איך להטמיע סכמות FAQ ו-How-to בגוגל? [מדריך בסיסי]

עמית אדלר
הטמעת סכמה עבור תוכן מסוג How To ו- FAQ

ככל שחולפות השנים, גוגל מוסיפה עוד נכסים מתוצרתה על חשבון התוצאות האורגניות. נכסים אלו מופיעים מעל קו הגלילה, ותופסים נפח משמעותי מעמוד התוצאות (במיוחד במובייל).

מעבר לתוצאות הממומנות הברורות מאליהן, זה התחיל מתשובות לשאלות פשוטות כגון “מה השעה”; המשיך בתשובות ישירות הנשאבות מאתרים ומוצגות במיקום אפס, בין הממומן לאורגני; וממשיך עד היום בפורמטים חדשים של תשובות ישירות כגון מדריכי “איך עושים”, “אנשים מחפשים גם”, “שאלות ותשובות” ועוד.

נכסים אלו יכולים לייצר זרם של הופעות וכניסות עבור האתרים שהשכילו להופיע בהם, בתוצאה בודדות ומודגשת לכל שאילתת חיפוש. לחילופין, תשובה ישירה עלולה להוביל גם למצב של אפס קליקים. לאחרונה פורסם ש-37% מבני 40 ומטה בארצות הברית עשויים להפסיק לחפש או להמשיך בהתאם לתשובה ישירה, ו-40% מבני הגיל הצעירים יותר כלל לא ילחצו על שום תוצאה אחרת, בעקבות תשובה ישירה שהוצגה להם.

כל זה כבר שריר וקיים בגוגל קום, בעוד שבישראל אנו לא רואים שבריר מזה (נכון להיום). כנראה שמתישהו יש לצפות שהתשובות הישירות ייכנסו גם לישראל, ואנשי SEO יצטרכו להוסיף עוד כישור לאמתחתם המקצועית.

למה בכלל צריך את כל זה

המטרה המוצהרת של כל עסק היא להרוויח יותר, וגוגל לא שונה משום עסק אחר. המטרה הלא מוצהרת היא כיצד גוגל מתכוונת להגיע למצב הזה – וחלק מהתשובה (בנוסף לתוצאות הממומנות לסוגיהן), הוא להגדיל את נכסי גוגל בתוצאות.

אלא שהגדלת נכסי גוגל באה על חשבון התוצאות האורגניות, מן הסתם. משמע פחות חשיפות ופחות קליקים לאתרים, שחלק ניכר מהם הינם אתרי עסקים ומסחר שניזונים מהטראפיק האורגני הזה. ככל שגוגל תדחוס יותר תשובות ישירות בתוצאות, אנו מגיעים למצב שבמנועי גוגל מסוימים (בחו”ל) כלל לא רואים את התוצאות האורגניות מעל לקו הגלילה. בעיה.

כדי לקבל דריסת רגל בתשובות הישירות בגוגל, יש להוסיף לתוכן תגיות של מידע מובנה (Structured Data Markup). תגיות אלו, הנקראות גם סכמה (Schema), יבליטו את התוכן באתר, כך שיוצג בגוגל תחת התשובות הישירות.

במאמר זה נעסוק בתשובות ישירות מסוג FAQ ומדריכי How To. מכיוון שגוגל מעדיף קוד בפורמט JSON-LD על פני הפורמטים האחרים (Microdata, RDFa) – זו תהיה צורת העבודה המומלצת.

לא חייבים אתר

נקודה קצת משונה שלא רבים מודעים לה, היא שאין צורך באתר בהכרח כדי להציג תשובות ישירות בגוגל. ניתן לעשות זאת באמצעות הזרמת פיד היישר מסרטון (באמצעות גוגל שיטס הכולל טייטלים, טקסטים וחותמות זמן עבור הסרטון). הנה המדריך הטכני של גוגל >>>

תגיות How To

אלו הן תגיות המסייעות למנועי חיפוש להבין שמדובר במדריך העונה לשאלה מסוג “איך”: איך קושרים עניבה? איך מכינים חביתה? וכן הלאה. בנוסף להופעת המדריך בתוצאות החיפוש הרגילות בגוגל, ניתן לתרגם את המדריך גם לפורמט הנקרא How-To Action, המוצג ב- Google Assistant.

שלב 1 – מבנה התוכן

כדי שהתגיות יפעלו כמו שצריך, התוכן באתר / בדף חייב להיות מסודר במבנה ברור וקוהרנטי (ראו צילומי מסך בסעיף 2). בדרך כלל מומלץ לחלק את השלבים השונים של הפעולה לכותרות משנה, שתחתן יושבים הסעיפים במספור (Bullets). אפשר להוסיף גם פסקת פתיחה טרם השלבים הנקודתיים עצמם.

שלב 2 – מציאת התג הנכון

נכון לעכשיו יש שני סוגים של תצוגות How To בגוגל – הראשון הוא הסטנדרטי (צד שמאל בצילום מסך), והשני עשיר יותר וכולל גם תמונות של השלבים השונים (צד ימין). יש לבחור את התג המתאים בעמוד ההנחיות בגוגל.

תיוג סמנטי של מדריכי "איך עושים" / How To

יש כמה סוגים של סימוני How To, וכל אחד מהם ישים למצב אחר:

  • תג How To
  • תג How To Section
  • תג How To Step
  • תגי How To Supply, How To Tool
  • תגי How To Direction, How To Tip

כדי לא לעשות טעויות, מומלץ להכיר את הסיטואציות השונות המתאימות לכל סוג של How To. ההנחיות המלאות והקודים להטמעה נמצאים כאן.

שלב 3 – הטמעת התג/ים באתר

שלב זה יש לבצע בדרך כלל בהטמעה ידנית (Hard Coded). מומלץ שלא להטמיע קודי סכמה / תיוג סמנטי דרך תג מנג’ר. אם אינכם יודעים כיצד לעשות זאת בעצמכם, שלחו את עמודי ההנחיות או את הסניפטים של הקוד אל המפתח / בונה האתר.

שלב 4 – בדיקה

לאחר שהקוד הוטמע, אפשר לבדוק האם ההטמעה בוצעה נכונה באמצעות הכלי של גוגל. כמו כן ניתן להאיץ את הסריקה בגוגל באמצעות Fetch As Googlebot דרך קונסולת החיפוש. יש לזכור שזה לא מבטיח שאכן האתר שלכם דווקא, הוא זה שיעלה בתוצאות עבור השאילתה הרלוונטית (כזכור, בדרך כלל מופיעה רק תשובה ישירה אחת).

תגיות FAQ

אלו הן תגיות המסייעות למנועי חיפוש להבין שמדובר במדריך העונה לשאלה מסוג “מה” או “איזה”: מה זה אוריגמי? איזה סוג נייר משמש באוריגמי? וכן הלאה. בדיוק כמו בשאלות How To, גם פה ניתן לתרגם את המידע לפורמט הנקרא How-To Action, המוצג ב- Google Assistant.

שלב 1 – מבנה התוכן

יש הבדל בין FAQ ל- QA והוא חשוב להבנה.

בעוד שהראשון (שאלות נפוצות) מיועד לתיוג דף בודד עם שאלות ותשובות בנושא מסוים, ללא תגובות גולשים, השני (שאלות ותשובות) מיועד לאתרי פורומים הכוללים תשובות רבות ממשתמשים שונים עבור אותה שאלה. בניגוד ל-QA – תיוג FAQ אוסר על קיומן של תגובות, לכן שימו לזה לב מראש. התיוג שלכם עלול להיפסל.

שלב 2 – מציאת התג הנכון

נכון לעכשיו יש רק סוג אחד של FAQ בגוגל. ההנחיות והקוד המתאים נמצאים כאן והחלוקה ברורה מאליה:

• תג FAQ page
• תג Question
• תג Answer

שלבים 3 ו-4 (הטמעה ובדיקה) זהים לשלבים הקודמים.

תיוג סמנטי של שאלות נפוצות / FAQ

רגע לפני סיום

קהילת ה- SEO בחו”ל מקבלת את כל הנושא הזה ברגשות מעורבים. חלק מיישמים מייד כדי לקבל יתרון בתוצאות החיפוש, וחלק מבכה את המצב בו אנו טורחים לייצר תוכן מעולה, מתייגים אותו ומניחים לגוגל לטרוף את הכול ולתת פחות ופחות בתמורה (זוכרים את הסקר בהתחלה? יש כאלה שלא מקליקים על שום תוצאה בהינתן להם תשובה ישירה).

בארץ אנו עדיין רחוקים מהנושא הזה, אבל יבוא יום וגם אנו נידרש לתת על כך את הדעת.

אז מה דעתכם/ן?

האם תהיו מאלה שמיישמים כמה שיותר מהר?
או שאולי תעדיפו להימנע מלתת לגוגל לאכול את העבודה שעליה עמלתם?

 

נכתב על ידי
עמית אדלר הוא מקדם אתרים מ-2008 ואיש המילה הכתובה מ-1999. בעל תואר שני בפילוסופיה של המדע, מוסמך גוגל אנליטיקס ובלוגר נלהב.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

1
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.