ניוזלטר: איך דיוור אלקטרוני לרשימות תפוצה יכול להקפיץ את הלידים והמכירות?

רועי בן עמי
מדריך שליחת קובץ לאחר מילוי טופס

היי, מה הולך? אני רועי בן עמי מ- wwO. פבל ביקש ממני לפני כמה ימים לכתוב מדריך מקיף בנושא שיווק במייל והאמת היא שאני ממש שמח שהוא ביקש ממני. אני הולך לעשות כל מה שאני יכול כדי להביא לכם סיקור של ערוץ השיווק החזק ביותר באינטרנט (by far). כשאני אומר ערוץ השיווק החזק ביותר באינטרנט, אני מתכוון ששימוש ברשימת תפוצה הוא הצעד השיווקי החשוב ביותר שמשווק אינטרנטי יכול לעשות. חשוב מאוד לציין ששיווק במייל הוא לא עוד ערוץ תנועה כמו המדיה החברתית, תוצאות החיפוש האורגניות, באנרים וכו’… שיווק במייל איכותי הוא איפה שכל הקידום האורגני שלכם, השיווק במדיה החברתית, הפרסומות הממומנות, שיווק האופליין – איפה שהכל מתרכז.

הבעיה היא שהיום רוב המשווקים האינטרנטיים שאני מכיר (שלצערי לא משתמשים בכח רשימת התפוצה) עובדים קשה מאוד כדי להביא תנועה לאתר שלהם בהרבה דרכים שונות. רק כדי לאבד את רובה, להמיר חלק ממנה ולהמשיך לעבוד קשה בשביל שהמעגל ימשיך…

למה שיווק במייל כ”כ חזק?

לפי נתונים מ- Forrester ממחקר שהתבצע ב-2007, אתר ממוצע ממיר 2.9% מתנועה חדשה (תנועה שלא הכירה לפני זה את האתר) ללידים שהשאירו פרטים. אך ורק 2.9%. זה אומר שבצורה כזו או אחרת, 97.1% מכל המאמץ השיווקי שלהם נזרק לפח. לא חבל? בהחלט חבל. זו בדיוק הבעיה ששיווק במייל פותר. להמלצה טובה מחבר קרוב יש פי 50 יותר סיכוי לייצר מכירה מאשר ל”המלצה פרסומית” (מתוך הפידיאף: Mckinsey Quarterly). הנה הסוד הגדול שבגללו “הכסף בתוך הרשימה”, שבגללו “הספאמרים עושים כסף”, שבגללו שיווק במייל הוא חד-משמעית הצעד השיווקי החכם ביותר באינטרנט: אם במקום למכור למישהו שאתם לא מכירים, תנסו להכיר אותו קודם, להתחבר אליו קצת ,לקנות לו איזה בירה לפני שאתם מנסים להכניס אותו למיטה, יהיה לכם הרבה יותר קל למכור לו. זו בדיוק המטרה של שיווק במייל. במקום לנסות למכור ללידים קרים שלא מכירים אותנו ואין להם מושג איך המוצר/שירות שלנו יכול לעזור להם בחיים, אנחנו רוצים רק לבקש מהם אישור להמשיך להתכתב איתם… ברגע שאנחנו עושים את זה מתחיל תהליך חימום הלידים שמקרב אותם לאט לאט בגרף איתנו לחברים ולא לאנשי מכירות שמנסים למכור להם משהו בכח. כמו שאומרים”: “אנשים אוהבים לקנות, הם לא אוהבים שמוכרים להם.”

מספר הנרשמים ברשימת התפוצה שלכם לא רלוונטי.

טעות שכיחה מאוד אצל משווקים שהחליטו להשתמש בשיווק במייל היא שהמטרה שלהם היא להגדיל את רשימת התפוצה שלהם כמה שיותר. אין שום קשר בין כמות האנשים ברשימת התפוצה שלכם לבין כמות הכסף שתוכלו לייצר בעזרתם. כמו בכל דבר בחיים ושיווק באינטרנט בפרט, כמות לא רלוונטית – מה שרלוונטי זה אך ורק איכות הנרשמים ברשימה שלכם. פרנק קרן מסכם את זה יפה: “מה שמשנה זה לא גודל הרשימה, זה מערכת היחסים שלכם עם הרשימה”. כפי שהסברתי לפני כן, המטרה שבגללה אנחנו לוקחים מלקוחות פוטנציאליים את המייל שלהם היא לא בשביל שנוכל להפציץ אותם במיילים ולהביא עוד תנועה באתר. המטרה היא אך ורק לקרב אותם עוד יותר בגרף שלנו בין איש עסקים לחבר קרוב. אם יש לי רשימת תפוצה עם 10,000 איש שאף אחד מהם לא מכיר אותי או יש לו איזשהו סנטימנט למה שאני מציע, אז הסיכוי שלי למכור להם הוא פחות או יותר אותו סיכוי למכור לתנועה חדשה שהגיעה לאתר שלי (אפילו פחות בגלל שאחוז גדול מהם בכלל לא יפתח את המייל, שלא לדבר על להגיע לדף נחיתה…). לעומת זאת, אם רשימת תפוצה של 1,000 לקוחות שכבר צרכו כמות תוכן שלי בעבר ורגילים לראות את שם המותג שלי באינבוקס שלהם על בסיס יומי/שבועי, זה כבר סיפור אחר לגמרי.

אתרי הקופונים לדוגמא

אחת הסיבות שאתרי הקופונים נחלו כזו הצלחה מטאורית היא לאו דווקא בגלל כל הקופונים והדילים המגניבים, אלא בגלל השילוב של הצעות ה-No Brainer והשיווק במייל החזק שלהם. שימו לב שברוב אתרי הקופונים שתיכנסו אליהם, הדבר היחיד שמעניין אותם זה לקחת את כתובת המייל שלכם.

אימיילים באתרי קופונים

אתרי הקופונים מבינים שאין שום נכסיות בלהציע דיל יומי חדש כל יום אם אין להם קהל להציע לו אותם. אם הם היו עובדים יותר בשיטה של eCommerce ופשוט מציעים את הדילים שלהם לקהל, אז משתמש היה נכנס, מחליט אם לקנות או לא, אם לא הוא היה יוצא מהאתר וכאן הקריירה של אתר הקופונים עם הלקוח הפוטנציאלי הזה נגמרה. במקום זה הם מעדיפים לקחת את המייל שלו ולהמשיך לשלוח לו דילים חדשים, שבסופו של דבר חלק מהם הוא ירצה לרכוש.

למה קמפיין שמבוסס על שיווק במייל תמיד יישא ROI גבוה יותר מקפמיין שלא מבוסס על שיווק במייל

אני רוצה להציג בפניכם את מפית מיליון הדולר של ראיין דייס, מומחה מוביל לשיווק באינטרנט, אחראי על השקות מוצרים ופרויקטים של עשרות מליוני דולרים באינטרנט:

מפית מליון הדולר של ראיין דייס

בקמפיין רגיל אנחנו מביאים תנועה לדף נחיתה, עושים מה שאנחנו יכולים כדי לגרום לה להמיר את עצמה וזהו. גם אם חלק מהתנועה המירה את עצמה וקיבלנו כמה מכירות, בד”כ זה יגמר שם… כשאנחנו מחשבים את הרווח שלנו מהמכירה לעומת העלות שלנו לייצר אותה. כפי שאפשר לראות במפית, הפורמט העסקי כאן הרבה יותר מסובך. ראיין דייס דואג לא להשאיר אף שקל (או דולר) על השולחן ולדאוג לסחוט כמה שיותר מכל ליד שהוא מצליח להשיג (נשמע מלוכלך אבל זו השיטה היעילה ביותר להרים רווחיות של קמפיין או כל עסק בכללי). הליד מגיע לדף > מקבל מתנה ונותן מייל > עובר לדף קנייה של מוצר ראשוני > עובר לדף Upsell ראשון > אם הוא קנה אז ל Upsell השני, אם לא אז ל- Downsell > אם הוא קנה Upsell שני אז להציע לו את חבילת השירות היקרה, אם הוא קנה את ה- Downsell אז להציע גרסה אחרת של ה- Upsell אולי ביותר זול. רוב הפעמים שאנחנו רואים דף מכירה ראשוני של מוצר בשווי $27 / $47 או משהו כזה. אפשר להיות בטוחים שמחכה לנו מאחורי הרכישה גם Upsell ואחריו עוד רשת שלמה שמטרתה לגרום לנו לרכוש כמה שיותר מוצרים שלהם. שימו לב לזה פעם הבאה שאתם חלק מהניסוי 🙂 הנה דוגמא למוצר שנמכר ב-47 דולר וייצר מעל ל-50 אלף דולר ביום הראשון של ההשקה – הכל בגלל שהקמפיין כלל את כל הפורמט העסקי ולא רק את המוצר הספציפי הזה. עזבו שהמוצר הספציפי הזה נוטה לכיוון ה- SCAM, אז לא הייתי ממליץ לרכוש אותו. אבל אנחנו מנסים לראות את התוצאות של הפורמט השיווקי שלו.

דוגמא לדף נחיתה

ברגע שיש לנו משפך שיווקי ברמה הזו, אפשר אפילו להגיד שכל העסק שלנו מוכן ונמצא על אוטומציה מלאה (בהנחה שכל האקטים של המכירה הם בסליקה אינטרנטית). כל מה שאנחנו צריכים זה לדאוג להביא לידים חדשים למשפך ולצפות בכסף / לקוחות חדשים נכנסים.

שימוש באוטורספונדרים

אוקיי, דיברנו הרבה על למה שיווק במייל היא ההחלטה הטובה ביותר שאתם יכולים לעשות מבחינה שיווקית באינטרנט. עכשיו הגיע הזמן שנתחיל לדבר על תכלס – איך אנחנו יכולים לקחת ליד חדש שהגיע לאתר ולהפוך אותו לחבר קרוב שלנו שמת רק לקנות כל דבר שאנחנו מוציאים? למי שלא מאמין שמצב כזה אפשרי, הייתי רוצה להפנות אותו לחברות כמו אפל שקהל המעריצים שלהם ישן מחוץ לחנות לפני שהם משיקים מוצר. או אם זה גדול מדי אז חנויות נישה של סקייטבורד, ספורט, גלישה שהלקוחות שלהם על בסיס קבוע בודקים איזה מוצרים חדשים יצאו או אולי ההשקה האחרונה של H&M בעזריאלי שבה לקוחות עמדו שעות בתור כדי להיכנס לחנות. מה זה אוטורספונדר? אוטורספונדר למי שלא מכיר זה פשוט סדרת מיילים שנשלחים אוטומטית לליד חדש שהתקבל. רוב ספקי שירותי השיווק במייל תומכים בו והוא כלי חובה לכל משווק אינטרנטי. האוטורספונדר הוא בעצם המשפך השיווקי שלנו, סדרת מיילים (בשאיפה כמה שיותר מיילים, אפשר להגדיר מרווח זמן בין אחד לשני) שתשכנע את הרשימה שלנו להתנהג כאילו המותג שלנו הוא מינימום צביקה פיק והם מינימום ילדות בנות 16 משנות ה-80. קודם כל אנחנו צריכים להבין שיש 3 סוגים שונים של תוכן שאנחנו צריכים לשלוח לרשימה כדי “לחמם את הלידים”. חשוב מאוד להשתמש ב-3 סוגי התוכן בסינרגיה כדי באמת להגיע למיקסום ואופטימיזציה מושלמת של התהליך השיווקי שלכם.

1. ערך חינמי (לאורך זמן)

אם נסתכל על החברים הקרובים שלנו, אנחנו נבין שהסיבה האמיתית שבגללה אנחנו מרגישים את הקרבה הזו אליהם היא בגלל שקיבלנו מהם סוג מסוים של ערך (בחינם) לאורך זמן מסוים. אלו 2 הגורמים שמרכיבים חבר: ערך וזמן. ערך יכול להגיע בהרבה צורות, זה יכול להיות איזושהי הטבה, תוכן מסוים, הדרכות, סרטונים וכו’… כל דבר שיכול לעניין את הקהל שלכם ואתם לא גובים עליו כסף. דוגמאות לתוכן חינמי יכולות להגיע באמת בכל צורה:

  • סרטון הדרכה
  • פוסט בבלוג
  • ספר אלקטרוני
  • הדרכת אודיו (קובץ אודיו)
  • או אפילו סתם מייל מעניין!

2. ערך בתשלום

על מנת לייצר מערכת יחסים נכונה ובריאה את רשימת התפוצה שלכם אתם חייבים למכור להם על בסיס קבוע – רשימה שתקבל ערך חינמי אבל לא ימכרו לה תתרגל לערך החינמי ולא תבין בצורך שלה להוציא כסף. חשוב מאוד למכור על בסיס קבוע לרשימת התפוצה שלכם, זה עושה את כל ההבדל בין רשימה רספונסיבית לבין רשימה שלא מתייחסת אליכם. גם אקט המכירה יכול להגיע בהרבה צורות ולא כולם חייבים להיות דיגיטליים! אתם לא חייבים להעלות דף נחיתה שמוכר בסליקה אינטרנטית. גם טופס קבלת ליד לשירות בתשלום עובד כאקט מכירה, אם המכירה טלפונית, פנים-מול-פנים, אונליין או אפילו אם אתם מבקשים תמורה שהיא לא כסף. דוגמאות לערך בתשלום שכדאי לשלוח לרשימה:

  • ספר אלקטרוני בתשלום (סליקה אינטרנטית)
  • קורס וידאו דיגיטלי (סליקה אינטרנטית)
  • בקשת השארת פרטים (ליד) לשירות
  • הצעת הטבה / הנחה כלשהיא
  • הזמנה לאירוע מיוחד בתשלום
  • אפילו מכירת מוצר/שירות של מישהו אחר!

3. סגמנטציה

רוב רשימות התפוצה לוקחות אך ורק כתובת מייל ושם פרטי מהלידים שלהם. אני מסכים שזה כל מה שאנחנו צריכים לקחת מהם בהתחלה – אבל אנחנו חייבים לשאוף להשיג יותר פרטים מהלידים שלנו כדי שנוכל לחלק את ההצעות שלנו לקהל המתאים וככה לא לאבד נרשמים על מיילים שלא רלוונטיים אליהם.

איך אנחנו עושים את זה?

פשוט – באמצעות סקרים. אנחנו רוצים לשלוח סקרים על בסיס קבוע לקהל שלנו כדי לקבל יותר פרטים עליהם. המידע הזה גם נותן לנו מושג טוב יותר לגבי מה מעניין את הרשימה שלנו ומה הם יותר ירצו לרכוש וגם זה מאפשר לנו לפרסם להם באופן ממוקד יותר (שזה תמיד אומר יעיל יותר). חשוב לציין שכל הסקרים יהיו באותו פורמט, ז”א שיהיו לכולם את אותם שורת שאלות מכיוון שאנחנו סה”כ רוצים להעביר את הנרשמים מרשימה שאנחנו יודעים על הנרשמים רק את השם הפרטי והמייל, לרשימה שבה אנחנו יודעים על הנרשמים את כל מה שהם ענו בסקר שלנו.

איזה שאלות כדאי לשאול בסקר?

האמת היא שזה משהו שאתם צריכים לדעת בקשר לעסק שלכם ואף אחד אחר לא יכול להגיד לכם את זה, מה שכן כדאי מאוד שתעשו קצת מחקר לפני שתחליטו אילו נתונים הכי יכולים לעזור לכם. הנה לדוגמא שאלות סגמנטציה שאני הייתי שולח לרשימה שלי (שמבוסס על נתונים שאני צריך לפורמט העסקי שלי. שוב, שלכם יכול וכנראה יהיה שונה לגמרי):

  • שם פרטי
  • שם משפחה
  • דואר אלקטרוני
  • טלפון
  • שם החברה / עסק
  • כתובת אתר (אם יש)
  • תפקיד בחברה / עסק
  • מיקום גאוגרפי בארץ
  • תקציב חודשי ממוצע לשיווק באינטרנט
  • כמות שעות עבודה חודשיות על שיווק באינטרנט
  • אם העסק מוכר בעיקר B2B או B2C
  • נושא שהכי הרבה מעניין
  • האתגר השיווקי הגדול ביותר

שימו לב שלא כל השאלות כאן נשאלות בפורמט של שאלה פתוחה. בחלקם עונים מתוך רשימה של תשובות אופציונאליות. איך לשכנע אותם למלא את הסקרים? פשוט תציעו איזושהי תמורה במקום… משהו כמו ספר אלקטרוני, מחקר מסוים, דו”ח, תמונה… כל דבר שקשור לתחום שלכם ויעניין אותם. הטריק הוא להציע כל פעם מתנה אחרת בתמורה למילוי הסקר אבל כל פעם לשאול את אותן השאלות. ברור שכדאי לשלוח סקרים שונים לרשימה אבל למטרת הסגמנטציה הראשונית – לשאול את אותן השאלות.

סקר לרשימה

* את הפוסט הזה למשל, מיד אחרי שהוא יתפרסם אצל פבל, אני עוטף במעטת PDF ונותן אותו לרשימת התפוצה שלי בתמורה לכל הפרטים למעלה. דוגמא לשימוש בתוכן קיים כדי לייצר Segmentation Funnel. אה, וד”א, אם אתם מפחדים שיהיה לכם מסובך לנהל את זה מבחינה טכנולוגית, זה ממש פשוט. ברוב שירותי ניהול רשימות התפוצה כל מה שצריך זה להגדיר טופס הרשמה חדש עם כל השאלות שאתם רוצים לשאול ופשוט להעתיק את הקוד למקום המתאים ולקרוא לזה סקר 🙂

המלחמה על האחוזים

לא משנה מה תעשו, רוב האנשים ברשימה שלכם לא יפתחו כל מייל שאתם שולחים. היום הממוצע בתעשייה עומד על 10-20% כש-20% נחשב לאחוזי פתיחה יפים. אחרי שגרמנו להם לפתוח את המייל, אנחנו צריכים גם לשכנע אותם ללחוץ על הקישור כדי להגיע לדף הנחיתה עליו עבדנו קשה כ”כ.

אחוז פתיחת אימיילים

יש הרבה מאוד מדדים שצריך לקחת בחשבון כשמתעסקים עם שיווק במייל וזה התפקיד שלנו לשלוט בכולם. אחוזי פתיחה, אחוזי הקלקה, אחוזי המרה… הכל. הבעיה היא שאנשים הרבה פעמים שוכחים את המדד היחיד שבאמת משנה… ייחס המרה. לפעמים אני משקיע שעות כדי להסביר ללקוחות שאם הם הצליחו להגדיל את אחוזי הפתיחה, או אחוזי ההקלקה שלהם.. אבל בסופו של דבר אחוז ההמרה הכללי ירד בגלל שהקהל הגיע לדף נחיתה בצורה שלא תואמת את האג’נדה השיווקית שלנו.

אין טעם להילחם באחוזים כשהם מורידים את השורה התחתונה. בהנחה שאתם משתמשים בשירות מייל ייעודי כמו: רב מסר, שלח-מסר, מסר10 וכו’ (עליהם תיכף נדבר בהרחבה), אז אתם יכולים להיות רגועים בנוגע לניהול הסטטיסטיקות והנתונים מכיוון שהשירות שומר בשבילכם את כל המידע שאתם צריכים בשביל להגיע למסקנות חכמות ולהבין יותר את הרשימה שלכם ואת הרצונות שלה. בסופו של דבר אנחנו רוצים לרצות אותם כדי שהם יכניסו לנו כסף – אנחנו צריכים לשים את הרצונות שלהם בעדיפות עליונה אצלנו. או כפי שפיטר דרוקר אומר “ברגע שעסק משקיע יותר במוצר מאשר בצורך של הלקוח, הוא בדרך לאבדון”.

שירותים, כלים ופתרונות טכנולוגיים אחרים

טוב, קצת חששתי לשים את החלק הזה יחסית בסוף בשביל לא להפחיד אתכם טכנולוגית, אבל אם הגעתם עד לפה אז הנה רשימה של שירותי שיווק במייל שכדאי להשתמש בהם – עשיתי כבר את כל המחקר בשבילכם אז אתם יכולים להיות רגועים 🙂

* חשוב מאוד! חשוב לי לציין שכל משווק במייל חייב להשתמש בשירות של חברה חיצונית כדי לנהל את צרכי רשימת התפוצה שלו. לעבוד עם תוכנה שמותקנת על השרת שלכם או על פלאגין לוורדפרס זה לא אידיאלי בכלל, זה נוטה לפגוע באמון השרת שלכם וגם רוב המיילים לא עוברים את מחסום ה-SPAM ובכלל לא יגיעו לקהל שלכם.. ככה שזה ממש כמו להשאיר כסף על השולחן.

רב מסר

רב מסר הוא הסטנדרד המוביל בארץ לשיווק ברשימות תפוצה – הנתון הזה לא מדוייק כי הם לא בדיוק משחררים אותו אבל אני די בטוח שלהם יש את קהל הלקוחות הנרחב ביותר משאר המתחרים שלו בארץ. אני יכול להגיד לכם שהממשק והפתרונות הטכנולוגיים עולים על שאר השירותים, אם אתם מחפשים את הפתרון הטוב ביותר אז רב-מסר כנראה תהיה הבחירה הטובה ביותר. עם זאת לי אישית יש בעיה עם מודל הגבייה שלהם, הם גובים גם על כמות שליחות וגם על כמות הנרשמים בחשבון שלכם (מה שיוצא יותר יקר). רוב השירותים בחו”ל עובדים אך ורק על כמות נרשמים ולא מגבילים את כמות השליחות. למרות הסלידה שלי (וקצת ההרגשה שדופקים אותי) אני משתמש ברב-מסר מכיוון שאני מעדיף לשלם יותר ולדעת שהפינה הזו סגורה.

שלח מסר

שלח מסר היא מערכת מצויינת עם כל הפיצ’רים הפופולריים והיותר משומשים, הממשק שלה נוח וכיף לעבודה. תומכת באוטורספונדרים, שליחת אס-אמ-אס, מערכת ליצירת דפי נחיתה, מערכות לשיווק במדיה החברתית ודברים מגניבים אחרים. התמחור שלהם הרבה יותר הגיוני וזול מאשר רב-מסר, הם גם מגבילים כמות מיילים אבל הם נותנים הרבה יותר מיילים לכל חבילת גודל רשימה. למי שלא מתעסק בשיווק במייל ברמה המתקדמת ביותר של טסטינג, סגמנטציה ואינטראקציה עם הרשימה אולי יש כמה אפשרויות מתקדמות שחסרות להם. אם אתם יותר מתחילים עם כל הסיפור הזה אז שלח-מסר זה פתרון מצויין ונוח.

עדכון: הסקירה הראשונית של השירות התבדקה כטעות, אני מתנצל כלפי החברה ולוקח את דברי בחזרה. להלן הסקירה העדכנית.

מסר10

מסר10 בצורה מפתיעה היא הזולה מבין ה-3, כשהתעריפים שלה יותר נמוכים מרב-מסר ומשלח מסר. עם זאת, המחיר לא עושה צדק עם הפונקציונליות הנרחבת. עם מערכת אסאמאסים, תמיכה בתאריכים חכמים, מערכת אוטורספונדר, מערכת יצירת דפי נחיתה, ועוד… פלוס מערכת ייחודית שמאפשרת הצגת תמונות במייל הנמען עוד לפני שהוא לוחץ על “הצג תמונות”. בקיצור, סוס מנצח. תודה רבה לרונן עפר שהסב את תשומת ליבי למערכת זו.

פלאגינים ותוספים מגניבים שיכולים ממש לעזור

Optin Skin

Optin Skin

אופטאין סקין הוא הפלאגין המתקדם ביותר לניהול קופסאות האופט-אין (Opt-in, הטופס בו המשתמש נרשם לרשימת התפוצה) באתר. הוא נותן לכם קוסטומיזציה מלאה על נראות ותוכן הקופסא, תומך בכל שירותי המיילינג והכי חשוב – עושה אוטומטית ספליט-טסטינג בין קופסאות כדי לראות איזה מהם מניב את יחס ההמרה הגבוה ביותר. עם זאת לפלאגין יש 2 חסרונות, הוא פלאגין לוורדפרס בלבד, ככה שאי אפשר להשתמש בו אם אתם לא משתמשים בוורדפרס לאתר שלכם. החסרון השני הוא תמיכה גרועה ממש בעברית ושפות RTL (ימין לשמאל) אחרות. אם אתם קצת מבינים בקוד אז אפשר לסדר את זה די מהר (או לקחת מישהו שיסדר את זה בשבילכם).

Popup Domination

Popup Domination

פופאפ דומיניישן הוא סטנדרד תעשייתי לכמעט כל אתר שרוצה להביא לידים לרשימת תפוצה מהאתר שלו – הפלאגין מאוד פשוט. מייצר לכם פופאפ שאתם יכולים לשלוט בו בצורה מלאה מבחינת נראות ומתי/איך הוא קופץ לגולש. המטרה היחידה של הפופאפ היא לבקש פרטים מהמשתמש, מחקרים מראים שהוספת הפלאגין הזה בלבד לאתר יכול להרים את יחס ההמרה של האתר שלכם במאות אחוזים. כדאי מאוד לבדוק. הפופאפ מגיע כפלאגין לוורדפרס או פלאגין רגיל שאפשר להוסיף לכל אתר, אם אתם לא משתמשים בוורדפרס אז נדרש טיפה ידע ב- HTML/CSS בשביל להתקין אותו, וכמו קודמו, התמיכה בעברית די גרועה.

ALO Easy Newsletter

ALO EasyMail Newsletter

פלאגין פשוט של מערכת דיוור לוורדספרס. קיימים הרבה פלאגינים של מערכת דיוור לוורדפרס אבל הפלאגין הזה הוא באמת הכי טוב, גם מבחינת פיצ’רים וגם מבחינת ביקורות (אתם מוזמנים לבדוק). כפי שאמרתי מקודם אני ממש לא ממליץ להשתמש בפלאגין מובנה ולא שירות חיצוני כדי לנהל את רשימת התפוצה שלכם. אבל… מכיוון שברור לי שלא כולם פה ירוצו לקנות שירות חודשי בתשלום וזו הדרך הקלה (והחינמית) ביותר להוסיף כבר היום טופס הרשמה לבלוג שלכם ולהתחיל לאסוף נרשמים – כמה שיותר מוקדם תתחילו לאסוף נרשמים ככה יהיה לכם יותר קל בשלב מאוחר יותר! וכעת הכנתי לכם רשימה של טיפים שאני בטוח שתוכלו להפיק מהם קצת תועלת כדי להתחיל עם היתרון היחסי הטוב ביותר.

10 טיפים נקודתיים לשיווק איכותי במייל

  1. לשלוח לפחות מייל אחד בשבוע! הסיבה העיקרית שבגללה אנשים עוזבים רשימות תפוצה היא בגלל שליחה מוגזמת של מיילים. עם זאת חשוב להבין שהמקביל של לא לשלוח מיילים בכלל רק מקרר את הרשימה והורס עם הזמן עבודה שכן השקעתם בה. חשוב מאוד לשלוח לפחות מייל אחד בשבוע, אני אישית ממליץ 2-3.
  2. תריצו טסטינג לדף אופט-אין שלכם. דף אופט-אין (Opt-In) הוא דף הנחיתה שבו אתם מציעים לתנועה תמריץ מסוים כדי להירשם לרשימת התפוצה שלכם ולהיכנס למשפך השיווקי. אם בניתם את המשפך השיווקי שלכם נכון אז כרגע דף האופט-אין הוא החשוב ביותר וכל אחוז שתצליחו להרים ליחס ההמרה שלו זה עוד כסף בכיס שלכם. יגאל פינס כתב כאן פוסט טוב בעבר על בניית עמודי נחיתה מוצלחים.
  3. השתמשו בשפה פשוטה שהקהל שלכם יוכל להתחבר אליה. אנשים אוהבים לפתוח ולקרוא מיילים אישיים שהם מקבלים מחברים ומשפחה, הרבה יותר ממיילים פרסומיים זה בטוח. אבל מכיוון שכולנו יודעים שהמיילים שאנחנו שולחים לרשימה שלנו הם פרסומיים בחלקם, כדאי מאוד לעדן את זה עם שימוש בשפה פשוטה, שפה שבה חבר קרוב היה כותב לך מייל (אני אישית גם ממליץ לא להשתמש בתבניות מייל אלא לשלוח כמו מייל רגיל).
  4. השתמשו בכותרות אישיות וענייניות – השתדלו להפוך את הכותרות לכמה שיותר אישיות (שימוש בשם האישי של המקבל זו אחלה אסטרטגיה) ושימו לב שהכותרת קשורה באמת לנושא המייל – אם הכותרת לא תהיה קשורה לנושא המייל אז אולי אחוזי הפתיחה יהיו גבוהים אבל אחוזי ההקלקה ואחוזי ההמרה לא.
  5. שלחו מייל נוסף לאלו שלא פתחו את המייל הקודם – ברוב שירותי המייל יש אפשרות לשלוח מייל אך ורק לקהל ברשימה שלא פתח את המייל הקודם שלכם, מה שעושים זה שולחים את אותו מייל בדיוק אבל עם כותרת שונה לחלוטין שפונה לקהל אחר לגמרי… (טיפ מצוין, אני מכפיל ככה אחוזי פתיחה בכיף).
  6. בלוג הוא הצורה הטובה ביותר לנהל את התוכן החינמי לרשימה. הדרך הנכונה ביותר (שאני מצאתי) לנהל את התוכן החינמי לרשימה זה עם בלוג. אם עדיין אין לכם בלוג באתר אז זה בהחלט הזמן. פשוט העלו פוסט פעם ב… לבלוג ושלחו אותו לרשימה! (ככה גם התנועה שמגיעה לתוכן החינמי משתמשת בממשק של הבלוג כדי להמשיך לצרוך תכנים אחרים שלכם… מה שמקרב אותם עוד יותר בגרף לחברים טובים שלנו…)
  7. השתמשו באתר האינטרנט שלכם כדי לאסוף ולטפל בלידים, לא בשביל שום דבר אחר. לשים בעמודה הצדדית טופס הרשמה לרשימת התפוצה זה נחמד, זו התחלה מצוינת. אבל בשביל באמת למקסם את תוצאות השיווק שלנו חשוב שנבין שהמטרה של האתר שלנו היא לאסוף לידים. כל שאר השיווק אנחנו עושים בעזרת האוטורספונדר, דפי נחיתה והמיילים שאנחנו שולחים לרשימה.
  8. נסו לעצב את האתר שלכם בצורה שיהיה ברור שהפעולה העיקרית היא להירשם בטופס האופט-אין ורק אז כל הכיף מתחיל בשביל המשתמש 🙂
  9. אל תפחדו למכור לרשימה. אחד מהאמונות המעקבות הגדולות ביותר שאני שומע מהלקוחות שלי היא שהם מפחדים למכור לרשימה. מפחדים שאם ימכרו יותר מדי לרשימה הנרשמים יאבדו עניין ויעזבו או שישאירו תגובות שליליות. זו היא אמונה מגבילה ותו לא. הרשימה שלכם רוצה שתמכרו לה, היא מחכה לזה. היא צורכת את התכנים שלכם בזהירות לאט לאט ומחכה למכה הגדולה (שכמובן תהיה בתשלום).
  10. תמיד לבקש פידבק מהרשימה. כפי שציינתי למעלה, כמות הנתונים והמידע שאפשר לשאוב מרשימת התפוצה הוא אדיר. אם הייתי בא לרוב בעלי העסקים ואומר להם שיש לי דרך להגיד להם בדיוק מה קהל היעד שלהם רוצה, בדיוק מה הוא צריך ובדיוק על מה הוא מוכן להוציא כסף.. שווה משהו? חשבתי ככה… השתמשו בכלים כמו סקרים כדי להוציא נתונים חשובים מהרשימה שלכם, זה באמת שווה זהב.
  11. תמשיכו לעשות אופטימיזציה ושיפור יחס המרה למשפך השיווקי שלכם. ברגע שהחלטתם לעבוד בפורמט של משפך שיווקי אוטומטי ולהשקיע את כל המאמץ השיווקי בהכנסת לידים חדשים לאותו משפך – אז חשוב לתפוס את זה שכל ההכנסות שלכם תלויות באותו משפך שיווקי. כמה שהפורמט מצוין, עדיין לוקח זמן כדי לתפוס בדיוק את הפורמט המדויק שמניע את הרשימה הכי הרבה לפעולה.

לסיכום…

אז על מה עברנו היום? הבנו שלאסוף את הפרטים של התנועה שמגיעה לנו לאתר היא דרך מצוינת להגדיל יחס המרה בשלב מאוחר יותר ולייצר תנועה חוזרת לאתר.

  • שיווק במייל זה מגניב
  • איכות הנרשמים, לא כמות הנרשמים
  • קמפיין עם המשכיות (בעזרת מייל) יניב ROI גבוה יותר
  • כדי ליצור את ההמשכיות אנחנו חייבים משפך שיווקי
  • איך לבנות את המשפך השיווקי
  • על איזה מדדים צריך להסתכל
  • איזה שירותים כדאי לבחור
  • באיזה תוספים כדאי להשתמש
  • טיפים לשיווק יעיל במייל

אני מאוד מקווה שהצלחתי לעזור לכם להבין טוב יותר את אחד מערוצי השיווק היותר מפוקפקים באינטרנט. בנימה זו אני רוצה לציין ששיווק במייל הוא אתי (וחוקי) לחלוטין כל עוד אנחנו עושים אותו בצורה אתית וחוקית. אם אתם באמת מאמינים במוצר שלכם, באמת מאמינים שאתם יכולים לתרום לקהל יעד שלכם ושאתם שווים את הכסף שלהם. אז אין שום סיבה שהם לא ירצו לקבל מכם עדכונים ובכללי להפוך אתכם לחלק מהחיים שלהם. אני מודע לעובדה שלא נגעתי בכל המדריך ב”איך להגדיל את רשימת התפוצה”. הסיבה העיקרית היא שכל הבלוג הנהדר הזה מוקדש לדרכים ליצירת תנועה באינטרנט. מבחינתי להגדיל רשימת תפוצה לא שונה מכל פעולת שיווק אינטרנטית אחרת. צריך להכין דף נחיתה וצריך להזרים לדף הזה תנועה בכל צורה אפשרית שאתם מכירים – קידום אורגני, קידום ממומן, באנרים, פייסבוק, יח”צ, אופליין… לא משנה… אני מקווה שנהניתם >(אם הגעתם עד לכאן אז בטוח היה פה משהו מעניין.. לא?) ואני אשמח להמשיך להעביר לכם תוכן נפלא, נהדר ומגרה-חושים בדף הנחיתה שלי כאן P:… מה? הגיע הזמן שאני אזרוק מילה לא?

הוסיפו למדריך מהידע והנסיון שלכם!

יש לכם עוד תובנות מטורפות שאתם רוצים להוסיף לנו? שתפו אותנו בתגובות והמדריך הזה יהיה הרבה יותר יעיל לכולנו 🙂

קרדיט לתמונה: thomsondata

נכתב על ידי
מומחה לשיווק באינטרנט. רועי בן עמי מנהל מספר פרוייקטים אינטרנטיים, מייעץ לחברות סטארטאפ בארץ ובחו”ל ומנהל את חברת wwO. “כסף באינטרנט זה נוסחה. אם תעשה הכל לפי הספר אין סיכוי שתיכשל”.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

76 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

76
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.