כמה טראפיק באמת מגיע מגוגל [מחקר 2019]

עמית אדלר
internet-search-engine-1433323_640

מאז שמנוע החיפוש של גוגל הגיע לעולם, בסביבות 1998, חלו בו כמה שינויים “קלים” בלשון המעטה: יותר תוצאות ממומנות, יותר תשובות ישירות (תוצאה אפס), יותר נכסים של גוגל. יש להניח שכל זה השפיע על זרם הקליקים שמקבלים אתרים שאינם גוגל; השאלה היא עד כמה.

בישראל זה פחות מורגש, מכיוון שאנו תמיד נמצאים מאחור בכל הנוגע ליכולות הגוגליות. אבל אם תעיפו מבט במה שקורה בגוגל קום – ובמיוחד במובייל – תבינו עד כמה המצב כיום שונה משהיה בעבר.

אם בדסקטופ עוד ניתן לראות קצה כלשהו של תוצאות אורגניות מעל לקו הגלילה, הרי שבמובייל זה כבר לא כך. הוסיפו לזה גם את תוצאות אפס ונכסי גוגל לסוגיהם, שבגוגל קום מהווים נתח מאוד מאוד משמעותי מעל לקו הגלילה – וקיבלתם אקוספירה גוגלית כמעט מוחלטת.

גוגל כבר מזמן הפך ממנוע חיפוש לפורטל, שמטרתו להשאיר את המשתמש בפנים.

פוטנציאל הטראפיק הנוכחי בגוגל

חברת Jumpshot, שעוקבת אחרי מיליארדי חיפושים וקליקים במיליוני מכשירים, מספקת תובנות לא פחות ממדהימות בכל הנוגע לגוגל. הנה כמה מהנתונים שפורסמו ממש לאחרונה באתר Sparktoro של ראנד פישקין.

נכון לרבעון הראשון של 2019 – נתח השוק של גוגל בארה”ב מגיע ל- 94%, וזאת אם לוקחים בחשבון לא רק את מנוע החיפוש (68.81%) – אלא גם את גוגל תמונות (21.51%), יוטיוב (3.09%) וגוגל מפות (0.74%). גוגל מספקת פי 10 יותר טראפיק מאשר המתחרה הגדולה שלה, פייסבוק, ושולטת ב-38% משוק הפרסום המקוון (לעומת 22% בפייסבוק).

אבל הנתונים המעניינים ביותר טמונים בתועלת הממשית שגוגל מספק.
עבור גוגל.קום בארה”ב ברבעון הראשון של 2019:

  • בוצעו מעל 150 מיליארד חיפושים.
  • מתוכם 48.96% קיבלו מענה ללא קליקים.
  • 7.2% מכל החיפושים הובילו לתוצאות ממומנות.
  • 6% מכל החיפושים ו-12% מהקליקים הובילו לנכסים בבעלות אלפבית.
  • 45.03% מהקליקים (ממומן ואורגני) הגיעו לשאר האתרים באינטרנט.

כדי להבין מיידית מה המשמעות של 5 הנתונים התמימים הללו לכאורה, הנה פירוט גרפי:

חלוקת קליקים בגוגל 2019
מקור: Sparktoro & Jumpshot


רגע לפני שנרחיב בנתונים והמשמעויות מאחוריהם, חשוב לציין:
המידע אינו כולל חיפושים באפליקציות לסוגיהן. מדובר פה אך ורק על חיפוש בדפדפנים ברשת האינטרנט הפתוחה בגוגל קום בארה”ב. כדאי מאוד לזכור זאת בהמשך.

מחצית מהחיפושים בגוגל מסתיימים ללא קליק

זה אחד הנתונים המזעזעים ביותר, שכל איש/ת שיווק וכל בעל/ת עסק לא ירצה לשמוע. הנקודה היא שזה לא חדש. הנתונים הללו נמדדים על ידי Jumpshot כבר מסוף 2015, וחלקן של תוצאות No Click גדל והולך בהתמדה. זה נובע בעיקר מתוצאות אפס במובייל, שנותנות מענה ישיר לחיפושים ולא מצריכות הקלקה כדי להגיע לתשובה (ראו מחקר על מה הצעירים מקליקים).

מהגרף ניכר כי בעוד שתוצאות ללא קליקים גדלו ב-12% (שחור), והתוצאות האורגניות הצטמצמו ב-13% (תכלת) – התוצאות הממומנות גדלו ביותר מ-75% (ורוד). עיקר השינויים מגיע מהמובייל ופחות מהדסקטופ.

אחוזי הקלקה וחיפושים ללא הקלקה בגוגל 2016-2019
מקור: Sparktoro & Jumpshot

 

41% מהקליקים האורגניים מגיעים לאתרים שאינם גוגל

אם ב-2017, על כל קליק ממומן גוגל הפיק פי 20 יותר קליקים אורגניים – הרי שכיום היחס הזה ירד לכדי פי 11.6 בלבד. הסובלים העיקריים מכך הם כלל אתרי האינטרנט בעולם.

ברבעון הראשון של 2016, פוטנציאל הטראפיק האורגני בגוגל קום עמד על 75.6 מיליארד קליקים – זאת לעומת 61.5 מיליארד קליקים אורגניים ברבעון הראשון של 2019. ירידה של 20% בטראפיק האורגני תוך שלוש שנים. הירידה מתרחשת בקצב כמעט זהה במובייל ובדסקטופ, כפי שניתן לראות מהגרף המצורף (מובייל בוורוד, דסקטופ בכחול).

פוטנציאל הטראפיק האורגני בגוגל 2016-2019
מקור: Sparktoro & Jumpshot

12% מכל הקליקים בגוגל מגיעים לנכסי גוגל

זה אולי לא נשמע הרבה, אבל 12% מ-10 מיליארד חיפושים ב-10 מיליון מכשירים – זה בהחלט נתח מכובד.

מה הכוונה בביטוי “נכסי גוגל”? זה יכול להיות כל נכס שיושב בגוגל קום (כגון מפות, חדשות, גוגל פליי, אנליטיקס, דרייב, תמונות ועוד), המשך בנכסים כגון יוטיוב, ג’ימייל ואתר אלפבית – וכלה בעוד עשרות נכסים נוספים.

אבל זה ממש לא מסתיים כאן. מכיוון שחברת Jumpshot מסוגלת לעקוב רק אחרי חיפושים וקליקים באינטרנט הפתוח, משמע שכל חיפוש וקליק שמתבצעים באפליקציות גוגל (חיפוש, יוטיוב, ג’ימייל, מפות) – לא נכללים במחקר. כלומר, החיפושים והקליקים המגיעים בפועל לנכסי גוגל גדולים אף יותר מ-12 האחוזים המוצגים כאן.

אחוז הקליקים בחיפוש המגיע לנכסי גוגל 2016-2019
מקור: Sparktoro & Jumpshot

רגע לפני סיום – כמה נקודות של אור

לכאורה כל המחקר הזה עלול לגרום לנו לא לקום בבוקר לעבודה.

אנחנו טורחים ועמלים באחד התחומים הקשים והסיזיפיים ביותר בעולם הפרסום, רק כדי שבסופו של דבר חצי מהחיפושים לא יובילו לשום קליק – ולפחות 12% מהקליקים מובילים לגוגל ולא לנכסים שלנו.

אז הנה כמה נקודות שכדאי לזכור:

  • כפי שצוין בהתחלה, המחקר מתמקד רק בגוגל קום בארה”ב.
  • מכיוון שהמחקר לא כולל אפליקציות לסוגיהן (ובהן גם אפליקציות גוגל), משמע שהחיפושים והטראפיק המגיעים לאתרים בפועל גדולים יותר מהמוצג כאן.
  • גם תוצאות אפס שלא תמיד מובילות לקליקים, יכולות לשמש כלי בידיהם של אנשי שיווק, היודעים כיצד להכניס רגל בתשובות הישירות בגוגל. כמובן שבישראל זה עדיין לא המצב, אבל יש להניח שזה יגיע.
  • המונופול הגוגלי נמצא תחת עין בוחנת היום יותר מתמיד, וכל הסיבוכים המשפטיים בהם הוא נמצא מחייבים אותו לפעול לטובת המשתמש. עד כמה זה נכון, לא נתחיל לנחש.
  • הנתונים הנ”ל מגיעים כולם מחברת מחקר אחת. אומנם הם נסמכים על מיליארדי ומאות מיליארדי חיפושים וקליקים, אבל תמיד יש להניח שמקור מידע אחד אינו מייצג את כל המציאות לאמיתה.

 

נכתב על ידי
עמית אדלר הוא מקדם אתרים מ-2008 ואיש המילה הכתובה מ-1999. בעל תואר שני בפילוסופיה של המדע, מוסמך גוגל אנליטיקס ובלוגר נלהב.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

4 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

4
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.