חדש: פייסבוק משיקה פלטפורמת טלוויזיה משלה

דפנה בן יהושע
Facebook Watch

לידיעה המקורית ב-Marketing Land

פייסבוק לא נחה: אתמול, רביעי ה-9 באוגוסט, הרשת החברתית השיקה רשמית את Watch, פלטפורמה חדשה, שתופיע בצורת לשונית נוספת באפליקציה, תאפשר לצרוך תוכן וידאו מקורי ותהיה זמינה בדסקטופ, במובייל ובאפליקציות הטלוויזיה של פייסבוק. כבר עכשיו ניתן לצפות בפייסבוק בווידאו באופן רציף (כאשר נכנסים לסרטון יש אפשרות לגלול למטה ולצפות בסרטונים דומים) אך הפלטפורמה החדשה אמורה להציג גם תוכן מקורי בצורת סדרות עם פרקים, בדומה לשירותים כמו נטפליקס והולו.

Facebook Watch

פייסבוק ניהלה משא ומתן עם שותפים פוטנציאליים זמן רב והשירות היה אמור להיות מושק כבר לפני מספר חודשים, בסביבות אפריל; אך כנראה שהרצון למצוא שותפים נוספים גרם לדחיית ההשקה עד עכשיו.

על פי דיווחים, פייסבוק משלמת ליצרני תוכן כמו באזפיד, ATTN ו-Group Nine Media שיצרו תוכניות עבורה, כמו גם Business Insider, נשיונל ג’אוגרפיק, Mashable, וה-NBA. לחברות יהיו זכויות על חלק מהתכנים, אך צריכתם דרך פייסבוק תהיה חינמית. הגולשים יוכלו ליצור רשימת צפייה אליה יתווספו אוטומטית פרקים חדשים מהתוכניות שהם צופים בהן, לתת פידבק לתוכניות באמצעות תגובות ו-Reaction Buttons (ולצפות בפידבק שנותנים גולשים אחרים תוך כדי צפייה בתוכנית) וכן להצטרף לקבוצות שעוסקות בתוכניות.

נכון לעכשיו, הלשונית של Watch תהיה זמינה רק לחלק קטן מהמשתמשים; אך פייסבוק מבטיחה שהיא תיפתח לכולם בשבועות הקרובים. על פי Business Insider, החברה הציבה את 28 באוגוסט כתאריך היעד להשקת השידורים המלאים.

אלו תכנים נוכל לראות ב-Watch?

בפוסט ההשקה של פייסבוק, מופיע הפירוט הבא של סוגי התכנים שיופיעו בפלטפורמה:

  • תוכניות שיוצרות אינטראקציה עם המעריצים והקהילה שמקיפה אותן, בדומה לסרטונים של Nas Daily.
  • שידורים חיים שמתקשרים עם מעריצים באופן ישיר. פייסבוק נותנים כדוגמה את גבי ברנשטיין, סופרת מצליחה, מרצה בתחום המוטיבציה ומאמנת אישית לחיים, אשר תיצור שילוב של פרקים מוקלטים ופרקים בשידור חי בהם תשוחח עם מעריצים ותענה על שאלותיהם בזמן אמת.
  • סדרות עלילתיות או תוכניות שסובבות סביב נושא מסוים. לדוגמה, תוכנית קומית בשם Kitchen Little (הפקה של ערוץ הווידאו הפופולרי Tastemade) בה ילדים יצפו בסרטוני מתכונים ואז יתנו הוראות לשפים מקצועיים כיצד להכין מתכונים אלה, כאשר בכל פרק יופיעו ילד חדש, שף חדש ומתכון חדש.
  • שידורים חיים של אירועים כמו משחקי ספורט שפייסבוק השיגה את הזכויות לשדרם. ה-Major League Baseball, למשל, ישדרו משחק ב-Watch מדי שבוע.

הפלטפורמה תקטלג את התוכניות על פי נושאים, מידת פופולריות והפידבק שהן מקבלות: יופיעו בה קטגוריות כמו “התוכניות הכי מדוברות” (כאלה שהציתו דיון בקרב הצופים), “התוכניות הכי מצחיקות” (כאלה אליהן גולשים הגיבו באמוג’י הצוחק), “תוכניות שהחברים שלכם צופים בהם” (שיאפשרו לכם להתחבר לחברים לצופים גם הם בתוכנית) ועוד.

למה פייסבוק בכלל צריכה טלוויזיה משלה?

הידיעה על המהלך של פייסבוק, שהחלה להופיע בערוצי מדיה רבים ושונים במהלך הלילה האחרון, זכתה בין היתר לכותרות כמו זו:

Ad Age Facebook Watch

וזה לא במקרה. המהלך בהחלט נתפס כמו עוד דרך של פייסבוק להתחרות ביריבה מרה, יוטיוב של גוגל, שהולכת וצוברת פופולריות ככל שיותר ויותר אנשים מגלים העדפה לתכני וידאו על חשבון כל סוגי התוכן האחרים. מתחרה נוספת עליה פייסבוק מנסה לגבור היא סנאפצ’ט (שהקהל הצעיר שלה מעדיף אותה על פייסבוק, שנתפסת בעיניו כמיושנת), שגם לה יש פלטפורמת צפייה בתכני וידאו. פייסבוק מבינה שיצירת תכני וידאו ברמה גבוהה היא חיונית לשימור משתמשיה בכלל, ומשתמשיה הצעירים בפרט.

עוד סיבה למהלך היא האפשרות ליצור אפיק נוסף לגריפת רווחים באמצעות פרסומות. פייסבוק אישרה כי בהמשך, יוצרי התוכן יוכלו להרוויח מפרסומות שיופיעו בתוך תכני הווידאו ושבימים אלה היא מריצה בדיקות שונות שבוחנות את הפסקות הפרסומות האלה, להן היא קוראת Ad Breaks. דיווחים חיצוניים מספקים גם מספרים: שותפיה של פייסבוק ביצירת התכנים צפויים להכניס לכיסם 55 אחוזים מהרווחים שייכנסו מפרסומות שיופיעו בתוך תכני הווידאו – מה שאומר ש-45 האחוזים הנוספים יילכו אל פייסבוק.

עד היום האפשרות לשתול פרסומות בתכני וידאו היתה מוגבלת עבור פייסבוק שכן רוב תכני הווידאו שהופיעו בה (חתולים גולשים על סקטבורד, הילד של השכנה מככב במופע בלט בגן) צולמו או שותפו על ידי הגולשים. אתר Marketing Land טוען ובצדק, שמשתמשים יראו נכונות גבוהה יותר לצפות בפרסומות בתכני וידאו אם הם צופים ביוזמתם בפלטפורמת וידאו ייעודית מאשר אם הם גוללים בפיד ונתקלים בסרטון אקראי; בנוסף, לא כל המשתמשים בפייסבוק חברים של משתמשים שמשתפים תכני וידאו, ולכן פלטפורמה ייעודית תחשוף את כל משתמשי פייסבוק לתכנים כאלה ולפרסומות המוטמעות בהם.

מה דעתכם?

ניתן לשער כי Watch תספק בהמשך עוד הזדמנויות לשיווק ולפרסום, מה שאומר שמשווקים דיגיטליים צריכים להיות עם  יד על הדופק ולעקוב אחר ההתפתחויות.

מה אתם חושבים על המהלך הזה של פייסבוק  – ייכשל או יצליח? ואלו אפשרויות שיווקיות הוא עשוי לספק, לדעתכם? דברו איתנו בתגובות!

שתפו:
נכתב על ידי
היי, אני דפנה. במקור יש לי בכלל תואר שני בביולוגיה, אבל אחרי שפרשתי מהאקדמיה והתנסיתי במגוון תחומים, הבנתי שמה שאני רוצה לעשות זה לכתוב. בשנים האחרונות עסקתי בתרגום, כתיבה ועריכה, והיום אני מנהלת התוכן בקבוצת אנגורה מדיה. אני כותבת על שיווק דיגיטלי, רשתות חברתיות, אסטרטגיות שיווקיות ובעצם – כל מה שקשור לשיווק ולאינטרנט. בקיצור, רוב היום הראש שלי תקוע במסך, אבל אני נהנית מזה!
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
20
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
98
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
78
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
95
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
113
מסחר אלקטרוני
יורם ליכטנשטיין
105079
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100714
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99816
מדיה חברתית
בן אורן
87812
קידום אתרים
דנה רוזן
82476
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.