4 שמועות נפוצות בעולם קידום האתרים
קידום אתרים » קידום אתרים בגוגל » 4 שמועות נפוצות בעולם ה- SEO

4 שמועות נפוצות בעולם ה- SEO

1. אם קונים דומיין קיים, בעל וותק ו PR – יהיה קל יותר לקדם את האתר בגוגל!


אנשים רבים נוטים לחשוב כי מרכיב חשוב במתכון להצלחת קידום האתר בתוצאות האורגניות, הוא קניית דומיין שכבר קיים זה זמן מה. דומיין בעל קישורים נכנסים ובעל PR גדול מ-0. אני מבין את הבסיס לתפיסה הזו, אך למעשה היא לא יותר מאשר רק שמועה…

הכל התחיל בתקופה בה אנשים שמו לב כי קיים איזשהו אפקט, שספק אם בכלל קיים, שנקרא "ארגז החול של גוגל" (ראה שמועה מספר 4). האפקט גורם לאתרים להיכנס למעין רשימה שחורה לזמן מה (יכול להגיע עד לכחצי שנה). בזמן הזה הדפים לא מתאנדקסים וכתוצאה מכך לא מופיעים בתוצאות החיפוש האורגניות. לכן מה שמקדמי אתרים (או יותר נכון בעלי אתרים) החליטו לעשות, זה פשוט במקום לקנות דומיין טרי – הם קנו דומיין קיים, אחלה קומבינת SEO ! 🙂 "הרי הדומיין הקיים כבר מאונדקס ע"י גוגל ובעל PR, כך למעשה זה אמור להפחית את הסיכוי להיכנס לארגז החול לא?…" אז זהו שלא! אותם בעלי אתרים למעשה יורים לעצמם ברגל מכיוון שנראה כי בעדכון האלגוריתם האחרון, גוגל נוטים לבחון בזכוכית מגדלת את פרטי הרישום של בעל הדומיין. ואם יובחן כי הדומיין החליף מספר ידיים והוחלף בו התוכן, זה עשויי להיכנס לפילטרים של מעקב צמוד עד שיגובש לו פרופיל מתאים מצד גוגל.

2. קל יותר לקדם בגוגל.ישראל אתר בו הכתובות של הדפים מכילות מילות מפתח בעברית!


או במילים אחרות: יהיה יותר קל לקדם את העמוד רכב/www.site.co.il מאשר את: www.site.co.il/car במילה "רכב". ומי אמר שאם המילה "רכב" מופיעה בכתובת הדף משמע כי הוא יותר רלוונטי מדף אחר בו היא לא מופיעה? קשה לי להבין את ההגיון של הטענה הזו, לא רק שמדובר בשמועה חסרת בסיס – היא גם לא נכונה.

אם נחזור להנחת הייסוד לפיה גוגל ושאר מנועי החיפוש שואפים לרלוונטיות בתוצאות, הרי שאין שום ערך מוסף בשימוש בשפה המקומית בשמות ה-URL. אני מבין מה הפסיכולוגיה שעומדת מאחורי השיקול להשתמש בטכניקה הזו: אנשים כנראה חושבים שאם תוזן השאילתה "רכב" בגוגל, ותופיע תוצאה ב- serp's בה תהיה כתובה המילה "רכב" – משמע כי זו תוצאה רלוונטית מאד עבור הגולש. שהרי אם הוא מחפש בגוגל בעברית ויקבל כתובת שתכיל מילה בעברית – סימן שהתוצאה הזו תדבר אליו יותר. אבל לא זו האינדיקציה לערך מוסף…

גוגל שואף רק לרלוונטיות תוצאות, והכנסת מילת מפתח בכתובת דף הנחיתה לא תהפוך את אותו הדף לרלוונטי יותר עבור אותה מילת מפתח משאר התוצאות

3. צריך להוסיף את האתר לכמה שיותר ספריות ואינדקסים חינמיים כדי לשפר את הדירוג!

מקורות איכותיים שמניבים תוצאות הם לרוב בתשלום, ואם הם חינמיים כנראה שהם לא מספיק איכותיים והסיכוי לקטוף מהם פירות קלוש (הגיוני לא?). אינדקסים וספריות (דירקטוריז) לרוב מאד לא ממוקדים והמוניים מדי מכדי שהבוט ימצא את הערך המוסף בקישורים ששוכנים שם. לפיכך, אם הקישור לא יוצא ממקור איכותי מספיק סביר להניח שלא יוסיף לדירוג של האתר.

פרט לתוכן המפוזר באינדקס וחוסר מיקוד נושאי, יש עוד גורם שמקטין את איכות הקישורים – ישנה כמות עצומה של קישורים יוצאים, מה שמקטין את כוחו של כל אחד מהם כבודד(הכוח הרי מתחלק).
לכן במקום להשקיע מאמץ בהשגת קישורים ממקורות לא ממוקדים אלו, עדיף להשקיע את האנרגיה בכמה שעות חיפוש בגוגל, אחר אתרים בעלי תוכן רלוונטי לאתר אותו רוצים לקדם. מה שכן, יש מספר אינדקסים ודירקטוריז הנסרקים בתדירות גבוהה ע"י גוגל ונחשבים לסמכותיים בעיניהם. בהם כן הייתי ממליץ להשיג קישור בכל זאת:

  • dmoz.org: עלות- חינם, וותק – משנת 1999
  • dir.yahoo.com: עלות – 299$ לשנה, וותק – משנת 1995
  • lii.org: עלות- חינם, וותק – משנת 1998
  • stpt.com/directory: עלות- 99$ לשנה, וותק- משנת 1995
  • business.com: עלות- 199$ לשנה, וותק – משנת 1998

אי אפשר לדעת אם הטענה הבאה היא שמועה, שכן אין הסכמה בין כל הצדדים וחילוקי הדעות רבים, לכן חשבתי להביא אותה כאן לשיפוטכם על סמך האינטואיציה והניסיון האישיים 🙂

4. כל אתר חדש נכנס לארגז החול אוטומטית ויוצא רק לאחר מספר חודשים!

נלקח מתוך: www.rankmagic.com/blog

האם ארגז החול הינו סקטור פיזי, אליו נכנסים כל האתרים החדשים ומתפלשים שם בחול עד שהם מקבלים וותק ואז יוצאים, או שמדובר על קונספט שמתאר סך הכל תופעה?
התפיסה היא שמטרתו של גוגל ומנועי החיפוש היא – רלוונטיות תוצאות. ואם ברצונו לתת תוצאות רלוונטיות לשאילתות, על אלגוריתם החיפוש לבחון כל אתר שמציע את עצמו ועד כמה הוא באמת רלוונטי. או במילים אחרות – האם הוא מציע ערף מוסף לשאר התוצאות הקיימות עד כה. העניין לא ממש ברור אני חייב להודות. יש כאלה שאומרים כי ארגז החול לא קיים כלל ושמקדמי אתרים המציאו לעצמם את המונח הזה כדי להסביר תופעה מסוימת. וכנגד, יש שיטענו כי זהו הליך מובנה בתוך האלגוריתם של גוגל, אשר מופעל מיידית בעת מציאת אתר חדש בידי הבוטים. להלן ייצוג שמצאתי ברשת משני המקרים המנוגדים:

ארגז החול לא קיים!

"חשוב לזכור כי ייעוד האלגוריתם של מנועי החיפוש הוא שיפור התוצאות שאותו מנוע חיפוש מציג. אין למנוע החיפוש אינטרס להחליט שאתרים חדשים יוסתרו בתוצאות החיפוש"… הפוסט המקורי

ג'ניפר לייקוק, עורכת Search Engine Guide

ארגז החול כן קיים!

"לאלו שמסתייגים להאמין בקיומו של ארגז החול של גוגל…אטען כנגד כי ברשותי מספר מקורות מהימנים שאותם לא אחשוף…." הפוסט המקורי

 Randfish, מייסד ומנכ"ל משותף ב- SEOMOZ

לדעתי לא ממש משנה מי צודק, אין עניין ההגדרה רלוונטי כלל. פשוט חשוב לא להיבהל ולהבין את הסיבה והמהות של אותו האפקט שנוצר.

אודות פבל ישראלסקי

פבל ישראלסקי
יזם, בלוגר, יועץ קידום אתרים והעורך הראשי של קהילת מקדמי האתרים ומשווקי האינטרנט AskPavel. המייסד של סרבולה - חברת כתיבת תוכן ומייעץ בקידום אתרים אורגני (SEO) בזירות תחרותיות בארץ ובחו"ל במסגרת חברת אלפיניסט 301 שיווק דיגיטלי.

עשוי לעניין אותך גם...

קידום אורגני מבוסס טרנדים: עונות, חגים ואירועים

חלק ניכר מהעסקים נדים ונעים בין מגמות שמכתיבות את גובה ההכנסות, כמות הכניסות לאתר ושאר ...

13 תגובות

  1. לגבי סעיף 2:
    לא רק ששימוש במילים בעברית בכתובת הדף לא עוזר- על סמך הנסיון שלי זה גם מזיק. בגלל שכאשר נכנסים לדף עם כתובת כזו, היא ישר משתנה לכל מני סימנים מוזרים (בעיות של קידוד), ובכך הכוח המיתוגי של הדף נהרס.

    ארגז החול – אני דווקא נוטה להסכים עם ג'ניפר…פשוט נשמע לי הגיוני יותר 🙂
    אבל כפי שאמרת, זה באמת לא משנה.

  2. היי שנה טובה
    עלית על כמה נקודות מעניינת.
    לגבי ארגז החול, הוא לא קיים לדעתי מהמסיבה הפשוטה – אין לו קשר ישיר למדד הרלוונטיות.
    אתן דוגמא: לאחר רצח בנזיר בוטו הוקם אתר באנגלי המותאם למנועי החיפוש שמעלה נקודות קונספירציה. האתר עושה רעש ומופנים אליו הרבה לינקים.
    אני מבטיח לכם – לא רק שהוא מעולם לא יגיע ל"ארגז החול", אלא הוא גם לא יירד ממקום 10 תחת השאילתא
    benazir bhutto

    הסיכוי היחיד לארגז חול הוא התערבות ידנית – אבל לא נראה לי…

  3. פבל ישראלסקי

    תודה מאור, שנה טובה! 🙂
    המקרה של בנזיר בוטו הוא קלאסי, זכור לי המקרה…

  4. 1. לאתר ותיק יש יתרון (אפילו משמעותי). גוגל אכן מזהה שינוי תוכן קיצוני. אך אם מישהו הולך להקים אתר והוא יכול לרכוש דומין ותיק באותו נושא של האתר בהחלץ הייתי ממליץ לו.
    2. יש יתרון קטן לכתובות בעברית . אם מישהו הולך לבנות אתר חדש בהחלט מומלץ לו שהכתובות יהיו בעברית. בטח לא מזיק כנראה מאוד קצת מועיל.
    3. ספריות ואינדקסים בהחלט עוזרים משתי הבטים:
    א. קישורים מאתרי תוכן רלונטים (אותה קטגוריה בספריה)
    ב. מערך קישורים גלובלי.
    4. הפילטר שמכונה ארגז החול הולך ונעלם. אלו דיונים מלפני שנתיים.

    סיכום, אכן בתחום ה -SEO יש הרבה מאוד שמועות. אבל חלק מהדברים גם נכונים.

  5. פבל ישראלסקי

    תודה על התגובה זיו,
    1. אני דיברתי על המקרה בו התוכן של האתר החדש שונה לגמרי מהתוכן של האתר הישן- במקרה כזה אין הגיון לשמר את כח הוותק.
    2. מדוע אתה ממליץ לאתר חדש להשתמש בכתובות בעברית? אני לא רואה שום סיבה או יתרון.
    3. יש מעט מאד ספריות ואינדקסים אליהם מומלץ להוסיף את האתר, זה לא נכון שצריך להוסיפו לכולם, כלומר זה לגיטימי – אבל בחלק מהמקרים זה פשוט בזבוז זמן שלא נותן שום ערך מוסף.

  6. האם סעיף 2 כולל גם דומיינים בעברית?
    אם על שם תיקיה/קובץ בעברית אפשר להסכים או לא הרי ששם דומיין בעברית מועיל ללא ספק.

  7. פבל ישראלסקי

    סעיף 2 התייחס לתיקייה בעברית ולא לכל הכתובת כולה. אך אם כבר הנושא עלה – במהלך ניסויים שעשיתי, לא מצאתי שום קשר ישיר בין שימוש בכתובת עברית לבין קידום בתוצאות החיפוש. יש הטוענים כי זה משפיע, אך עד כה מעולם לא יצא לי לראות במיקומים ראשונים (עבור מילים תחרותיות) אתרים בעלי כתובות בעברית.

  8. חפש את הביטוי "קורס קוסמטיקה" או "קורס ברמנים".

    תבדוק את הדומיינים בעברית שיש שם ותגיד מה דעתך 🙂

  9. פבל ישראלסקי

    כמובן שניתן למצוא דוגמאות למיקומים גבוהים עבור מילים בעברית כחלק מה- URL.
    בדיוק באותה מידה כמו שאוכל למצוא דוגמאות נגדיות לכך שלא יופיעו תוצאות כאלו עבור מילים תחרותיות. לא זו ההוכחה.

    לא ניתן להוכיח שעצם הופעתם במיקומים גבוהים היא בעקבות שימוש במילת המפתח בעברית כחלק מה-URL. נניח והם היו עושים את אותו הדבר אבל משתמשים במילה באנגלית, האם עדיין המיקום שלהם היה זהה?
    על סמך ניסויים שעשיתי היה מיקום זהה גם בלי.

    מעבר לכך, לדעתי יש נקודת זכות לכך שזה לא מסייע וזאת מכיוון שאין הרבה דוגמאות כאלו. כלומר אם ניקח את כל מילות המפתח התחרותיות בעברית ונגגל אותם- אני משער שיותר תוצאות בדף הראשון לא יכללו מילים בעברית מאשר כאלו שכן.
    מתנדב לנסות? 🙂

  10. זה בגלל שדומיינים בעברית עוד לא תפסו, חפש ביטויים בחו"ל ותבדוק שם.

  11. העלתי אתר חדש מבוסס וורדפרס בעברית ולא ידעתי אם לתת לעמודים שמות בעברית או אנגלית.

    בסוף נתתי בעברית (כותרת הפוסט מופיעה בכתובת), ולדעתי זה רק מוסיף, כי הגולש אכן רואה את מה שחיפש בכתובת ובעברית. ואין לי ספק שזה מעלה את ה CTR בתוצאות החיפוש (כלומר יותר גולשים לכנסו לאתר).

    לגבי הקידום עצמו, אין לי מספיק ידע להגיד אם זה משנה או לא, אינטיאיטיבית זה כן משנה, הרי גוגל מדגיש מילים מתוך הכתובת, למה הוא עושה את זה אם אין למילות מפתח בכתובת שום משקל?

  12. פבל ישראלסקי

    אתר יפה אני חייב לציין! אגב מה מטרת האתר? לא נראה לי שזה ביטויי בעל נפח חיפושים כל כך גדול…

    בכל מקרה לגבי המשקל ששאלת:
    הסיבה שהוא מדגיש את זה בתוצאות חיפוש זה רק משום שהוא מדגיש את המחרוזת שחיפשת בתוצאות. אתה תראה אותה מודגשת גם ב- description של כל אתר. מזה שהיא מובלטת לא נובע שיש משקל להופעה שלה בכתובת הדפים. אני לא בטוח שזה יגרום ליותר גולשים להיכנס לאתר, מה שיגרום להם להיכנס זה הופעה שלך במיקום גבוה ותו לא.

  13. לגבי סעיף 2 אני לא יכול לדבר בוודאות כי אני וגם אתם לא מכירים את הסודות והנוסחאות של גוגל לתוצאות החיפוש אבל מבדיקות שאני עשיתי אצלי הדפים שיש בהם URL בעברית הוכיחו את עצמן לגבי זה שגוגל מחפש רלוונטיות בתוכן ולא בURL זה אבסורד והדוגמא הלאסית ה TITLE והעוגן של הלינקים כמו "כישלון חרוץ "למשל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים