גוגל מזכירה למנהלי אתרים: מכירת קישורים עשויה לפגוע ב-Pagerank | AskPavel
קידום אתרים » חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט » גוגל מזכירה למנהלי אתרים: מכירת קישורים עשויה לפגוע ב-Pagerank

גוגל מזכירה למנהלי אתרים: מכירת קישורים עשויה לפגוע ב-Pagerank

מאט קאטס, מנהל תחום ה"ספאם" בגוגל, פרסם פוסט בבלוג שלו לפני יומיים תחת הכותרת "מדוע הפייג'רנק שלנו ירד".

באוקטובר 2007, יצאה גוגל בהצהרה רשמית שמכירת קישורים יכולה להוביל לפגיעה בפייג'רנק ואכן כתוצאה מכך, בעלי אתרים רבים הכוללים גם אתרי חדשות גדולים נפגעו. בנוסף, דאגה גוגל להוסיף את החוק החדש להנחיות הרשמיות שלה לבעלי-אתרים ואף פרסמה פוסטים וסירטונים בנושא.

בפוסט משתף מאט את הפנייה שקיבל מעיתון מפורסם, שהפייג'רנק שלו ירד מ-7 ל-3. אכן מדובר בירידה משמעותית, ואתר העיתון רצה לדעת מדוע קיבלו עונש כ"כ גדול ואכזרי. מאט טען שלא יכל לדעת על ההתחלה מה באמת גרם לירידה המשמעותית בדירוג, לכן החליט לחקור את הנושא ולספק תשובה מעמיקה וכוללת, כדי שזו תוכל להתפרסם בבלוג הרשמי שלו ובכך לספק מידע לבעלי אתרים נוספים (בינינו, למען יראו וייראו).

מאט אכן הגיב תגובה ארוכה ומקיפה, אך בקצרה – התייחס לפנייה בכך שטען ש"בדרך כלל הסיבה שפייג'רנק יורד ב-30-50 אחוזים באופן כזה, היא כאשר אתר עובר על הנחיות האיכות (כלשונו) בכך שגורם להעברת דירוגים מאתר אחד לאתר אחר". מאט התייחס בתגובתו למסמך של גוגל בנושא, וכן לוידאו שפרסם בעצמו (החלק הרלוונטי מתחיל בערך ב1:30):

(אפשר לקפוץ ישירות לדקה 1:30 בקישור הזה)

מאט המשיך והסביר שגוגל זיהתה את הקישורים, לא ברור אם באופן ידני או אוטומטי, כקישורים ממומנים שאכן נועדו להעביר דירוגים ביניהם. מאט המשיך והוסיף שגוגל קיבלה מידע חיצוני ומפורט אודות מכירות קישורים שבוצעו ע"י האתר.

מאט סיכם את תגובתו בכך שטען שכאשר יחליט האתר להיפטר מהקישורים הממומנים לחלוטין, יוכל להגיש בקשה לבדיקה מחודשת של דירוגם בכדי לבטל את העונש. אני אישית, בדיוק כמו רבים וטובים ממני, מאמין שלא צריך להיכנס למצבים הללו מראש ומציע להימנע ממכירת קישורים.

יצא לכם להיענש ממכירת קישורים או מקרים דומים אחרים? מכירים סיפור מעניין? מוזמנים להגיב ולשתף.

אודות לירן רורליך

לירן רורליך
מנכ"ל חברת Clickwise. מומחה לחוויית משתמש (UX) ולשיווק באינטרנט על מגוון תחומיו. בעל ניסיון של כ-8 שנים בקידום אתרים קטנים וגדולים בישראל ובשוק הבינלאומי והדרכת צוותים. כותב בעיקר על יזמות, טכנלוגיה ודברים לא שיגרתיים.

עשוי לעניין אותך גם...

חדשות קידום אתרים

מלחמת אמזון-גוגל, מודעות AR בגוגל אדס, מודעות חיפוש בפייסבוק זמינות לכולם ועוד

אמזון ממשיכה לכרסם בנתח הפרסום של גוגל מחקר של eMarketer מצא כי ענקית הקמעונאות אוחזת ...

תגובה אחת

  1. שלום, אבקש לקבל תשובה אם מישהו מכיר את הנושא.

    ראשית לפאבל, אני מכיר באופן כללי את הבלוג שלך אמנם עד כה לא יצא לי לקרוא בו באופן מקיף, וכעת כאשר אני בשדה התעופה מדפדף באינטרנט שמתי לב כי מדובר בבלוג איכותי ביותר. החומר המתפרם פה מעולה. תודה.

    לגבי השאלה בקשר לאמור בפוסט זה.

    אני בעלים של מספר אתרי אינטרנט, חלקם אתרים מסחריים. חלקם עובדים על פלטפורמות קנויות, לדוגמה אתר יאללה. אני שמתי לב לאחרונה שיאללה החליטו להוסיף בפוטר של האתר שלי מבלי לוודא איתי מראש את המילה קידום אתרים בגוגל עם קישור לאיזו חברת קידום לא מוכרת.

    דרך אגב יאללה ממש לא קידמו את האתרים שלי אצלם, אני עשיתי זאת בעבודה מרובה של מספר שנים והוצאת כספים רבים וכמובן השקעה של זמן.

    אם אני מבין, זה גם מעניש אותי מבחינת גוגל. האם מישהו בדק את הנושא מול יאללה וביקש מהם להסיר את משפטי הקידום האלו מהאתר שלו ? האם זה בכלל חוקי להכניס את המשפטים האלו מבלי לשאול אותי ראשית ?

    תודה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים