19 שיטות קידום אתרים בגוגל שישרפו לכם זמן ולא יביאו תועלת

טל פריהר

בתחומים מקצועיים בכלל, ובתחומים הטכנולוגיים בפרט אחת הנקודות החשובות ביותר עבור העוסקים במקצוע היא היכולת להיות דינאמי ולהשתנות עם צרכי הזמן ותמיד לדעת להתאים את שיטות העבודה לתנאים הטכנולוגיים המשתנים חדשים לבקרים.

שיטות קידום בגוגל שלא עובדות יותר

כאן אינו יוצא מן הכלל תחום קידום האתרים בגוגל ואף יותר מזה – בתחום בו רב הנסתר עלהנגלה, בו רוב המידע הפרקטי מבוסס על עקרונות של ניסוי וטעיה או ניסויים שערכו אנשים בסיטואציות שונות, נישות שונות, מקומות שונים בעולם ותקופות שונות, נראה לפעמים שקל להשאר מאחור ולהשתמש בשיטות קידום שהאפקטיביות שלהן כבר חלפה מן העולם בעוד אנחנו מאמינים בכל ליבנו שאנחנו עושים את הדבר הנכון בגלל שזה “מה שקראנו” , “מה שאמרו לנו”, “מה שלמדנו בקורס” או “שזה תמיד עבד לנו בעבר”…

בפוסט זה ננסה לסקור כמה שיטות קידום שחלפו מן העולם ואינן עוד בבחינת האפקטיביות שלהן, בעוד אנשים עדיין מרבים להשתמש בהן. אסייג את דברי ואומר שאמנם הדברים עדיין עובדים היום בחלקם וברמה מסויימת, אך כנראה שכל מי שיבצע בדק בית וניתוח של חלוקת המשאבים שלו המוקדשים לפרוייקטים עליהם הוא עובד ויגלה שהמשאבים המוקדשים למתודות אלו הם יותר מחלקיקים זניחים מהתקציב, כנראה שכבר לא נמצא בכוון הנכון, ועדיף שישקיע את מאמציו בפיתוח מתודות חדשות על מנת לשמר את היתרונות התחרותיים שלו או לחילופין בפיתוח כלים שיפחיתו משמעותית את הקצאת המשאבים לתהליכים האלה.

בתחום ה- On page

1. רשימת קישורי פוטר למילות מפתח פנימיות – ידוע עוד מימי קדם שמבנה הקישורים הפנימיים הוא חשוב מאוד לדירוג מילות המפתח שלנו ולכן בעלי אתרים רבים פיתחו מנהג לקשר את כל עשרות מילות המפתח אותן הם רוצים לקדם אל דפי הנחיתה המתאימים מהפוטר של האתר. פעולה אשר במידה והיררכיית האתר על כל קישוריה הפנימיים היא נכונה, לא תעשה כלום במקרה הטוב או תבלבל את זרימת ה-Link juice באתר במקרה הרע – וזה עוד לפני הבעיה שזה פשוט נראה רע. בכל מקרה עדיף לבחור כמה מילות מפתח חשובות שיתכן שאולי אכן גולשים ירצו להקליק עליהן ואותן לקשר מהפוטר לנוחיות המשתמש שהגיע לסוף הדף, וכמובן לדאוג לאנקורים מסודרים מהתפריטים או ממקומות רלוונטיים בטקסט ולדף מפת אתר HTML מסודר והיררכי שירכז את כל רשימת הדפים על האנקורים הפנימיים שלהם.

2. תגיות Meta-Keywords – בעוד שחשבנו כבר שמושג זה חלף מהעולם, מתברר שעדיין יש בו שימוש נרחב מתוך אמונה שאולי עבור מנועי חיפוש אחרים תהיה בו תועלת, אך לצערנו כנראה גם שם זהו לא המצב, אם כי במקרה ומערכת ניהול התוכן שלכם מחוללת זאת אוטומטית אפשר לומר שהדבר הוא בבחינת  “אם לא יועיל אז לא יזיק” , ולכן לשיקול מסגרת הזמן שלכם.

3. הדגשה של מילות המפתח בטקסט – רוצים לעזור לגוגל להבין על מה הדף שלכם מדבר? דאגו לתוכן איכותי, היררכייה נכונה של טייטלים, ו-Hים ומבנה קישורים פנימיים וחיצוניים ברור. אין שום טעם לעבור על דפים ולהדגיש בבולד את מילות המפתח, בנוסף זה משווה לעמודים מראה לא טבעי, לא מקצועי, ומרגיז את הגולשים.

4. קישורי Nofollow פנימיים ופיסול PR – פעולה שהייתה נפוצה פעם היא לנסות לשלוט “בכוון זרימת ה-PR” בתוך האתר על ידי סימון של תגיות Nofollow על קישורים פנימיים מהסיבה הפשוטה שאנחנו רוצים שגוגל יאהב יותר את דף הנחיתה הכי חשוב שלנו מאשר את דף ה”אודות” שלנו, ידוע מניסויים וגם מהצהרות רשמיות של גוגל ולא חדשות במיוחד, שהדבר האחרון שכדאי להקדיש לו זמן הוא פיסול PR בתוך האתר וסביר שהתגיות הנ”ל יזכו להתעלמות.

5. מדידת אחוזים של מילות מפתח (צפיפות) – מי לא זוכר את המאמרים הישנים המדברים על דחיסות מילות מפתח נכונה שנעה בין 2% – 5% ? מאז דברים השתנו ורלוונטיות מילות המפתח לא נשקלת אפילו יותר ביחס לדף עצמו אלא ביחס למילות המפתח בכל האתר עם שכלול של עוד פרמטרים שעל חלקם אנחנו יכולים להצביע בזהירות ועל חלקם לא. לכן, כשאתם מזמינים או כותבים את התוכן עבור האתרים שלכם אין צורך מיוחד לעשות את החישובים האלה אלא כרגיל מומלץ להסתכל על האתר בראיה של יחידה אחת המיועדת עבור קבוצת מילות מפתח ופחות הסתכלות על כל דף כיחידה עצמאית.

6. רמת עדיפות של דפים במפת האתר – לא יאמן, נכון, אך גם השנה עדיין יצא לי להתקל בבעלי אתרים שדואגים להגדיר עדיפות פרטנית עבור זחילה לכל דף במפת האתר, כאשר הדף הראשי הוא הגבוה ביותר והשאר – לפי עדיפויות, מתוך האמונה שדבר זה יגדיל את מהירות ותדירות הזחילה אל הדפים בעלי העדיפות הגבוהה יותר. כאמור, גם דבר זה כשהוא מבוצע אוטומטית הוא בבחינת “לא מזיק ולא מועיל” אך וודאי לא משהו שיש להתייחס אליו כמעכב או להקדיש לו זמן.

7. לדאוג שמהאתר לא יהיו קישורים יוצאים – אפשר לקרוא לזה קמצנות PR או חסכנות, מדובר באמונה רווחת ולכאורה מסתברת לחשוב שאם אכניס לאתר שלי קישורים ולא אוציא ממנו קישורים אז בעצם אגרום לשמירת ה-PR אצלי באתר, אך כמובן שחישובי ה-PR של היום הם לא כמו אלו של פעם וייתכן שערכם של כמה קישורים יוצאים רלוונטיים במקומות הנכונים דווקא יהיה גדול יותר מאשר המנעות מוחלטת מהוצאת קישורים, מה גם שהדבר לא נראה טבעי בעליל, שלא לדבר על המשאבים האדירים שיש להשקיע בבניית תשתית אתרי לווין עבור מי שרוצה להשיג לעצמו קישורים משיתופי פעולה איכותיים.

בתחום ה- Off Page

8. החלפות קישורים אקראיות – אולי אחת מהטכניקות שעדיין נפוצות היום שערך השקעת הזמן בה מול ערך התועלת שבה הוא חסר פרופורציה לגמרי לכוון השלילי. מדידת כוח קישורים של אתר לפי ק”ג הקישורים שמפנים אליו אולי הייתה נכונה פעם או עדיין נכונה למנועי חיפוש אחרים אבל בגוגל, כנראה שתחוו קמפיין ארוך, מתיש ובעלויות משאבים אדירות לפני שתראו מזה תוצאות אמיתיות – שגם כך לא יהיו יציבות מיום ליום.

9. בדיקות PR – על הנושא הזה דובר כבר רבות ואין הרבה מה להגיד עוד, אבל העובדה שמצאתם\קניתם קישורים מאתר עם PR7 לא מבטיחה לכם כלום בעצם + היום כמות האתרים שמדד הפיאר הויזואלי שלהם הוא מזוייף, עולה על כל דמיון.

10. גלגלי קישורים מבלוגים ושאר נכסי WEB2 – פעם, טכניקה מגניבה ויעילה שהייתה מראה תוצאות תוך שבועות. היום – ערך הקישורים שתקבלו מהטכניקה הזאת (גם מהרכבת גלגלי קישורים מורכבים מאוד) שווה לערך הדף ממנו יוצא הקישור, כלומר, אם הדף ממנו יוצא הקישור אינו מקודם בעצמו בצורה ראויה עם קישורים נכנסים ובמילות המפתח הנכונות, יהיה מדובר בקישורי סרק שנקנו בהשקעת זמן אדירה – בהנחה שלא עשיתם זאת אוטומטית עם תוכנה כזאת או אחרת.

11. רישום לאינדקסים – פעם פסגת הקלות של קישור קבוע חינם מאתר שחביב על גוגל ולעיתים גם מדורג לא רע, היום עוד קישור מאתר עם אלפי קישורים יוצאים, אסייג את דברי ואומר שעדיין אינדקסים רלוונטיים פרטניים וממוקדים יכולים להיות קישור לא רע, לכל השאר אין טעם להקדיש יותר מ-3 דקות לרישום אוטומטי בעזרת סקריפט ייעודי לנושא שקניתם או בניתם.

12. שימוש באתרי סימניות – נכון, גם היום בעידן הטרנדים החברתיים יש לאתרי סימניות ערך רב כשמדברים על אינדקוס מהיר או לדרג גבוה ידיעה פופולארית שתביא לכם טראפיק, עבור כל שאר הידיעות או הדפים החדשים שלכם אותם אתם רוצים לאנדקס שברור לכולנו שאף גולש לא יצביע עבורם, אין צורך להקדיש זמן או מחשבה רבה, ויש הרבה כלים שיחסכו לכם את הזמן הזה.

13. דומיינים בעברית – הטרנד החם שהיה בשנת 2009 עד שלב כלשהו ב-2010 נראה שעדיין לא חלף מהעולם, אז לא, העובדה שבניתם בלוג וורדפרס על דומיין בעברית Exact Match לביטוי החיפוש שלכם כבר לא מבטיח שהוא יגיע לדף הראשון, ואם הוא יגיע בצורה שאינה ראויה, צפו להעלמותו המוחלטת מתוצאות החיפוש תוך כמה חודשים.

14. הפצת מאמרים לאתרי המאמרים – תארו לעצמכם שמציעים לכם קישור מהאתר הבא:  אתר עם 80 אלף דפים, ובכל דף 3 קישורים יוצאים, סה”כ 240 אלף קישורים יוצאים, ולאתר 1000 קישורים נכנסים רובם מבלוגים של ספאם שניסו לקדם דפים אקראיים באתר על מילות חיפוש מסויימות. נשמע מעניין? לא ממש. וזה עוד מבלי להגיד אפילו מילה אחת על עדכון הפנדה. אך אם אתם מתעקשים, נסו לעשות זאת במינימום זמן עם הכלים הנפוצים שיזרזו לכם את התהליך. כמובן שאת המשאבים ליצירת תוכן עדיף באופן עקרוני להקדיש ליצירת תוכן איכותי עבור האתר עצמו או עבור אתרי תמיכה ראויים.

15. בניית עשרות אתרי לווין – זהה לעניין גלגלי הקישורים שצויין קודם, ערך הקישור היוצא מאתרים אלו שווה ערך לאתר ממנו הוא יוצא, למעט עבור שימוש בשיטות בלאק-הט ועל מנת להסתיר את האתר הראשי מדובר בניצול משאבים לא נכון בדרגת חומרה משמעותית בהתחשב בהשקעה על האתר אותו רוצים לקדם בנפרד, בין אם הוא נועד לקידום ישיר של האתר או כלווין להוצאת קישורים, נראה שעדיף ליצור כמה שיתופי פעולה יעילים מהאתרים הראשיים או לחילופין מספר מצומצם של אתרי לווין איכותיים ובהם להשקיע בצורה אמיתית שעם הזמן אולי תיצור עוד נכס מניב.

בתחום הכלים

16. משפחת כלי ה-AutoBlog – טכניקה מוכרת שאפילו היום ניתן למצוא שעובדת יפה מאוד, ומה שהיא עושה הוא הזנת תוכן לבלוגים בצורה אוטומטית דרך פידים של RSS מתחומים רלוונטיים – למעשה ההגדרה של תוכן מועתק או “חוות תוכן”. ישנם אתרים רווחיים מאוד שקמו עם הטכניקה הזאת, לצערנו – גם אלו ששרדו את עדכון הפנדה נחשבים היום למשענת של קנה רצוץ ומומלץ בהחלט למי שמתבסס על שיטה זו לחפש לעצמו כיווני חשיבה חדשים.

17. Article Marketing Robot – עוד כלי שנפגע אנושות מאז עדכון הפנדה, פעם היה מפיץ המאמרים האולטימטיבי בחו”ל, היום, אולי בעזרת ספין איכותי במיוחד שייקח לכם הרבה זמן לבצע תוכלו לקבל כמה מאות קישורים מתוך תוכן משוכפל של ספריות מאמרים זניחות – אך כאמור עדיין ידועות הצלחות אצל משתמשים מתקדמים של הכלי הנ”ל.

18. Comment Kahunna – בימים העתיקים הוא היה פסגת הטכנולוגיה של התגובות הרלוונטיות בבלוגים ועוד בחינם, עד שהגיע ה- ScrapeBox ותוך פחות משנה הוא פשוט מחק את שאר כלי הבלוגים מהמפה בעוד הוא גורם לגוגל כמעט לאפס את ערך הקישורים מסוג זה ומצד שני – לפריחתם של כלים נוגדי ספאם.

19. Unique Article Wizard – עוד כלי שהתבסס על הפצת תוכן בתוך רשת אתרים פנימית שלו כשהו מבצע ספין של המאמר, היום רשת האתרים איתה הוא עובד ספוגה בספאם ועם איכות קישורים אפסית למדי והכלי הזה על אף שראיתי שעדיין משתמשים בו, צריך להעלם מן העולם.

אילו שיטות נוספות לדעתכם לא עובדות יותר היום?

יש עוד שיטות רבות שניתן לומר על נושא זה ועל השינויים שעברו על התחום בשנים האחרונות ואיתו – מתודות העבודה שהשתנו, אלו שעכשיו משתנות ואלו שעומדות להשתנות בעתיד הנראה לעין, ועל כן יש לזכור שמה שהולך היום הוא לא מה שיעבוד מחר ולמי שמעוניין להמשיך ולהסתכל קדימה ולשמור על האיכות והייחודיות של אתריו במקום ובזמן הנכון, מומלץ תמיד לבחון ולנסות את יחסי ההשקעה בביצוע פעולות מסויימות לבין יחס התועלת המופקת מפעולות אלו ולהסיק את המסקנות המתאימות כדי לשמור על המשך עבודה פוריה ומוכוונת תוצאות.

מה לדעתכם לא עובד יותר? אשמח אם תשתפו אותנו.

קרדיט לתמונה

נכתב על ידי
שותף ומנהל טכנולוגי בחברת קנביסה רפואה טבעית ובאתר herb.co.il. עוסק באופן עצמאי בנושאי ייעוץ וקידום אתרים ובעיקר במחקר טכנולוגיות ואסטרטגיות קידום שונות. כותב בלוג בנושא קידום אתרים אוטומטי, שותף במספר פרוייקטים בתחום השיווק באינטרנט ומתעניין מאוד בחקר קהילות שונות הקיימות בעולם הטכנולוגי וכמובן שנהנה מזמני איכות רגועים ושקטים עם משפחתי.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

100 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

100
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.