11 כלים שפייסבוק מציעה לקידום אתרי איקורמס

מהי הדרך הטובה ביותר לקדם אתרי איקומרס" היא שאלה לא פשוטה, בעיקר מאחר ויש המון דרכים לעשות זאת ולכל אחת מהן יש את היתרונות שלה. במאמר הזה אנחנו נתמקד בכלים שפייסבוק נותנת לכם כדי לעשות זאת בצורה אפקטיבית שתביא לכם תוצאות מעולות.
אור פיאלקוב
כלים לקידום חנויות בפייסבוק

תוכן עניינים

כמות הטראפיק הפוטנציאלי שניתן להשיג דרך פלטפורמת הפרסום של פייסבוק לאתרי מסחר אלקטרוני היא מדהימה מכיוון שפייסבוק היא הרשת החברתית הגדולה בעולם, עם יותר מ- 2.45 מיליארד משתמשים בכל חודש ברחבי העולם. החלק הטוב ביותר הוא שלא צריך תקציב שיווקי או פרסום עצום כדי לשחק במשחק הפייסבוק. שיתוף תוכן בעל ערך שמתחבר לקהילה שלכם, לאוהדים וללקוחות הפוטנציאליים שלכם בכל מקום שהם נמצאים על פני כדור הארץ ושימוש נכון ויעיל בכלים המתקדמים שמערכת הפרסום של פייסבוק מציעה יעזור לכם להביא טראפיק איכותי לאתר המסחר האלקטרוני שלכם וכמובן יגדיל לכם את המכירות באתר.

להלן כמה מהכלים שפייסבוק מציעה לקידום אתרי איקומרס

1. מודעות אוסף (Collection Ads)

מודעות קולקשן הן מודעות שמאפשרות לנו להציג את המסר של הקמפיין ומתחתיו 4 מוצרים מתוך הקטלוג שלנו. המודעה נראית רגילה בפייסבוק (אותם גדלים) אך ברגע שלוחצים עליה היא נפתחת לאורך כל המסך (מבלי לצאת מפייסבוק) וניתן לגלול מטה. על ידי הצגת מודעות קולקשיין ניתן לעודד  קניות על ידי הצגת פריטים מקטלוג המוצרים שלך – בהתאמה אישית לכל אדם. ברגע שהמשתמש ילחצו על המודעה, הוא יועבר לדף נחיתה ייעודי שם כל הפרטים על המוצרים בהם צפה ימתינו לו.

מודעות Collection

2. רימרקטינג דינאמי בפייסבוק (Dynamic Remarketing)

רימרקטינג דינאמי הוא מסע פרסום שמייצר באופן אוטומטי מודעה שונה לכל מי שביקר באתר לפי המוצרים שהוא ראה באתר. אתם מבקרים באתר או בדף מסוים באתר, המותג שאותו ביקרתם יכול להציג לכם מודעות הקשורות לביקורכם במקומות אחרים. במקרה של פייסבוק, פירוש הדבר הוא שפייסבוק יכול להציג לכם מודעות הרלוונטיות להתנהגות הגלישה שלכם באינטרנט.

רימרקטינג דינאמי בפייסבוק

3. רימרקטינג דינאמי לקהלים חדשים (Broad Audience)

פייסבוק מאפשרת לנו להפעיל את המודעות של הרימרקטינג הדינאמי לקהלים חדשים ברמת האד-סט נבחר פנייה לקהלים חדשים (Prospective) כדאי וחשוב להוסיף שכבה נוספת של פילוח כמו תחומי עניין / Lookalike / רשימות וכו’ אפשר לבחור קבוצות מוצרים מסוימות שאותום נרצה לקדם (כמו מבצעים).

רימרקטינג דינאמי לקהלים חדשים

4. הגדלת מכירות עם מוצרים נוספים (Cross-Sell)

פייסבוק מאפשרת לנו להגדיל את המכירות עם Cross Sell – הצגת מוצרים למי שצפה בקטגוריה מסוימת ולא קנה. ועם Upsell – הצגת מוצרים למי שקנה מקטגוריה מסוימת.

הגדלת מכירות

5. תיוג מוצרים באינסטגרם לצורך קניה (Ads with product tags)

אינסטגרם מאפשרת לנו לתייג מוצרים ולחיצה על המוצר מעבירה לדף שלו באתר. תיוג המוצרים מאפשר לעסקים להדגיש מוצרים בתמונות ובסרטונים מתוך חנות דף הפייסבוק או מהקטלוג של האתר. יש אפשרות להוסיף את תיוג המוצרים גם לפוסטים באינסטגרם או להוסיף מדבקות מוצר לסטורי באינסטגרם. אנשים יכולים ללחוץ על התגים האלה כדי להתחיל לקנות.

תיוג מוצרים - שופינג באינסטגרם

6. קהל דומה (Look-A-Like)

קהל דומה זוהי אפשרות טרגוט שבאמצעותה תוכלו למצוא קהל שדומה לקהל מקורי שקיים אצלכם, דבר שככל הנראה יוביל למציאת קהל רלוונטי ומדויק יותר. ברגע שאתם יוצרים קהל דומה, פייסבוק מנסה למצוא את התכונות המשותפות שיש לאנשים בקהל המקורי שלכם ועל פיהם למצוא קהל חדש, שעונה על אותן התכונות.

ההמלצה היא להתבסס על קהל מקורי של לפחות 1000 אנשים, וכמובן שאותו קהל יהיה איכותי מלכתחילה. אחרת, גם התוצאות שתקבלו מהקהל הדומה לא יהיו איכותיות במיוחד.

7. רימרקטינג למעורבות – רימרקטינג לצפיות ווידאו (Video Engagement Custom Audience)

פייסבוק מאפשרת למפרסמים ליצור רימרקטינג שמתבסס על פעילות הגולשים באתר. אחת מהאפשרויות היא רימרקטינג לצפיות וידאו, כלומר לפנות לאנשים שצפו בווידאו שפירסמנו. אפשר לטרגט משתמשים שצפו ב3 שניות / 10 שניות / 25% מהסרטון / 50% מהסרטון / 75% מהסרטון / 95% מהסרטון.

8. מודעות לקניה בתוך פייסבוק (Dynamic Ads)

מודעות רימרקטינג דינאמי שהקנייה נעשתה בתוך האפליקציה של פייסבוק, ניתן לראות שמוצגים מוצרים דומים, יש דירוגים ואפשר לשלם ישירות בפייסבוק בלי לחזור לאתר (המוצר בבטא).

מודעות לקניה בתוך פייסבוק

9. חנות פייסבוק וחנות אינסטגרם (Facebook Shops)

חנויות פייסבוק ואינסטגרם מאפשרות להקים חנות מקוונת אחת בפייסבוק ובאינסטגרם כאחד. אתם בעצם בוחרים את המוצרים שיוצגו מהקטלוג שלכם ובעצם מתאימים באופן אישי את החנות שלכם ללקוחות. לקוחות יכולים למצוא חנויות פייסבוק בדף הפייסבוק או בפרופיל האינסטגרם של העסק, כמו גם באמצעות סטורי או מודעות. המשתמשים יכולים לשמור מוצרים ולבצע הזמנה באתר האינטרנט של העסק או ישירות דרך האפליקציה. בנוסף, הלקוחות יכולים לשלוח הודעה ישירות לעסק באמצעות Messenger, WhatsApp או Instagram Direct.

10. קניות בלייב (Live Shopping)

Live Shopping זמין כעת בפייסבוק ובאינסטגרם לעסקים והוא מאפשר להם לתקשר עם הצופים בזמן אמת ולמכור להם מוצרים בו זמנית. מכירת מוצרים באמצעות Live Shopping דורשת חשבון ב-Commerce Manager, דף מקושר ומוצר בקטלוג הפייסבוק. בפועל העסק בוחר את המוצרים שיופיעו בסרטון לייב, בעוד הצופים יכולים להוסיף פריטים לעגלת הקניות ולרכוש – הכל מבלי לעזוב את הסרטון.

Live Shopping

11. חנות בחשבון ווטסאפ

לאחרונה יצא כלי חדש, שמאפשר ללקוחות לעיין במוצרים תוך כדי שהם משוחחים עם העסק על המוצר שמעניין אותם. כלומר, הלקוחות יכולים לגלוש ולעיין בקטלוג, לבחור את המוצרים הרלוונטיים ולשלוח את ההזמנה שלהם בווטסאפ לבית העסק.

עסקים יכולים להשתמש בכלי זה רק במידה ויש להם חשבון ווטסאפ עסקי וכמובן כוח אדם מספק שיוכל לעמוד בפניות שמתקבלות.

חנות בחשבון ווטסאפ לאחרונה יצא כלי חדש, שמאפשר ללקוחות לעיין במוצרים תוך כדי שהם משוחחים על העסק על המוצר שמעניין אותם. כלומר, הלקוחות יכולים לגלוש ולעיין בקטלוג, לבחור את המוצרים הרלוונטיים ולשלוח את ההזמנה שלהם בוטסאפ לבית העסק. עסקים יכולים להשתמש בכלי זה רק במידה ויש להם חשבון ווטסאפ עסקי וכמובן כוח אדם מספק שיוכל לעמוד בפניות שמתקבלות.

3 כלים לאופטימיזציה

פייסבוק יצרה שלושה כלים שיעזרו למפרסמים לעשות פעולות רבות בחשבון הפרסום בצורה אוטומטית – ספליט טסט, אופטימיזציה דינאמית למודעות וגם אופטימיזציה אוטומטית לתקציבים.

1. ספליט טסט (באנגלית Split Test)

מבחן שמשווה בין שתי גרסאות כאשר ההבדל היחיד ביניהן בא לידי ביטוי במשתנה אחד בלבד. מבחני ספליט טסט מצויינים כדי ללמוד על הקהל שלכם וכדי להבין מה נכון יותר עבור הקמפיין שלכם ומביא תוצאות טובות יותר.

אתם יכולים לבחון מגוון היבטים, כמו סוג הקמפיין / סוג המודעות / סוג הקהלים / התמונה שבמודעה / מיקום כפתור הקריאה לפעולה ועוד.

2. אופטימיזציה דינאמית למודעות (Dynamic Creative Optimization)

זהו כלי מעולה כדי להבין איזה קריאיטיב מוביל לביצועים טובים יותר. הכלי מאפשר לכם לבדוק שילובים שונים של כותרות, טקסטים ותמונות, כאשר פייסבוק יוצרת לכם את המודעה הנכונה ביותר עבור הקהל שלך מבין האפשרויות שהצעתם.

חשוב לומר ש-DCO עובד רק עם מספר מטרות של קמפיינים – תנועה, מודעות למותג, reach, המרות, התקנת אפליקציה וצפיות בסרטונים.

אופטימיזציה דינאמית למודעות

3. אופטימיזציה לתקציב פרסום (Campaign budget optimization)

כלי שיעשה עבורכם אופטימיזציה לתקציב הפרסום שלכם. באמצעות הכלי אתם בעצם מגדירים תקציב ברמת הקמפיין ופייסבוק יחלק אותו בצורה אוטומטית לקהלים שעובדים טוב יותר.

אופטימיזציה לתקציב הפרסום

סיכום

ניתן לנצל את פלטפורמת פייסבוק למטרות שיווקיות עבור אתר האיקומרס שלכם בצורה יעילה ומיטבית על ידי שימוש בכלי הפרסום המתקדמים שהמערכת מציעה. בפוסט הצגנו כלים מתקדמים ליצירת מודעות ובניית קהלים על בסיס התנהגות לקוחות קיימים בפייסבוק על מנת להגדיל את המכירות שלנו באתר.

נכתב על ידי
אור פיאלקוב, בן 37, מייסד ומנכ”ל חברת פיאלקוב דיגיטל, חברה המתמחה בפרסום דיגיטלי ומגוון ערוצים נוספים. מומחה בשיווק דיגיטלי, מעביר סדנאות והרצאות בנושא שיווק בעזרת כלים מתקדמים לחברות וליחידים. הבעלים של EasyCloud – חברת אחסון אתרים בענן. חברה שמנגישה את עולם אחסון אתרים בענן בעזרת Cloudways לכל אחד. דרך חברות אחסון הענן הגדולות בעולם עם ממשק נוח, אבטחת אתרים מקסימלית ומחיר מעולה.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.