איך לעשות קידום אתרים לעסקים קטנים שמבוססים על אדם אחד

עידו ולדמן
קידום אתרים לעסקים קטנים

לאחרונה יצא לי לעסוק לא מעט בקידום העסק הפרטי של סיגל, אשתי. הטיפול בעסק שיש לי זיקה אישית אליו חידד אצלי הרבה מאוד דברים שהיו פחות ברורים לי בעבר וגרם לי להתייחס אחרת לתחום ה-seo גם עבור אתרים אחרים בהם אני מטפל. אז מה חשוב לדעת כשאתם מקדמים אתר כזה ועל מה כדאי להקפיד אם אתה גם בעל הבית וגם המוצר?

קודם כל: התייחסו לפרוייקט בחרדת קודש

יש לכם פלאג אין נהדר שאתם רוצים להכניס לאתר, מחקר מילות המפתח שלכם לימד אתכם שצריך לקדם את האתר על ביטויים חדשים, יש לכם הצעה שאי אפשר לסרב לה לחילופי קישורים. כל אלו רעיונות נפלאים לשדרוג האתר, אבל לפני שאתם קופצים לשנות את האתר, לקשר אותו למתחרים ולהכניס לו יישומים חדשים חשבו על זה לעומק. מה התועלת שהשינוי הזה עשוי להביא ומה הפגיעה שהוא יכול לגרום? האם במסגרת שדרוג ה-SEO ייתכן שגרמתם לפגיעה חמורה באלמנטים משמעותיים אחרים לעסק כמו שמו הטוב וחווית המשתמש.

לעניין זה יש חשיבות גדולה כשמדובר על פרופיל הקישורים של האתר. כל מקדם צעיר יכול לספר לכם שכדאי להשיג קישורים מאתרים חזקים בתחום, שמאמרי אורח הן דרך אמינה להוסיף אתרים טובים לפרופיל ושקישורים מפורומים לא שווים את הטרחה. כל זה יכול להיות בהחלט נכון כשמדובר בבית עסק גדול, בנישות סופר תחרותיות ובעיקר בעולמות בהם מה שמנחה את בעל העסק הוא מימוש רווחים מהיר ככל הניתן. אבל בעולם קיימים הרבה מאוד עסקים מסוג אחר, כאלו שהבעלים שלהם מתייחסים אליהם כאל עוד ילד במשפחה, כאלו שהם הדרך של בעלי העסק להגיע למימוש עצמי והגדרה עצמית ואתם פשוט לא יכולים להרשות לעצמכם לשחק באש כשמדובר באתרים כאלו.

קצת קשה להשתמש בהכללות כאשר מנסים לאפיין את התחומים המקצועיים בהם החיבור הרגשי הזה קיים, אבל יהיה סביר להניח שאתר של בעל משלח יד, בעיקר מהסוג שבו חשובה האמינות, הקשר הבין אישי ותחומים טיפוליים, הוא אפיק למימוש עצמי הרבה יותר מאשר בעל עסק מתחומים אחרים, כגון קמעונאות, נתינת שירותים וכו’ (וגם בתחומים אלו לא חסרים בעלי עסק שמחוברים אליו בכל נימי נפשם). אם שפר עליכם מזלכם ואתם מטפלים באתר שכזה, אתם צריכים לאמץ גישה אחרת.

מקדמים: נצלו את המשאב הכי חשוב שלכם

כבר סיכמנו שלא מדובר בעוד לקוח שהדבר החשוב ביותר בעיניו הוא גרף הכניסות החודשיות, אלא אדם שחשוב לו שהעסק ישדר אמינות ומקצועיות. לא במקרה אפיינתי את הלקוחות האלו ככאלו שיש להם משלח יד מקצועי – אלו בדרך כלל אנשים שלמדו את המקצוע באפיקים פורמליים וא-פורמליים במשך זמן רב, כאלו שבחרו לנתב את חייהם דווקא לעיסוק הזה. אלו לא בעלי חנות פרחים שמחרתיים יכולים לפתוח מסעדה או חנות נעליים, אלא אנשים שבחרו נתיב מאוד ברור למימוש עצמי – רופאים, פסיכולוגים, עורכי דין וכיוצא באלו.

תחומים אלו מחייבים ידע עמוק, התמחויות, מחויבות כלפי קהילת העמיתים וברוב המקרים גם רגולציה וסטנדרטים אקדמיים.

משמעות הדבר היא שאסור לכם לעשות פעולות שיפגעו במוניטין של הלקוח וזה אומר שבשום פנים ואופן אסור לכם להכניס לאתר שלו, או בכל מקום אחר שבו אתם מציגים דברים בשמם, תוכן שלא נכתב על ידם או על ידי מי מטעמם שיש לו את הסמכות והידע המקצועי. כותבים מקצועיים שמתפרנסים כעט להשכיר יכולים לעשות עבודה טובה (לא ב-35 ש”ח למאמר) עבור אתרי תיירות או חנות מקוונת אולי, אבל הנזק שכותב כזה יכול לעשות למנתח למשל, על ידי שימוש לא נכון במונחים רפואיים או בהצגת “עובדות” שאין להם שום קשר למציאות עלול להיות בלתי הפיך.

אבל יש גם צד שני למטבע – הלקוח שלכם (או העובדים המוכשרים שלו) הינו גוף ידע בלתי מעורער, הוא גם מחובר רגשית לביזנס ועליכם להבהיר לו את חשיבות התרומה שלו לתוכן האתר או לתוכן שמופץ בשמו כחלק מהפעילות שלכם מחוץ לאתר. אם תצליחו להגיע אליו ולשכנע אותו, יש סיכוי יותר מסביר שתוכלו לקבל ממנו תוכן ברמה גבוהה מאוד שלא תמצאו בשום מקום אחר.

במקום להשקיע את מרצכם בכתיבת תוכן שאין לכם את הכלים והידע לייצר ברמה טובה, היפכו למדריכי השיווק שלו:

  • בנו ביחד איתו גאנט פעילות לפי התחומים בהם הוא רוצה להתקדם.
  • תקשיבו לו כשהוא אומר לכם שניתוח כפתורים זה המושג המבוקש שהוא רוצה לקדם, גם כשגוגל טוען שמושג אחר שכביכול קשור אליו ייתן תפוקות טובות יותר.
  • קיבעו איתו את לוחות הזמנים לכתיבת תוכן ותנו לו לספק לכם את הטקסטים לאתר, את התשובות לשאלות בפורומים, את התיאורים המקצועיים לאינדקסים ואת העצות שלו בפייסבוק.
  • הגיעו עם הלקוח להבנה שהוא צריך לתת לכם מאמר, 3 או 5 בחודש לפי תוכנית העבודה ועזרו לו לבחור איך הכי נכון לתקוף נושא שקרוב לליבו.

בעל העסק: בתוך הבית שמור על הניקיון

את האתר שלכם אתם משאירים נקי – לא מעלים אליו תוכן שלא רלוונטי לעסק, לא מקשרים החוצה למקומות שאין להם תרומה ישירה לגולשי האתר שלכם ולא משנה עד כמה גדול הפיתוי של החלפת קישורים מדהימה. שיתופי פעולה באים והולכים, אבל טינוף האתר יכול לגרום לו להיתפס כלא רציני בעיני לקוחות ובנישות האלו גם בעיני קולגות, מה שבמקרים רבים לא פחות חשוב.

לכו עם האמת שלכם: יש לכם משהו ייחודי לתרום לעולם בגישתכם? אל תתנו לזה להתמוסס, בדלו את עצמכם משאר הקולגות והסבירו בלשון הכי אישית מדוע בחרתם בדרך זו – (אזהרת נפוטיזם) אם מה שחשוב לסיגל זה לערוך טיפולי בית כדי לתת לילד את הבטחון בסביבתו הטבעית, אז זה מה שהיא צריכה לכתוב ובסגנון שמדבר אליה.

בעל העסק: מחוץ לבית דבר בשם עצמך

באזז אפשר לייצר עבור מותגים גדולים, עם תקציבי פרסום נכבדים ובעיקר עבור מוצרים או שירותים. זה לא כל כך עובד כשהמוצר הוא בן אדם, כמו שקורה בעסקים עליהם אני מדבר. אי אפשר לפברק תגובות אותנטיות לגבי פסיכולוג מתוך פרופילים בפייסבוק וגם לא צריך – אלו יגיעו לבד עם הגידול הטבעי של העסק. לעומת זאת אפשר וצריך להפגין נוכחות בכל מקום רלוונטי – גם בקבוצות סגורות של קולגות, כדי שיכירו ויפנו לקוחות, גם בפורומים פתוחים לציבור בהם יש לצרכנים הפוטנציאליים שאלות קונקרטיות וגם באתרים רשמיים וחדשותיים שמחפשים ברי סמכא בתחום.

נוכחות גבוהה במקומות האלו, אדיבות, זמינות וישירות יביאו להגדלת החשיפה והמוכרות שלכם, יגרמו למחסומים רגשיים להתפוגג ויעזרו לכם למשוך לקוחות חדשים. היו נדיבים במידע ואל תחששו לחשוף את הקלפים, הרי הצרכן הסביר של שירותיכם לא יסתפק בשיעורי שחייה בהתכתבות – הוא ירצה פתרון אמיתי לבעיות שלו.

נכתב על ידי
עידו ולדמן הוא אחראי על קידום אתרים בחברת המקצוענים, מתכנת ובונה אתרים וכן חובב נלהב של חידושים טכנולוגיים והיישומים החברתיים שלהם.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

14 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

14
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.