Google My Business: איך אופטימיזציה נכונה תבליט את העסק שלך בגוגל

מור מריג'
גוגל מיי ביזנס

לפני הכל, כמה שאלות ולא להתפרץ בבקשה, אחד אחד:

מי רוצה שהעסק שלו יקבל יותר בולטות בגוגל?
מי חושב שהעסק שלו ייחודי ושונה ורוצה לצעוק את זה כדי שכולם ידעו?
מי רוצה את שני אלה בלי להוציא אפילו לא שקל אחד?

אה יפה, כולכם.

אז היום נראה איך באמצעות ׳גוגל לעסק שלי׳ (גוגל מיי ביזנס) תוכלו לסמן V ליד כל אחת מהשאלות האלה.

מה זה Google My Business?

כלי מדהים וחינמי שיגדיל את הנוכחות שלכם ברשת, יחזק את המוניטין של העסק, יכניס תנועה לאתר וימשוך אנשים שנמצאים בקרבתכם הגיאוגרפית. יותר מזה? הוא יתן למשתמש מידע עליכם כבר בתוצאות החיפוש ועוד לפני שהוא בכלל חשב לאיזה אתר להכנס. כן, זה בדיוק מה שאמרתי. אתם תהיו אלה שמיד תקפצו לו לעין. כי עם גוגל מיי ביזנס, או גוגל לעסק שלי, אם תעדיפו, גוגל מאפשרת לעסקים מקומיים להופיע כאשר מבוצע חיפוש לוקאלי (למשל: תופרת ברמת גן), בלי שום קשר למיקום האורגני של האתר. שמעתם נכון, התחרות נפתחת מחדש.

בואו נמשיך עם התופרת. שימו לב מה קורה כשאני מחפשת אותה בגוגל:

גוגל מיי ביזנס לעסק

כמעט 50% מהמסך שלי שייך לאילנה, התופרת מרמת גן. אני רואה על המפה בדיוק איפה היא נמצאת, יש לי תמונות של העסק שלה, ביקורות שנכתבו עליה, אני יודעת מה הן שעות הפעילות שלה והטלפון שלה נמצא ממש מול העיניים. תשוו את זה לכל אחת משלוש התוצאות שמופיעות מימין ותחליטו עם עצמכם בלב איך הייתם מעדיפים שהעסק שלכם יוצג. היתרון הגדול של אילנה הוא שאף תופרת אחרת ברמת גן, לא ניצלה את האפשרויות המדהימות של גוגל מיי ביזנס ולכן היא זכתה בכל הקופה. או כך לפחות אפשר לשער.

אבל לא כולן תופרות ובטח שלא כולן אילנה, אז בואו נראה איך זה נראה בתחומים יותר תחרותיים, למשל, סנדלר בתל אביב. הפעם זה נראה קצת שונה:

גוגל מיי ביזנס לעסקים

העסקים שרשומים לשירות מופיעים מעל לכל תוצאה אורגנית והם מסודרים על המפה כך שהמשתמש יוכל לראות מי מהם נמצא הכי קרוב. חוץ מזה, מופיעים גם הפרטים הבסייסים, כמו: כתובת, טלפון, שעות פתיחה ודירוג, אם יש. נכון, זה אולי פחות מרשים מאילנה, אבל עדיין יש פה פוטנציאל חשיפה גדול שעשוי להביא לאחוזי מעורבות טובים יותר. והחלק הכי יפה בכל הסיפור הזה הוא שיכול להיות שהאתר של ‘הסנדלריה של ניר’ נמצא איפושהו בדף 8 וגם יכול להיות שבכלל אין לו אתר. עדיין, הוא הראשון שמופיע. ורק בגלל שהוא נרשם ל- Google My Business. עכשיו, אחרי שהבנו מה זה בדיוק וסילקנו את הספק, נמשיך לאיך.

איך נרשמים לגוגל מיי ביזנס?

קודם כל חשוב מאד לוודא שלא תהיה כפילות ושלא נרשמתם בעבר, כי אם כבר יש לכם רישום, כל מה שתצטרכו לעשות זה רק לאמת אותו. בכל אופן, גם אם אתם מופיעים וגם אם לא, הכל יתחיל מהעמוד הראשי של גוגל לעסק שלי, אז תנו קליק ולכו בעקבות הכפתור הירוק. כמו שתראו שם, תצטרכו להזין פרטים בסיסיים כמו:

  • שם העסק
  • כתובת (רק במידה ויש, אם אתם נותנים שירותים בבית הלקוח כתבו מה הם איזורי הפעילות שלכם)
  • סימון מיקום במפה
  • איזה סוג של עסק אתם מנהלים (ואם אין את הסוג המדוייק, הוסיפו את התיאור שתרצו לשם העסק שלכם)
  • מה מספר הטלפון שלכם
  • מה כתובת האתר, אם יש

אחרי זה תצטרכו לבחור דרך באמצעותה יאמתו את פרטיכם כדי לוודא שאתם אכן מי שאתם טוענים שאתם. ואז, בדואר האלקטרוני שישלח אליכם, תופיע הודעה מרגשת שתודיע שתוך 20 ימים (אל תתפסו במילה, יום לפה, יום לשם) תקבלו מכתב בדואר מגוגל עם קוד האימות שיגיע הישר לכתובת איתה נרשמתם.

שולחים קוד בדואר

ברגע שתקבלו את המכתב החגיגי, כל מה שישאר לכם לעשות הוא להזין אותו בפרופיל שפתחתם והופ! ברוכים הבאים לגוגל מיי ביזנס.

https://www.youtube.com/watch?v=r1y_0k06MPc

איך עושים אופטימיזציה לפרופיל ה- Google My Business?

אל תתקמצנו על מידע

נכון שאנחנו לא תמיד אוהבים לספק מידע על עצמינו, אבל הי, אל תחסכו בפרטים. אל תסתירו את הטלפון שלכם, אל תערפלו את הכתובת ואל תגבילו את הגישה של המשתמש אליכם. גוגל לא תקח אתכם ברצינות ולא תתייחס אליכם כאל עסק אמין וזאת לא המטרה שלנו כאן. אז ודאו שסיפקתם את כל הפרטים ומעבר לכך, ודאו שהם נכונים.

עדכנו בשינויים נקודתיים

חג? שעות הפעילות שלכם השתנו? החלטתם לארוז ולטוס לחופשה? אל תניחו שהמשתמש כבר יבין את זה איכשהו. הכנסו לפרופיל שלכם ועדכנו על שינויים בשעות הפעילות כדי למנוע אי-נעימות וביקורת שלילית שעלולה להתקבל על העסק. אחרי הכל, זה לא כל כך נעים לראות גן סגור. בטח לא כשמגיעים מרחוק.

תראו לעולם מי אתם

לא רק כדי להתבלט, אלא גם כדי לחזק את האמון של הלקוח הפוטנציאלי בכם. איך?

  • הוסיפו תמונות – תנו לאנשים לראות אתכם, את המוצרים שלכם, את החנות שלכם. תנו להם הצצה שתגרום להם להרגיש שהם קצת יותר מכירים אתכם.
  • בקשו מלקוחות להשאיר עליכם ביקורת חיובית כדי לשפר את מוניטין העסק. עסקים עם חוות דעת טובות זוכים לאמון מצד הקהל הפוטנציאלי והרבה יותר קל להם למכור.

אל תדלגו על אף שדה

אין דבר כזה “אה, זה לא כזה חשוב”. הכל חשוב. ככל שתספקו הן לגוגל והן למשתמש יותר מידע, כך תרוויחו יותר. גוגל אוהבת עסקים שמציגים מידע מפורט ועשיר ככל האפשר. וגם פה, כמו בהרבה דברים אחרים, הדגש הוא על רלוונטיות ואיכות המידע. עסקים שמציגים פרופיל מלא מידע נתפסים כאמינים, מרשימים ומושכים יותר.

השתמשו בפיצ’ר החדש וכתבו פוסטים לקהל שלכם!

גוגל הכריזה ביוני 2017 על תוספת מגניבה ביותר לכרטיס הביקור שלכם בגוגל מיי ביזנס! היא הוסיפה אפשרות לכתוב פוסטים וככה לזכות בעוד תשומת לב ולהגדיל את אחוזי המעורבות. פוסטים שתעלו יעזרו לכם ליצור בולטות, לקדם מבצעים, לחשוף את אופי המותג שלכם ולמעשה כל מה שרק נראה לכם. אפשר להתייחס לזה כמו אל פוסט שאתם מעלים בפייסבוק ולכתוב איזשהו עדכון שחשוב לכם שאנשים ידעו עליו. זה המקום שלכם לנצנץ את הייחוד שלכם ולהוכיח שאתם טובים יותר מהמתחרים. חלק מהדברים שתוכלו להעלות הם:

  • עדכונים יומיים וחדשות לגבי העסק
  • שיווק אירוע מסויים
  • הצגת מוצרים חדשים שמגיעים אליכם
  • מבצעים וקידומי מכירות

תנו לאנשים להכיר אתכם, לדעת מי אתם ולראות מה יש לכם להציע. זו דרך מעולה למשוך לקוחות חדשים או לבנות מערכת יחסים עם הלקוחות הקיימים.

תראו איזה יופי זה נראה:

סטטוס בגוגל מיי ביזנס

ביקורות חיוביות

שמעו, לקטע הזה של ניהול מוניטין ברשת יש חשיבות מאד גבוהה. חשוב שתטפחו אותו לכל אורך הדרך ותדאגו לאסוף חוות דעת חיוביות מלקוחות מרוצים. אין לכם מושג כמה זה ישפיע כשיבחנו אתכם בהשוואה למתחרים. אנשים יחקרו עליכם בגוגל והציון שהם יראו יקבע האם יבחרו בכם או במתחרה שנמצא מרחק כמה שורות מכם.

אחידות

הקפידו שהמידע שמסרתם לגוגל מיי ביזנס זהה למידע המופיע אצליכם באתר. הכתובת צריכה להיות אותה כתובת והטלפון צריך להיות בדיוק אותו טלפון. מעבר לזה, כדאי לפרסם את עצמכם גם באתרי אינדקס כדי שיווצר קשר בין שם המותג למספר הטלפון שלכם ביותר מאתר אחד. שוב, מבחינת גוגל מדובר באינדיקטור לאמינות.

ענו על שאלות

גוגל מאפשרת לגולשים לתקשר אתכם דרך לשונית Questions & answers. זאת הזדמנות עבורכם להציג עוד מידע מעניין על העסק ולספק ליתר הקוראים ערך מוסף. מה גם, שתקשורת טובה ומענה מפורט על תשובות יציג אתכם כעסק שיודע לספק חווית שירות טובה.

שאלות ותשובות בגוגל מיי ביזנס

נגישות

כדי שיהיה לכם נוח ובעיקר כדי לאפשר גישה מהירה וקלילה לכל המידע הזה כדאי להוריד את האפליקציה לנייד. כך לא תהיו תלויים במחשב ותוכלו לעדכן בקלות ובמהירות על כל שינוי.

https://www.youtube.com/watch?v=BvcdY_U-DAc

איך פרופיל Google My Business יכול להשפיע על קידום האתר?

ובכן, ל- Google My Business יש הרבה יתרונות ואתם כבר יודעים אותם. להזכירכם, זה לא משנה באיזה עמוד האתר מדורג, ברגע שהמשתמש יחפש את השירות שאתם מציעים בתוספת האיזור בו אתם פועלים – אתם תופיעו מיד, לפני תוצאות אורגניות ולפני תוצאות ממומנות. בכל מה שנוגע לקידום אתרים אורגני, ההשפעה של הכלי הזה היא יחסית עקיפה, אבל בהחלט קיימת. אזכיר שוב שעסק רשום מקבל חשיפה מדהימה בחיפושים לוקאליים (והנה גם מתנה לדרך, קבלו 7 כלים מדהימים לקידום אתרים מקומי שיביאו אליכם אפילו יותר לקוחות!).

וחוץ מזה, Google My Business מאפשרת לכם להוסיף לכרטיס את כתובת אתר האינטרנט שלכם, מה שעשוי להגדיל את הטראפיק. ואם תשיגו יותר כניסות ואם האתר שלכם גם מעניין ומספק ערך, אז כנראה שזמן השהיה בו יעלה ואז הופ – הנה הגענו למדדים שבהחלט משפיעים ועשויים להזניק את האתר קדימה.

תורכם!

כשזה כל כך פשוט וכל כך יעיל, אין שום סיבה שלא תרוצו ממש עכשיו, כלומר בעוד שלוש שורות, לפתוח לעצמכם פרופיל.

תחשבו על זה ככה, אתם הרי משלמים על טראפיק, נכון?

אתם משלמים כדי לקבל תנועה, בין אם מקידום אורגני שאתם עושים ובין אם מקידום ממומן.

גוגל מיי ביזנס זו פלטפורמה שתאפשר לכם לקבל תנועה לגמרי בחינם. ומי מאיתנו יכול לסרב לדבר כזה.

נכתב על ידי
כותבת, עורכת ובעיקר אוהבת מילים מהרגע בו גיליתי אותן. נדמה שתמיד עשיתי את זה ואלה רק הנושאים שהשתנו עם הזמן. כיום, לאחר שנתיים בהן התמקדתי בשיווק דיגיטלי, מרגיש לי שמצאתי איך לשלב בין שני התחומים שהכי מרתקים אותי.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

14 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

14
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.