יוטיוב תשתמש ב-AI כדי להציע לכם כותרות לסרטון

עומר לייבנזון
הזדמנויות נוספות שיקלו על חיינו ייכנסו בקרוב ליוטיוב, אז האם ייתכן שבעתיד לא נצטרך יותר להשתמש בדמיון כדי לייצר כותרות?

כל יוצר תוכן ביוטיוב, בוודאי יודע כמה משמעותית היא בחירת כותרת הסרטון על הצפיות שלו. גם סרטון בינוני עם כותרת טובה יכול להצליח, משום שהוא לפחות מאפשר לאנשים להקליק עליו ולהיחשף לתוכן. לעומתו, סרטון מעולה ככל שיהיה, אם אין לו כותרת טובה – יהיה קשה מאוד למשוך את הצופים להיכנס אליו. לכן, אם כבר השקעתם בתוכן מעולה בערוץ היוטיוב שלכם, טרחתם לצלם סרטון ולערוך אותו, אסור שהוא ייפול בגלל הכותרת שלו. זאת בדיוק הסיבה שיוטיוב החליטה לעזור ליוצרי התוכן והשיקה את כלי ה-AI שלה, אשר עוזר ליוצרים לקבל מספר הצעות לכותרות מושכות לסרטון שלהם. כמובן, הצעות אלו הן בגדר אפשרויות בלבד, אך אין ספק שגם אם לא משתמשים לפחות באחת מהן, הן עשויות לפתוח את החשיבה לכיוונים חדשים שאנחנו לא חשבנו עליהם כשיצרנו את הסרטון.

איך המנגנון עובד?

מהיום, כבר לא צריך לשרוף את הזמן ב”סיעור מוחות” עם עצמכם – אבל באיזה מידע יוטיוב תשתמש כדי לדעת מהי הכותרת האידיאלית? אז ככה: הנתונים שעליהם תתבסס יוטיוב הם תמלול של הסרטון שלכם והתיאור שנתתם לו. לכן, ההצעות לרוב יגיעו רק לאחר כמה שעות מהעלאת הסרטון, כדי לתת לו את זמן העיבוד הדרוש.

זאת, בהמשך לעדכון אחר שיוטיוב חשפה לפני מספר חודשים, שמאפשר לבצע מבחן A/B על התמונה הממוזערת של הסרטון מבין מספר תמונות – ולאחר צבירת הנתונים, חושפת איזו תמונה עבדה הכי טוב מבחינת משך הצפיה של המשתמש לאחר ההקלקה (תמונה זו תסומן כ’Winner’). למידע נוסף בנושא שיפור יחס המרה.

ייתכן שזו רק ההתחלה של השקת אפשרויות מערכת מצד יוטיוב, שעוזרות ליוצר לתעל את המערכות והטכנולוגיות החדשות לטובת השגת ביצועים טובים יותר של הסרטון. השינוי יושק במהלך השבועות הקרובים בבריטניה, ולאחר מכן צפוי להתרחב לעולם.

החששות מפני הטיות מערכת

כבר ב-2021, יוטיוב התחילה במאמצים כדי לזהות שהמערכות שלה פועלות בצורה שוויונית עבור כולם. למשל: לדאוג שמערכת המונטיזציה לא מתעדפת יוצרי תוכן מסוימים על פני אחרים, ומספקת הזדמנויות שוות לכל קהילה בעולם. לכן, היא השיקה סקר התנדבותי שבו משתתפים יוצרי תוכן ומספקים פרטים לגבי: הזהות המגדרית שלהם, הגזע והלאום שאליו הם משתייכים כדי לאפשר ליוטיוב לתחקר כל קהילה בנפרד.

מיוטיוב נמסר:

″אנחנו רוצים לוודא שהמערכות שלנו לא משקפות הטיה לא מכוונת, ולוודא שאנחנו מציעים הזדמנויות שוות לכל יוצר או קהילת אמנים. התהליך הקיים שלנו מוגבל, כי יש לנו רק מידע על תוכן, לא מידע מזהה על היוצרים עצמם. כדי להעריך טוב יותר חששות מקהילות יוצרים ספציפיות – למשל חששות שמערכות המונטיזציה שלנו פועלות בצורה שונה עבור יוצרים שונים – אנחנו צריכים לקבל נתונים לגבי אילו סרטונים מגיעים מאילו קהילות.”

ניתן לקרוא עוד על הסקר ומטרותיו בקישור הבא.

בינתיים, נראה שהזדמנויות חדשות עומדות בפתחינו, כאלה שיקלו לכולנו על הדרך שבה אנחנו יוצרים תוכן ומשפרים את ביצועיו.

לקריאת הידיעה המקורית ב-Social MediaToday

תגיות רלוונטיות: יוטיוב
שתפו:
נכתב על ידי
כותב תוכן וקופירייטר בעל רוח יזמית צעירה. הדבר שאני הכי אוהב הוא לנגן וליצור מוזיקה, ובכלל – כשנותנים לי משימה שדורשת יצירתיות אני תמיד “נדלק”. אנשים יצירתיים עושים לי את זה. אחרי שהקמתי את אחת מקהילות ההתפתחות האישית הגדולות בישראל, החלטתי להסב את עיסוקי העיקרי לדבר השני שאני מאוד אוהב: כתיבה שיווקית. עד היום הספקתי לצבור ולהתפתח במשך כ-5 שנים בעולמות כתיבת התוכן והאסטרטגיה השיווקית.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
54
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
28
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
103
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
82
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
99
מדיה חברתית
יורם ליכטנשטיין
105093
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100768
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99921
מדיה חברתית
בן אורן
87828
קידום אתרים
דנה רוזן
82480
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.