מה הייתם רוצים שאשאל את מומחי השיווק בכנס ה-SES בניו יורק? | AskPavel
קידום אתרים » קידום אתרים בגוגל » מה הייתם רוצים שאשאל את מומחי השיווק בכנס ה-SES בניו יורק?

מה הייתם רוצים שאשאל את מומחי השיווק בכנס ה-SES בניו יורק?

כנס SES 2011 בניו יורקבסוף החודש הקרוב אני טס לכנס הבינלאומי Search Engine Strategies אשר מתקיים בניו-יורק מדי שנה. הכנס נמשך כשבוע, מכיל למעלה מ-70 הרצאות במגוון נושאים ופוקדים אותו כ-5,000 משווקי אינטרנט מרחבי העולם, כך שזו הזדמנות מעולה לשמוע על האסטרטגיות והטרנדים האחרונים מעולם השיווק באינטרנט.

בכוונתי לסקר משם את הארוע עבורכם ולפרסם כאן בבלוג מדי יום תקצירים מתוך ההרצאות המובילות, לשתף טיפים שעדיין לא נכתבו בשום מקום ברשת ואולי אף לצלם כמה ראיונות בלעדיים בוידאו עם מומחי שיווק באינטרנט בינלאומיים. אבל לשם כך אצטרך את עזרתכם – מה הנושאים שהכי מעניינים אתכם?

בשנה האחרונה צצו הרבה טרנדים מעניינים בעולם השיווק באינטרנט שמעלים הרבה סימני שאלה. הנה הבולטים מביניהם שפורסמו כאן בבלוג:

  • גורמים חברתיים שמשפיעים על SEO – גוגל ובינג הודיעו רשמית שסיגנלים חברתיים יילקחו בחשבון בדירוג האורגני. נשאלות הרבה שאלות: איזה משקל יש להם באלגוריתם? מהם בדיוק אותם סיגנלים? האם הסיגנלים מתייחסים רק לקישורים?
  • עדכון ה-Farmer (פנדה) של גוגל – השינוי האחרון של גוגל שזיעזע את עולם ה-SEO, השפיע על 11.8% מכלל התוצאות בארה"ב. אבל מה המשמעות של העדכון הזה עבור מקדמי האתרים? האם ומתי הוא צפוי להגיע למדינות נוספות?
  • ירידה באפקטיביות הפרסום של פייסבוק – מחקר שפורסם לאחרונה קובע שאפקטיביות הפרסום בפייסבוק יורדת לאחר מספר ימים מרגע עליית הקמפיין. אז איך לפרסם נכון כדי שהאפקטיביות לא תרד? האם הפרסום הממומן בפייסבוק אפקטיבי בכלל?
  • חיפוש חברתי במנועי חיפוש – גם בינג וגם גוגל החלו לשלב לאחרונה בתוצאות החיפוש האורגניות את ההמלצות של החברים שלנו מהרשתות החברתיות. האם יש טכניקות שיווק שצמחו בעקבות השינוי? איך השינוי הזה הולך להשפיע על הרגלי החיפוש שלנו? האם כתוצאה מכך נעדיף לחפש בעודנו מחוברים לחשבון בגוגל? (ואם כן, איך זה ישפיע על ה-SEO?)
  • האיחוד בין בינג ליאהו בחזית החיפוש – כחלק מ"ברית החיפוש" הזו, התאחדו 2 המתחרים הגדולים של גוגל ובכך נתח השוק של בינג בחיפושים עלה (נכון לסוף 2010, גוגל ירד לכ-65% מהחיפושים בארה"ב). האם זה אומר שבעלי אתרים צריכים להשקיע יותר בקידום אתרים בבינג? במה הקידום בבינג נבדל הכי הרבה מגוגל?
  • שיפור החיפוש המקומי בגוגל – למעלה מ-60% ממשתמשי האינטרנט בארה"ב מבצעים מדי חודש חיפוש מקומי בגוגל. הנישה החדשה הזו (יחסית) צומחת בקצב מסחרר ומנועי החיפוש לא יכולים להישאר אדישים. האם החיפוש המקומי יגיע לכלל הגרסאות של גוגל (כולל ישראל)? ואם כן, מתי זה צפוי לקרות?

וזה רק חלק קטן מהעדכונים המשמעותיים מהשנה האחרונה. אבל אילו מסקנות משווקי האינטרנט הסיקו מהשינויים האלו? איזה התאמות הם עשו בשיטות השיווק שלהם כתוצאה מהשינויים? והכי מעניין – איך הם מינפו את כל השינויים הללו כדי לשפר את התוצאות העסקיות שלהם?

כפי שאתם רואים, יש אינסוף שאלות פתוחות ומסקרנות, אך לצערי הזמן שלי מוגבל לשבוע בלבד וצריך לחשוב איך לנצל אותו בצורה האפקטיבית ביותר. כמו כן, אי אפשר להגיד ששאלה אחת חשובה מאחרת כי סקרנות זה נושא אינדיווידואלי. אם אצטרך לעשות סלקציה, אלך על השאלות שהרוב שאלו.

לכן אני פונה אליכם כאן כדי שתגידו לי מה הכי מעניין אתכם ואיזה שאלות הייתם רוצים שאשאל?

אשמח אם תחשבו על השנה האחרונה שהייתה לנו ותשתפו אותי כאן בתגובות בשאלות והתהיות שלכם. בניגוד לראיון עם תומר חונן על קידום אתרים בגוגל, הפעם יהיו אלפי אנשים עם דעות ונסיון שונה שאוכל לשאול.

אודות פבל ישראלסקי

פבל ישראלסקי
יזם, בלוגר, יועץ קידום אתרים והעורך הראשי של קהילת מקדמי האתרים ומשווקי האינטרנט AskPavel. המייסד של סרבולה - חברת כתיבת תוכן ומייעץ בקידום אתרים אורגני (SEO) בזירות תחרותיות בארץ ובחו"ל במסגרת חברת אלפיניסט 301 שיווק דיגיטלי.

עשוי לעניין אותך גם...

קידום אתרים

קידום אתרים: 5 דברים שהם מאסט ל- SEO מודרני, מוצלח ואפקטיבי

גוגל של היום זה לא גוגל של פעם. קחו 10 שנים אחורה ותראו כמה עמודי ...

40 תגובות

  1. שלום פבל,
    שאל בבקשה את המומחים האם אתר הממוקם מקום 3 בגוגל עם 200 מאמרי תוכן באתר ו-6 אתרי מאמרים ובלוגים רציניים התומכים בו ע"י לינקים (2 לינקים בכל מאמר של 400 מילים), ירד בדירוג לאחר השינוי האחרון?
    וכן, האם יש לגוגל את היכולת לאנדקס מלל הנאמר בקליפ וידאו, או עדיין רק את כותרת הקליפ?

  2. כל הכבוד על היוזמה!

    תשאל בבקשה מתי יגיע העדכון האחרון של גוגל לישראל (אם בכלל)? 🙂

  3. היי פבל
    כל הכבוד על הרצון ועל היוזמה.
    תשאל אם כל שינוי שיהיה בארה"ב יגיע גם לארץ (לא רק השינוי האחרון), כמו כן האם השינוי האחרון שנעשה נועד גם לתת סימן למקדמי האתרים?

    • פבל ישראלסקי

      היי יקיר, ראה את התגובה לאבנר מעלי. בעקרון התשובה היא ממש לא תמיד, תלוי בכמות המשאבים שגוגל צריכים להשקיע כדי להטמיע את השינוי במדינה הספציפית. בסופו של דבר השיקולים הם ROI נטו. 

  4. איתי ברנר

    בכלל , אני חושב שזו שאלה שתהיה רלוונטית לכולם, מדוע יש עדכונים שמגיעים מאוד באיחור לאתרי גוגל המקומיים כאשר ברור שבדרך כלל מדובר בעדכונים שנועדו למנוע ספאם או טקטיקות בלק הט בשיטות שונות ומשונות. הרי ברור שזו לא בעיה של שפה, יש יותר משתים שלוש גרסאות של גוגל באגלית ובכל זאת לא כולן מתנהגות אותו דבר.

    • פבל ישראלסקי

      היי איתי, ראה את התגובה מעליך ליקיר. למרות שההגיון אומר שספאם לפני הכל, התשובה שקיבלתי היא שכסף לפני הכל. כלומר ברור שיש את השאיפה להגיע לתוצאות איכותיות, אבל בסופו של דבר אם מבחינה כלכלית זה לא משתלם אז לא ישקיעו בזה. אני חושב שאם גוגל לא הייתה חברה ציבורית שכל כך תלויה במשקיעים שצריך לרצות כל הזמן, הם היו יכולים להרשות לעצמם גם להשקיע קצת במדינות לא מכניסות כמו שלנו. חושב שבעתיד זה ישתנה וישראל תכניס הרבה יותר כסף לגוגל? 

      • איתי ברנר

        אני דווקא לא חושב שזה קשור לכסף , אלא לדומיננטיות וזה גם טיעון שאני שומע הרבה ממקדמים בארץ : במדינות כמו ארה"ב שם גוגל נלחמת מול בינג , היא חייבת לספק מוצר טוב הרבה יותר. במקומות אחרים בהם יש לה נתח שוק יותר גדול, זה לא עומד בראש סדר העדיפויות. אל תשכח שבארץ גוגל מפתחת טכנולוגיות שבסופו של דבר מגיעות לכל העולם (כמו למשל הannotations של youtube), כך שאני בספק אם כסף זו הבעיה . לפתח משהו כזה בטח עולה הרבה יותר מאשר להטמיע עוד עדכון אלגוריתמי.

  5. האם יש התערבות אנושית באלגוריתים החדש שהחליט למשל לבטל אתרי How To מסוימים בעוד שeHow התקדם על חשבון האחרים כי יש לו מנגנון יותר נוקשה להעלאת תכנים…

  6. האם הם רואים את השיווק באינטרנט כמקצוע עם עתיד מזהיר או מקצוע ששוה להשקיע בו ושיכול להצליח

    • פבל ישראלסקי

      היי מנשה, שאלה סופר מעניינת בעיקר כי קיבלתי עליה מספר תשובות שונות. כולם אמרו שכן, אבל באיזה ערוץ שיווק? אז הרוב אמרו שהמקצוע הנחשק הבא בתחום יהיה אופטימייזר למובייל (גם פרסום ממומן, גם אורגני וגם חימוש מקומי).

  7. יולי דסיאטניקוב

    איך מתמודדים עם בעיות שכפול תוכן באתרים בין לאומיים, בהם אזורי תוכן שפונים למדינות שונות בעולם, אך כולם בשפה האנגלית?

    האם הפניית 301 מדומיין שקיבל פנלטי, לדומיין חדש, תאפשר ליהנות מ"כח" הקישורים מבלי שיעברו הערכים השליליים אל הדומיין החדש?

    האם משמעות תהליך הפרסונליזציה אליו גוגל ומנועי חיפוש אחרים שואפים כל כך, היא שתוך זמן קצר כולנו נבין שטוב יהיה לנו לטרוק את הלפטופים ולחפש עבודה לאנשים מבוגרים ומיושבים בדעתם?

    • פבל ישראלסקי

      היי,

      להלן התשובות לשאלות ששאלת:

      1. הדוגמא שהצגתי היא שיש לי אתר בינלאומי שבו מעוניינים לטרגט קהל מכמה מדינות שונות שדוברות אותה שפה: בריטניה, ארה"ב, קנדה ואוסטרליה. התשובה הייתה שלמרות שהתוכן דומה, הוא מכיל התייחסות תרבותית שונה שבאה לידי בביטויים נפוצים בשפות השונות, כתיבה מסוימת של ביטויים בהתאם למדינה (לדוגמא בארה"ב אומרים color בבריטניה colour) ועוד. כמו כן, למרות שיש שוני באלמנטים הללו, מומלץ בכל זאת שהתוכן יהיה כתוב בצורה שונה בכדי שזה לא יראה כמו שכפול תוכן. לסיום, מומלץ במקרים כאלו לעבוד עם סאב דומיינים ולהגדיר בוובמסטר טולס את המדינה הספציפית אותה הוא מטרגט כדי להמחיש את השוני.

      2. התשובה היא לא אבל זה תלוי. כלומר אם אינטואיטיבית מנסים לחשוב על דומיין שנענש, הרי גוגל העניש אותו בגלל שהוא עבר על חוקי האיכות, לכן זה קצת מוזר שבעל האתר ינסה להנות מהכוח שלו למרות שנענש, זה סוג של התחכמות. מצד שני, אם עושים 301 לדומיין שלא משוייך לחברה (שם הברנד לא מופיע בדומיין החדש, פרטי הדומיין לא כוללים את אותו אדם וכו'…), סביר להניח שגוגל לא יוכל לזהות שמדובר באותו גוף שמנסה להנות בעקיפין מהתועלות ולכן במצב כזה סביר להניח שהעונש לא יועבר.

      3. גוגל שואפים להציג תוצאות ייחודיות לכל אחד, אבל כנראה שזה לא הולך לקרות בעתיד הקרוב.

  8. עד כמה שימוש בקנוניקל משמר/מאבד כוח של קישור ואיזה ערך עובר מבחינת SEO.

    כנ"ל לגבי שימוש בURL BUILDER – האם ההתייחסות ללינק היא כמו קישור רגיל או שחלק מהערך של הקישור נאבד כי הוא לא מזוהה כקישור לדף המרכזי(ללא הפרמטרים).

    • פבל ישראלסקי

      קנוניקל מעביר כוח של קישור בדיוק כמו הפנייה 301.

      • הי פבל,תודה רבה על התשובה אבל היא נותנת לי רק מענה חלקי – גם לגבי הפניה 301 אין לי תשובה ברורה האם הוא מעביר ערך מלא או שחלק נאבד בדרך.

        כנ"ל לגבי URLBUILDER – האם הוא עובד באותה דרך – הכוונה היא האם מתייחסים אליו כלינק המקורי או כלינק קנוני (ואם כן ,אז האם הוא גם הוא מאבד חלק מהערך אל מול קישור רגיל).

  9. האם קיימים לינקים בעלי ערך שלילי,ואם כן – באיזה סיטואציות זה קורה ?

  10. תהנה בתפוח

    תשאל אותם אם הם חושבים שאתרי נושא בתוך רשתות חברתיות [אתרי פייסבוק למשל] הם יתפסו יותר מקומות בתוצאות במנועי החיפוש ויגזלו תנועה מאתרים ברשת???

  11. פבל, אין עלייך, פשוט משקיען.

    יש לך את אחד הבלוגים אם לא ה-

    אלמוג

  12. תודה על המידע

    אשמח שתשאל :
    1) האם במקרה של העתקת מידע, איזה אתר ייחשב כמקור ואיזה המעתיק – זה שהיה ראשון יהיה המקור או זה שהוא בעל חשיבות/יוקרה מבחינת SEO
    2) האם ה- CTR הינו גורם משפיע על התוצאות ? ואם כן, מה המשקל שלו?
    3) האם המיקומים בגוגל מושפעים מהפרמטרים של זמן שהייה באתר, כמות העמודים הממוצעת שנצפתה? שהרי נתונים אלו ידועים לגוגל רק מאתרים שהתקינו את כלי גוגל !
    4) מהם הפרמטרים בפייסבוק שמשפיעים על מיקום בגוגל – אין השפעה, כמות הצופים בעמוד, כמות החברים או כמות ה"לייקים" ?
    5) מה המדיניות של גוגל לגבי אלמנטים בפלאש? האם הדבר אמור לפגוע בעמוד במונחים של מיקום?

    תודה
    אמיר

    • פבל ישראלסקי

      היי אמיר, להלן התשובות:

      1. זה שאצלו זה אונדקס ראשון בגוגל.
      2. אף אחד לא יודע מה המשקל אבל הוא בוודאות גורם משפיע.
      3. בהחלט משפיעים, למעשה המארגן של הכנס אמר שמהנדס מגוגל אמר לו שזה הגורם הכי משפיע על הדירוג כיום. הוא אמר שאם פעם הדגש של גוגל היה אנקור טקסט, היום הוא על סרגל הכלים שלהם. כמובן שמלבד הסרגל גוגל אוספים מידע גם דרך כרום, אנליטיקס ועוד. ולמרות שזה לא מכסה מאה אחוז, אני מניח שהם איכשהו משקללים את המידע.

  13. וואלה, לא. סתם רציתי לפרגן לבלוג הכי טוב בארץ. שיהייה בהצלחה.

  14. היי פאבל,
    הייתי שמח לדעת מתי צופים כי עדכון פנדה יצא מגבולות ארה"ב,
    אבל אני מניח שכמו בכל דבר כמעט-גוגל שומרים על מסתוריות מוחלטת בנוגע לעדכונים שלהם (ע"ע PR)

  15. אני אשמח לדעת על תיקוני האלגוריתם האחרונים של גוגל, מה הם הביאו איתם? ולמה בוני ומקדמי האתרים צריכים לצפות? תודה

  16. ורד חורי

    האם צפויים שינויים שמתייחסים לסינכרון לפייסבוק ולרשתות חברתיות נוספות.
    כלומר- האם נראה חיפוש שמציג לנו כמה חברים שלנו אהבו / שיתפו את זה וכו'?

    • פבל ישראלסקי

      לגוגל אין את המידע הזה, אבל לעומת זאת בגלל השיתוף פעולה בין בינג לפייסבוק יש סיכוי שבבינג המידע הזה יוצג בצורה כלשהי. במקרה של גוגל, כולם מדברים על הרצון שלהם להפוך את הכפתור +1 החדש לפופולארי כדי לבסס עליו העדפה חברתית שתבוא לידי ביטוי בתוצאות החיפוש.

  17. פבל שלום, אני שמח מאוד על ההזדמנות לשאול אותך בהרחבה. ולפני הכל לפרגן לך על בלוג יוצא מן הכלל. אחרי שורד חורי גמרה עליך את ההלל, אני אשמח מאוד כי ניפגש כשתשוב מארה"ב. ובכן, שתי שאלות לי אליך:
    ובכן, כמנהל אתר הפורומים המשפטיים, אספר לך שאנחנו משדרגים את האתר.
    ובאתר החדש שאנחנו מקימים (אתר הפורומים המשפטיים החדש)
    אני מתלבט האם עליי ליצור סבדומיינים לקטגוריות השונות באתר.

    למשל, קטגוריית החדשות תהא: lawnews.lawforums.co.il
    קטגוריית הווידאו תהא: video.lawforums.co.il
    וכן הלאה, לפחות עוד 4 קטגוריות משנה.

    כרגע, אין לנו חלופות כאלה, ואני מאוד לא רוצה לפגוע בקידום של האתר כמובן.
    ובכן, משמעות השאלה היא: מה משמעות הסבדומיינים מבחינה קידומית.
    עד כאן לשאלה ראשונה.

    את השאלה השנייה אני לא יכול לפרסם כאן, ורד שלחה לך אותה במייל, והיא יורדת לסודות העסק שלנו, ולכן – אשמח אם תסכים להשיב לי עליה במייל.
    תודה,
    אדי

    • פבל ישראלסקי

      היי אדי,
      תודה רבה על הפידבק, אני מקווה שאוכל לעזור לך.

      השאלה שלך נפוצה מאד ולמעשה כבר הרחבתי בעבר לגבי ההבדל בין תיקיות לסאב דומיינים: https://www.askpavel.co.il/blog/subdomain-vs-subdirectory

      בעקרון במקרה שלך לא הייתי ממליץ להשתמש בסאב דומיינים עבור הקטגוריות בגלל הסיבות הבאות:
      1. מכיוון שאלו חלקים אינטגרליים מהתוכן של הדומיין הראשי, חבל שהתוכן הזה לא ייספר לטובת הדומיין הראשי.
      2. אם תשתמש בתיקיות, כל קישור שיופנה אליהן ייספר לטובת הדומיין ואילו במקרה של סאב דומיינים זה לא יקרה (כי גוגל רואה בהם מעין דומיינים נפרדים).

  18. בתור אחד שהיה בניו יורק לפני חודשיים אני רק יגיד לך תעשה חיים !!!!

  19. אם זה עדיין תקף.

    אז כדאי לשאול עד כמה הרשתות חברתיות ישפיעו על גוגל (או כבר משפיעות) ועד כמה המוערבות של הגולש בשיווק התוכן (מבחינה ויראלית) ישפיע על דרוגים בגוגל

  20. פבל ישראלסקי

    פרסמתי את הפוסט שמסכם את כל הדברים החדשים שלמדתי בכנס. אם שאלתם כאן שאלה שלא קיבלה תשובה, כנראה שהתשובה בפוסט:

    https://www.askpavel.co.il/blog/ses-2011-summary

    • פאבל שלום
      אני בפירוש נתקלתי באתרים שהעתיקו תוכן שכבר היה מאונדקס באתרים אחרים ולאחר תקופה מסויימת גוגל הציג את התוכן שלהם כתוכן המקורי – לפחות בצוצאות שלו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים