איך לבדוק אם חברת קידום אתרים עושה את העבודה שלה

דפנה בן יהושע

שכרתם חברת SEO  לקידום העסק אבל התוצאות שאתם מקבלים הן לא כמצופה? אתם משלמים הרבה כסף עבור שירותי קידום שונים אך חוששים שאתם לא מקבלים עבורו תמורה הוגנת? גם אם אינכם מבינים ב-SEO כמעט כלל, בכל זאת תוכלו לבדוק אם חברת קידום האתרים שעובדת עבורכם אכן עושה את העבודה.

כמו בכל תחום, גם בקידום אתרים יש חברות טובות יותר ופחות, ולא תמיד תדעו להבחין ביניהן בהתחלה, במיוחד אם זאת הפעם הרשונה שאתם שוכרים את שירותיה של חברה כזאת. חשוב לדעת שלא כל מי שסיים קורס קידום אתרים בגוגל או קורס שיווק דיגיטלי הכולל לימוד קידום אתרים בהכרח יעשה עבודה טובה בקידום האתר שלכם, ולכן חשוב לא להיות שאננים ולבדוק את המקדם או את חברת הקידום שלכם במהלך העבודה אתם.

במאמר שלפניכם נסביר כיצד תוכלו לדעת אם חברת הקידום אכן עוזרת לעסק שלכם, על ידי בחינת שני ההיבטים הבאים:

  • הפעולות שחברת קידום אתרים מקצועית צריכה לעשות
  • התוצאות של פעולות קידום אלה שמהוות אינדיקציה לקידום טוב

אם בדיוק התחלתם לעבוד עם חברת SEO  או מחפשים חברה כזו לקידום האתר שלכם – מומלץ שתפנו כמה דקות מהלו”ז שלכם ותקראו את המילים הבאות – הן עשויות לחסוך לכם הרבה כסף ועוגמת נפש.

הפעולות שחברת קידום אתרים צריכה לעשות

לא פעם, חברות קידום אתרים שונות מציעות שירותים קצת שונים: חלקן מציעות יותר שירותים, חלקן פחות, חלקן מציעות שירותים נלווים, קוראות לאותם השירותים בשמות שונים וכן הלאה. ברשימה שלפניכם תמצאו 6 פעולות בסיסיות שכל חברת קידום צריכה לבצע – ואם זה לא קורה, צריכות להידלק לכם כמה נורות אדומות.

[לאחר שאמרנו את זה, חשוב לנו להוסיף הסתייגות: בפסקאות הבאות תקראו על הפעולות שמקובלות ברוב המקרים, אך הן לא משקפות את כל המקרים. יכולים להיות פרוייקטים שבהם פעולה כלשהי מהפעולות הבאות לא מתבצעת (למשל, לא בוצע שינוי של תגיות ALT לתמונות בגלל מגבלה טכנית) –  וזה לא אומר שהחברה לא עשתה את העבודה שלה. ניתן להתייחס אל הרשימה הבאה כאל כלל אצבע – אך היא לא אמורה להפריע לכם לשפוט כל מקרה לגופו].

1. מחקר מילות מפתח

מחקר מילות מפתח זו אחת הפעולות הראשונות שהחברה אמורה לעשות עבורכם. לרוב, מחקר מילות מפתח נעשה בשיתוף עם הלקוח, כאשר כל צד מעלה את הרעיונות שלו למילות מפתח שיכולות להתאים לקידום האתר. תוך גיבוש הרשימה, חברת הקידום צריכה להציג לכם את המיקומים בהם האתר שלכם מדורג על המילים המוצעות לצד נפח החיפושים ההתחלתי על מילים אלה. מאד חשוב שהחברה תציג לכם את נפח החיפושים, כי לעתים יש ביטויים שמחופשים פחות אבל דווקא שימוש בהם יכול להזניק את האתר למיקום גבוה (על ביטויים אלה). לרוב הלקוחות מכירים בעיקר את הביטויים הכלליים והברורים מאליהם, אבל עליהם יש את התחרות הקשה ביותר ומאד לא פשוט לקבל עליהם דירוגים גבוהים.

בנוסף, מחקר מילות מפתח הוא חיוני גם לגיבוש אסטרטגיית תוכן, עליה נדבר באחד הסעיפים הבאים. על פי אתר Search Engine Land, מילות המפתח הן אחד האלמנטים החשובים ביותר שמחברים בין SEO לתוכן האתר, לא רק מפני שהן מהוות אינדיקציה למילים שרצוי לכלול בתוכן כדי לקדם את האתר אלא גם משום שהן מלמדות על כוונת הגולשים שעושים חיפושים; וכך הן עוזרות לנו לדעת אלו תכנים הם יהיו מעוניינים לקרוא.

כדי ללמוד עוד על הנושא מומלץ להאזין לוובינר הזה של המשווקים הדיגיטליים המובילים ניל פאטל ואריק סיו:

2. אופטימיזציה של האתר

ההיררכיה של העמודים באתר (כיצד הם מסודרים באתר ואיזה עמוד מקשר למשנהו) היא קריטית לקידום, מאחר שגוגל משתמש בה כדי להבין במה האתר עוסק והאם הוא מספק לגולשים גלישה יעילה וחוויית משתמש נוחה ואינטואיטיבית. אתר שאינו מאורגן כראוי ומבלבל את הגולשים עלול לגרום להם לעזוב אותו מרוב תסכול או לא למצוא בו את מבוקשם ולבצע את הפעולות שאתם רוצים שהם יבצעו בו. לאחר שחברת הקידום בודקת את ההיררכיה הקיימת, עליה להציג בפניכם את התוכנית שלה לאופטימיזציה של מבנה האתר וכיצד היא אמורה למקסם את יכולותיו.

3. בניית קישורים

תהליך יעיל של קידום אתר חייב לכלול בתוכו גם בניית קישורים – כאשר המשמעות של כך היא שיש ליצור קישורים מאתרים חיצוניים אל האתר שלכם. בין היתר, קישורים רבים לאתר שלכם גורמים לו להיראות כאתר סמכות שאתרים אחרים משתמשים בו כרפרנס, מה שתמיד מוצא חן בעיניי גוגל; והם גם חושפים את האתר שלכם לקהלים שלא בטוח שהיו מגיעים אליו בדרכים אחרות. ודאו שחברת הקידום מבצעת עבורכם בניית קישורים באמצעות פעולות כדוגמת החלפת קישורים עם אתרים אחרים, מאמרים באתרים חיצוניים שכוללים קישורים אליכם (כגון אתרי חדשות ומדיה, או אתרים בתחומכם שמופיעים בהם מאמרי אורח מטעמכם), והפצת תכנים מהאתר שלכם ברשתות החברתיות. כמובן שלכל אלה יש גם יתרונות נוספים בקידום האתר מלבד קישורים, ולכן הם מומלצים בכל מקרה.

4. בחינת אסטרטגיית התוכן

תוכן האתר הוא מהותי לקידום שלו – אחרי הכל, זה מה שהגולשים בעצם מחפשים: תוכן שיענה על שאלותיהם וימלא את הצרכים שלהם. חברת הקידום חייבת לעבור על התוכן הקיים באתרכם ולבחון האם הוא עונה על פרמטרים כמו איכות (הקוראים ירצו לקרוא ולשתף), מקוריות (לא מועתק מאחרים), אינפורמטיביות והנעה לפעולה (שתגרום לגולשים לעשות את הפעולות המבוקשות – רכישת מוצר, רישום לניוזלטר ועוד).

האיור הפשוט הזה, ממאמר של Outbrain על SEO ושיווק באמצעות תוכן, ממחיש את הנקודה:

שיווק באמצעות תוכן

אם התוכן הנוכחי באתר שלכם אינו כזה, חברת הקידום צריכה לשבת אתכם כדי שתבנו יחד אסטרטגיית תוכן שתענה על פרמטרים אלה, עד לרמה של פירוט מדויק של התכנים שכדאי שיופיעו באתר. בנוסף, אם אין לכם כותב תוכן in-house או שהפרילנסרים שאתם נעזרים בהם לא טובים מספיק, יש חברות קידום שמציעות שירותי כתיבת תוכן במסגרת עבודת הקידום. אתם יכולים להיעזר במאמר שעלה כאן לאחרונה עם טיפים לכתיבת מאמרים שידורגו גבוה בגוגל כדי לקבל תובנות נוספות.

5. בדיקת קוד האתר

חברת קידום רצינית ומקצועית תמיד תבדוק גם את קוד האתר (source code). קוד האתר הוא מה שגורם לאתר שלכם להיות מוצג בצורה מסוימת ולתפקד בצורה מסוימת. בקוד זה ניתן למצוא דברים רבים שמשפיעים על הביצועים של האתר בגוגל: סקריפטים שמאטים את טעינת האתר, תוכן מוסתר, קישורים שבורים, תמונות שמוצגות באתר ולא עברו אופטימיזציה ועוד. באופן זה, ניתן למצוא גם את הבעיות שפוגעות בתפקוד האתר וגם הזדמנויות פז לשפר את התפקוד שלו בקלות. בפוסט הזה ב-Crazy Egg תמצאו פירוט נוסף על הסיבות בגללן יש לבדוק את קוד האתר.

6. מחקר מתחרים

חברת הקידום שלכם לא יכולה לעזור לכם בלי בלי להסתכל גם על התחרות: הקידום של האתר שלכם אינו מתרחש בחלל ריק – זה קידום על חשבון אתרים אחרים בתחומכם. כדי לדעת איך לגבור עליהם, צריך לדעת מה הם עושים ומה עובד להם ועובד להם פחות – וכאן מחקר מתחרים נכנס לתמונה. חברת קידום אתרים מקצועית ומיומנת בהכרח תכלול מחקר מתחרים בשירותים שהיא מציעה לכם ותיגש למשימה באמצעות כלים ייעודיים לתחום זה. בנוסף, תוכלו למצוא כלים למחקר מתחרים במאמר שהעלינו לאחרונה על כלים מומלצים לקידום אתרים.

תוצאות שמהוות אינדיקציה לקידום טוב של האתר

אז כעת כשאתם יודעים מה חברת קידום אתרים צריכה לעשות עבורכם, כדאי גם לדעת מהן התוצאות שאתם אמורים לראות אם היא עושה את העבודה שלה כמו צריך.

1. פרופיל קישורים

פרופיל הקישורים הוא רשימת האתרים שמקשרים לאתר שלכם, סך כל הקישורים החיצוניים שחברת הקידום הצליחה להשיג עבורכם. ניתן לבדוק זאת באמצעות כלים ייעודיים לכך, כמו Open Site Explorer של Moz. הרשימה שתקבלו כוללת הן את מספר הקישורים עצמם (external backlinks), והן את מספר האתרים מהם יוצאים קישורים אליכם (referral domains), שזה המדד החשוב יותר. אם החברה עושה את עבודתה כראוי, במהלך הזמן אתם אמורים לראות עלייה במספר האתרים שמקשרים אליכם.

2. TITLE TAGS ו-META DESCRIPTIONS איכותיים

אל תיבהלו אם זה נראה לכם כמו סינית. בסך הכל מדובר בכותרת ובתיאור של הקישור לעמוד באתר שלכם שהגולשים רואים בתוצאות החיפוש. Title Tag היא כותרת העמוד, המסבירה לגולשים במה העמוד עוסק, ו-Meta Description הוא התיאור שמופיע מתחת לכותרת, שנותן לגולש את הסיבה לבקר דווקא באתר שלכם ולא באלה של מתחרים.

title tag meta description

מהן האינדיקציות לכך שה-Title Tags וה-Meta Descriptions הם איכותיים? לכל עמוד באתר יש כאלה מקוריים משלו (אין כפילויות), הם אינם מועתקים מילה במילה מהמתחרים אלא ייחודיים, והם עומדים במקסימום התווים הנדרש (עד 55 תווים ל-Title Tag ו-160 תווים ל-Meta Description).

לא קשה להבין מדוע הם צריכים להיות איכותיים – הרי הם הגורם העיקרי שקובע אם הגולש ייכנס לקישור או לא. ניתן לבדוק זאת באמצעות כלים כדוגמת:

  • SEO Spider של Screaming Frog
  • Link Sleuth של Xenu
  • SEOCrawler
  • SEO Spider Tool של WildShark

3. ALT TEXT רלוונטי לתמונות

חלק מהאופטימיזציה לאתר נעשה גם על התמונות המופיעות בו. לכל תמונה צריך להיות תיאור (Alt Text) המאפשר למנוע החיפוש להבין במה מדובר, וכן מסביר לגולשים מה הם אמורים לראות במידה שהתמונה לא מצליחה להיטען במכשיר שלהם. הכלים שמשמשים לבדיקת Title Tags ו-Meta Descriptions בדרך כלל מאפשרים לבדוק גם Alt Text לתמונות.

4. תוכן רלוונטי ומושך

בין אם חברת הקידום פשוט עשתה מקצה שיפורים לתכנים הקיימים או כתבה לכם את מרבית התכנים לאתר, בסופו של דבר האתר שלכם צריך לכלול תוכן בכל עמוד (עמוד ראשי, אודות, עמודי שירותים ומוצרים, וכו’), תוכן עם ערך מוסף (מאמרים אינפורמטיביים או בלוג של ממש) וכן תכנים שאינם טקסטואליים כמו תמונות או סרטונים. התוכן צריך להיות מקורי, עדכני, כתוב היטב (מבחינת איות, ניסוח וסגנון),מניע לפעולה ומתחדש (תוכן חדש צריך לעלות לאתר בקביעות).

סיכום

חשוב לדעת שקידום אתרים אינו תהליך שמתרחש בן לילה, ולרוב דרושים לפחות כמה שבועות, אם לא חודשים, כדי להתחיל לראות תוצאות משמעותיות. מן הסתם, המבחן האמיתי מתבטא בעלייה במדדים כמו טראפיק, לידים והמרות. אך מאחר שלוקח זמן עד שרואים דברים כאלה, חשוב קודם כל לוודא שחברת הקידום שלכם עושה את מה שהיא אמורה לעשות ושהתוצאות הראשונות שהיא מספקת תואמות את הכתוב לעיל.

נכתב על ידי
היי, אני דפנה. במקור יש לי בכלל תואר שני בביולוגיה, אבל אחרי שפרשתי מהאקדמיה והתנסיתי במגוון תחומים, הבנתי שמה שאני רוצה לעשות זה לכתוב. בשנים האחרונות עסקתי בתרגום, כתיבה ועריכה, והיום אני מנהלת התוכן בקבוצת אנגורה מדיה. אני כותבת על שיווק דיגיטלי, רשתות חברתיות, אסטרטגיות שיווקיות ובעצם – כל מה שקשור לשיווק ולאינטרנט. בקיצור, רוב היום הראש שלי תקוע במסך, אבל אני נהנית מזה!
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.