חדשות שיווק באינטרנט וקידום אתרים מהרשת (27.1.12) | AskPavel
קידום אתרים » חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט » חדשות שיווק באינטרנט וקידום אתרים מהרשת (27.1.12)

חדשות שיווק באינטרנט וקידום אתרים מהרשת (27.1.12)

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ"ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר במהלך השבוע. פיד ה-RSS של הבלוג לא כולל את העדכונים הללו, לכן יש להירשם אליו בנוסף – הרשם לעדכוני החדשות וקבל את הידיעות ישירות למייל >>

גוגל מסתירה טפח וחושפת טפחיים (Marketing Land)

עוד לא ממש הספקנו להתאושש משילוב תוצאות החיפוש החברתיות בתוך מנוע החיפוש הראשי של גוגל, והנה כבר ענקית החיפוש מבצעת צעד נוסף שנוי במחלוקת. תנאי השימוש החדשים של גוגל שיכנסו לתוקף החל משניים עשר במרץ הם אמנם קצרים יותר ומתייחסים לכל מוצרי גוגל בבת אחת, אבל מאפשרים לענקית החיפוש לצבור עלינו מידע נוסף. למעשה, כל עוד המשתמש יהיה מחובר לחשבון שלו, מוצרי גוגל השונים יוכלו לשתף ביניהם מידע וכך להציג לו פרסומות רלוונטיות יותר. עם זאת, גוגל טוענת שגם החיפוש יהיה מדויק יותר וכך מי שיחפש למשל "Pink" בגוגל לאחר צפייה של הזמרת ביו-טיוב,  יקבל בעיקר תוצאות המתייחסות אליה, ולא תוצאות שקשורות לצבע עצמו.

התגובות ברשת כפי שניתן לצפות, לא מאוד אוהדות ואף חשדניות. למשל, ב – Marketing Land שואלים האם גם הדואר האישי שלנו ישמש להתאמת פרסומות באתרים אחרים של גוגל? ומה בנוגע למידע מ – Analytics, האם גוגל תוכל להשתמש בו כדי לדרג את האתר מבחינה אורגנית? לפחות לגבי המידע מ – Analytics, כרגע התגובה הרשמית של גוגל הוא שהמידע הזה יישאר חסוי כל עוד המשתמש יקבע זאת בהגדרות החשבון.

מעבר לכך, חשוב לזכור שגם היום גוגל מציגה לנו פרסומות המבוססות על הגלישה שלנו באתרים אחרים או על החיפושים שערכנו לאחרונה, וזאת באמצעות עוגיות של DoubleClick (החברה שמפעילה את מערכת הפרסום של גוגל). העוגיות האלו עדיין יושתלו אצלנו, אבל בתנאים החדשים, גוגל מתחייבת שלא לערבב את המידע הזה עם מידע אישי.

לסיכום, הצלבת המקורות החדשה של גוגל פוגעת ללא ספק בפרטיות הגולשים, אך נראה כי זו נפגעה במידה הגדולה ביותר כבר לפני מספר שנים, ולכן לא בטוח שצריך להיכנס לפאניקה. מי שממש לא רוצה שגוגל תאסוף עליו מידע, יכול למצוא שירותי רשת מתחרים ואפילו לא חייב בהכרח להשתמש ב – Gmail או ליצור חשבון גוגל.

פנדה 3.2 – מה ידוע? (Search Engine Land)

גוגל עדכנה לפני כשבוע את המידע שנאסף באמצעות אלגוריתם פנדה. לפי דיווחים, כתוצאה מכך דירוגים של אתרים מסוימים נפגעו. מנגד, מספר אתרים שנפגעו בעדכון פנדה המקורי, דווקא עלו בדירוגים.

אגב, המעבר הלא רשמי מפנדה 2 לפנדה 3 (גוגל לא ממספרת בעצמה את העדכונים), נעשה לפי ההערכות בחודש אוקטובר והמשמעות שלו היא עדכון גדול במיוחד שכלל גם סיגנלים חדשים וגם צבירת מידע מחודש על האתרים שהעדכון מתייחס אליהם. העדכון הנוכחי שהוא קטן יותר, לא כולל כנראה סיגנלים חדשים.

שינוי בהגדרות הדירוגים בוובמאסטר טולס (Webmaster Central Blog)

היכולת לבדוק דירוגים דרך כלי מילות המפתח מהווה ללא ספק תוספת מבורכת של השנים האחרונות עבור מקדמי אתרים, אך בעוד מרבית הכלים לבדיקת מיקומים מדווחים על מיקום מדויק ככל שניתן, הכלי של גוגל מדווח על "המיקום הממוצע" ולכן נחשב לפחות שימושי.

לאחרונה הודיעה גוגל על שינוי שאמור להפוך גם את הממוצע ליותר מדויק. במקום לחשב את כל המיקומים של כל הדפים מהאתר שמופיעים עבור כל שאילתא (בדרך כלל בין אחד לשלושה), מעכשיו היא תיקח בחשבון רק את המקום הגבוה ביותר : אם נניח מישהו חיפש את המילה "צימרים" והאתר שלכם הופיע במקום 2,5,7 , אבל אצל משתמש אחר הוא הופיע במקומות 1,3, הרי שעד כה , הממוצע היה בסך הכול 3.6 (18 חלקי 5). מעכשיו, הממוצע יהיה פשוט 1.5 (1+2 חלקי 2).

מבחינה פרקטית, מרבית השאילתות לא ישתנו או שיראו מקומיים טובים יותר , אך גוגל גם מדגישה כי המידע ההיסטורי לא ישתנה.

גם קמפיין בטוויטר יכול להשתבש (ניוזגיק)

קמפיין של מקדולנדס שעשה שימוש בתגיות ההאש של טוויטר (#) היה אמור להיות סיפור הצלחה, אך במקום זאת חשף את החברה לגל של פרסום שלילי. החברה הציעה למשתמשים לכתוב סיפורים על חווית האכילה שלהם ברשת ולהשתמש בתגית #McDStories. הבעיה היא שלחברה לא הייתה שום יכולת לשלוט בפרסומים של המשתמשים ששלחו ציוצים עם התגית מהחשבון הפרטי שלהם, וכך זכתה לקבל סיפורים כגון "פעם אחת, כשנכנסתי למקדונלדס, הרחתי סכרת מסוג 2 באוויר והקאתי", כאשר הסיפור הזה מתייחס כמובן לרמות הסוכר הגבוהות שיש במוצרי החברה.

מקדולנדס אמנם עשתה בחכמה ועברה במהירות לחלקים אחרים של הקמפיין, אך בהחלט ניתן ללמוד מהפרשה משהו אודות החופש שיש ללקוחות ברשתות החברתיות. גם לכותב שורות אלו יצא פעם אחת לכתוב הערה לא מאוד מחמאה על אחת מקופות החולים בדף הרשמי שלה, וזאת בתגובה התקשרה אליו בהיסטריה יומיים לאחר מכן…

אודות איתי ברנר

איתי ברנר
העורך הראשי של מדור החדשות באתר AskPavel בו מדי שבוע מתפרסמות הידיעות האחרונות מעולם השיווק באינטרנט. עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.

עשוי לעניין אותך גם...

חדשות קידום אתרים

כללים חדשים לקובץ robots, בעיות בפייסבוק, אמזון מאזינה ועוד

גוגל שינתה את ההתייחסות לקובץ robots.txt במטרה ליצור קווים מנחים ברורים ואפקטיביים לשימוש בקובץ רובוטס, ...

4 תגובות

  1. יופי של מאמר 🙂
    מדיניות "חיבור החשבונות" החדשה של גוגל נראית כמו כיסוי תחת אדיר למה שכבר ממילא קורא בשטח כבר תקופה ארוכה.

    צביקה קולב
    DetectU

  2. קראתי הרבה על הקמפיין של מקדונלדס… זה היה כישלון טוטאלי ולא סתם, לקח להם יותר מדי זמן להבין את זה מה שגרם לתהודה אדירה בקרב הלקוחות.. לדעתי זה פגע להם בנתח קטן של לקוחות שהתנדנדו בין כמה חברות אוכל. המסקנה היא שצריך לחקור קודם כל את דעת הקהל ההמונית ובמידה וקיימת דעת קהל שלילית ברמה גבוהה לא כדאי לפתוח קמפיין כזה (במיוחד לא לפתוח קמפיין כזה ואז למחוק את ההודעות השליליות)- מקדונלדס נפלו למלכודת הגדולה ביותר..

    • איתי ברנר

      האמת שאני לא חושב שצריך להיות גאון גדול כדי להבין שמקדולנדס היא חברה שעדיין יוצרת המון הדים שלילים… ולא רק בקרב חקלאיים מתוסכלים בצרפת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים