6 טעויות נפוצות בבחירת מילות מפתח לקידום האתר | AskPavel
קידום אתרים » קידום אתרים בגוגל » 6 טעויות נפוצות בבחירת מילות מפתח לקידום האתר

6 טעויות נפוצות בבחירת מילות מפתח לקידום האתר

בחירה מוטעית של מילות חיפוש

מחקר מילות  מפתח הוא שלב קריטי בכל פרויקט קידום אורגני. פרויקטי SEO רבים נכשלים (או משיגים תוצאות חלקיות ומאכזבות), למרות השקעה רבה בקידום ולכאורה תוצאות גבוהות מבחינת דירוגים, רק בגלל בחירה לא נכונה של ביטויי הקידום.

התוצאה–> האתר מקודם אבל אין פניות.

בפוסט הזה אציג את הטעויות הנפוצות ביותר אותן אני פוגשת, אסביר למה הן קורות ומדוע כל כך חשוב להימנע מהן.

טעות מס' 1: לקדם את האתר רק על ביטוי אחד או שניים

ראיתי יותר מידי אתרים שהקידום שלהם סובב סביב ביטוי אחד או שניים. לפעמים זה נעשה מתוך מחשבה שיש רק ביטוי מתאים אחד, לפעמים מתוך צורך של בעל האתר להתמקד או להוריד עלויות, לפעמים זו חברת הקידום שרוצה לעשות לעצמה חיים קלים ולהעדיף להציג תוצאה של ביטוי אחד במיקום גבוה על פני מס' ביטויים במקומות נמוכים יותר.

ברוב המקרים זה שילוב של כל הגורמים: בעל האתר חושב שהוא יכול להסתפק בדירוג גבוה על הביטוי המרכזי שלו ולא לפזר תקציב על ביטויים פחות חשובים. (הוא הרי בעיקר שמאי מקרקעין/מועדון לבת מצווה/בדק בית). המקדם קופץ על המציאה ויוצאים לדרך.

למה זו טעות? בואו ניקח את הביטוי "שמאי מקרקעין" כדוגמא. נפח החיפוש על הביטוי המדויק הוא כ- 1900 חיפושים בחודש.

נפח חיפוש מדוייק לביטוי שמאי מקרקעין

נניח שהגעתם למקום הרביעי המכובד. לפי נתוני התפלגות הקלקות לפי דירוגים, תוצאה במקום הרביעי תקבל בממוצע 4.8% מההקלקות, כלומר 91.2 כניסות בחודש. כ- 3 כניסות ביום (חלקן ממתחרים/משווקים וכד').

כמה מ-3 הכניסות האלו יצרו עמכם קשר? כמה יהפכו ללקוחות בפועל?

עכשיו ברור לכם שלא לילד הזה פיללתם? הפכתם את מבנה האתר, חפרתם בקוד, שיפרתם תכנים, העליתם ים של מאמרים ושקדתם על בניה שוטפת של קישורים נכנסים. כל זה בשביל כל כך מעט?

גם אם הביטוי המרכזי שלכם בעל נפחי חיפוש גבוהים יותר, יש חסרונות נוספים לקידום ביטוי בודד:

  • התמקדות בביטוי אחד עלולה לייצר אתר שטחי, לא מעניין ולא מקיף.
  • כשאתר מקודם על ביטוי בודד, פרופיל הקישורים הנכנסים אינו מגוון: יותר מידי קישורים מפנים לאותו דף עם אותו טקסט עוגן, מה שעלול לפגוע בקידום.
  • שמתם את כל הביצים בסל אחד – אתם תלויים בדירוג יחיד (שעלול לזגזג גם מסיבות שאינן תלויות בכם). אתם תלויים גם במתחרים שסביבכם בתוצאות החיפוש: מספיק שיצוץ מתחרה אחד בתוצאות האורגניות או הממומנות שיציע הצעה קוסמת שלא תוכלו להתחרות בה – ואיבדתם חלק משמעותי מהפניות.

טעות מס' 2: לזלזל בזנב הארוך

אז השתכנענו שחשוב לבחור יותר משני ביטויים לקידום האתר. אבל האם זה מספיק? ממש לא.

האם ידעתם שרק 30% מהתנועה מגיעה מתוך ביטויים מרכזיים? (בממוצע. כמובן שהאחוז משתנה בהתאם לתחום).

70% מהתנועה מגיעה מהביטויים האחרים. ביטויים שלכל אחד מהם נפח חיפוש מצומצם, אבל כולם ביחד מייצרים יותר כניסות מהביטויים המרכזיים. זהו הזנב הארוך המפורסם.

היחס לזנב הארוך הוא אמביוולנטי – מצד אחד כולנו מכירים את התיאוריה ונהנים לדבר עליה ומצד שני, יש לנו נטייה לזלזל בקידום ביטויים לא תחרותיים. בעלי אתרים רוצים להישאר ממוקדים בעיקר, לוודא שהם מתקדמים בביטויים המרכזיים ושאף אחד לא יעבוד עליהם עם קידום ביטויים זניחים.

גם מקדמי האתרים רוצים להיצמד למטרה המרכזית שבמקרים רבים התחייבו אליה והיא המאתגרת ביותר עבורם וכך נזנח לו הזנב הארוך…

וממש ממש חבל. מעבר לכמויות התנועה היפות שהוא עשוי להביא לאתר, לזנב הארוך יש יתרונות נוספים:

  • הוא קל ומהיר יותר לקידום – הזירות של ביטויי הזנב הארוך שקטות יותר ודלילות יותר מהזירות של הביטויים המרכזיים התחרותיים.
  • ביטויי זנב ארוך נוטים להמיר טוב יותר מהביטויים המרכזיים – בעלי עסקים רבים מגלים שהפניות הטובות ביותר שלהם הגיעו מהביטויים הממוקדים והנישתיים ביותר.
  • קידום על הזנב הארוך מייצר אתר מעולה – אתר רחב ועשיר שמכסה נושאים רבים בתחומו ועונה לגולשים שלו על שאלות מגוונות.

ביטויי חיפוש ארוכים

מעל 50% משאילתות החיפוש מכילות יותר מ- 3 מילים. זהו חלק משמעותי מהזנב שלכם.

קשה להתמקד בו במחקר מילות המפתח (בפרט שהכלי של גוגל לא מציג ביטויים ארוכים) אבל כן חשוב לזהות ולסמן ביטויים רלוונטיים ככל האפשר, שיכולים להתאים לשאילתות ארוכות ולשלב אותם בתכנים ובאופטימיזציה. הטיות שונות, יחיד/רבים, שמות מותגים, שמות דגמים, שמות ערים, מילות שאלה (בפרט "איך"), מילים כמו "טיפים", "מחיר" וכו'… כל אלו יסייעו בדירוג ביטויים ארוכים.

למרבה האירוניה, במקרים רבים דווקא כתיבה טבעית עושה את העבודה מצוין אבל מקדם האתר שמזלזל בזנב הארוך, מחליף את הוריאציות וההטיות במילת המפתח המרכזית ומעיף ביטויים שפוגעים ב"צפיפות" הביטויים המרכזיים.

טעות מס' 3: שימוש לא נכון בכלי מילות המפתח של גוגל

מאד פשוט ונוח לבדוק פופולאריות ביטויים בכלי מילות המפתח של גוגל. הנתונים מגיעים ישירות מגוגל, הם מספריים והם מתאימים אפילו לשפה נידחת כמו עברית. זו הסיבה שגם אנשים שאינם בקיאים בקידום ובמחקר מילות מפתח מאמינים שיוכלו להסתפק בו לצורך איתור ביטויי המפתח שלהם.

אך לפעמים הם משתמשים בו לא נכון, מוותרים על מחקר אמיתי ומגיעים לתוצאות לא נכונות.

אמנה כאן את הטעויות המרכזיות. אם אתם מקדמי אתרים מקצועיים, אני מניחה שאתם יכולים לדלג לטעות הבאה.

לבדוק התאמה נרחבת במקום מדויקת

ברירת המחדל של הכלי היא הצגת נפחי חיפוש של ביטויי מפתח בהתאמה נרחבת ולא בהתאמה מדויקת. נפחי חיפוש בהתאמה נרחבת משקפים גם חיפושים רלוונטיים שכוללים חלק מהביטוי או וריאציות שונות על חלקים ממנו. ע"מ לראות את נפח החיפוש של ביטוי מסוים, יש לסמן את סוג ההתאמה כ"מדויקת". עכשיו תראו איך המספרים יורדים פלאים.

בחירת נפח חיפוש מדוייק בכלי מילות המפתח

דיאטנית שחשבה ש-60,500 חיפושים חודשיים יובילו לאתר המקודם שלה, נדהמה לגלות תנועה דלה מאד באתר. בדיעבד, הבינה שהסיבה היא שנפח החיפוש המדויק של המילה דיאטנית הוא רק 1,000 חיפושים בחודש (60,500 החיפושים כוללים גם חיפושים על "אולגה רז הדיאטנית" וגם על "דיאטנית לילדים", "דיאטנית באילת" וכו').

מומלץ לבדוק גם התאמה נרחבת וגם מדויקת, ע"מ לקבל מושג לגבי התחום באופן כללי ולזהות ביטויים משניים וזנב ארוך.

להתלהב מהמספרים הגבוהים

רבים רואים לעצמם כמטרה לאתר בכלי מילות המפתח את הביטויים הפופולאריים ביותר.

זכרו שפופולאריות זה לא הכל. חשובה ערכיות הביטוי עבורכם. או אם תרצו, יכולת ההמרה שלו וגם איכות ההמרה. לביטויים כלליים כמו "נשים", בריאות", "ילדים" או אפילו "רפואה אלטרנטיבית" יש נפחי חיפוש מרשימים אבל יכולת המרה חלשה.

טעות מס' 4: להתקבע על הביטויים ההתחלתיים

כמקדמי אתרים, נוח לנו  להישאר לאורך שנים עם אותן המילים. הקידום צובר וותק, הלינקים משתבחים ומתעבים ואנחנו עובדים הרבה פחות קשה. אך גם אם המחקר הראשוני היה מצוין וגם אם הקידום מייצר תוצאות טובות, חשוב להמשיך לחקור ולנתח.

נפחי חיפוש משתנים לאורך זמן, טרנדים חדשים מייצרים ביטויי חיפוש חדשים, השוק מתרחב ואיתו גם ביטויי החיפוש (שדווקא הופכים ממוקדים יותר), העסק שאתם מקדמים משנה מיקוד או מתרחב לתחומים נוספים, בהרבה מקרים הוא מתקדם וזקוק לקהל יעד איכותי יותר שגורר לפעמים שינוי בביטויי החיפוש.

בנוסף, הזמן שחלף סיפק לכם המון מידע. בסטטיסטיקות האתר הצטבר מידע שימושי על נתוני הגלישה, ביטויי החיפוש וההמרות (ושוב – תיזהרו עם מדידה עיוורת של יצירות קשר. לא כל יצירת קשר היא המרה ולא כל המרה היא יצירת קשר).

וגם אם לא התחולל שום שינוי בתחום ובעסק, כדאי להתקדם על ידי הארכת הזנב הארוך. זכרו שהזנב הוא במקרים רבים כמעט אינסופי וכדאי לחקור אותו כל הזמן, בעזרת נתונים שהצטברו באנליטיקס, תוצאות חיפושים פנימיים באתר, ניתוח הפניות עצמן וכו'. עכשיו כשהאתר שלכם חזק,  ביטויי הזנב הארוך יתקדמו ביתר קלות.

טעות מס' 5: להתבסס על ניסוי שנערך בצורה לא טובה

אם היה לכם ספק לגבי מילות המפתח הנכונות ולגבי יכולת ההמרה שלהן עבורכם – יתכן שביצעתם ניסוי מקדים ב- Google Adwords. זו אפשרות שאני מאד אוהבת, אבל בתחילת דרכי המקצועית, אני מודה, חטאתי בניסויים לא מספיק טובים שהניבו תוצאות לא מדויקות.

הניסוי לא יספק לכם תשובות מדויקות אם תבצעו אותו על אתר או דף נחיתה בעלי יכולת המרה נמוכה, אם ביטויים מסוימים לא קיבלו מספיק חשיפות (בגלל הקצאה לא נכונה של עלויות לקליק), אם בדקתם ביטויים בהתאמה נרחבת ולא מדוייקת, אם יש לכם ביטויים שמדורגים נמוך מידי, אם יש ביטויים שהמודעה שלהם לא מספיק ממוקדת, אם מדדתם המרות כ"יצירת קשר" ולא כהמרות בפועל וכו'.

ניסוי שייערך בצורה נכונה, לעומת זאת, יסייע לכם לא רק לקידום האורגני אלא כמחקר שוק לכל דבר. אם תשקיעו בו, תגיעו לתובנות שיחסכו לכם הוצאות משמעותיות בהמשך.

הנה מס' טיפים לניהול קמפיין ניסוי בגוגל אדוורדס:

  • הקצו תקציבים יומיים גבוהים מספיק ע"מ שכל הביטויים יזכו לחשיפה טובה. ברמת מסע הפרסום, ניתן לבדוק את נתח החשיפה באמצעות הוספת עמודת נתח הופעות (Impression share).
  • אם יש לכם ביטויים ששואבים את התקציב היומי ופוגעים בכמות החשיפות של הביטויים האחרים, הוציאו אותם לקמפיין נפרד.
  • כוונו את העלויות לקליק כך שכל הביטויים יופיעו בדירוגים טובים (אני אוהבת את מקומות 3-4), ע"מ שלא יווצר מצב שאתם בוחנים ביצועים של ביטוי שהופיע במקום נמוך מידי או משווים את ביצועיו לביצועי ביטוי שהופיע גבוה.
  • בשלב ראשון, בידקו ביטויים גם בהתאמה מדוייקת, גם לביטוי וגם נרחבת. על סמך ביצועי ההתאמות השונות, חלצו את הביטויים המדוייקים מתוך ההתאמה הנרחבת. תוכלו לזהות ולעקוב אחרי הביטויים המדוייקים שמסתתרים בהתאמה הנרחבת באמצעות אופציית "ראה מונחי חיפוש" (see search terms) המופיעה מעל טבלת מילות המפתח. אלו גם יתנו לכם רעיונות לביטויים נוספים שכדאי לבדוק ולמילות חיפוש שליליות.
    השאיפה היא לאתר ביטויים מדוייקים בעלי ביצועים טובים. לכן הניסוי שלכם לא נגמר כל עוד הביצועים הטובים שייכים להתאמות נרחבות.
  • במידה והדבר מתאפשר, עמדו בקשר שוטף עם מי שמקבל את הפניות בפועל ובררו את איכותן.
  • לשפר לשפר לשפר. בצעו אופטימיזציות שוטפות לביטויים, לעלויות לקליק, למודעות וגם לדפי הנחיתה אם יש צורך. אל תגידו "זה רק ניסוי". קשה בניסויים, קל בקרב.

טעות מס' 6: לסגוד לעבודת הקידום של המתחרים

על אף שיש עוד הרבה טעויות לדבר עליהן, החלטתי לסיים דווקא בטעות משעשעת שאופיינית לבעלי עסקים.

כשאני מנסה לייצר סיעור מוחין עם בעלי עסקים, קורה לא מעט שבמקום להתעמק במחקר שלהם, הם מחליטים לבדוק את המתחרים ופשוט להעתיק מהם את מילות המפתח. לפעמים הם רצים לעסקים המובילים בתחומם בשביל "ללמוד מהטובים ביותר", לפעמים דווקא מעניין אותם המתחרה המיתולוגי, או הכי מעצבן: סתם איזשהו עסק מעבר לכביש.

אז מחקר מתחרים הוא בהחלט חלק מהתהליך, אבל להאמין שהקידום של המתחרה שלכם, הוא קידום חכם וקידום שנכון עבורכם – זו טעות.

זה שהמתחרה שלכם עושה פרסום מצוין בתקשורת או יחסי ציבור מרשימים, זה ממש לא אומר שהוא עושה קידום אורגני מצוין. לפעמים להיפך – אין לו צורך או תקציב להשקיע בקידום אורגני.

ובכלל  – הסיכוי שדווקא המתחרה שלכם עשה מחקר מילות מפתח מעולה, הוא נמוך. אל תעתיקו את המתחרים שלכם. תהיו חכמים יותר מהם ותתמקדו בייחודיות והבידול שלכם.

נגעתי כאן במס' טעויות נפוצות בתהליך ביצוע מחקר מילות מפתח. פבל ביקש ממני להשאיר מקום למדריך מקיף בנושא, שיפורסם כאן בבלוג בהמשך. ובינתיים, אם נתקלתם בטעויות נוספות ומעניינות, אשמח אם תשתפו אותנו בתגובות.

קרדיט לתמונה: estherase

אודות מיכל כהן

מיכל כהן
מקדמת אתרים, מהנדסת תוכנה וסטטיסטיקאית (B.Sc אונ' ת"א). חיה ונושמת קידום אתרים משנת 2007. בעלת חברת WebGuru המתמחה בשירותי קידום אתרים - SEO ו- SEM לעסקים קטנים ובינוניים לקהל היעד הישראלי. בעלת ה'בלוגוגל'- בלוג מקצועי על כל מה שקשור לקידום בגוגל וקצת על מה שלא.

עשוי לעניין אותך גם...

קידום אתרי חדשות

מבזק: 27 הנחיות חובה לקידום אתרי חדשות ופאבלישרים בגוגל

מומלץ לכוון ל-HD: לאחרונה פרסמתי קייס סטאדי של אחד הלקוחות שלנו "איך הגדלנו לאתר מעריב ...

93 תגובות

  1. אחלה של פוסט מיכל
    את באמת גורו :-^)

  2. מיכל, אחחלה פוסט. תודה על המידע. באמת הרבה פעמים דוהרים לעבר מיקום גבוה בגוגל ושוכחים שקידום האתר הוא בעצם אמצעי שיווק שאמור להביא לפניות.

  3. באמת פוסט מצויין. תודה רבה.
    אני חושב שהבעיה הכי גדולה, לפחות מבחינתי היא להעביר את המסר הזה ללקוח, בסופו של דבר כאשר את יושב מול מישהו שלא כל כך מבין, הוא חושב שהוא ישיג את המטרות שלו על ידי קידום המילה הכי גדולה שהוא יכול לחשוב עליה. ההסבר שבסופו של דבר מה שצריך לעניין אותו הוא מספר ההמרות הוא בעצם הדבר הכי מאתגר בכל הנושא של קידום אתרים, איך להמיר את הלקוח שלך ולהסביר לו כמו שצריך. 🙂

    • מיכל כהן

      כן, גיא. זה לפעמים מתיש כל פעם מחדש להתמודד עם דרישות של לקוחות לקדם מילים לא הגיוניות כמו "ילדים". אבל, חשוב להסביר ולהדגים. ולמדתי שחשוב כן להקשיב היטב לכל הרעיונות וההצעות – כי התוצאה הכי טובה מתקבלת כשההיכרות שלך עם עולם הקידום מתחברת להיכרות שלו עם העסק שלו והקהל שלו.

  4. האמת שאין פה משהו חדש… אולי לאלו שפעם ראשונה נוגעים בנושא אבל זה נשמע לי יותר כמו חזרה על מה שכולם אומרים.
    אדוורדס זה נושא די מסובך, אפשר להגיד לשר לשר ולעשות ניסויים, אבל איך משפרים כאשר הקמפיין מסתבך?

    עוד לא שמעתי מישהו שנתן הסבר יותר לעומק חוץ מ "טעויות נפוצות" או "תמשיכו בניסויי"…

    • מיכל כהן

      עידן, את הטעויות אספתי ממש מהשטח והן קורות המון, ככה שאני מקוה שלרבים זה כן מחדש או לפחות קופח עיניים. לא הבנתי את שאלתך לגבי קמפיין שמסתבך. מה זה קמפיין שמסתבך. כמובן שאי אפשר להעביר בפוסט כזה את כל תורת ניהול הקמפיינים אבל הטיפ הכי פרקטי לדעתי הוא לפרק ולפרק את הביטויים הרחבים עד שחושפים את המילים המדוייקות. ולכך בעיקר כיוונתי כשכתבתי "לשפר לשפר לשפר". בלי תהליך שוטף של שיפור וכיוונון – לא תגיע לשום תובנות.

  5. פוסט משובח – תודה.
    הייתי מוסיף לסעיף 6:
    לא ללכת שולל אחרי "ביטויי מקדמים" – מילים אותם בראו מקדמים ואותם מחפשים מקמים ועל כן נראות כביכול חשובות אך בסוף "ההר מוליד עכבר" ורואים באנליטיקס כניסות ספורות בלבד על מקומות מובילים בדף ראשון (כולל מקום ראשון אפילו).

  6. איזה מיכל את…… 🙂
    מעולה!

  7. כתבת היטב מיכל, תודה!
    הערה קטנה: האמירה שביטויי הזנב הארוך קלים יותר לקידום וממירים יותר, לעיתים קרובות אינה נכונה:
    ביטוי בזירות בהן המתחרים עושים עבודה מקצועית, הביטויים הממירים יהיו הקשים ביותר, גם אם אינם ביטויי בסיס אלא "זנב ארוך"

  8. איתי ברנר

    אני כבר מזמן יצאתי מהקונספציה של היצמדות למילות מפתח, מיקומים וביטויים באתרים מסוימים שאני מקדם. הרבה יותר קל להביא תנועה מביטוי זנב ארוך וזה גם מפחית את רמת הסיכון.

    למרות זאת, אם יש שם של מותג שמחפשי םהרבה כמו שהוא, אני עדיין שם את הדגש שם, אבל רק בצורה נקודתית ולא כשיטת עבודה

  9. הייי מיכאל, יופי של פוסט 🙂

  10. מצטרף למברכים. באמת פוסט מעניין. אהבתי במיוחד את מה שאת אומרת על הזנבות ועל ההמרות, תמיד חשבתי שהזנבות ממירים פחות טוב מהביטוי העקרי עצמו…

    • מיכל כהן

      אני בטוחה שבתוך הזנב יש גם ביטויים שלא ממירים בכלל, כמו ביטויי מחקר שאינם משקפים רוכשים. אבל בסך הכל כששאילתה מאד מוקדת פוגשת דף נחיתה מאד ממוקד, התוצאה טובה יותר וגם איכות ההמרה גבוהה יותר.

  11. פוסט מעולה. אכניס לרשימת המאמרים שיעזרו לי להסביר קידום ללקוחות. תודה.

  12. יולי דסיאטניקוב

    תודה מיכל, פוסט מעולה. ומילה קטנה למי שמרגיש שזה לא חידש לו – אני חייבת לומר שעוסקים בתחום מקצועי מסוים וקוראים מאמרים בניסיון להעשיר ולהעמיק את הידע בו, אחוז גדול מאוד מהתוכן אליו נחשפים לא באמת מחדש משהו. אבל זה נותן עוד פרספקטיבה \ תומך בדברים שכנראה ידעתם או פשוט עושה איזה סוג של סדר, שמחבר בין חלקי הפזל בצורה טובה יותר. והפוסט של מיכל, בעיני, מחבר בין חלקי הפזל בצורה מאוד בהירה ומובנית.

  13. בהחלט נקודות חשובות עבור מקדם אתרים בתחילת דרכו, קידום ביטויי זנב ארוך הוא הרבה יותר ממוקד ולכן יחס ההמרה שלו גבוה. קידום אתר בזירה הבינלאומית למשל מתבסס המון על ביטויי זנב ארוך כי התחרות שם על מילת מפתח ראשית היא ברמה קשה מאד,בפרט אם האתר חדש.

  14. גורו יש רק אחד, ואנחנו בדיוק עכשיו נמצאים בבלוג שלו.

  15. היי מיכל,

    ראשית ברכות תמיד למי שמוכן להשקיע מזמנו ולכתוב.

    אבל אני מצטרף לכמה תגובות כאן אין כאן כל חדש, ומי שלא יודע את הדברים הללו אינו יכול לקרוא לעצמו מקדם אתרים.

    אישית אני חושב שאחת הבעיות המרכזיות של שוק קידום האתרים בישראל הוא עודף של מידע שגוי, ישן או לא מעודכן ברשת שמקדמי אתרים קוראים ואם הם "מרגישים" שהדבר נכון הם מאמצים אותו ללא בדיקות או ניסויים שונים.

    בתור מי שמנהל אופרציה לא קטנה בחו"ל ישראל די נהנית מהמצב שגוגל אינה מבינה עברית והרובוטים שלהם עובדים כרובוטים, גוגל אינה יכולה לשרת את הקהל הישראלי כפי שהיא משרתת את הקהל בעולם ראשית גוגל עדיין לא הצליחה "לפצח" את משמעות השפה העברית ( אפשר לראות זאת בבירור במערכת התרגום שלה) ולכן כל נושא פנדה וכדומה לא באמת תופס כאן, למי שיש קשרים בגוגל יודע ומכיר את העובדה שגוגל מחזיקה מאות עובדים ומגייסת גם כיום כדי לשפר את תוצאות החיפוש שלה בצורת התערבות ידנית.

    שנית ישראל בגלל המבנה הדפוק של רשת האינטרנט (צדק חברתי לא יזיק גם כאן ) נתפסת נכון להיום כאזור יחידי (פתח תקוה למי שלא יודע זה ישראל בשביל גוגל ) ולכן אין משמעות אמיתית לנושא האזורים והכל למעשה מתנהל לפי ביטויים שאתם מכניסים זאת אומרת אם יש שם ישוב במודעה או בעמוד לדוגמא ראש פינה גוגל ישייך את התוכן לראש פינה אבל לא לפי ה IP כפי שזה קורה ברוב המקומות בעולם.

    לכן מי שעובד ברצינות ומכיר את המגבלות של גוגל שולט בתחום הקידום בישראל, מי שמתבסס על קריאת חומר בחו"ל וחושב שהוא מבין טועה ובגדול.

    טכנית במדינת ישראל אין שום בעיה לקדם כל אתר לעמוד ראשון בגוגל, תנסו לקדם אתר בארה"ב בתחום תחרותי ואז תבינו מה משמעות הקידום.

    מצד שני אין כאן תנועת גולשים ולמעט תחום התיירות והסקס בישראל שום תחום עדיין לא מגרד את המכירות שקיימות בחו"ל דרך האינטרנט.

    שיהיה לכולם שנה טובה, בריאות אושר והצלחה.

    חג שמח!

    • בתור אחת שנמצאת עמוק בתוך קידום עולם הלימודים, אני חייבת לציין שגם בעולם זה עקב פורטלים רבים יש קושי גדול מאוד בקידום. אני לא יודעת להשוות לארה"ב אבל יחסית למדינה קטנה כשלנו התחום גם הוא קשה…

  16. היי מיכל, שלוש הערות:
    א. הנתונים של גוגל אודות נפח החיפוש של ביטוי לחודש כוללים שיעור גבוה מאד של חיפושי סרק שלא הופכים לכניסה אל אף אחת מתוצאות החיפוש. השיעור הזה גדל ככל שביטוי החיפוש יותר תחרותי ובביטוי [קידום אתרים] הוא מתקרב ל-100%. כלל אצבע: חלקי את המספר של גוגל ב-7 ותקבלי את מספר הכניסות הצפוי למי שנמצא במקום 1.

    ב. כאשר ביטוי הראש תחרותי גם ביטויי הזנב הארוך תחרותיים. מי שנמצא במקום עליון בביטוי הראש רצה כבר מזמן גם את הכניסות לביטויי הזנב הארוך. ומי שתקציבו לא איפשר לו השגת מיקומים עליונים, לא הייתה לו ברירה אלא ללכת על ביטויי הזנב הארוך.

    ג. את מחקר המילים אין טעם לבצע אלא בהקשר של תקציב הקידום הנתון, כי אם ביטויי החיפוש שנבחרו תחרותיים מדי ביחס לאותו תקציב, כישלון עבודת הקידום מובטח מראש. ואם לביטויי החיפוש שנותרו מספר כניסות צפוי זעיר (כזכור – 15% ממספר החיפושים) גם אם תשיגי את המקום הראשון, לא יהיו די מכירות כדי להצדיק את ההשקעה בקידום.

    • מיכל כהן

      עמנואל תודה,
      א. יש שיעור מסוים של חיפושי סרק, אבל אני ספק אם אפשר להגדיר אותו כשיעור גבוה מאד. גם אם נדמה לנו שכל העולם מתעסק בקידום ובדיקת דירוגים, לדעתי אנחנו לפחות בישראל, עדין טיפה קטנה בים. 1/7 – זה די דומה לנתוני ההתפלגות שקישרתי אליהם, אם כי קצת פחות אופטימי. בסופו של דבר, בודקים גם המרות וזה מה שחשוב יותר ממילא.
      ב. זה נכון כנראה בחו"ל. בארץ עדין לא (גם זה יגיע…אולי הפוסט הזה ישנה משהו…)
      ג. כן, אבל קודם צריך לעשות מחקר, למצוא את המילים, לנתח תחרות ורק אז להעריך תקציב.

  17. אחד המאמרים הלעוסים אם לא ה..:)

  18. כל הכבוד לך מיכל וגם לך שי גרעיני, למרות שידעתי הכל, זה מחדד מרענו ו… מנער.

  19. תודה!
    זה עזר לי עם אתר שאני עובד עליו עכשיו!

  20. אין ספק שמדובר בפוסט איכותי, רק שאלה אחת לעניין המחקר מילות מפתח פרט לכלי של גוגל וקמפיין יש לך המלצות לכלים נוספים ?

    • מיכל כהן

      בעברית כמעט ולא לצערי. צריך גם להזכיר שהכלי של גוגל לא מדויק. רמת הדיוק שלו היא כ 70% מבחינת נפחי החיפוש שהוא מראה ובנוסף – הוא משמיט ביטויים מסויימים (יש טענה רווחת שהוא מציג ביטויים שיווקיים יותר מביטויי מחקר ומטה את הנתונים לטובת התחרותיים). רוב העבודה שלי היא לא מול הכלי של גוגל אלא ללא כלים: שיחה עם בעל האתר ואנשי השירות שלו, קריאת האתר, סטטיסטיקות ופניות, קריאת אתרים בתחומי האתר (לאו דוקא המקודמים. יותר תוכן מקיף כמו ויקיפדיה). גם עבודה עם google suggest (googke instant), google trends instant.
      באנגלית יש כמובן מבחר עצום של כלים שתוכל למצוא אני מניחה פה אצל פבל (אני עובדת רק בזירות ישראליות).

  21. שלום לך מיכל, בזמנו פניתי ל 3 חברות קידום לקדם את האתר שלי על שתי ביטויים שבאוורד נראו לי הכי טובים. קיבלתי 3 הצעות שכולם התייחסו לשתי הביטויים בניגוד לזה שכתבת שזו טעות. התחלתי לעבוד עם החברה שנראתה לי הכי רצינית. זאת חברה מוכרת שמופיעה למעלה בגוגל.ואחרי 7 חודשים הבנתי ששום דבר טוב לא קורה משתי המילים האלה (היום במקומות 6-8 וכמעט ואין פניות ומה שיש זבל) לקח לי זמן ומלחמות לצאת מההסכם שעשיתי איתם לשנה. אני שואל אותך ואת כל הקהילה המקצועית המכובדת של פבל – איך יכול להיות שאני מקבל הצעות מחברות בעלות שם על משהו שטענת כל כך נכון שהוא לא נותן כלום? אף אחד לא עשה לי מחקר. והאדוורד שעשיתי לפני, עכשיו אני מבין מההסבר שלך, הוא לא טוב כי על התאמה נרחבת והחברה ראתה אותו לא אמרה לי כלום? אז למה עם כזאת רמה מקצועיות של חברות קידום כולם עוד מעיזים לדרוש מלקוחות שנה התחייבות מראש?

    • מיכל כהן

      דודי, צר לי שזה השירות שנחשפת אליו. אני אישית לא נותנת הצעות של שני ביטויים (בתחילת דרכי מתתי למי שלא היה תקציב. היום אני לא). אני גם לא אחזיק בכוח לקוח לא מרוצה. אני חושבת שבכל תחום שאתה לא מבין בו מספיק, אתה עלול ליפול. כמו שאותי דופקים במוסך… אבל קידום האתר שלך ושיווק באינטרנט בכלל, בניגוד למוסך, הוא חלק משמעותי מתהליך השיווק של העסק גם מבחינת תקציב וגם מבחינת תוצאה. וככזה, חשוב כן שתהיה לבעל העסק/איש השיווק הבנה בסיסית. בשביל זה בדיוק קיים האתר של פבל ובשביל זה בדיוק כתבתי את הפוסט (התעקשתי לכוון אותו למי שבאמת זקוק לו ולא רק למקדמי אתרים). בהצלחה בהמשך.

    • הי דודי,
      אני מצטער לשמוע על החוויה הלא נעימה,כמו בכל תחום, גם כאן לא חסרים נוכלים.
      מחקר הוא דבר חשוב וחלק בלתי נפרד מעבודת הקידום ומפליא אותי שהחברה לא שמה לב לכך שהתוצאות היו לפי "מורחבת" וזו בהחלט טעות בזיונית של חובבנים.
      טיפ לעתיד,בפעם הבאה שאתה פונה למקדם אתרים, דאג לכך שיוציא דו"ח ראשוני על מצב האתר(כמות לינקים, תוכן, מחקר מילות מפתח וכו')ודאג שיסביר לך את הסטאטוס בצורה שתבין.סכם עם אותו מקדם שכל חודש (שבועיים,תלוי בך ובו) יופק דו"ח שדומה לדו"ח הבסיס ויראה התקדמות- מה תוקן בקוד, המלצות לאסטרטגיות חדשות, קצב בניית קישורים,דו"ח מתחרים וכו.
      שורה תחתונה- אתה צריך להיות מעורב!
      לכל מקדם יש את שיטת הדיווח שלו אך אין זה אומר שלא מגיע לך להבין מה קורה,מה קצב העבודה או לפחות לקבל דו"ח שמותאם לשפתך.
      בהצלחה!

    • היי, דודי
      אני עושה בתקופה זו קורס SEO לקידום האתר שלי וזאת מכיוון שהבנתי שמעטות חברות הקידום שייתנו מענה אמיתי ומלא לתשלום שהם מקבלים. לאו דווקא מי שנמצא בתוצאות הראשונות של גוגל לקידום אתרים הם נחשבים לטובים ביותר, לפעמים הם נחשבים לשרלטנים ביותר, זה כן וזה למה הם בדירוג גבוה בגוגל.
      רציתי רק לומר לך שכבעלת אתר שממתינה שנתיים שיקדמו אותה בביטויים שהכי מובילים בתחום שלי ושאני יודעת שהם המקור לפרנסה… נואשתי. לכן, קח עצה ממני ותשקיע סכום נכבד בכדי ללמוד קידום אתרים (אבל רק מהטובים היותר) וזה ישתלם לך כפליים. אני רק באמצע הקורס ואני כבר מבינה עד כמה הייתי טיפשה ולא ידעתי ולו דבר בתחום והצליחו להשתיק אותי בביטויים שאני נמצאת בהם מקום ראשון, אבל כמעט ואין בהם תחרות.

      שיהיה בהצלחה 🙂

      נ.ב
      מיכל, למתחילים בינינו זה אחלה פוסט, תודה 🙂

  22. היי מיכל
    אהבתי לקרוא כל מילה,זה גרם לי להבין שמה שאני עושה נכון הוא, כי הרי אני ביקשתי את שרותיך לפני שנה לקידום האתר שלי הממה את היית מלאה, אמרת לי תבוא בעוד חודשיים ,ואז החלטתי לנסות לעשות בעצמי והצלחתי לא רע גם באורגני וגם בממומן, אז יצא לי טוב כי אני נהנה מזה וכבר נהייתי מומחה ל-Adwords עבור עצמי בלבד כמובן,אז זה הזמן להודות לך ולכל חברי הפורום על הכל
    אריה

  23. מאמר מצוין, למדתי ממנו רבות.

  24. אני חושב שהטעות הכי גדולה היא בכלל לבחור מילות מפתח – המטרה היא לקבל את אלו שיכולים לקנות את מה שאנחנו מוכרים ולא לפנות רק למי שחיפש ביטוי מסויים
    צריך לחשוב יותר בגדול

  25. כל הכבוד מיכל, אבתי במיוחד את סעיף 6, זה נכון לא רק למילות חיפוש אלא לכל דבר, מקמדי אתרים נוטים לקחת גם שיטות פסולות ממתחריהם וכך יוצא שתשעייה שלמה מייצרת שיטות פסולות לקדיום אתרים, כתיבת מאמרים ב- 20 ש"ח לדוגמא.
    היו יצריתיים…
    ואלו שמעיזים לזלל במיכל ובפוסט שלה, יש לכם הזדמנות לבקש סליחה בקרוב ולהביא פוסטים משלכם אם יש לכם מה לחדש בתחום.

  26. תודה גדולה על ההכוונה שנתת בבדיקה שעושים לתוצאות חיפוש של ביטוי בגוגל מילות מפתח. את אולי חשבת שזה ברור אבל לי את פתרת אי הבנות של לא מעט זמן. אני יכול להוסיף שישנה טענה בפורום שגם תוצאות החיפוש המדוייקות מדייקות רק ב15 אחוז.
    שנה טובה.

  27. תודה לך מיכל,אין ספק שכל מה שכתבת פה אמיתי לגמרי,אני חושב שהטעות הכי גדולה למרות שזה נשמע נדוש היא שנו מנסים לספק את גוגל(ושוכחים את בינג וחבריו) ולא את הגולש המצוי,גם אם יגיע גולש אחד לאתר במקרה של הדוגמא שלך הוא יפיץ אץ הבשורה ל2-3 חברים ויחס ההמרה יהיה גבוה יותר,שנה טובה לך לפבל ולכל קוראי הבלוג המדהים הזה.

    • מיכל כהן

      איל,
      כן אני מסיכמה איתך. מניחה שרובינו כאן (חוץ מניר שי…) מרוכזים יותר מידי באמצעי ופחות מידי במטרה. כי קידום באופן אישי עבורנו הוא מטרה…

  28. שכחת לציין דבר חשוב: להאמין לכלי מילות המפתח של גוגל. הרבה פעמים יש הבדלים של שמיים בארץ בין מספר החיפושים לכניסות בפועל. בנוסף, יש תחומים רבים שגולשים ממשיכים גם לעמוד השני והשלישי והנתון הסטטיסטי שהבאת (מקום 4 4.8% ) אינו רלוונטי לגביהם. חוץ מזה אני מסכים עם כל מה שנאמר.

  29. הפעם פאבל הפוסט יצא חובבני למדי
    שום חידוש מיוחד…הכל ידוע ולא ״נפוץ״
    בדכ אני מפרגן אך לא הפעם

  30. עידו סלע

    מיכל, תודה על הפוסט המושקע. הצחיק אותי סעיף 6 כמה שהוא נכון.

    שנה טובה 🙂

  31. אכן פוסט מחדד ומושקע!
    תודה!

  32. משהו מעניין באיתור מילות מפתח.
    30-50 אחוז ממילות המפתח שמחפשים בגוגל בחודש הם מילים שמעולם לא חיפשו לפני (או ממש ממש מעט) איך אנחנו מגיעים לאלה? התחרות נמוכה מין הסתם. אבל אנחנו לא יודעים מה המילים. כמובן שבממומן יש לזה פיתרון פשוט אנחנו נשים ב"מילת מפתח" וככה נגיע לכל מילה שחיפשו על המילה שלנו אבל ב seo. גם לזה יש פיתרון חח קבלו סוד אני כותב במקומות כאלה ממש ממש מעט אבל במקרה קראתי את זה. קחו את כל המילים בעיברית (מילון אונליין) וחברו לכל מילה את מילת המפתח שלכם. תיצרו תוכן אוטומטי שיחליף תמילים רק (כן כן סוג של בלאק אני יודע) וככה תהיה לכם נוכחות בכל צירוף חדש שמחפשים.
    נ.ב
    למי שתהה זה עובד.
    בהצלחה 🙂

  33. היי מיכל
    למרות שאני מכיר את החומר (: נהנתי לקרוא ולסדר את הראש, אני כבר בפרויקט הקרוב הולך ליישם את ההמלצות שלך.
    תודה

  34. או!!! איזה כיף פוסט חדש סוף סוף!!!
    תודה רבה….אחלה עצות

  35. איזה כיף לפתוח את החג עם פוסט חדש! תודה רבה

  36. מאמר נפלא, חשוב לציין שאחת הטעויות הנפוצות ביותר היא דווקא הצמדות חד גונית למספר קטן של ביטויים עיקריים, יתרה מזאת אפשר לומר או לכתוב שיש לפחות 20 טעויות מאוד נפוצות. כתבתי על 5 מהם נוספות מעבר לאלה שכתובות כאן שכדאי לדעת במיוחד לאור המנטליות הישראלית..
    http://www.duranseo.co.il/?p=872

  37. מאמר נכון מאוד ושימושי ביותר. תודה רבה!

  38. תודה רבה על הפוסט, נחמד מאוד לקרוא, בעיקר טעות נפוצה מאוד זה הקטע עם ההתאמה בכלי של אדוורס

  39. ביטויי זנב ארוך דיי נפגעו מאז שיצא גוגל סאג'סט(suggest), המשתמשים מסתמכים על שאילתות פופולאריות אשר מושלמות אוטומטית בעזרת מנוע החיפוש.

  40. פוסט כל כך נכון ומדויק רק חבל שאנשים עדיין מתפתים אחרי המספרים הגדולים של החיפושים ולא אחרי מילות מפתח שבאמת יביאו לתוצאות, גם אם הם בעלות 800 חיפושים בחודש.

    תודה רבה!

  41. מיכל, שאפו על הפוסט המושקע. אשמח אם תסכימי (ואולי החברים כאן יסכימו להשתתף גם הם) לכתוב לי כיצד את מוצאת את ביטויי הזנב הארוך. מה תהליך העבודה שלך?

    • אני אנסה לענות לך.
      יש 2 סוגים של לכידת זנב ארוך. אחד פשוט והשני יותר מורכב.

      על המורכב תוכל לקרוא כאן
      http://www.askpavel.co.il/blog/google-analytics-for-seo
      בתגובה 18 אני מציג פיתוח נוסף של השיטה

      הדרך הפשוטה היא לגשת לcontent->keywords ומשם לפלטר visits < x. כש-x זה המד שמבחינתך נחשב לזנב ארוך באתר שלך. בדרך כלל זה משהו בסיגנון 10-20.

  42. תודה רבה על המאמר, הצגתה נקודות חשובות. מילות מפתח זנב-ארוך חשובות מאוד, לרוב קל להגיע בהם למקום ראשון והם מביאות יחסי המרה גבוהים יותר.

  43. תודה על המאמר. אפרופו מחקר מילות מפתח, אני מחפש כלי שיודע לא רק להציע מילות מפתח (בדומה לכלי מילות המפתח של גוגל) אלא גם יודע לתת תוצאה מהימנה בנוגע למצב התחרות בתחום. אמנם גוגל לכאורה נותן תשובה כזאת, רק שהיא לא מהימנה. למשל, התמקדתי במילת המפתח medical וגוגל טוען שהיא לא תחרותית. אבל כשאני נכנס לSERP כל הדף הראשון עמוס באתרים מדרגת PR של 5 ומעלה. אז איזו אלטרנטיבה טובה יש?
    שבוע מעולה ניר

    • ניר – כלי המחקר של גוגל מייצג מידע לתחום הפרסום (PPC) ולא על החיפוש האורגני. כשהוא מצביע על תחרות נמוכה הכוונה בדרך כלל שאין הרבה מפרסמים לביטוי

  44. רועי בן עמי

    היי, קודם כל מאמר מצויין… נהניתי מאוד 🙂

    אני חושב שהבעיה עם הנושא הזה הוא שבארץ קשה מאוד להוציא רשימה גדולה של מילות מפתח. ז"א, בחו"ל מחקר מילות מפתח רציני יוציא רשימה של 40-60 אלף מילות מפתח לייצא לכותבי התוכן…

    בארץ במקרה הטוב נגיע ל200-300 מילות מפתח (לנושא מסויים).

    עם זאת, בהחלט אסור להתעלם מהזנב הארוך, רק כדאי לבדוק שיש לו מינימום תנועה…

  45. תודה על הפוסט הוא מדהים, הרבה מידע איכותי. בעיקר אהבתי את הנושא של ביטויי זנב הארוך והניסוי המקדים בעזרת גוגל אדוורדס.

  46. זנב ארוך = כסף גדול!

    כתוב מצויין, נהנתי לקרוא. ותכל'ס
    אין כמו להמציא את עצמך מחדש כאשר המתחרים שלך עובדים על מילה מוטרפת מכלי מילות המפתח ואתה מביא ללקוח לידים אמיתיים ממילים קטנות כביכול אך יעילות!
    זנב ארוך הוא גם האופציה לשרוד מול ענקי קידום שהשתלטו על הדפים הראשונים בביטויים חזקים מאוד.

  47. שלום ותודה על המאמר הממצה
    אני גם מקדם וגם בעל אתר חדש שאני מנס ה לקדם כפיילוט חשוב
    הערה אחת גם לפאבל, כשאת מכניסה קישור תגדירי שייפתח בדף נפרד
    כי כך את מאבדת קוראים שממשיכים לשוט בקישורים…

  48. תודה – עזרת וחידשת!

  49. תודה על ההשקעה. טוב לדעת שיש אתר עוגן שמעדכן ונותן אינפורמציה רלוונטית וקולעת. ישר כוח

  50. שלום, רציתי לשאול לגבי מחקר של מילות מפתח, האם חלק מהעבודה של מקדם היא גם להסתכל על הנתונים באנליטיקס ומשם להוציא עוד מילות מפתח שדרכן יכולים להגיע בקלות לאתר שלי? האם גם את זה את עושה בתור מקדמת? תודה.

  51. עכשיו שאני רואה את הפוסט המדהים הזה אני מבין שעשיתי כמעט את כל הטעויות האפשריות, מכאן אני לומד הכי הרבה ואנסה לשפר את הקידום שלי.

  52. מכל מלמדי הסכלתי תודה לכם

  53. תודה מיכל על הפוסט המושקע
    שתי שאלות
    1. האם החלפה של הצעת מחיר מקסימלית מאוטומטית לידנית [ משאיר את אותו סכום מקסימלי לקליק ] ,יכולה להשפיעה לרעה על הקמפיין ?
    2. בחרתי מילת מפתח *ניקוי יבש מטולה* (לדוגמה) נתתי לו להופיע גם במדוייקת ,גם בנרחבת וגם לביטוי … במדוייקת הוא מקבל משמעותית יותר תנועה ,האם להסיר את האופציות האחרות ? זה פוגע בקמפיין ? (העלויות זהו לקליק)

    תודה

    בועז

  54. מאמר בעל ערך מוסף ותורם גם בימים אלו. מאחר וגוגל הורידו את כלי מילות המפתח הישן ובמקומו השיקו את "מתכנן מילות המפתח" הרי שכרגע אין יותר את הבעיה של כמות חיפושים "נרחבת" או "מדוייקת" כיוון שהכלי החדש נותן כמות חיפושים "מדוייקת" כברירת מחדל.

  55. מיכל היי
    קודם כל אני חייב לציין שזה מאמר מעולה ואלה טעויות שכל מקדמי האתרים עושים אפיךן אני עשיתי אותם בתחילת דרכי.רציתי לשאול שאלה על כמה ביטויים את חושבת שכדאי לקדם אתר אינטרנט? אני שואל את זה מכוון שכל ביטויי גוזל המון זמן והרבה משאבים.ואני מפחד שאים אני יקח הרבה ביטויים אני יעבוד קשה ואף אחד מהם לא יתקדם כמו שרציתי.

  56. הייתי בכנס של קידום אתרים של פבל , מרצה הראשון דווקה דבר על חשיבות מילות מפתח ואופטימיזציה. עשיתי שינוים ועבדתי קשה מאוד כי כל האתר שלי לא היה בנוי טוב , עכשיו מחכה לתוצאות, מאמר מגניב!!!!

  57. מאמר מועיל ומעמיק! תודה, החכמתי!

  58. היי מיכל ,ממש לאחרונה התחלתי להשתמש בגוגל אדווארדס. ניסיתי לחפש את ההגדרות
    לשינוי החיפוש ממורחב למדוייק. לא הצלחתי למצוא את זה. אשמח אם תוכלי לכוון אותי יותר.

    • מיכל כהן

      הי קלרה, אכן ההגדרות כבר לא שם. הפוסט הזה נכתב ב 2011 ומאז הוחלף כלי מילות המפתח במתכנן מילות המפתח שלא מציע דרך ישירה לבדיקת סוג ההתאמה

  59. שאלה שלא מצאתי מענה במאמר:
    האם יש להסיר מילות מפתח בעלות נפח חיפוש נמוך?

  60. מה שמדהים שהכתבה מ 2011 אך עדיין רלוונטית. ומה עם קישורי מותג משולבים בזנבות ארוכים? או רק קישורי מותג? איך הם יקדמו את האתר? או שכדאי פשוט לשלב הכל ולקשר להכל ופשוט ככל שיהיו יותר קישורים מגוונים כך גוגל ירים את האתר?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לתיאום פגישת ייעוץ




רוצה יותר טראפיק מגוגל?
תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים