האם זמן טעינת עמוד משפיע על קידום האתר בגוגל? | AskPavel
קידום אתרים » קידום אתרים בגוגל » האם זמן טעינת עמוד משפיע על קידום האתר בגוגל?

האם זמן טעינת עמוד משפיע על קידום האתר בגוגל?

שאלה שמטרידה אותי כבר הרבה זמן, מה ההשפעה של זמן טעינת העמוד על קידום האתר בגוגל (הישראלי)? האם בכלל יש השפעה כלשהי או שזה נחשב לנתון זניח?

זו שאלה שנשאלת לא מעט בעיקר משום שמעולם גוגל לא טענו לכאן או לכאן. ראשית כל, זמן טעינת עמוד מוגדר בתור פרק הזמן שעובר מהרגע שהגולש הקליק על האתר בתוצאות החיפוש (בתוצאות הטבעיות או בממומנים) ועד לרגע שבו הגולש צופה בדף הנחיתה.

במקרה של גוגל אדוורדס הפרמטר כן משמעותי

הדבר היחיד שהוצהר ונאמר בצורה פומבית נוגע רק לגבי פרסום בגוגל אדוורדס. הייתה הודעה מפורשת לפיה זמן טעינת דף הנחיתה ישפיע על הערכת איכותו. כיצד בדיוק הוא משפיע, ניתן לקרוא בדף זה שגוגל עצמם כתבו.

ההשפעה על התוצאות הטבעיות (אורגניות)

דעתי היא שלפרמטר זה כן יש השפעה מסוימת על התוצאות הטבעיות ואני אסביר למה.
גוגל שואפים ליצור התאמה מושלמת ככל הניתן בין הצרכים של הגולש לבין תוצאות החיפוש. ככל שהתוכן שהגולש מקבל, עבור שאילתת החיפוש שלו רלוונטי יותר עבורו – כך בגוגל "מרוצים" יותר. אומנם זמן טעינת העמוד אינו נוגע לרלוונטיות של התוכן, אך בהחלט משמש כאינדיקציה לשירות שהגולש(לקוח) מקבל מגוגל כמנוע חיפוש(ספק). כלומר, אם לוקח לדף מסוים הרבה זמן להיטען והגולש מאבד סבלנות, יכול להיות שהוא יחליט לוותר ולעבור לתוצאה הבאה – כלומר גוגל לא הצליח לגרום לשביעות רצון מצד הגולש במקרה של התוצאה המדוברת. (על אף שאולי באתר המדובר ייתכן ויש תוכן רלוונטי). לכן, אם היא לא מועילה לגולש, מדוע שגוגל ירצה לקדם אותה לראש תוצאות החיפוש? עדיף שייתן במה לתוצאות שכן משרתות את הצרכים של הגולש בצורה הטובה ביותר.

גישה אחרת אומרת שזמן טעינת העמוד משפיע לרעה רק במקרים בהם הוא ארוך מהמקסימום (עד 8 שניות המתנה), כמו כן בדיון הזה נאמר (ובצדק), כי ישנן השלכות SEO עתידיות על זמן טעינת עמוד – אם הדף ייטען לאט וכתוצאה מכך יבקרו בו פחות גולשים, הסיכוי שיקבל הרבה קישורים טבעיים הוא נמוך. חבל!

איך לעשות אופטימיזציה לזמן טעינת העמוד?

בכל מקרה, גם אם הפקטור הזה כן משמעותי וגם אם לא – לא יזיק אם בכל זאת נעשה אופטימיזציה לזמן טעינת העמוד – להזיק זה לא יכול. בהקשר הזה, מומלץ מאד לקרוא את המדריך שפורסם כאן בבלוג על אופטימיזציה לזמן טעינת הדפים באתר.

כמו כן, ריכזתי כאן כמה מקורות מידע נוספים:

אודות פבל ישראלסקי

פבל ישראלסקי
יזם, בלוגר, יועץ קידום אתרים והעורך הראשי של קהילת מקדמי האתרים ומשווקי האינטרנט AskPavel. המייסד של סרבולה - חברת כתיבת תוכן ומייעץ בקידום אתרים אורגני (SEO) בזירות תחרותיות בארץ ובחו"ל במסגרת חברת אלפיניסט 301 שיווק דיגיטלי.

עשוי לעניין אותך גם...

אזהרה למקדמי אתרים

אזהרה למקדמי אתרים: חסימת IP עלולה לגרום להעפת האתר מהאינדקס

קיבלתם ספאם למייל של הלקוח או שניסו לפרוץ ללקוח את האתר וחסמתם IPים של כל ...

2 תגובות

  1. יולי דסיאטניקוב

    אני נוטה להסכים עם כל המסקנות שהצגת בפוסט הזה… ומעבר לכך, יש קשר ישיר בין זמן טעינה לבין שיעור הנטישה בעמודי אינטרנט. ככל שזמן הטעינה ממושך יותר, כך אחוז גבוה יותר מהמבקרים בעמוד יתייאשו וילחצו Back.

  2. דרופל מציעה מגוון רחב של אפשרויות מטמון – caching – זה, יחד עם פשטות תבנית העיצוב, נותן 90% מהבוסט הנדרש.

    אמיר סימן טוב
    פרקטיקול – לומדים קוד פתוח!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים