69 דברים (לא גסים) שלמדתי על שיווק באינטרנט בכנס ה- SES בניו-יורק

פבל ישראלסקי

לפני כשבועיים חזרתי מכנס ה-SES הראשון שלי בניו יורק ואני שמח לספק לכם כאן הצצה למספר דברים מעניינים שלמדתי בכנס. למי שלא יכל להגיע לא נורא, ריכזתי כאן עבורכם את כל המידע העסיסי והטרנדים האחרונים בתחום. מכיוון שהחלטתי להרחיב את מטריית התוכן בבלוג, הרשימה הבאה כוללת מגוון טיפים, כלים וטכניקות בנושא שיווק באינטרנט ולא רק מעולם ה-SEO.

ראשית כל, רציתי להתנצל שזה לקח שבועיים אבל היה חשוב לי לא לפספס שום פרט ולכן לקח קצת זמן לערוך את הכל עבורכם. חשוב לי לשתף אתכם כדי לקבל פידבק, אז אם חלק מהדברים שאציג כאן עובדים לכם מעולה או שאתם מכירים אלטרנטיבות – אתם מוזמנים לשתף. בסופו של דבר, הפידבק הזה שווה זהב כי רק ככה נוכל ללמוד ולהעשיר את הידע המקצועי שלנו. למי מכם שביקש ממני לשאול בכנס שאלות ספציפיות, השתדלתי לענות על כולן בתגובות בפוסט שפרסמתי לפני הכנס.

אגב, אם אתם רוצים להתעמק בנושאים שאציין כאן, אני ממליץ לקרוא את הסיכומים המלאים של כל ההרצאות מהכנס שפורסמו ב-SearchEngineWatch:

טוויטר

1. את הכנס פתח דאנקן וואטס, מדען מחקר ראשי ביאהו, עם הרצאה מרתקת על מדיה חברתית. החלק המעניין ביותר בהרצאה היה חשיפת מחקר גדול על טוויטר שעשה במסגרת עבודתו ביאהו. המחקר סופר מרתק ואני ממליץ לרפרף במסמך ה-PDF המלא שמופיע בקישור. בתחילת ההרצאה ציטט דאנקן משפט של הארולד לאסוול משנת 1940, אשר הפך ליסוד של מדע המדיה החברתית:

The key to understanding what’s going on in communications science is ‘who talks to whom about what, through which channel and to what effect?

2. המסקנה העיקרית מהמחקר הייתה שלא ניתן לחזות האם טוויט מסוים יהפוך לויראלי על סמך סטטיסטיקה או נסיון העבר.

3. למרות שמקובל לחשוב ככה, לא משתלם מבחינת ROI לשלם לסלבס כדי שיצייצו בטוויטר על ברנד מסוים או כל ציוץ מסחרי שמטרתו לשווק עסק או מוצר. זו הייתה עוד אחת מהתובנות של המחקר מהסעיף הקודם.

4. סטטיסטית, כ-50% מהאנשים יעקבו אחריך בחזרה אם תעקוב אחריהם.

פייסבוק

5. ה- PPC בפייסבוק משמעותית שונה וקשה יותר מה-PPC בחיפוש, משום שהגולשים שמקליקים על הפרסומות בפייסבוק:

  • לא מבצעים חיפוש אלא צורכים תוכן.
  • אין להם כוונת רכישה.
  • ייתכן שלא ירצו לנטוש את החוייה בפייסבוק.

6. פייסבוק מדווחים שיש כ-30 ביליון שיתופים לעמודי תוכן ביום באמצעות לחיצה על “לייק”. מבחינת פייסבוק, כשאתה עושה לייק אתה הופך לאוהד של אובייקט. כל עמוד תוכן ברשת שיש בו כפתור לייק הופך אוטומטית לעמוד מעריצים.

עדכון הפנדה של גוגל

7. בעקבות עדכון פנדה האחרון, גוגל הוסיפו אלגוריתם דקדוק (Grammar) ואיות (Spelling) שמשפיע על הדירוג. יש חשיבות באיזה אלמנט בדיוק מופיעות השגיאות וככל שהוא קריטי יותר בחשיבות שלו, כך לשגיאות יש משקל רב יותר. לדוגמא: הרבה יותר חמור אם יש שגיאות איות\דקדוק בטייטל מאשר בטקסט.

8. אם האתר שלכם נפגע מעדכון הפנדה, סביר להניח שייקח לו לכל הפחות חודש להתאושש (בהנחה שהבעיות תוקנו).

9. מלבד תוכן משוכפל\דל, מסתבר שישנו עוד גורם שהפיל אתרים בעדכון הפנדה: קישורים פנימיים לא טבעיים (לדוגמא: מספר שווה של קישורים לכל העמודים). גוגל רוצה לדעת מהם ה- money pages, לכן חייבת להיות היררכייה ברורה של קישוריות פנימית שתבליט אותם.

10. גלגלי קישורים נחשבים ל- Link Farms באלגוריתם החדש.

SEO בגוגל

11. בקרוב גוגל ייאנדקסו טקסטים מתוך סרטוני וידאו ביוטיוב באמצעות טכנולוגיית זיהוי קול שהם פיתחו. ולמה זה מדהים? כי אם גוגל ידע מה הטקסט שמופיע בסרטון, זו תהיה דרך נוספת להעשיר את התוכן בדפי האתר שלו במילות מפתח רלוונטיות (באמצעות אמבד לסרטון) ובכך לשפר את הדירוג שלו. כבר היום יש אפשרות להוסיף ביוטיוב משהו מעניין שנקרא interactive transcript. במסגרת האפשרות הזו יוצרים לסרטון קובץ transcript בפורמט מוגדר מראש וגוגל יודע לתזמן את הטקסט שנאמר בסרטון כך שיוצג למשתמשים.

Interactive Transcript ביוטיוב

12. טיפאני אוברוי מגוגל אימתה את הסוגיה המפורסמת של שכפול תוכן בין דומיינים מקומיים (cross-country duplicate content), שמטרגטים שווקים שונים באותה שפה. לטענתה זה בסדר כל עוד: מגדירים כל דומיין למדינה אחרת בוובמסטר טולס ובונים קישורים לאותו דומיין מאותה מדינה. לדוגמא: אם האתר שלכם פונה לשוק הקנדי, אמריקאי ואנגלי, זה בסדר ליצור את שלושת הדומיינים הבאים ושיהיה בהם תוכן זהה (בתנאי שכל אחד הוגדר בנפרד לשוק אחר דרך הוובמסטר טולס):

  • mybrand.ca
  • mybrand.com
  • mybrand.co.uk

13. תג קנוניקל מעביר Link Juice באותה המידה בדיוק כמו הפניה 301. כלומר אם מפנים קישורים לעמוד Y והקנוניקל שלו מכיל עמוד X, הכוח של הקישורים יעבור ל-X.

14. דומיין שנענש בגלל סיבה כלשהי ע”י גוגל, לא יוכל להעביר את ה- Link Juice שאגור בו לדומיין אחר באמצעות הפנייה 301.

15. בקרוב מאד כנראה שאפשר יהיה לטרגט תיקייה מסוימת באתר למדינה מסוימת (באמצעות הווב מסטר טולס). כיום ניתן לעשות זאת רק לסאב דומיינים או דומיינים.

16. מנוע החיפוש הפופולארי ביותר בסין הוא Baidu (נתח שוק חיפוש של 85%). להלן 4 כללי “אל תעשה” חשובים שמשפיעים על הדירוגים ב-Baidu:

  • לא לשלב בתוכן JS או פלאש.
  • לא להשתמש ב- AJAX בניווט.
  • לא להשתמש ב-iFrames בכלל.
  • לא לאחסן מחוץ לסין (אפשר אבל הוא ייסרק וייאונדקס פחות טוב).

17. אריק אנג’, הנשיא של StoneTemple, טוען ש- Synonym Substitution כבר לא עובד יותר. מדובר בטכניקה של שכפול טקסט למספר גרסאות ייחודיות, ע”י החלפה של מילים במילים נרדפות בכדי שהתוכן לא ייחשב משוכפל בעיני גוגל.

18. מרבית השאילתות בגוגל מתחלקות ל-2 קבוצות עיקריות: מחקר (Research) ורכישה (Shopping) כאשר לכל קבוצה יש סוגי תוצאות חיפוש שונים. מסתבר שכ-80% מכל ביטויי החיפוש מכילים ביטויי מחקר כגון: guides, tips, information וכו’ (ולא ביטויי רכישה כמו buy, purchase וכו’). לפיכך ברוס קליי טוען ששילוב ביטויי מחקר בתוכן של דפי האתר יגדילו את הטראפיק האורגני של הדומיין (גם עבור קבוצת האנשים שרוצים לרכוש, כי לפני רכישות הם עושים חיפושי מחקר). מעבר לכך, הוא ממליץ לשלב את האלמנטים הבאים אם רוצים לטרגט קהל מסוים יותר:

רכישות מחקר
טקסטים ופסקאות קצרות טקסטים ופסקאות ארוכות
יותר תמונות אבל קטנות פחות תמונות אבל גדולות
רשימות (lists) תוכן מגוון (מצגות, סרטונים וכו’)

19. עכביש (spider) וזחלן (crawler) הם 2 דברים שונים ולכל אחד מהם יש משמעות אחרת בתפקוד האינדקס של גוגל. העכביש יוצר שכפול לדף חדש באינדקס, כאשר הדף נכנס לשם ללא מילות תוספת (ו, או, ב…) וזאת לאחר שהתוכן עובר דרך פילטר ספאם. לאחר מכן הקישורים שהיו במסמך שאונדקס נכנסים למחסנית ודרכם הזחלן עובר לדפים חדשים וכך התהליך חוזר חלילה. אני אישית הייתי בטוח שהזחילה מתבצעת עוד לפני שהמסמך הוכנס לאינדקס.

20. העכביש לא יעדכן דף מסוים באינדקס אם התוכן בו השתנה בפחות מכ-20%. המשמעות היא – אם חשבתם להוסיף אלמנט של “מאמרים אחרונים” בתפריט הצדדי בכל עמודי האתר, במטרה לגרום לגוגל לחשוב שהתוכן כל הזמן מתעדכן בכל הדפים – זה לא יגדיל את קצב האינדוקס.

21. מהנדס בגוגל ממליץ לא לשלב מספר מפות אתר XML בקובץ אחד.

22. מהנדס מגוגל אמר שלפני מספר שנים הסיגנל שהכי השפיע על הדירוגים היה האנקור טקסט של הקישורים, בעוד שהיום זה סרגל הכלים של גוגל. במילים אחרות, התנהגות גולשים היא הפרמטר שהכי משפיע באלגוריתם של גוגל בשנת 2011. לא קישורים, לא הדומיין, אלא אך ורק ריאקציה לתוכן. כמובן שהכוונה כאן היא לא רק לסרגל הכלים, אלא לכל אמצעי של גוגל שאוסף נתוני פעילות גולשים כגון: אנליטיקס, כרום ועוד. איזה פרמטרים לדעתכם כוללים התנהגות גולשים?

23. ובהקשר הזה נאמר משהו מעניין. אחד המרצים טען של-PR האמיתי (זה שנע בסקלה לוגריתמית ומוסתר מעיני כל) יש משמעות באלגוריתם אך לזה שמופיע בסרגל הכלים של גוגל אין משמעות כלל. הוא הוכיח את זה באמצעות נוסחאות מתמטיות ופטנטים שונים של גוגל. בפועל המספר האמיתי שמייצג את ה-PR מתקיים באינסוף סקלות, בהתאם למספר מילות מפתח ובסיסי חזקה שונים (כלומר ה-PR 3 שיש לי הוא לא בהכרח ה-PR 3 שיש לך). הוא אמר שה-PR בסרגל הכלים משקף את המצב שלך לעומת Ebay.com למשל או Amazon.com – זה אתה בהשוואה לכולם ולא בייחס למתחרים שלך ולכן אין לו שום משמעות. הסיבה היחידה שגוגל ייצרו את המדד הזה היא כדי לגרום לכמה שיותר אנשים להתקין את סרגל הכלים שלהם בכדי שאפשר יהיה לעקוב אחרי הרגלי הגלישה.

24. ברוס קליי הציע לגוגל תג חדש ולטענתו ייתכן שיחליטו לאמץ אותו – Nofollow עבור קישורים נכנסים שמגדירים אותו אצלנו באתר. איך לא חשבו על זה קודם? 🙂 ככה אפשר למנוע השפעה שלילית של קישורים נכנסים שלא אנחנו בנינו.

25. גוגל בוודאות מאנדקס טקסט בתמונות. באחד הפנלים הוצג ניסוי מעניין שבו סרקו קטע מעיתון לקובץ JPG והוסיפו אותו לגוגל. אחרי שהתאנדקס אפשר היה למצוא אותו אם היו מחפשים קטעי טקסט שהופיעו בעיתון.

26. המלצה לא רשמית של גוגל: לשים בתג ה- Meta Keywords שגיאות כתיב נפוצות שקשורות למותג או לביטויים המרכזיים שלכם. אומנם ידוע שגוגל כבר לא מייחסים לזה חשיבות בתהליך הדירוג, אך מכיוון שהתג הזה מצוי בגרסת המטמון גוגל יכול להיעזר בו.

27. למרות שמומלץ להשתמש בכותרת H1 רק פעם אחת בדף, במקרה של עמוד הבית אפשר להשתמש יותר מפעם אחת (לא אומר שזה רצוי אבל זה בסדר).

28. במפת אתר לא מומלץ להשתמש בכתובות רלטיביות.

29. גרעין אלגוריתם הרלוונטיות של גוגל מבוסס על עקרונות של מסמכי מחקר מעולם האופליין. אתר לא יכול להיחשב בתור אתר מוסמך/מומחה אם הוא לא מקשר החוצה לאתרים מוסמכים/מומחים אחרים. ממש כמו בתזה בה חייבים לספק סימוכין. בעבר כתבתי על החשיבות של הוצאת קישורים מהאתר, אך כעת קיבלתי לתופעה הזו אישרור ממישהו שעובד בגוגל.

30. שיטת ענישה חדשה ויצירתית מבית גוגל: אם הם חושדים מאד שאתר מסוים מוכר קישורים, הם יציגו עבור האתר הזה PR מסוים בסרגל הכלים, כאשר בפועל הוא לא יעביר PR כלל לאתרים אליהם מקשר. ככה מי שקונה קישורים בעצם נדפק כי הוא ימשיך להוציא כסף בלי תמורה – מתוחכם 🙂

31. זו הייתה סוג של שמועה עם חילוקי דעות, עכשיו זה סופי: אם משתמשים בדומיין עם פרטי בעלים חסויים לצורך יצירת אתרי תמיכה, גוגל יכול לדעת מי רשם את הדומיין.

32. למרות השמועות, גוגל לא מאנדקס תוכן מתוך אייפריימים (כמו במקרה של מודעות אדסנס).

כללי על מנועי חיפוש

33. אומרים שהאיחוד של יאהו עם בינג בתחום ה-Search הוא זמני וכרגע יאהו עובדים על מוצר חיפוש משלהם. מטרת המהלך של יאהו הייתה לחסוך את משאבי תחוזקת האינדקס זמנית ובתמורה לאפשר לבינג להנות מנתח החיפוש. אני אישית חושב שזה לא נכון, אבל אם זה כן, לדעתי בינג קצת מפסידים מהסיפור כי לא כל מי שמחפש ביאהו בוודאות יודע באותו רגע שזה האלגוריתם של בינג ולכן המיתוג לא יישמר כשליאהו יהיה מוצר חיפוש משלהם.

SEO בבינג

34. לבינג יש שירות מתחרה לשירות התרגום של גוגל אשר נקרא Microsofttranslator. לא ניסיתי להשתמש בשירות הזה, אך אומרים שיש לו מספר פיצ’רים שאין בשירות של גוגל, לדוגמא: אם מותקן באתר שלי פלאגין תרגום וגולש תרגם עמוד מסוים לשפה מסוימת, הוא תמיד יראה את אותו העמוד בשפה אליה תרגם בכל פעם שיגיע אליו (זה זוכר את התרגום פר יוזר, פר עמוד).

35. הפרמרטר שהכי משפיע על סריקת האתר מבחינת בינג הוא – מפת אתר שעומדת בתקן. אז מהו התקן אתם שואלים? ארכיטקט התוכנה הראשי של בינג עונה: “חייב להיות לא יותר מ- 1% של URLים בעייתיים”. כלומר אם למשל יש לי באתר 100 דפים ואחד מהם בעייתי, זה בסדר. אבל אם יותר מ-1, הם פשוט מפסיקים לבטוח באתר ומפחיתים את תדירות הסריקה שלו. מבחינתם אין הצדקה להציג אתר כזה לגולשים כי אין בו ערך. ההגדרה שלהם לדף בעייתי זה כל דף שלא מחזיר קוד 200OK (כלומר: 301, 302 ו-404). לכן ההמלצה הראשית שלהם היא להשקיע בבניית מפת אתר איכותית.

36. מבחינת בינג תוכן איכותי הוא “תוכן סופי”. כלומר כזה שאחרי שצורכים אותו, לא נדרשים להמשיך לחפש עוד (בגלל זה, להבדיל מגוגל, הם ממצבים את עצמם בתור מנוע חיפוש המסייע בקבלת החלטות). לא הרחיבו הרבה לגבי כל סוגי התכנים, אבל במקרה של תוכן טקסטואלי נאמר שהוא צריך להכיל יותר מ-300 מילים וליצור העמקה סמנטית לנושא המרכזי. לדוגמא אם כתבתי מאמר על אופניים, כדי שהמאמר יסייע למשתמש לקבל החלטה כלשהי, המאמר חייב להתייחס להרבה היבטים שקשורים לאופניים כגון: שיעורי רכיבה באופניים, ההיסטוריה של האופניים, מבנה מכני של אופניים, סוגי ספורט עם אופניים או כל דבר אחר שיעמיק את הנושא.

37. בבינג כמו בגוגל יש אפשרות כזו שנקראת URL Submission. אנחנו יודעים שבמקרה של גוגל, אין לאפשרות הזו הרבה חשיבות משום שגוגל מעדיף לגלות אתרים באמצעות קישורים חיצוניים. אך להבדיל מגוגל, המהנדסים של בינג דווקא ממליצים להשתמש בכלי הזה כדי לאנדקס עמודים שלוקח להם הרבה זמן להתאנדקס. דרך נוספת להשתמש בכלי הזה, היא לבדוק האם דף מסוים עונה על כללי האיכות של בינג. תוסיפו את כתובתו ואם הוא מתאנדקס מהר, סימן שהוא עונה על הכללים. מותר לבדוק איתו עד 10 עמודים ביום.

פרסום ממומן

38. באביב הקרוב מפרסמים ב- adCenter יוכלו למנף מדד חדש שנקרא, כמה מפתיע, Quality Score. באמצעות המדד ניתן יהיה לעשות אופטימיזציה לקמפיינים ממומנים בחיפוש ממומן ביאהו ובינג. הסבר נוסף על המדד החדש אפשר לקרוא ב- adCenter Blog.

39. למי שעושה פרסום מקומי במנועי חיפוש ומעוניין לשלב מספר טלפון במודעות הממומנות, כדאי לדעת שגוגל מציעים מספר טלפון חינם הכולל שירות מעקב וניטור לשיחות (במסגרת שירות ה- Google Voice שלהם). השירות מוצע למפרסמים מסוימים אז כדאי לבדוק את האפשרות. את מספר הטלפון אפשר גם להטמיע באתר או בעמוד נחיתה.

פרסום וחיפוש במובייל

40. רוב החיפושים בסלולאר מתבצעים בשעות הערב.

41. החיפושים מתבצעים בדרך כלל בזמן הפרסומות בטלויזיה, לכן דרך טובה למנף את זה היא להשקיע בקמפיין ממומן שירוץ בזמן שידור תוכניות פופולאריות כמו האוסקר, סופרבול וכו’. ככה גם מרוויחים חשיפה גבוהה וגם אפשר להתאים את הפרסומת לתוכנית בה צופים ובכך להגדיל את יחס ההמרה.

ווב אנליטיקס

42. כדי לשפר את חווית המשתמש חפש עמודי שגיאה 404 באמצעות גוגל אנליטיקס, לא רק וובמסטר טולס. וובמסטר טולס מציג את עמודי השגיאה שרק גוגל מצא ולא הגולשים.

43. ממחקר מקיף שעשתה חברת SAP, נובע כי לטראפיק ממדיה חברתית היה יחס המרה גבוה יותר לליד פי 2.5.

44. שימוש בוידאו בעמודי מוצרים יכול להגדיל את ייחס ההמרה בכ-9% בממוצע (הנתון הזה מבוסס על ניסויים שעשו על למעלה מ-150 דפי מוצרים באתרים אמריקאיים).

45. הדגשת Tax Free (אם בכלל אפשרי) בעמודי נחיתה מגדילה בממוצע את יחס ההמרה בכ-12%.

46. לא בטוח אם זה נכון: ברוס קליי טוען שיש באג בגוגל אנליטיקס בגלל Google Instant. לטענתו אם תקלידו אות מסוימת ואז ב- Drop down תרדו עם החץ לביטוי מסוים, תקישו אנטר ותכנסו לאתר כלשהו, ה- Referrer ייחשב בתור האות הראשונה שהוקלדה ולא הביטוי שנבחר. הוא אמר שפשוט ללקוח שלו (Ebay) יש הרבה מאד טראפיק מהאות E למרות שלא מדורג בה וכך הסיק זאת. שאלתי כמה אנשים וזה לא נראה להם נכון – מה דעתכם?

שיווק באינטרנט באופן כללי

47. כשמדובר במכירות באינטרנט, קל יותר להמיר גולשים בתוצאות הממומנות מאשר באורגניות בכל מנועי החיפוש. כאשר גולש מחפש באזור האורגני הוא מחפש אתר סמכותי יותר שאפשר לסמוך עליו ברכישה, בעוד שאם מחפשים בחלק הממומן הגולש כבר בתוך ה-Funnel ויש לו מוכנות לשלם.

48. מספר חברות מחקר טוענות שכיום יש טרנד חיפוש חדש – אם הגולש לא מוצא את מה שחיפש בעמוד התוצאות הראשון, הוא יקליד שאילתה חדשה במקום לעבור לדפי התוצאות הבאים. זו גם הסיבה שגוגל משלבים רק בעמוד התוצאות הראשון את התוצאות המגוונות (rich snippet): תמונות, סרטונים, מפות וכו’. המגמה לטענתם רק גדלה וכך רק עמוד התוצאות הראשון יישאר רלוונטי.

49. טקטיקת השיווק האפקטיבית ביותר באתרי מסחר אלקטרוני בעלי אחוז נטישה גבוה מעגלת הקניות היא – Behavioral retargeting (או בשמה האחר Behavioral Remarketing). בעבר גוגל הציעו קורס רימרקטינג במסגרת מוצר האדוורדס שלהם.

כלים ואפליקציות מגניבות שגיליתי

כחלק מהעבודה היומיומית שלי אני משתמש בהרבה כלים ואפליקציות שחוסכות לי הרבה עבודה. לפניכם מספר כלים חדשים שנחשפתי אליהם בכנס מחולקים לתחומים שונים.

טוויטר:

50. Twitturly – ניטור ומעקב אחרי פופולאריות של כתובות דפים מסוימות שמוזכרות בטוויטר. הכלי מאפשר לדעת עד כמה עמוד מסוים פופולארי בטוויטר, בהתאם למספר הקישורים שנוצרו.

51. Klout – חישוב ההשפעה שיש לך בטוויטר על סמך 35 פרמטרים שונים. הכלי גם מציג את האנשים שמשפיעים עליך והמושפעים ממך ובנוסף מסווג אותך בהתאם להרגלי שימוש. יש להם גם מדד שמשקף את רמת ההשפעה אשר נקרא Klout Score והוא נע בין 1 ל-100.

52. Rowfeeder – אפשרות להוריד מילות מפתח ו- Hash Tags מתוך טוויטר. יכול להרחיב את רשימת הביטויים במחקר מילות מפתח שאתם עושים במדיה חברתית.

מדיה חברתית

53. Social Mention – בערך כמו Google Alerts, אבל רק במדיה חברתית. כלי מעולה שדרכו אפשר לגלות בזמן אמת מה חושבים על מותג, מוצר או כל נושא בבלוגים, מיקרובלוגים, תגובות, סרטוני וידאו, רשתות חברתיות ועוד (מתבססים על 100 אתרים).

54. NextBigSound – למי מכם שמתכנן איזשהו קמפיין ויראלי ושוקל לשלב סלב מעולם המוזיקה, הכלי הזה יעזור לאתר מועמדים בהתאם לפופולאריות שלהם בעולם. פשוט מקלידים שם של זמר או להקה ואפשר לראות טרנד של המעריצים על ציר הזמן, פופולאריות ברשתות חברתיות ועוד.

55. Hootsuite – כלי מדהים שיחסוך לכם זמן ויאפשר לכם לנהל את כל החשבונות החברתיים שלכם ממרכז שליטה אחד. תוכלו להעלות את כל הפוסטים הרצויים בבת אחת ולהגדיר בדיוק מתי תרצו שהם יפורסמו. Hootsuite גם תציע לכם מערכת מתקדמת לניתוח הפוסטים כך שתוכלו לזהות מגמות ולהפיק תובנות לגבי סוגי התכנים שמעניינים את הקהל שלכם במיוחד.

56. Export.ly – ייצוא נתונים לאקסל מתוך טוויטר, פייסבוק וג’ימייל. אם אתם רוצים לעשות אופטימיזציה לדף המעריצים בפייסבוק, הכלי הזה יכול לספק מידע מועיל כמו: מי האנשים שמגיבים הכי הרבה, הסטטוסים שזוכים להכי הרבה לייקים ועוד.

קידום אורגני

57. Google Export Tool – רוצים להרחיב את העסק לשווקים נוספים? הכלי החדש של גוגל יסייע לזהות פוטנציאל במדינות מסוימות, עבור הביטויים המרכזיים שלכם. זה בעצם שילוב של 3 כלים של גוגל: כלי מילות מפתח, כלי תרגום ותחזית טראפיק. מכניסים מילת מפתח, גוגל מתרגם אותה לשפות שונות, בודק בכלי מילות המפתח באותן מדינות מהו נפח החיפושים ומציג בחזרה את כל המספרים:

כלי לחיפוש הזדמנויות בשווקים גלובאליים

58. Wordtracker Strategizer – כלי מעולה למחקר מילות מפתח ומציאת ביטויי זנב ארוך.

59. Spyfu Recon Files – הכלי החדש של Spyfu מספק נתוני מחקר מתחרים. השיפור של ה- Spyfu המקורי בא לידי ביטוי בדוחות ויזואליים וגרפים מרשימים.

60. Yahoo Clues – הכלי הזה אומנם לא חדש, אבל אפשרות מעניינת במיוחד שלא הרבה מכירים היא מה שמופיע בחלק התחתון של כל חיפוש – Previous/Next Queries. הטבלה הזו מכילה את הביטויים שחיפשו לפני ואחרי הביטוי הנבדק, מתוך המידע המשולב מהחיפושים ביאהו ובינג. המידע הזה יכול ללמד אותנו הרבה על הלקוחות שלנו ולספק רעיונות לביטויי זנב ארוך שנרצה לכלול במחקר מילות המפתח.

ווב אנליטיקס

61. Clicky – שירות ווב אנליטיקס איכותי ופשוט שמספק מידע על האתר בזמן אמת. יש 3 יתרונות מרכזיים להשתמש בו:

  • מספק נתונים בזמן אמת ועבור כל גולש.
  • מכיל פיצ’רים שאין בגוגל אנליטיקס.
  • זה לא גוגל 🙂

62. BTBuckets – אפליקצייה חינמית לפרסונליזציה ו- Behavioral Targeting בעמודי האתר. אפשרות לעשות סגמנטציה למשתמשי האתר והגשת תוכן ייעודי לכל קבוצה בכדי להגדיל את יחס ההמרה. מוגבל ל-5 מליון Page Views בחודש פר אתר. אפשר לעשות סגמנטציה בהתאם לסוגי ההתנהגות הבאים:

  • מקורות טראפיק – מדיה חברתית, אתרים מפנים מסוימים, אורגני וממומן.
  • תבניות ניווט בעמוד – כתובות מסוימות, מילת מפתח בטייטל או בדסקריפשן.
  • Web Events – וידאו, פלאש, AJAX והמרה.
  • מידע גאוגרפי – מדינה, מחוז ועיר.
  • מידע טכני – סוג וגרסת דפדפן, סוג וגרסת מערכת הפעלה וסוג מכשיר סלולארי.

BTBuckets - כלי לפרסונליזציה בדפי האתר

פרסום ממומן

63. BoostCTR – כלי שמסייע באופטימיזציה למודעות טקסטואליות במטרה להגדיל את יחס ההקלקה (CTR). לאחר התממשקות לחשבון האדוורדס, הכלי ינסה ואריאציות שונות של מודעות במטרה למצוא את הגרסה המוצלחת. הטקסט של המודעה נכתב ע”י קופירייטרים שמתוגמלים אם המודעה שלהם מצליחה.

כלים נוספים למשווקים באינטרנט

64. Smush.it – עוד כלי יעיל של יאהו, המאפשר להקטין את גודל התמונות ע”י הסרת פיקסלים מיותרים שממילא לא נראים לעין, כל זאת מבלי לפגוע באיכות התמונה. אפשר להעלות קובץ תמונה או פשוט לציין URL. כידוע, גודל התמונה משפיע מהירות טעינת דף (שהפך בשנה האחרונה לפרמטר שמשפיע על הדירוגים).

65. Jigsaw – מאגר חינמי אדיר של למעלה מ-30 מליון אנשי מקצוע וחברות. אפשר לחפש שם אנשי מקצוע במדינות שונות וליצור איתם קשר. כמובן זה לא מתקרב לגודל של לינקדאין, אבל מצד שני בלינקדאין אי אפשר ליצור קשר עם כל אחד.

66. Sitonomy – כלי שחושף באילו מערכות וטכנולוגיות אתר מסוים משתמש. עבור כל אתר אפשר לגלות באילו תוכניות שותפים הוא רשום, אחסון, שירות אנליטיקס ועוד.

67. Spokeo – פשוט לגלות הכל על מישהו. מפחיד!

68. UpTrends – מאפשר לבדוק כמה זמן לוקח לאתר להיטען בהתאם למיקום שבו נמצא הגולש בעולם. הכלי מציג את כל האלמנטים שנטענים וכמה זמן לוקח לכל אחד מהם ואם גוללים למטה אפשר לראות את הזמן המלא שלקח להיטען – Total time.

69. Treepodia – יצירת וידאו אוטומטי לכל דפי המוצרים באתרי מסחר אלקטרוני, על סמך פיד מוצרים. לאחר מכן ניתן לעשות מפת אתר XML לוידאו באתר.

ולסיום הצצה קטנה למסיבת ה- Black Hat White Hat שבה כל אחד היה צריך לבחור כובע:

מסיבת כובע שחור-כובע לבן

אז במה אנחנו באמת צריכים להתמקד השנה?

ללא ספק למדתי הרבה דברים חדשים בכנס ואני מקווה שגם חידשתי לכם כאן כמה דברים 🙂

הרבה טרנדים והתפתחויות קרו בשנה האחרונה וכל הנתונים מצביעים על סינרגיה הדוקה שנוצרת בין עולם החיפוש למדיה החברתית והתנהגות הגולשים. המשפט “התוכן הוא המלך” כבר לא מספק בפני עצמו ויש צורך לגבות אותו במעשים בשטח.

לאור כל הדברים שהוצגו כאן ומה שאתם רואים בשטח – במה לדעתכם עלינו להתמקד יותר מכל? איך יראה עולם השיווק של המחר? אשמח לשמוע את דעתכם.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
נכתב על ידי
יזם, בלוגר, יועץ קידום אתרים והעורך הראשי של קהילת מקדמי האתרים ומשווקי האינטרנט AskPavel. המייסד והמנכ״ל של קבוצת אנגורה מדיה – סוכנות שירותי שיווק דיגיטלי עם התמחות ב-SEO ו-PPC וסושיאל.
0 0 הצבעה
קלות השימוש
0 0 הצבעה
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעה
תמיכה טכנית
0 0 הצבעה
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest
73 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

תוכן עניינים

73
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
()
x