12 כללים שמומלץ ליישם על כל מאמר אם רוצים שיקודם בגוגל

דפנה בן יהושע
אופטימיזציה לתוכן בגוגל

אז יש לכם אתר ואתם רוצים לקדם אותו בגוגל. אתם אנשים רציניים אז קראתם וחקרתם בנושא של קידום אתרים, ואחת העצות שאתם רואים בכל מקום היא “תוכן”. תוכן הוא המלך, תוכן הוא מצוין לקידום אורגני, תוכן יביא לכם הקלקות וצפיות ולידים והמרות, תוכן זה ה-דבר שחייב להיות בכל אתר שמכבד את עצמו. הפנמתם את המסר, והתחלתם לשקוד על הכנסת תוכן לאתר (מאמרים מקצועיים, עמוד אודות, תיאורי מוצר, בלוג ועוד). מצוין!

אבל אז… נופל לכם האסימון שיש עוד כמה אתרים שמתחרים בכם בנישה שלכם, ורק להכניס תוכן לאתר זה פשוט לא מספיק. זה מה שכולם עושים. מה האקסטרה? מה התבלין הסודי שיגרום למאמר שלכם לטפס? מתברר, שאם אתם רוצים שהמאמר שלכם ידורג גבוה בגוגל, התוכן שנמצא בו חייב לעמוד בכמה כללים שיעזרו לו להגיע לשם. להלן 12 כללים בתהליך כתיבת תוכן שמומלץ ליישם בכל מאמר שמעלים לאתר.

1. שלבו מילת מפתח בתחילת הטייטל ובפסקה הראשונה

הפעולה הבסיסית שעליכם לעשות לפני הכנסת תוכן באתר היא חיפוש מילות מפתח מתאימות לנושא, ובפרט, ביטויים נפוצים שגולשים מחפשים בגוגל בתחום שלכם. אם יש לכם חברה לניקוי שטיחים ומצאתם שביטוי המפתח שיש לו הרבה חיפושים בנושא הוא “איך לנקות שטיחים”, מומלץ לשלב ביטוי זה הן בטייטל והן בפסקה הראשונה (כי זה יהיה הדסקריפשן אלא אם כן תגדירו אותו ידנית).

2. צרו הנעה לפעולה בטייטל

טיפ שימושי נוסף בכתיבת הטייטל הוא ליצור הנעה לפעולה. הנעה לפעולה היא אחד האלמנטים הקריטיים בקידום – לא רק שהיא יכולה לגרום לגולשים לבצע פעולות (כגון הרשמה או רכישה) כשהם בתוך האתר, היא מגדילה את ה-CTR (שיעור ההקלקה) כבר בתוצאות החיפוש. אם אתם מעוניינים לכתוב מאמר אינפורמטיבי על המוצר החדש שלכם, למשל, טייטל אפשרי הוא: “5 פיצ’רים מגניבים של המוצר שלנו – בצעו הזמנה עוד היום”.

3. שלבו את מילת המפתח בעמוד בשלל גרסאות

כבר הזכרנו את עניין מילות המפתח, אז זה המקום לציין שלא צריך להגביל אותן לטייטל ולפסקה הראשונה. זה לא אומר שצריך לדחוף את מילת המפתח 50 פעם בתוך מאמר של 300 מילים (זאת הדרך הבטוחה לכתוב מאמר קידומי גרוע), אלא לדאוג לשלבה בטקסט בצורה טבעית בהטיות שונות (יחיד/רבים, למשל) איפה שמתאים, וגם לכלול מילים נרדפות.

4. חלקו את המאמר לפסקאות ושלבו בו תתי כותרות

אם הצלחתם למשוך את הגולש לאתר שלכם באמצעות כותרת ותיאור מפתים שעלו בתוצאות החיפוש שלו, זה מעולה – אבל צריך לדאוג לכך שהוא גם יישאר בתוך האתר ויקרא את המאמר. לשם כך, אחד מהדברים שחייבים להקפיד עליהם הוא שהמאמר יהיה נוח לקריאה. רמז: בלוק ארוך מאד של טקסט שאין בו הפסקות יבריח את הגולשים מהר מאד. רצפים ארוכים של טקסט מקשים לעקוב אחרי המאמר, מבלבלים את הקורא ולא מאפשרים לו להגיע לנקודות החשובות. במקום זאת, חלקו את המאמר לפסקאות בנות כמה שורות, ודאגו לשלב ביניהן תת כותרות שנותנות אינדיקציה לנושא עליו מדובר בפסאות שתחתיהן. גם גוגל מתעדפת גבוה מאמרים שכתובים כך.

5. דאגו שהמאמר יהיה כתוב נכון מבחינת תחביר, ניסוח ואיות

בהמשך לסעיף הקודם, נסו לחשוב על חווית הקריאה שלכם באינטרנט. נניח שנכנסתם למאמר בתחום שמעניין אתכם – אבל הוא כתוב בצורה זוועתית. התחביר בו לקוי ומקשה על ההבנה, הוא רווי בשגיאות כתיב והוא מנוסח בצורה מביכה. סביר להניח שתאמרו לאתר הזה “ביי ביי” כמה שניות אחרי שהתחלתם לקרוא ותעברו לאתר אחר. אתם לא רוצים להגיע למצב הזה בעצמכם, ולכן, מומלץ מאד שתעשו הגהה על כל מאמר שכתבתם לפני שאתם מעלים אותו לאתר, ואם אתם לא בוטחים בעצמכם מספיק, תעבירו אותו לאדם עם יכולות הגהה ועריכה. נכון, תחביר, ניסוח ושגיאות כתיב אינם מהווים פרמטר באלגוריתם של גוגל, אך הם בהחלט יכולים להשפיע על זמן הנטישה של האתר.

6. שלבו באתר סוגים שונים של תוכן – וידאו, תמונות, טבלאות, רשימות ועוד

תוכן שיגרום לאתר שלכם להתקדם בגוגל הוא תוכן מגוון, מעניין ומקורי. וכדי להשיג את המטרות האלה, מומלץ ליצור סוגי תכנים שונים באתר, כלומר, לא רק מאמרים, אלא גם שאלונים, סקרים, אינפוגרפיקות, e-books להורדה, מצגות, סרטוני וידאו (וידאו הולך חזק מאד היום ומושך גולשים יותר מכל סוג תוכן אחר) ועוד. וגם במאמרים עצמם ניתן לגוון: במקום שהמאמר יהיה רק טקסט, שלבו בו תמונות, סרטונים וצילומי מסך; ואל תיצמדו כל הזמן לאותו הפורמט של פסקאות ותתי כותרות, שלבו גם רשימות ממוספרות, טבלאות ועוד.

7. צרו בתוכן קישורים פנימיים לעמודים רלוונטיים באתר

אחת המטרות שלכם כבעלי אתרים היא להשאיר את הגולשים אצלכם באתר כמה שיותר זמן. דרך מצוינת לגרום לכך היא לכלול במאמר קישורים פנימיים למאמרים או עמודים אחרים באתר. את הקישורים כדאי להכניס הן בגוף הטקסט והן בסוף המאמר (למשל תחת הכותרת “מאמרים נוספים בנושא”, או “מאמרים מומלצים”). באופן כזה כל מאמר יוביל את הקורא לעוד מאמרים ועמודים באתר שלכם כך שהוא גם ישהה זמן רב יותר באתר, גם ייחשף לשירותים ומוצרים שאתם מעוניינים שייחשף אליהם וגם יתפוס אתכם כמקור מידע מוביל בתחום.

8. צרו בתוכן קישורים לאתרים חיצוניים בהקשר רלוונטי

ובהשלמה לסעיף הקודם – אל תיצרו רק קישורים פנימיים, אלא דאגו לקשר גם לאתרים חיצוניים. נכון, זה לא נשמע מאד אינטואיטיבי – למה שתיתנו קישורים לאתרים שעשויים להיות מתחרים שלכם? יש לכך שתי סיבות. ראשית, קישורים חיצוניים ימנעו מכם להפוך ל”אתר מבוי סתום” – אתר שמקשר רק לעצמו. גוגל לא אוהבת אתרים שמתיימרים להציג עצמם כאילו הם היחידים ברשת שמחזיקים מידע על נושא כלשהו. שנית, קישור לאתר אחר יכול בבוא העת לגרום לבעלי האתר הזה להחזיר את הג’סטה וליצור קישורים לאתר שלכם, במיוחד אם הם יתרשמו שהאתר שלכם איכותי.

9. הוסיפו לתכנים באתר כפתורי שיתוף

אי אפשר להתעלם מהמקום הנכבד שתופסות הרשתות החברתיות בחיינו, ובפרט מהשפעתן כפלטפורמות לקידום אתרים. אחרי הכל, הרבה מהתוכן בהן בעצם מפנה את הגולשים לאתרים חיצוניים. כמה פעמים יצא לכם לשתף בפייסבוק מאמר מעניין שקראתם? כנראה שלא מעט. אם אתם רוצים להגביר את החשיפה של האתר שלכם, מומלץ מאד להוסיף לתכנים באתר כפתורי שיתוף, באמצעותם יוכלו הגולשים לשתף אותם ברשתות חברתיות במהירות ובקלות. שיתופים במדיה חברתית אינם מהווים פרמטר באלגוריתם של גוגל, אבל הם כן משפיעים בעקיפין על טראפיק שמגיע מרשתות חברתיות.

10. הוסיפו במאמרים אפשרות להוסיף תגובות

אחד הדברים שגוגל מתייחסת אליהם בדירוג הוא התחדשות (freshness) של תוכן באתר: זה מעיד על כך שהאתר פעיל, דואג להתעדכן פעם בכמה זמן ושגולשים מגיעים אליו בתדירות גבוהה. דרך קלה ויעילה לעשות זאת היא להוסיף במאמרים את האפשרות להוסיף תגובות. בכל תגובה שנכתבת לאחד מהמאמרים שלכם, האתר בעצם זוכה להתחדשות כזו, כי נוסף אליו תוכן חדש.

11. שלבו באתר תוכן משתנה

בהמשך לסעיף הקודם, כדאי מאד להוסיף באתר תוכן משתנה. הכוונה כאן היא לתוכן שמשתנה באופן אוטומטי מבלי שאתם צריכים להשקיע בכך מאמץ: כמות צפיות במאמר, מספר תגובות, פורסם לפני X  ימים, כמות שיתופים וכו’. לא רק שזה יראה לגולשים שגולשים אחרים מצאו עניין באתר שלכם ואף הגיבו במאמרים בו ושיתפו אותם, אלא שזה ישפיע על ההתחדשות של העמוד.

12. אל תחששו מכתיבת מאמרים ארוכים

בטוחים שכל מאמר באתר חייב להיות מקסימום 400-500 מילה? טעות! מאמרים קצרים הם טובים כאשר מדובר על הצגה קצרה של נושא כלשהו, עמוד אודות, תיאור של מוצר וכו’. אבל אם אתם מעוניינים לכתוב מאמר איכותי באמת בנושא מסוים, כזה שהגולשים יפיקו ממנו ערך אמיתי ואף ירצו להגיב עליו ולשתף אותו, אל תגבילו את עצמכם יותר מדי.

דווקא מאמר ארוך מעמיק, שמאחוריו תחקיר מקיף ויש בו הרבה מאד דוגמאות, תמונות, סרטונים וכו’ יכול להיות זה שיביא לכם עוד ועוד טראפיק, כי הוא יתן מענה מצוין לגולשים שחיפשו תוכן איכותי ספציפית בנושא הזה. בנוסף, אל תשכחו שמאמר ארוך יותר גם לוקח זמן רב יותר לקרוא – מה שמשפיע על זמן השהייה באתר. בקיצור, אל תחששו להשתולל גם עם מאמרים של 1000, 1500 ואפילו 2000 מילים מדי פעם (אבל רק בנושאים שבאמת ניתן ניתן לכתוב עליהם הרבה – אל “תמרחו” סתם!).

סיכום

תוכן איכותי הוא קריטי לקידום האתר שלכם – ולכן יש להתייחס אליו במלוא הרצינות. אם תקפידו על 12 הכללים שלעיל בעת כתיבת מאמר – אתם בדרך הנכונה להגיע אל התוצאות הראשונות בגוגל.

נכתב על ידי
היי, אני דפנה. במקור יש לי בכלל תואר שני בביולוגיה, אבל אחרי שפרשתי מהאקדמיה והתנסיתי במגוון תחומים, הבנתי שמה שאני רוצה לעשות זה לכתוב. בשנים האחרונות עסקתי בתרגום, כתיבה ועריכה, והיום אני מנהלת התוכן בקבוצת אנגורה מדיה. אני כותבת על שיווק דיגיטלי, רשתות חברתיות, אסטרטגיות שיווקיות ובעצם – כל מה שקשור לשיווק ולאינטרנט. בקיצור, רוב היום הראש שלי תקוע במסך, אבל אני נהנית מזה!
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

1
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.