גוגל שיחררו את עדכון פנדה 3.3 - האם זהו מותו של האנקור טקסט? | AskPavel
קידום אתרים » חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט » גוגל שיחררו את עדכון פנדה 3.3 – האם זהו מותו של האנקור טקסט?

גוגל שיחררו את עדכון פנדה 3.3 – האם זהו מותו של האנקור טקסט?

גוגל הודיעה היום על עדכון נוסף של פנדה, ובספירה הלא רשמית הוא נחשב לעדכון מספר 3.3. העדכון כעצמו לא משמעותי במיוחד ומעדכן את בסיס הנתונים של פנדה, בדיוק כמו העדכון הקודם – 3.2, אבל דווקא אחת ההכרזות המשניות של החברה היא זו שעלולה לעורר סערה.

מהו אותו סיגנל שהולך להשתנו?

לפי גוגל, מעתה היא משנה סיגנל חשוב הנוגע לקישורים ונעשה בו שימוש במשך מספר שנים. עד כמה שניתן להבין, הסיגנל עוסק בקשר שבין מאפיייני הקישור ובין העמוד אליו הוא מקשר.

האם משמעות הדבר היא שגוגל תתחיל לייחס פחות חשיבות לאנקור טקסט? אם כן, ייתכן שדווקא העדכון הזה יהיה העדכון המשמעותי והחשוב ביותר של גוגל בשנים האחרונות. גוגל לא הסכימה לחשוף פרטים נוספים ובכך הגבירה את המסתורין סביב העדכון הזה.

שינוי גם בחיפושים המקומיים

השינוי המדובר הוא רק אחד מארבעים שינויים אחרים באלגוריתם אותם ביצעה גוגל במהלך פברואר (השינוי המדובר הוא הרביעי מהסוף). שינוי חשוב נוסף מעדכון זה הוא שהחיפוש המקומי של Google Places יתבסס יותר על התוצאות הראשיות של החברה. אפשר להניח שאם למשל קישרתם את עמוד העסק המקומי שלכם (Place Page) גם לאתר אינטרנט, הדירוגים של האתר יתחילו להשפיע על הדירוג של הדף, אפילו אם האתר עצמו לא יופיע בחיפוש המקומי. לאחרונה שמנו לב שלעיתים גוגל מציגה תצוגה משולבת של אתר אינטרנט ראשי ביחד עם הדף המקומי שלו, במקרה ומוצגים גם ה– Site Links שלו.

סקירה מורחבת של העדכון אפשר לקרוא ב- Search Engine Land.

אודות איתי ברנר

איתי ברנר
העורך הראשי של מדור החדשות באתר AskPavel בו מדי שבוע מתפרסמות הידיעות האחרונות מעולם השיווק באינטרנט. עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.

עשוי לעניין אותך גם...

חדשות קידום אתרים

אמזון בישראל, סדרה של שינויים בפייסבוק ומה יש לגוגל להגיד על מיתוסים של SEO

אמאזון נכנסת לישראל, אבל מה זה בעצם אומר? אז כולנו שמענו על הכניסה של אמאזון ...

35 תגובות

  1. הפסקת ההתייחסות לטקסט העוגן רק יגדיל את הספאם. אין לגוגל סיבה לעשות זאת.

    • אם זה נכון, הרי מדובר באחד המשימות העיקריות שמקדמי אתרים מבצעים. יותר מזה, נניח, תיאורטית, שהאנקור טקסט יצא כליל מהאלגוריתם של גוגל. איך מקדמים אתר בביטוי מסויים בלי אנקור טקסט מקישורים? או יותר מכך, איך גוגל ידרג אתרים בביטוי כזה או אחר. האנקור טקסט חשוב היום גם לגוגל ולא רק לנו המקדמים.

      לכן לדעתי, צריך לא לקפוץ למסקנות. ולחכות לבאות.

      • אנידור חקק

        מסכים עם כפיר, קשה לי להאמין שאנקור טקסט הולך להיעלם.
        לפי דעתי מבחינתנו המקדמים הגישה העיקרית צריכה להיות גיוון, גיוון ושוב פעם גיוון! לפי דעתי גוגל מנסים לנער ולנתק אותנו מהמחשבה שצריך כל הזמן לקשר מאותו טקסט עוגן שרוצים לקדם. מבחינת גוגל קישור טקסטואלי כלשהו יהיה טוב – את הדף הוא יקדם לפי הפרמטרים שיש בו החל מכותרות הטייטל וה- H1 וכן הלאה..

  2. לא הייתי ממהרת להספיד את האנקור טקסט כל כך מהר. מאוד ברור כי המשקל הולך לנטות לכיוונים טבעיים יותר, אך אנקור, יתכן, וישתלבו טוב עם דפוס זה בהנחה שיהיו טבעיים (בכמות ובמילה ממנה יוצא העוגן).

  3. מישהו שמע על גוגל בלנדר?

  4. איתי ברנר

    לדעתי האישית הכוונה היא אולי הפחתת החשיבות עבור טקסט מדויק. גוגל מדברים בטקסט המקורי על כיבוי של תכונה מסוימת, מה שלדעתי מראה על שינוי שהן כן קצת קיצוני.

    גוגל יכולה למשל לנסות ולבדוק גם כמה פעמים ביטוי מסוים מופיע בצורה מדויקת גם באתר עצמו ולא רק בקישור, וככה יהיה יותר קשה לקדם כמה ביטויים על אותו דף בלי להספים אותו (למרות שלדעתי היא כבר עושה את זה).

    בסקרים של SEOmoz מהשנים האחרונות, כבר רואים שאנקור מדויק עובד פחות ופחות.

  5. כל האלגוריתם של גוגל בנוי על לינקים ושמות של לינקים. אם לוקחים את החלק הזה מהמנוע של גוגל מה כבר ישאר כדי שגוגל יפנה לאתר שלנו?

  6. בהחלט עדכון חשוב! אני מאמין שהנושא של אנקור טקסט לא יעללם לעולם מכיוון שהוא הגורם המרכזי שיכול לתת מושג לגוגל על מה באמת הלינק מדבר ומהו הנושא של האתר שעומד מאחוריו.

  7. אנקור יישאר מקסימום יערימו עוד קצת קשיים על דפים עם דירוג נמוך
    אתרים עם תוכן דל ועלוב יירדו לתחתית – היכן שהם צריכים להיות! בסה"כ גוגל רוצה לשפר את חווית הגלישה ואיכות התוכן באינטרנט
    זה לא סוד שהם שונאים אפיליאטס אבל לא את כולם
    איך נוכל בכל זאת להופיע עם אתרים שאנחנו מקדמים? תוכן! גבירותיי ורבותיי-תוכן איכותי! ולמי שאין את זה פשוט אין את זה, תתחילו לשנן :" איכות היא לא מילה גסה"

    • אני שומע הרבה מאוד אנשים בדיעה שלך שצריך תוכן איכותי ואני בהחלט מסכים…אבל,
      אף אחד לא באמת אומר/יודע מה זה תוכן איכותי,אפילו גוגל בעצמם לא יודעים מה זה אומר תוכן איכותי.

      אולי אתה יודע ?

      • כולם יודעים מה זה תוכן איכותי, גם אתה גיא, יודע מה זה. תוכן לא איכותי זה למשל טקסט, תמונה, וידאו, שמשאירים אותך אדיש, שאין לך צורך לצרוך את התוכן מעבר ל-5 שניות של התרשמות, ולא נותן לך שם דבר חדש, שום ערך.
        תוכן איכותי מלמד אותך משהו חדש, מעורר אותך להגיב, לעשות לו לייק בפייסבוק. אני מזמין אותך להציץ באתר של החברה שלי, היידה, ותראה את הכתבות שאנחנו מייצרים שם בנוגע לקידום אתרים, שיווק באינטרנט, ולהתרשם.

        • מבדיקה קלה באתר שלך אני יכול להצביע על כמה דברים שממש מטרידים ואחד מהם הוא פרסום לא אקטואלי,

          האם לא כדאי גם להשקיע בעדכון המידע?

          למשל, כתבת שהאתר ybpmedia נמצא מקום ראשון בגוגל כשכותבים "בניית אתרים" ולמען האמת, הוא במקום התשיעי!! (שזה עדיין לא רע, כי הוא בעמוד הראשון).

          כל טוב

          • שים לב באמת מה כתוב שם: עמוד ראשון. למעשה, הבאנו אותו עד מקום 3 והעבודה עליו הסתיימה. צפה ירידה שלו בחודש חודשיים הקרובים. 🙂

            אז לא להיות מוטרד! 🙂

      • אז אני אסביר:
        כמו שכבר אמרו כאן שיתוף של התוכן שלך באתרים כמו פייסבוק טוויטר ושאר "סוציאל" יכול להעיד על איכות אבל תרשו לי להוסיף זאת- גוגל מאוד מודעים לכל הטריקים ולפיבר שם אתה יכול לקנות לייקים כמעט לכל דבר וגם לאתר שלך אבל מה כן עוזר להם לקבוע אם יש איכות? ובכן, משך השהייה באתר- לכל אתר יש ניתוח מסויים שמספר למנועי החיפוש מה הזמן הממוצע שהמבקרים באתר שלך נשארים אז קחו את זה בחשבון!
        עוד מדד שנחשב מאוד הוא האם המבקרים שלך יורדים מתחת לFOLD שזה בערך החצי/אמצע שלך הדף- אם המבקרים שלך יורדים למטה בדף כדי לראות מה קורה באתר כנראה שהתוכן איכותי וגוגל ירצו להציע אותו.
        עוד אחד- תוכן כתוב צריך להיות -לפחות- 500 מילה,כן גם את זה סופרים. אם האתר שלך מפוצץ בלינקים שיוצאים להצעות אפיליאט הם יודעים [והם לא מתים על אפיליאטס] עצבו את האתר כך שיהי קל ונוח לניווט כדי שיהיו לכם גם מבקרים חוזרים שזה הדבר האחרון שעולה לי בראש- בהצלחה חברים!

  8. מותו של האנקור טקסט? … ספין שטוב לכותרות, לא יותר מזה.

  9. האם אנו יכולים לסמוך על מה שגוגל אומרים?
    הייתי נוקט בכלל של חשדהו וכבדהו…

  10. אם יורידו את הטקסט עוגן איך יגלו מהו קישור רלוונטי

  11. האנקור טקסט ישאר כי הוא נותן כיוון אבל מי שיקשר לעמוד רק מאותו אנקור טקסט כל הזמן – שם אולי גוגל יבין שיש פה קישורים רק למטרות קידום. זה לא טבעי שכל הקישורים ברחבי הרשת יצביעו לעמוד מאותו אנקור טקסט ולכן חשוב לגוון באנקור טקסט.

  12. אם קוראים יחד את כל הודעות גוגל מאז "פנדה 1.0" ומשווים אותן עם ההנחיות למנהל אתרים רואים שהשינוי הוא מהפכני ממש, גם אם הוא מבוצע בהדרגה.

    גוגל עובד מאלגוריתמים שמחשבים רלוונטיות על פי תכונות דף האינטרנט ותכונות הדפים המקשרים אליו אל אלגוריתמים שמחשבים רלוונטיות על פי התנהגות אוכלוסיות משתמשי גוגל והעדפותיהם. בנושא הקישורים גוגל עובר מאלגוריתמים שמחשבים את ערך הקישור (התוספת שהוא מעניק לציוני הרלוונטיות של הדף המקושר) על פי תכונות הדף המקשר (טקסט העוגן היה עד כה תכונה חשובה של הדף המקשר) אל אלגוריתמים שמחשבים את ערך הקישור על פי שיעור השימוש בו.

    אין ספק שהמהפכה הזו נועדה לפגוע באתרים שמציגים למשתמשי גוגל רלוונטיות מזוייפת (על ידי ריבוי "הצבעות" כביכול של קישורים מלאכותיים מאתרי מאמרים, אתרי לווין, החלפות וכו') ולהעלות לצמרת תוצאות חיפוש שעל הרלוונטיות שלהם הצביע ציבור משתמשי גוגל בהצבעת אמת.

  13. טל פריהר

    בעוד אישית אני מסכים עם מה שעמנואל רושם לגבי השינוי ההדרגתי שמתחולל, אני חושב שלגבי הפוסט הנוכחי – צריך להיות *קצת הרבה* יותר זהיר מלהסיק מסקנות לגבי פרמטרים כאלו ואחרים שכן ההודעה המפורסמת של גוגל היא סתומה לחלוטין ויש לעיין בה ולהבין את הכתוב לפני שמפרסמים מסקנות שגויות על ימין ועל שמאל ובכלל המגמה הזאת של הפצת שמועות לא עושה לתחום שלנו טוב, ניסיתי להבין את הנושא כאן:
    http://tinyurl.com/7af7sr4

    כדאי לקחת עוד כמה נשימות לפני שמספידים את האנקור או כל פרמטר אחר.

    • איתי ברנר

      אני מודה שאולי הכותרת הייתה קצת צעקנית מדי, אבל בסך הכול מדובר בשינוי יחסי, ברור שלא מדובר על ויתור מוחלט על כל מה שמרכיב את זיהוי האנקור טקסט, אבל מספיק שינוי בפרמטר אחד כדי לחולל תגובת שרשרת בהרבה מאוד דירוגים.

      • טל פריהר

        אני חושב שעצם ההנחה שהשינוי הזה מתייחס בכלל לאנקור טקסט, או ההבנה שניתן להסיק על פרמטר כלשהו מהאמירה הקצרה של גוגל – היא חסרת כל בסיס.
        קצת קצרה היריעה מלהסביר,
        עיין בפוסט שלי בנושא, שם הסברתי מדוע אני אומר זאת, אשמח לשמוע את תגובתך.

        • איתי ברנר

          עניתי לך. בקצרה – לדעתי, דווקא בגלל שההודעה של גוגל מאוד קצרה, אי אפשר להניח שיש שם משפטים שרק במקרה הושמו ביחד…

          ואגב – לא התבססתי על שום שמועה כשהגעתי למסקנה הזו, לדעתי זה היגיון פשוט. יכול להיות שטעיתי לחלוטין, אבל מותר גם לטעות, לא?

          • טל פריהר

            קודם כל איתי תודה על התגובה הגבתי לך שם, התייחסתי גם בפוסט וגם בתגובה לשאלה שהעלית – וכן , גם אם יש קשר הדוק בין המשפטים עדיין לא ניתן ללמוד מזה שום דבר קונקרטי (אולי זה כיבוי זמני של חישוב תיאור המטא של העמוד המקשר בקביעת רלוונטיות הקישור? – סתם אמירה כמובן, אפשר להמציא עוד הרבה כאלה)
            ושמח לשמוע שבמקרה שלך לא התבססת על שמועות (אגב לא חשבתי על הידיעה שלך כשרשמתי את הפוסט – ראיתי אותו רק יותר מאוחר) , ובטח שטועים הטעויות שלי בתחום עלו לי הרבה כסף השנה 🙂 נכתוב גם על זה פוסט בהמשך…

    • פבל ישראלסקי

      אף אחד לא הסיק שבוודאות מדובר על האנקור טקסט, איתי העלה השערה ואמר "אם זו המשמעות אז….". וזו זכותו. אני גם לא חושב שזהו מותו של האנקור טקסט, אבל אני גם לא אומר שבוודאות לא, אתה יכול?

      • טל פריהר

        ברור שלא – זה תמצית כל מה שרשמתי בפוסט, לא לקבוע כן או לא, כי אי אפשר על סמך פסקת מידע "סתומה" 🙂
        ויותר מכך: נאמר לך שם בפירוש, תזהר מלקבוע כי לא קרה פה משהו שלא קורה גם ככה כל הזמן

  14. זה עדכון חשוב לא פחות מהקודם יש בו עוד פונקציות שנגלה בהמשך

  15. איתי ברנר

    והנה חודש אחרי – גוגל מודה באופן רשמי שהיא ביצעה שני שינויים באלגוריתם שאחראי לזיהוי האנקור טקסט –

    http://searchengineland.com/googles-march-updates-anchor-text-image-search-navigational-search-more-117285

    הפעם אני לא אתנבא עד כמה זה משפיע, אבל זו הפעם הראשונה מזה כמה שנים שהיא מדברת ספציפית על המושג הזה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים