איך דיוור אלקטרוני לרשימות תפוצה יכול להקפיץ את הלידים והמכירות לשמיים? | AskPavel
קידום אתרים » שיווק דיגיטלי » איך דיוור אלקטרוני לרשימות תפוצה יכול להקפיץ את הלידים והמכירות לשמיים?

איך דיוור אלקטרוני לרשימות תפוצה יכול להקפיץ את הלידים והמכירות לשמיים?

דיוור עם רשימות תפוצההיי, מה הולך? אני רועי בן עמי מ- wwO. פבל ביקש ממני לפני כמה ימים לכתוב מדריך מקיף בנושא שיווק במייל והאמת היא שאני ממש שמח שהוא ביקש ממני. אני הולך לעשות כל מה שאני יכול כדי להביא לכם סיקור של ערוץ השיווק החזק ביותר באינטרנט (by far). כשאני אומר ערוץ השיווק החזק ביותר באינטרנט, אני מתכוון ששימוש ברשימת תפוצה הוא הצעד השיווקי החשוב ביותר שמשווק אינטרנטי יכול לעשות. חשוב מאוד לציין ששיווק במייל הוא לא עוד ערוץ תנועה כמו המדיה החברתית, תוצאות החיפוש האורגניות, באנרים וכו'… שיווק במייל איכותי הוא איפה שכל הקידום האורגני שלכם, השיווק במדיה החברתית, הפרסומות הממומנות, שיווק האופליין – איפה שהכל מתרכז.

הבעיה היא שהיום רוב המשווקים האינטרנטיים שאני מכיר (שלצערי לא משתמשים בכח רשימת התפוצה) עובדים קשה מאוד כדי להביא תנועה לאתר שלהם בהרבה דרכים שונות. רק כדי לאבד את רובה, להמיר חלק ממנה ולהמשיך לעבוד קשה בשביל שהמעגל ימשיך…

למה שיווק במייל כ"כ חזק?

לפי נתונים מ- Forrester ממחקר שהתבצע ב-2007, אתר ממוצע ממיר 2.9% מתנועה חדשה (תנועה שלא הכירה לפני זה את האתר) ללידים שהשאירו פרטים. אך ורק 2.9%. זה אומר שבצורה כזו או אחרת, 97.1% מכל המאמץ השיווקי שלהם נזרק לפח. לא חבל? בהחלט חבל. זו בדיוק הבעיה ששיווק במייל פותר. להמלצה טובה מחבר קרוב יש פי 50 יותר סיכוי לייצר מכירה מאשר ל"המלצה פרסומית" (מתוך הפידיאף: Mckinsey Quarterly). הנה הסוד הגדול שבגללו "הכסף בתוך הרשימה", שבגללו "הספאמרים עושים כסף", שבגללו שיווק במייל הוא חד-משמעית הצעד השיווקי החכם ביותר באינטרנט: אם במקום למכור למישהו שאתם לא מכירים, תנסו להכיר אותו קודם, להתחבר אליו קצת ,לקנות לו איזה בירה לפני שאתם מנסים להכניס אותו למיטה, יהיה לכם הרבה יותר קל למכור לו. זו בדיוק המטרה של שיווק במייל. במקום לנסות למכור ללידים קרים שלא מכירים אותנו ואין להם מושג איך המוצר/שירות שלנו יכול לעזור להם בחיים, אנחנו רוצים רק לבקש מהם אישור להמשיך להתכתב איתם… ברגע שאנחנו עושים את זה מתחיל תהליך חימום הלידים שמקרב אותם לאט לאט בגרף איתנו לחברים ולא לאנשי מכירות שמנסים למכור להם משהו בכח. כמו שאומרים": "אנשים אוהבים לקנות, הם לא אוהבים שמוכרים להם."

מספר הנרשמים ברשימת התפוצה שלכם לא רלוונטי.

טעות שכיחה מאוד אצל משווקים שהחליטו להשתמש בשיווק במייל היא שהמטרה שלהם היא להגדיל את רשימת התפוצה שלהם כמה שיותר. אין שום קשר בין כמות האנשים ברשימת התפוצה שלכם לבין כמות הכסף שתוכלו לייצר בעזרתם. כמו בכל דבר בחיים ושיווק באינטרנט בפרט, כמות לא רלוונטית – מה שרלוונטי זה אך ורק איכות הנרשמים ברשימה שלכם. פרנק קרן מסכם את זה יפה: "מה שמשנה זה לא גודל הרשימה, זה מערכת היחסים שלכם עם הרשימה". כפי שהסברתי לפני כן, המטרה שבגללה אנחנו לוקחים מלקוחות פוטנציאליים את המייל שלהם היא לא בשביל שנוכל להפציץ אותם במיילים ולהביא עוד תנועה באתר. המטרה היא אך ורק לקרב אותם עוד יותר בגרף שלנו בין איש עסקים לחבר קרוב. אם יש לי רשימת תפוצה עם 10,000 איש שאף אחד מהם לא מכיר אותי או יש לו איזשהו סנטימנט למה שאני מציע, אז הסיכוי שלי למכור להם הוא פחות או יותר אותו סיכוי למכור לתנועה חדשה שהגיעה לאתר שלי (אפילו פחות בגלל שאחוז גדול מהם בכלל לא יפתח את המייל, שלא לדבר על להגיע לדף נחיתה…). לעומת זאת, אם רשימת תפוצה של 1,000 לקוחות שכבר צרכו כמות תוכן שלי בעבר ורגילים לראות את שם המותג שלי באינבוקס שלהם על בסיס יומי/שבועי, זה כבר סיפור אחר לגמרי.

אתרי הקופונים לדוגמא

אחת הסיבות שאתרי הקופונים נחלו כזו הצלחה מטאורית היא לאו דווקא בגלל כל הקופונים והדילים המגניבים, אלא בגלל השילוב של הצעות ה-No Brainer והשיווק במייל החזק שלהם. שימו לב שברוב אתרי הקופונים שתיכנסו אליהם, הדבר היחיד שמעניין אותם זה לקחת את כתובת המייל שלכם.

אימיילים באתרי קופונים

אתרי הקופונים מבינים שאין שום נכסיות בלהציע דיל יומי חדש כל יום אם אין להם קהל להציע לו אותם. אם הם היו עובדים יותר בשיטה של eCommerce ופשוט מציעים את הדילים שלהם לקהל, אז משתמש היה נכנס, מחליט אם לקנות או לא, אם לא הוא היה יוצא מהאתר וכאן הקריירה של אתר הקופונים עם הלקוח הפוטנציאלי הזה נגמרה. במקום זה הם מעדיפים לקחת את המייל שלו ולהמשיך לשלוח לו דילים חדשים, שבסופו של דבר חלק מהם הוא ירצה לרכוש.

למה קמפיין שמבוסס על שיווק במייל תמיד יישא ROI גבוה יותר מקפמיין שלא מבוסס על שיווק במייל

אני רוצה להציג בפניכם את מפית מיליון הדולר של ראיין דייס, מומחה מוביל לשיווק באינטרנט, אחראי על השקות מוצרים ופרויקטים של עשרות מליוני דולרים באינטרנט:

מפית מליון הדולר של ראיין דייס

בקמפיין רגיל אנחנו מביאים תנועה לדף נחיתה, עושים מה שאנחנו יכולים כדי לגרום לה להמיר את עצמה וזהו. גם אם חלק מהתנועה המירה את עצמה וקיבלנו כמה מכירות, בד"כ זה יגמר שם… כשאנחנו מחשבים את הרווח שלנו מהמכירה לעומת העלות שלנו לייצר אותה. כפי שאפשר לראות במפית, הפורמט העסקי כאן הרבה יותר מסובך. ראיין דייס דואג לא להשאיר אף שקל (או דולר) על השולחן ולדאוג לסחוט כמה שיותר מכל ליד שהוא מצליח להשיג (נשמע מלוכלך אבל זו השיטה היעילה ביותר להרים רווחיות של קמפיין או כל עסק בכללי). הליד מגיע לדף > מקבל מתנה ונותן מייל > עובר לדף קנייה של מוצר ראשוני > עובר לדף Upsell ראשון > אם הוא קנה אז ל Upsell השני, אם לא אז ל- Downsell > אם הוא קנה Upsell שני אז להציע לו את חבילת השירות היקרה, אם הוא קנה את ה- Downsell אז להציע גרסה אחרת של ה- Upsell אולי ביותר זול. רוב הפעמים שאנחנו רואים דף מכירה ראשוני של מוצר בשווי $27 / $47 או משהו כזה. אפשר להיות בטוחים שמחכה לנו מאחורי הרכישה גם Upsell ואחריו עוד רשת שלמה שמטרתה לגרום לנו לרכוש כמה שיותר מוצרים שלהם. שימו לב לזה פעם הבאה שאתם חלק מהניסוי 🙂 הנה דוגמא למוצר שנמכר ב-47 דולר וייצר מעל ל-50 אלף דולר ביום הראשון של ההשקה – הכל בגלל שהקמפיין כלל את כל הפורמט העסקי ולא רק את המוצר הספציפי הזה. עזבו שהמוצר הספציפי הזה נוטה לכיוון ה- SCAM, אז לא הייתי ממליץ לרכוש אותו. אבל אנחנו מנסים לראות את התוצאות של הפורמט השיווקי שלו.

דוגמא לדף נחיתה

ברגע שיש לנו משפך שיווקי ברמה הזו, אפשר אפילו להגיד שכל העסק שלנו מוכן ונמצא על אוטומציה מלאה (בהנחה שכל האקטים של המכירה הם בסליקה אינטרנטית). כל מה שאנחנו צריכים זה לדאוג להביא לידים חדשים למשפך ולצפות בכסף / לקוחות חדשים נכנסים.

שימוש באוטורספונדרים

אוקיי, דיברנו הרבה על למה שיווק במייל היא ההחלטה הטובה ביותר שאתם יכולים לעשות מבחינה שיווקית באינטרנט. עכשיו הגיע הזמן שנתחיל לדבר על תכלס – איך אנחנו יכולים לקחת ליד חדש שהגיע לאתר ולהפוך אותו לחבר קרוב שלנו שמת רק לקנות כל דבר שאנחנו מוציאים? למי שלא מאמין שמצב כזה אפשרי, הייתי רוצה להפנות אותו לחברות כמו אפל שקהל המעריצים שלהם ישן מחוץ לחנות לפני שהם משיקים מוצר. או אם זה גדול מדי אז חנויות נישה של סקייטבורד, ספורט, גלישה שהלקוחות שלהם על בסיס קבוע בודקים איזה מוצרים חדשים יצאו או אולי ההשקה האחרונה של H&M בעזריאלי שבה לקוחות עמדו שעות בתור כדי להיכנס לחנות. מה זה אוטורספונדר? אוטורספונדר למי שלא מכיר זה פשוט סדרת מיילים שנשלחים אוטומטית לליד חדש שהתקבל. רוב ספקי שירותי השיווק במייל תומכים בו והוא כלי חובה לכל משווק אינטרנטי. האוטורספונדר הוא בעצם המשפך השיווקי שלנו, סדרת מיילים (בשאיפה כמה שיותר מיילים, אפשר להגדיר מרווח זמן בין אחד לשני) שתשכנע את הרשימה שלנו להתנהג כאילו המותג שלנו הוא מינימום צביקה פיק והם מינימום ילדות בנות 16 משנות ה-80. קודם כל אנחנו צריכים להבין שיש 3 סוגים שונים של תוכן שאנחנו צריכים לשלוח לרשימה כדי "לחמם את הלידים". חשוב מאוד להשתמש ב-3 סוגי התוכן בסינרגיה כדי באמת להגיע למיקסום ואופטימיזציה מושלמת של התהליך השיווקי שלכם.

1. ערך חינמי (לאורך זמן)

אם נסתכל על החברים הקרובים שלנו, אנחנו נבין שהסיבה האמיתית שבגללה אנחנו מרגישים את הקרבה הזו אליהם היא בגלל שקיבלנו מהם סוג מסוים של ערך (בחינם) לאורך זמן מסוים. אלו 2 הגורמים שמרכיבים חבר: ערך וזמן. ערך יכול להגיע בהרבה צורות, זה יכול להיות איזושהי הטבה, תוכן מסוים, הדרכות, סרטונים וכו'… כל דבר שיכול לעניין את הקהל שלכם ואתם לא גובים עליו כסף. דוגמאות לתוכן חינמי יכולות להגיע באמת בכל צורה:

  • סרטון הדרכה
  • פוסט בבלוג
  • ספר אלקטרוני
  • הדרכת אודיו (קובץ אודיו)
  • או אפילו סתם מייל מעניין!

2. ערך בתשלום

על מנת לייצר מערכת יחסים נכונה ובריאה את רשימת התפוצה שלכם אתם חייבים למכור להם על בסיס קבוע – רשימה שתקבל ערך חינמי אבל לא ימכרו לה תתרגל לערך החינמי ולא תבין בצורך שלה להוציא כסף. חשוב מאוד למכור על בסיס קבוע לרשימת התפוצה שלכם, זה עושה את כל ההבדל בין רשימה רספונסיבית לבין רשימה שלא מתייחסת אליכם. גם אקט המכירה יכול להגיע בהרבה צורות ולא כולם חייבים להיות דיגיטליים! אתם לא חייבים להעלות דף נחיתה שמוכר בסליקה אינטרנטית. גם טופס קבלת ליד לשירות בתשלום עובד כאקט מכירה, אם המכירה טלפונית, פנים-מול-פנים, אונליין או אפילו אם אתם מבקשים תמורה שהיא לא כסף. דוגמאות לערך בתשלום שכדאי לשלוח לרשימה:

  • ספר אלקטרוני בתשלום (סליקה אינטרנטית)
  • קורס וידאו דיגיטלי (סליקה אינטרנטית)
  • בקשת השארת פרטים (ליד) לשירות
  • הצעת הטבה / הנחה כלשהיא
  • הזמנה לאירוע מיוחד בתשלום
  • אפילו מכירת מוצר/שירות של מישהו אחר!

3. סגמנטציה

רוב רשימות התפוצה לוקחות אך ורק כתובת מייל ושם פרטי מהלידים שלהם. אני מסכים שזה כל מה שאנחנו צריכים לקחת מהם בהתחלה – אבל אנחנו חייבים לשאוף להשיג יותר פרטים מהלידים שלנו כדי שנוכל לחלק את ההצעות שלנו לקהל המתאים וככה לא לאבד נרשמים על מיילים שלא רלוונטיים אליהם.

איך אנחנו עושים את זה?

פשוט – באמצעות סקרים. אנחנו רוצים לשלוח סקרים על בסיס קבוע לקהל שלנו כדי לקבל יותר פרטים עליהם. המידע הזה גם נותן לנו מושג טוב יותר לגבי מה מעניין את הרשימה שלנו ומה הם יותר ירצו לרכוש וגם זה מאפשר לנו לפרסם להם באופן ממוקד יותר (שזה תמיד אומר יעיל יותר). חשוב לציין שכל הסקרים יהיו באותו פורמט, ז"א שיהיו לכולם את אותם שורת שאלות מכיוון שאנחנו סה"כ רוצים להעביר את הנרשמים מרשימה שאנחנו יודעים על הנרשמים רק את השם הפרטי והמייל, לרשימה שבה אנחנו יודעים על הנרשמים את כל מה שהם ענו בסקר שלנו.

איזה שאלות כדאי לשאול בסקר?

האמת היא שזה משהו שאתם צריכים לדעת בקשר לעסק שלכם ואף אחד אחר לא יכול להגיד לכם את זה, מה שכן כדאי מאוד שתעשו קצת מחקר לפני שתחליטו אילו נתונים הכי יכולים לעזור לכם. הנה לדוגמא שאלות סגמנטציה שאני הייתי שולח לרשימה שלי (שמבוסס על נתונים שאני צריך לפורמט העסקי שלי. שוב, שלכם יכול וכנראה יהיה שונה לגמרי):

  • שם פרטי
  • שם משפחה
  • דואר אלקטרוני
  • טלפון
  • שם החברה / עסק
  • כתובת אתר (אם יש)
  • תפקיד בחברה / עסק
  • מיקום גאוגרפי בארץ
  • תקציב חודשי ממוצע לשיווק באינטרנט
  • כמות שעות עבודה חודשיות על שיווק באינטרנט
  • אם העסק מוכר בעיקר B2B או B2C
  • נושא שהכי הרבה מעניין
  • האתגר השיווקי הגדול ביותר

שימו לב שלא כל השאלות כאן נשאלות בפורמט של שאלה פתוחה. בחלקם עונים מתוך רשימה של תשובות אופציונאליות. איך לשכנע אותם למלא את הסקרים? פשוט תציעו איזושהי תמורה במקום… משהו כמו ספר אלקטרוני, מחקר מסוים, דו"ח, תמונה… כל דבר שקשור לתחום שלכם ויעניין אותם. הטריק הוא להציע כל פעם מתנה אחרת בתמורה למילוי הסקר אבל כל פעם לשאול את אותן השאלות. ברור שכדאי לשלוח סקרים שונים לרשימה אבל למטרת הסגמנטציה הראשונית – לשאול את אותן השאלות.

סקר לרשימה

* את הפוסט הזה למשל, מיד אחרי שהוא יתפרסם אצל פבל, אני עוטף במעטת PDF ונותן אותו לרשימת התפוצה שלי בתמורה לכל הפרטים למעלה. דוגמא לשימוש בתוכן קיים כדי לייצר Segmentation Funnel. אה, וד"א, אם אתם מפחדים שיהיה לכם מסובך לנהל את זה מבחינה טכנולוגית, זה ממש פשוט. ברוב שירותי ניהול רשימות התפוצה כל מה שצריך זה להגדיר טופס הרשמה חדש עם כל השאלות שאתם רוצים לשאול ופשוט להעתיק את הקוד למקום המתאים ולקרוא לזה סקר 🙂

המלחמה על האחוזים

לא משנה מה תעשו, רוב האנשים ברשימה שלכם לא יפתחו כל מייל שאתם שולחים. היום הממוצע בתעשייה עומד על 10-20% כש-20% נחשב לאחוזי פתיחה יפים. אחרי שגרמנו להם לפתוח את המייל, אנחנו צריכים גם לשכנע אותם ללחוץ על הקישור כדי להגיע לדף הנחיתה עליו עבדנו קשה כ"כ.

אחוז פתיחת אימיילים

יש הרבה מאוד מדדים שצריך לקחת בחשבון כשמתעסקים עם שיווק במייל וזה התפקיד שלנו לשלוט בכולם. אחוזי פתיחה, אחוזי הקלקה, אחוזי המרה… הכל. הבעיה היא שאנשים הרבה פעמים שוכחים את המדד היחיד שבאמת משנה… ייחס המרה. לפעמים אני משקיע שעות כדי להסביר ללקוחות שאם הם הצליחו להגדיל את אחוזי הפתיחה, או אחוזי ההקלקה שלהם.. אבל בסופו של דבר אחוז ההמרה הכללי ירד בגלל שהקהל הגיע לדף נחיתה בצורה שלא תואמת את האג'נדה השיווקית שלנו.

אין טעם להילחם באחוזים כשהם מורידים את השורה התחתונה. בהנחה שאתם משתמשים בשירות מייל ייעודי כמו: רב מסר, שלח-מסר, מסר10 וכו' (עליהם תיכף נדבר בהרחבה), אז אתם יכולים להיות רגועים בנוגע לניהול הסטטיסטיקות והנתונים מכיוון שהשירות שומר בשבילכם את כל המידע שאתם צריכים בשביל להגיע למסקנות חכמות ולהבין יותר את הרשימה שלכם ואת הרצונות שלה. בסופו של דבר אנחנו רוצים לרצות אותם כדי שהם יכניסו לנו כסף – אנחנו צריכים לשים את הרצונות שלהם בעדיפות עליונה אצלנו. או כפי שפיטר דרוקר אומר "ברגע שעסק משקיע יותר במוצר מאשר בצורך של הלקוח, הוא בדרך לאבדון".

שירותים, כלים ופתרונות טכנולוגיים אחרים

טוב, קצת חששתי לשים את החלק הזה יחסית בסוף בשביל לא להפחיד אתכם טכנולוגית, אבל אם הגעתם עד לפה אז הנה רשימה של שירותי שיווק במייל שכדאי להשתמש בהם – עשיתי כבר את כל המחקר בשבילכם אז אתם יכולים להיות רגועים 🙂

* חשוב מאוד! חשוב לי לציין שכל משווק במייל חייב להשתמש בשירות של חברה חיצונית כדי לנהל את צרכי רשימת התפוצה שלו. לעבוד עם תוכנה שמותקנת על השרת שלכם או על פלאגין לוורדפרס זה לא אידיאלי בכלל, זה נוטה לפגוע באמון השרת שלכם וגם רוב המיילים לא עוברים את מחסום ה-SPAM ובכלל לא יגיעו לקהל שלכם.. ככה שזה ממש כמו להשאיר כסף על השולחן.

רב מסר

רב מסר הוא הסטנדרד המוביל בארץ לשיווק ברשימות תפוצה – הנתון הזה לא מדוייק כי הם לא בדיוק משחררים אותו אבל אני די בטוח שלהם יש את קהל הלקוחות הנרחב ביותר משאר המתחרים שלו בארץ. אני יכול להגיד לכם שהממשק והפתרונות הטכנולוגיים עולים על שאר השירותים, אם אתם מחפשים את הפתרון הטוב ביותר אז רב-מסר כנראה תהיה הבחירה הטובה ביותר. עם זאת לי אישית יש בעיה עם מודל הגבייה שלהם, הם גובים גם על כמות שליחות וגם על כמות הנרשמים בחשבון שלכם (מה שיוצא יותר יקר). רוב השירותים בחו"ל עובדים אך ורק על כמות נרשמים ולא מגבילים את כמות השליחות. למרות הסלידה שלי (וקצת ההרגשה שדופקים אותי) אני משתמש ברב-מסר מכיוון שאני מעדיף לשלם יותר ולדעת שהפינה הזו סגורה.

שלח מסר

שלח מסר היא מערכת מצויינת עם כל הפיצ'רים הפופולריים והיותר משומשים, הממשק שלה נוח וכיף לעבודה. תומכת באוטורספונדרים, שליחת אס-אמ-אס, מערכת ליצירת דפי נחיתה, מערכות לשיווק במדיה החברתית ודברים מגניבים אחרים. התמחור שלהם הרבה יותר הגיוני וזול מאשר רב-מסר, הם גם מגבילים כמות מיילים אבל הם נותנים הרבה יותר מיילים לכל חבילת גודל רשימה. למי שלא מתעסק בשיווק במייל ברמה המתקדמת ביותר של טסטינג, סגמנטציה ואינטראקציה עם הרשימה אולי יש כמה אפשרויות מתקדמות שחסרות להם. אם אתם יותר מתחילים עם כל הסיפור הזה אז שלח-מסר זה פתרון מצויין ונוח.

עדכון: הסקירה הראשונית של השירות התבדקה כטעות, אני מתנצל כלפי החברה ולוקח את דברי בחזרה. להלן הסקירה העדכנית.

מסר10

מסר10 בצורה מפתיעה היא הזולה מבין ה-3, כשהתעריפים שלה יותר נמוכים מרב-מסר ומשלח מסר. עם זאת, המחיר לא עושה צדק עם הפונקציונליות הנרחבת. עם מערכת אסאמאסים, תמיכה בתאריכים חכמים, מערכת אוטורספונדר, מערכת יצירת דפי נחיתה, ועוד… פלוס מערכת ייחודית שמאפשרת הצגת תמונות במייל הנמען עוד לפני שהוא לוחץ על "הצג תמונות". בקיצור, סוס מנצח. תודה רבה לרונן עפר שהסב את תשומת ליבי למערכת זו.

פלאגינים ותוספים מגניבים שיכולים ממש לעזור

Optin Skin

Optin Skin

אופטאין סקין הוא הפלאגין המתקדם ביותר לניהול קופסאות האופט-אין (Opt-in, הטופס בו המשתמש נרשם לרשימת התפוצה) באתר. הוא נותן לכם קוסטומיזציה מלאה על נראות ותוכן הקופסא, תומך בכל שירותי המיילינג והכי חשוב – עושה אוטומטית ספליט-טסטינג בין קופסאות כדי לראות איזה מהם מניב את יחס ההמרה הגבוה ביותר. עם זאת לפלאגין יש 2 חסרונות, הוא פלאגין לוורדפרס בלבד, ככה שאי אפשר להשתמש בו אם אתם לא משתמשים בוורדפרס לאתר שלכם. החסרון השני הוא תמיכה גרועה ממש בעברית ושפות RTL (ימין לשמאל) אחרות. אם אתם קצת מבינים בקוד אז אפשר לסדר את זה די מהר (או לקחת מישהו שיסדר את זה בשבילכם).

Popup Domination

Popup Domination

פופאפ דומיניישן הוא סטנדרד תעשייתי לכמעט כל אתר שרוצה להביא לידים לרשימת תפוצה מהאתר שלו – הפלאגין מאוד פשוט. מייצר לכם פופאפ שאתם יכולים לשלוט בו בצורה מלאה מבחינת נראות ומתי/איך הוא קופץ לגולש. המטרה היחידה של הפופאפ היא לבקש פרטים מהמשתמש, מחקרים מראים שהוספת הפלאגין הזה בלבד לאתר יכול להרים את יחס ההמרה של האתר שלכם במאות אחוזים. כדאי מאוד לבדוק. הפופאפ מגיע כפלאגין לוורדפרס או פלאגין רגיל שאפשר להוסיף לכל אתר, אם אתם לא משתמשים בוורדפרס אז נדרש טיפה ידע ב- HTML/CSS בשביל להתקין אותו, וכמו קודמו, התמיכה בעברית די גרועה.

ALO Easy Newsletter

ALO EasyMail Newsletter

פלאגין פשוט של מערכת דיוור לוורדספרס. קיימים הרבה פלאגינים של מערכת דיוור לוורדפרס אבל הפלאגין הזה הוא באמת הכי טוב, גם מבחינת פיצ'רים וגם מבחינת ביקורות (אתם מוזמנים לבדוק). כפי שאמרתי מקודם אני ממש לא ממליץ להשתמש בפלאגין מובנה ולא שירות חיצוני כדי לנהל את רשימת התפוצה שלכם. אבל… מכיוון שברור לי שלא כולם פה ירוצו לקנות שירות חודשי בתשלום וזו הדרך הקלה (והחינמית) ביותר להוסיף כבר היום טופס הרשמה לבלוג שלכם ולהתחיל לאסוף נרשמים – כמה שיותר מוקדם תתחילו לאסוף נרשמים ככה יהיה לכם יותר קל בשלב מאוחר יותר! וכעת הכנתי לכם רשימה של טיפים שאני בטוח שתוכלו להפיק מהם קצת תועלת כדי להתחיל עם היתרון היחסי הטוב ביותר.

10 טיפים נקודתיים לשיווק איכותי במייל

  1. לשלוח לפחות מייל אחד בשבוע! הסיבה העיקרית שבגללה אנשים עוזבים רשימות תפוצה היא בגלל שליחה מוגזמת של מיילים. עם זאת חשוב להבין שהמקביל של לא לשלוח מיילים בכלל רק מקרר את הרשימה והורס עם הזמן עבודה שכן השקעתם בה. חשוב מאוד לשלוח לפחות מייל אחד בשבוע, אני אישית ממליץ 2-3.
  2. תריצו טסטינג לדף אופט-אין שלכם. דף אופט-אין (Opt-In) הוא דף הנחיתה שבו אתם מציעים לתנועה תמריץ מסוים כדי להירשם לרשימת התפוצה שלכם ולהיכנס למשפך השיווקי. אם בניתם את המשפך השיווקי שלכם נכון אז כרגע דף האופט-אין הוא החשוב ביותר וכל אחוז שתצליחו להרים ליחס ההמרה שלו זה עוד כסף בכיס שלכם. יגאל פינס כתב כאן פוסט טוב בעבר על בניית עמודי נחיתה מוצלחים.
  3. השתמשו בשפה פשוטה שהקהל שלכם יוכל להתחבר אליה. אנשים אוהבים לפתוח ולקרוא מיילים אישיים שהם מקבלים מחברים ומשפחה, הרבה יותר ממיילים פרסומיים זה בטוח. אבל מכיוון שכולנו יודעים שהמיילים שאנחנו שולחים לרשימה שלנו הם פרסומיים בחלקם, כדאי מאוד לעדן את זה עם שימוש בשפה פשוטה, שפה שבה חבר קרוב היה כותב לך מייל (אני אישית גם ממליץ לא להשתמש בתבניות מייל אלא לשלוח כמו מייל רגיל).
  4. השתמשו בכותרות אישיות וענייניות – השתדלו להפוך את הכותרות לכמה שיותר אישיות (שימוש בשם האישי של המקבל זו אחלה אסטרטגיה) ושימו לב שהכותרת קשורה באמת לנושא המייל – אם הכותרת לא תהיה קשורה לנושא המייל אז אולי אחוזי הפתיחה יהיו גבוהים אבל אחוזי ההקלקה ואחוזי ההמרה לא.
  5. שלחו מייל נוסף לאלו שלא פתחו את המייל הקודם – ברוב שירותי המייל יש אפשרות לשלוח מייל אך ורק לקהל ברשימה שלא פתח את המייל הקודם שלכם, מה שעושים זה שולחים את אותו מייל בדיוק אבל עם כותרת שונה לחלוטין שפונה לקהל אחר לגמרי… (טיפ מצוין, אני מכפיל ככה אחוזי פתיחה בכיף).
  6. בלוג הוא הצורה הטובה ביותר לנהל את התוכן החינמי לרשימה. הדרך הנכונה ביותר (שאני מצאתי) לנהל את התוכן החינמי לרשימה זה עם בלוג. אם עדיין אין לכם בלוג באתר אז זה בהחלט הזמן. פשוט העלו פוסט פעם ב… לבלוג ושלחו אותו לרשימה! (ככה גם התנועה שמגיעה לתוכן החינמי משתמשת בממשק של הבלוג כדי להמשיך לצרוך תכנים אחרים שלכם… מה שמקרב אותם עוד יותר בגרף לחברים טובים שלנו…)
  7. השתמשו באתר האינטרנט שלכם כדי לאסוף ולטפל בלידים, לא בשביל שום דבר אחר. לשים בעמודה הצדדית טופס הרשמה לרשימת התפוצה זה נחמד, זו התחלה מצוינת. אבל בשביל באמת למקסם את תוצאות השיווק שלנו חשוב שנבין שהמטרה של האתר שלנו היא לאסוף לידים. כל שאר השיווק אנחנו עושים בעזרת האוטורספונדר, דפי נחיתה והמיילים שאנחנו שולחים לרשימה.
  8. נסו לעצב את האתר שלכם בצורה שיהיה ברור שהפעולה העיקרית היא להירשם בטופס האופט-אין ורק אז כל הכיף מתחיל בשביל המשתמש 🙂
  9. אל תפחדו למכור לרשימה. אחד מהאמונות המעקבות הגדולות ביותר שאני שומע מהלקוחות שלי היא שהם מפחדים למכור לרשימה. מפחדים שאם ימכרו יותר מדי לרשימה הנרשמים יאבדו עניין ויעזבו או שישאירו תגובות שליליות. זו היא אמונה מגבילה ותו לא. הרשימה שלכם רוצה שתמכרו לה, היא מחכה לזה. היא צורכת את התכנים שלכם בזהירות לאט לאט ומחכה למכה הגדולה (שכמובן תהיה בתשלום).
  10. תמיד לבקש פידבק מהרשימה. כפי שציינתי למעלה, כמות הנתונים והמידע שאפשר לשאוב מרשימת התפוצה הוא אדיר. אם הייתי בא לרוב בעלי העסקים ואומר להם שיש לי דרך להגיד להם בדיוק מה קהל היעד שלהם רוצה, בדיוק מה הוא צריך ובדיוק על מה הוא מוכן להוציא כסף.. שווה משהו? חשבתי ככה… השתמשו בכלים כמו סקרים כדי להוציא נתונים חשובים מהרשימה שלכם, זה באמת שווה זהב.
  11. תמשיכו לעשות אופטימיזציה ושיפור יחס המרה למשפך השיווקי שלכם. ברגע שהחלטתם לעבוד בפורמט של משפך שיווקי אוטומטי ולהשקיע את כל המאמץ השיווקי בהכנסת לידים חדשים לאותו משפך – אז חשוב לתפוס את זה שכל ההכנסות שלכם תלויות באותו משפך שיווקי. כמה שהפורמט מצוין, עדיין לוקח זמן כדי לתפוס בדיוק את הפורמט המדויק שמניע את הרשימה הכי הרבה לפעולה.

לסיכום…

אז על מה עברנו היום? הבנו שלאסוף את הפרטים של התנועה שמגיעה לנו לאתר היא דרך מצוינת להגדיל יחס המרה בשלב מאוחר יותר ולייצר תנועה חוזרת לאתר.

  • שיווק במייל זה מגניב
  • איכות הנרשמים, לא כמות הנרשמים
  • קמפיין עם המשכיות (בעזרת מייל) יניב ROI גבוה יותר
  • כדי ליצור את ההמשכיות אנחנו חייבים משפך שיווקי
  • איך לבנות את המשפך השיווקי
  • על איזה מדדים צריך להסתכל
  • איזה שירותים כדאי לבחור
  • באיזה תוספים כדאי להשתמש
  • טיפים לשיווק יעיל במייל

אני מאוד מקווה שהצלחתי לעזור לכם להבין טוב יותר את אחד מערוצי השיווק היותר מפוקפקים באינטרנט. בנימה זו אני רוצה לציין ששיווק במייל הוא אתי (וחוקי) לחלוטין כל עוד אנחנו עושים אותו בצורה אתית וחוקית. אם אתם באמת מאמינים במוצר שלכם, באמת מאמינים שאתם יכולים לתרום לקהל יעד שלכם ושאתם שווים את הכסף שלהם. אז אין שום סיבה שהם לא ירצו לקבל מכם עדכונים ובכללי להפוך אתכם לחלק מהחיים שלהם. אני מודע לעובדה שלא נגעתי בכל המדריך ב"איך להגדיל את רשימת התפוצה". הסיבה העיקרית היא שכל הבלוג הנהדר הזה מוקדש לדרכים ליצירת תנועה באינטרנט. מבחינתי להגדיל רשימת תפוצה לא שונה מכל פעולת שיווק אינטרנטית אחרת. צריך להכין דף נחיתה וצריך להזרים לדף הזה תנועה בכל צורה אפשרית שאתם מכירים – קידום אורגני, קידום ממומן, באנרים, פייסבוק, יח"צ, אופליין… לא משנה… אני מקווה שנהניתם >(אם הגעתם עד לכאן אז בטוח היה פה משהו מעניין.. לא?) ואני אשמח להמשיך להעביר לכם תוכן נפלא, נהדר ומגרה-חושים בדף הנחיתה שלי כאן P:… מה? הגיע הזמן שאני אזרוק מילה לא?

הוסיפו למדריך מהידע והנסיון שלכם!

יש לכם עוד תובנות מטורפות שאתם רוצים להוסיף לנו? שתפו אותנו בתגובות והמדריך הזה יהיה הרבה יותר יעיל לכולנו 🙂

קרדיט לתמונה: thomsondata

אודות רועי בן עמי

רועי בן עמי
מומחה לשיווק באינטרנט. רועי בן עמי מנהל מספר פרוייקטים אינטרנטיים, מייעץ לחברות סטארטאפ בארץ ובחו"ל ומנהל את חברת wwO. "כסף באינטרנט זה נוסחה. אם תעשה הכל לפי הספר אין סיכוי שתיכשל".

עשוי לעניין אותך גם...

איזה צבע לבחור לאתר

הפסיכולוגיה של הצבע: איזה צבע לבחור לאתר, לדף הנחיתה ולכפתור ההנעה לפעולה כדי לשפר יחס המרה

יצא לכם פעם לחשוב על צבעים? אבל באמת לחשוב על צבעים? למשל, האם מקדונלדס היתה ...

76 תגובות

  1. אחלה מאמר רועי. קראתי בשקיקה כל מילה, שמתי בפייבוריטס ואקרא שוב מחר בכדי לוודא שלא פיספסתי משהו.

    מבחינתי המאמר מאד אקטואלי כי אני בדיוק בצומת קבלת החלטות כיצד להתייחס לדיוור אלקטרוני באתר אילת סיטי.

    תודה 🙂

  2. רועי, אחלה מאמר. יש לנו הרבה מה ללמוד ממנו. תודה, יוסי

  3. רונן עפר

    רועי שלום,
    ראשית תודה על פוסט מעניין ומקיף.
    אבל נראה שלא עשית שעורי בית מקיפים (לפחות אני מקווה שכך הדבר – ולא מסיבה שיש אינטרס לקדם את אחת החברות).
    אז בתור אחד שכותב גם הוא בבלוג של פאבל – קבל פידבק:

    חברת מסר10 – שלשם השקיפות אני עובד איתה ומכיר את הבעלים – היא ממש לא מה שכתבת.
    1. מסר10 מציעים את כל מה שהמערכות האחרות מציעות – ואף יותר – אך הבינו שהחברות האחרות, שהיו מונופול בשוק, "שוחטות" את המשתמשים במחיר, ללא כל הצדקה – והאסטרטגיה שלהם היא שכל מי שצריך דיוור – שיוכל להרשות זאת לעצמו. אם תבדוק באתר החברה מי לקוחותיהם תוכל לראות שמות גדולים ומוכרים כמו שרים וחברי כנסת, שיכון ובינוי, הקריה האקדמית אונו ועוד רבים אחרים.
    2. לגבי כל הנקודות שציינת – הכל קיים – ואף יותר – יש מערכת שליחת סמסים – ומהמובילות בתחום, עם סמסים אישיים, יש שליחת אימיילים ביום הולדת ועוד
    3. לחברת מסר10 יש פתרון מקצועי לדפי נחיתה – בשם ActivePage שהוא לא סתם דף נחיתה – אלא אף מאפשר יכולות של הוספה מיידית של הליד לרשימת הדיוור שלך במסר 10, קבלת אימייל או סמס כשנכנס ליד חדש ועוד.
    4. מסר 10 היא החברה היחידה (לפחות בארץ) שפתרה את הבעיה המשמעותית ביותר בדיוור אימיילים – העובדה שתמונות אינן מופיעות באימייל ושיש ללחוץ בראשד האיימייל על מנת לראות אותן. הם פיתחו פיצ'ר שהוא בלעדי למערכת זו, שהתמונות נפתחות באימייל אוטומטית, ללא צורך ללחות על דבר או לאשר – פיצ'ר שמעלה בעשרות אחוזים את תוצאות קמפיין הדיוור, ומניע לפעולה.

    אני מציע שדברי אלו לא ישארו בגדר תגובה בלבד – אלא שתעשה שעורי בית ותתקן את הבלוג – כי כפי שהוא כרגע הוא מציג תמונה מעוותת מאוד ועושה רושם שהוא פה אך ורק על מנת לקדם חברה מסוימת… שלא ננקוב בשמה – וכמי שמכיר את פבל אישית, אני יודע שזה לא המקרה בדרך כלל בלוג שלו.

    בברכה,
    רונן עפר
    מנכ"ל אפריל ייעוץ עסקי
    יו"ר פורום השיווק הישראלי
    ronen@aprilbc.com

    http://www.aprilbc.com
    http://www.imf.org.il

  4. יופי של סקירה רועי ! מושקע, מלמד, ברור ומקיף.
    ועל הדרך תודות גם לפאבל על החומרים המעולים שהוא מביא לכאן.

  5. רועי: כנראה שאף פעם לא השתמשת במערכת מסר עשר מכיוון שכל מה שציינת שלא קיים – אכן קיים במערכת.
    מסר עשר שילבו בין סמסים לבין דיוורים עוד לפני שרב מסר בכלל חשבו על זה.
    במסר עשר קיים הפיצ'ר של שליחת אימייל ביום ההולדת ושבוע לפני.
    במערכת אכן יש מערכת לדפי נחיתה בשם ActivePage

    בחברה שבה אני עובד משתמשים במערכת מזה שנתיים וגם משתמשים במערכות נוספות.
    אחד היתרונות הגדולים שאני רואה במסר עשר הינה פשטות השימוש במערכת.
    בלי הרבה סיבוכים..

    אני לא מבין איך בלוג מכובד כמו הבלוג של פאבל מפרסם שקרים גסים
    הפוסט שלך מגמתי – כולם יודעים שאתה אפילייט של אחד מהחברות בצורה שקופה.

    פאבל: אני מאוד אוהב את האתר שלך – אבל שמתחילים להיות פוסטים מגמתיים ולא מדוייקים אני תוהה בקשר לשאר הדברים…….

    • פבל ישראלסקי

      שחר, התייחסתי לנושא הזה בתגובה שהשארתי כאן למטה לרונן בבקשה תקרא את מה שכתבתי.

      בכל מקרה, אשמח לקבל דוגמאות נוספות לאי דיוקים שמצאת בכדי שאוכל לתקן.

      • פבל,
        אוהב את הבלוג שלך – יישר כוח.
        קורא שטועים ויפה מאוד שדברים באים על תיקונם.

        אני אישית משתמש בשלושה חשבונות דיוור בארץ ובחו"ל.
        חשוב להוסיף את:
        =============================
        Aweber – גרסה מעולה רק חבל שהיא לא עובדת בעברית – יש לי רשימה דיי גדולה מזה כמה שנים.
        =============================
        GetResponse:
        עובדים גם בעברית
        =============================
        היתרון הגדול שאני מעדיף בתור ישראלי לעבוד מול החברות בארץ הוא מאוד פשוט:
        לפרנס חברה ישראלים – כחול לבן.
        בשורה התחתונה ברגע שאנשים מתרגלים לשירות מסויים הם ממשיכים איתו.

        ושוב – יישר כוח על הבלוג
        שחר Guitarama

  6. רונן עפר

    פבל שלום,

    הפעם התגובה מיועדת אליך.
    נכון – שלאחר שעתיים התגובה שלי פורסמה – ובמלואה (תגובות שפורסמו אחרי אושרו כבר מוקדם יותר).
    אולם למרות שאינל כותב הפוסג, כבעל הבלוג ומי שמאשר את הכותבים ועורך את הפוסטים לפני פרסומם – יש לך גם אחריות על תוכנם.

    עצם פרסום התגובות שמתייחסות לפרסום השגוי והמגמתי אינו תחליף ואינו מכפר עך פרסום נתונים מעוותים ואף שקריים, שפוגעים עסקית בחברה מסוימת – ומעבר לכך – מהווה עבירה על החוק.

    הייתי מצפה ממך לטפל בזאת בצורה מקצועית ולפסול/להוריד את פוסט זה – שאמנם יש בו תכנים מקצועיים – אך ללא כל ספק כל מטרתו הוא לקדם חברה מסוימת, על ידי מי שמשמש כאפיליאייט לחברה זו – ועובדות שמוצגות שחור על גבי לבן באתר אחת החברות שהוזכרו – מוצגות באופן מעוות ושקרי בפוסט זה – על מנת לקדם חברה אחרת.

    מוכרח לציין – שכמי שמכיר אותך ואת הבלוג הרבהזמן – אכזבת הפעם…

    רונן

    • פבל ישראלסקי

      היי רונן,

      תודה רבה על כך שהערת את תשומת ליבי לגבי עניין האי דיוקים (גם במייל וגם בסמס), ועל שלושת התגובות, אשמח אם תעשה זאת תמיד בפוסטים נוספים ולא רק במקרה הזה.

      ראשית כל אני מתנצל על כל העניין שנגרם, זו לא הייתה הכוונה. רועי שלח לי סיקור מעודכן ושיניתי בפוסט. אני מכיר את רועי המון זמן ויודע שהוא לא היה עושה דבר כזה בכוונה כדי לפגוע.

      לגבי עניין האחריות המקצועית, צר לי רונן אך אינני מקבל זאת. אם אני מפרסם פוסט אורח בנושא PPC שמישהו כתב זה אומר שאני חייב לדעת PPC? להזכירך תחום ההתמחות שלי הוא קדום אתרים אורגני, איך אתה מצפה שאבדוק נכונות תוכן בנושאים אחרים? אולי להביא עורך? אין בעיה, רק תגיד מי ישלם לו.
      אז מה שאני כן יכול לעשות זה מקסימום לקרוא דברים שהכותב כתב בעבר, להתרשם מסגנון הכתיבה והנסיון, ידע וכו׳. בסוף אף אחד לא משלם לי על מה שאני עושה כאן והכל נעשה כתרומה לקהילה במטרה לספק מקסימום ערך. לכן כאשר אין משאבים נאלצים להסתפק באינטואיציה, מה שעד כה לא אכזב אף אחד מ3,500 הקוראים הקבועים של הבלוג.

      לסיכום, נעשתה כאן טעות שלא הייתה מכוונת, תוקנה ואני מאחל שלא יקרו דברים דומים בהמשך.

      • רונן עפר

        פבל.
        תודה על ההתייחסות העניינית והמהירה ועל כך שדאגת שהפוסט יתוקן. כפי שאתה יודע אני מעריך את פועלך בבלוג הזה ואף נותן אותו כדוגמא בהרצאות שלי במסגרות שונות – והופתעתי ממה שקראתי. שמח ומעריך את ההתייחסות הרצינית שלך לתגובות ושאי דיוקים תוקנו. שיהיה סופ"ש מקסים. רונן

  7. רונן עפר

    ולסיום –
    רועי,
    בלוגרים ממוצבים ככאלו שמפרסמים תכנים אובייקטיביים, ולא על מנת לקדם מישהו או את עצמם.
    זו הסיבה שהקהל שלהם סומך עליהם ומקשיב להמלצתם.
    זו גם הסיבה שמשרדי יחסי ציבור, שעד לפני כמה שנים פנו לתקשורת – פונים גם ישירות לבלוגרים.

    בפרסומך המגמתי הכולל נתונים "מעוותים" (לא אשתמש במילה שקריים) – לא רק שאתה פוגע משמך במקום לקדמו – אלא גם בבלוג שנחשב מזה שנים למקצועי! וחבל…

  8. פוסט מעולה, מדויק וברור!! תודה רבה!

  9. פוסט מעניין.

    רק רציתי להוסיף שצריך להתייחס מאוד בעדינות לרשימת התפוצה. במיוחד לפני שהם נרשמים.

    לשים טופס עם הרבה שדות שצריך למלא זה אמנם יעיל מבחינת המשווק, אבל הרבה פעמים זה מקטין משמעותית את אחוזי ההרשמה.

    בכל אופן כדאי לבדוק את זה טוב באמצעות a/b split test

    • חד משמעית מסכים איתך. הדרך היחידה לדעת מה עיצוב הטופס הטוב ביותר הוא דרך ספליט טסט.

      עם זאת, אנחנו רוצים למצוא את האיזון בין ליד איכותי לכמות לידים. חשוב לזכור את זה.

      תודה רבה על התוספת 🙂

  10. מאמר טוב, אך חייב לציין הערה.

    *כתבת "מומלץ לשלוח מייל בשבוע – והערה שלך – 2-3 בשבוע.

    2-3 שליחות בשבוע, יכול לגרום לי לצאת מרשימת התפוצה – אלא אם זה באמת אתר שמעניק לי ידע חשוב מאד.

    • אהלן דודי,

      כפי שאתה אומר… זה לא רק תלוי בכמות השליחות בשבוע, אלא באיכות התוכן שאתה מקבל מהם…

      אם הדיוורים שלך נותנים ערך גבוה, לא צריך להיות לך בעיה לדוור לרשימה 2-3 פעמים בשבוע. נכון שיצאו לך נרשמים מהרשימה אבל נרשמים תמיד יוצאים מהרשימה…

      מה גם שרוב הפעמים, אם הנרשם יוצא… כנראה שלא היה לו יותר מדי עתיד כלכלי פוטנציאלי איתך…

      • כמות המיילים צריכה להתאים לסוג העסק, אם זה עסק שמספק ידע (כגון שיווק באינטרנט) או עסק שמשווק שירות או מוצר (לי יש למשל צימר ואני מסתפקת בשליחת מגזין מידע על טיולים אחת לחודש)

  11. אהלן לכולם,

    לצערי בגלל בעיה טכנית כזו או אחרת אני לא מצליח להגיב לתגובות בצורה פרטנית אז אני פשוט אגיב לכם כאן.

    בקשר לטעות בסקירה עם מסר10, אני מבין שחלה כאן טעות. אחרי בדיקה מעמיקה יותר הבנתי שהמקורות שלי לא היו נכונים כמו שחשבתי.

    אני מתנצל עמוקות כלפי החברה והעלנו סיקור יותר עדכני של המערכת עם התנצלות.

    עם זאת, אני רוצה להבטיח לכולכם שאני בשום צורה לא מקושר לאף אחת מהחברות המוזכרות בפוסט (חוץ משלי…) ובטח שלא מקבל איזשהו פיצוי על כתיבת הפוסט הזה.

    מעבר לזה אני מקווה שתוכלו לראות מעבר לטעות ולהינות משאר המדריך, בהצלחה!

  12. אחד הכתבות הטובות בתחום שיצא לי לקרוא.

    הטיפים בסוף מרכזים את הכל בצורה מעולה. תודה.

  13. פבל ישראלסקי

    בהמשך לכל המחמאות והשבחים על הפוסט, שאני לחלוטין מצטרף אליהן בעצמי, רציתי להוסיף את ה2 סנט שלי בנוגע למערכת דיוור.

    לפני מספר חודשים חיפשתי בנרות את המערכת המושלמת לדיוור אלקטרוני, כך שתוכל לתת לי מענה לכל הצרכים שלי, המחיר יהיה סביר, לא תהיה לי הגבלה וכמובן שתתמוך לחלוטין בעברית. הגעתי לשלושת המערכות הבאות: getresponse, mailchimp ו-icontact, כאשר בסופו של דבר בחרתי את icontact ואני עד היום לקוח מרוצה: http://www.icontact.com/

    רק כדי להבין את ההבדל בין המחירים שלהם למחירים של שאר השירותים בארץ:

    רב מסר – החל מ-95 ש"ח לחודש עבור רשימה של עד 1,000 איש ועד 6,000 מיילים בחודש.

    שלח מסר – החל מ-89 ש"ח לחודש עבור רשימה של עד 1,000 איש, ועד 8,000 מיילים בחודש.

    מסר 10 – החל מ-50 ש"ח לחודש עבור רשימה של עד 500 איש, ועד 5,000 מיילים בחודש.

    במקרה של iContact, המחיר לחבילה של 1,000 נמענים עם דיוור *בלי שום הגבלה* הינו רק 16.15$.

    אגב, יש להם גם חבילות קטנות יותר של 250 ו-500 איש במחירים התחלתיים 8.50$ ו-11.90$ בהתאמה.

    אני כמובן לא שותף שלהם, לא אפילייט ולא כלום – סך הכל לקוח מרוצה ששמח להמליץ.

    • אחח פבל, איפה היית עד היום?

      גם אני עשיתי מחקר מעמיק לפני כמה חודשים ובסוף בחרתי בmailchimp.

      לא הכרתי את iContact אבל מוטב מאוחר מאשר אף פעם לא.

      תודה!

      • פבל ישראלסקי

        לא נורא, אתה תמיד יכול להפסיק את המנוי שם ולעבור 🙂
        השאלה אם רק יהיה קל להעביר את המידע שאספת….

        איך בינתיים? מרוצה אצלם?

      • היי שוקי, ראיתי ש mailchimp ממש לא נוח בעברית . איך הסתדרת איתו ?

        • היי יעקב,

          אם יש לך ידע בסיסי בHTML אתה יכול פשוט לעשות direction:rtl ולפתור את רוב הבעיות.

          היתרון של mailchimp (ובגלל זה בחרתי דווקא אותם) הוא שכמעט בכל המקומות הנחוצים אתה יכול לגשת ישירות לHTML.

          זה פותר את רוב הבעיות.

          • אולי זה רק אני אבל mailchimp לדעתי לא נוח למשתמש לאומת icontact שיחסית פשוט. עודף מידע גורם לנזק….
            מה דעתך?

            אגב, למה אתה לא עובד עם חברה ישראלית?

          • היי שוקי,
            אשמח לדעת כיצד פתרת את בעיית ה-RTL בהודעות הדוא"ל הנשלחות ע"י MailChimp. הצלחתי להגיע לטפסים ב-RTL אבל המיילים הנשלחים הם עדיין ב-LTR. לא מצאתי מקום בו ניתן להוסיף ל-HTM את: direction:rtl כך שהוא ישפיעה על הודעות הדוא"ל במלואן. אשמח להסבר טכני, במידה והצלחת.
            תודה וחג שמח,
            ברכה

    • הי פבל
      כמה שאלות
      1. האם זה עובד ברמה של מערכות בעברית
      2. האם הוא מאפשר לשלוח לנמען שנרשם משלוחים במרווחי זמן מסויימים.
      3. ובכלל, האם קיימים תכונות שיש ברב מסר ואין בו?

  14. רועי,
    תודה על הסקירה המצויינת.
    שאלה-האם הפלגאינים שהצגת עובדים עם "רב מסר"?
    מי הכי מומלץ לטעמך לאתר שעובד עם טופס הרשמה הרגיל של רב מסר?

    • אהלן ירון, קודם כל תודה רבה.

      2 הפלאגינים הראשונים, פופאפ דומיניישן ואופטאין סקין עובדים עם כל מערכת דיוור, כולל רב-מסר. אתה פשוט מעתיק את הקוד של הטופס והפלאגין עושה את השאר בשבילך.

      הפלאגין השלישי הוא תחליף לשירותים כמו רב-מסר, ככה שהם לא עובדים בתיאום…

      מה הכי מומלץ? למה לא את שניהם ? 🙂

  15. קובי נעים

    כל כך חבל שפוסט כל כך מושקע ותורם "מתלכלך" בתגובות זועמות ומוגזמות. הרי ברור שלא הייתה כוונה להשמיץ חברה כזו או אחרת וכן לא מדובר בפוסט עם קישורי אפילייט שמכניס כסף לקופת הכותב.

    הרי ברור שכל מי שכותב פוסט מושקע כזה מעוניין לקבל משהו בתמורה (בדרך כזו או אחרת). לא צריך להתרגש מזה, אלא לראות מעבר ולהנות מתוכן איכותי שיכול לתרום הרבה לכל מי שמתעניין בתחום זה.

    והמלצה קטנה משלי לשירות, אני ממליץ על ymlp, מכל הבחינות שבדקתי מדובר בשירות הכדאי ביותר ואני לקוח מרוצה מאוד קרוב לשנה.. מומלץ בחום

    • פבל ישראלסקי

      אני לגמרי מסכים איתך קובי, לצערי כל העניין יצא כאן קצת מפרופורציות בגלל כל מני קונספירציות משונות. היה מספיק להגיב תגובה אחת קצרה ועניינית והכל היה נפתר בלי בעיות.

      לא שמעתי על ymlp, מעניין. איך הוא עם עברית?

      • קובי נעים

        את ההמלצה קיבלתי בזמנו מסוסו ומאז אני לא עוזב אותם.
        עובד ממש טוב עם עברית. חלק.
        צריך לנסות אותו בשביל להבין את האיכות..

        • קובי שלום.
          כמה שאלות?
          1. האם זה עובד ברמה של מערכות בעברית
          2. האם הוא מאפשר לשלוח לנמען שנרשם משלוחים במרווחי זמן מסויימים.
          3. ובכלל, האם קיימים תכונות שיש ברב מסר ואין בו?

          • קובי נעים

            אני אמנע מלדבר או להשוות לחברות ישראליות ספציפיות, אבל אגיד לך כך:

            1. זה עובד ברמה הכי גבוהה שקיימת היום בכל הקשור לדיוור אלקטרוני.
            2. ודאי, זו פונקציה מאוד בסיסית שנקראת autorespond.
            3. אולי, אבל קשה לי להאמין..

          • הי קובי.
            אני מבין שלדעתך אין בכלל מה להשוות ואתה רק כותב את זה במילים עדינות 🙂 אכן?
            דבר נוסף: כתבו על מערכת מסר עשר: פלוס מערכת ייחודית שמאפשרת הצגת תמונות במייל הנמען עוד לפני שהוא לוחץ על "הצג תמונות"
            האם אכן יחודי? לפי הסגנון של מה שכתבת, נראה שזה קיים מן הסתם גם בYMLP.
            ממש תודה
            יוני

          • קובי נעים

            אני משער שכן, בפונקציית ה-html, אבל אף פעם לא ניסיתי כי אני לגמרי נגד תמונות בדיוור אלקטרוני..

  16. רועי שלום,
    חבל שאתה לא מיישם את טיפ מס' 3 "השתמשו בשפה פשוטה שהקהל שלכם יוכל להתחבר אליה".
    אתה משתמש בכל כך הרבה מושגים שמובנים רק לאנשים מהתחום שלך.

    עם כל זאת זה מעניין חוץ ממה שלא הבנתי

    • אהלן ישראל,

      בפוסט הספציפי הזה לקחתי בחשבון שרוב קהל הקוראים הוא מקצועי, נכון. אך עדיין ניסיתי לכתוב אותו בצורה הפשוטה ביותר.

      אולי אם תעזור לי להבין אילו חלקים היו פחות מובנים ?

      תודה רבה!

  17. אני ממליץ לכם בחום לבדוק ולעשות שימוש במערכת הדיוור של http://www.inwise.co.il/ אם מבחר לקוחות כזה אין ספק שהיא הממולצת ביותר לארגונים וחברות גדולות

  18. ממליצה על מערכת mailchimp – עד 2000 מנויים ו-12000 מיילים – חינם, צריך לדעת להנדס את העברית בעזרת קוד html אבל שווה למי שצריך להשאר על הרדאר של רשימת התפוצה שלו.

    • ​רבקה שלום,

      ראשית, אני מקבלת את המלצתך על מערכת MAILCHIMP. היא מאוד ידידותית ומספקת תכונות רבות ואף מסייעת מאוד למתחילים בתחום, כמוני, לצאת לדרך ללא עלויות גבוהות מדי.

      אם זאת, לצערי, למרות ניסיונותיי הרבים, אינני מצליחה לבנות דיוור בעברית (RTL) אשר מוצג נכון בטלפונים ניידים עם מערכות ANDROID. על IPHONES זה עובד נפלא וכמובן בדפדפנים, אך בסמארטפונים לא מצאתי את הפתרון. אינני עובדת עם ה-API, רק עם ממשק הניהול שלהם. אשמח מאוד אם תוכלי לסייע לי בנדון. יש לי קצת ניסיון ב-HTML, אך למרות זאת, לא מצאתי את הדרך לפתור את התעלומה.

      תודה רבה על השיתוף ואודה לך מאוד על הסיוע.

      ברכה.

  19. מרתק!
    תודה רבה על הסקירה. יש על מה לחשוב.

  20. פוסט יפה ומועיל אם כי יש לי כמה הערות.

    ראשית, ישראלי טיפוסי לא מוכן לקבל 2-3 אימיילים בשבוע, בוודאי לא קהל יעד מעל גיל 35-40, הוא ימחוק את עצמו מיד ולכן אני ממליץ על פעם בחודש לא יותר.

    לגבי מערכות, אני ממליץ על מערכות מחול כי הן הרבה יותר זולות ובדרך כלל בעלות פונקציונליות רבה יותר.

    אם קצת מאמץ ראשוני פוטרים את בעיות העברית.

    אני עושה שימוש במערכת מעולה של mailchimp.com שגם מספקת שרות חינם למי שיש רשימה של פחות מ-2,000 נמענים

    • קודם כל תודה רבה על המחמאה.

      אבל מה שאתה אומר הוא ממש לא נכון, אני עובד עם רשימות תפוצה בשוק הישראלי מספר שנים על רשימות תפוצה קטנות (500-2000) ועם רשימות תפוצה גדולות (עד 100 אלף נרשמים ישראליים).

      אני יכול להגיד לך חד משמעית שאם התוכן שלך רלוונטי ואיכותי הקהל שלך ישמח לקבל 2 מיילים בשבוע. אני עוד יותר ארחיק ואגיד ששליחת מייל אחת לחודש מרחיק את מערכת היחסים שלך עם המכירה והופך את תהליך המכירה ללידים להרבה יותר קשה.

      • לפחות לגבי קהל היעד שלי שהוא יחסית מבוגר, הוא לא יהיה מוכן לקבל תדירות גבוהה ללא שום קשר לתוכן.

        נסיוני בן ה-8 שנים בשליחת ניוזלטרים מראה כי כל פעם שאני "מגזים" בתדירות כמות ההסרות עולה.

        זה בסדר גם לא להסכים על נקודה מסויימת.

        סך הכל אני מאמין גדול בשיטת הניוזלטרים ויש לי הרבה לקוחות שהושגו דרכו.

        • אהלן איציק, קודם כל תודה רבה על התרומה שלך לפוסט מנסיונך האישי, אתה יודע מה אומרים שתכניס 10 רבנים לחדר ותקבל 11 דעות שונות.

          אבל חשוב לי להדגיש כאן שאני לגמרי מסכים שככל שהתדירות תהיה גבוהה יותר ככה אחוז הנרשמים שמסירים את עצמם יהיה גבוה.

          אני פשוט חושב שלהדק את מערכת היחסים עם הנרשמים שכן פותחים את המייל שווה לאבד את אלו שלא פותחים.

          בחשבון הכללי הייתי מעדיף רשימה קטנה עם מערכת יחסים הדוקה (שזה לגמרי תלוי בתדירות השליחה) מאשר רשימה גדולה עם מערכת יחסים פחות הדוקה.

  21. איתי ברנר

    מאמר יפה, אבל אני לא מסכים לגבי אתרי הקופונים – אני חושב שדווקא בגלל השיווק הסופר אגרסיבי שלהם , אנשים התחילו לשנוא אותם. אם תקרא את הסיכום שכתבתי בשבוע שעבר, תראה שאתר הקופונים השני בגודלו בעולם ספג ירידה של 80% מהערך שלו תוך בערך חצי שנה.

    • אהלן איתי, שמח שנהנית מהמאמר.

      הייתי רוצה להתייחס לעובדה שנפילה של מתחרה אחד בשוק ענקי לא אומר שום דבר על השוק עצמו.

      נכון שהשיווק של אתרי קופונים הוא אגרסיבי, אבל עד עכשיו הוא מוכיח את עצמו יפה מאוד. עם אחוזי המרה גבוהים במיוחד לעומת שווקים אחרים – גם לתנועה שמגיעה ממייל וגם מתנועה חדשה באתר.

      אני חושב שאי אפשר להתווכח שאתרי קופונים הוכיחו בשנים האחרונות את היכולת שלהם לייצר כסף והרבה ממנו. עם זאת, אני חושב גם שאי אפשר להתווכח שהעובדה שהם שולחים לקהל שלהם מייל על בסיס יומי ומתאמצים להשיג את כתובת המייל של המשתמש הוא חלק חשוב מאוד מיצירת ההכנסות שלהם.

  22. אחלה פוסט, תודה. כתבו בצורה מרתקת ןעושה הרבה שכל וסשר. לדעתי 2-3 מיילים בשבוע זה מוגזם. שמחתי לגלות שיחס ההמרה שלי יותר גבוה מהממוצע..

  23. מאמר טוב ושימושי תודה

  24. הי, כתבה מעולה וחשובה מאוד…
    שאלה- אנו מדוורים מזה שנתיים לכמה אלפי רשומות דרך אחת מחברות שירות הדיוור המקצועיות בענף. לאחרונה עולה לי חשש שחלק מהמכותבים אינם מקבלים את הדיוור בגלל שהכתובת שלנו הועברה לרשימה שחורה ולאחר בדיקה אכן כך. לאחר בירור מול החברה המדוורת ובדיקה נוספת מסתבר שכנראה ישנו סיכון במשלוח דרך אחת החברות מכוון שחלק מהמשתמשים הינם כנראה ספאמרים אמיתיים. והשאלה היא האם הגיוני לייצא את אותן רשומות שלא פותחים ולהעבירם לחברת דיוור אחרת שאולי שם הכתובת לא תכנס לרשימה השחורה? מה אתם אומרים?? מישהוא התנסה?

    • מה שאתה מתאר היא בעיה תעשייתית מוכרת וקשה. לא משנה מה נעשה או מה החברה הספקית שלנו תעשה, חלק מהמיילים יגיעו לספאם. תמיד.

      עם זאת, חלק מהחברות מומחות יותר מאחרות בלהקטין את מספר המיילים שמגיעים לספאם. במקרה שלכם הייתי ממליץ לנסות לשלוח לרשימה כמה מיילים מספקים שונים ולראות אם יש שינוי ניכר באחוזי הפתיחה.

      אם מספר הנרשמים שהמייל אינו מגיע אליהם הוא גדול אז לייצא אותם לספק שונה ולשלוח להם משם הוא רעיון טוב.

      עקרונית אם משתמש מתלונן שהוא לא מקבל מיילים תמיד אפשר לבקש ממנו להכניס אותך ל"רשימה הלבנה" במייל שלו.

  25. אהבתי מאוד את המאמר , תודה.
    עוזר מאוד!

  26. היי רועי,(פאבל אשמח שתגיב גם).
    פוסט מאוד מעניין ומרחיב ידע.
    יש לי כמה שאלות .
    אני משתמש במערכת של Mailchimp(חינמי), ורציתי לדעת האם אתה יודע אם ניתן לעשות שם טופס של סקר, כמו שהסברת במאמר?

    ושאלה נוספת היא האם אפשר לעשות שם Popup Domination ?

    אשמח לשמוע איך.
    תודה!

  27. כתבה טובה אבל אני רוצה להתייחס לפסקה בנוגע למלחמה על האחוזים – אני לא יודע לגבי שאר המערכות אבל מערכת רב מסר שהיא המערכת המשווקת ביותר לדעתי על ידי מומחי האינטרנט בארץ – פשוט לא יודעת כמה באמת פתחו את המייל, הנתון היחיד שהיא יודעת בוודאות זה כמה הקליקו על הלינק בסוף הדרך. ולכן יכול להיות שהיא מעולה ומשוכללת אבל הנתון המהותי ביותר שהיא אמורה לתת לנו, שזה התובנה האם משפט הפתיחה שלנו פצצה אבל התוכן גרוע או להפך, פשוט לא קיים במערכת, הנתון היחיד שקיים זה כמה לחצו על לפתוח תמונה מתוך אלו שנכנסו למייל. משמע אין אפשרות לבצע ניתוחי המרה של המיילים. גיליתי את זה במקרה כששמעתי את רוני הורביץ המנהל של רב מסר, צפו בסרטון הבא כדי לחסוך לכם דלגו לדקה 1:21 http://rozine.mypages.co.il/pages/7710 יש לי הרגשה שהרבה מהאנשים שמשתמשים במערכת לא יודעים זאת ומעריכים באופן לא נכון את נתוני ההמרה שלהם. לגבי שאר החברות אין לי מושג לא בדקתי אבל אם היה לי חשבון במערכות האחרות הייתי חוקר את הנושא הזה טוב.

  28. כל הכבוד על הסיקור, היה שווה את ה15 דק קריאה בהחלט:)

  29. בהחלט מאמר חשוב לכל מי שמדוור וגם למי שלא. אני אישית השתמשתי גם בשלח מסר וגם ברב מסר. היום מדוורת במסר עשר, כי מהנסיון שלי הם פשוט הכי טובים נוחים וכדאיים שיש. עכשיו יש להם גם משהו חדש ששולח את התמונות בלי שצריך לאשר הורדה. לי זה הביא הרבה יותר תגובות למיילים. בקיצור, ממליצה

  30. פוסט מצויין! תודה.
    מרתק מאוד ועושה סדר. נותן הרבה מאוד חומר למחשבה…
    אגב, גם לעניות לדעתי 2-3 מיילים בשבוע זה מוגזם…

  31. אחלה כתבה…
    עדיף למנף אותה לטובת כולנו במקום לייצר ריבים ומלחמות פה אונליין בין כולם.
    בכל מקרה ממליץ אני ממליץ על 3 החברות הללו. אני ספציפית עובד היום בעיקר מול שלח מסר… (מחירים סבירים, שירות טוב, מערכת נוחה) ויודע על לא מעט חברים שלי שבחרו מטעמי מחיר ונוחות גם במסר 10 (שייתכן ויצליחו מאוד בעתיד, על אף הנסיון הפחות שלהם)..

  32. תודה על הכתבה
    כתבת שחשוב לתת תוכן בתשלום "אפילו אם אתם מבקשים תמורה שהיא לא כסף."
    מה הכוונה בדיוק?
    תוכל לתת דוגמא?

    שנית: איך לא לפגום באימון של אנשים בך, בזה שאתה לא בא לעזור להם, אלא למכור להם?

  33. אהלן רועי.
    הכתבה מאוד מעניינת.
    שאלה לי אליך –
    למה מכל המערכות לא רשמת מערכות מחו"ל? למרות שיש מערכת ממש מוכרת בחו"ל.

  34. משום מה לא שמעתי על החברה V.I. plus הישראלית. היום נכנסתי לאתר שלהם וראיתי טבלת השוואות של כל מיני יתרונות שלהם מול החברות השונות ואני באמת בדילמה.
    לפני כן חשבתי על רב מסר ועכשיו מבולבל.

    • גם אני ניתקלתי בטבלת ההשוואה של חברת VIP, מה שמצחיק (או עצוב) שכמעט כל מה שכתוב בטבלה לא נכון, בדקתי מספר חברות וכל ה"יתרונות" שיש ל VIP על החברות האחרות לא באמת נכונים (לדוגמה: תבניות סלולארי, או מערכת דפי נחיתה או איטגרציה עם פייסבוק או תמונות פתוחות…)
      גורם לך לחשוב עם חברה ש"לא מדייקת" בפירסומים מדייקת בתוצאות הפתיחות ובנושאים נוספים

      מציע שתבדוק את העובדות לפני שתחליט

      • מאמר מעולה! תודה.

        גם אני ראיתי את הסקירה באתר V.I.Plus, ולמעת ההגינות, כתוב בה את התאריך בה היא עודכנה לאחרונה. ייתכן שמאז חלק מהדברים השתנו.

        כך או כך, אני משתמש במערכת שלהם כבר הרבה זמן ולאחר שפתחתי חשבונות נסיון ברוב החברות בארץ, התרשמתי מהם הכי הרבה בזכות הממשק המרשים וריבוי היכולות.

  35. ועוד שאלה, לא הספקתי לקרוא הכל ואני רוצה להדפיס ולקרוא בזמן פנוי. יש אופציה של הדפסה של הכתבה בפורמט הדפסה?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים