קידום אתרים » קידום אתרים בגוגל » מדריך בניית קישורים למתקדמים ומתחילים מבית Moz מתורגם לעברית

מדריך בניית קישורים למתקדמים ומתחילים מבית Moz מתורגם לעברית

בואו נודה בזה – בניית קישורים מאז ומעולם נתפסה בתור סוג של מניפולציה בעולם ה-SEO. לא משנה כמה נשאף לטבעיות, עצם היוזמה של יצירת הקישור נוגדת את הטבעיות ולכן זה יוצר סתירה. אבל האם באמת המצב הוא כזה?

אם נביט בגרף הבא שמתאר את נפח החיפוש לביטוי "בניית קישורים" באנגלית על ציר הזמן, נשים לב שמאז עדכון הפנדה הראשון אי שם בשנת 2011 חלה ירידה. מקדמי אתרים איבדו את אמונתם בשיטה שכל כך הצליחה בקלות כל השנים לפני כן ולכן הפסיקו כל כך לחפש עליה מידע. אם אתם שואלים אותי, אני אישית מאמין שכן ניתן למצוא את האמצע – מתודולוגיה לבנה מצד אחד, בניית קישורים יזומה מצד שני.

 

מטרת המדריך הבא שנכתב במקור על ידי חברת Moz (הכי מקיף שיצא לי לקרוא עד כה), היא לנסות ולמצוא את אותה דרך אמצע ובתקווה לעזור תוך כדי ליצור אינטרנט נקי יותר (אולי יעזור להשפיע על מקדמי אתרים להפסיק לייצר אתרי לווין זבל לצורך קישורים שמציפים את תוצאות החיפוש).

אני רוצה להודות באופן אישי לאון יבין – בעלים ומנכ"ל משותף במשרד הפרסום Exactive, שעשה עבודה מצויינת ותרגם בצורה מקצועית את המדריך בשיתוף עם חברת סרבולה שירותי תוכן.

בניית קישורים למתחילים ומתקדמים – התחל בקריאה!

מה הנושאים שתלמדו במדריך?

פרק 1: מהי בניית קישורים ולמה זה חשוב

  • הגדרת בניית קישורים
  • מדוע בניית קישורים משמעותית עבור SEO?
  • משמעות הקישורים למנועי החיפוש
  • משקלם של הפרמטרים השונים שקובעים את הדירוג בגוגל
  • מה צריך לדעת על Nofollow?
  • כיצד בניית קישורים יכולה לסייע לעסק שלי?

פרק 2: סוגי קישורים (טובים ורעים)

  • קישורי עורך "טבעיים"
  • בניית קישורים על ידי "שיתוף פעולה" ידני
  • בנייה עצמית, של קישורים שאינם עריכתיים

פרק 3: איך להתחיל קמפיין בניית קישורים

  • מהו קמפיין בניית קישורים?
  • תכנון קמפיין בניית קישורים
  • פניה ישירה
  • המשך מעקב (Follow Up)
  • התמודדות עם תגובות שליליות
  • עצות ליצירת קשרים באופן יעיל ומהיר
  • מלכודות שיש להימנע מהן ביצירת קשרים
  • תוך כמה זמן בניית קישורים תשפר את דירוג האתר?

פרק 4: איך משיגים קישורים לאתר

  • בניית קישורים מבוססי תוכן
  • דוגמאות לקמפייני בניית קישורים מבוססי תוכן
  • פוסטים אורחים בבלוגים חיצוניים
  • פיתיונות אגו
  • בניית קישורים שבורים
  • דרישה מחדש של קישורים היסטוריים
  • עולם שלם של טקטיקות בניית קישורים

פרק 5: מדדי איכות בבניית קישורים

  • עוצמת דומיין
  • עוצמת עמוד
  • טקסט עוגן
  • מספר קישורים
  • מספר דומיינים מקשרים
  • הרלוונטיות של האתר המקשר
  • מיקום הקישורים בעמוד

פרק 6: הטוב הרע והמכוער של בניית קישורים

  • אסטרטגיות "כובע שחור" מול "כובע לבן"
  • למה טכניקות כובע לבן עמידות הן כל כך חשובות
  • קניית קישורים
  • עונשים ואסטרטגיות SEO של כובע שחור
  • למה "החלפת קישורים" אינה אסטרטגיה טובה?

פרק 7: בניית קישורים למתקדמים

  • קצרו את תהליך החיפוש עם רשימות
  • מצאו בלוגים תוך שימוש ב- Followerwonk
  • השיגו יותר קישורים מהאינפוגרפיקה שלכם
  • למדו עוד על בניית קישורים

בניית קישורים למתחילים ומתקדמים – התחל בקריאה!

מה דעתכם על תחום בניית הקישורים בימינו?

בעבר כתבתי פוסט מפורט על העקרונות לבניית קישורים טבעיים שגוגל יאהב, אבל אני משוכנע שהמדריך המפורט של Moz מכיל עוד רעיונות. כמו שאתם רואים – לתחום הקישורים אין סוף ואני בטוח שכל אחד מהקוראים כאן יכול לתרום את 2 הסנט מהנסיון שלו.

נעשתה הרבה עבודה כדי לתרגם לכם את המדריך בצורה המקצועית ביותר ומאד נודה לכם אם תוכלו לשתף אותו כדי שעוד מקדמי אתרים ייחשפו אליו.

אודות פבל ישראלסקי

פבל ישראלסקי
יזם, בלוגר, יועץ קידום אתרים והעורך הראשי של קהילת מקדמי האתרים ומשווקי האינטרנט AskPavel. המייסד של סרבולה - חברת כתיבת תוכן ומייעץ בקידום אתרים אורגני (SEO) בזירות תחרותיות בארץ ובחו"ל במסגרת חברת אלפיניסט 301 שיווק דיגיטלי.

עשוי לעניין אותך גם...

קידום אתרי וויקס בגוגל

אחת ולתמיד: כל האמת על קידום אתרי WIX שחלקכם לא יאהב לשמוע

שיתופים שתפו בפייסבוק צייצו בטוויטר שתפו ב-Google+ שתפו בלינקדאין "לאתרי WIX יש קשיים בקידום האורגני" ...

שאלות בראיון קידום אתרים

12 שאלות שאני שואל בראיון קידום אתרים (ומה לענות כדי להתקבל)

שיתופים שתפו בפייסבוק צייצו בטוויטר שתפו ב-Google+ שתפו בלינקדאיןמחפשים להתחיל את תפקידכם בעולם ה-SEO או ...

18 תגובות

  1. אחלה מדריך,

    עכשיו יבוא זקן השבט ויגיד שהכל קשקוש פרי דמיונם של Moz ולקישורים אין שום תועלת ב 2015 לפי ההנחיות למנהלי אתרים של גוגל.

    • riode, תראה לי ולקוראים איפה כתבתי "שהכל קשקוש פרי דמיונם של Moz ולקישורים אין שום תועלת ב 2015 לפי ההנחיות למנהלי אתרים של גוגל"?

      חשיבה פרימיטיבית כזאת, שמתעלמת לחלוטין משינויים שמצטברים לכדי התפתחות הדרגתית על פני ציר הזמן, רחוקה ממני כרחוק שמיים מארץ.

  2. המאמר הזה זהה לכל מה שנכתב גם בשנת 2012, ולא מצאתי בו שום חידוש שמשקף את מה שהשתנה במדיניות הנהלת חברת גוגל מאז ועד היום. הוא מגוחך ומסוכן, ממש כמו חוות דעת של עורך דין שממליץ לעבריין מורשע, שנגזר עליו עונש על תנאי, לחזור ולבצע את אותה עבירה.

    • מגוחך ומסוכן? אין צורך להיסחף….

    • הדבר היחיד שמגוחך כאן זה מה שכתבת….

    • אורי ויוסי,
      אומרים שלקוח מרוצה מביא לך עוד שניים, אבל לקוח מאוכזב מקלקל לך עשרה.

      התגובה שלי היתה מנומקת, אם כי בצורה מרומזת עד שהנימוקים חמקו מתשומת לבכם – הנימוק הוא שעד עכשיו אלפי, ואולי גם עשרות אלפי, בעלי אתרים נוכחו לדעת שהאתרים שלהם נענשו, הועפו מצמרת תוצאות היחיפוש, ולא מצליחים לחזור לצמרת. כל אלה הוציאו בזמנו כסף טוב על "בניית קישורים", אחר כך הוציאו עוד כסף טוב על הסרת הקישורים שנבנו עבורם, ועכשיו הם מוציאים כסף טוב על ניסיון לחזור לצמרת בדרכים אחרות, שאולי גם הן יוענשו, בעזרתו של מקדם האתרים שלישי שאולי יצליח להוכיח להם שהוא באמת מקצוען. ראו:
      http://www.askpavel.co.il/blog/prepare-for-penguin-3-0 וגם את:
      http://www.askpavel.co.il/blog/penguin-3-0-winners-losers . לעומת זאת, הטוקבקים של שניכם אינם מנומקים כפי שראוי בפורום מקצועי שנועד לכך שכל קורא ילמד משהו מכל תגובה, וידלג על תגובות שלא ניתן ללמוד מהן דבר. כדי שתוסיפו למה שכתבתם גם ערך מקצועי כלשהו, תואילו להסביר ולנמק לקוראים מדוע לדעתכם עבודת "בניית הקישורים" תמשיך להיות גם בעתיד (!) גורם שמכריע את עבודת הקידום שנועדה לנצח את המתחרים הראויים על מקום בצמרת תוצאות החיפוש, כפי שהיא בהחלט היתה מראשית ימי גוגל, אבל לא קודם.

      ועוד נקודה למחשבה: אם הוצג לנו פה "מדריך מלא לבניית קישורים למתחילים", מה צריך להיות כתוב ב"מדריך המלא לבניית קישורים למתקדמים"?

  3. בואו נמשיך:

    דעתם של בוני הקישורים ושל מי שמתפרנסים מניהול ושווק עבודתם של בוני קישורים איננה חשובה. מה שחשוב הוא דעתה של הנהלת חברת גוגל. זו הסיבה שאני חוקר ומציג את הניתוח שאני עושה אודות השינויים ההדרגתיים שחלים בדעתה של הנהלת חברת גוגל לאורך זמן, ובפעולות החברה שמהוות ביצוע של שינויים אלה במדיניות.

    אפשר לטעון כמובן שההודעות הפומביות של הנהלת חברת גוגל ועובדייה אינם אלא תעמולה. אבל גם על הטענה שהן אינן אלא תעמולה אפשר לטעון שטענה זו איננה אלא תעמולה. כדי להראות שטענה כלשהי איננה רק תעמולה יש לנמק אותה בנימוקים (ובמידת האפשר גם בראיות) שהם חזקים מהנימוקים שמציג הצד השני.

    לטעמי, מה שיותר מעניין מהויכוח הזה הוא השתשובה לשאלה:

    מה מאפיין היום (!) את משרדי (חברות) הקידום שישגשגו במחצית השניה של שנת 2016, משמע בעוד קצת יותר משנה?

  4. בן אורן

    היי עמנואל,
    על אף שאני מסכים לחלוטין עם הטענה כי יש ללמוד מהטעויות ולא לחזור עליהן על מנת לנסות לא לקבל עונש, חשוב לציין כי לא משנה כמה מאמצים תשקיע, כמה שיטות חדשות תפתח או על איזה שיטה חדשה ובטוחה תחשוב כעת, זה לא יגן עליך.
    כל אלו אולי, יגנו עליך מנקודה זו והלאה אך לא יגנו על מה שנעשה בעבר. הנהלת גוגל אינה נוהגת בצורה הוגנת ובכל עדכון מענישה אתרים על סך הפרופיל כולל שיטות אשר נעשו לפני שנים, עוד כשלא סתרו או נגדו את ההנחיות למנהלי האתרים. מאותה סיבה בדיוק אתה לא בטוח תהיה מוגן מהעדכון הבא גם עם השיטות החדשות כיוון שאינך יודע מה יוליד יום ומה הנהלת גוגל תחליט שכבר לא ״חוקי״.
    לסיכום, וזו דעתי המקצועית בלבד, לא משנה אם תלך לפי השיטות במדריך, לפי השיטות שלי שביקרת בעבר או לפי השיטות הכי בטוחות אשר תואמות את ההנחיות של גוגל, לעולם לא תהיה מוגן ב 100 אחוז, לעולם לא יהיה לך הבטחון שאתה עומד בחוקים ולכן תמיד תהיה בסדר, בדיוק כמו אזרח שומר חוק וזאת למה? כי הארגון שאתה כל כך מכבד ומעריך ושאתה מנסה לעמוד בדרישותיו, לא מראה סימנים זהים של אכפתיות והערכה לקהילת המשווקים או לקהילת בעלי האתרים גם יחד. אין כאן מערכת של חוקים, משפט ואכיפה אלא דיקטטור השולט ביד רמה וזו הסיבה המרכזית המסבירה מדוע התחמונים, קיצורי הדרך והנסיון לעשות כסף מהיר, לא יפסקו לעולם.

