הכלי המוביל למחקר מתחרים Majestic SEO שודרג משמעותית | AskPavel
קידום אתרים » חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט » הכלי המוביל למחקר מתחרים Majestic SEO שודרג משמעותית

הכלי המוביל למחקר מתחרים Majestic SEO שודרג משמעותית

Majestic SEO נחשב לאחד כלים היותר מתקדמים למטרות ניתוח אתרי מתחרים, אף על פי שהוא דורש תשלום חודשי קבוע (ניתן לקבל דוחות חינם עבור אתרים עליהם ניתן להוכיח בעלות, בדומה לוובמאסטר טולס) הכלי מאפשר לקבל מידע מדויק ביותר על הקישורים והדומיינים המפנים לאתר מסוים, כולל ניתוח אנליטי של חוזקם (בתשלום בלבד לכל הדומיינים) וסינון לפי מדינות או כתובות IP.

בשבוע האחרון בוצעה באתר מתיחת פנים והוא הפך לידידותי יותר עבור משתמשים חדשים. לדוגמה, התיבה להקלדת כתובות אתרים הפכה לגדולה ובולטת יותר, התפריטים בדפי הדוחות ברורים יותר ומופיעים במספר לשוניות.

עיצוב חדש של majestic-seo

מעבר לשינוים הקוסמטיים הללו, האתר יציע סדרת הרצאות וידאו בשידור חי אשר יציגו טיפים ועצות למשתמשים ותיקים וחדשים בחינם (למעשה הקטעים מועלים ל-youtube). מי שהתמזל מזלו ונמצא בלאס וגאס בחודש נובמבר, יוכל לצפות בהרצאה אשר תועבר על ידי צוות האתר במהלך כנס PubCon.

יתכן כי מהלך זה של Majestic בוצע בתגובה לשינויים אשר חלו ביאהו והשימוש המוגבל יותר בפקודה linkdomain. גם גוגל הפכה את המידע לגבי קישורים נכנסים בווב מאסטר טולס למדויק פחות והחלה להציג גם קישורים שפג תוקפם. (פעולה אשר גרמה ללא מעט תלונות לגבי הכמות המבהילה של "קישורים חדשים" אשר הופיעו פתאום).

אודות איתי ברנר

איתי ברנר
העורך הראשי של מדור החדשות באתר AskPavel בו מדי שבוע מתפרסמות הידיעות האחרונות מעולם השיווק באינטרנט. עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.

עשוי לעניין אותך גם...

חדשות קידום אתרים

שינויים ב-No Follow, רכישה ישירה בפייסבוק, איסור פרסום חדש בגוגל ועוד

גוגל משנה את ההתייחסות ל-No follow אחרי יותר מ-15 שנים בהן קיימת תגית No follow ...

17 תגובות

  1. מתיחת הפנים לא עושה את הכלי הזה ואת דומיו לשימושיים (מעבר לאשליה העצמית של מקדם האתרים) – לכמה פרמטרים של כל דף אינטרנט מתייחס האלגוריתם של גוגל לצורך חישוב ציון הרלוונטיות המשוקלל של הדף לביטוי חיפוש אחד בלבד? לפני כמה שנים דיברו על 200. כמה יש היום – 800? 2,000? ולכמה מהם מתייחס הכלי של Majestic SEO – 30? 40? לא הייתי מעיז להשתמש בכלי כזה לחישוב כמות העבודה הנדרשת להשגת ההישג המבוקש נגד המתחרים ולהפקת הצעת מחיר אמינה.

    • איתי ברנר

      אף אחד לא אמר שהכלי מושלם. למעשה ,השאלה היא האם יש כלי כולשהוא שיכול בכלל להתחיל להתקרב לכל המדדי שנבדקים.

      • לא הערתי שהכלי איננו מושלם. כתבתי בפירוש שהכלי איננו בכלל שימושי והצגתי נימוקים חזקים לכך – המספר הזעום של הפרמטרים שהוא מודד בהשוואה למספר העצום של הפרמטרים שגוגל מודד לצורך חישוב ציוני הרלוונטיות של המתחרים.

        אכן אין ולא יכול להיות כלי אחר להערכת ציוני המתחרים, ואולי משום שאני מכיר בכך, ולא מסתפק באחיזת עיניים, הצלחתי לפתח כלי למדידה ישירה של רמת התחרותיות, ללא צורך בהערכת נתוני האתרים המתחרים.

    • פבל ישראלסקי

      עמנואל, קשה לי להאמין שאם הכלי הזה אינו היה שימושי, הוא היה אחד מהכלים הפופולאריים בעולם בקרב אנשי ה-SEO. העובדות מדברות בעד עצמן.

      אני מציע שתנסה לשחק איתו קצת ותגלה שהוא מספק הרבה מאד מידע מעניין לבעלי אתרים. לדוגמא: נניח שאני רוצה לבנות אסטרטגייה לבניית קישורים לאתר שאני מקדם, איך אדע לבנות את התוכנית אם לא אדע מה האסטרטגייה של המתחרים שלי? הרי אותם אני צריך לעקוף בעבור ביטויים ספציפיים אותם אני רוצה לקדם. הכלי הזה יאפשר לי לחקור את הקישורים שלהם בכמה מטריקות: מקורות, אנקור טקסט, פייג'ראנק, סוגי קישורים (תמונה, טקסט, nofollow), טרנד גידול על ציר הזמן ועוד. איך בהיעדר מידע כזה אדע לבנות עבורי את התוכנית שתסייע לי לעקוף אותו?

      • שנים אחדות לפני הופעת הכלים הראשונים מהסוג הזה השקענו בהקמה ותפעול צוות שביצע איסוף ידני של הנתונים הללו על כ-200 תוצאות החיפוש העליונות בכל אחת מהזירות (ביטויי החיפוש) שבהן פעלנו. היעד שלנו – להפיק מסקנות אופרטיביות שימושיות מתוך הנתונים המצטברים – למשל הערכה אמינה של רמת התחרותיות היחסית של זירות – נכשל לחלוטין, והסיבה היא, כפי שציינתי מעלה, מיעוט הפרמטרים שניתן לאסוף עבורם נתונים ביחס לריבוי העצום של הפרמטרים שגוגל מחשב את ערכם המספרי בעת חישוב ציון הרלוונטיות המשוקלל לביטוי החיפוש הנתון של כל דף בתוצאות החיפוש.

        כך למשל, אם הדף שמוצג מעלי בתוצאות החיפוש קיבל במקרה לפני חמש שנים קישור שנושא TR>0 אין כל דרך לגלות זאת, ולחינם אעתיק את "איסטרטגיית הקידום שלו", שעשויה להיות 15,000 קישורים סתמיים מהסוג שמקדם האתרים של אותו הדף סבור שהם שהביאו אותו למקום השני בשביל אותו הביטוי, ולכן ממשיך לעבוד באותה השיטה כדי להשיג את המקום הראשון, ואיננו מבין מדוע הוא לא מצליח.

        כדי לעקוף אותו, משמע להשיג ציון רלוונטיות משוקלל לביטוי החיפוש הנתון, אני צריך לא יותר מאשר לקבל ציון גבוה משלו. ואת זה אני יכול להשיג בדרכים רבות כמו למשל החלפת קישורים סתמיים במספר שיהיה שווה ערך לחלקו של אותו TR בציון המשוקלל שלו ובתוספת אותם 15,000 קישורים סתמיים שיש לו ועוד משהו כדי ליצור יתרון עבורי. או שאני יכול, לחילופין, להזמין מספר בעלי אתרים המתחרים בי על אותו ביטוי חיפוש לארוחת צהריים במסעדה מפוארת ולשכנע אותם שכדאי לשנינו להחליף קישורים איכותיים ביותר (מבחינת הרלוונטיות ההדדית) נגד זה שמעליי, כי כך שנינו נעלה מדרגה אחת נוספת. מכל מקום, מדוע שאעתיק את "איסטרטגיית הקידום" של זה שמעליי, גם אם היא גלויה לי לחלוטין בזכות איסוף הנתונים עליו, ולא אשתמש בכל דרך אחרת שעדיפה לי מסיבות תקציביות או אחרות.

        • רועי בן עמי

          מה שאתה אומר נכון, הוא הגיוני לחלוטין ואני לא רואה שום סיבה ללמה אתה לא צודק.

          אבל בפועל, אנשים (כולל את עצמי) משתמשים בכלים האלו לפיתוח אסטרטגיית הקידום השלמה שלהם – והם מצליחים.

          כ"כ הרבה אנשים שמתמשים בכלים האלו לפיתוח האסטרטגיות שלהם מצליחים לקדם את האתרים שלהם ליעדים שהתעלמות מהם תהיה לא נבונה.

          ההגיון שלך הוא מתמטי והוא נכון לחלוטין. אבל הסטטיסטיקה לא משקרת.

          • רועי, אתה מתכוון אולי לומר שכלים מהסוג הזה משמשים את מקדמי האתרים כדי להעתיק את מה שנראה דרך הפריזמה המוגבלת ביותר של הכלי (36 פרמטרים מתוך מאות או אלפים) כאיסטרטגית הקידום של המתחרים המצליחים.

            ראשית כל, מי שמעדיף להעתיק במקום ליזום ולהמציא, שיבושם לו. שנית, יתכן בהחלט שבזירה אחת כל מי שבצמרת נוקט באותה איסטרטגיה (כי הם בחרו להעתיק האחד את השני), ובזירה אחרת כל אחד מאלה שבצמרת בחר איסטרטגיה שונה: אחד הגיע למקום הראשון באמצעות מספר גדול מאד של קישורים סתמיים; מישהו אחר הגיע למקום השני באמצעות מספר קטן של קישורים איכותיים במיוחד; עוד מישהו הגיע למקום השלישי כמעט ללא קישורים אבל עם טקסט מקיף ואיכותי במיוחד. ואז מה תלמד מזה שהכלי מתאר לך את המגוון הזה? את מה שיכולת לדעת מראש גם בלי הכלי – שכדי להיות במקום הראשון עבור כל ביטוי חיפוש אתה צריך רק להשיג מספר (ציון רלוונטיות משוקלל) שהוא גדול מהמספר שהשיגו כל המתחרים שלך, ולא חשוב באיזה דרך.

            לעומת זאת, הכלי שאני המצאתי ופיתחתי מודד במישרין את ציוני הרלוונטיות הדרושים כדי להשיג מקום ראשון (או בעשיריה העליונה) לביטויי החיפוש המבוקשים, על ידי האיסטרטגיה שכבר בחרת בה כמתאימה לך לקידום כל אתר ועבור כל ביטוי חיפוש.

            בענין הסטטיסטיקה שלא משקרת אני רוצה להביא דוגמא שתחרט בזכרון הקוראים: לפני כ-50-60 שנים היה בכל בית כמעט כלי שנחשב לשימושי ביותר לטיפול במספר רב של מיחושים. מי שלא השתמש בכלי הזה נחשב לפרימיטיבי וחסר מודעות להיגיינה ולשמירה על הבריאות, ולכן גם כל זוג צעיר מיהר לרכוש את הכלי הזה כי הרי לכולם יש אחד כזה ומשתמשים בו לעתים קרובות.

            שמו של אותו כלי נפוץ היה מכשיר חוקן.

          • רועי בן עמי

            אני זוכר את הפעם הראשונה שקיבלתי חוקן. זה לא היה נעים, אבל זה עשה את העבודה…

            בכל מקרה, בחזרה לנושא…הכלים האלו, כמו שאמרו לפני, לא מושלמים. אבל הסטטיסטיקה כן אומרת לך שהם לא לחלוטין חסרי ערך.

            גם החוקן היה הפתרון הטוב ביותר לאותה תקופה, עד שהמציאו פתרון טוב יותר.

            ואם הכלי שלך עושה את מה שאתה אומר שהוא עושה, תרשום אותי לקורס הבא שלך…

  2. מה השינויים של יאהו ? אני ראיתי שהכל חזר לקדמותו, יש משהו שלא שמתי לב אליו ?

    • איתי ברנר

      השימוש בפקודה linkdomain מוגבל יותר באתרים של יאהו אשר מופעלים על ידי בינג (שירותים חיצונים שמשתמשים בפרמטר הזה כנראה עושים זאת על יאהו בשפה אחרת)

  3. רועי, המחזור הקרוב של הסמינר המתקדם לקידום אתרים בזירות תחרותיות מתחיל ב-24 לאוקטובר. פרטים נוספים והמלצות של המשתתפים במחזורים קודמים ב-http://www.actv-tec.co.il/forum/viewtopic.php?f=1&t=837

  4. אני רוצה להציע דרך למדידת רמת השימושיות של הכלי הזה ודומיו: קחו 10 זוגות של שתי תוצאות חיפוש צמודות, שנבחרו באופן אקראי מתוך תוצאות החיפוש העליונות לביטויי חיפוש שונים, ונסו להבין באמצעות הנתונים שהכלי מספק מדוע התוצאה היותר גבוהה קיבלה ציון יותר גבוה, ולא להפך. ואם כן תמצאו הסבר חשבו האם לא יתכן הסבר חלופי.

  5. אני חושב שלא ניתן להתעלם מן העובדה שיש בערך 10 פרמטרים שאם מחשיבים אותם בתור יותר חשובים, אז בתשעים אחוז מהמקרים נוכל להצליח בתחזיות הקידום ובקידום עצמו.

    כמו כן, יש פרמטר אחד (קישורים) שאם נתייחס אליו בתור הפרמטר הכי חשוב באלגוריתם אז בתשעים אחוז מהמקרים נוכל להצליח בתחזיות הקידום ובקידום עצמו.

    לא כל אחד צריך להמציא את הגלגל. מספיק להחזיק בידע שיביא לתשעים אחוזי הצלחה.

  6. האם יש אלטרנטיבה טובה ל- Majestic . למרות שאני מת עליו, תמיד כיף לגלות מוצרים חדשים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים