האם זמן טעינת עמוד משפיע על קידום האתר בגוגל?

פבל ישראלסקי

שאלה שמטרידה אותי כבר הרבה זמן, מה ההשפעה של זמן טעינת העמוד על קידום האתר בגוגל (הישראלי)? האם בכלל יש השפעה כלשהי או שזה נחשב לנתון זניח?

זו שאלה שנשאלת לא מעט בעיקר משום שמעולם גוגל לא טענו לכאן או לכאן. ראשית כל, זמן טעינת עמוד מוגדר בתור פרק הזמן שעובר מהרגע שהגולש הקליק על האתר בתוצאות החיפוש (בתוצאות הטבעיות או בממומנים) ועד לרגע שבו הגולש צופה בדף הנחיתה.

במקרה של גוגל אדוורדס הפרמטר כן משמעותי

הדבר היחיד שהוצהר ונאמר בצורה פומבית נוגע רק לגבי פרסום בגוגל אדוורדס. הייתה הודעה מפורשת לפיה זמן טעינת דף הנחיתה ישפיע על הערכת איכותו. כיצד בדיוק הוא משפיע, ניתן לקרוא בדף זה שגוגל עצמם כתבו.

ההשפעה על התוצאות הטבעיות (אורגניות)

דעתי היא שלפרמטר זה כן יש השפעה מסוימת על התוצאות הטבעיות ואני אסביר למה.
גוגל שואפים ליצור התאמה מושלמת ככל הניתן בין הצרכים של הגולש לבין תוצאות החיפוש. ככל שהתוכן שהגולש מקבל, עבור שאילתת החיפוש שלו רלוונטי יותר עבורו – כך בגוגל “מרוצים” יותר. אומנם זמן טעינת העמוד אינו נוגע לרלוונטיות של התוכן, אך בהחלט משמש כאינדיקציה לשירות שהגולש(לקוח) מקבל מגוגל כמנוע חיפוש(ספק). כלומר, אם לוקח לדף מסוים הרבה זמן להיטען והגולש מאבד סבלנות, יכול להיות שהוא יחליט לוותר ולעבור לתוצאה הבאה – כלומר גוגל לא הצליח לגרום לשביעות רצון מצד הגולש במקרה של התוצאה המדוברת. (על אף שאולי באתר המדובר ייתכן ויש תוכן רלוונטי). לכן, אם היא לא מועילה לגולש, מדוע שגוגל ירצה לקדם אותה לראש תוצאות החיפוש? עדיף שייתן במה לתוצאות שכן משרתות את הצרכים של הגולש בצורה הטובה ביותר.

גישה אחרת אומרת שזמן טעינת העמוד משפיע לרעה רק במקרים בהם הוא ארוך מהמקסימום (עד 8 שניות המתנה), כמו כן בדיון הזה נאמר (ובצדק), כי ישנן השלכות SEO עתידיות על זמן טעינת עמוד – אם הדף ייטען לאט וכתוצאה מכך יבקרו בו פחות גולשים, הסיכוי שיקבל הרבה קישורים טבעיים הוא נמוך. חבל!

איך לעשות אופטימיזציה לזמן טעינת העמוד?

בכל מקרה, גם אם הפקטור הזה כן משמעותי וגם אם לא – לא יזיק אם בכל זאת נעשה אופטימיזציה לזמן טעינת העמוד – להזיק זה לא יכול. בהקשר הזה, מומלץ מאד לקרוא את המדריך שפורסם כאן בבלוג על אופטימיזציה לזמן טעינת הדפים באתר.

כמו כן, ריכזתי כאן כמה מקורות מידע נוספים:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
נכתב על ידי
יזם, בלוגר, יועץ קידום אתרים והעורך הראשי של קהילת מקדמי האתרים ומשווקי האינטרנט AskPavel. המייסד והמנכ״ל של קבוצת אנגורה מדיה – סוכנות שירותי שיווק דיגיטלי עם התמחות ב-SEO ו-PPC וסושיאל.
0 0 הצבעה
קלות השימוש
0 0 הצבעה
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעה
תמיכה טכנית
0 0 הצבעה
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest
2 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

תוכן עניינים

2
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
()
x