8 דרכים להגדיל את תדירות הסריקה והאינדוקס - איך לכלוא את הגוגלבוט באתר שלכם? | AskPavel
קידום אתרים » קידום אתרים בגוגל » 8 דרכים להגדיל את תדירות הסריקה והאינדוקס – איך לכלוא את הגוגלבוט באתר שלכם?

8 דרכים להגדיל את תדירות הסריקה והאינדוקס – איך לכלוא את הגוגלבוט באתר שלכם?

הגדלת תדירות אינדוקס וסריקה באתרכולנו רוצים שגוגל יבקר יותר באתר שלנו ויאנדקס כל תוכן חדש שמתפרסם באופן מיידי (אם זה היה תלוי בנו, לא היינו רוצים שיצא בכלל מהאתר). הרי בסופו של דבר אנחנו רוצים טראפיק וככל שהתוכן יתאנדקס מהר יותר, כך הוא גם יופיע בתוצאות החיפוש מהר יותר.

אז איך גורמים לו לבקר יותר? איך לגביר את תדירות האינדוקס? המדריך הבא מדגים מספר טכניקות שימושיות שיסייעו לכם "לכלוא" (במובן החיובי כמובן) את הזחלן של גוגל באתר שלכם.

קרדיט לתמונה: pasukaru76

1. הקטינו את זמן הטעינה ובצעו אופטימיזציה – Googlebot crawls with a budget

לא רבים יודעים, אך עקרון הזחילה מבוסס בסופו של דבר על תקציב. דמיינו שבכל רגע נתון זוחלים אינסוף גוגלבוטים באתרים שונים ברחבי העולם בנסיון לאנדקס מידע חדש. האופרציה הזו מאד יקרה לפתעול (שרתים, חשמל וכו'…). לכן ככל שהסריקה "קשה" יותר, כך מנוצל יותר תקציב לשם כך ולכן זה יקטין את התדירות. להלן מספר שגיאות סריקה נפוצות שמגדילות את התקציב:

  • טפלו בעמודי שגיאה 404 – בעבר פרסמתי מדריך ליצירת עמודי שגיאה 404 ובו הסברתי בהרחבה את חשיבות העמוד עבור משתמשים ומנועי החיפוש. טיפול בקודי סטטוס HTTP מפחיתים את ההתעסקות של הגוגלבוט בתהליך הסריקה, לכן אני ממליץ בחום להגדיר באתר עמודי שגיאה 404.
  • הקטינו את זמן טעינת העמודים – חשוב לבצע אופטימיזציה של קוד האתר בכדי להקל על הגוגלבוט בתהליך הזחילה. כמו כן, אני ממליץ לטפל בגודל הקבצים  (כגון תמונות, פידיאפים וכו'). מדריך מקיף שפורסם אצלי בעבר מסכם את הנושא של שיפור זמן טעינת עמודים.
  • צרו היררכייה וניווט ברור – כאשר הזחלן נוחת בדף מסוים הוא מגיע לדפים אחרים באתר באמצעות קישורים. אם יתקשה לעבור בין הדפים באתר או שיידרשו לו יותר מדי מעברים בכדי להגיע לעמודים מסוימים, זה יקשה על הסריקה ויגדיל את התקציב (ראה סעיף 1). לכן השקיעו במבנה הקישורים הפנימיים בין הדפים, צרו "פירורי לחם" (Bread Crumbs) וצרו את תפריטי הניווט בצורה אופטימלית. המדריך הבא יסייע לכם באופטימיזציה להיררכייה ומבנה האתר.

2. המנעו מתוכן משוכפל

כאשר הגוגלבוט נתקל בתוכן חדש והוא מאבחן כי לא מדובר בתוכן ייחודי אלא בשכפול, זה מצריך ממנו התייחסות שגוררת עיכוב בסריקה. כמובן לא מדובר בעיכוב משמעותי אבל כשהרשת גדולה כל כך, כל עיכוב ולו הכי קטן משפיע. לכן בכדי להימנע משכפול תוכן, השתדלו ליצור אך ורק תוכן ייחודי. הכוונה לא רק בטקסט עצמו אלא גם בתגיות המטא (טייטל, דסקריפשן). באפשרותכם לראות ב- Webmaster Tools את כל השכפולים באתר (כנסו ל- HTML Suggestions):

המלצות לתקן שכפול תוכן

3. צרו מפת אתר XML והוסיפו אותה לגוגל

הרבה אנשי SEO טוענים שמדובר בשמועה ומפת אתר XML כבר לא משפיעה על תדירות הסריקה כפי שהשפיעה בעבר. אז מהנסיון האישי שלי הרשו לי להגיד שזה לא מדוייק, ובכל המקרים זה דווקא כן שיפר אצלי את זחילת ואינדוקס התוכן החדש פי כמה וכמה רמות. אם חושבים על זה, קל מאד להבין את ההגיון לכלל הזה – המפה, מעצם ייעודה, מעדכנת את גוגל בכל שינוי חדש שקורה באתר ולכן למעשה מזמינה כל פעם את הזחלן מחדש.

מהי מפת אתר XML ואיך יוצרים אותה?

XML הוא תקן ופורמט לצורך הצגת נתונים באינטרנט כך שמערכות שונות יוכלו לקרוא אותו. מפת אתר XML היא למעשה קובץ שמיועד למנועי חיפוש, והוא מכיל רשימות URL של האתר. זוהי מפה דינמית במבנה שלה, והיא משקפת את השינויים שמתרחשים באתר בזמן אמת.

אלו השדות שבד"כ כל מפה כזו מכילה:

  • URL – כתובת הדף (מפה אחת יכולה להכיל עד 50,000 כתובות שונות)
  • Priority – העדיפות שיש לדף. ככל שהדף חשוב יותר מבחינה היררכית, כך מומלץ שהעדיפות שלו תהיה גבוהה יותר. רוב הכלים משתמשים בסקלה של 0.1 עד 1, ואחרים מאפשרים לבחור באחוזים.
  • Change Frequency – הערכה גסה שלכם מהי תדירות השינוי של אותו דף (כמובן זה לא חייב להיות מדוייק). הפעם הסקלה נקבעת לפי תקופות: daily, weekly, monthly.
  • LastChange – מציין את התאריך והשעה המדוייקת שבה נעשה השינוי בדף.

יש מספר דרכים ליצור מפת אתר כזו:

  • פלאגין – אם אתם משתמשים בוורדפרס החיים יפים, פשוט השתמשו בתוסף הזה
  • שירותים וכלים – יש כל מני כלים באינטרנט שמאפשרים ליצור מפת אתר. רוב השירותים החינמיים מאפשרים ליצור מפה מוגבלת מבחינת כמות העמודים, ואם רוצים שלא תהיה הגבלה יש צורך לשלם. השירותים הפופולאריים שאני מכיר הם A1 Sitemap Generator ו- XML-Sitemaps.
  • שיטת עשה זאת בעצמך – אנשי קוד יוכלו להתמודד בלי בעיה עם בנייה ידנית של מפה כזו. את כל ההסברים המפורטים ניתן למצוא בדף העזרה של גוגל.

לאחר שיצרנו מפת אתר XML יש להוסיף אותה ל- Google Webmaster Tools:

הוספת מפת אתר XML לגוגל

4. קשרו לתוכן שלכם משירותי מדיה חברתית

דרך מצויינת לגרום לגוגל לסרוק מהר כל תוכן חדש שאתם מפרסמים היא להשתמש בשירותי מדיה חברתית כגון טוויטר ו- FriendFeed שעליהם אני הכי ממליץ עליהם בהקשר הזה. בפלטפורומות הללו נוצר תוכן בתדירות גבוהה מאד ולכן גוגל מבקר בו לעיתים תכופות. כמו כן, מפנים אליהם הרבה מאד קישורים איכותיים ולכן הפייג'ראנק שלהם הוא 8/9 – מה שעוד יותר מגדיל את הסריקה (ראה סעיף קודם). כך ניתן להשתמש בהם:

  • FriendFeed – זהו שירות פידים כללי שמרכז עדכונים מכל הפעילות שלכם ברשת. לאחר יצירת הפרופיל, מוסיפים אליו פידים של RSS וקישורים לפרופילים שלכם ברשתות חברתיות בהן אתם פעילים. כעת בכל פעם שתוסיפו תוכן באחד מהמקורות שהגדרתם, הוא יופיע בדף הפרופיל שלכם עם כתובת משלו. רק כדי להבין את הכוח של הכלי הזה – כאשר אני מפרסם פוסט בבלוג שלי, הוא מתאנדקס בד"כ קודם ב- FriendFeed ורק לאחר מכן בבלוג.
  • טוויטר – כולנו יודעים איך הכלי הזה הפך לאחד מכלי התקשורת הפופולאריים בעולם בזמן האחרון. לא סתם גוגל החליטו לשלב עדכונים מטוויטר בתוצאות החיפוש. אין צורך לשלוח טוויט ידנית, פשוט הרשמו לשירות TwitterFeed והוסיפו אליו את ה-RSS שלכם. ככה בכל פעם שתפרסמו משהו חדש אוטומטית יישלח ציוץ. בכדי להבין את הפוטנציאל של טוויטר בשיפור האינדוקס, אני מציע לקרוא את הפוסט שפורסם השבוע ב- SEOmoz בהקשר הזה: Using Twitter For Increased Indexation.

יש כמובן עוד הרבה שירותים מהסוג הזה אבל אלו המומלצים ביותר מבחינתי (הכוונה רק לצרכי אינדוקס).

5. בצעו אופטימיזציה ל- Pagerank של עמוד הבית

ה- Pagerank הוא מדד שמשקף את כמות ואיכות הקישורים שמצביעים על דף מסוים באינטרנט. ככל שיותר דפים עם פייג'ראנק גבוה יצביעו על הדף, כך גם הציון שלו יגדל. ההנחה כי פייג'ראנק גבוה מגדיל את תדירות הסריקה נובעת מכך שככל שהציון יהיה גבוה יותר, כך יש יותר סיכוי כי מדובר במקור סמכותי שיש לו תוכן כלשהו מהסוגים הבאים:

אחרת מדוע כל כך הרבה מקשרים אליו? ואם אכן כך הדבר, כדאי מאד לגוגל לבקר הרבה באתר שכזה בכדי לראות מה התחדש.

כמובן זהו רק המצב האידיאלי, במציאות המצב שונה לחלוטין. עם גודל ומסחריות האינטרנט של ימינו, אתרים יכולים לרכוש קישורים מאתרים עם פייג'ראנק גבוה וכך להגדיל את הפייג'ראנק שלהם באופן שאינו טבעי. מהסיבה הזו לדעתי לפרמטר הזה יש משקל קטן יחסית בכל הנוגע לתדירות סריקה.

למרות שאני מפקפק בפרמטר הזה, אני עדיין ממליץ לדאוג להגדיל את ה- Pagerank של העמודים החשובים באתר ובעיקר של עמוד השער של האתר – עמוד הבית. יש 2 סיבות עיקריות מדוע מומלץ להשקיע את מירב המאמצים דווקא בעמוד הבית:

  1. מכיוון שזהו העמוד הראשי באתר, בד"כ נוהגים לקשר ממנו לכל העמודים החשובים ולהציג בו עדכונים מכל אגפי התוכן באתר. לדוגמא אם יש לכם אגף חדשות, בדף הבית יופיעו "חדשות אחרונות". לכן מספיק שהגוגלבוט יגיע לדף הבית בכדי שיבחין בכל השינויים שנעשו וכך גם יסרוק אותם.
  2. עמוד הבית מקשר לכל העמודים החשובים, לכן אם נחזק אותו עם קישורים ונגדיל את ה- Pagerank שלו, למעשה אנו נגדיל בעקיפין את ה-Pagerank של העמודים החשובים באתר.

6. עדכנו תוכן בתדירות גבוהה בעמודים הדומיננטיים

גוגל אוהב תוכן איכותי שמתחדש ואם אפשר – הרבה. כשמו של "גוגל" (הספרה 1 ואחריה 100 אפסים), מטרתו לאנדקס כמה שיותר מידע ברשת במטרה להפוך לאינדקס התוכן הגדול ביותר באינטרנט. לכן אם גוגל מבחין כי אתר מסוים מוסיף הרבה תוכן בתדירות גבוהה, הוא ידאג לבקר בו לעיתים תכופות יותר במטרה לאנדקס את התוכן ולהגדיל את האינדקס שלו.

כפי שכתבתי בסעיף הקודם על הפייג'ראנק, אני ממליץ להוסיף בעמוד הבית ובעמודים החשובים באתר קישורים לתכנים חדשים שמתפרסמים, מכיוון שאלו העמודים הנסרקים ביותר. לדוגמא: אם יש לכם מאמרים באתר הוסיפו סקשן "מאמרים אחרונים" איפשהו בתפריט וקשרו מתוכו למאמרים האחרונים שפרסמתם. אם תשימו לב, עמוד הבית שלי למשל בנוי כמו סוג של אגריגטור שמציג את התוכן האחרון שפורסם בכל האגפים השונים באתר – שאלות ותשובות, בלוג ופינת החדשות. מבחינת גוגל, מספיק שיקפוץ לעמוד הבית בכדי לדעת מה התוכן החדש שהתווסף אותו יש לאנדקס.

7. הרשמו לשירותי פינג

Ping הינו אוסף של נתונים שנשלח ברשת ממקור כלשהו ליעד כלשהו בכדי לוודא שיש תקשורת. המקור יכול להיות האתר שלכם למשל והיעד – מנועי חיפוש, שירותי מדיה חברתית וכו'. כלומר במילים אחרות: אם יש לכם בלוג בוורדפרס למשל והגדרתם שירות פינג, וורדפרס תודיע לשירותים שונים בכל פעם שיעלה בבלוג פוסט חדש.

אז איך מוסיפים שירותי פינג?

לאחר ההתקנה של וורדפרס, ברירת המחדל כוללת שירות פינגים אחד שכבר מוטמע במערכת שלכם (Pingomatic), אך ביכולתכם להוסיף עוד מספר שירותי פינג XML-RPC באופן הבא:

הוספת שירותי פינג בוורדפרס

אם אתם לא משתמשים בוורדפרס כפלטפורמה לבלוגים, פשוט הוסיפו את הבלוג שלכם ידנית לשירות של Pingomatic.

8. הגדירו את התדירות דרך Google Webmaster Tools

אם עשיתם את כל מה שאפשר ועדיין תדירות הסריקה לא מוצאת חן בעיניכם, ביכולתכם להגדיר אותה ידנית דרך ממשק הניהול של – Google Webmaster Tools. אני כמובן פחות ממליץ על האפשרות הזו (כמו שאני לא ממליץ להוסיף לגוגל אתרים חדשים בכדי ליידע על קיומם), אך אם האפשרות הזו קיימת כנראה שיש לה משמעות. היא נמצאת ב- Site Configuration–>Settings:

הגדרה ידנית של תדירות הסריקה בגוגל וובמסטר טולס

גוגל כמובן ממליצים במפורש להגדיר את התדירות באופן ידני אך ורק אם ישנן בעיות טראפיק בשרת. הסיבה שגוגל מעדיף את הדרך הטבעית היא בגלל שאם כל אחד יקבע מהי תדירות הסריקה, כולם פשוט ישר יגדירו את הגודל המקסימאלי. ואם כולם יגדירו את הגודל המקסימלי – איך גוגל ידע לעשות תעדוף?

איך מנטרים ועוקבים אחרי הסריקות באתר?

קודם כל לפני שאנחנו מתחילים לדאוג ולהילחץ איך מגדילים את הסריקה והאינדוקס באתר, יש צורך בכלל לאבחן האם יש לנו בעיה. בכל מקרה, כדאי תמיד להיות עם היד על הדופק ולעקוב אחרי תדירות הזחילה באתר בכדי שניתן יהיה להגיב מהר במקרה של ירידות חדות. להלן מספר דרכים לעשות זאת:

  • גוגל וובמסטר טולס – אם תלכו ל- Diagnostics–>Crawl Stats, תוכלו לראות 3 גרפים שמשקפים את פעילות הגוגלבוט ב-90 הימים האחרונים. הגרף הראשון מציג את מספר הדפים שנסרקו ביום, בשני את מספר הקילובייטים שירדו ביום ובשלישי את הזמן שלקח להוריד דף. מדובר בנתונים מאד כלליים וקשה מאד לקבל מהם אינדיקציה כלשהי לגבי איכות האתר ומהם הדפים הבעייתיים\מעולים.
  • פלאגין לוורדפרס – למרות שוובמסטר טולס מספקים מספר גראפים מעניינים, עדיין לא ניתן לחלץ מהם מידע מאד חיוני כגון התפלגות של כמות הסריקות בין כל עמודי האתר. זה בדיוק מה שהפלאגין crawl rate tracker פותר. מלבד הגוגלבוט, הפלאגין מאפשר גם לראות על ציר הזמן את תדירות הסריקות של יאהו ו-MSN (שימו לב את מספר הסריקות שניתן לראות בהתאם לכל דף באתר):

פלאגין לוורדפרס המאפשר ניטור תדירות סריקה

מה אתם עושים כדי לגרום לגוגל לבוא לבקר באתר שלכם?

הטיפים שהצגתי כאן מבוססים על הנסיון האישי שלי וכולם נבדקו. אני אישית משתמש בבלוג שלי בכל השיטות הללו (חוץ מ- #8) והתוצאות לא רעות בכלל – כל פוסט אצלי מתאנדקס בפחות מ-10 שניות.

באילו שיטות אתם משתמשים? מה לדעתכם הכי אפקטיבי מכל מה שהוצג כאן? האם אתם מכירים שיטות נוספות? אשמח מאד אם תשתפו מהידע והנסיון שלכם.

אודות פבל ישראלסקי

פבל ישראלסקי
יזם, בלוגר, יועץ קידום אתרים והעורך הראשי של קהילת מקדמי האתרים ומשווקי האינטרנט AskPavel. המייסד של סרבולה - חברת כתיבת תוכן ומייעץ בקידום אתרים אורגני (SEO) בזירות תחרותיות בארץ ובחו"ל במסגרת חברת אלפיניסט 301 שיווק דיגיטלי.

עשוי לעניין אותך גם...

אזהרה למקדמי אתרים

אזהרה למקדמי אתרים: חסימת IP עלולה לגרום להעפת האתר מהאינדקס

קיבלתם ספאם למייל של הלקוח או שניסו לפרוץ ללקוח את האתר וחסמתם IPים של כל ...

41 תגובות

  1. נהניתי מאד לקרוא את הפוסט. אפילו היו דברים שחידשו לי. בסופו של דבר – אם האתר טוב הוא יאונדקס מהר. האינדוקס אצלי (והאתר שלי הוא בסך הכל PR4) קורה באופן כמעט מיידי.

  2. איתי ברנר

    בנוגע לסעיף 8 – אני חושב שהאופציה הזו קובעת את קצב הסריקה אחרי שגוגלבוט מגיע לאתר (בקשות לשניה), ולא באיזו תדירות הוא יבקר באתר. אלו שני דברים שונים שחשוב להבדיל בינהם.

    דבר נוסף, אצלי בבלוג לא הייתי צריך לעשות שום דבר מיוחד, ופוסטים עדיין מתאנדקסים מאוד מהר…

    • פבל ישראלסקי
      פבל ישראלסקי

      תודה על התיקון איתי, אתה צודק לחלוטין.

      כמובן שניתן להגיע לסריקה איכותית גם בלי לבצע שום סעיף, אבל זה רק יכול לעזור.

    • יולי דסיאטניקוב

      תוכל להסביר יותר על ההבדל והמשמעות?

      • איתי ברנר

        בגדול זה קובע מהו העומס שיופעל על השרת. זאת אומרת, אתה יכול לקבוע שייסרקו יותר דפים מאשר בדרך כלל, אבל זה לא מומלץ כי גוגל מודד אוטומטית מהו הקצב הנכון בלי שיתרחשו שגיאות של עומס יתר.

        מה שזה לא יכול לקבוע זה כמה פעמים גוגל יבקר באתר שלך בX זמן. זה תלוי בפקטורים שמחוץ לשליטת מנהל האתר.

        • איתי ברנר

          נ.ב

          הפניה בלשון זכר היא לשם הנוחות בלבד 🙂 , למרות שאני אנסה להימנע מזה בעתיד.

  3. תודה על המאמר המעניין! בקשר לסעיף 2, שמתי לב שמי שמשתמש בפלטפורמת פורום (במקרה שלי PHPBB) אין ברירה (או לפחות ברירה שאני יודע עליה) אלא לקבל תגים משוכפלים, גם של הכותרות וגם של התיאורים. גוגל למרות הכל מאנדקס את התוכן בקצב סביר. לעומת זאת קרה לא פעם שמאמר לאחר שאונדקס, נעלם מתוצאות החיפוש של גוגל, בלי ששום דבר השתנה במיקומו או בכל פרמטר אחר.

  4. פאבל ריכזת את נושא האינדוקס ממש יפה, אני רק מציע לקוראים להשתמש בתוכן הזה בזהירות ובדרך טבעית, לדוגמא: עידכון תכנים לעיתים תכופות שלא באופן טבעי ורלוונטי לגולשים יכול לגרום יותר נזק מתועלת.

    פאבל הדגיש את סעיף #8 בצדק, תנו לגוגל לשפוט בעצמו את הקצב של האינדוקס, שינוי באופן מכוון ושלא בצדק יכול להוריד דירוג לאתר, לא מומלץ להטריח את הרובוט לחינם.

  5. היי פבל, יש לך אחלה בלוג. תענוג לקרוא בו כל פעם מחדש.

    הייתי שמח אם תכתוב פעם פוסט על מעקב אחר מיקומים בגוגל של כל מילות המפתח שאנחנו מקדמים (זה מגיע לעשרות ביטויים וזה קצת מתיש), אילו כלים אתה ממליץ להשתמש בהם וכו'

    תודה

    • פבל ישראלסקי
      פבל ישראלסקי

      היי רון ותודה רבה על הפידבק, אני מאד מעריך את זה. לא ממש הבנתי את הנושא שאתה רוצה שאכתוב עליו, תוכל לפרט קצת?

      • בכיף,

        אני מקדם הרבה מאוד מילות מפתח (עשרות) ואני קצת פרימיטבי ובודק מה מצבם בתוצאות בגוגל באופן ידני – דבר שגוזל ממני זמן.

        אני יודע שישנם תוכנות שמאפשרות את הבדיקה הזאת בצורה אוטומטית.

        חשבתי שאולי אתה מכיר כמה מהן ויכול להמליץ/להסביר על פעולתן..

        אשמח לקרוא פוסט כזה.

        תודה רבה.

  6. כתבה מעולה, אבל עדיין לא הבנתי למה בעצם אני חייב שגוגל יבקר באתר לעתים קרובות. אם למשל הדירוג שלי בגוגל מספיק טוב והאתר הוא סטטי, אני לא רואה צורך שיבקר כל כך הרבה.

    • איתי ברנר

      הסיבה היא שבעתיד הקרוב-רחוק זה כן יהיה חשוב. ברור שלא כל אתר שמתעדכן הרבה יגבר על אתרים טובים וותיקים שהם יחסית סטטים, אבל נראה שזה יהיה יותר ויותר קריטי לשמור על עדכון מינימלי.

  7. אחלה פוסט. לגבי מהירות הסריקה.. בארץ זה פחות חשוב – אבל כשאתר מטרגט ביטויים עונתיים אתה יכול לתפוס אחלה מיקומים (לתקופה קצרה) עם פוסט שפונה בדיוק לחיפוש העונתי הזה – ודרך אגב, friends feed הוא מצויין למטרה זו, אבל השימוש בוורדפרס הוא האלמנט המשמעותי ביותר בהקשר הזה והוא הסיבה העיקרית מדוע כל חברה או ארגון צריכים בלוג.

  8. אתרים יכולים לעדכן את תדירות הסינדיקציה של הפידים (RSS ו- ATOM).וכל אפשר בעקיפין לגרום להעלאת תדירות הסריקה.

    לעדכון תדירות הסינדיקציה בוורדפרס, כנסו ל:
    http://www.wp-tricks.co.il/%D7%A2%D7%93%D7%9B%D7%95%D7%9F-%D7%AA%D7%93%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%AA-%D7%94%D7%A1%D7%99%D7%A0%D7%93%D7%99%D7%A7%D7%A6%D7%99%D7%94/

  9. תודה על הרעיונות. צירוף מפת XML זה דבר מענין שאני מתכוון לנסות.

  10. כרגיל, פוסט מצוין.
    תודה פבל!

  11. פבל תודה על המידע
    והנושאים המעניינים שתמיד כיף ללמוד

  12. אני משתמשת במפת אתר דינאמית שנוצרת מתוך המערכת שלי אך היא בפורמט
    apsx
    למיטב ידיעתי זה מעניק את אותו פתרון כמפת אתר בפורמט xml

  13. שלום רב. לי יש בעיה קצת שונה. אני עובד בבלוגר ושמה שמות הדפים אינם יכולים להיות בעברית(למרות שהיה יום אחד לפני שנה שזה דווקא כן עבד, אין לי מושג למה ומאז זה לא עובד יותר). מעבר בשלב זה לוורדפרס אין לי חשק רב . אני נותן תמיד שם רלוונטי באנגלית שומר את הדף ובא לערוך אותו לומחוק את הכותרת באנגלית אבל הדף כבר מאונדקס! ועדכון הכותרת מתבצע רק במעבר הבא. אז מצד אחד תוכן חדש מאונדקס תוך שניות בודדות שזה מצוין ומצד שני השינוי של הכותרת לא אידאילי.

    • פבל ישראלסקי

      לא בטוח שהבנתי. אתה מגדיר טייטל לעמוד ואחרי זה משנה אותו?

      • בבלוגר אם רושמים כותרת רק בעברית הפוסט מקבל כותרת עם התאריך ומספר רץ. לא מאד נח. אני רושם כמה מילים באנגלית לאחר השם בעברי (תרגום) וארחי זה אני מוריד את האנגלית ומשאיר רק את העברית… בעבר, לא היתי העם זה שום בעייה עי המאמר החדש עוד לא היה מאונדקס. מאז קיבלתי PR3 וגוגל מכיר כנראה טוב את האתר (מה גם שבלוגר שייכים לגוגל) והאינדוקס הינו מיידי ברגע שליחת הפוסט

  14. רציתי לשאול איך משפיע על הסריקה פיצול של מפת האתר? ואולי לא לכאן אבל, מתי יש להשתמש בפקודת canonical?

    תודה

  15. היי, אני לא משתמש מסיבות שונות ב
    google webmaster tools.
    מדובר באתר וורדפרס.
    האם בכל זאת כדאי ליצור מפת אתר?

    • פבל ישראלסקי

      אפשר לשאול למה? 🙂
      במצב כזה בכל זאת הייתי יוצר מפת אתר – גם אם אינה מתווספת לחשבון בוובמסטר טולס, אני מניח שגוגל עשוים להיעזר בה. זה גם לא מצריך שום מאמץ מצידך, סך הכל התקנה של פלאגין אחד.

  16. היי פבל,
    אני לא משתמש בGWT בגלל שזה אתר "אפור" ולא בא לי לשייך אותו עם אתרים "לבנים" 🙂 תודה על התשובה!

  17. ואני לא הבנתי למה ה-pagerank שלי נשאר על 1.

  18. כל הכבוד על הפוסט, נהניתי לקרוא אותו

  19. פבל.
    אני אשמח אם תעלה פוסט על איך להעלות תמונה שתופיע בתוצאות החיפוש. ניסיתי לקשר את חשבון
    הגוגל+ שלי לאתר אבל זה עדיין לא עבד.

  20. כרגיל פוסט מעולה בקשר לאינדוקס
    האם באמת טוויטר עוזר?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים