הסוף ל-“עמוד ראשון בגוגל”: איך זה ישפיע על הטראפיק?

עומר לייבנזון
לפני זמן קצר גוגל השיקה בארצות הברית את הגלילה הרציפה שכיום קיימת רק בנייד, אל שולחן העבודה במחשב (בקרוב גם בישראל?). למה זה משנה? ואיך השינוי ישפיע עלינו, מקדמי האתרים או אנשי השיווק? על כך במאמר הבא.
אין יותר דף ראשון בגוגל

כאשר רוב הגולשים מחפשים שאילתה מסוימת בגוגל הם לא עוברים לעמוד התוצאות השני. למעשה, מדווח על פחות מ-5% שעוברים לעמוד השני, ורק 1% עוברים לעמוד השלישי.

האחוזים האלה אינם דבר חדש, מאז ומעולם אנחנו יכולים לראות אחוזים די נמוכים של אנשים שעוברים לעמוד השני בגוגל – והאתגר הזה הוא אחד הנושאים שמעסיקים את גוגל, לכן היא בחרה להשיק את “הגלילה הרציפה” (Continuous scroll).

נכון להיום, בישראל גלילה רציפה קיימת במובייל – אם תחפשו כל דבר בגוגל דרך הנייד, תוכלו לראות את תוצאות החיפוש מתפרשות על פני גלילה ארוכה ומתמשכת, ללא מעבר לעמוד הבא.

הצהרת גוגל על השינוי

“החל מהיום, אנו מביאים גלילה רציפה לשולחן העבודה כדי שתוכלו להמשיך לראות תוצאות חיפוש מועילות יותר עם פחות קליקים. עכשיו קל אפילו יותר לקבל השראה עם מידע נוסף בהישג ידכם”

דובר גוגל כפי שצוטט באתר החדשות Search Engine Land

התגובה של גוגל מצביעה על שינוי לטובה עבור מקדמי האתרים ועל כוונה לסיוע לקבלת תוצאות טובות יותר.

כדי להבין את המשמעות, צריכים לצלול פנימה ולהבין: בתחום קידום האתרים, נדמה כאילו כולם רוצים להגיע לעמוד ראשון בגוגל במילת מפתח מסוימת.

למה? משום שאחרי הצניחה מהעמוד הראשון, הצפיות בתוצאות החיפוש יורדות באופן משמעותי וגם ה-CTR (אחוז המקליקים מתוך הצופים בעמוד תוצאות החיפוש) יורד משמעותית.

השינוי החדש של גוגל עשוי לייצר שינוי במצב הזה.

גלילה רציפה בגוגל

הגלילה הרציפה ככלי לנטרול משמעות העמודים

השינוי החדש של גוגל עשוי לעודד את המשתמשים שמחפשים מילות מפתח הקשורות לאתר שלכם לראות מעבר לתוצאות הראשונות ולגלול יותר בתוצאות נוספות.

כרגע כאמור השינוי פעיל רק בארה”ב, אך ברגע שיגיע לישראל – יהיה ניתן לראות בצורה המיטבית את תוצאות בחיפוש דרך ה-Search Console.

ההיגיון שעומד מאחורי הציפייה לכניסות רבות יותר גם אחרי תוצאות מרובות, מתבטא בשני מישורים:

  1. המשתמשים עשויים לא לשים לב להבדל בין העמוד הראשון לשני (הרי אין יותר “עמודים”) ובכך לתת פחות תשומת לב למקום של אתר מסוים בתוצאות החיפוש.
  2. הגלילה הופכת לדבר פאסיבי במקום אקטיבי – זהו עיקרון פסיכולוגי שרשתות חברתיות כמו טיקטוק משתמשות בו. הגלילה האינסופית, ללא צורך בקליק נוסף מגדילה את הסיכוי שהוא ימשיך לגלול ולחפש אחר התוצאה המתאימה.

אז מה אתם אומרים, האם הגלילה הרציפה תשפיע על מספר הכניסות לאתר שלכם לטובה?

לקריאת הידיעה המקורית באתר Search Engine Land

תגיות רלוונטיות: גוגלתוצאות חיפוש
שתפו:
נכתב על ידי
כותב תוכן וקופירייטר בעל רוח יזמית צעירה. הדבר שאני הכי אוהב הוא לנגן וליצור מוזיקה, ובכלל – כשנותנים לי משימה שדורשת יצירתיות אני תמיד “נדלק”. אנשים יצירתיים עושים לי את זה. אחרי שהקמתי את אחת מקהילות ההתפתחות האישית הגדולות בישראל, החלטתי להסב את עיסוקי העיקרי לדבר השני שאני מאוד אוהב: כתיבה שיווקית. עד היום הספקתי לצבור ולהתפתח במשך כ-5 שנים בעולמות כתיבת התוכן והאסטרטגיה השיווקית.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
54
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
28
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
103
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
82
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
99
מדיה חברתית
יורם ליכטנשטיין
105093
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100768
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99921
מדיה חברתית
בן אורן
87828
קידום אתרים
דנה רוזן
82480
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

1
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.