נגמרה החגיגה: גוגל פרסמו הנחיות לגבי תוכן שמיוצר על ידי AI

עומר לייבנזון
מותר, אבל בתנאי: גוגל מתירה ליוצרי תוכן להשתמש ב-AI ליצירת תוכן, תוך הדגשת החשיבות של תוכן מקורי ושימושי עבור הקוראים. אז מה מותר ומה אסור לכם לעשות?
הנחיות תוכן בינה מלאכותית

עכשיו ניתן לומר זאת רשמית – בינה מלאכותית (AI) משנה את עולם יצירת התוכן. עם זאת, לגוגל היה חשש לגבי האיכות והאותנטיות של תוכן שנוצר על ידי בינה מלאכותית. זה מה שהוביל אותה לפרסם הנחיות ליוצרים – כיצד למרות כל ההתנגדות לתוכן מבוסס AI, ניתן ליצור תוכן שנכתב באמצעות בינה מלאכותית ועדיין לעבור את מבחני הסף של גוגל?

גוגל מתגמלים תוכן איכותי

צריך להבין שברמת היסוד, גוגל מתגמלים תוכן איכותי, כזה שמעניין, מלמד את הקוראים ומוסיף ערך חדש – ולדבריהם, זה לא משנה כיצד הוא נוצר כל עוד הוא אמיתי, נכון ושימושי.

גוגל עושה שימוש במערכות הדירוג שלה המתגמלות תוכן איכותי ומתבססות על מודל E-A-T: מומחיות, ניסיון, סמכותיות ואמינות (Expertise/Experience, Authoritativeness, Trustworthiness). ניתן לקרוא עוד על כך בכתבה על בקישור הבא.

כלומר – הדגש הוא על איכות התוכן, ולא על שיטת היצירה שלו. גישה זו מאפשרת ואפשרה לגוגל לספק למשתמשים מידע איכותי, שימושי ואמין במשך שנים עד היום, גם ללא הבינה המלאכותית. למעשה, הבינה המלאכותית היא רק עוד ‘כלי עזר’ בארסנל של כותבי התוכן שעוזר להם להתייעל.

חיזוק תוכן ששם את המשתמש במרכז

גוגל הציגה את המדריך המקיף למערכות הדירוג שלה בשנה שעברה כדי להבטיח שאנשים שמחפשים מידע יקבלו תוכן שנוצר בעיקר עבורם, מבלי קשר לעולם ה-AI. היא מבקשת להדגיש שבמיוחד ביצירת תוכן שנוצר על ידי מכונה, סעיפי המדריך תקפים אפילו יותר. ההתמקדות היא ביצירת תוכן שעונה על הצרכים של אנשים, ולא בתוכן שנועד אך ורק למטרות דירוג חיפוש.

“שימוש נכון בבינה מלאכותית או באוטומציה אינו מנוגד להנחיות שלנו. משמעות הדבר היא שתוכן מותר הוא רק כזה שאינו משמש ליצירת תוכן בעיקר לשם תמרון דירוגי החיפוש, דבר המנוגד למדיניות הספאם שלנו (אלא תוכן שבאמת שימושי עבור המשתמשים)” – חברת גוגל

הוספת גילויי נאות לתוכן שנכתב ע״י בינה מלאכותית?

גוגל ממליצים להוסיף גילויי נאות שיבהיר במפורש כי התוכן נכתב ע״י AI, במיוחד עבור מקרים של תוכן שבו מישהו עלול לחשוב “איך זה נוצר?”.

האם במקרים כאלה לרשום ״בינה מלאכותית״ בתור המחבר? גוגל עונים:

״מתן כותרת AI למחבר היא כנראה לא הדרך הטובה ביותר לפעול לפי ההמלצה שלנו כדי להבהיר לקוראים מתי AI הוא חלק מתהליך יצירת התוכן״.

למה גוגל באה עם ‘ראש פתוח’ יחסית לעולם ה-AI?

על פי פרסומים קודמים של גוגל וסטנדרט האיכות שמאפיין אותה כבר שנים, אולי היינו מצפים שגוגל תהיה קצת יותר נוקשה לגבי יצירת תוכן שכזה – אז למה דווקא נראה שהיא לא שוללת את התחום לגמרי?

בגוגל אומרים:

“אוטומציה משמשת זה מכבר בפרסום ליצירת תוכן שימושי. בינה מלאכותית גם היא עשויה לסייע וליצור תוכן שימושי בדרכים חדשות ומלהיבות”

במילים אחרות, גם בגוגל מבינים שהבינה המלאכותית היא בסך הכל עוד כלי, בדיוק כמו שאר האוטומציות או כלי העזר שאנשי מקצוע משתמשים בהם. לבינה מלאכותית יש פוטנציאל ליצור תוכן שימושי בדרכים חדשות ומלהיבות. משתמשים באוטומציה בפרסום כבר שנים, ובינה מלאכותית היא פשוט הכלי העדכני ביותר לסיוע ביצירת תוכן. גוגל מזהה את הפוטנציאל של תוכן שנוצר על ידי בינה מלאכותית ומבקשת לעודד את פיתוחו תוך הקפדה על עמידתו בסטנדרטים שלה. כל עוד סטנדרט האיכות נשמר, ה”איך” כבר לא משנה.

לקריאת הידיעה המקורית מטעם גוגל

שתפו:
נכתב על ידי
כותב תוכן וקופירייטר בעל רוח יזמית צעירה. הדבר שאני הכי אוהב הוא לנגן וליצור מוזיקה, ובכלל – כשנותנים לי משימה שדורשת יצירתיות אני תמיד “נדלק”. אנשים יצירתיים עושים לי את זה. אחרי שהקמתי את אחת מקהילות ההתפתחות האישית הגדולות בישראל, החלטתי להסב את עיסוקי העיקרי לדבר השני שאני מאוד אוהב: כתיבה שיווקית. עד היום הספקתי לצבור ולהתפתח במשך כ-5 שנים בעולמות כתיבת התוכן והאסטרטגיה השיווקית.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

4 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
63
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
86
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
102
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
42
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
90
מדיה חברתית
יורם ליכטנשטיין
105048
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
99562
מדיה חברתית
בן אורן
87783
קידום אתרים
דנה רוזן
82468
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

4
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.