גוגל תעזור למצוא בעלי מקצוע, פרסומות וידאו בפייסבוק, לינקדאין רכשה את לינדה ועוד | AskPavel
קידום אתרים » חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט » גוגל תעזור למצוא בעלי מקצוע, פרסומות וידאו בפייסבוק, לינקדאין רכשה את לינדה ועוד

גוגל תעזור למצוא בעלי מקצוע, פרסומות וידאו בפייסבוק, לינקדאין רכשה את לינדה ועוד

אז מה היה לנו השבוע? בכל סופ"ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע.

גוגל תשיק חיפוש מיוחד לשירותים ביתיים

לפוסט המקורי בבאזפיד

לפי באזפיד, גוגל מתכננת שירות חדש אשר יחבר בין נותני שירותים ביתיים ובין מחפשים. ההבדל מהחיפוש הקיים שמציג לנו רשימה של בעלי מקצוע או פרסומות Adwords, הוא בכך שהשירות החדש יבצע גם את החלק של התקשורת מול בעלי המקצוע בפועל, למרות שכרגע לא ממש ברור כיצד התקשורת הזו תתבצע.

בהקשר הזה, מעניין לציין שרק לאחרונה השיקה גוגל שירות חדש בארה"ב בשם Google Compare אשר אמור להתחרות בנישה של אתרי השוואת המחירים, כאשר המשתמש מקיש את המיקוד שלו, ויכול לקבל השוואה בין סוכני ביטוח לרכב ובעתיד גם בין משכנתאות.

למרות שלגוגל יש יתרון ברור בתחום החיפוש, היא תצטרך להתחרות גם באתר החדש מבית אמאזון שמאפשר להזמין שירותים ממוסכים או גנני נוף (Landscapers) מבלי לעזוב את האתר.

גוגל מקצצת גם בחדשות

לפוסט המקורי ב–Search Engine Land

לאחר שגוגל ביטלה את כיתוב ותמונת הכותב ממאמרים משויכים, היא משנה גם את "מאמרי העומק" בכך שהיא מסירה את הכיתוב in-depth articles, ויותר חשוב מכך, את התמונות של האייטמים השונים ואת שם הגוף שפרסם את המאמר (במקום שם הגוף מופיע הכתובת המלאה של הדף). אם עד לפני כמה ימים נראה שהיה מדובר בניסוי, כיום כבר ברור שמדובר בשינוי קבוע.

כתוצאה מהמבנה החדש, למעשה נוצר איחוד בין מאמרי העומק לבין שאר התוצאות, מה שאולי מראה על כך שגוגל רוצה למזג בתוצאות האורגניות גם תוצאות מהימנות יותר מבלי לתת להן "יחס מיוחד".

מאמרי עומק ללא הפרדה

גם אמאזון רודפת אחרי אתרים שמוכרים ביקורות

לפוסט המקורי ב–Marketing Land

אתר אמאזון הגיש תביעה כנגד מפעיל האתר buyazonreviews.com, Jay Gentile. לפי אתר Geekwire, התביעה מאשימה את האתר בהטעיית לקוחות ושימוש במותג של אמאזון לצורך גריפת רווחים עבורו ועבור מוכרים ויצרנים לא ישרים. מספר אתרים נוספים כגון buyreviewsnow.com אשר מציעים ביקורות למכירה של 4 או 5 כוכבים עבור ספרי קינדל, מאוזכרים בתביעה גם כן, אך מי שעומד מאחוריהם הסתיר את זהותו.

מבחינה חוקית, התביעה מאשימה את הנתבעים בהפרת זכויות יוצרים (שימוש בלוגו של אמאזון), תחרות בלתי הוגנת,מעשים שיש בהם משום הטעיה ועוד. כמו כן, אמאזון דורשת לקבל שיפוי עבור הנזק שנגרם לה ודין וחשבון עבור הכספים שהאתרים הרוויחו ממכירת הביקורות המזויפות.

נכון לרגע כתיבת שורות אלו, ההגנה עוד לא הגיבה לדבר התביעה.

פייסבוק מתכננת להציג מוצר פרסום חדש בוידאו לפני כנס NewFronts

לפוסט המקורי ב – Wallstreet Journal

פייסבוק מתכננת להציג מוצר וידאו חדש למפרסמים בתאריך ה – 22 לחודש, רק חמישה ימים לפני כנס NewFronts הנחשב לכנס הגדול ביותר בתחום הפרסום בוידאו ברשת, ובו לוקחים חלק גופים ידועים כגון יו-טיוב , HULU ו- AOL. עד כמה שניתן להבין, המוצר של פייסבוק בשם "Anthology" הוא למעשה דרך עבור מפרסמים להכניס את המותג שלהם אל תוך קטעי וידאו ברחבי כל הרשת החברתית. בכנס של פייסבוק יהיו מספר מצגות של שותפים ראשוניים אשר בעזרתם יושק המוצר.

כמובן שהעיתוי אינו מקרי והוא מגיע בתקופה בה פייסבוק לוקחת צעד גדול קדימה בכל הקשור אל וידאו ומגששת אחרי מפרסמים וגופים הרגילים לפרסם ביו-טיוב ואתרי וידאו פופולאריים אחרים. לפי פייסבוק עצמה, כיום ישנן לא פחות מ – 3 מיליארד צפיות בווידיאו באתר במהלך כל יום.

לינקדאין רוכשת את אתר הקורסים המקוונים Lynda.com ב-1.5 מיליארד דולר

לפוסט המקורי ב – Marketing Land

לינקדין הודיעה כי היא רוכשת את אתר הקורסים המקוונים Lynda.com תמורת כ – 1.5 מיליארד דולר במזומן ובמניות. מדובר באחד מהאתרים הוותיקים בתחום ההדרכה המקוונת והדרכה מקוונת בווידיאו בפרט (האתר קיים מ – 1995). לפי יו"ר לינקדאין, Jeff Weiner, החיבור בין שני האתרים מאפשר למאות מיליוני החברים בלינקדין גישה לספריה הענקית של Lynda  על מנת לשפר את היכולות שלהם בדרך לאחת ממיליוני המשרות המפורסמות באתר.

כמו כן, מנהל מוצרי התוכן של לינקדין, Ryan Roslansky, תיאר את החזון שלו כיצד יהיה ניתן למשל לחפש משרה מסוימת, לראות את רשימת הדרישות המדויקת שלה ולקבל הכוונה לקורסים הרלוונטיים כבר מתוך לינקדין. ייתכן שבאותה הזדמנות ניתן יהיה לראות מצגות רלוונטיות מ – Slideshare (שכיום נמצא אף הוא בבעלות של לינקדין…)

מכיוון שהשירותים של Lynda הינם בתשלום (אף על פי שישנם הסדרים מיוחדים עם חברות ארגונים ממשלתיים ומוסדות לימוד), סביר להניח שהמגוון הגדול ביותר של הסרטונים יוצע למשתמשי הפרימיום של לינקדין.

אודות איתי ברנר

איתי ברנר
העורך הראשי של מדור החדשות באתר AskPavel בו מדי שבוע מתפרסמות הידיעות האחרונות מעולם השיווק באינטרנט. עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.

עשוי לעניין אותך גם...

חדשות קידום אתרים

מודעות מתחרים ב-GMB, בלוגים הורסים לעצמם את הקידום, ביקורות מזויפות באמזון ועוד

גוגל לעסק שלי יציג גם פרסומות של מתחרים גוגל פועלת תמידית למקסום רווחים, ומוצרי הלוקאל ...

תגובה אחת

  1. השרות החדש של גוגל לאיתור בעלי מקצוע יחסל את האתרים שנבנו למכור לידים לאותם בעלי מקצוע, ואולי גם את האתרים שבבעלות אותם בעלי מקצוע.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים