פינטרסט מאבדת 24 מיליון משתמשים

מיטל אור
פתיחת החנויות והמרחב הפיזי בעולם הוביל לירידה במספר המשתמשים בפלטפורמה. לאחר אחד עשר רבעונים של צמיחה מדווחת פינטרסט על ירידה משמעותית של 24 מיליון משתמשים ברבעון השני של 2021.
פינטרסט מאבדת 24 מיליון משתמשים

כפי שפורסם ב-Socialmediatoday, פלטפורמת פינטרסט חווה אובדן משתמשים בשלושת החודשים האחרונים. מגמת החיסונים השפיעה על פינטרסט ועל המסחר האלקטרוני והרגלי הגלישה. לפי פינטרסט, בתקופת הסגרים הייתה מגמת עלייה בשימוש בפלטפורמה ועתה נראית ירידה משמעותית.

ההשוואה של החברה היא בין הרבעון השני של שנת 2021 לעומת הרבעון השני של שנת 2020. התוצאה יכולה להיות חריגה לא רק בשל עזיבה נוכחית של הפלטפורמה אלא גם עלייה משמעותית בשנה הקודמת.

במהלך השנה האחרונה הצטרפו 62 מיליון משתמשים נוספים לפינטרסט כאשר ברבעון הראשון של שנת 2020 מספר המשתמשים עמד על 367 מיליון ואילו ברבעון הראשון של שנת 2021 מספר המשתמשים עמד על 416 מיליון משתמשים.

נתוני משתמשים לצד נתוני שיווק

פינטרסט מייחסת את אובדן המשתמשים לפתיחת השווקים. עם זאת, היא מציינת כי עדיין, רוב המשתמשים ברשת מגלים דרכה מותגים ומוצרים חדשים ומשתמשים בה כדי לבצע קניות. רוב המשתמשים נכנסים לרשת דרך האפליקציה ולכן, למרות הירידה בכמות המשתמשים, לדעת הפלטפורמה המשתמשים הם בעלי ערך למותגים.

המשתמשים באפליקציה עדיין מגלים מעורבות גבוהה וזהו סימן חיובי מבחינתה. ברור כי פינטרסט תצטרך להשקיע מאמצים כדי לחזור לנתוני השימוש מלפני שנה, אך נתוני הביצועים הבסיסיים עדיין מצביעים על פוטנציאל משמעותי עבור מותגים שרוצים להגיע אל לקוחותיהם.

פינטרסט שמה דגש על גילוי מוצרים ומותגים חדשים ובכך היא מכוונת לשיווק לקהל היעד. החברה מציינת גם כי דור ה-Z ממשיך להיות מעורב מאד באפליקציה וזאת תודות לפורמט התוכן המקורי, Idea Pins.

מבט קדימה

בפינטרסט מדווחים כי מספר ה-Idea Pins שנוצר מדי יום גדל ביותר מפי 7 מאז תחילת השנה וכי מספר ההופעות היומיות של אותן סיכות גדל ביותר מפי 10 מאותה תקופה אשתקד. מבחינת הכנסות, הפלטפורמה נהנתה מ-613 מיליון דולר הכנסות לרבעון, מה שאומר שהיא גדלה ב-125% לעומת השנה שעברה.

פינטרסט ממשיכה לעניין את המפרסמים ובמיוחד את הקמעונאים הגדולים ומותגי הנסיעות וזאת למרות הירידה במספר המשתמשים. כרגע נראה כי מדובר בקהל רווחי אשר נכנס לפלטפורמה בידיעה כי הוא מחפש אחר מוצר חדש או מותג מעניין ואותו קהל מוכן לקנות.

אם פינטרסט תצליח להמשיך לייצר תוצאות, יהיו לה הזדמנות להמשיך ולבנות את עצמה. לשם כך יהיה עליה להדגיש את פוטנציאל אפשרויות הקניות הישירות וזאת כדי לשמר את הפעילות העסקית. אם פינטרסט תצליח להמשיך לייצר תוצאות למפרסמים, אלו יבחרו בה כהשקעה בתקציב הפרסום והיא תוכל להמשיך לשמור על תנופה בהכנסות.

לכתבה המקורית ב-Social Media Today >

תגיות רלוונטיות: פינטרסטרשתות חברתיות
שתפו:
נכתב על ידי
מיטל אור, בעלת חברת כתיבת תוכן באנגלית ובעברית. שמה אנשים לפני העסק ועוזרת לעסק להתבטא הכי טוב ברשת.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
85
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
108
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
131
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104689
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100124
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99006
מדיה חברתית
דנה רוזן
82388
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.