    • בן, הנהלת חברת גוגל בחרה בסופו של דבר (https://support.google.com/webmasters/answer/34432?hl=iw) בשיטת דירוג תוצאות החיפוש שהיא חסינה (!) מפני תחמונים. השיטה החדשה מחליפה את שיטת הקישורים בהדרגה – בכל פעם על קבוצת ביטויי חיפוש נוספת – ובהזדמנות זו היא גם נוקמת בכל מקדמי האתרים זבי החוטם שהתרברבו פעם איך הם מתחכמים לגוגל ומתחמנים אותו. לי (ולמי שלומד ממני) אין סיבה לחשוש מפני השינוי המהפכני הזה כי אנחנו לא מוגבלים על ידי כישורים אישיים ומסלול הכשרה שמכריחים אותנו לעבוד רק על פי נוסחה אחידה (!) לקידום כל אתר ואתר ולכל שוק יעד.

  5. הכל שטויות תאמינו לי, אל תעשו כלום ממה שכתוב כאן, תפנו אלי ואני אקדם לכם את האתר בדרכים הידועות רק לי, כי אלפי אתרים נענשו, ואלפי אתרים "אכלו אותה" כי פנו למקדמים אחרים או קידמו לבד, אחרי הכל הכל יחסי לא מובן ומבלבל, אצלי הידע המידע. לכן תפנו אלי ואל תדברו איתי על מחיר כי רק אני יכול. גם אל תבקשו התחייבות כי הכל יחסי נזיל ואנסה לעזור לכם… אני מנוסה עם אלפי שנות ניסיון…
    (נכתב בציניות)

    • "יגאל", אני לא מצליח לזהות את עצמי בתיאור שהצגת פה – בשום מקום שבו כתבתי משהו לא אמרתי שאני יודע מראש (!) איך לקדם אתר ספציפי (!) למקום הראשון בגוגל (כי רק המקום הראשון מציין הצלחה מוחלטת), מבלי להשקיע קודם (!) עשרות או מאות שעות עבודה , כפי שמתיימר כל מקדם אתרים שחותם ללקוח על הצעת מחיר. יתר על כן, בשום מקום אינני מכוון לקבלת פניה מלקוחות כי אני מראה מזה שנים רבות מאד שעבודה עבור לקוחות היא המודל העסקי הגרוע ביותר האפשרי למקדם אתרים מוכשר באמת, אבל הוא המודל העסקי היחיד שמתאים למקדמי אתרים כושלים.

  6. בקשר לקידום אתרים ובניית קישורים אני תמיד שמח לשמוע עוד רעיונות שמהם אני מחליט בעצמי מה ליישם ומה לא.
    נכון שחשוב לדעת גם מה לא עובד.
    יש מגיבים שיודעים רק לפסול ולא תורמים מידע על מה הם בעצמם עושים שכן יכול לקדם אתר – שזה מטרת הבלוג הזה.
    הסגנון הזה מיותר ולא תורם

    • דורון, איך אפשר לדעת היום מה לא עובד אם מה שעבד עד היום יפסיק לעבוד מחר בבוקר?

      וכפי שכתבתי לבן אורן ול"יגאל", איך אפשר ללמד בפוסט בפורום "מה עובד?" אחרי שמבינים (!) שעל פי המדיניות ארוכת הטווח של הנהלת חברת גוגל, לא תיתכן יותר (!) שיטת קידום אחידה לכל אתר ואתר ולכל שוק יעד?

    • המשך:

      דורון, בשביל לדעת מה כן יכול לקדם אתר, אתה לא צריך אותי וגם לא צריך מגיבים אחרים – הכל כבר נכתב עבורך בתמציתיות בהנחיה שב-https://support.google.com/webmasters/answer/34432?hl=iw מחודש יוני 2013. קראת? פעלת על פי ההנחיה של הרגולטור (ידידי בן אורן קורא לו "הדיקטטור") שהוא הקובע (!) מה יצליח ומה ייכשל בעבודת הקידום, ולא מי שכותב או מגיב בפורומים.

  7. המדריך מדהים, מפורט, נותן הסבר קל וברור, והמון כלים.
    תודה רבה!

  8. תודה רבה למי שהעלה את המדריך המתורגם הזה של MOZ. כתוב בצורה כל כך מקצועית ומאוזנת. מעולה.

  9. אחלה אחלה אחלה מאמר, האתר הזה הוא מכרה זהב!

    תודה
    דפנה

  10. ומי שעוד לא שמע- יש היום תוכנה לקידום אתרים שמותאמת לשוק הישראלי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

לשיתוף הפוסט לחצו כאן

תודה רבה על השיתוף ! 

עשו לנו לייק ותמיד תהיו מעודכנים:

 

שתפו את הפוסט עם חברים