שינויים בהתאמות ביטויים בגוגל, עוגת הפרסום 2020, ה-AI מגיע גם לקריאייטיב ועוד

עמית אדלר
חדשות קידום אתרים

עוד שינויים בהתאמות הביטויים בגוגל אדס

במסגרת מסכת השינויים שעוברת פלטפורמת הפרסום של גוגל בשנים האחרונות, הפעם הוחלט להוציא לפנסיה את ההתאמה הרחבה מסוג Broad Match Modifier (הכוללת סימני פלוס). השינויים האחרונים בנושא התאמת ביטויים היו בקיץ 2019.

עם כניסת השינוי לתוקף בשבועיים הקרובים, ההתאמה לביטוי (Phrase Match) תתנהג הלכה למעשה כמו BMM, מה שאומר שגם סוג זה של התאמה לביטוי לא יתקיים יותר במתכונתו הנוכחית. ראוי לציין שההתאמה לביטוי כן תתחשב בסדר המילים, כאשר הוא מהווה חלק עיקרי ממשמעות השאילתה.

כל השינויים האלה מובילים לעולם שבו יש פחות שליטה למנהלי הקמפיינים באופן שבו פועלות מילות המפתח, ויותר שליטה אוטומטית של גוגל, בהתאמה למה שאנשים מחפשים בפועל. הבינה המלאכותית אמורה לבצע את ההתאמות בזמן אמת בהתאם לשאילתות החיפוש, ומנהלי הקמפיינים ייאלצו לסמוך על ההחלטות הללו.

סקירה באתר SEL >

שינויים בהתאמות ביטויים בגוגל אדס

עוגת הפרסום בישראל 2020

כמו בכל שנה, קבוצת יפעת מפרסמת את דוח עוגת הפרסום – והשנה הדיגיטל עולה ב-6% לעומת הפרינט שיורד ב-31%. מבין כלי התקשורת המסורתיים, הטלוויזיה היא היחידה שנשארת במקום יציב ועולה באחוז אחד לכדי 39% בשנת 2020; זאת ככל הנראה בהשפעת הקורונה שאילצה את כולם להישאר בבית.

הרדיו צונח גם הוא ב- 28% לכדי נתח של 5% בלבד, פרסום החוצות ירד ב-50% והפרסום בקולנוע שנשאר סגור צנח ב-80% השנה. באופן כללי נרשמה ירידה של 7% בהשקעה בפרסום ב-2020 לעומת 2019.

לידיעה המקורית >

עוגת הפרסום 2020
תמונה: אתר כסית

AI ישראלי יגיד לכם איזה קריאייטיב הכי טוב

בדרך כלל אנשי שיווק לא באמת יודעים איזה קריאייטיב הכי אפקטיבי, עד שהם מנסים אותו במבחני a/b או בשיטות אחרות. בדיוק לשם כך חברת Vidmob הישראלית פיתחה בינה מלאכותית שסורקת את תוכן הסרטונים, ויודעת לקבוע מראש איזה קריאייטיב יהיה הכי אפקטיבי.

ה-AI של וידמוב ניתח 8,000 קמפיינים של 35 מותגים, ומצא כי סרטוני וידאו שצולמו בחוץ שיפרו את ביצועי הקמפיין ב-60%; ופרזנטור עם מבט מופתע שיפר את הביצועים ב-360%, לעומת מבט שמח שפגע בביצועים ב-64% (הטיפ הזה לבדו שיפר ב-60% את זכירות המותג בפרסומת לכרטיס האשראי מקס). כמו כן מודעות וידאו הניעו אנשים לבצע רכישות בשיעור של 48% יותר ממודעות סטטיות.

מסתבר שגם דברים שעד היום נחשבו כנחלתם הבלעדית של בני אדם – כגון יצירתיות, חדשנות וקריאייטיב – אפשר למדוד, לכמת ואף לשכפל כדי ליצור תוצרים יעילים יותר.

לידיעה המקורית >

פייסבוק תצמצם את החשיפה לקבוצות

מי שעוקב אחרי התנהלות החברה, ודאי יזכור כי לפני שנתיים בערך הציבה פייסבוק את הקבוצות בראש סדרי העדיפויות. כעת באה הצהרה הפוכה לחלוטין, אודות צמצום החשיפה הניתנת לקבוצות מעתה והלאה.

מדוע? בעיקר בשל העובדה שהתוכן בקבוצות פייסבוק התגלה כמעודד שיח אלים וקיצוני, ואפילו תרם את חלקו למהומות ינואר האחרונות בגבעת הקפיטול. על כל זה תוסיפו גם את הפייק ניוז שמתרבה בקצב מסחרר, והרי לכם סיבה מספקת לצמצום החשיפה מנקודת מבטה של הרשת החברתית הגדולה בעולם.

בין השינויים:

  • ביטול כלים מסוימים שהתגלו כמעודדי צמיחה של קבוצות שוליים.
  • חיוב מנהלי הקבוצות להקדיש יותר זמן לסינון התכנים והאנשים בקבוצה.
  • השבתה סופית של האלגוריתם הממליץ על קבוצות פוליטיות ואזרחיות (עד כה הושבת רק במקרים נקודתיים).
  • איסור על קידום קבוצות חדשות ב-21 ימים הראשונים לקיומן.
  • הגבלה יומית על הוספת מצטרפים חדשים.
  • השבתת האפשרות להגיב על שרשורים אלימים.
  • הגבלות על קבוצות עם היסטוריה של התנהגות לא הולמת.

לידיעה המקורית >

גוגל פועלת נגד אתרים עם הטעיית מחירים

באתרי מסחר לא מעטים יש הבדל בין המחיר המוצג בעמוד המוצר או הפיד המיועד לגוגל, ובין המחיר הסופי המוצג בשלב התשלום. כדי למנוע הטעיות, גוגל אכפה מדיניות נוקשה בנושא כאשר מדובר במחירים המוצגים בדפי הנחיתה עצמם.

כעת הודיעה החברה כי תאכוף זאת גם לגבי המחירים הסופיים המוצגים בשלב הצ’קאאוט. החל מה-6 לאפריל 2021, אתרים שיפרו את ההנחיה יקבלו אזהרה המאפשרת להם לתקן את הבעיה תוך 28 יום. מי שלא יתקן את התמחור לאחר הזמן שהוקצב, יגלה שחשבון המרצ’נט סנטר שלו עבר להשעיה.

ידיעות בקטנה

  • זוכרים שגוגל איימה לצאת מאוסטרליה בגלל דרישה לשלם ליצרני החדשות? כעת מסתבר שגוגל מסכימה לשלם על חלק מהתוכן החדשותי במדינה.
  • החל מה-1 למרץ 2021, חנות גוגל פליי תאפשר לעוד מדינות להעלות ולקדם אפליקציות הימורים בכסף אמיתי. עד כה רק 4 מדינות נהנו מהפריווילגיה הזו – אירלנד, צרפת, אנגליה וברזיל – וכעת מתווספות לרשימה מדינות רבות נוספות, כולל ארצות הברית (בהתאם לחוקים בכל מדינה).
  • החל מה-1 לפברואר 2021 גוגל אנליטיקס הפסיק לאסוף מידע חדש מערוצי יוטיוב. המידע ההיסטורי יישמר, אבל מידע חדש לא ייאסף ולא יוצג עוד.
שתפו:
נכתב על ידי
עמית אדלר הוא מקדם אתרים מ-2008 ואיש המילה הכתובה מ-1999. בעל תואר שני בפילוסופיה של המדע, מוסמך גוגל אנליטיקס ובלוגר נלהב.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
53
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
28
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
103
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
81
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
99
מדיה חברתית
יורם ליכטנשטיין
105092
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100765
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99917
מדיה חברתית
בן אורן
87826
קידום אתרים
דנה רוזן
82480
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.