איך עושים אופטימיזציה למילות מפתח בקמפיין קידום אורגני (ולמה זה כ”כ חשוב)

מור מריג'
אופטימיזציה למילות מפתח

אתם מריצים קמפיין קידום אורגני וגיבשתם רשימת מילות מפתח.

יצאתם לדרך, כתבתם תכנים וסך הכל נראה שהולך לא רע.

אבל זה לא אומר שאתם יכולים לעצור כאן.

אחת לכמה זמן תצטרכו לרענן את רשימת מילות המפתח שלכם ולעשות גם להן אופטימיזציה. כן, כן, קידום אורגני בסופו של דבר לא שונה בהרבה מהאוטו שלכם. רוצים שהוא יסע? תצטרכו לתחזק ולטפל ולעשות טיפול 10,000 אחרת דברים לא יעבדו כראוי.

אם תקפידו לבצע אופטימיזציה למילות מפתח, יחד עם יתר הדברים החשובים, בינהם תוכן איכותי וקישורים פנימיים, כנראה שתצליחו לשמור על מקום די טוב בפסגה. ונכון, אתם צודקים, זה לא כזה פשוט. האלגוריתם לא נח וגוגל מעבירה אותו מסכת שינויים לעיתים קרובות, מה שהופך את כל הטריקים הידועים להרבה פחות יעלים. ומה עושים במצב כזה? אם אתם מסתמכים על שיווק באמצעות תוכן – אז חדשות מעולות! יש כמה דרכים לבצע אופטימיזציה למילות מפתח בקמפיין קידום אורגני, וזה גם יעזור לכם לשמור על התוכן במיקום די טוב וגם, כתוצאה מכך, יביא יותר מבקרים לאתר. אז קדימה!

7 טיפים לביצוע אופטימיזציה למילות מפתח בקמפיין קידום אורגני

1. מפו את מילות המפתח לפי מסע הלקוח

תסכימו איתי שלא כל הלקוחות זהים ובטח שלא כולם נמצאים באותו שלב במסע הרכישה שלהם. יש כאלה שרק התחילו והם בכלל רוצים ללמוד ולחקור אלטרנטיבות ויש כאלה שכבר היו שם והם בשלים לרכישה. מבחינתכם זה אומר שחשוב ליצור רשימה עם מילות מפתח ממוקדות הן עבור אלה והן עבור אלה. מילות המפתח שיופיעו שם צריכות למקד את כל תחומי העניין באתר וכמובן להפנות לדף המתאים. לנוחיותכם, נפרט מה הם השלבים ואילו מילות מפתח כדאי לשלב בכל אחד מהם:

שלב המודעות: לקוחות שנמצאים בשלב הזה מנסים לחפש פתרון לאיזושהי בעיה שיש להם. זה כנראה יהיה מוצר או שירות שיענו להם על צורך. עבור חיפוש מסוג כזה, הלקוח ישתמש במונחים כללים כמו “איך ל…”// “מה צריך לעשות כדי…” // “איזה ___ כדאי לי אם…” וכן הלאה. כשאתם יוצרים מיפוי מילות מפתח עבור השלב הזה, הקפידו לענות על שאלות נפוצות שקשורות לשירות שאתם מציעים ושימו דגש על הערך והמידע ולא על המכירה.

שלב ההתלבטות: בשלב הזה הלקוח מבין מה עליו לעשות והוא שוקל את הבחירה שלו. הוא מחפש מענה ופתרון ספציפי לבעיה והוא מתלבט בין האלטרנטיבות שמצא. מבחינתכם זה אומר שזה הרגע לבנות אמון ולשכנע שהפתרון שאתם מציעים הוא הפתרון הנכון. כאן כדאי להתמקד במילות מפתח שמבטאות את הערך שבמוצר או בשירות שלכם ולמלא את העמוד בגורמים מגבירי אמון.

שלב ההחלטה: כאן כבר יש כוונת רכישה מובהקת. הלקוח יודע מה הוא צריך, סיים להתלבט והוא מוכן לבצע את הקניה. מבחינתכם זה אומר שימוש במילים מניעות לפעולה “לרכישת…”// “להזמנת…”// “נסו את…” וכן הלאה. התוכן צריך לשים דגש על הפיכת הלקוח הפוטנציאלי ללקוח ממשי.

2. הכינו צ’קליסט לביצוע אופטימיזציה למילות מפתח

כל דבר שתעשו כאן (או לא תעשו כאן) יכול להיות מכריע. ואנחנו מדברים על כל אלמנט באתר, החל מכותרות ועד למטא טייטל. זו גם הסיבה שצ’קליסט הוא הכרחי כדי לוודא שלא זנחתם שום דבר בדרך. זה גם יעשה לכם סדר ויהפוך את העבודה שלכם לקלה וברורה יותר. הנה צ’קליסט התחלתי שממנו תוכלו להמשיך, להוסיף משימות וליצור את שטף העבודה שלכם:

  • הכינו סדר עדיפויות וסווגו את מילות המפתח לקבוצות המבוססות על פילוח העמודים באתר ואחוזי ההמרה בהם.
  • דעו בדיוק אילו מילות מפתח רלוונטיות וממוקדות עבור אילו עמודים.
  • הכינו רשימה של וריאציות זנב ארוך המבוססות על מילות המפתח המובילות שלכם.
  • אם רלוונטי, אל תשכחו להשתמש בלוקליזציה ולבצע התאמות של מילות מפתח לפי שינויים גיאוגרפיים (לכן מומלץ גם לוודא שיש לכם גוגל מיי ביזנס מעודכן).
  • בצעו מחקר מתחרים כדי ללמוד האם הם משתמשים במילות מפתח שאתם לא. במידה וכן, קשרו את מילות המפתח הללו לדפים הקיימים שלכם או צרו עמודים חדשים סביבן.

3. שימו לב למילות מפתח שעשויות להיות רלוונטיות לחיפוש מהנייד

חיפוש מהדקסטופ שונה מחיפוש שמבוצע מהנייד ואנשים לא בהכרח משתמשים באותן מילות מפתח כשהם מחפשים בפלטפורמות שונות וממכשירים שונים. המשמעות היא שמילות המפתח הפופולריות ביותר יכולות להשתנות בהתאם למכשיר ממנו המשתמש מחפש. בניידים למשל השאילתות נוטות להיות קצרות יותר, בעיקר כי לאנשים פחות נוח להקליד ואז הם עשויים גם לפנות לאפשרויות החיפוש הקולי (לדוגמא, בדסקטופ זה יהיה: “בתי קפה מומלצים בפריז” // מהנייד זה יכול להיות “בית קפה קרוב אליי” // בחיפוש הקולי זה יהיה “איפה נמצא בית הקפה הקרוב ביותר אליי”). השיעור החשוב מהמקרה הזה הוא לקחת בחשבון את שלל הגרסאות כשאתם עושים אופטימיזציה למילות מפתח ולא לשכוח לבצע התאמות למשתמשי הנייד והדסקטופ.

4. בצעו בדיקה וביקורת למילות המפתח הקיימות

גם אם השתמשתם בצ’קליסט והכנתם רשימת מילות מפתח והכנסתם מילות מפתח חדשות, תמיד טוב ובהחלט לא מזיק לקבל ביקורת על מה שעשיתם כדי להשתפר ולדייק אפילו יותר מהקיים. יש מגוון של כלים למקדמי אתרים שיוכלו לסייע בזה והבולט שבהם והמועדף עליי הוא הצפרדע הצווחנית (Screaming Frog). אם אתם עוד לא מכירים את הכלי ולא מודעים ליתרונותיו ומעלותיו – ממליצה מאד לקרא את הביקורת הזו ואחריה לאמץ אותו לחיקכם. הכלי הזה יזהה כשלים ובעיות באתר, יתריע על דפים ללא תגיות, יגלה מה הן מילות המפתח של המתחרים, ימצא דפי 404 ועוד הרבה דברים חשובים שבכלל לא כדאי להזניח. מומלץ להריץ בדיקה אחת לכמה זמן כדי להביא את הביצועים של האתר למקסימום, לגלות נקודות חוזקה, לאתר נקודות חולשה ולתכנן תוכניות לשימור ולשיפור.

5. עקבו אחר טרנדים ומגמות של מילות מפתח

טרנדים יכולים להכניס לכם ערימות של טראפיק, כל עוד תדעו איך להשתמש בהם ולנצל אותם לטובתכם. בנוסף, אם תקדימו את זמנכם ותהיו בין הראשונים לאמץ אותם, תספיקו להנות מהם לפני שהביטוי יהיה תחרותי. Google Trends יכול מאד לעזור לכם בזה. גם Google Correlate (פחות מוכר אבל יגלה לכם מגמות עכשוויות ורעיונות למילות מפתח חדשות על בסיס שאילתות שתזינו). אם תראו שם במקרה משהו שיכול להיות רלוונטי לנישה שלכם, הוסיפו אותו לרשימה. רק אל תשכחו לחזור ולנקות מדי פעם מילות מפתח שהיו טרנדיות והיום הפכו ללא רלוונטיות. האסטרטגיה הזאת תוכל לתת לכם בוסט לטווח הקצר עד שגם מילות המפתח שתכננתם לטווח הארוך יתחילו גם הן להמריא.

6. אל תפחיתו בערכן של מילות מפתח מסוג זנב ארוך

כמו שהזכרתי כבר קודם, החיפוש הקולי צובר תאוצה והופך פופולרי יותר מיום ליום. זה עניין של נוחות בעיקר, כי למה להקליד את זה אם אפשר לדבר את זה. וכשזה המצב, כדאי מאד להתאים את מילות המפתח לחיפושים הקוליים כי אז אתם עלולים לאבד את הקהל הזה. מאפיין די בולט של חיפושים קוליים הוא השימוש שאנשים עושים בביטויי זנב ארוך, כי כשמדברים נוטים לא לחסוך במילים ולשאול שאלות כמו ששואלים מישהו שעומד מולנו. לכן, חשוב לשים את הדגש על האופן בו אנשים שואלים שאלות ולהתאים את התוכן באתר לתוצאות החיפוש הקולי (המאמר הזה שצירפתי פה מסביר בדיוק איך לעשות את זה, שווה קריאה).

7. בצעו מעקב אחר החיפושים הפנימיים באתר

חלק ממילות המפתח הטובות ביותר נמצאות לכם ממש מתחת לאף ויש מצב שבכלל לא שמתם לב אליהן. אם יש לכם סרגל חיפוש באתר תופתעו לגלות מה אתם עוד עשויים למצא שם. תוכלו ללמוד מה אנשים מצפים למצא באתר שלכם ולקבל רעיונות למילות מפתח שמעולם לא חשבתם עליהן. כמובן שהשלב הבא יהיה לייצר תכנים סביב המילים האלה כדי לספק לאותם גולשים מענה וסיבה להשאר באתר.

ועכשיו כשיש לנו את זה – איפה חשוב לשלב את מילות המפתח?

לא, לא רק בתכנים שתכתבו, אלא בעוד כמה מקומות אסטרטגיים באתר, למשל:

  • בתגיות המטא של כל עמוד לפי מילות המפתח שהוא מטרגט (הן בטייטל והן בדסקרפשן).
  • בכותרת H1 ובאחת מכותרות המשנה (הערה חשובה: הקפידו לשלב אותן באופן טבעי ולא כפוי).
  • בפסקה הראשונה של כל עמוד.
  • בכתובות ה- URL.
  • בתגיות ה- Alt שאתם מצמידים לתמונות.
  • בתפריט האתר או בפירורי הלחם.
  • בטקסט העוגן שבחרתם לקישורים הפנימיים.
  • וכן, גם בגוף הטקסט כמובן ובתכנים שאתם כותבים ביחס של 1% מכלל כמות המילים.

סיכום

אופטימיזציה למילות מפתח יכולה להכניס לכם הרבה תנועה, לעזור לכם בתכנון תוכן איכותי ורלוונטי ולהתגלות כאחד הצעדים המועילים ביותר בקמפיין. כל הנקודות שהזכרנו כאן עשויות לתת לכם בוסט משמעותי לתנועה ולהביא אתכם לתוצאות מפתיעות. יש לכם שיטה שלא הופיעה כאן? ספרו לי עליה ובואו ננסה אותה גם!

נכתב על ידי
כותבת, עורכת ובעיקר אוהבת מילים מהרגע בו גיליתי אותן. נדמה שתמיד עשיתי את זה ואלה רק הנושאים שהשתנו עם הזמן. כיום, לאחר שנתיים בהן התמקדתי בשיווק דיגיטלי, מרגיש לי שמצאתי איך לשלב בין שני התחומים שהכי מרתקים אותי.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.