גוגל תובעת חברת קידום אתרים שהבטיחה מקום 1 בדירוגים

עומר לייבנזון
גוגל הגישה תביעה נגד חברת G-Vertifier שהבטיחה לכאורה דירוג בעמוד הראשון בפומבי. על פי כתב התביעה, החברה הזו גם עסקה במכירת ביקורות מזויפות, דבר שעל פי המדיניות של גוגל מן הסתם, אסור.
מקום ראשון בגוגל

לאחרונה חברת Google הגישה תביעה נגד חברה שהבטיחה ללקוחות שלה להגיע לדירוגים בעמוד הראשון בגוגל. מתוך כתב התביעה עולה החשד כי החברה אף איימה על בעלי עסקים שאם הם לא ישלמו, רישומי העסק שלהם יושבתו והביקורות החיוביות שלהם יוסתרו – כך לכאורה היא משכה עסקים להמשיך ולעבוד איתה.

הטענה העיקרית בתביעה

גוגל טוענת בכתב התביעה כי אתרי G-Vertifier מבטיחים הבטחות שאינן יכולות להתממש במציאות לגבי דירוגי החיפוש – שרק לגוגל יש את השליטה האמיתית על דירוג האתרים בחיפושים.

לטענת גוגל, הבטחות הסרק שתועדו היו כדוגמת “אם תרכשו את השירות מאיתנו, תשיגו את הדף הראשון בחיפוש בגוגל”, ועוד הבטחות שאין להם באמת שליטה כמו “אם תרכוש את השירות מאיתנו, מיקום העסק שלך בגוגל מפות יגיע למקום הראשון”.

הצהרות אלו הן לרוב שקריות ומטעות מראש, מכיוון ששום שירות לא יכול לדעת מה עומד מאחורי האלגוריתם המורכב של גוגל, ובטח שלא לשלוט על המיקומים המלאים בתוצאות.

מתוך כתב התביעה כפי שפורסם באתר החדשות Search Engine Land:

“The G Verifier Websites also make false promises regarding search prioritization and ranking. For instance, G Verifier tells business owners that they will “[g]et the first page on Google search” and that “[i]f you buy the service from us, your Google Maps business location will come first in Google search.” These statements, which imply superior placement among organic search results, are false and deceitful. No service can guarantee that Google’s search engine, which uses a complex algorithm, will place a particular webpage on the first page of results, much less that it will be the very first result”.

הנפגעים העיקריים מ-SEO שלא תואם לכללי האיכות של גוגל

חשוב להבין שכל מוצרי גוגל הגיעו לעולם מתוך רצון להנגיש את המידע הקיים בעולם לכדי מקום אחד מסודר שבו ניתן לקבל את המידע הרלוונטי ביותר בתחום מסוים.

ביקורות מזויפות, שימוש בטכניקות בלתי כשירות לצורך הטעיה של האלגוריתם של גוגל פוגעות באותנטיות המידע, וכך מי שנפגע מהמהלך הוא למעשה כולנו.

בפעם הבאה שנחפש, או יותר נכון “נגגל” שאלה שאנחנו מחפשים, אנחנו עלולים למצוא תוכן שהתקדם בטעות בגוגל, רק כי מישהו השתמש בטכניקות קידום לא אתיות, שמרמות את מערכות הפרסום וסינון התוכן האותנטיות שלה.

האחריות של גוגל לשמירה על המידע נוגעת לכל המשתמשים, ולא רק לעסקים שנפגעו בצורה ישירה מכסף ששילמו לשווא.

עוד בנושא – לאחרונה גוגל חשפה מדריך קידום אתרים עם הסבר על חלק גדול ממערכות הדירוג.

הלקח הנלמד עבור חברות קידום אתרים

בכל מה שקשור לגוגל, כנראה שאין יותר מדי קיצורי דרך, פרט למהלכים שתורמים גם לאינטרס של גוגל, או אם תרצו – לאינטרס של משתמשי גוגל – למצוא מידע רלוונטי ואמין בכל עת.

שימו לב: אם מישהו מנסה לגבות מכם כסף עבור ביקורות בגוגל, דירוג במקום הראשון, תוצאות כמו Domain Rank גבוה יותר ועוד – אל תתפתו להאמין. הגנו על עצמכם ואל תיענו לדרישות שהן מראש אסורות על פי המדיניות הרשמית של גוגל.

בטווח הארוך, זה כמעט אף פעם לא משתלם.

לסיכום, עו”ד יורם ליכטנשטיין, שמתמחה בדיני אינטרנט, ממליץ בהקשר הזה:

״כמו ביחס לכל בעל מקצוע, חשוב שתוודאו שההסכם ביניכם מגן עליכם, שומר על הזכויות שלכם ומונע מצבים בהם אתם נפגעים בגלל פעילות המקדם. גם בקידום אתרים, גם בשיווק דיגיטלי וגם בתחומים דומים – הסכם מסודר ומלא שיוכן מראש יכול למנוע מכם תקלות שלתקן אותן בדיעבד יהיה הרבה יותר יקר״.

קישור לידיעה המקורית באתר Search Engine Land

תגיות רלוונטיות: גוגל
שתפו:
נכתב על ידי
כותב תוכן וקופירייטר בעל רוח יזמית צעירה. הדבר שאני הכי אוהב הוא לנגן וליצור מוזיקה, ובכלל – כשנותנים לי משימה שדורשת יצירתיות אני תמיד “נדלק”. אנשים יצירתיים עושים לי את זה. אחרי שהקמתי את אחת מקהילות ההתפתחות האישית הגדולות בישראל, החלטתי להסב את עיסוקי העיקרי לדבר השני שאני מאוד אוהב: כתיבה שיווקית. עד היום הספקתי לצבור ולהתפתח במשך כ-5 שנים בעולמות כתיבת התוכן והאסטרטגיה השיווקית.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
61
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
35
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
118
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
89
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
107
מדיה חברתית
יורם ליכטנשטיין
105116
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100787
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99945
מדיה חברתית
בן אורן
87835
קידום אתרים
דנה רוזן
82485
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.