינק לשירותים נלווים שאולי יעניינו אותו וכו'.

    בקשה מהמומחים – אשמח לפוסט המפרט על הרמות השונות של לינקים ומידת החוזק/השפעה שלהם (בדף בית, בדף רלוונטי למילת מפתח, בגוף הטקסט, בפוסט, בפוטר וכו,) ושיקולים בנושא
    תודה בועז

    • תלמידי החוג לעבודה סוציאלית קוראים ספר לימוד אחיד וגלוי לכולם. תלמיד מצטיין יודע טוב מהאחרים מה כתוב בו.

      ספר הלימוד לקידום אתרים נעול בכספת במשרדי גוגל בקליפורניה ואין לו העתקים. ה"מומחים" לקידום אתרים שאליהם אתה פונה בבקשה הם מומחים לספקולציות וניחושים אודות מה כתוב בו.

      יחד עם זאת, גוגל מבצעים שינויים באלגוריתם ומשחררים הודעות לציבור, סתומות למדי, מהי המדיניות החדשה שלהם.

      הפירוש המחמיר של "הנחיות גוגל למנהלי אתרים" אומר שגוגל דורשים קישורים טבעיים – שנוצרו ביוזמת מנהל הדף המקשר – ושערך הקישור לא נקבע יותר על ידי תכונות הדף המקשר (רלוונטיות התוכן, טקסט העוגן, מיקום הקישור בדף וכו') אלא על ידי שיעור השימוש בו בידי מבקרי הדף המקשר. ואת זה אתה יכול להעריך רק אחרי שהקישור קיים.

  20. מאמר יפה.
    עוד טכניקה עבור החלפת קישורים שאני משתמש בה אישית.
    זה ליצור אתר עם מאמרים. את האתר מקדמים אותו ביחד עם מילות המפתח של המאמרים, כל דף זוכה לקידום בפני עצמו (אין קיצורי דרך) אחרי כ 4 חודשים שהאתר מקודם לפחות ל P.R2 אם אפשר אפילו יותר, יוצרים קשר עם מקדמי אתרים ומציעים להם קישור חד כיווני מדף שעוסק בתחום של האתר שלהם(אם אפשר לתת לאותו דף גם דרוג P.R זה עוד יותר מפתה)בתמורה אתם דורשים קישור ישיר לאתר שאתם מקדמים. כך מקבלים קישורים איכותיים חד כיוונים מאתרים רבים.

    • המאמר הזה נכתב בינואר 2011, לפני שינויי האלגוריתם "פנדה" ו"פינגווין" שנועדו לפגוע בהדרגה ב"מאמרים" שמוצבים באתרי מאמרים שאיש לא קורא, הם נועדו רק להוצאת קישורים פיקטיביים ומזבלים את רשת האינטרנט.

      עם ההעלמות ההדרגתית של ה"מאמרים" הללו מהאינדקס של גוגל נעלמים גם הקישורים שיוצאים מהם, והעבודה שהושקעה תרד לטמיון.

      נקודה נוספת: כאשר סרגל גוגל (או כלי שקורא אותו) מציין שלדף כלשהו PR3 הוא לא אומר לך מהו ציון ה-PR של הדף אלא רק שהוא נמצא איפהשהוא בטווח שבין PR3.000 לבין PR3.999. הטווח הזה הוא לוגריתמי ולא עשרוני, ובסיס הלוגריתם לא ידוע. כך שיתכן שקישור מדף PR3 אחד שווה פי 900 מיקוש מדף PR3 אחר, אבל אתה לא יודע מי הוא מי.

      גם הטענה שקישור חד-כיווני שווה ביוני 2012 יותר מקישור הדדי מופרכת. אתה מתבסס על ספקולציות שהיו נהוגות לפני עשר שנים.

  21. כל העניין הזה עם אתרי תמיכה, יש איזה שהיא סבירה לא נכונה בעליל שאתרי תמיכה הם בעלי ערך שלילי מעצם היותם אתרי תמיכה.
    לגוגל אין בDatabase שלהם פרמטר בוליאני של "אתר תמיכה", יש לו פרמטרים של מספר קישורים נכנסים, כמות תוכן, כמות דפים מאונדקסים, תדירות עדכון, ותק וכד'..
    יש אתרי תמיכה מצויינים, בארץ זה לא כ"כ נפוץ אמנם, אבל עדיין.
    אהסברה הזאת שאתר תמיכה הוא רע מעצם היותו אתר תמיכה פשוט לא נכונה. הבעיה עם אתרי תמיכה היא מה שאנשים חסרי ידע מספק בSEO עושים איתם.

  22. פבל רציתי לשאול שאלה דווקא בנושא קניית לינקים, האם קניית לינקים מאתרים בחו"ל יכולה לעזור לי בקידום האתר בארץ?שאלה נוספת האם הוצאת קישור מהאתר פוגעת באתר ?

    • פבל ישראלסקי

      היי ניר,

      בלי קשר לקנייה או השגה, קישורים שמגיעים מאתר שלא בהכרח כתוב בשפה של האתר שלך אכן יכולים להיות רלוונטיים. גוגל יודע לזהות את הקשר הנושאי שבין האתרים וזה גם לגיטימי שאתר כמו CNN יקשר לאתר בארץ שכתוב בעברית, המלצה לכל דבר.
      כאמור, חשוב לשמור על קשר נושאי כדי שזה יראה טבעי.

      לגבי הוצאת קישור אני חושב בדיוק את ההיפך – הוצאת קישורים מדפים באתר שלך תחזק את הרלוונטיות שלהם היות ואתה מספק ככה ערך מוסף למשתמש שיגיע לאותו עמוד. רק בשביל הדוגמא, תוכל לראות שאני מוציא מעמוד הבית של הבלוג הזה 4 קישורים לאתרים שעוסקים בקידום אתרים ואפילו באנקור טקסט מופיע הביטוי קידום אתרים וזה לא הופך את האתר שלי לפחות רלוונטי מבחינת דירוגים, להיפך 🙂

  23. קודם כל מאמר מצויין.
    דבר שני – האם זה יעזור לי לעשות החלפת קישורים חד צדדית? כלומר אני אתר ממש קטן, אם אני אשים לינקים לאתר חזק בתחום אבל הוא לא ידע אפילו ואם הוא ידע אני מניח שלא יהיה לו אכפת(אבל מה שבטוח הוא לא ישים) זה עדיין יקדם אותי?

  24. אשמח להחלפת קישורים במילים קשורות, יש לי מגוון אתרי אינטרנט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שתפו את הפוסט עם חברים