גוגל: לרלוונטיות בתוכן האתרים אין משמעות בהחלפת קישורים

ג'ון מולר מגוגל נשאל בנוגע לחילופי קישורים וכיצד האלגוריתם של גוגל מתמודד עם זה. בתשובתו ענה כי חילופי קישורים מפרים את ההנחיות של גוגל וכי הרלוונטיות של תוכן האתרים לא משפיעה.
מיטל אור
לרלוונטיות בתוכן האתרים אין משמעות בהחלפת קישורים גוגל

ב- Searchenginejournal הביאו את פרטי השיחה עם ג’ון מולר בה עלה הנושא החלפת קישורים. מולר נשאל מה המדיניות של גוגל בנושא חילופי קישורים וכיצד האלגוריתם שלה מתמודד איתם. תשובתו של מולר הייתה ברורה: חילופי קישורים מפרים את ההנחיות של גוגל ורלוונטיות התוכן של האתרים לא חשובה.

רקע על חילופי הקישורים

חילופי קישורים הם מצב בו שני מפרסמים מסכימים על פרסום לינקים זה לזה. לעתים, ההחלפה נעשית באופן ישיר ולעתים בהחלפת קישורים תלת כיווניים בהם אתר A מקשר לאתר B שמקשר לאתר C שמקשר לאתר A. מטרת חילופי הקישורים התלת כיווניים היא להטעות את גוגל כך שלא יראה את הקישורים כהדדיים.

רבים מבקשים להרחיב את בניית הקישורים שלהם אך רוצים לעשות זאת בלי שהדבר ייחשב כספאם. מבחינת גוגל, כאשר מתבצעת החלפת קישורים בהסכם בין הצדדים, הדבר מהווה הפרה של ההנחיות של גוגל. האלגוריתמים יסתכלו על זה, ינסו להבין מה קורה וינסו להתעלם מהקישורים. קישורים הדדיים עשויים להוביל גם לפעולת הענשה ידנית ולכן כדאי להימנע מהם.

אין הצדקה לחילופי קישורים, גם כשהתוכן רלוונטי

לצד זאת, ישנו מיתוס שאומר כי טכניקת הספאם אינה ספאמית אם היא מתבצעת בין אתרים רלוונטיים. מוכרי קישורים טענו בטעות שכיוון שמלאי הקישורים שלהם מורכב מאתרים באיכות גבוהה וכיוון שהם מכרו קישורים רק לאתרים רלוונטיים מבחינת התוכן ואיכותיים בלבד, גוגל יהיה בסדר עם זה. על פי מולר, פעולה זו אינה בסדר.

אין הצדקה לחילופי קישורים בין אתרים גם אם הם רלוונטיים מבחינת התוכן. זה לא משנה האם מדובר על קישור שימושי או רלוונטי מבחינת התוכן. למעשה אין הצדקה לחילופי קישורים כיוון שהם נמצאים שם רק בשל העסקה שהתבצעה מול האתר.

אין צורך לחפש פרצות להחלפת קישורים

על פי מולר, אין הצדקה לאסטרטגיית החלפת קישורים, גם אם התוכן של שני האתרים רלוונטי וגם אם החילופים מתבצעים כקישורים תלת כיווניים. בנוסף, הדבר עלול להיות בעייתי במיוחד אם רוב הקישורים האחוריים של האתר מורכבים מחילופי קישורים.

יש שיראו את הפרצות הקיימות כדי להצדיק את החלפות הקישורים וישתמשו בשיטה בקנה מידה קטן, אך לדברי מולר גוגל מנסה למצוא את הקישורים הללו ולהתעלם מהם. ההצעה היא במקום לחפש אחר פרצות להימנע מחילופי קישורים ולא לעסוק בכך בכלל.

לאתרים אשר שואפים להימנע מעונשים על ידי גוגל כדאי לזכור כי חילופי הקישורים יכולים להוות פתרון לבעיה בטווח הקצר אך ליצור בעיה בטווח הארוך.

לקריאת הכתבה המקורית

שתפו:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
נכתב על ידי
מיטל אור, בעלת חברת כתיבת תוכן באנגלית ובעברית. שמה אנשים לפני העסק ועוזרת לעסק להתבטא הכי טוב ברשת.
0 0 הצבעה
קלות השימוש
0 0 הצבעה
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעה
תמיכה טכנית
0 0 הצבעה
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest
2 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
שי משען
89602
פרסום באינטרנט
יורם ליכטנשטיין
88200
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
87919
מדיה חברתית
דפנה בן יהושע
66840
קידום אתרים
ירון אחר
64963
שיווק דיגיטלי
מיטל אור
53
קידום אתרים
מיטל אור
67
קידום אתרים
מיטל אור
57
מדיה חברתית
מיטל אור
55
שיווק דיגיטלי
מיטל אור
57
מדיה חברתית
לא חבל לפספס?

קהילה של +15,000 מקצוענים כמוך נהנים לקבל מאיתנו טיפים עדכניים על קידום אתרים ושיווק באינטרנט, מדריכים מעמיקים, מקרי בוחן וכלים, היישר לתיבת המייל. רוצה להצטרף?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
2
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
()
x