גוגל מאנדקס שיחות Google Buzz – איך למנף את זה לטובתכם?

מאור קפלנסקי

השבוע החולף היה שבוע הבאזז של גוגל – הן בזכות המוצר החדש שהשיקו בשם “גוגל באזז” והן בעקבות הבאזז העצום שהוא יצר ברשת. מאור קפלנסקי, מומחה למיתוג אישי באינטרנט, גילה תופעה מעניינת למדי ולפניכם פוסט אורח עם התגלית וכיצד ניתן ליישם אותה לחיזוק המיתוג האישי שלכם.

גוגל באזז - Google Buzz

כמו שבוודאי שמתם לב בשבוע האחרון, הרבה באזז נוצר סביב השקת השירות החדש של גוגל – Google Buzz. הבאזז החדש שנכנס בהפתעה מוחלטת לחיינו, התקבל בתחושות מעורבות בקרב הבלוגרים ומומחי האינטרנט בארץ ובעולם.

המצדדים טענו כי Google Buzz יאפיל במשך הזמן על פייסבוק וטוויטר, ויהפוך לפלטפורמה המרכזית בה אנו משתפים סטטוסים וקישורים מהרשת. טענה זו התבססה על העובדה כי קיימים כ- 200 מליון משתמשי Gmail, הנכנסים מדי יום לבדוק את הדואר שלהם ונחשפים לתכני ה- Buzz, ולכן יעדיפו לנהל את הקשרים החברתיים האינטרנטיים שלהם משם. הביקורת השלילית התייחסה לכך שמדובר בעוד ניסיון כושל של גוגל להיכנס ל”מדיה החברתית”, לאחר Goolge Wave והרשת החברתית Orkut.

אולם עיקר הטענות הופנו לטשטוש שגוגל עושים עם ה- Buzz בין הציבורי לאישי, והאופן בו הם מנצלת את המידע שיש להם עלינו, תוך חדירה לפרטיות. בין היתר, כתבו על כך בימים האחרונים גל מור, רויטל סלומון ואיילה צורף בדה-מרקר ורוברט סקובל. חשוב להתייחס לדילמות בנוגע לחדירה הפרטיות, אבל במקום להיות פרנואידים, בואו נחשוב כיצד אפשר לנצל את פוטנציאל החשיפה לטובת המיתוג האישי שלנו.

הרובוטים מגיעים גם לבאזזים

איתות ראשון לפוטנציאל החשיפה של Google Buzz, קיבלתי שלשום, כשלתיבת הדואר שלי הגיעה התראה על שמי משירות ההתראות Google Alerts. להפתעתי, היה מדובר בעמוד שיחה (שתאמינו או לא, נושאה היה גוגל באזז…), שניהלתי שעות אחדות לפני כן, עם ידידי הבלוגר ניב קלדרון. גוגל סרק את עמוד השיחה בו מופיע גם ציטוט תחת שמי, ומכיוון שהעמוד אונדקס במקום ה- 47 בחיפוש אחר שמי (מאור קפלנסקי), קיבלתי על כך התראה מיידית לתיבת הדואר:

ההתראה הפתיעה אותי, היות ובכל המלל הרב שקראתי על השירות החדש של גוגל, אף אחד לא הזכיר את העובדה שעמודי השיחה נסרקים על ידי הרובוטים של גוגל ומאונדקסים בתוצאות החיפוש. ניסיתי למצוא זכר לעניין במדיניות הפרטיות של השירות, כפי שהיא מופיעה בתחתית מסך הג’ימייל שלכם, אבל גם שם לא כתוב על זה שיש אפשרות כי השיחה הבאה שתנהלו בגוגל באזז עלולה להופיע כעבור שעות אחדות בתוצאות החיפוש – וכך להיות גלויה לעיני כל העולם (והרבה יותר מאשתו…). כשנכנסתי מעט לעומק הדברים, הבנתי איך זה קרה.

15 אלף עמודי באזז סרוקים והיד נטויה

לפני 10 חודשים גוגל פתחו שירות שנקרא Google Profile, שבאופן מוצהר וגלוי נועד לאלו המעוניינים לשפר את המוניטין של השם שלהם בגוגל. השירות כלל עמוד פשוט (כמו כל דבר בגוגל), אליו יכול הגולש להכניס את השם שלו, תמונת פרופיל, קצת ביוגרפיה, פרטי קשר וקישורים לפלטפורמות חיצוניות שלו.
כשהושק השירות מיהרתי לרשום אותי וגם את לקוחותיי תחתיו, אולם לצערי לא קיבלתי את האפקט הרצוי בתוצאות החיפוש. אם תחפשו את השם שלי בגוגל, לא תמצאו בתוצאות החיפוש את עמוד הפרופיל שלי מעצם העובדה שהוא בכלל לא נסרק, וזאת למרות שקישרתי לעמוד מספר קישורים מבחוץ. התאכזבתי מהשירות,היות ולא ראיתי בו כל השפעה – לא מבחינת ניהול המוניטין ולא מהבחינה החברתית.

אולם כעת, עם השקת ה-Google Buzz, עמוד הפרופיל שלכם בגוגל – משמעותי הרבה יותר. בגוגל עשו את הקישור הטבעי בין הפרופיל למסרי ה- BUZZ אותם אנו מעבירים תחתיו. המסרים מופיעים בלשונית חדשה שהוספה, ומאפשרת לנו להגיע לבאזזים של חברינו. המשמעות היא, שבמידה ועמוד הפרופיל שלנו חשוף בפני מנוע החיפוש (וזוהי ברירת החדל), כל אחד (שמחובר לגוגל באזז), יכול לראות את השיחות שאנחנו מנהלים דרך השירות:

הלשונית הזו מאפשרת לנו לראות את הבאזזים של החברים

בדיקה פשוטה מגלה כי בשלושה ימים גוגל הספיק לסרוק מעל ל- 15 אלפים עמודי באזז. כתב על זה גם אנדרו גירדווד.

 

מפחיד? אז זהו שלא.

קודם כל, לא צריך להיבהל. גוגל מאפשר לנו את האופציהל שמור על הפרטיות על ידי שינוי מינימלי בהגדרות. למעשה, על ידי שתי לחיצות ניתן לחסום את חשיפת השיחות שלכם למנועי החיפוש.

ראשית, על ידי הסרת הסימונים משלושת הריבועים החלק הימני של מסך עמוד העריכה שלכם ב- Google Profile, מעבר לזה גם תוכלו בכלל לחסום את הבאזזים להגיע אליכם, על ידי לחיצה פשוט על “כבה את הבאז”, בתחתית מסך ה- Gmail שלכם:

לינק המאפשר לכבות את הגוגל באזז שלכם

במקום להיבהל, חשבו איך ניתן לנצל את החשיפה שמקבל המיתוג האישי שלכם דרך השירות החדש – ולנתב אותה לצרכיכם העסקיים והמקצועיים. גם לאחר שהגדרתם פרטיות, קחו בחשבון שגוגל באזז הוא לא בדיוק המקום לרכל על הבוס או ללכלך על החברה (ותראו לי מישהו שאפילו עושה זאת בפייסבוק).

את השיחות שלכם באזז מקדו בנושאים מקצועיים. חפשו את מובילי הדעה, את הקולגות, את המעסיקים הפוטנציאליים וגם את המתחרים ופשוט עקבו אחריהם בגוגל באזז. הגיבו להודעות המקצועיות שלהם וכך הם יחשפו גם לתכנים שלכם. זה יכול לעשות לכם שירות מצוין בכל מה שקשור לחיזוק המיתוג האישי.

החיפוש השתנה

קטונתי מלהעריך כבר בשלב זה, איזה נתח יתפוס גוגל באזז בפלטפורמות החברתיות ואיזו השפעה תהיה לו על חיינו, אבל מה שבטוח הוא שמדובר בעוד שלב בו ענק האינטרנט (שכזכור הפונקציה הבסיסית והשירות המרכזי שלו נותר מנוע החיפוש), מכניס את המדיה החברתית לתוך החיפוש. מגמה זו נקראת “Social Search”.

מומחה קידום האתרים, רנד פישקין, ניתח יפה מאוד את המגמה ב- Whiteboard Friday השבועי שלו, שהתפרסם ביום שישי האחרון בבלוג SEOmoz. על פי הניתוח, ה- Social Search הולך לשנות את האופן בו גוגל בפרט ומנועי החיפוש בכלל, יתייחסו לתוצאות החיפוש שלהם.

בגוגל מבינים יפה מאוד ש”מה שקורה באינטרנט” לא ממש מתבטא בתוצאות החיפוש, שנכון להיום מתאנדקסות בתדירות מסוימת, שלא תמיד משקפת את הזמן האמיתי (Real Time). גוגל כבר משלב בתוך תוצאות החיפוש הרגילות גם תוצאות חיפוש מגוגל ניוז, ולאחרונה אף סגרו עסקה עם טוויטר, במסגרתה הם קיבלו אישור לשלב “טוויטים” מטוויטר בריל-טיים – בהתייחס לשאילתת החיפוש.

המסקנה היא שה- SEO הרגיל, שנשען ב- 10 השנים האחרונות בעיקר על פרמטרים כמו פיזור וכמות ביטויי החיפוש באתר וקישורים נכנסים, יקבל תפנית די רצינית בעקבות כניסת הרשתות החברתיות לאלגוריתם. ובכל כאמור, רק לטובה.

נכתב על ידי
מאור קפלנסקי הוא מנכ”ל eBrand – המספקת שירותים של ניהול מוניטין באינטרנט והדחקת אזכורים שליליים מתוצאות החיפוש.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

27 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

27
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.