“האפליקציה של הכל”: X תאפשר פרסום באמצעות סרטונים

עומר לייבנזון
בצעד שנועד למשוך חזרה את המפרסמים, X תאפשר שימוש במודעות וידאו (Vertical Video Feed Ads).
X סרטונים מאונכים
מקור: X Business

אקס (טוויטר לשעבר) מנסה להגדיר את עצמה מחדש כפלטפורמת וידאו בעיקרה. זאת בהמשך להצהרותיו של אילון מאסק בחודש אוגוסט אשתקד, על כך שהפלטפורמה עתידה להיות “האפליקציה של הכל”, ואט אט תתרחק מאופיה של טוויטר. ההגדרה הזאת מפתיעה, לאור העובדה שבמקור אקס היא אפליקציית מיקרו-בלוגינג עם דגש על המילה הכתובה. אם בעבר המסרים הפרסומיים בה הוגבלו לציוצים מילוליים של 280 תווים, הרי שהיום קיימים בה אפיקי פרסום חדשים, בהתאם לאופייה המשתנה.

סרטונים אנכיים הם העולם החדש

לפי נתונים פנימיים שפרסמה אקס, עולה כי מעל ל-100 מיליון משתמשים נחשפים לסרטונים אנכיים באפליקציה מדי יום. הסרטונים הללו מהווים כ-20% מסך השימוש היומי באפליקציה. עוד עולה כי פרסומות אנוכיות הן הפורמט שמביא למעורבות הגולשים הגדולה ביותר – פי 7 ממודעה רגילה. גם החשיפה של הסרטונים גדולה ב-10% בממוצע בהשוואה לפרסום רגיל בטיימליין. אם יש אמת בפרסומים, הרי שסרטונים אנכיים מהווים הזדמנות חדשה ומעניינת למפרסמים. כדאי לציין שעל רקע הנפילה של אקס, הפרסום בה זול מפרסום באפליקציות אחרות כמו פייסבוק, אינסטגרם ולינקדאין – מה שהופך את הפרסום בה לזמין גם בתקציבים נמוכים.

קצב הגדילה של סרטונים ב-X
מקור: XBusiness

מה מניע את X לבצע את הטרנספורמציה?

בעבר, סרטונים ברשת צולמו והוצגו בפורמט מאוזן, כזה שמדמה את מסך הטלוויזיה. במרוצת השנים, עם כניסתו של הסמארטפון – נוצרה והתחזקה מגמת הסרטונים האנכיים, או אם תרצו – “הסרטון הקצר“. צילומים אנכיים מתאימים למסך הפלאפון, יש להם שטח פנים רחב יותר, והם מאפשרים למפרסמים להציג תוכן רב ולתפוס את תשומת ליבם המלאה של הגולשים. בדיקות שבוצעו באפליקציות שונות כמו סנאפצ’אט ואינסטגרם מעידות כי סרטונים אנכיים מביאים למעורבות גדולה יותר מצד הגולשים בהשוואה לסרטונים אופקיים. מעבר לכך, ההפקה שלהם כמעט תמיד זולה יותר. הנתונים הללו מצטרפים לנתונים שפורסמו על-ידי אקס עצמה, והם משמעותיים עבור משווקים בדיגיטל.

הפגיעה במוניטין והירידה בהכנסות

בחודשים האחרונים פלטפורמת אקס ספגה פגיעה משמעותית, כשיותר ויותר חברות ענק החליטו להפסיק לפרסם בה. הנטישה ההמונית התגברה על רקע הפוסטים של אילון מאסק, תאוריות קונספירציה שהופצו בפלטפורמה וכן ה”פייק ניוז” שהופץ על רקע הטבח שהתרחש ב-7 באוקטובר (בישראל וגם בעולם). בין החברות שהפסיקו את קמפיין הפרסום שלהם בפלטפורמה ניתן למנות את “אפל”, “דיסני”, אולפני “וורנר” וחברת “IBM”. כל אלה, הפכו את X לפלטפורמה שלפחות עבור חלק מהמפרסמים, איבדה חלק ניכר מהמוניטין שלה.

הפגיעה כלכלית הקשה הובילה את אילון מאסק לנקוט בשורה של אמצעים לצמצום הנזקים. למרות הכל, סימני הפגיעה בתדמית של אקס עוד לא נעלמו. יהיה מעניין לראות כיצד המהלך האחרון יתגלגל, והאם אקס תצליח לחזור להתחזק דווקא בזכות הדגש החדש שהיא שמה על סרטונים.

לקריאת הידיעה המקורית ב-Social MediaToday

שתפו:
נכתב על ידי
כותב תוכן וקופירייטר בעל רוח יזמית צעירה. הדבר שאני הכי אוהב הוא לנגן וליצור מוזיקה, ובכלל – כשנותנים לי משימה שדורשת יצירתיות אני תמיד “נדלק”. אנשים יצירתיים עושים לי את זה. אחרי שהקמתי את אחת מקהילות ההתפתחות האישית הגדולות בישראל, החלטתי להסב את עיסוקי העיקרי לדבר השני שאני מאוד אוהב: כתיבה שיווקית. עד היום הספקתי לצבור ולהתפתח במשך כ-5 שנים בעולמות כתיבת התוכן והאסטרטגיה השיווקית.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
53
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
28
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
103
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
81
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
99
מדיה חברתית
יורם ליכטנשטיין
105092
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100765
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99917
מדיה חברתית
בן אורן
87826
קידום אתרים
דנה רוזן
82480
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.