סדרות טיקטוק: הפיתרון שיעזור ליוצרי תוכן להרוויח כסף מטיקטוק

עומר לייבנזון
טיקטוק מציגה מנגנון מונטיזציה חדש, שיעזור ליוצרים להרוויח כסף - ולא, לא מדובר בפרסומות אלא מ"מנוי בתשלום" שירכשו צרכני התוכן. אז כמה תוכלו להרוויח והאם זה מודל שיכול לעבוד?
סדרות טיקטוק
מקור: Tiktok Newsroom

בתחילת מרץ 2023, טיקטוק הציגה את הפיצ’ר “סדרות טיקטוק” (Tiktok Series), שמשמעותו סדרות המאפשרות ליוצרי תוכן אשר עומדים בתנאי הזכאות המעודכנים וגם בהנחיות הקהילה להרוויח כסף מהאפליקציה.

איך זה עובד? על כל סדרה להכיל עד 80 סרטונים, כל אחד באורך של עד 20 דקות, כאשר הצפייה בהם מותנית בתשלום. התשלום כאן מועבר ליוצר התוכן – וכך, יוצרי תוכן שעומדים בתנאים, מקבלים אפשרות נוספת להרוויח כסף דרך האפליקציה. זאת, בשונה מהדרכים הקיימות כיום בטיקטוק, כדוגמת מונטיזציה הנשענת על שימוש בפרסומות. כאן, מדובר בתוכן איכותי, או אם תרצו – תוכן “פרימיום” שמיועד לחברי קהילה בלעדיים. תוכן כזה יכול לעלות, על פי חוקי האפליקציה, בין 1$ ל-190$ עבור מנוי לכל יוצר.

לפרטים נוספים צפו בסרטון הבא:

השינוי שקרה היום

כשהמנגנון הזה הושק, במרץ השנה – הוא היה זמין רק עבור יוצרים נבחרים. היום, טיקטוק הגדירה פרמטרים יותר ברורים וכללים ספציפיים לגבי מי יכול להשיק סדרות כאלה. כל יוצר מעל גיל 18, שיש לו מעל 10K עוקבים ועומד בעוד מספר פרמטרים נוספים, יכול לקחת חלק בתוכנית (כמובן, רק במדינות שבהן התכונה זמינה).
מטיקטוק נמסר:

“החל מה-6 ביוני 2023, יוצרים באזורים נבחרים בני 18 ומעלה, בעלי חשבון בן 30 יום לפחות עם לפחות 10K עוקבים, פרסמו יותר משלושה סרטונים ציבוריים ב-30 הימים האחרונים, ויש להם לפחות 1K צפיות אותנטיות בסרטונים ב-30 הימים האחרונים, זכאים להצטרף לסדרה. יוצרים עם פחות מ-10K עוקבים אך עומדים בדרישות לעיל יכולים להגיש בקשה על ידי מתן קישור לתוכן פרימיום שהם מכרו בעבר בפלטפורמות אחרות דרך מרכז היוצרים באפליקציית TikTok”.

אגב, היא לא היחידה

נראה כי הרשתות החברתיות שמסביבנו כל הזמן חושבות על דרכים חדשות למונטיזציה, עבור יוצרי התוכן. כך למשל, נוספו לא מזמן תכונות חדשות ל”רילס” במטרה לעודד את יוצרי התוכן לפרסם יותר, ולהרוויח כסף על ביצועי הסרטון שלהם, במקום על ביצועי המודעה – כפי שהיה בעבר.

כדאי להבין שרוב האנשים באפליקציות הללו הינם צרכני תוכן, ולא יוצרי תוכן. אם אפליקציה מסוימת כבר לא מעניינת כמו שהייתה, צרכני התוכן יכולים מאוד בקלות, פשוט לא להיכנס לאפליקציה יותר. לכן, ניתן להבין שמי שמשרטט את הקווים המנחים באפליקציות הם יוצרי התוכן.

בדיוק כמו בארגון – אם העובדים לא מרוצים, כולם מרגישים את זה, גם הלקוחות. לכן, די ברור למה טיקטוק ורשתות חברתיות נוספות משקיעות ביוצרי התוכן שלהם – הרי שהתוכן באפליקציה הוא מה ששומר אותן בחיים. במקביל, יש שיגידו שמודל המונטיזציה הזה הוא בעל חסרונות מובהקים, ויזהירו מפני הסכנות הברורות לשביעות רצון המשתמשים.

לקריאת הידיעה ממרץ בבלוג של טיקטוק

תגיות רלוונטיות: טיקטוק
שתפו:
נכתב על ידי
כותב תוכן וקופירייטר בעל רוח יזמית צעירה. הדבר שאני הכי אוהב הוא לנגן וליצור מוזיקה, ובכלל – כשנותנים לי משימה שדורשת יצירתיות אני תמיד “נדלק”. אנשים יצירתיים עושים לי את זה. אחרי שהקמתי את אחת מקהילות ההתפתחות האישית הגדולות בישראל, החלטתי להסב את עיסוקי העיקרי לדבר השני שאני מאוד אוהב: כתיבה שיווקית. עד היום הספקתי לצבור ולהתפתח במשך כ-5 שנים בעולמות כתיבת התוכן והאסטרטגיה השיווקית.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
60
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
34
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
116
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
88
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
106
מדיה חברתית
יורם ליכטנשטיין
105114
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100786
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99944
מדיה חברתית
בן אורן
87835
קידום אתרים
דנה רוזן
82485
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.