יאללה רבוטה! איך לבנות קמפיין ממומן ביאנדקס כדי להגיע לקהל הרוסי

אנדריי גורביץ'
פרסום ממומן ביאנדקס
Fernando de Sousa, victoria market, Jan 4, 2009, Via Flickr, Creative Commons Attribution

חדש: הקורס הראשון בישראל שילמד אתכם איך להקים ולנהל קמפיינים בפלטפורמת הפרסום של יאנדקס Yandex Direct (הקורס חינם). בואו ללמוד איך לפרסם ביאנדקס >>

כל מי שמפרסם לקהל יעד ברוסיה או מדינות דוברות רוסית אמור לדעת ששליטה חסרת ערעורן של גוגל בתור מנוע חיפוש מספר אחד לא תקפה שם. הרוסים אמרו “נייט” לגוגל ומעדיפים להשתמש במנוע חיפוש תוצרת רוסיה – יאנדקס (מי שלא מכיר ניתן לקרוא בפוסט שפורסם כאן בעבר על קידום אתרים ביאנדקס). בקיצור, רוצים להגיע לליבם ולכיסם של רוסים (לא תושבי הארץ) – תפרסמו ביאנדקס (Yandex). במאמר זה אסביר איך לבנות נכון מסע פרסום ב-Yandex Direct (פלטפורמת הפרסום שלהם), בכדי שתוכלו להגיע למקסימום תוצאות במינימום הוצאות 🙂

אז איך מתחילים? נכנסים לכאן, משאירים פרטים כדי שנציג יאנדקס יצור קשר (עם קופון פרסום מתנה), קוראים את המאמר הבא ויאללה לעבודה, RABOTA!

אגב, אם תקציב הפרסום שלכם לפחות 500 דולר לחודש, מגיע לכם מנהל חשבון פרסום מטעם יאנדקס, למרות שאני לא כל כך ממליץ(לפחות לדוברי רוסית שבינינו, יש הרבה בעיות שהמוקד הרגיל שלהם יודע לפתור הרבה יותר מהר ממנהל החשבון).

הגדרות הקמפיין

מה לעשות, תצטרכו לשלם על פרסום ביאנדקס. לנו כ”לא תושבי רוסיה” פתוחה אפשרות לעשות את זה אך ורק בהעברה בנקאית, אלא אם כן יש לכם מישהו עם כרטיס אשראי של אחד הבנקים ברוסיה או תושב רוסיה בעל חשבון בנק וכרטיס אשראי.

אחרי שלחצתם על כפתור Place Ad תגיעו למסך של הגדרות הקמפיין. ניתן להזין את פרטי הקמפיין שלכם, אימייל וטלפון לעדכונים. אני ארחיב לגבי אסטרטגיות להצעות מחיר לקליק.

ישנן 8 אסטרטגיות למתן הצעת מחיר לקליק:

  1. מיקום הכי גבוה (Premium Placements): כשמו הוא, המודעות שלכם יתחרו על המיקומים הכי גבוהים, בדרך כלל אסטרטגיה זו תגרום לבזבוז מהיר מאוד של תקציב הפרסום שלכם, ניתן לשלוט על מחיר לקליק.
  2. תקציב שבועי – אתם מגדירים תקציב שבועי ומקבלים את מירב הקליקים על המודעות שלכם, כמובן בהתאם לתקציב שהגדרתם. ישנה אופציה להגדיר עלות ממוצעת לקליק שאתם מוכנים לשלם בכדי לקבל את מירב הקליקים. במידה ויש לכם יעדים מוגדרים ביאנדקס מטריקה(YANDEX METRICA כלי למעקב אחר נתונים של האתר, מקבילה הרוסית של גוגל אנאליטיקס) ניתן גם להגדיר את הקמפיין לקבלת מקסימום המרות. אסטרטגיה מומלצת למי שאין יותר מדי זמן להתעסק עם הקמפיין.
  3. מיקום הכי זול ב-Ad Block (כלומר Premium Placements AND/OR Guaranteed Position). המערכת תזהה מיקומים הכי זולים בבלוקים פרסומיים(תמונה בהמשך המאמר).
  4. הופעה מתחת לתוצאות החיפוש.
  5. מחיר ממוצע לקליק.
  6. מחיר ממוצע להמרה(במידה ואתם עוקבים אחר היעדים שלכם ביאנדקס מטריקה). ניתן להגדיר גם תקציב שבועי.
  7. חבילת קליקים שבועית – אתם מגדירים כמה קליקים בשבוע יספיקו לכם ואת עלות הממוצעת לקליק אותה אתם מוכנים לשלם.
  8. ניהול נפרד של מתן הצעת מחיר לקליק ברשת החיפוש ורשת המדיה – אסטרטגיה זו מאפשרת להגדיר את עלות לקליק ברשת החיפוש ורשת המדיה. ברשת החיפוש ניתן לבחור בין 4 אפשרויות:
    1. מיקום הכי גבוה.
    2. מיקום הכי זול.
    3. הופעה מתחת לתוצאות החיפוש.
    4. ניתן לנטרל הופעות ברשת החיפוש.

כאן ניתן לראות הסבר על בלוקים בהם מוצגות המודעות:

מיקומי המודעות ביאנדקס

חשוב להפריד בין קמפיין ברשת החיפוש לבין הקמפיין ברשת המדיה של יאנדקס . איך עושים את זה? בהגדרה של קמפיין בוחרים באסטרטגית לניהול נפרד של מתן הצעות מחיר לקליק.

אסטרטגית לניהול נפרד

בהגדרות של מסע פרסום המיועד רק לרשת החיפוש בשורה של CONTENT SITE SETTINGS נבחר ב ALLOCATE=0%, במילים אחרות אנחנו רוצים שאפס אחוז מהתקציב שלנו יבוזבז על פרסום ברשת המדיה של יאנדקס. כך זה נראה לפני:

תקציב ברשת המדיה של יאנדקס

בהגדרות של מסע פרסום המיועד רק לרשת המדיה צריך לבחור באסטרטגיה של מתן הצעת מחיר ידנית לקליק ולנטרל את התצוגה ברשת החיפוש, כך זה נראה בפועל:

ניטרול התצוגה ברשת החיפוש

הגדרות נוספות

ניתן להגדיר זמן תצוגת המודעות, כולל בחירת ביד(באחוזים) שאנחנו מוכנים לשלם בזמן כזה או אחר, כולל התייחסות לסופי שבוע וחגים.

ניתן להגדיר אזור בו נרצה להציג את המודעות שלנו, תזכרו שרוסיה מדינה גדולה והיא מחולקת להרבה אזורים. בהגדרת אזור ניתן למנוע בזבוז מיותר של התקציב.

Advanced Settings ברמת הקמפיין:

  • ניתן לחסום אתרים להצגת מודעות שלכם(בקמפיין רשת המדיה).
  • ניתן לחסום IP של משתמשים.
  • Autofocus: משלים מילות מפתח ומוסיף מילים שליליות לביטוי.
  • Price forecast by position: אם סימנתם וי על אפשרות זו, המערכת לא תיקח בחשבון חישוב CPC מודעות המתחרים שנעצרו.
  • External statistics: מאפשר איסוף נתונים סטטיסטיים של הקמפיין ע”י מערכות צד שלישי.
  • Site monitoring: אם האתר שלכם מחובר ליאנדקס מטריקה והיא מזהה שהאתר אינו באוויר, יאנדקס דירקט אוטומטית יעצור את הצגת המודעות, עד שהאתר יחזור לפעול. על כל ירידה או עליה של האתר חזרה לאוויר תקבלו התראה למייל.
  • Tag links: מאפשר שימוש בתגים UTM וכו’.

דגשים להקמת קמפיין ברשת החיפוש של יאנדקס

בבחירת מילות המפתח לקמפיין ברשת החיפוש תשתדלו לבחור במילים עם נפח חיפוש בינוני-נמוך(זנב ארוך וזנב ארוך פלוס), את הנתונים האלה ניתן לקבל בכלי מילות המפתח של יאנדקס. כך אפשר להימנע מעלות גבוהה לקליק(למרות שיש תחומים בהם גם הזנב הארוך וגם הזנב הארוך פלוס פלוס עולים לא מעט כסף).

בחרנו את המילים אותם אנחנו מעוניינים לטרגט, נחלק אותן לקבוצות. חשוב להיצמד לכלל מילת מפתח = מודעה”, חשוב שמילת המפתח תופיע גם בכותרת וגם בגוף המודעהכלי מעולה שחוסך לי המון זמן באיסוף מילים וחלוקתן לקבוצות – key-collector.ru. הכלי בתשלום ונכון להיום רק בשפה הרוסית, אבל אני לא חושב שזו בעיה, כי רובנו פועלים בזירה הבינלאומית וניתן להתגבר על הפער של אי ידיעת שפה או להיעזר במישהו דובר רוסית ויש כאלה לא מעט בארץ 🙂

ביאנדקס דיירקט 3 סוגי התאמות של מילות מפתח:

  • התאמה רחבה, כאשר אנו נשתמש במילות מפתח כמו שהן, למשל: לקנות אוטו .
  • התאמה לביטוי, “לקנות אוטו”.
  • התאמה מדוייקת, !לקנות !אוטו, כן לא טעיתם, נוסיף סימן קריאה לפני מילה בכדי שהיא תופיע באופן מדויק שאתם בחרתם.

סימנים נוספים בהם ניתן להשתמש:

“|”  או, למשל אנחנו רוצים לטרגט “לקנות אוטו” או “לקנות מכוניות”, נעשה את זה כך: “לקנות אוטו | מכונית”

“+” נשתמש בסימן פלוס כאשר נרצה לכלול מילות קישור בביטויים אותם אנחנו מטרגטים.

(-) כשיש את המילים אותן אנחנו לא נרצה לכלול, פשוט נוסיף סימן מינוס לפניהן.

בחרנו את המילים ועכשיו נתקדם לבניית קבוצות מודעות ומודעות עצמן

את קבוצות המודעות ביאנדקס דיירקט ניתן להקים אך ורק דרך יאנדקס קומנדר – כלי מעולה לניהול מהיר של לקוחות (אם יש לכם חשבון של סוכנות ביאנדקס דיירקט), קמפיינים וכו’ . על השימוש בכלי הזה אני אכתוב בפוסט נפרד, משהו בסגנון של אדוורדס אדיטור של גוגל או פאוור אדיטור של פייסבוק. כמובן אפשר  לעבוד עם מסעות הפרסום הפרסום גם ב-Excel.

יש אפשרות להציג לגולש בדיוק את אותו הביטוי אותו הוא חיפש(כמובן אם אתם מטרגטים את הביטוי) בעזרת סימן # לפני ואחרי מילת מפתח, למשל אנחנו מטרגטים ביטוי “נופש בבית מלון בים המלח”, נשים את הביטוי בכותרת של המודעה שלנו(ניתן גם בטקסט) בצורה כזאת #נופש בבית מלון בים המלח#. חשוב לכתוב את הביטויים באות תחילית גדולה , כמובן אם הביטוי שלנו הוא חלק מהמשפט.

כמובן לא לשכוח להשתמש במילים שליליות, אותן ניתן להגדיר ברמת מילת המפתח, קבוצת מודעות(דרך Yandex Commander) וברמת הקמפיין.

ביאנדקס דיירקט ניתן לבחור אפשרות להציג את המודעות שלכם גם בביטויים הקרובים לביטויים שבחרתם, אם עשיתם מחקר מילות מפתח בצורה טובה אני חושב שאין שום צורך להישתמש באפשרות זו ואני ממליץ לנטרל אותה.

דגשים להקמת קמפיין ברשת המדיה של יאנדקס:

נתחיל בבחירת מילות מפתח אותן נטרגט, בקמפיין ברשת המדיה נלך על ביטויים עם נפח חיפושים גבוה, ביטויים כלליים. להלן רשימות של ביטויים מומלצים להרבה תחומים (העמוד ברוסית, אבל עדיין יכול לחסוך זמן).

מודעות ברשת המדיה של יאנדקס מופיעות עם תמונה בגודל אחיד או בלעדיה, דוגמא למודעות עם תמונות:

מודעות עם תמונות

אז  בחרנו מילות מפתח, הקמנו קבוצות מודעות, מה שנשאר זה לבחור ביד, ניתן לעשות זאת ברמת קמפיין, קבוצת מודעות או ביטויי, כך זה נראה ברמת הקמפיין:

בחירת ביד

בחירת ביד ברמת קבוצת מודעות ומילות מפתח, ניתן לראות את אחוז החשיפות שתקבל המודעה שלנו ברמת הביד שנבחר:

בחירת ביד ברמת קבוצת מודעות

קראו עוד על שיטות טרגוט של רשת המדיה. סיימתם? תשלחו את המודעות למודרציה ושיהיה בהצלחה!

נכתב על ידי
אנדריי גורביץ’ מתמחה בשיווק ופרסום “פה רוסקי” במנועי חיפוש לקהל דוברי רוסית בארץ ובחו”ל.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

13 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

13
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.