אפשרויות פרסום חדשות לעסקים מקומיים, מה חדש בטוויטר, ופייסבוק שוב מסתבכת

איתי ברנר
חדשות קידום אתרים

[box type=”note”]אז מה היה לנו בשבוע החולף? בתחילת כל שבוע נביא כאן חדשות דיגיטל עם רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]

גוגל מציעה אפשרויות פרסום חדשות לבעלי חנויות

במהלך כנס SMX Advanced חשפה גוגל מספר אפשרויות פרסום חדשות בגוגל שופינג המיועדות לבעלי חנויות פיזיות ומנהלי מותגים:

האפשרות הראשונה מאפשרת להשוות מחירים של מוצרים ספציפיים מול אלו של מתחרים ולשנות את המחיר בהתאם. בהמשך התכונה הזו תגיע גם ל-Adwords.

השוואת מחירים בגוגל שופינג

עוד אפשרות חדשה היא שימוש בהרחבה שמציגה את המיקום בו ניתן לרכוש מוצר מסוים בתוך רשת חנויות. ההרחבה הזו מיועדת לבאנרים שמופיעים באמצע סרטונים ביו-טיוב. על פי גוגל, המבחנים הפנימיים שלה הראו ששימוש בהרחבה הזו יכול להגדיל את שיעור הלחיצות ביותר מ-15%.

בתחום המובייל ניתן יהיה להציג מודעות למוצרים ספציפיים שלמעשה ייראו כמו עמודי נחיתה בזעיר אנפין, עם לוגו החנות, “תמונת גיבור” וכרטיסיות של המוצרים הקשורים למודעה.

לסיום, גוגל בוחנת כרגע הוספת מוצרים מתוך מלאי המוצרים של החנות ישירות בתוך הפרופיל של החנות בפאנל הנתונים שלהן (גרף הידע).

מסנן חדש לגלישה “קלה” בקונסולת החיפוש

גוגל הוסיפה ל-Search Console מסננים חדשים שמאפשרים לראות לא רק האם המשתמש הגיע מהמובייל, אלא גם האם הוא לחץ על תוצאה עם מידע עשיר, תוצאה רגילה של AMP או מאמר AMP. מסנן נוסף נקרא Web Light. על פי גוגל, Web Light הוא דף שמותאם אוטומטית לחיבורים איטיים על מנת שיעלה מהר יותר.

המסנן החדש נמצא בגרסת הבטא של Search Console:

Web Light on Search Console

מעכשיו ניתן להוסיף אירועים ומבצעים לפוסטים עסקיים של גוגל

בנוסף לגוגל שופינג, החברה עדכנה גם את הכלי שלה לבעלי עסקים מקומיים (Google My Business) ומעכשיו אפשר להוסיף אירועים והצעות מכירה לתוך הפוסטים עצמם, זאת בנוסף למספר עיצובים מחודשים שמציגים את הפוסטים בצורה ויזואלית יותר (צצו כבר בתחילת החודש וכנראה מעידים על כך שגוגל בודקת אפשרויות שונות).

פוסטים בגלריה

כמו בפוסטים של “מה חדש”, אירועים יכולים לכלול תמונה או וידאו, קריאה לפעולה ומידע נוסף. לפוסטים של מכירה אפשר להוסיף גם קופונים ורשימה של מגבלות ותנאים.

נוספה אופציה חדשה נוספת של מוצר או סדרת מוצרים. בפוסט שכזה ניתן להוסיף טווח מחירים וכפתור מותאם אישית.

טוויטר מבצעת מספר שינויים בממשק שלה לטובת המשתמשים

טוויטר הודיעה על מספר שינויים שהגיעו כתוצאה מפידבק של המשתמשים, או כך לפחות היא טוענת. השינויים קטנים למדי, אך הם יוכלו לעזור למשתמשים למצוא את המידע שהם מחפשים ולהתעדכן בזמן אמת באופן מהיר יותר.

אלו הם השינויים המרכזיים:

1.אפשרות הסיור במובייל שונתה כך שהיא תמוין על פי תחומי עניין ולא על פי סוג המדיה. גם ההתראות יותאמו לתחומי העניין של המשתמש.

2.החיפוש יכלול לשוניות שונות כמו חדשות או וידאו באופן דומה לחיפוש הוירטיקלי של גוגל.

3.האפשרות לראות את “מה שקורה עכשיו” תתרחב גם לחדשות מתפרצות ומותאמות אישית, ולא רק לאירועי ספורט.

4.הרחבה של האפשרות להוסיף “רגעים”, אוספים של ציוצים. המראה החדש של הציוצים יאפשר לנווט בתוכם באופן אנכי כמו בין ציוצים רגילים.

5.לעיתים יופיעו מספר צירי זמן שונים. לדוגמה, אחד שסובב סביב אירוע מסוים ואחר שכולל ציוצים שהמשתמש אולי פספס.

השינויים האלה יהיו זמינים בשבועות הקרובים לתושבי ארה”ב דרך האפליקציות למכשירים של אפל ואנדרואיד.

מעכשיו תוכלו לדרג מפרסמים בפייסבוק

אופציה חדשה בפייסבוק נותנת למשתמשים אפשרות לדרג מפרסמים שמהם קנו מוצרים ולדעתם הייתה אי התאמה בין מה שהם חוו ובין מה שהוצג במודעה. לדוגמה, מוצרים שלא דמו לאלה שפורסמו או משלוחים שהגיעו באיחור למרות הבטחה למשלוח מהיר.

למרות ההצהרה של פייסבוק, נראה שכרגע אין תהליך אימות שנועד לזהות שהגולש באמת רכש מוצר מן המפרסם, כשהשאלות מתייחסות לחוויית השימוש עם המפרסם באופן כללי.

על פי פייסבוק, היא תשלח התראות לעסקים שקיבלו פידבק שלילי במטרה שישפרו את המודעות שלהם, ובמקרים מסוימים אף תתחיל לדלל את תצוגת המודעות. אם המצב יימשך, ייתכן שחלק מהמפרסמים לא יוכלו להמשיך לפרסם כלל.

פייסבוק מגלה טפח ומכסה טפחיים

הניו-יורק טיימס חשף בתחילת החודש פרשה נוספת שעשויה להביך את פייסבוק. על פי הטיימס, כבר ב-2007, לפני שאפליקציות חכמות הפכו לנפוצות, פייסבוק נתנה ליצרני מכשירים כמו אפל, סמסונג ואמאזון גישה לנתונים אודות המשתמשים שלה על מנת שהיצרנים יוכלו להוסיף אפשרויות חברתיות למכשירים השונים. למרות שפייסבוק נתנה למשתמשים אפשרות לחסום את הגישה של היצרנים למידע עליהם ועל החברים שלהם, נראה שבפועל היא המשיכה לספק אותו ליצרנים עד לחודש אפריל השנה (לאחר התפוצצות פרשת אנליטיקה).

בדיעבד הסתבר שפרקטיקה דומה של שיתוף מידע התקיימה גם עם יצרניות סיניות בולטות כגון Huawei ו-Lenovo.

על פי בכירים בפייסבוק, שמגנים על החברה, השיתוף הזה שונה מזה שנעשה עם מפתחי אפליקציות וזעזע את הרשת החברתית מכיוון שהוא נתון לרגולציה של רשות המסחר הפדרלית בארה”ב (ה-F.T.C) ופייסבוק בטוחה שלא נעשה שימוש לא תקין במידע הזה. מבחינת פייסבוק, יצרני החומרה נתפסים כחלק אינטגרלי ממי שתורם לחוויית השימוש בפייסבוק ולא כמפתחי צד שלישי במשמעות הקלאסית שלו.

למרות זאת, הטיימס מציין שההצהרה הזו לא מתיישבת עם מה שהוא מצא בנוגע לשיתוף של מידע אישי כמו מערכות יחסים, אמונה דתית, נטייה פוליטית והשתתפות באירועים. מספר מהנדסי תוכנה ואבטחה שעבדו בעבר בפייסבוק הופתעו גם הם לגלות שפייסבוק למעשה עקפה את ההגדרות האישיות של המשתמשים שנועדו לחסום את השיתוף הזה.

בעוד חלק מהיצרניות כמו פייסבוק ואמאזון סירבו להגיב להאשמות האלו, BlackBerry הודיעה כי היא לא אספה או כרתה נתונים מהמידע אודות המשתמשים שלה על מנת להפיק ממנו רווח כספי, אך בדיקה טכנית של הטיימס הראתה שהמכשירים הישנים של החברה שלחו כמויות עצומות של מידע לאפליקציית ה-Hub שלה.

אפל הודיעה שבעבר היא אמנם נתנה למשתמשים אפשרות לשתף תמונות ישירות מתוך הטלפון, אבל היא ביטלה את האפשרות הזו. מיקרוסופט גם כן השיבה והצהירה שהמידע מעולם לא נשמר בשרתים שלה, אלא אך ורק בזיכרון הפנימי של המכשיר.

מסמך משפטי של 450 עמודים

כזכור, כאשר מארק צוקרברג העיד בפני הקונגרס האמריקאי בנוגע לזליגת המידע מפייסבוק, הוא לא ענה כלל או ענה באופן לקוני על חלק מן השאלות ואמר שהוא יתייעץ עם עורכי הדין של החברה. חודשים מאז האירוע, מסתבר שעורכי הדין כתבו מסמך משפטי חדש באורך של 450 דפים. המסמך כולל לא מעט ממבו ג’מבו משפטי, אבל לאתר גיזמודו היו בכל זאת כמה תובנות מעניינות:

  1. למרות שבהתחלה פייסבוק הצהירה שהיא בודקת רק שלוש קטגוריות מרכזיות של מידע בנוגע לכל משתמש, כעת היא מודה שמספר הקטגוריות משתנה באופן פרטני לגבי כל משתמש.
  2. טד קרוז היה אחד הסנאטורים היותר פעילים ושאל את פייסבוק לא פחות מ-114 שאלות להן ביקש לראות תשובות נפרדות. למרות זאת, המסמך של פייסבוק מצליב הרבה שאלות עם הפניות מתשובה אחת לתשובה שנייה.
  3. פייסבוק אמנם הצהירה שהיא נתנה יחס שווה לשני המחנות הפוליטיים, אבל על פי מנהל המדיה של טראמפ, הוא קיבל עזרה פרטנית מהחברה בנוגע לפרסם בפלטפורמה שאותה המחנה של קלינטון דחה.
  4. פייסבוק לא השיבה לשאלה מי בחברה החליט שאין צורך ליידע את המשתמשים על זליגת המידע או מתי צוקרברג בעצמו למד על כך.
  5. פייסבוק התחמקה מחלק מן השאלות הטכניות יותר כמו למשל איסוף מידע על משתמשים מחוץ לפלטפורמה בטענה שמדובר בסטנדרטים הנהוגים בתעשייה כמו וויג’טים לאיסוף מידע (הכוונה כנראה לפיקסל של פייסבוק) או שימוש בעוגיות. בגיזמודו טוענים שהטענה הבסיסית אולי נכונה, אבל פייסבוק היא בסופו של דבר זו שאיבדה שליטה על המידע הזה.
תגיות רלוונטיות: חדשות SEOחדשות גוגל
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
65
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
90
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
32
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
78
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
61
פרסום באינטרנט
יורם ליכטנשטיין
105004
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
99402
מדיה חברתית
בן אורן
87762
קידום אתרים
דנה רוזן
82458
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.