חדשות שיווק באינטרנט וקידום אתרים מהרשת (27.1.12)

איתי ברנר

עדכונים שבועיים על פרסום ושיווק באינטרנטבכל סופ”ש נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר במהלך השבוע. פיד ה-RSS של הבלוג לא כולל את העדכונים הללו, לכן יש להירשם אליו בנוסף – הרשם לעדכוני החדשות וקבל את הידיעות ישירות למייל >>

גוגל מסתירה טפח וחושפת טפחיים (Marketing Land)

עוד לא ממש הספקנו להתאושש משילוב תוצאות החיפוש החברתיות בתוך מנוע החיפוש הראשי של גוגל, והנה כבר ענקית החיפוש מבצעת צעד נוסף שנוי במחלוקת. תנאי השימוש החדשים של גוגל שיכנסו לתוקף החל משניים עשר במרץ הם אמנם קצרים יותר ומתייחסים לכל מוצרי גוגל בבת אחת, אבל מאפשרים לענקית החיפוש לצבור עלינו מידע נוסף. למעשה, כל עוד המשתמש יהיה מחובר לחשבון שלו, מוצרי גוגל השונים יוכלו לשתף ביניהם מידע וכך להציג לו פרסומות רלוונטיות יותר. עם זאת, גוגל טוענת שגם החיפוש יהיה מדויק יותר וכך מי שיחפש למשל “Pink” בגוגל לאחר צפייה של הזמרת ביו-טיוב,  יקבל בעיקר תוצאות המתייחסות אליה, ולא תוצאות שקשורות לצבע עצמו.

התגובות ברשת כפי שניתן לצפות, לא מאוד אוהדות ואף חשדניות. למשל, ב – Marketing Land שואלים האם גם הדואר האישי שלנו ישמש להתאמת פרסומות באתרים אחרים של גוגל? ומה בנוגע למידע מ – Analytics, האם גוגל תוכל להשתמש בו כדי לדרג את האתר מבחינה אורגנית? לפחות לגבי המידע מ – Analytics, כרגע התגובה הרשמית של גוגל הוא שהמידע הזה יישאר חסוי כל עוד המשתמש יקבע זאת בהגדרות החשבון.

מעבר לכך, חשוב לזכור שגם היום גוגל מציגה לנו פרסומות המבוססות על הגלישה שלנו באתרים אחרים או על החיפושים שערכנו לאחרונה, וזאת באמצעות עוגיות של DoubleClick (החברה שמפעילה את מערכת הפרסום של גוגל). העוגיות האלו עדיין יושתלו אצלנו, אבל בתנאים החדשים, גוגל מתחייבת שלא לערבב את המידע הזה עם מידע אישי.

לסיכום, הצלבת המקורות החדשה של גוגל פוגעת ללא ספק בפרטיות הגולשים, אך נראה כי זו נפגעה במידה הגדולה ביותר כבר לפני מספר שנים, ולכן לא בטוח שצריך להיכנס לפאניקה. מי שממש לא רוצה שגוגל תאסוף עליו מידע, יכול למצוא שירותי רשת מתחרים ואפילו לא חייב בהכרח להשתמש ב – Gmail או ליצור חשבון גוגל.

פנדה 3.2 – מה ידוע? (Search Engine Land)

גוגל עדכנה לפני כשבוע את המידע שנאסף באמצעות אלגוריתם פנדה. לפי דיווחים, כתוצאה מכך דירוגים של אתרים מסוימים נפגעו. מנגד, מספר אתרים שנפגעו בעדכון פנדה המקורי, דווקא עלו בדירוגים.

אגב, המעבר הלא רשמי מפנדה 2 לפנדה 3 (גוגל לא ממספרת בעצמה את העדכונים), נעשה לפי ההערכות בחודש אוקטובר והמשמעות שלו היא עדכון גדול במיוחד שכלל גם סיגנלים חדשים וגם צבירת מידע מחודש על האתרים שהעדכון מתייחס אליהם. העדכון הנוכחי שהוא קטן יותר, לא כולל כנראה סיגנלים חדשים.

שינוי בהגדרות הדירוגים בוובמאסטר טולס (Webmaster Central Blog)

היכולת לבדוק דירוגים דרך כלי מילות המפתח מהווה ללא ספק תוספת מבורכת של השנים האחרונות עבור מקדמי אתרים, אך בעוד מרבית הכלים לבדיקת מיקומים מדווחים על מיקום מדויק ככל שניתן, הכלי של גוגל מדווח על “המיקום הממוצע” ולכן נחשב לפחות שימושי.

לאחרונה הודיעה גוגל על שינוי שאמור להפוך גם את הממוצע ליותר מדויק. במקום לחשב את כל המיקומים של כל הדפים מהאתר שמופיעים עבור כל שאילתא (בדרך כלל בין אחד לשלושה), מעכשיו היא תיקח בחשבון רק את המקום הגבוה ביותר : אם נניח מישהו חיפש את המילה “צימרים” והאתר שלכם הופיע במקום 2,5,7 , אבל אצל משתמש אחר הוא הופיע במקומות 1,3, הרי שעד כה , הממוצע היה בסך הכול 3.6 (18 חלקי 5). מעכשיו, הממוצע יהיה פשוט 1.5 (1+2 חלקי 2).

מבחינה פרקטית, מרבית השאילתות לא ישתנו או שיראו מקומיים טובים יותר , אך גוגל גם מדגישה כי המידע ההיסטורי לא ישתנה.

גם קמפיין בטוויטר יכול להשתבש (ניוזגיק)

קמפיין של מקדולנדס שעשה שימוש בתגיות ההאש של טוויטר (#) היה אמור להיות סיפור הצלחה, אך במקום זאת חשף את החברה לגל של פרסום שלילי. החברה הציעה למשתמשים לכתוב סיפורים על חווית האכילה שלהם ברשת ולהשתמש בתגית #McDStories. הבעיה היא שלחברה לא הייתה שום יכולת לשלוט בפרסומים של המשתמשים ששלחו ציוצים עם התגית מהחשבון הפרטי שלהם, וכך זכתה לקבל סיפורים כגון “פעם אחת, כשנכנסתי למקדונלדס, הרחתי סכרת מסוג 2 באוויר והקאתי”, כאשר הסיפור הזה מתייחס כמובן לרמות הסוכר הגבוהות שיש במוצרי החברה.

מקדולנדס אמנם עשתה בחכמה ועברה במהירות לחלקים אחרים של הקמפיין, אך בהחלט ניתן ללמוד מהפרשה משהו אודות החופש שיש ללקוחות ברשתות החברתיות. גם לכותב שורות אלו יצא פעם אחת לכתוב הערה לא מאוד מחמאה על אחת מקופות החולים בדף הרשמי שלה, וזאת בתגובה התקשרה אליו בהיסטריה יומיים לאחר מכן…

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

4 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
74
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
94
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
36
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
81
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
64
פרסום באינטרנט
יורם ליכטנשטיין
105015
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
99455
מדיה חברתית
בן אורן
87766
קידום אתרים
דנה רוזן
82461
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

4
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.