הכלי שיאפשר לקבל נתוני Not provided באופן חלקי | AskPavel
קידום אתרים » ווב אנליטיקס » הכלי שיאפשר לקבל נתוני Not provided באופן חלקי

הכלי שיאפשר לקבל נתוני Not provided באופן חלקי

כולנו מכירים את בעיית ה-“NOT PROVIDED” בדוחות האנליטיקס.

פעם כדי לעקוף את זה השתמשנו בשיטות כמו bookmarklet from Lunametrics, אך לצערנו בראשון לספטמבר 2015 גוגל חסמו את האופציה הזו והפכו אותה לחסרת משמעות.

החדשות הטובות שגוגל השיקה את Search Analytics API שבעצם מאפשר לנו לבצע שאילתה ישירות מקונסולת החיפוש. כאשר נחבר את המידע הזה יחד עם Analytics API יתאפשר לנו להפיק דוחות דירוג מפורטים לחלק גדול ממילות המפתח ואת דפי הנחיתה שלהם.

ה"בעיה" היחידה היא שעל מנת לבצע את השילוב הזה דרוש מעט ידע ומיומנות בסיסית על מנת לקבל את הדו"ח.  אסביר ואדגים צעד אחר צעד מה צריך לעשות על מנת לקבל את הנתונים.

לפני שנתחיל חשוב להדגיש שכרגע ניתן לקבל תוצאות של 3 חודשים אחרונים בלבד !

בואו נתחיל:

1. צעד ראשון הוא לוודא שהחשבון והאתר שלכם מחוברים ל-Webmaster tools ושהחשבון שלכם מאומת.

2. לחצו על הלינק הבא על מנת להיכנס לחשבון WMT שלכם בשילוב API EXPLORE ותגיעו למסך הבא:

 

1

3. יש ללחוץ על אישור ולהפך את הכפתור ל-ON:

2

 

לאחר מכן יקפוץ החלון הבא בו יש ללחוץ Authorize:

3

4. לאשר גם את ההודעה הבא שנותנת גישה לחשבון שלכם:

4

5. אם עשיתם הכל נכון תראו שזה התחלף מ-OFF ל-ON:

5

זהו סיימנו עם כל ההגדרות ועכשיו נעבר לקבלת התוצאות.

6. הכניסו את שם האתר שאותו תרצו לבדוק כולל HTTP תחת siteUrl:

6

את "fields" תשאירו ריק זה יתעדכן לבד בהמשך.

7. שדה "”Request body – לחצו על "”add a property ותוסיפו את השדות הבאים בהתאמה:

שלב א': בחרו “dimensions”:

7

וזה יראה ככה:

8

שלב ב': תלחצו על הפלוס הלבן בתוך העיגול הירוק הקטן ותוסיפו את "query" ואת "page".

9

 

שלב ג': הוסיפו "startDate" ואת "endDate" – זהו בעצם הטווח של התאריכים אותו תרצו לבדוק. יש להוסיף את התאריך לפי התבנית הבאה: YYYY-MM-DD

חשוב להדגיש שכרגע ניתן לקבל תוצאות של 3 חודשים אחרונים בלבד !

10

שלב ד': הוסיפו "rowLimit" עם המספר 10 ככה תקבלו את עשרת הדפים המובילים (אפשר לשנות למה שבא לכם).

11

שלב ה': הריצו את השאילתא ע"י לחציה על Execute, להלן התוצאות:

12

פירוש התוצאות:

  • תחת keys: נקבל את הביטוי שקיבל הכי הרבה הקלקות + ניתן לראות את ה URL של העמודים מסודרים לפי כמות הקלקות בסדר יורד.
  • תחת clicks: ניתן לראות כמה פעמים הקליקו על הביטוי.
  • תחת ctr: ניתן לראות יחס המרות בין כמות ההופעות לבין כמות ההקלקות של אותו ביטוי.
  • תחת position: ניתן לראות את המיקום הממוצע של הביטוי במהלך התקופה המבוקשת.

לסיכום…

את התוצאות ניתן לקבל גם דרך ה-Search Console ההבדל העיקרי ( לדעתי ) בין השיטה המוצגת במאמר לבין ה-Search Console היא היכולת לקבל ולהבין את הנתונים בצורה מפורטת ונכונה יותר.
הכלי הינו כלי אשר מיועד למפתחים אך ניתן להשתמש בו ללא ידע בקוד באמצעות המדריך המפורט.

הערה: הנתונים במתקבלים זהים לנתונים המתקבלים בגוגל אנליטיקס המחובר ל Search Console ההבדל הוא שבשיטה זו ניתן לראות את כל הביטויים אשר הובילו לאתר כולל NOT PROVIDED מה שב Search Console ואנליטיקס לא ניתן.

המאמר נכתב בעזרתו של ברנע עידו "ברברשת": התחיל עם קידום ופיתוח אתרי אינטרנט כתחביב לפני כ-5 שנים והיום עוסק בכך במשרה מלאה ואוהב כל רגע בתחום.

אודות נמרוד דקר

נמרוד דקר
נמרוד דקר מומחה אופטימיזציה וקידום אתרים מעל 5 שנים .עוסק בייעוץ SEO, עבודת IN HOUSE, זיהוי בעיות ומתן פתרונות יצירתיים. מיישם את עקרונות ה-SEO להשגת היעדים ומטרות הלקוח.

עשוי לעניין אותך גם...

מדריך גוגל אנליטיקס

גוגל אנליטיקס: המדריך הכי מקיף ועדכני שתקראו בעברית (כולל צילומי מסך והסברים מפורטים)

גוגל אנליטיקס היא מערכת ניטור שמאפשרת לקבל אינפורמציה על הביצועים בכל נכס דיגיטלי, בין אם ...

25 תגובות

  1. יפה כתבת. אני בטוח שמעט מאוד אנשים יודעים לעשות את זה, אחלה פוסט!

  2. מאמר מעולה.
    תודה רבה נמרוד.

  3. כל הכבוד על ההשקעה ! מעולה.
    האם תוכל להמליץ על קורס קצר כוידאו או מדריך כתוב טוב לtag manger של גוגל , ביוטיוב אני מוצאת רק סרטונים ישנים וחסרים?

  4. תודה על מאמר מצויין!

  5. לא הבנתי מה החידוש פה? את הנתונים הללו ניתן לייצא בקובץ אקסל מסודר ישירות מה- SEARCH CONSOLE
    מה פספסתי?

    • נמרוד דקר

      היי אבנר ,

      ההבדל בין ה search console לבין הכלי הזה הוא שsearch console אתה מקבל את הנתונים בלי לדעת מה מבין כל הביטויים הוא זה ש"מתחבא" מאחורי ה not provided. בעוד שבכלי אתה מקבל אך ורק תוצאות של ה not provided ויודע בדיוק איזה ביטויים עומדים מאחרי זה.

      • שוב, הנתונים ב-search console ובכלי שהצגת זהים לחלוטין מה שהופך את הכלי ללא רלוונטי.

        • נמרוד דקר

          אבנר ,
          שוב אתה חוזר על אותו דבר. כתבתי לך בדיוק מה ההבדל תנסה לקרוא ותבין שהנתונים הם דומים אכן אבל שאתה ב MWT אתה לא יכול לדעת מכל הביטויים מהם הביטויים מאחורי ה not provided ועם הכל אתה כן יכול. זה ההבדל !!

          • תעביר לי את המייל שלך, אשלך לך אקסל מסודר ואראה לך שהתוצאות של הכלי והתוצאות מה-search console זהות לחלוטין.

    • כדי לקבל את הנתונים בקובץ אקסל, תצטרך לעבור על כל עמוד / מילה ולהבין מה הוביל למה, לעשות הצלבות ועוד. באמצעות הכלי הזה אתה יכול לקבל ניתוח מדוייק יותר (הכולל בתוכו את נתוני ה NOT PROVIDED) בצורה נוחה ואמיתית יותר לכל מילה ומילה או לכל עמוד ועמוד

  6. אחלה מאמר.
    יש לי שאלה: גוגל מבקש את רשותנו לבצע את החיבור, כלומר, יש לנו מה להפסיד. אחרת למה שישאל?
    מה אנחנו מפסידים?

    • נמרוד דקר

      היי גבריאל ,

      אתה חייב לאשר את החיבור כי זה מדבר בשפה אחת עם ה search console אחרת אם לא היה צורך בכך היית מקבל את הנתונים לכל אתר גם אם אתה לא הבעלים שלו וגוגל כמובן לא יתנו לנו את זה לעולם.

  7. עשיתי כמו שכתבת וזה מביא לי הערה – An error occurred. See the response for details..

    • נמרוד דקר

      היי רון

      תסתכל שרשמת הכל ללא שגיאות כתיב + לא בחרת לקבל תוצאות של יותר מ 3 חודשים

  8. תותח!
    פוסט אינפורמטיבי, תודה.

  9. נמרוד, בהחלט מעניין. השאלה, מזווית הראיה של ניהול השיווק באינטרנט, היא איך אתה מציע לתרגם את המידע שקיבלת בדוגמא הספציפית שהצגת מעלה ב-Response להנחיה ספציפית לעובד הקידום מה לבצע על פי המידע הזה (נתעלם לצורך הדיון מכל שאר ביטויי החיפוש שהכלי מציג שהיתה עבורם הקלקה אחת או יותר).

    • פבל ישראלסקי

      למרות שהשאלה במקום, אני מעדיף שלא ליצור עליה דיון כאן בפוסט.
      חשוב לי שכל פוסט יהיה ממוקד ספציפית בנושא הפוסט המדובר גם באזור התגובות כדי למקד את הקוראים.

  10. שלום נמרוד ותודה על המאמר המעניין,

    יש לי שאלה,
    בדו"ח אנליטיקס אצלי לגבי חודש ינואר מופיע נתון של 385 קליקים כתוצאה משאילתה Not Provided.

    הרצתי את הכלי לטווח של חודש ינואר ועשיתי הצלבה בין דו"ח אנליטיקס לדו"ח שהתקבל בכלי.

    לא זיהיתי בדו"ח אשר קיבלתי באמצעות הכלי מונחים נעלמים נוספים שסכום ההקלקות מהם
    מגיע ל-385.

    זיהיתי מונחים נעלמים נוספים שסיפקו עשרות הקלקות בלבד…

    האם יש להריץ את הדו"ח באופן שונה ע"מ לקבל נתוני Not Provided מלאים?

    תודה רבה
    רועי

  11. נמרוד דקר

    היי רועי ,

    כמו שרשום בכותרת של המאמר "קבלת נתוני not provided באופן חלקי" – כמובן שהכלי לא מושלם
    אבל אני כן חושב שקיבלת הצצה לביטויים שלא היה לך מושג שכן מחפשים אותם גם אם זה כמות הקלקות לא גבוהה במיוחד.

    נמרוד

  12. שלום נמרוד,

    תודה על המענה, הכלי באמת מאד יעיל והוא מאפשר לי לראות את מכלול מונחי החיפוש המובילים לכל דף נחיתה, כולל כמות ושיעור הקלקות.

    לא הצלחתי להציג באנליטיקס דו"ח שכזה, וכאן היתרון הגדול. הבעיה היחידה היא העבודה הידנית כרוכה בארגון של הנתונים בטבלה. או האם פספסתי משהו ואנליטיקס כן יכול להציג דו"ח של מונחי חיפוש מול דף נחיתה ?

    אם לא, אז רציתי לדעת לפחות כיצד אני יכול באמצעות הכלי להציג נתונים עבור דף נחיתה יחיד בכל פעם?
    מהי שורת הפקודה שאני צריך להזין ב-Request body ? תודה רבה 🙂

  13. הי פאבל. כמו שהבנתי מהכתבה, אין לנו היום יכולת מלאה לדעת מה כדאי יותר לקדם, כי הכל לא גלוי לפננו רק באופן חלקי, אין תמונה מלאה לביוטיים כולם.

    האם הבנתי נכון ?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים