גוגל: לרלוונטיות בתוכן האתרים אין משמעות בהחלפת קישורים

מיטל אור
ג'ון מולר מגוגל נשאל בנוגע לחילופי קישורים וכיצד האלגוריתם של גוגל מתמודד עם זה. בתשובתו ענה כי חילופי קישורים מפרים את ההנחיות של גוגל וכי הרלוונטיות של תוכן האתרים לא משפיעה.
לרלוונטיות בתוכן האתרים אין משמעות בהחלפת קישורים גוגל

ב- Searchenginejournal הביאו את פרטי השיחה עם ג’ון מולר בה עלה הנושא החלפת קישורים. מולר נשאל מה המדיניות של גוגל בנושא חילופי קישורים וכיצד האלגוריתם שלה מתמודד איתם. תשובתו של מולר הייתה ברורה: חילופי קישורים מפרים את ההנחיות של גוגל ורלוונטיות התוכן של האתרים לא חשובה.

רקע על חילופי הקישורים

חילופי קישורים הם מצב בו שני מפרסמים מסכימים על פרסום לינקים זה לזה. לעתים, ההחלפה נעשית באופן ישיר ולעתים בהחלפת קישורים תלת כיווניים בהם אתר A מקשר לאתר B שמקשר לאתר C שמקשר לאתר A. מטרת חילופי הקישורים התלת כיווניים היא להטעות את גוגל כך שלא יראה את הקישורים כהדדיים.

רבים מבקשים להרחיב את בניית הקישורים שלהם אך רוצים לעשות זאת בלי שהדבר ייחשב כספאם. מבחינת גוגל, כאשר מתבצעת החלפת קישורים בהסכם בין הצדדים, הדבר מהווה הפרה של ההנחיות של גוגל. האלגוריתמים יסתכלו על זה, ינסו להבין מה קורה וינסו להתעלם מהקישורים. קישורים הדדיים עשויים להוביל גם לפעולת הענשה ידנית ולכן כדאי להימנע מהם.

אין הצדקה לחילופי קישורים, גם כשהתוכן רלוונטי

לצד זאת, ישנו מיתוס שאומר כי טכניקת הספאם אינה ספאמית אם היא מתבצעת בין אתרים רלוונטיים. מוכרי קישורים טענו בטעות שכיוון שמלאי הקישורים שלהם מורכב מאתרים באיכות גבוהה וכיוון שהם מכרו קישורים רק לאתרים רלוונטיים מבחינת התוכן ואיכותיים בלבד, גוגל יהיה בסדר עם זה. על פי מולר, פעולה זו אינה בסדר.

אין הצדקה לחילופי קישורים בין אתרים גם אם הם רלוונטיים מבחינת התוכן. זה לא משנה האם מדובר על קישור שימושי או רלוונטי מבחינת התוכן. למעשה אין הצדקה לחילופי קישורים כיוון שהם נמצאים שם רק בשל העסקה שהתבצעה מול האתר.

אין צורך לחפש פרצות להחלפת קישורים

על פי מולר, אין הצדקה לאסטרטגיית החלפת קישורים, גם אם התוכן של שני האתרים רלוונטי וגם אם החילופים מתבצעים כקישורים תלת כיווניים. בנוסף, הדבר עלול להיות בעייתי במיוחד אם רוב הקישורים האחוריים של האתר מורכבים מחילופי קישורים.

יש שיראו את הפרצות הקיימות כדי להצדיק את החלפות הקישורים וישתמשו בשיטה בקנה מידה קטן, אך לדברי מולר גוגל מנסה למצוא את הקישורים הללו ולהתעלם מהם. ההצעה היא במקום לחפש אחר פרצות להימנע מחילופי קישורים ולא לעסוק בכך בכלל.

לאתרים אשר שואפים להימנע מעונשים על ידי גוגל כדאי לזכור כי חילופי הקישורים יכולים להוות פתרון לבעיה בטווח הקצר אך ליצור בעיה בטווח הארוך.

לקריאת הכתבה המקורית

שתפו:
נכתב על ידי
מיטל אור, בעלת חברת כתיבת תוכן באנגלית ובעברית. שמה אנשים לפני העסק ועוזרת לעסק להתבטא הכי טוב ברשת.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

2 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
70
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
89
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
106
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
46
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
92
מדיה חברתית
יורם ליכטנשטיין
105060
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
99620
מדיה חברתית
בן אורן
87795
קידום אתרים
דנה רוזן
82473
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

2
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.