פייסבוק תשלם קנס, חדש בגוגל שופינג, פודקאסטים תופסים תאוצה ועוד

עמית אדלר
חדשות קידום אתרים

[box type=”note”]אז מה היה לנו בשבוע החולף? בתחילת כל שבוע נביא כאן חדשות דיגיטל עם רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו ליחשף מידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]

פייסבוק תשלם קנס של 5 מיליארד דולר

הקנס ישולם במסגרת פשרה כדי ליישב את החקירה שנפתחה בנושא הפרת הפרטיות בפרשת קיימברידג’ אנליטיקה; כך הוחלט במשותף בין פייסבוק ובין נציבות הסחר הפדרלית של ארצות הברית (FTC). זהו הקנס הגבוה ביותר אי פעם שהושת על ידי ה-FTC בשל הפרת פרטיות (בגובה 9% מהכנסות החברה לשנת 2018), והוא מאפשר להפסיק את החקירה בנושא.

חשוב מאוד לציין שהקנס מיועד לסגור את הגולל רק על מה שמתרחש בארצות הברית. מדינות אחרות בעולם עדיין חוקרות את מקרה קיימברידג’ אנליטיקה, בו דלפו פרטים אודות כ-90 מיליון בני אדם ליצירת פרסומות פוליטיות ממוקדות. הסברה אומרת שייתכן גם קנס של האיחוד האירופי, שיהיה אף גבוה מהקנס הנוכחי.

יש לציין שלא כולם מרוצים מגובה הקנס. כמה נציגי ממשל וספקי חדשות בארה”ב הגדירו אותו כעקיצת יתוש, בדיחה ואפילו מתנה לחג המולד.

חדש בגוגל שופינג: ביקורת-מוצר עם תמונה

גוגל הוציאה פיצ’ר חדש במודעות גוגל שופינג, המאפשר לכתוב ביקורות מוצר בתוספת תמונה. לאחר רכישת מוצר, ניתן יהיה לכתוב חוות דעת ולהוסיף תמונה של המוצר שנרכש. בכך יאפשרו ללקוחות פוטנציאליים נוספים לראות תמונה אמיתית של המוצר (בניגוד לתמונה שיווקית שעברה ריטושים כאלה ואחרים).

כדי לאפשר למשתמשים העלאת ביקורות עם תמונות למודעות גוגל שופינג, המפרסם יצטרך לעבוד עם אחת מהפלטפורמות המוצעות כרגע על ידי גוגל – Yotpo, PowerReviews, Bazaarvoice ו- Influenster. יש להניח שבהמשך יצורפו פלטפורמות נוספות.

משווקים ישקיעו מיליארד דולר בפרסום בפודקאסטים עד שנת 2021

האם פודקאסטים הופכים לטרנד שיווקי שבלעדיו כבר אי אפשר? כנראה שכן, לפחות בחו”ל. חברת המחקר Emarketer פרסמה שעד שנת 2021, אנשי שיווק ישקיעו מיליארד דולר בפרסום בפודקאסטים בארה”ב. בשנת 2018 הושקעו כחצי מיליארד דולר בפרסומות באפיק הזה.

לפי התחזיות, רבע מאוכלוסיית ארה”ב (76.4 מיליון בני אדם) תאזין לפודקאסט כלשהו השנה. עוד מעידים הממצאים כי חמישית מאזינים ל-4 עד 5 פודקאסטים בשבוע, ו-31% מאזינים ל-6 פודקאסטים ומעלה בשבוע. ההכנסות מפרסום בפודקאסטים עלו ב-34% בשנת 2018, וצפויות לעלות ב-42% השנה.

הכנסות מפרסום בפודקאסטים

האלגוריתם של גוגל מתעדכן לפי אירועים עולמיים

אחרי אירועי הירי המרובים שהתרחשו בארה”ב בשנים האחרונות, התוצאות בגוגל קום היו מוצפות בפייק ניוז ובמידע מוטעה. במטרה להילחם בפייק ניוז מהסוג הזה – ובפייק ניוז בכלל – בוצעו שינויים באלגוריתם, כך אמר פאנדו נאיאק (Pandu Nayak), מהנדס חיפוש בכיר בגוגל, בריאיון לאתר הגרדיאן.

לצורך כך שולבו אלגוריתמים חדשים המזהים אירועים בזמן אמת, ואוטומטית מגדילים את חשיבות פרמטר הסמכות (Authority) בשאילתות הרלוונטיות לאירוע. כך יוצגו למשתמשים התוצאות הרלוונטית ביותר, מהאתרים האמינים והסמכותיים ביותר – כבר בדף התוצאות הראשון.

איך זה עובד? יש להניח שאם התחולל אירוע ירי כלשהו בארה”ב, חיפושים בנושא יובילו אך ורק לאתרים סמכותיים כגון אתרי חדשות, אתרי ממשלה וכן הלאה. אתרים ללא הפרמטרים הסמכותיים הנדרשים, לא יוצגו – ובכך ייחסכו מהמשתמשים ידיעות לא אמינות. למעשה זהו הסבר מצוין לשאלה כיצד פועל ראנק בריין, הבינה המלאכותית של החיפוש בגוגל – היא משנה בזמן אמת את פעולת האלגוריתם, כדי להתאים למציאות הקיימת בשטח.

גוגל: “אנו מאזינים לפקודות הניתנות לגוגל אסיסטנט”

החברה מודה שהיא מעסיקה עובדי קבלן המאזינים לפקודות קוליות הניתנות לעוזר של גוגל, כך פורסם בביזנס אינסיידר. בכך “מצטרפת” גוגל לאמזון, שהודתה לא מזמן בדבר דומה המתרחש אצל משתמשי אלקסה.

בשני המקרים ההאזנה והתמלול מיועדים לשיפור יכולות המערכת והבינה המלאכותית שלה. נציג גוגל אישר לכתב ביזנס אינסיידר שמדובר אך ורק ב-0.2% מכל הפקודות הקוליות, ושהדבר נחוץ כדי ללמד את המערכת להבין פקודות קוליות במספר רב של שפות.

גוגל כבר ספגה קנס הפרת פרטיות ב-2012 בגובה של כ-22 מיליון דולר (הגדול בזמנו, אם נשווה לידיעה הקודמת אודות הקנס של פייסבוק). אבל כנראה שאנחנו בכל מקרה נמשיך לדבר והם בכל מקרה ימשיכו להקליט, עד הקנס הבא בתור. ולראיה – תחזית שפורסמה לאחרונה טוענת ש-31 מיליון אמריקאים יבצעו רכישות באמצעות עוזר קולי ב-2019; גידול של 31.6% לעומת אשתקד (זאת בנוסף לכך שכבר יש 100 מיליון עוזרים קוליים פעילים בארה”ב).

 

תגיות רלוונטיות: חדשות SEOחדשות קידום אתרים
שתפו:
נכתב על ידי
עמית אדלר הוא מקדם אתרים מ-2008 ואיש המילה הכתובה מ-1999. בעל תואר שני בפילוסופיה של המדע, מוסמך גוגל אנליטיקס ובלוגר נלהב.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
68
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
90
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
33
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
78
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
61
פרסום באינטרנט
יורם ליכטנשטיין
105005
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
99407
מדיה חברתית
בן אורן
87763
קידום אתרים
דנה רוזן
82458
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.