[box type=”note”]אז מה היה לנו השבוע? בכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]
גוגל תשיק חיפוש מיוחד לשירותים ביתיים
לפי באזפיד, גוגל מתכננת שירות חדש אשר יחבר בין נותני שירותים ביתיים ובין מחפשים. ההבדל מהחיפוש הקיים שמציג לנו רשימה של בעלי מקצוע או פרסומות Adwords, הוא בכך שהשירות החדש יבצע גם את החלק של התקשורת מול בעלי המקצוע בפועל, למרות שכרגע לא ממש ברור כיצד התקשורת הזו תתבצע.
בהקשר הזה, מעניין לציין שרק לאחרונה השיקה גוגל שירות חדש בארה”ב בשם Google Compare אשר אמור להתחרות בנישה של אתרי השוואת המחירים, כאשר המשתמש מקיש את המיקוד שלו, ויכול לקבל השוואה בין סוכני ביטוח לרכב ובעתיד גם בין משכנתאות.
למרות שלגוגל יש יתרון ברור בתחום החיפוש, היא תצטרך להתחרות גם באתר החדש מבית אמאזון שמאפשר להזמין שירותים ממוסכים או גנני נוף (Landscapers) מבלי לעזוב את האתר.
גוגל מקצצת גם בחדשות
לפוסט המקורי ב–Search Engine Land
לאחר שגוגל ביטלה את כיתוב ותמונת הכותב ממאמרים משויכים, היא משנה גם את “מאמרי העומק” בכך שהיא מסירה את הכיתוב in-depth articles, ויותר חשוב מכך, את התמונות של האייטמים השונים ואת שם הגוף שפרסם את המאמר (במקום שם הגוף מופיע הכתובת המלאה של הדף). אם עד לפני כמה ימים נראה שהיה מדובר בניסוי, כיום כבר ברור שמדובר בשינוי קבוע.
כתוצאה מהמבנה החדש, למעשה נוצר איחוד בין מאמרי העומק לבין שאר התוצאות, מה שאולי מראה על כך שגוגל רוצה למזג בתוצאות האורגניות גם תוצאות מהימנות יותר מבלי לתת להן “יחס מיוחד”.
גם אמאזון רודפת אחרי אתרים שמוכרים ביקורות
אתר אמאזון הגיש תביעה כנגד מפעיל האתר buyazonreviews.com, Jay Gentile. לפי אתר Geekwire, התביעה מאשימה את האתר בהטעיית לקוחות ושימוש במותג של אמאזון לצורך גריפת רווחים עבורו ועבור מוכרים ויצרנים לא ישרים. מספר אתרים נוספים כגון buyreviewsnow.com אשר מציעים ביקורות למכירה של 4 או 5 כוכבים עבור ספרי קינדל, מאוזכרים בתביעה גם כן, אך מי שעומד מאחוריהם הסתיר את זהותו.
מבחינה חוקית, התביעה מאשימה את הנתבעים בהפרת זכויות יוצרים (שימוש בלוגו של אמאזון), תחרות בלתי הוגנת,מעשים שיש בהם משום הטעיה ועוד. כמו כן, אמאזון דורשת לקבל שיפוי עבור הנזק שנגרם לה ודין וחשבון עבור הכספים שהאתרים הרוויחו ממכירת הביקורות המזויפות.
נכון לרגע כתיבת שורות אלו, ההגנה עוד לא הגיבה לדבר התביעה.
פייסבוק מתכננת להציג מוצר פרסום חדש בוידאו לפני כנס NewFronts
לפוסט המקורי ב – Wallstreet Journal
פייסבוק מתכננת להציג מוצר וידאו חדש למפרסמים בתאריך ה – 22 לחודש, רק חמישה ימים לפני כנס NewFronts הנחשב לכנס הגדול ביותר בתחום הפרסום בוידאו ברשת, ובו לוקחים חלק גופים ידועים כגון יו-טיוב , HULU ו- AOL. עד כמה שניתן להבין, המוצר של פייסבוק בשם “Anthology” הוא למעשה דרך עבור מפרסמים להכניס את המותג שלהם אל תוך קטעי וידאו ברחבי כל הרשת החברתית. בכנס של פייסבוק יהיו מספר מצגות של שותפים ראשוניים אשר בעזרתם יושק המוצר.
כמובן שהעיתוי אינו מקרי והוא מגיע בתקופה בה פייסבוק לוקחת צעד גדול קדימה בכל הקשור אל וידאו ומגששת אחרי מפרסמים וגופים הרגילים לפרסם ביו-טיוב ואתרי וידאו פופולאריים אחרים. לפי פייסבוק עצמה, כיום ישנן לא פחות מ – 3 מיליארד צפיות בווידיאו באתר במהלך כל יום.
לינקדאין רוכשת את אתר הקורסים המקוונים Lynda.com ב-1.5 מיליארד דולר
לפוסט המקורי ב – Marketing Land
לינקדין הודיעה כי היא רוכשת את אתר הקורסים המקוונים Lynda.com תמורת כ – 1.5 מיליארד דולר במזומן ובמניות. מדובר באחד מהאתרים הוותיקים בתחום ההדרכה המקוונת והדרכה מקוונת בווידיאו בפרט (האתר קיים מ – 1995). לפי יו”ר לינקדאין, Jeff Weiner, החיבור בין שני האתרים מאפשר למאות מיליוני החברים בלינקדין גישה לספריה הענקית של Lynda על מנת לשפר את היכולות שלהם בדרך לאחת ממיליוני המשרות המפורסמות באתר.
כמו כן, מנהל מוצרי התוכן של לינקדין, Ryan Roslansky, תיאר את החזון שלו כיצד יהיה ניתן למשל לחפש משרה מסוימת, לראות את רשימת הדרישות המדויקת שלה ולקבל הכוונה לקורסים הרלוונטיים כבר מתוך לינקדין. ייתכן שבאותה הזדמנות ניתן יהיה לראות מצגות רלוונטיות מ – Slideshare (שכיום נמצא אף הוא בבעלות של לינקדין…)
מכיוון שהשירותים של Lynda הינם בתשלום (אף על פי שישנם הסדרים מיוחדים עם חברות ארגונים ממשלתיים ומוסדות לימוד), סביר להניח שהמגוון הגדול ביותר של הסרטונים יוצע למשתמשי הפרימיום של לינקדין.