פינטרסט מאבדת 24 מיליון משתמשים

פתיחת החנויות והמרחב הפיזי בעולם הוביל לירידה במספר המשתמשים בפלטפורמה. לאחר אחד עשר רבעונים של צמיחה מדווחת פינטרסט על ירידה משמעותית של 24 מיליון משתמשים ברבעון השני של 2021.
מיטל אור
פינטרסט מאבדת 24 מיליון משתמשים

כפי שפורסם ב-Socialmediatoday, פלטפורמת פינטרסט חווה אובדן משתמשים בשלושת החודשים האחרונים. מגמת החיסונים השפיעה על פינטרסט ועל המסחר האלקטרוני והרגלי הגלישה. לפי פינטרסט, בתקופת הסגרים הייתה מגמת עלייה בשימוש בפלטפורמה ועתה נראית ירידה משמעותית.

ההשוואה של החברה היא בין הרבעון השני של שנת 2021 לעומת הרבעון השני של שנת 2020. התוצאה יכולה להיות חריגה לא רק בשל עזיבה נוכחית של הפלטפורמה אלא גם עלייה משמעותית בשנה הקודמת.

במהלך השנה האחרונה הצטרפו 62 מיליון משתמשים נוספים לפינטרסט כאשר ברבעון הראשון של שנת 2020 מספר המשתמשים עמד על 367 מיליון ואילו ברבעון הראשון של שנת 2021 מספר המשתמשים עמד על 416 מיליון משתמשים.

נתוני משתמשים לצד נתוני שיווק

פינטרסט מייחסת את אובדן המשתמשים לפתיחת השווקים. עם זאת, היא מציינת כי עדיין, רוב המשתמשים ברשת מגלים דרכה מותגים ומוצרים חדשים ומשתמשים בה כדי לבצע קניות. רוב המשתמשים נכנסים לרשת דרך האפליקציה ולכן, למרות הירידה בכמות המשתמשים, לדעת הפלטפורמה המשתמשים הם בעלי ערך למותגים.

המשתמשים באפליקציה עדיין מגלים מעורבות גבוהה וזהו סימן חיובי מבחינתה. ברור כי פינטרסט תצטרך להשקיע מאמצים כדי לחזור לנתוני השימוש מלפני שנה, אך נתוני הביצועים הבסיסיים עדיין מצביעים על פוטנציאל משמעותי עבור מותגים שרוצים להגיע אל לקוחותיהם.

פינטרסט שמה דגש על גילוי מוצרים ומותגים חדשים ובכך היא מכוונת לשיווק לקהל היעד. החברה מציינת גם כי דור ה-Z ממשיך להיות מעורב מאד באפליקציה וזאת תודות לפורמט התוכן המקורי, Idea Pins.

מבט קדימה

בפינטרסט מדווחים כי מספר ה-Idea Pins שנוצר מדי יום גדל ביותר מפי 7 מאז תחילת השנה וכי מספר ההופעות היומיות של אותן סיכות גדל ביותר מפי 10 מאותה תקופה אשתקד. מבחינת הכנסות, הפלטפורמה נהנתה מ-613 מיליון דולר הכנסות לרבעון, מה שאומר שהיא גדלה ב-125% לעומת השנה שעברה.

פינטרסט ממשיכה לעניין את המפרסמים ובמיוחד את הקמעונאים הגדולים ומותגי הנסיעות וזאת למרות הירידה במספר המשתמשים. כרגע נראה כי מדובר בקהל רווחי אשר נכנס לפלטפורמה בידיעה כי הוא מחפש אחר מוצר חדש או מותג מעניין ואותו קהל מוכן לקנות.

אם פינטרסט תצליח להמשיך לייצר תוצאות, יהיו לה הזדמנות להמשיך ולבנות את עצמה. לשם כך יהיה עליה להדגיש את פוטנציאל אפשרויות הקניות הישירות וזאת כדי לשמר את הפעילות העסקית. אם פינטרסט תצליח להמשיך לייצר תוצאות למפרסמים, אלו יבחרו בה כהשקעה בתקציב הפרסום והיא תוכל להמשיך לשמור על תנופה בהכנסות.

לכתבה המקורית ב-Social Media Today >

תגיות רלוונטיות: פינטרסטרשתות חברתיות
שתפו:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
נכתב על ידי
מיטל אור, בעלת חברת כתיבת תוכן באנגלית ובעברית. שמה אנשים לפני העסק ועוזרת לעסק להתבטא הכי טוב ברשת.
0 0 הצבעה
קלות השימוש
0 0 הצבעה
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעה
תמיכה טכנית
0 0 הצבעה
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest
0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
שי משען
89762
פרסום באינטרנט
יורם ליכטנשטיין
88594
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
88203
מדיה חברתית
דפנה בן יהושע
66876
קידום אתרים
ירון אחר
65064
שיווק דיגיטלי
מיטל אור
42
קידום אתרים
מיטל אור
29
מדיה חברתית
מיטל אור
25
מדיה חברתית
מיטל אור
73
תוכן וקופירייטינג
מיטל אור
46
קידום אתרים
לא חבל לפספס?

קהילה של +15,000 מקצוענים כמוך נהנים לקבל מאיתנו טיפים עדכניים על קידום אתרים ושיווק באינטרנט, מדריכים מעמיקים, מקרי בוחן וכלים, היישר לתיבת המייל. רוצה להצטרף?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
()
x