פייסבוק מאשרת מודעות פייק, זום בבית המשפט, SEO אפיק עיקרי ועוד

עמית אדלר
חדשות קידום אתרים

פייסבוק כושלת בניפוי פרסומות מטעות

לאחרונה הודיעה פייסבוק כי לא תאשר הפצת מידע מטעה בנושא הקורונה באמצעות מערכת הפרסום שלה, בדגש על נושאים בעייתיים במיוחד כגון שתיית חומר מלבין כתרופה, ועידוד אחרים לשבור את הסגר.

בניסוי שנערך על ידי כתב של Consumer Reports, הוכנו כמה מודעות המכילות מידע מוטעה בכוונה תחילה. המודעות נוסחו בנוסחים שונים, חלקן כוללות את המילה coronavirus וחלקן אף את המילה “תרמית” (hoax). המודעות והדף המפרסם אותן הוקמו באותו יום, אך הן נקבעו לפרסום לתקופה מאוחרת יותר.

פייסבוק אישרה כמעט את כל הנוסחים וכשלה בזיהוי המודעות הבעייתיות. הפורמטים היחידים שלא אושרו הכילו תמונות עם מסכות פנים, מה שכנראה אומר שהמערכת נסמכת בעיקר על זיהוי של אלמנטים ויזואליים. אבל מה בנוגע לטקסט?

אין שום ספק שניסוי אחד לא מהווה מדד, אבל הבעייתיות עדיין חיה וקיימת. נציג פייסבוק שדיבר עם הכתב אמר שלצמצום בכוח האדם של פייסבוק יש ככל הנראה קשר לבעיה. לאחר שהכתב יצר קשר עם החברה, הוצהר שהנושא בטיפול.

מודעת פייק שאושרה בפייסבוק
מקור: consumerreports.org

גוגל משהה את השינויים בתוכנית השותפים

בפברואר דיווחנו על תנאים חדשים שצפויים להגיע לתוכנית Google Partners (ציון אופטימיזציה חדש, תקציב מינימלי 20,000 דולר ל-90 יום וכן הסמכת גוגל עבור חצי מהשותפים לפחות). תעשיית הדיגיטל רעשה וגעשה, בעיקר בשל ציון האופטימיזציה החדש שחייב לפעול לעיתים קרובות נגד טובת הקמפיינים.

כעת, לאור המשבר הנוכחי והעיכובים הרבים הנגזרים ממנו, הודיעה גוגל על השהיית השינויים הללו. תוכנית השותפים תישאר במתכונתה המקורית לכל אורך שנת 2020, והשינויים החדשים יופעלו בתחילת 2021.

בשורה טובה בהחלט לכל הסוכנויות שעדיין רוצות לקבל את תג השותפים בשנה הקרובה, בלי לכפות על עצמן תנאים נוקשים. ומה יקרה מ-2021 והלאה? לאור חוסר שביעות הרצון מהשינויים, יש להניח שרבים יוותרו על קבלת התג, שממילא לא ממלא תפקיד משמעותי בימינו.

חברת ZOOM נתבעת על הפרות אבטחה

בעלי המניות של זום, אפליקציית הווידאו הפופולרית בתקופה זו, תובעים את החברה בשל הפרות אבטחה חמורות. בתביעה פדרלית שהוגשה בבית המשפט בסן פרנסיסקו ב-7 לאפריל, טוענים התובעים שבעלי החברה ידעו על קיומן של פרצות אבטחה והסתירו אותן במכוון מהציבור.

זו לא הפעם הראשונה שחברת זום חוטפת מכות משפטיות ותדמיתיות. בחודש שעבר נתבעה החברה בשל שיתוף מידע על משתמשי אייפון עם חברת פייסבוק, אפילו בלי צורך שיהיה להם חשבון פייסבוק. חברות וארגונים רבים – ובהם טסלה וספייס אקס – הכריזו חרם על התוכנה בעקבות הפרצות שנתגלו לאחרונה.

בתגובה פרסמה חברת זום כי היא מעריכה את חשיפת נקודות התורפה והיא מחויבת לטיפול בבעיות.

המשבר ממשיך לשנות את התנהגות המשתמשים

ניתוח התנהגות-משתמשים שפורסם בניו יורק טיימס, מעיד שממשיכה ההתרחקות מהמובייל לטובת הדסקטופ ומכשירים שולחניים אחרים. ככל שזמן המשבר מתארך ואנו נאלצים לשהות יותר ויותר בבית, כך גדלה נטישת המכשירים הניידים לטובת מחשבים שולחניים וטלוויזיות.

מהנתונים ניכרת עלייה משמעותית בטראפיק לאתרי הדסקטופ של פייסבוק, נטפליקס ויוטיוב – לעומת התקבעות ואף ירידה של הטראפיק באפליקציות של אותם שירותים בדיוק.

יותר דסקטופ ופחות מובייל בתקופת הקורונה
מקור: nytimes.com

קידום אורגני ממשיך להיות אפיק שיווק עיקרי

בסקר של חברת Conductor שבחן מספר נישות עסקיות (B2B, קמעונאות, בריאות, מדיה ועוד) – נמצא כי למרות שתקציבי הפרסום הצטמצמו מעט, קידום אורגני ממשיך להיות אחד מאפיקי השיווק הבולטים והשולטים: 63% מהמשיבים אמרו ש-SEO יקבל משנה-חשיבות בתקופה זו של מיתון.

בהקשר זה נציין ש-66% מהמשיבים אמרו ש-SEO היה האפיק היעיל ביותר ב-2019, לעומת 50% שציינו את הפרסום הממומן והשיווק במייל במקומות השני והשלישי. 45% מהמשיבים אמרו שתקציביהם צומצמו במעט, ורק 20% מהמשווקים אמרו שצמצמו תקציבים בצורה דרסטית.

ידיעות בקטנה

  • לאחר שהביקורות בגוגל לעסקים הוסתרו מתחילת המשבר, כעת הן יוצאות מהסגר (כולל תמונות ושו”ת). החזרה לשגרה תתבצע בהדרגה לפי קטגוריות-עסקיות וארצות.
  • צפויה ירידה של 6 עד 8 מיליארד דולר בהשקעה בפרסום ממומן בארה”ב, בשני הרבעונים הראשונים של 2020.
  • גוגל יצאה בסדרת מאמרים חדשה אודות התועלת שאפשר להפיק מקידום אורגני.

 

שתפו:
נכתב על ידי
עמית אדלר הוא מקדם אתרים מ-2008 ואיש המילה הכתובה מ-1999. בעל תואר שני בפילוסופיה של המדע, מוסמך גוגל אנליטיקס ובלוגר נלהב.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
86
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
109
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
132
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104691
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100124
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99007
מדיה חברתית
דנה רוזן
82390
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.