כללים חדשים לקובץ robots, בעיות בפייסבוק, אמזון מאזינה ועוד

עמית אדלר
חדשות קידום אתרים

[box type=”note”]אז מה היה לנו בשבוע החולף? בתחילת כל שבוע נביא כאן חדשות דיגיטל עם רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו ליחשף מידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]

גוגל שינתה את ההתייחסות לקובץ robots.txt

במטרה ליצור קווים מנחים ברורים ואפקטיביים לשימוש בקובץ רובוטס, גוגל הודיעה על שינויים שבוצעו בהנחיות המופיעות בקובץ. מכיוון שלעיתים רבות מדי הקובץ מכיל הנחיות שעומדות בסתירה לסטנדרטים של רשת האינטרנט, הוחלט לבצע ניקוי אורוות ולקבוע מה אפשרי ומה לא.

כמה מהשינויים העיקריים:

  • התעלמות מ- noindex בקובץ – אם עד היום גוגל איפשר למנוע סריקה באמצעות noindex בקובץ רובוטס, הרי שמהיום זה כבר לא אפשרי. החלופות הן שימוש בתגית מטא רובוטס הנמצאת ב-HEAD או באמצעות X-Robots-Tag: noindex תחת HTTP Response Headers.
  • קודי שרת 404 ו-410 יתייחסו שניהם לעמוד כלא קיים, והוא יוסר מהאינדקס לאחר זחילה ועיבוד.
  • עמוד שיוסתר תחת מסך כניסה הדורש סיסמה (Login), יוסר אוטומטית מהאינדקס.
  • התייחסות מעמיקה יותר להנחיית Disallow – בעוד שההנחיה מונעת זחילה בעמוד, עד כה היא לא מנעה אינדוקס שלו (בהנחה שיש קישורים אחרים המפנים אליו). מעתה והלאה הנחיית Disallow תילקח בחשבון בצורה יותר מעמיקה.
  • רוצים להסיר עמוד מהאינדקס במהירות? השתמשו בכלי הסרת URL בקונסולת החיפוש, בשילוב הנחיות כגון noindex או מחיקת העמוד ויצירת קוד 404.

גם אנשי בינג של מיקרוסופט תרמו את תרומתם לדיון בנושא, והצהירו: “בינג מעולם לא תמך באפשרות של noindex בקובץ רובוטס”. או כמו שאומרים אצלנו: יופי, נחמה.

פייסבוק ממשיכה לספוג אש

פייסבוק תאפשר חיפוש ישיר של מודעות דרושים, הלוואות ושירותי אשראי; זאת לאחר שספגה ביקורות ותביעות משפטיות בשל העובדה שהתכנים הללו הוגבלו עד כה בהתאם לחתכים פרסומיים כגון רמת הכנסה, מין, מגדר, מיקום ועוד. הגבלה זו מונעת שוויון הזדמנויות, ולפיכך פייסבוק הודיעה על השינוי שיבוצע עד תום השנה (בארצות הברית בלבד בשלב זה).

פייסבוק אומנם נלחמת בפייק ניוז, אבל מסתבר שהעסקים הקטנים הם שמשלמים את המחיר. מכיוון שהכלים האוטומטיים של פייסבוק לא תמיד יודעים להבדיל בין תוכן פוליטי לתוכן לגיטימי, עסקים ומפרסמים קטנים מגלים שהקמפיינים שלהם מושהים או מחוקים לחלוטין. מכיוון שמדובר במפרסמים קטנים, לא תמיד הם מקבלים את המענה הדרוש ולכן חלקם נאלצו לבקש מפייסבוק אישור של מפיץ מודעות פוליטיות, רק כדי שהקמפיינים שלהם ימשיכו לפעול.

אמזון מאזינה למשתמשי אלקסה

משתמשי אלקסה ודאי לא יאהבו לגלות שכל מה שהם אמרו לגברת המצחקקת, נשמר ומתומלל אוטומטית על ידי אמזון. מן הסתם זו כנראה לא הפתעה גדולה מדי בעידן שבו פרטיות הפכה מזמן לבדיחה, אבל מאמזון נמסר שהדבר מיועד לשיפור ביצועיה של התוכנה. המידע כולל לעיתים גם מידע אישי כגון ימי הולדת, הזמנת מוניות ואוכל וכן הלאה.

מי שבכל זאת לא מרוצה מהנושא, יכול למחוק את ההקלטות על ידי כניסה למרכז הפרטיות של אלקסה.

רק 30% מלקוחות ה-SEO בארה”ב ימליצו על הספק שלהם

בריאן דין, אחד ממומחי ה-SEO המובילים בארה”ב, סקר 1,200 בעלי עסקים בנוגע לשירות שהם מקבלים. מעבר לעובדה שנמצא קשר בין הריטיינר החודשי לשביעות הרצון (ככל שהריטיינר גבוה – כך גם שביעות הרצון), נמצאה העובדה המטרידה שרק כשליש מהלקוחות ימליצו לחבר או לקולגה על ספק ה-SEO הנוכחי שלהם.

ממצאים נוספים ומעניינים לא פחות:

  • רק 8% מהלקוחות מצאו את הספק שלהם דרך פרסום מקוון. כל השאר מצאו דרך פה לאוזן, חיפוש בגוגל וביקורות אונליין.
  • הפקטור החשוב ביותר עבור 74% מהלקוחות בבחירת ספק SEO – המוניטין של הספק. הפקטור הבא בתור – העלות החודשית ו/או מיקומי הספק בגוגל. לעומת זאת, נוכחות במדיה חברתית וסיפורי הצלחה / Case studies היו במקום האחרון מבחינת חשיבות.
  • הנושא החשוב ביותר לבעלי העסקים (83%) הוא השגת לקוחות באופן מיידי, וזו גם הציפייה שלהם. 61% אמרו שגם העלאת מודעות למותג חשובה להם.
  • 44% עזבו את הספק בעיקר בשל חוסר שביעות רצון מהתוצאות העסקיות; 34% בגלל שירות ירוד או חוסר מענה; רק 21% עזבו מכיוון שפנה אליהם ספק אחר.

 

תגיות רלוונטיות: חדשות SEOחדשות קידום אתרים
שתפו:
נכתב על ידי
עמית אדלר הוא מקדם אתרים מ-2008 ואיש המילה הכתובה מ-1999. בעל תואר שני בפילוסופיה של המדע, מוסמך גוגל אנליטיקס ובלוגר נלהב.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

2 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
69
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
87
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
104
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
45
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
91
מדיה חברתית
יורם ליכטנשטיין
105053
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
99581
מדיה חברתית
בן אורן
87786
קידום אתרים
דנה רוזן
82469
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

2
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.